שאלות ותשובות - עמוד 869
מאת: מערכת אינפומד
יש לקחת את התרופה פעם ביום, חצי שעה אחרי האוכל. התרופה משפיעה למשך 24 שעות ולכאורה אין חשיבות לשעה, אבל בגלל תופעות לוואי אפשריות (לפחות בתחילת השימוש), כמו סחרחורת וירידה בלחץ הדם (אף על פי שתרופה זו גורמת פחות לתופעת לוואי זו) רצוי שתיקח את התרופה בערב. בברכה, ד"ר שירי אורי - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אתה מתאר כאב הפוגע בתפקוד ולכן חייב להיות מטופל. לא ברור לי מהן הבדיקות שעברת, וכמו כן לא ברור לי האם שללו בעיות אחרות היכולות לגרום לכאב במרפק הפנימי למעט מרפק גולף. אנסה להעלות השערות לגורמים לבעיה: 1 - עבודה במנח ידיים לא נכון זמן ממושך (האם קבלת ייעוץ והתייחסות לסביבת העבודה שלך?) 2- חבלה בעבר למבנים המפרקיים (האם צילום רנטגן תקין והאם טווח התנועה מלא?) 3- בעיה צווארית המקרינה לכיוון המרפקים (האם יש כאב צווארי? האם תנועת צוואר מכאיבה במרפק ? האם סביבת העבודה נוחה לראש ולצוואר?) 4- בעיה הקשורה לתנועתיות מערכת העצבים ובעיקר העצב האולנרי והמדיאני במסלולם מהצוואר ועד כף היד (האם נבדק במכון הפיזיותרפיה ?) שווה לבדוק את הנקודות הנ"ל לפני קביעת אבחנה . טיפול חייב לכלול הנחיה לתרגול בבית למתיחות וחיזוקים אקסצנטריים של שרירי המרפק והאמה . באם לא הצלחת לפתור את הבעיה, פנה למרפאת כאב של הקופה לטיפול סימפטומטי - אין טעם לסבול. רפואה שלמה . ירון טילינגר, פיזיותרפיסט מוסמך מכבי שירותי בריאות קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
מכיוון שאת סובלת מתופעות גיל המעבר ללא נטילת ההורמונים, בהחלט יש אפשרות של חזרה למדבקות. את צריכה לגשת לרופא המטפל ולעשות בדיקות כדי להתאים לך את הדרך הטובה ביותר לנטילת ההורמונים. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
תוכלי לקרוא על כך בפורטל אינפומד בקישורים הבאים: http://www.infomed.co.il/questions/q_062104_1.htm קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
הקאה מאולצת היא פעולה מסוכנת לגוף ויש לה סיבוכים רבים- קרעים בוושט, שחיקת האמייל בשיניים והרס השיניים, נפיחות בלוטות הרוק, ריפלוקס - חזרת מזון מהקיבה לוושט ולפה, צרבת. הקאה לאחר האכילה אינה דרך לרזות, הדרך היא פעילות גופנית ותזונה מאוזנת. אנא ממך, פני לדיאטנית לבניית תוכנית מאוזנת להרזיה, שלא תסכן אותך ושתעזור לך לשמור על משקל תקין לאורך זמן. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
בגלולות למניעת הריון מסוג יסמין אין חשיבות לאיזו גלולה לוקחים באיזה יום, כיוון שכל הגלולות בחפיסה הן בעלות הרכב דומה, ולכן את מוגנת. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
הבדיקה שביצעת נקראת תבחין מימן בנשיפה, או Hydrogen Breath Test. זוהי בדיקה שמטרתה למדוד את מידת ספיגת הסוכרים במעי הדק. היא מבוצעת בחשד לחסר בלקטאז, שישנו בחלק גדול של האוכלוסייה המבוגרת. לקטאז מפרק את סוכר החלב (לקטוז) ובכך מאפשר את ספיגתו. חסר באנזים זה יכול לגרום לתופעות של שלשולים וכאבי בטן. הבדיקה מבוססת על העובדה שתאי גוף האדם אינם מסוגלים לייצר מימן. כאשר סוכר אינו נספג, הוא מפורק על ידי חיידקים, תהליך היוצר מימן. מימן זה נפלט החוצה באוויר הננשף. בבדיקה שעברת נושפים לתוך מכשיר מיוחד שמודד את ריכוז המימן הננשף ביחידות של Parts Per Million או PPM. האבחון נעשה על ידי חישוב הבדלי המימן הננשף בזמנים השונים במהלך הבדיקה. בתור רמת ייחוס, עושים קריאה בסיסית של המימן בנשיפה. אחר כך נותנים לנבדק לקטוז ואז מודדים נשיפת מימן כל 15, 30 או 60 דקות במשך שעתיים או שלוש. אם רמת המימן עולה מעל 20 PPM בהשוואה לערך הנמוך הקודם במהלך הבדיקה, החולה מוגדר כסובל מתת-ספיגה של לקטוז. המספרים בטווחים שבתוצאות שפירטת הם מספרי הדקות (30-0 דקות, 60-30 דקות וכן הלאה) ולידם מצויינים וערכי המימן ב-PPM שנמדדו בזמנים אלו. אצלך, בין השלב השלישי לרביעי ישנה עליה מ-12 PPM ל-39 PPM, שייתכן שמעידה על אי-סבילות ללקטוז. חזרי והיוועצי בגסטרואנטרולוג. בברכה, ד"ר טלי צ'רנוביצקי - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אני מבינה שאת נוטלת סרוקסאט עקב בעיית חרדה. טופלת בסרוקסאט בעבר, ואכן מקובל לתת טיפול שעבד בעבר. עם זאת, המינון שאת מקבלת הוא מינון מספק, ונראה שהסרוקסאט אינו עוזר לך מספיק. אני מציעה לך לפנות לרופא המטפל בך, ולבקש להחליף את התרופה. תוכלי לנסות שימוש ב- CIPRALEX , שהיא תרופה מדור חדש יותר, עם פחות תופעות לוואי. כמו כן, ניתן לשלב גם טיפולים פסיכותרפיים שעשויים לעזור לך. אני מקווה שלאחר תקופה של טיפול כזה תוכלי להפסיק עם הטיפול התרופתי. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
בבדיקות דם שעשיתי התגלתה רמה גבוהה מאוד של GPT-74 ושל GOT 63. הפסקתי ליטול גלולות מרסילון וטיפול ב - UVAMIN למניעת דלקת בשתן. לאחר 10 ימים חזרתי על הבדיקה ויצא GOT-73 ו GPT-99. שאלתי היא ממה יכולה לנבוע העלייה המתמשכת באנזימי הכבד וכיצד ניתן לטפל בכך. נראה שהאנטיביוטיקה לבד או בשילוב עם הגלולות גרמה לעליה באנזימי הכבד. מדובר בעליה קלה, שבהפסקת התרופה צפויה לשוב לנורמה תוך מספר שבועות. בכל מקרה כדאי לשוב ולעשות ביקורת בעוד כשבועיים. [24/09/2002] קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
Meralgia Paresthetica הוא שם לפגיעה עצבית מבודדת באספקט החיצוני - עליון של הירך שגורמת לנימול, חוסר תחושה או כאבים באזור זה. הסיבה היא בד"כ בעיה במעבר העצב במסילה העצבית במפשעה- זה יכול לנבוע מהשמנת יתר, הריון, משנית לחבלה או ניתוח באזור, כתוצאה מלבוש הדוק, בעיה בעמוד שדרה מותני, ועוד. שכיח יותר בסוכרת. הטיפול בד"כ כולל פיזיותרפיה, הפחתת משקל, חימום האזור, כדורים נוגדי כאבים. אם אין הטבה ניתן לשקול הזרקות סטרואידים או אמצעים אחרים. לפרטים נוספים- http://www.emedicine.com/pmr/topic76.htm [14/07/2004] קרא עוד