דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 865

 האם אפשר לקחת חומצה פולית יחד עם גלולות למניעת הריון?
האם אפשר לקחת חומצה פולית יחד עם גלולות למניעת הריון?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אין מניעה ליטול חומצה פולית עם גלולות למניעת הריון, ויש ליטול חומצה פולית במשך כמה חודשים לפני הכניסה להריון. כמו כן ישנן נשים הנוטלות חומצה פולית ללא קשר להריון, למשל לטיפול באנמיה, ובמקביל ממשיכות כרגיל בנטילת הגלולות. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 לפני כמה חודשים התחלתי לסבול מכאבים ברום הבטן. הכאבים מופיעים בעיקר באמצע הלילה, והם כל כך חדים שהם מעירים אותי מן השינה. רופא המשפחה שלח אותי לעשות בדיקות הקשורות ללב. עשיתי את כולן, וכולן יצאו תקינות. לאחר מכן הופניתי לגסטרולוג, שלאחר בדיקת גסטרוסקופיה, אולטרסאונד ובדיקת נשיפה, גילה שיש לי גסטריטיס וכן חיידק הליקובקטר פילורי.   קיבלתי שילוב של שתי אנטיביוטיקות וזה היה אמור לטפל בבעיה. היתה רגיעה של שבועיים, ואתמול בלילה קמתי עם כאבים כל כך חזקים בחזה, שהיה צורך להזמין ניידת טיפול נמרץ. כל הסימנים היו דומים לשל להתקף לב. הגעתי לבית חולים ושם שללו בעיית לב.   חזרתי לטיפול אצל רופא המשפחה. לדעתו, אלה כאבים שמקורם בקיבה. לכן הוא נתן לי לקחת באופן קבוע אומפרדקס. לטענתו, זה אמור לשפר את המצב ולהקל על הכאבים. למרות זאת, התעוררתי בלילה עם כאב עז בחזה, כל כך חזק שהרגשתי אותו עד הגב. עכשיו, למרות שלקחתי משכך כאבים ואת האומפרדקס, הכאבים ממשיכים.   אני כל כך סובלת, אני רוצה לדעת מה הבעיה אצלי והאם ניתן לטפל בה.
לפני כמה חודשים התחלתי לסבול מכאבים ברום הבטן. הכאבים מופיעים בעיקר באמצע הלילה, והם כל כך חדים שהם מעירים אותי מן השינה. רופא המשפחה שלח אותי לעשות בדיקות הקשורות ללב. עשיתי את כולן, וכולן יצאו תקינות. לאחר מכן הופניתי לגסטרולוג, שלאחר בדיקת גסטרוסקופיה, אולטרסאונד ובדיקת נשיפה, גילה שיש לי גסטריטיס וכן חיידק הליקובקטר פילורי. קיבלתי שילוב של שתי אנטיביוטיקות וזה היה אמור לטפל בבעיה. היתה רגיעה של שבועיים, ואתמול בלילה קמתי עם כאבים כל כך חזקים בחזה, שהיה צורך להזמין ניידת טיפול נמרץ. כל הסימנים היו דומים לשל להתקף לב. הגעתי לבית חולים ושם שללו בעיית לב. חזרתי לטיפול אצל רופא המשפחה. לדעתו, אלה כאבים שמקורם בקיבה. לכן הוא נתן לי לקחת באופן קבוע אומפרדקס. לטענתו, זה אמור לשפר את המצב ולהקל על הכאבים. למרות זאת, התעוררתי בלילה עם כאב עז בחזה, כל כך חזק שהרגשתי אותו עד הגב. עכשיו, למרות שלקחתי משכך כאבים ואת האומפרדקס, הכאבים ממשיכים. אני כל כך סובלת, אני רוצה לדעת מה הבעיה אצלי והאם ניתן לטפל בה.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

החיידק הליקובקטר פילורי פוגע ברירית הקיבה ומשגשג במקום הכי בלתי אפשרי בקיבה, וככל שהחומציות גוברת, טוב לו יותר. לכן יש לקחת את האומפרדקס במינונים גבוהים, במקרה שלך הייתי עולה ל-40 מ"ג פעמיים ביום ומוסיף כדור בשם ספסמלגין, עד 3 ליום, נגד כאבים. אם אחרי 10 ימים אין שיפור משמעותי – הייתי עובר לכדור בשם קונטרולוק 40 מ"ג פעם ביום במקום האומפרדקס, ואם עדיין אין שיפור – לבקש מרופא גסטרואנטרולוג לעשות בדיקת נשיפה לאוראז כדי לראות אם הדברנו את החיידק, ואם לא – לשנות שילוב אנטיביוטי ל-3 סוגים אחרים. המנעי מאכילת מזון חומצי וחריף, אכלי 5 פעמים ביום, מעט בכל פעם ובלי פירות הדר. בהצלחה ד"ר משה ארוך - רופא משפחה ומתמחה ברפואת ספורט קרא עוד

 אילו טיפולים אלטרנטיביים קיימים לטיפול בתסמונת שחלות פוליציסטיות? בנוסף, האם ניתן לטפל בעזרת נטילת ויטמינים או מינרלים?
אילו טיפולים אלטרנטיביים קיימים לטיפול בתסמונת שחלות פוליציסטיות? בנוסף, האם ניתן לטפל בעזרת נטילת ויטמינים או מינרלים?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אינני מתמחה בטיפולים אלטרנטיבים ולכן אין באפשרותי לענות על שאלתך. לא ידוע לי על ויטמינים או מינרלים שמסיייעים בטיפול בתסמונת. קיימים מספר אפיקי טיפול בתסמונת זו. לא ציינת במה את מעוניינת לטפל, האם באי- פריון, אי- סדירות וסתות או בהשמנה ושיעור. הטיפול הקונבנציונלי מותאם לאחד מהנ"ל, אין טיפול כללי להעלמת התסמונת. קרא עוד

 הנני בת 55, נוטלת כשנתיים תחליף הורמונלי אקטיבל ו- אלטרוקסין.  לאחרונה סובלת מחרדה ודיכאון.  אבקשכם לדעת מהן התרופות המומלצות לטיפול בחרדה עם מינימום תופעות  לוואי ותגובות בין תרופתיות
הנני בת 55, נוטלת כשנתיים תחליף הורמונלי אקטיבל ו- אלטרוקסין. לאחרונה סובלת מחרדה ודיכאון. אבקשכם לדעת מהן התרופות המומלצות לטיפול בחרדה עם מינימום תופעות לוואי ותגובות בין תרופתיות
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

תרופות ממשפחת מעכבי ניצול חוזר של סרוטונין (SSRIs) הן התרופות המומלצות כיום לטיפול בהפרעת חרדה ודיכאון, בייחוד באנשים שיש להן מחלות אחרות ושנוטלים תרופות אחרות. תרופות אלו עשויות גם הן לגרום לתופעות לוואי בלתי רצויות כמו כל תרופה אחרת, ובכל מקרה יש ליטול אותן רק עם מרשם רפואי ותחת פיקוח רופא. קרא עוד

 בבדיקת קולונוסקופיה וירטואלית התגלה אצלי "גוש באדרנל השמאלי בקוטר של 2.5 ס"מ בצפיפות של מינוס 12, המתאים לאדנומה קורטיקלית".   מה פירוש הדבר ומה צריך לעשות?
בבדיקת קולונוסקופיה וירטואלית התגלה אצלי "גוש באדרנל השמאלי בקוטר של 2.5 ס"מ בצפיפות של מינוס 12, המתאים לאדנומה קורטיקלית". מה פירוש הדבר ומה צריך לעשות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

כפי שזה נראה לי, הממצא בבלוטת האדרנל שלך התגלה במקרה, ואינך סובל מתסמינים כלשהם שגרמו לך ללכת לבדיקות. האדרנוקורטיקל אדנומות מתחלקות לאדנומות "שקטות" ו- "לא שקטות". כפי הנראה, המצב שלך הוא שקט, ובדרך כלל מגלים אותו במקרה, ואין לדעת מתי הוא יכול להפוך למצב לא שקט, אך הוא בהחלט יכול לשנות את טבעו. במצב הלא שקט, בלוטת האדרנל מפרישה כמויות גבוהות מן הנורמליות של קורטיזונים המיוצרים בגוף וגורמים למגוון של תופעות לוואי. מצבור תופעות הלוואי הללו ידוע כ"תסמונת קושינג" וישנו אף מצב שנקרא "פרה-תסמונת קושינג". בשל חוסר הפרטים לגבי מצבך והתסמינים שיש או אין לך, אינני יכול להתייחס ספציפית לבעייתך. אני ממליץ לך לפנות לאנדוקרינולוג בכדי שיוכל לבחון את הממצא ולערוך בדיקות שיתנו לו אינדיקציה לגבי פעילות האדנומה בגופך ומשם להמשיך הלאה במעקב ובטיפול המתאים. ד"ר גיל טאובר - אינפומד קרא עוד

 בשנים האחרונות ירדתי במשקל מ-60 ל-49 ק"ג, דבר שמפריע לי מאד. יש לי בעייה של תת-פעילות בלוטת התריס, ונאמר לי שאני צריכה להשמין, חסר לי בגוף קורטיזול ולכן קיבלתי כדורים של פרדניזון. לקחתי תקופה והפסקתי כי זה פוגע לי בעצם, וגם כך יש בעיית צפיפות עצם. מה עלי לעשות? כולם מדברים על הרזיה ואף אחד לא מדבר על השמנה.
בשנים האחרונות ירדתי במשקל מ-60 ל-49 ק"ג, דבר שמפריע לי מאד. יש לי בעייה של תת-פעילות בלוטת התריס, ונאמר לי שאני צריכה להשמין, חסר לי בגוף קורטיזול ולכן קיבלתי כדורים של פרדניזון. לקחתי תקופה והפסקתי כי זה פוגע לי בעצם, וגם כך יש בעיית צפיפות עצם. מה עלי לעשות? כולם מדברים על הרזיה ואף אחד לא מדבר על השמנה.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לצערי חסרים לי פרטים רבים בשאלתך על מנת שאוכל לענות עליה, למשל מה גובהך, כדי שאוכל לדעת אם את צריכה להשמין או לרזות, או שמא את בתחום הנורמה. תת-פעילות של בלוטת התריס היא בעיה שכיחה, והטיפול בה הוא כרוני לכל החיים, אך קל ומצויין, ותוך מספר ימים הבלוטה שבה לרמות הנורמה בהן היא צריכה להיות, מבלי שהחולה יצטרך לעשות פעולות כלשהן של תזונה מיוחדת. מהי הסיבה לכך שרמות הקורטיזול בגופך בחסר? מהן הרמות? בכל מקרה, הורמון או מינרל אחד בגוף אינו בא על חשבון השני! את צריכה לקיים את רמות הנורמה של קורטיזול בגוף, הוא חשוב למגוון רחב של תהליכים בגוף, ומצד שני את צריכה לדאוג למניעת הידלדלות צפיפות העצם על ידי תזונה, ספורט מתאים ובעת הצורך על ידי טיפול תרופתי. אני מייעץ לך לפנות לאנדוקרינולוג שמכיר את ההיסטוריה הרפואית שלך וייתן לך את הטיפול האופטימלי, עם שינויים לאורך זמן על ידי מעקב שוטף. ד"ר גיל טאובר - אינפומד קרא עוד

 אני עושה מחקר על LVH . אולי תוכלו להגדיר לי את המושגים הבאים ואם  ידוע על קשר ביניהם ל- LVH:  IHD  CVA Rt hemiparesis  bypass anastomosis for heart revascularization  lipid metabolic disorders  mild modererate Lvdysfunction
אני עושה מחקר על LVH . אולי תוכלו להגדיר לי את המושגים הבאים ואם ידוע על קשר ביניהם ל- LVH: IHD CVA Rt hemiparesis bypass anastomosis for heart revascularization lipid metabolic disorders mild modererate Lvdysfunction
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הסבר המושגים: LVH - התעבות שריר הלב. ischaemic heart disease - IHD - מחלת לב איסכמית CVA Rt hemiparesis - שבץ מוחי שגרם לחולשת פלג גוף ימני bypass anastomosis for heart revascularization - ניתוח מעקפים lipid metabolic disorders - בעיות מטבוליות של כולסטרול ושומני דם mild modererate LVdysfunction - תת תפקוד קל- בינוני של חדר שמאלי של הלב LVH גורם לתת-תפקוד של החדר השמאלי, וכן מגביר את צריכת החמצן של שריר הלב, ולכן עשוי לגרום להפרעות קצב והפרעה באספקת החמצן לשריר הלב, ולכן לתסמונת של מחלת לב איסכמית. קרא עוד

 אני סובל מגרד בפי הטבעת. אינני יודע האם מדובר  בטחורים / טפיל / רגישות מקומית. איזו משחה מומלצת לטיפול בבעיה? האם  להימצאותו של טפיל יש בהכרח ביטויים נוספים (שלשולים וכו') ?
אני סובל מגרד בפי הטבעת. אינני יודע האם מדובר בטחורים / טפיל / רגישות מקומית. איזו משחה מומלצת לטיפול בבעיה? האם להימצאותו של טפיל יש בהכרח ביטויים נוספים (שלשולים וכו') ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

עליך לפנות לכירורג - פרוקטולוג ולהיבדק. ייתכן שמדובר בגירוי של העור הגורם לגרד וייתכן שמדובר בסיבות אחרות, כאשר הטיפול שונה בכל אחד מהמקרים. אם תחזור אלינו עם האבחנה נוכל לנסות להסביר לך יותר ולעזור לך משם. קרא עוד

 אני בת 34, חולה במחלת קרוהן כ-10 שנים. לפני שלושה חודשים וחצי נזקקתי לטיפול אנטיביוטי בתרופה  Ciprodex וב-  Flagyl למשך שבועיים, אך הטיפול לא עזר ונשארתי ללא טיפול עד היום. מידי פעם אני נתקפת כאבי בטן עזים שנמשכים יום-יומיים ואחריהם באים שלשולים חריפים. אני נוטלת  Spasmalgin נגד כאבים כל שלוש שעות.   מכיוון שאני מכירה את התגובה שלי לאנטיביוטיקה, רכשתי במקביל שתי חפיסות של נרות וגינליים כי ידעתי שבעקבות הטיפול האנטיביוטי תיווצר פטריה וגינלית. לאחר הטיפול האנטיביוטי נטלתי טיפול וגינלי למשך שלושה ימים, שעזר בדיוק לשבועיים, אחריו נטלתי טיפול זהה נוסף שגם הוא עזר למשך אותו פרק זמן.   פניתי לרופא נשים והוא נתן לי מרשם ל-  Fluconazole, וטיפול זה עזר לשלושה שבועות בלבד. גם מרחתי משחת  Clotrimazole 1% שבה השתמשתי מתחילת הופעתה של הפטריה.   חזרתי אל הרופא מיואשת ומודאגת, והפעם קיבלתי משחה למריחה בשם  Polycutan ועשינו תרבית וגינלית שאשרה פטריה מסוג Candida Albicans, וכעת עלי לחזור לרופא נשים למציאת דרך נוספת לטיפול.   בנוסף לבעיה זו חלה אצלי החמרה במצב המעיים, וכנראה שאני סובלת מ"טרום חסימת מעיים" כהגדרת הגסטרואנטרולוג, והטיפול שקיבלתי ממנו הוא  Budeson במינון 3 מ"ג שלוש פעמים ביום למשך שלושים יום ו-  Famotidine במינון של כדור ליום להגנה על מערכת העיכול.   מדוע אני לא מצליחה להיפטר מהפטריה הווגינלית? האם יש קשר בינה לבין מצבי הבריאותי? הפטריה הופיעה מזמן ואת הטיפול ב- Budeson התחלתי רק עכשיו. האם גם הוא עלול לגרום להופעת הפטריה?   בנוסף, האם יכולות להיות תגובות בין-תרופתיות עם כל התרופות שאני נוטלת? התרופות הו, שוב, Budeson, Famotidine, Polycutan, Spasmalgin. האם יש דרך לטיפול ב"טרום חסימת מעיים"? האם כדאי לבצע  בדיקת CT כדי לבדוק את מצב המעיים?
אני בת 34, חולה במחלת קרוהן כ-10 שנים. לפני שלושה חודשים וחצי נזקקתי לטיפול אנטיביוטי בתרופה Ciprodex וב- Flagyl למשך שבועיים, אך הטיפול לא עזר ונשארתי ללא טיפול עד היום. מידי פעם אני נתקפת כאבי בטן עזים שנמשכים יום-יומיים ואחריהם באים שלשולים חריפים. אני נוטלת Spasmalgin נגד כאבים כל שלוש שעות. מכיוון שאני מכירה את התגובה שלי לאנטיביוטיקה, רכשתי במקביל שתי חפיסות של נרות וגינליים כי ידעתי שבעקבות הטיפול האנטיביוטי תיווצר פטריה וגינלית. לאחר הטיפול האנטיביוטי נטלתי טיפול וגינלי למשך שלושה ימים, שעזר בדיוק לשבועיים, אחריו נטלתי טיפול זהה נוסף שגם הוא עזר למשך אותו פרק זמן. פניתי לרופא נשים והוא נתן לי מרשם ל- Fluconazole, וטיפול זה עזר לשלושה שבועות בלבד. גם מרחתי משחת Clotrimazole 1% שבה השתמשתי מתחילת הופעתה של הפטריה. חזרתי אל הרופא מיואשת ומודאגת, והפעם קיבלתי משחה למריחה בשם Polycutan ועשינו תרבית וגינלית שאשרה פטריה מסוג Candida Albicans, וכעת עלי לחזור לרופא נשים למציאת דרך נוספת לטיפול. בנוסף לבעיה זו חלה אצלי החמרה במצב המעיים, וכנראה שאני סובלת מ"טרום חסימת מעיים" כהגדרת הגסטרואנטרולוג, והטיפול שקיבלתי ממנו הוא Budeson במינון 3 מ"ג שלוש פעמים ביום למשך שלושים יום ו- Famotidine במינון של כדור ליום להגנה על מערכת העיכול. מדוע אני לא מצליחה להיפטר מהפטריה הווגינלית? האם יש קשר בינה לבין מצבי הבריאותי? הפטריה הופיעה מזמן ואת הטיפול ב- Budeson התחלתי רק עכשיו. האם גם הוא עלול לגרום להופעת הפטריה? בנוסף, האם יכולות להיות תגובות בין-תרופתיות עם כל התרופות שאני נוטלת? התרופות הו, שוב, Budeson, Famotidine, Polycutan, Spasmalgin. האם יש דרך לטיפול ב"טרום חסימת מעיים"? האם כדאי לבצע בדיקת CT כדי לבדוק את מצב המעיים?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לגבי שאלתך בנושא הפטרת בנרתיק: הבעיה שאת מתארת אינה נדירה, לרוע המזל. נשים רבות סובלות מזיהומים פטרייתיים חוזרים ולעיתים אף כרוניים בנרתיק. לגבי השכיחות והטיפולים האפשריים, אני מפנה אותך לתשובה קודמת בפורטל שלנו: http://www.infomed.co.il/questions/q_071806_2.htm קרא עוד

איך יודעים את מינון התרופות שצריך לתת לחולה?  למשל, איך מחליטים כמה פוסיד לתת לחולה עם בצקת ריאות?
איך יודעים את מינון התרופות שצריך לתת לחולה? למשל, איך מחליטים כמה פוסיד לתת לחולה עם בצקת ריאות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

בקשר לפוסיד - המינון הוא אינדיוידואלי לגבי כל חולה, כאשר שואפים להחזיק את החולה על המינון הנמוך ביותר היעיל עבורו, זאת מפני שלתרופה תופעות לוואי כמו הפרעות במאזן אלקטרוליטים, והיא גורמת לאי נוחות לחולה כיוון שהיא משתנת. בד"כ נהוג לתת בבצקת ריאות חריפה מינון של פי שניים מהמינון היומי של החולה, אך אם אין הטבה ניתן לתת יותר. קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר עדי נצר
ד"ר עדי נצר רפואת ספורט
רופא ספורט ראשוני | מומחה ברפואת משפחה | רופא קבוצה מכבי ת"א כדורגל
פרופ' יקי כהן
פרופ' יקי כהן אף אוזן גרון וכירורגיית ראש-צוואר
מנהל מחלקת אף אוזן גרון וניתוחי ראש וצוואר בקריה הרפואית לבריאות האדם - רמב"ם חיפה
 רעות מוקדס
רעות מוקדס רפואה משלימה
5
( 26 חוות דעת )
"הייתי בסדנת תינוקות עם רעות והיא היתה כל כך מקצועית ונעימה, הסבירה לי איך לעזור לתינוקת שלי בדרכים טבעיות איך להקל כאבי אוזניים, שיניים, צינון ואיך להוריד חום. היא גם הדגימה בלייב על התינוקת שלי וזה היה מדהים לראות איך היא לאט לאט נרגעת ומרגישה טוב יותר. ממליצה בחום!"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו