דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 863

 אני "סובלת" מעל 10 שנים (מגיל 18) מאקנה פנים (בלבד).ניסיתי תכשירים למיניהם אך ללא הועיל. גם לרופאי עור של קופ"ח פניתי וקיבלתי גם כן תכשירי ניקוי שלא ממש עזרו. כבר מס' שנים שלא התעסקתי בנושא כלל, בעיקר עקב "הרמת ידיים". לאחרונה הנושא עלה במחשבותיי שוב (נישאתי, התחלתי עבודה חדשה מול קהל לקוחות ואני מנסה להיכנס להריון). כל אלו "עושים לי חשק" להראות טוב ולהיפטר מהאקנה שנאמנה לי כל השנים האלו ... שאלתי היא מה ניתן לעשות כדי להפחית / להיפטר מזה? חיפשתי מידע בעברית באינטרנט על טיפולים לאקנה, אך מצאתי מעט מאוד מידע. אודה לכם מאוד על תשובתכם בנושא.
אני "סובלת" מעל 10 שנים (מגיל 18) מאקנה פנים (בלבד).ניסיתי תכשירים למיניהם אך ללא הועיל. גם לרופאי עור של קופ"ח פניתי וקיבלתי גם כן תכשירי ניקוי שלא ממש עזרו. כבר מס' שנים שלא התעסקתי בנושא כלל, בעיקר עקב "הרמת ידיים". לאחרונה הנושא עלה במחשבותיי שוב (נישאתי, התחלתי עבודה חדשה מול קהל לקוחות ואני מנסה להיכנס להריון). כל אלו "עושים לי חשק" להראות טוב ולהיפטר מהאקנה שנאמנה לי כל השנים האלו ... שאלתי היא מה ניתן לעשות כדי להפחית / להיפטר מזה? חיפשתי מידע בעברית באינטרנט על טיפולים לאקנה, אך מצאתי מעט מאוד מידע. אודה לכם מאוד על תשובתכם בנושא.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ישנה תרופה שנמצאת כיום בשימוש לטיפול באקנה והיא יעילה באופן משמעותי יותר מטיפולים אחרים שקיימים, הנקראת רואקוטן - (Isotretinoin). אבל מאחר ואת מנסה להיכנס להריון חל איסור מוחלט שתיטלי אותה מאחר והתרופה רואקוטן עלולה לגרום למומים מולדים חמורים אצל העובר וכן להפלות. לכן מותר לקחת אותה רק בשילוב עם אמצעי מניעה וכאשר כניסה להריון אינה בתכנון. אני ממליצה לך להמתין ולראות מה קורה במהלך ההריון. בהריון מתרחשים שינויים הורמונליים שגורמים גם לשינוי בעור ובשיער יתכן שבמהלך ההריון יחול שיפור באקנה ללא טיפול ולאחר סיום ההריון וההנקה (אם תניקי) תוכלי לשקול טיפול בתרופה רואקוטן. אם את מעוניינת בינתיים בתרופה אחרת כדאי שתתייעצי עם רופא עור לגבי אפשרויות אחרות שניתן ליטול בזמן הריון. רק אציין שלתרופה רואקוטן יש תופעות לוואי נוספות ולכן מומלץ שתקראי עליהן לפני קבלת החלטה בעתיד. תוכלי לקרוא על התרופה רואקוטן בפורטל אינפומד בקישורים הבאים: http://www.infomed.co.il/questions/q_051605_1.htm קרא עוד

 האם כניסה למעיין קר מאוד בשבוע ה-14 של ההריון עלולה לפגוע באופן כלשהו בתינוק?
האם כניסה למעיין קר מאוד בשבוע ה-14 של ההריון עלולה לפגוע באופן כלשהו בתינוק?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

בזמן הריון לא מומלץ לעשות דבר קיצוני. כלומר, אין להתקלח במים רותחים, עדיף במים פושרים. לגבי הכניסה למעיין קר מאוד, אין איסור מוחלט, אך הייתי ממליצה לך לא להישאר במים זמן ממושך. בברכה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד

חברתי סובלת מצריבות לאחר קיום יחסי מין. מה עלי לעשות?
חברתי סובלת מצריבות לאחר קיום יחסי מין. מה עלי לעשות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ראשית עליה להיבדק ע"י רופא נשים על מנת לשלול זיהום בנרתיק, לדוגמה ע"י קנדידה. אם זו לא הסיבה, ייתכן שמדובר במעט מדי הפרשות בתחילת המגע המיני, וחיכוך יתר שעלול לגרום לצריבה. בעיה זו ניתן לפתור ע"י שימוש בג'ל או נוזל על בסיס מים. אם אתם משתמשים בקונדומים, ישנה אפשרות שמדובר באלרגיה ללטקס, ואז ניתן להשתמש בקונדומים ללא לטקס. אם לא, ייתכן שמדובר באלרגיה של בת הזוג לזרע, אך זה נדיר. קרא עוד

 תוך כדי דיבור מתייבש לי הפה ואינני יכולה להמשיך לדבר, בעיקר במצבי לחץ. מה הסיבה?
תוך כדי דיבור מתייבש לי הפה ואינני יכולה להמשיך לדבר, בעיקר במצבי לחץ. מה הסיבה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הרגשת יובש בפה או מיעוט ביצירת רוק הוא סימפטום המתאים למגוון בעיות רחב, ביניהן מחלות אוטואימוניות, מחלות זיהומיות ומחלות פונקציונליות, כמו הסתיידות או אבן בתעלת הרוק ועוד. הרוק ממלא תפקיד חשוב ביותר בבליעה, בדיבור, בפירוק ראשוני של המזון ובשמירה על ההיגיינה של הפה, ולכן חשוב לטפל בבעייה זו כבר בראשיתה. אני ממליץ לך לפנות לרופא אף-אוזן-גרון אשר יוכל לבצע בדיקה גופנית מתאימה, לשאול על ההיסטוריה הרפואית שלך, לבצע בדיקות דם והדמייה במקרה הצורך, ועל ידי כך להגיע לאבחנה המתאימה ולת לך טיפול מתאים. ד"ר גיל טאובר - אינפומד קרא עוד

 בשל מחסור בפרוטאין S אין באפשרותי להשתמש בגלולות, ואני מעוניינת להתקין התקן תוך-רחמי. הבנתי שיש לבצע את ההתקנה בזמן המחזור, ורציתי לדעת אם יש יום מסוים במהלך המחזור בו רצוי לבצע את ההתקנה.
בשל מחסור בפרוטאין S אין באפשרותי להשתמש בגלולות, ואני מעוניינת להתקין התקן תוך-רחמי. הבנתי שיש לבצע את ההתקנה בזמן המחזור, ורציתי לדעת אם יש יום מסוים במהלך המחזור בו רצוי לבצע את ההתקנה.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

התקן תוך-רחמי נהוג להכניס תוך שבעה ימים מתחילת המחזור החודשי. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 אני בן 15 וחצי וסובל מפצעי בגרות כבר שנתיים. טופלתי במגוון אנטיביוטיקות: אריתרומיצין, מינוקלין ורוקסו 150. חל שיפור גדול במצב, של כ-70%, אך עדיין מופיעים פצעים, אם כי לא מוגלתיים, בצוואר, בגב ובפנים.   מה כדאי לעשות? האם כדאי להתחיל קורס רואקוטן?
אני בן 15 וחצי וסובל מפצעי בגרות כבר שנתיים. טופלתי במגוון אנטיביוטיקות: אריתרומיצין, מינוקלין ורוקסו 150. חל שיפור גדול במצב, של כ-70%, אך עדיין מופיעים פצעים, אם כי לא מוגלתיים, בצוואר, בגב ובפנים. מה כדאי לעשות? האם כדאי להתחיל קורס רואקוטן?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

רואקוטן נחשב לטיפול שניוני ושלישוני באקנה ולא כטיפול הראשוני, ולכן טוב עשה רופא העור שלך כשנתן לך את הטיפולים שקיבלת עד כה. אם מדובר עדיין באקנה פעיל אשר טופל בעבר במשך כמה חודשים במינוציקלין, אריתרומיצין וכו' ובסופו של הטיפול ישנה הקלה מינורית בלבד, שווה לשקול לעבור לטיפול ברואקוטן. הטיפול ברואקוטן הוא לשלושה חודשים עד חצי שנה. יש לו מגוון תופעות לוואי שחשוב לעקוב אחריהן על ידי בדיקות דם. אחת מתופעות הלוואי היא רגישות להיחשפות לאור השמש. בכל מקרה, אני מעריך שאתה מטופל ונמצא במעקב אצל רופא עור, ולכן אני מייעץ לך שתפנה אליו עם הבקשה ושתדונו על כיווני הטיפול בעתיד לאור חוסר שביעות הרצון שלך מתוצאות הטיפול עד כה. תוכל לקרוא עוד על התרופה באינדקס התרופות של אינפומד: http://www.infomed.co.il/drug1.asp?dID=14 קרא עוד

 אני משתמש ב- xatral xl. הנני חולה לב ואחרי אירוע מוחי - איבוד חלק משדה הראיה, משתמש במבחר תרופות, ביניהן גם המוגלובין. האם קיים קונפליקט בין ה- xatral, לשאר התרופות למחלותי?
אני משתמש ב- xatral xl. הנני חולה לב ואחרי אירוע מוחי - איבוד חלק משדה הראיה, משתמש במבחר תרופות, ביניהן גם המוגלובין. האם קיים קונפליקט בין ה- xatral, לשאר התרופות למחלותי?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ראשית, המוגלובין אינה תרופה. שנית, הרבה מאד אנשים מטופלים בקומבינציות שונות של תרופות רבות. ללא רשימת התרופות המדוייקת לא אוכל לומר לך האם קיימת אינטרקציה ביניהן. Xatral (אלפוזוסין) היא דווקא תרופה שיחסית עושה פחות אינטרקציות בין- תרופתיות. בכל אופן עליך להתייעץ עם רופא המשפחה שלך. קרא עוד

 שלום הילדה שלי נדבקה במחלה בגיל שנה ומאז חטפה כל יומיים וירוס עד שגיליתי את ההומאופתיה שעזרה לי לשמור על שפיות חצי שנה .עכשיו חודשיים אחרי שנגמר הטיפול היא חטפה דלקת ריאות האם יש קשר ? והאם שימוש לטווח ארוך מזיק ?
שלום הילדה שלי נדבקה במחלה בגיל שנה ומאז חטפה כל יומיים וירוס עד שגיליתי את ההומאופתיה שעזרה לי לשמור על שפיות חצי שנה .עכשיו חודשיים אחרי שנגמר הטיפול היא חטפה דלקת ריאות האם יש קשר ? והאם שימוש לטווח ארוך מזיק ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

קשה מאוד לענות על שאלתך, שכן לא ברור איזה סוג של תרופה הומאופתית קבלה הילדה. ברוב המקרים תרופות הומאופתיות אינן גורמות לנזק, משום שהן מכילות ריכוזים נמוכים מאוד של חומר פעיל. לעומת זאת, קיימות תרופות טבעיות אחרות, שעשויות להיות מאוד מסוכנות. לא נראה שדלקת הריאות של בתך קשורה לטיפול ההומאופתי. תוכלי לברר אצל ההומאופת מה הכילה התרופה שנתן לבתך, ולבדוק עם רופא הילדים שלה אם החומר עשוי לגרום לבעיה בריאותית. קרא עוד

 אני בת 63. עברתי  בדיקת קולונוסקופיה  ובדיקת גסטרוסקופיה. אני מבקשת הסבר בעברית פשוטה על הממצאים:   המעי נבדק עד הצקום ע"פ פתח התוספתן והשסתום האילאו-צקאלי,  הרירית בעלת ברק, ציור כלי דם והאוסטרציה תקינה.  בקע סרעפתי מגובה 38-34 ס"מ מהשניים,  אודם באנטרום בצל התריסריון וחלק שני תקין.    בדיקת הקולונוסקופיה תקינה. זו בדיקה של המעי הגס עם מכשיר גמיש פיבראופטי המחובר למצלמת וידאו מאפשרת סקירה של כל המעי הגס, החל מאזור פי הטבעת ועד לחיבור המעי הדק אל המעי הגס (השסתום האיליאו-צקלי). מראה הרירית, שכבת הדופן הפנימית של המעי, מתואר בבדיקה שלך כתקין, וזוהו בה כלי דם שטחיים תקינים, ומבנה האוסטרציה, הקפלים, תקין.   בדיקת הגסטרוסקופיה היא בדיקה של הוושט, הקיבה והתריסריון, וגם היא מבוצעת עם מכשיר פיבראופטי המחובר למצלמת וידאו. בבדיקה זו נצפה בקע סרעפתי, שהוא מצב שכיח למדי באיזור המעבר של הוושט דרך פתח בסרעפת. יש אודם קל ברירית הקיבה באיזור האנטרום, שהוא החלק המרוחק של הקיבה ליד החיבור למעי התריסריון. אודם זה יכול להיות ממצא נורמלי וחסר משמעות רפואית, אך גם יכול להעיד על דלקת קלה, גסטריטיס.   אזור המעבר בין הקיבה למעי התריסריון, הבצל, שנקרא כך על שום צורתו, והתריסריון עצמו עד לחלק השני שלו (מתוך ארבעה חלקים) נמצאו תקינים בבדיקה שלך. תוכלי למצוא איורים של הבדיקות באתרים שונים ברשת.   ד"ר נחום ורבין
אני בת 63. עברתי בדיקת קולונוסקופיה ובדיקת גסטרוסקופיה. אני מבקשת הסבר בעברית פשוטה על הממצאים: המעי נבדק עד הצקום ע"פ פתח התוספתן והשסתום האילאו-צקאלי, הרירית בעלת ברק, ציור כלי דם והאוסטרציה תקינה. בקע סרעפתי מגובה 38-34 ס"מ מהשניים, אודם באנטרום בצל התריסריון וחלק שני תקין. בדיקת הקולונוסקופיה תקינה. זו בדיקה של המעי הגס עם מכשיר גמיש פיבראופטי המחובר למצלמת וידאו מאפשרת סקירה של כל המעי הגס, החל מאזור פי הטבעת ועד לחיבור המעי הדק אל המעי הגס (השסתום האיליאו-צקלי). מראה הרירית, שכבת הדופן הפנימית של המעי, מתואר בבדיקה שלך כתקין, וזוהו בה כלי דם שטחיים תקינים, ומבנה האוסטרציה, הקפלים, תקין. בדיקת הגסטרוסקופיה היא בדיקה של הוושט, הקיבה והתריסריון, וגם היא מבוצעת עם מכשיר פיבראופטי המחובר למצלמת וידאו. בבדיקה זו נצפה בקע סרעפתי, שהוא מצב שכיח למדי באיזור המעבר של הוושט דרך פתח בסרעפת. יש אודם קל ברירית הקיבה באיזור האנטרום, שהוא החלק המרוחק של הקיבה ליד החיבור למעי התריסריון. אודם זה יכול להיות ממצא נורמלי וחסר משמעות רפואית, אך גם יכול להעיד על דלקת קלה, גסטריטיס. אזור המעבר בין הקיבה למעי התריסריון, הבצל, שנקרא כך על שום צורתו, והתריסריון עצמו עד לחלק השני שלו (מתוך ארבעה חלקים) נמצאו תקינים בבדיקה שלך. תוכלי למצוא איורים של הבדיקות באתרים שונים ברשת. ד"ר נחום ורבין
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מומחה לכירורגיה כללית קרא עוד

 שאלתי היא בנושא עזרה ראשונה :  ברצוני לשאול מהן נשימות אגונליות (סופניות), מהו קצב לב אגונלי,  כיצד מאבחנים מצבים כאלה וכיצד מטפלים בהם ?
שאלתי היא בנושא עזרה ראשונה : ברצוני לשאול מהן נשימות אגונליות (סופניות), מהו קצב לב אגונלי, כיצד מאבחנים מצבים כאלה וכיצד מטפלים בהם ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

כאשר הלב חדל לפעום ויש דום לב, מרכז הנשימה במוח עדיין פעיל לכמה דקות וגורם לנשימות איטיות, חנוקות, לעיתים חרחורים שנמשכים מספר דקות ואז נעלמים. קצב לב אגונלי הוא קצב לב לא תקין, איטי, 10-20 פעימות לדקה. קצב זה בדרך כלל מקדים אסיסטולה - דום לב מוחלט. לגבי אבחנה וטיפול, הנושא די מורכב וקצרה היריעה. אני מציעה להירשם לקורס החייאה ובינתיים לדפדף באתרים כגון זה: http://www.mda.org.il/homer.asp קרא עוד

רופאים מומלצים
פרופ' עמית תירוש
פרופ' עמית תירוש אנדוקרינולוגיה
5
( 31 חוות דעת )
"תודה לפרופ' עמית על ההסבר המפורט ,סבלנות ,אכפתיות, ומקצועיות ."
ד"ר טליה דיקר כהן
ד"ר טליה דיקר כהן אנדוקרינולוגיה
אחראית מרפאת אנדוקרינולוגיית מושתלים במרכז הרפואי רבין
פרופ' שמחה מיזל
פרופ' שמחה מיזל קרדיולוגיה
5.0
( 46 חוות דעת )
"הכל לפי טעמי ומרוצה מהגישה אלי ,ואני מציע גם לחברים שלי עם אותם בעיות ללכת אליו"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו