שאלות ותשובות - עמוד 867
מאת: מערכת אינפומד
תהליך סולידי הוא תהליך שאינו ציסטי, הנראה אחיד במבנה, בעל מרכיב אחיד ובעל מרקם רנטגני הנראה כמוצק. גוש מסוג זה יכול להעיד על מחלות שונות, ביניהן מחלה זיהומית ומחלה ממאירה. המשך הבירור צריך לכלול לקיחת ביופסיה מהגוש כדי להגיע לאבחנה של הבעיה. רפואה שלמה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
קרום הבתולים הוא אלסטי ויש בו נקבים המאפשרים יציאת דימום המחזור. לא, אין בהכרח דימום לאחר מגע מיני או אוננות. ד"ר משה ארוך - רופא משפחה ומתמחה ברפואת ספורט קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
פרולקטין הוא הורמון המופרש על ידי יותרת המוח. התפקיד העיקרי של ההורמון הוא לגרות את ייצור החלב בשד (ומכאן שמו), אך יש לו גם השפעה על ההורמונים שאחראים לביוץ תקין. רמות גבוהות של ההורמון יכולות לפגוע בביוץ, אך אם ניסית להיכנס להריון ללא הצלחה, עליך לפנות לאנדוקרינולוג. הטיפול המומלץ במקרה כזה, לאור התוצאות השליליות ב- CT, הוא טיפול תרופתי שמטרתו לדכא את הפרשת ההורמון. כשרמות ההורמון יורדות, ניתן להכנס להריון. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
רמת ההמוגלובין, כמו גם מספר תאי הדם האדומים, עולה בהשפעת עישון עקב מצב של חוסר חמצן ברקמות, בדומה לטיפוס על הר גבוה מאוד למשל. סיבות נוספות עשויות להיות התייבשות חריפה או מחלות של מוח העצם. רמת המוגלובין גבוהה בשל עישון לא אמורה להשפיע למעט על ערך ההמטוקריט. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
כל הכבוד על הנחישות והרצון לשרת ולתרום! עם זאת, אסור שהדבר יבוא על חשבון מצבך הבריאותי, ועלייך להקפיד ולהתמיד במעקב האנדוקרינולוגי. לשאלתך, לצערי לא אוכל לעזור יותר מדי, מכיוון שיוד (הנמצא באצות) לא ישפר את תפקוד הבלוטה, ולכן לא יתרום כל כך לעליה בתפוקת ההורמונים. כמו כן אינני מכירה שום תחליף טבעי ויעיל להורמונים אלה. ישנה תרופה שאושרה לשימוש בארה"ב, המופקת מבלוטת תריס של חזירים. אינני יודעת מה דינה מבחינת פרופיל צבאי, אך תוכלי למצוא מידע בנושא בתשובה הבאה, ולהיוועץ ברופאה שלך לגבי השימוש: http://www.infomed.co.il/questions/q_073002_5.htm קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
רמות גבוהות באופן מתון של אנזימי GPT ו- GOT מראות על פגיעה קלה אך ממושכת בתאי הכבד. הגורמים למחלות כבד כוללים: מחלות זיהומיות כגון נגיפים הגורמים לדלקת בכבד כולל HCV מחלות גנטיות/מטבוליות כגון מחלת וילסון תרופות וטוקסינים כגון אלכוהול או הרעלת אקמול מחלות אוטואימוניות (מחלת חיסון עצמי) בהן הפרעה בוויסות מערכת החיסון גורמת לדלקת באיברים שונים בגוף ללא זיהום. בחלק קטן מהמקרים ישנה מחלת כבד אידיופתית או קריפטוגנית, כלומר הגורם למחלה איננו ידוע. רמת הנוגדנים הגבוהה של ANA (antinuclear antibodies) קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
Anhydrol Forte (Aluminium Chloride) קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
מומלץ להתחסן כנגד צהבת A, צהבת B, דלקת מוח יפנית, טיפוס הבטן, טטנוס, ולקחת כדורים למניעת מלריה. להלן אתר של "למטייל" שדן בנושא, כמו כן יש שם פורום מצוין עם רופאה המתמחה בכך: http://www.lametayel.com/archive/article.asp?id=559&postid=123&dest_id=&dest_type בנוסף כדאי לעיין ב מדריך לנוסע לחו"ל שבפורטל אינפומד. [16/11/2002] קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
שינוי הגלולות ישפר את התופעה ויכול להביא גם להיעלמותה. זה תלוי באישה עצמה ובחומרת התופעה. יסמין מכילה סוג של פרוגסטין שהפעילות האנדרוגנית שלו (אנדרוגן - הורמון גברי, למשל טסטוסטרון) היא נמוכה. פרוגסטין יכול להיקשר לרצפטורים של הורמונים גבריים ולכן לגרום לתופעות כמו שיעור יתר בנשים. בשנים האחרונות פותחו סוגי פרוגסטין שהשפעתם האנדרוגנית היא נמוכה בהשוואה לפרוגסטינים בגלולות מהדור הישן, ולכן גורמים לפחות תופעות לוואי של שיעור יתר או אקנה (פצעי בגרות). אני ממליצה לך לקחת את המלצת הרופאים שלך ולעבור לגלולה יסמין. את תמיד יכולה לנסות, ואם זה לא טוב לך - להפסיק, אך את לא תדעי זאת עד שלא תנסי. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
קבלת מחזור פעמיים בחודש אינה תופעה נורמלית. מחזור נורמלי אמור להיות בן 28 יום. מצב בו המחזור קצר מ-21 יום נקרא "פולימנוריאה" (Polymenorrhea), ריבוי דימומים. איני מכירה את ההיסטוריה הרפואית שלך, ולכן אמליץ לך לפנות לגינקולוג ולהיבדק, מכיוון שדימום פעמיים בחודש אינו תקין ויש לברר את הסיבה לכך. בברכה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד