דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 864

 האם שיעול תדיר יכול להצביע על בעיה של אי-ספיקת לב? בכלל, מה הם הסימנים החיצוניים המצביעים על אי-ספיקה?
האם שיעול תדיר יכול להצביע על בעיה של אי-ספיקת לב? בכלל, מה הם הסימנים החיצוניים המצביעים על אי-ספיקה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אי-ספיקת לב היא מצב קליני בו הלב לא מסוגל לשאוב ולהזרים כמות דם המספיקה לצרכים המטבוליים של גוף האדם. הגוף מנסה תחילה להילחם ביכולת הפגומה של הלב על ידי שינוי פעולתן של כמה ממערכותיו עוד לפני שאנחנו יכולים להרגיש שישנה בעיה. בין השינויים האלה ישנם שינויים הורמונליים, שינויים בתפקוד הכליות, היצרות כלי דם פריפראליים ועוד. אי-ספיקת לב מסווגת לפי אי-ספיקה של צד שמאל של הלב או של צד ימין של הלב. ישנם גורמים שונים היכולים להביא לאי-ספיקה בכל צד. השינויים הקליניים שהרופא, ולפעמים גם החולה, יכולים להבחין בהם במקרה של אי-ספיקת לב הם בצקת ריאות, עייפות כללית, חוסר אוויר במאמץ, קצב נשימות מוגבר, חוסר אוויר בזמן שינה, ירידה בתפקוד הכלייתי, מיימת (הצטברות נוזלים בחלל הבטן), הגדלה של הכבד או הטחול, בצקות באיברים פריפראליים (בעיקר בגפיים התחתונות), שינויים בהתכווצות ורידי הצוואר ועוד. שיעול כרוני אינו בין התסמינים לאי-ספיקת לב, וודאי שהוא אינו בין הסימנים הראשונים. מידע נוסף על שיעול כרוני נמצא בתשובה הבאה באינפומד: http://www.infomed.co.il/questions/q_062007_4.asp קרא עוד

 שאלתי היא בקשר לביוץ. הבנתי שביום ה-13 14 מתרחש הביוץ. הבנתי שאם אני מקבלת וסת שבוע ושומרת שבעה ימים נקיים אז אני מקיימת יחסים ביום ה-14 . האם זה אומר שנשאר רק יום אחד לביוץ? ואם אני מקיימת ביום ה-15 17 20 וכו' אז אין סיכוי ?
שאלתי היא בקשר לביוץ. הבנתי שביום ה-13 14 מתרחש הביוץ. הבנתי שאם אני מקבלת וסת שבוע ושומרת שבעה ימים נקיים אז אני מקיימת יחסים ביום ה-14 . האם זה אומר שנשאר רק יום אחד לביוץ? ואם אני מקיימת ביום ה-15 17 20 וכו' אז אין סיכוי ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ניתן להיכנס להריון גם מספר ימים לאחר הביוץ. לא תמיד הביוץ הוא ביום ה- 14, אלא 14 ימים לפני הווסת הבאה, ולכן ביוץ ביום ה-14 יתקיים רק במקרים בהם הווסת מופיעה כל 28 ימים בדיוק. אם מדובר במחזור קצר יותר, ואת שומרת שבעה ימים נקיים, עלייך להיעזר בגלולות לדחיית ביוץ (= איקאקלומין) אותן ניתן להשיג רק עם מרשם רופא. קרא עוד

 בצילום חזה התגלה עיבוי דפנות הברונכים מימין, חשד לתסנין. מה המשמעות ומה הטיפול הנדרש?
בצילום חזה התגלה עיבוי דפנות הברונכים מימין, חשד לתסנין. מה המשמעות ומה הטיפול הנדרש?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

בכל פענוח של צילום צריך להכיר את מצבו הבריאותי של החולה, וללא מידע זה קשה לתת חוות דעת נכונה. תיאור של דפנות מעובים וחשד לתסנין יכולים להעיד על תהליך דלקתי. הטיפול בתהליך דלקתי הוא בדרך כלל אנטיביוטיקה. הרופא המפנה לבדיקה שיראה את התשובה ומכיר את מצבו של החולה יוכל לתת לו את הטיפול הטוב ביותר. ד"ר יובל עצמון - אינפומד קרא עוד

 אני נער בן 19, וזה כמה שנים שאני רואה שנוזל הזרע שלי מכיל מעין גופיפים חלבוניים במרקם יותר צמיגי משאר נוזל הזרע, הייתי אומר שאפילו במרקם של ג'לי די מוצק, שגודלם כ-4 מ"מ על 2 מ"מ. בכל שפיכה יש כ-4 כאלה. אשמח לדעת מה זה, אם אני צריך להיבדק, אם כן - איפה?
אני נער בן 19, וזה כמה שנים שאני רואה שנוזל הזרע שלי מכיל מעין גופיפים חלבוניים במרקם יותר צמיגי משאר נוזל הזרע, הייתי אומר שאפילו במרקם של ג'לי די מוצק, שגודלם כ-4 מ"מ על 2 מ"מ. בכל שפיכה יש כ-4 כאלה. אשמח לדעת מה זה, אם אני צריך להיבדק, אם כן - איפה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מה שאתה מתאר יכול להתאים לדלקת בדרכי הזרע. מומלץ לבצע בירור שכולל בדיקות מעבדה - תרבית שתן ותרבית וספירת זרע - ולהתייעץ עם אורולוג. יתכן כי לא יהיה כל ממצא פתולוגי, אך נראה כי זה מטריד אותך, ולכן עדיף לעבור את הבירור. בהצלחה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד

 אבקש לדעת אם יש לתרופות נגד דיכאון כדוגמת  Citalopram השפעה על היכולת להיכנס להריון, ואם יש לתרופות אלה השפעה על העובר ועל התפתחותו במהלך ההריון ולאחר הלידה.
אבקש לדעת אם יש לתרופות נגד דיכאון כדוגמת Citalopram השפעה על היכולת להיכנס להריון, ואם יש לתרופות אלה השפעה על העובר ועל התפתחותו במהלך ההריון ולאחר הלידה.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לתכשירים נוגדי דיכאון אין השפעה ישירה על מערכת הרבייה, אולם במקרים של מצבים נפשיים כגון דיכאון, חרדה והפרעות אכילה, המצב הנפשי עצמו עלול לפגוע ביכולת הפריון של האישה. אישה הנמצאת בתקופת דיכאון, תקופת החמרה של הפרעת חרדה, או הסובלת מהפרעת אכילה, עלולה לסבול מאי-סדירות ואף להפסקה מוחלטת (אך הפיכה) של המחזור החודשי. הדבר נובע מיחסי הגומלין שישנם בין הגוף לנפש. במצבים נפשיים מסוימים מופר האיזון ההורמונאלי הטבעי של הגוף, עם תוצאה של פגיעה בתפקודים גופניים שונים, כולל מערכת הרבייה. במקרים כאלה, השימוש בתכשיר נוגד דיכאון, אשר מביא הקלה בבעיה הנפשית, למעשה משפר את יכולת הפריון. מתוך כלל נוגדי הדיכאון שישנם כיום, המידע המבוסס ביותר לגבי בטיחות לעובר ולהריון הן לגבי התרופות פריזמה או פרוזק, וציטלופראם. לגבי נוגדי דיכאון אחרים, יש מידע שהם עלולים (גם אם הסיכוי אינו גדול) להגביר את הסיכון להופעת מומים בעובר, ולכן הם אינם מומלצים. במקרים מסוימים, למשל כאשר לאישה מאד עזרה בתרופה מסוימת, והיא חוששת שאם תפסיק להשתמש בה הדיכאון יחזור, ניתן לפנות למרכז הטרטולוגי (מרכז ארצי המרכז מידע על השפעת תרופות על התפתחות העובר במהלך ההריון), אשר יכול להעביר לאישה או לרופא/ה המטפל, רשימת בדיקות שיש לבצע במהלך ההריון על מנת לוודא שהעובר תקין, ושאינו נפגע כתוצאה מהשימוש בתרופה. חשוב לזכור כי דיכאון במהלך ההריון או לאחר הלידה עלול לפגוע גם בקשר בין האם לבין התינוק, ובמצבים קיצוניים אף לסכן את חיי האם או התינוק. לכן, בכל מקרה, כדאי להתייעץ באופן אישי עם הרופא/ה המטפל (פסיכיאטר או רופא נשים) ולהחליט מה האופן הנכון ביותר לנהוג בו במקרה שלך, לפי המאפינים הייחודיים שלו. ד"ר איילת אביטל-מגן - פסיכיאטרית קרא עוד

 אני (23) ובעלי (31) מנסים להשיג הריון כבר כשנה. בעלי עשה  בדיקת זרע. הוא טען שבגלל שחש אי נוחות יצא לו זרע בצורה לא רגילה ובצבע לא רגיל, אבל לא ייחס לזה חשיבות. אלה התשובות:   מראה כללי n  נפח זרימה 2ml  ריכוז תאי זרע במיליונים 27  סך הכל תאי זרע במיליונים 54  תנועתיות% 15  דרגה 2  חיוניות % 75  חומציות ph 8.1  צמיגות N  בדיקה מורפולוגית  תאים תקינים 3  tapering 0  long acros/reg 0  short acros.reg 1  neck pathology 11  tail pathology 11  other 90  long post acros 2  נוגדנים בזרע  מוקפא לא   לפי מה שביררתי באינטרנט, זה ממש גרוע. האם באמת יש בעיה?
אני (23) ובעלי (31) מנסים להשיג הריון כבר כשנה. בעלי עשה בדיקת זרע. הוא טען שבגלל שחש אי נוחות יצא לו זרע בצורה לא רגילה ובצבע לא רגיל, אבל לא ייחס לזה חשיבות. אלה התשובות: מראה כללי n נפח זרימה 2ml ריכוז תאי זרע במיליונים 27 סך הכל תאי זרע במיליונים 54 תנועתיות% 15 דרגה 2 חיוניות % 75 חומציות ph 8.1 צמיגות N בדיקה מורפולוגית תאים תקינים 3 tapering 0 long acros/reg 0 short acros.reg 1 neck pathology 11 tail pathology 11 other 90 long post acros 2 נוגדנים בזרע מוקפא לא לפי מה שביררתי באינטרנט, זה ממש גרוע. האם באמת יש בעיה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אכן, תוצאות בדיקת הזרע שהתקבלו אינן תקינות, לצער, אך חשוב להדגיש שיכולים להיות שינויים בין המעבדות השונות, וחשוב לדעת מהם ערכי הייחוס במעבדה שבה ביצעתם את הבדיקות. נפח וריכוז תאי הזרע תקינים. לפחות 50% מתאי הזרע אמורים להיות בעלי תנועתיות תקינה, ובמקרה שלכם רק ל-15% מהתאים יש תנועתיות תקינה, מה שעשוי לגרום לעיכוב בכניסה להריון. 50% או 14% מהתאים (במעבדות שונות הערכים שונים) אמורים להיות בעלי צורה (מורפולוגיה) תקינה. במקרה שלכם, רק 3% תקינים מבחינה זו. עדיין מוקדם לקפוץ למסקנות, כיום יש אינספור דרכים להיכנס להריון למרות התוצאות הללו. עליכם לפנות שוב לרופא שהפנה אתכם לבדיקות על מנת לקבל ייעוץ והמלצות להמשך הטיפול. שיהיה בהצלחה! ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 בחודשים האחרונים אני סובלת מכאבים חזקים, במיוחד בלילה, במותן הימנית ובעמוד השדרה. גם איבדתי כ-2 ק"ג במשקל.  בבדיקת CT נשללה אפשרות לאבנים בכליות, אך אובחנה פריצת דיסק בין החוליות L4 ו-L5 ורחם מוגדל. עם הממצאים פניתי לרופא אורתופד שהפנה אותי למיפוי עצמות.   למה הוא הפנה אותי לבדיקה זו? מה הבדיקה הזו מאבחנת? לפני 9 שנים עברתי כריתה של בלוטת התריס בשל גידול ממאיר. האם יש קשר בין זה לבין הבדיקה?
בחודשים האחרונים אני סובלת מכאבים חזקים, במיוחד בלילה, במותן הימנית ובעמוד השדרה. גם איבדתי כ-2 ק"ג במשקל. בבדיקת CT נשללה אפשרות לאבנים בכליות, אך אובחנה פריצת דיסק בין החוליות L4 ו-L5 ורחם מוגדל. עם הממצאים פניתי לרופא אורתופד שהפנה אותי למיפוי עצמות. למה הוא הפנה אותי לבדיקה זו? מה הבדיקה הזו מאבחנת? לפני 9 שנים עברתי כריתה של בלוטת התריס בשל גידול ממאיר. האם יש קשר בין זה לבין הבדיקה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

האם את עוסקת בפעילות גופנית? האם עשית תנועה חדה? אינני יודעת מה הסיבה המדויקת לשם ביצוע הבדיקה, אך נראה כי מכלול הדברים שעברת הוא הסיבה לביצוע הבדיקה. הבדיקה נעשית כדי לשלול גרורה באזור עמוד השדרה עקב הגידול בבלוטת התריס, לשלילת אוסטאופורוזיס לאחר כריתה של בלוטות התריס (יחד עם בלוטות הפארא-תירואיד האחראיות על איזון הסידן בגוף), ולשלילת סיבות נוספות, כגון זיהום של עצם, שבר בחוליה ועוד. בבדיקה זו סורקים את העצמות במצלמת גאמא מיוחדת לאחר הזרקת חומר רדיואקטיבי לתוך הווריד. בדרך כלל מזריקים טכנציום דיפוספונאט המתרכז באיזורים בעצמות שיש בהם חילוף חומרים שאינו תקין. איזורים אלו נראים בצילום כאיזורים כהים או חמים. הממצאים במיפוי העצמות מראים היכן יש איזור של יצירה מוגברת של עצם, היכולה להתרחש בעקבות אחת הסיבות שציינתי לעיל, אולם אינן מצביעות על הסיבה. לכן יש לבצע בדרך כלל בדיקת הדמיה נוספת לאחר שמוצאים ממצא במיפוי, או לבצע ביופסיה על מנת לאבחן את הגורם המדויק לממצא במיפוי. עוד מידע אודות הבדיקה תמצאי באינדקס הבדיקות של אינפומד: http://www.infomed.co.il/medTest1.asp?tID=258 קרא עוד

 לאימי היה לחץ דם גבוה מאוד - 220. לאחר מכן היא התקשתה לאזן עצמה בהליכה והראיה נהייתה לא ממוקדת, נתנו לה תרופות להורדת לחץ הדם, עבר כשבוע מאז וההליכה והראיה השתפרו מעט. אתמול היא עברה בדיקת CT ראש עם זריקת יוד (האם היא מזיקה?) והיום היא אומרת שהיא מרגישה שהרגליים לפעמים נרדמות לה. שאלתי היא: מה הגורם לזה? והאם זו תגובה נורמלית לתרופות? והאם צריך להתפנות לטיפול לבית חולים?
לאימי היה לחץ דם גבוה מאוד - 220. לאחר מכן היא התקשתה לאזן עצמה בהליכה והראיה נהייתה לא ממוקדת, נתנו לה תרופות להורדת לחץ הדם, עבר כשבוע מאז וההליכה והראיה השתפרו מעט. אתמול היא עברה בדיקת CT ראש עם זריקת יוד (האם היא מזיקה?) והיום היא אומרת שהיא מרגישה שהרגליים לפעמים נרדמות לה. שאלתי היא: מה הגורם לזה? והאם זו תגובה נורמלית לתרופות? והאם צריך להתפנות לטיפול לבית חולים?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

קשה מאוד להעריך את המצב של אמך בלי לקבל יותר אינפורמציה: מהן התרופות שקבלה? מה היה לחץ הדם לאחר הטיפול התרופתי? מה התדירות שבה נרדמות לה הרגליים והאם מדובר בתופעה חדשה? חשוב מאוד, כמובן, למדוד לה לחץ דם, אבל אני חושבת שבכל מקרה תלונות נוירולוגיות חדשות (הירדמות של הרגליים היא תגובה נוירולוגית) בחולה שסבלה מלחץ דם גבוה מאוד עם תגובות נוירולוגיות בשבוע שעבר (הפרעות ההליכה וטשטוש הראיה) - מחייבות בדיקת רופא. תוכלו לפנות אל מוקד בקופת החולים שלה או ישירות לחדר מיון. קרא עוד

 אני נשואה, ועברתי לארצות הברית. יש לי איחור במחזור החודשי. בחודש שעבר האיחור היה ב-6 ימים והחודש בכמעט 3 שבועות. פניתי לבדיקה, הכל נמצא תקין, הגוף שלי במצב מצויין, אני לא בהריון. אני לא מבינה מה הסיבה לאיחור. אני מקווה לתשובה, כי אני לא יודעת עם מי להתייעץ.
אני נשואה, ועברתי לארצות הברית. יש לי איחור במחזור החודשי. בחודש שעבר האיחור היה ב-6 ימים והחודש בכמעט 3 שבועות. פניתי לבדיקה, הכל נמצא תקין, הגוף שלי במצב מצויין, אני לא בהריון. אני לא מבינה מה הסיבה לאיחור. אני מקווה לתשובה, כי אני לא יודעת עם מי להתייעץ.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

על פי הסיפור של איחורים במחזור, אני מבינה שאת לא לוקחת גלולות למניעת הריון. ישנן נשים רבות שהמחזור אצלן אינו סדיר. מחזור לא סדיר מופיע כל חודש בזמן אחר, ולא ניתן לחזות מתי יופיע. תופעה זו מתרחשת בגלל זמן ביוץ שאינו סדיר, שכן המחזור מגיע כ- 14 יום לאחר הביוץ. אם אינך רוצה להיכנס להריון, הפתרון הוא לקחת גלולות למניעת הריון שיסדירו את המחזור. אם את מנסה להיכנס להריון, נסי להשתמש בערכות ביוץ שיראו לך באיזה יום הביוץ מתרחש. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 אני סובל מתסמונת חרדה כרונית וניסיתי ליטול תוספי מזון שונים כדי להקל על המצב. אני לא נוטל תרופות בכלל. במשך כשנתיים נטלתי את תוסף המזון GABA שאמור להפחית את הפעילות המוחית (בדומה לתרופות ממשפחת הוואליום, רק ללא ההתמכרות) ובכך להקטין את החרדה. התוסף לא ממש עזר, ובכל זאת המשכתי לקחת אותו עד שפתאום, ביום אחד, התחילו לרעוד לי השרירים בידיים, ברגליים, בגב ובפנים. הפסקתי מייד עם נטילת התוסף, אבל התופעות המשיכו להופיע גם לאחר מספר חודשים ללא נטילת התוסף. אני חושש שמא האיזון הכימי במוח הופר והמערכת "משתוללת" בדומה לגמילה חדה מבנזודיאזפינים למיניהם.   בגלל שהתופעה המשיכה, עברתי בדיקות דם מקיפות כולל בדיקות של בלוטת התריס, והתוצאות היו תקינות לחלוטין. גם  בדיקת EMG היתה תקינה ב-100%.   הרופאה אומרת שאלה התקפי חרדה. האם היא צודקת? האם אלה תופעות גמילה? אני כבר 7 חודשים ללא התוסף, והמצב ממשיך. האם טיפול בתרופות ממשפחת ה- SSRI יכול להפסיק את תופעת הרעידות או קפיצות השרירים? והאם זה צפוי לחלוף מעצמו במשך הזמן? רעידות נלווים גם מחנק כבד בבית החזה, קושי בשינה, וחלומות רעים.
אני סובל מתסמונת חרדה כרונית וניסיתי ליטול תוספי מזון שונים כדי להקל על המצב. אני לא נוטל תרופות בכלל. במשך כשנתיים נטלתי את תוסף המזון GABA שאמור להפחית את הפעילות המוחית (בדומה לתרופות ממשפחת הוואליום, רק ללא ההתמכרות) ובכך להקטין את החרדה. התוסף לא ממש עזר, ובכל זאת המשכתי לקחת אותו עד שפתאום, ביום אחד, התחילו לרעוד לי השרירים בידיים, ברגליים, בגב ובפנים. הפסקתי מייד עם נטילת התוסף, אבל התופעות המשיכו להופיע גם לאחר מספר חודשים ללא נטילת התוסף. אני חושש שמא האיזון הכימי במוח הופר והמערכת "משתוללת" בדומה לגמילה חדה מבנזודיאזפינים למיניהם. בגלל שהתופעה המשיכה, עברתי בדיקות דם מקיפות כולל בדיקות של בלוטת התריס, והתוצאות היו תקינות לחלוטין. גם בדיקת EMG היתה תקינה ב-100%. הרופאה אומרת שאלה התקפי חרדה. האם היא צודקת? האם אלה תופעות גמילה? אני כבר 7 חודשים ללא התוסף, והמצב ממשיך. האם טיפול בתרופות ממשפחת ה- SSRI יכול להפסיק את תופעת הרעידות או קפיצות השרירים? והאם זה צפוי לחלוף מעצמו במשך הזמן? רעידות נלווים גם מחנק כבד בבית החזה, קושי בשינה, וחלומות רעים.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אתחיל מהסוף: אני מסכימה עם רופאת המשפחה שלך, נשמע כי אתה סובל מהתקפי חרדה עם סימנים גופניים. זהו מצב שגורם למצוקה רבה ולדאגה רבה, ופוגע באיכות החיים, אך אינו מסוכן. מעיון בסיפורך, נראה לי כי התוסף GABA לא היה מספיק, ולמעשה, שתחת הטיפול ב-GABA הופיעו התקפי חרדה שלוו ברעידות. מבחינה ביולוגית ורפואית, גמילה מחומרים, משמעותיים ככל שיהיו, אינה יכולה לארוך תקופה כה ממושכת של עד 7 חודשים. תופעות גמילה מופיעות בימים או בשבועות לאחר הפסקת השימוש בחומר הפעיל. אי לכך, כל הסימנים מצביעים על כך שאתה לוקה בהפרעת חרדה מתמשכת, שהחלה לפני הטיפול ב-GABA, החמירה תחת הטיפול, וממשיכה בעוצמה גם כעת. טיפול ב-SSRI בהחלט יכול לעזור לכל התופעות שאתה מתאר. בשלב זה לא נראה שהמצב יחלוף מעצמו, כיוון שאתה "תקוע" עם הבעיה כבר זמן ממושך ואף יש מגמת החמרה. במצב זה, ללא טיפול מתאים, יש סיכון שהמצב יהפוך לבעיה כרונית. אני מזכירה כי בנוסף לטיפול התרופתי להפרעות חרדה, יש טיפול פסיכולוגי יעיל ביותר, אשר מאד מתאים גם למי שלא מתלהב להשתמש בתרופות. בברכה, ד"ר איילת אביטל-מגן - פסיכיאטרית קרא עוד

רופאים מומלצים
פרופ' ניצן ביצ'צ'ו
פרופ' ניצן ביצ'צ'ו רפואת שיניים
בעל שם עולמי בשיקומי פה מורכבים עם אוריינטציה אסתטית ושתלים דנטליים
ד"ר סטפן בן שושן
ד"ר סטפן בן שושן דימות
רדיולוג פולשני ואבחנתי מומחה לעמוד שדרה ומפרקים ופציעות ספורט / מנהל מחלקת MRI בבית חולים מעייני הישועה
פרופ' שחר פרנקל
פרופ' שחר פרנקל עיניים
4.9
( 11 חוות דעת )
"מפגש נעים טיפול בתשומת לב ומקצועיות."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו