שאלות ותשובות - עמוד 863
מאת: מערכת אינפומד
ישנה תרופה שנמצאת כיום בשימוש לטיפול באקנה והיא יעילה באופן משמעותי יותר מטיפולים אחרים שקיימים, הנקראת רואקוטן - (Isotretinoin). אבל מאחר ואת מנסה להיכנס להריון חל איסור מוחלט שתיטלי אותה מאחר והתרופה רואקוטן עלולה לגרום למומים מולדים חמורים אצל העובר וכן להפלות. לכן מותר לקחת אותה רק בשילוב עם אמצעי מניעה וכאשר כניסה להריון אינה בתכנון. אני ממליצה לך להמתין ולראות מה קורה במהלך ההריון. בהריון מתרחשים שינויים הורמונליים שגורמים גם לשינוי בעור ובשיער יתכן שבמהלך ההריון יחול שיפור באקנה ללא טיפול ולאחר סיום ההריון וההנקה (אם תניקי) תוכלי לשקול טיפול בתרופה רואקוטן. אם את מעוניינת בינתיים בתרופה אחרת כדאי שתתייעצי עם רופא עור לגבי אפשרויות אחרות שניתן ליטול בזמן הריון. רק אציין שלתרופה רואקוטן יש תופעות לוואי נוספות ולכן מומלץ שתקראי עליהן לפני קבלת החלטה בעתיד. תוכלי לקרוא על התרופה רואקוטן בפורטל אינפומד בקישורים הבאים: http://www.infomed.co.il/questions/q_051605_1.htm קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
בזמן הריון לא מומלץ לעשות דבר קיצוני. כלומר, אין להתקלח במים רותחים, עדיף במים פושרים. לגבי הכניסה למעיין קר מאוד, אין איסור מוחלט, אך הייתי ממליצה לך לא להישאר במים זמן ממושך. בברכה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
ראשית עליה להיבדק ע"י רופא נשים על מנת לשלול זיהום בנרתיק, לדוגמה ע"י קנדידה. אם זו לא הסיבה, ייתכן שמדובר במעט מדי הפרשות בתחילת המגע המיני, וחיכוך יתר שעלול לגרום לצריבה. בעיה זו ניתן לפתור ע"י שימוש בג'ל או נוזל על בסיס מים. אם אתם משתמשים בקונדומים, ישנה אפשרות שמדובר באלרגיה ללטקס, ואז ניתן להשתמש בקונדומים ללא לטקס. אם לא, ייתכן שמדובר באלרגיה של בת הזוג לזרע, אך זה נדיר. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
הרגשת יובש בפה או מיעוט ביצירת רוק הוא סימפטום המתאים למגוון בעיות רחב, ביניהן מחלות אוטואימוניות, מחלות זיהומיות ומחלות פונקציונליות, כמו הסתיידות או אבן בתעלת הרוק ועוד. הרוק ממלא תפקיד חשוב ביותר בבליעה, בדיבור, בפירוק ראשוני של המזון ובשמירה על ההיגיינה של הפה, ולכן חשוב לטפל בבעייה זו כבר בראשיתה. אני ממליץ לך לפנות לרופא אף-אוזן-גרון אשר יוכל לבצע בדיקה גופנית מתאימה, לשאול על ההיסטוריה הרפואית שלך, לבצע בדיקות דם והדמייה במקרה הצורך, ועל ידי כך להגיע לאבחנה המתאימה ולת לך טיפול מתאים. ד"ר גיל טאובר - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
התקן תוך-רחמי נהוג להכניס תוך שבעה ימים מתחילת המחזור החודשי. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
רואקוטן נחשב לטיפול שניוני ושלישוני באקנה ולא כטיפול הראשוני, ולכן טוב עשה רופא העור שלך כשנתן לך את הטיפולים שקיבלת עד כה. אם מדובר עדיין באקנה פעיל אשר טופל בעבר במשך כמה חודשים במינוציקלין, אריתרומיצין וכו' ובסופו של הטיפול ישנה הקלה מינורית בלבד, שווה לשקול לעבור לטיפול ברואקוטן. הטיפול ברואקוטן הוא לשלושה חודשים עד חצי שנה. יש לו מגוון תופעות לוואי שחשוב לעקוב אחריהן על ידי בדיקות דם. אחת מתופעות הלוואי היא רגישות להיחשפות לאור השמש. בכל מקרה, אני מעריך שאתה מטופל ונמצא במעקב אצל רופא עור, ולכן אני מייעץ לך שתפנה אליו עם הבקשה ושתדונו על כיווני הטיפול בעתיד לאור חוסר שביעות הרצון שלך מתוצאות הטיפול עד כה. תוכל לקרוא עוד על התרופה באינדקס התרופות של אינפומד: http://www.infomed.co.il/drug1.asp?dID=14 קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
ראשית, המוגלובין אינה תרופה. שנית, הרבה מאד אנשים מטופלים בקומבינציות שונות של תרופות רבות. ללא רשימת התרופות המדוייקת לא אוכל לומר לך האם קיימת אינטרקציה ביניהן. Xatral (אלפוזוסין) היא דווקא תרופה שיחסית עושה פחות אינטרקציות בין- תרופתיות. בכל אופן עליך להתייעץ עם רופא המשפחה שלך. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
קשה מאוד לענות על שאלתך, שכן לא ברור איזה סוג של תרופה הומאופתית קבלה הילדה. ברוב המקרים תרופות הומאופתיות אינן גורמות לנזק, משום שהן מכילות ריכוזים נמוכים מאוד של חומר פעיל. לעומת זאת, קיימות תרופות טבעיות אחרות, שעשויות להיות מאוד מסוכנות. לא נראה שדלקת הריאות של בתך קשורה לטיפול ההומאופתי. תוכלי לברר אצל ההומאופת מה הכילה התרופה שנתן לבתך, ולבדוק עם רופא הילדים שלה אם החומר עשוי לגרום לבעיה בריאותית. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
מומחה לכירורגיה כללית קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
כאשר הלב חדל לפעום ויש דום לב, מרכז הנשימה במוח עדיין פעיל לכמה דקות וגורם לנשימות איטיות, חנוקות, לעיתים חרחורים שנמשכים מספר דקות ואז נעלמים. קצב לב אגונלי הוא קצב לב לא תקין, איטי, 10-20 פעימות לדקה. קצב זה בדרך כלל מקדים אסיסטולה - דום לב מוחלט. לגבי אבחנה וטיפול, הנושא די מורכב וקצרה היריעה. אני מציעה להירשם לקורס החייאה ובינתיים לדפדף באתרים כגון זה: http://www.mda.org.il/homer.asp קרא עוד