דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 867

 אני בת 53.  בבדיקת CT שעברתי נצפה גוש בגודל 4 ס"מ באחת האונות בריאה השמאלית, ונכתב שנמצא תהליך סולידי. למה הכוונה במונח זה?
אני בת 53. בבדיקת CT שעברתי נצפה גוש בגודל 4 ס"מ באחת האונות בריאה השמאלית, ונכתב שנמצא תהליך סולידי. למה הכוונה במונח זה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

תהליך סולידי הוא תהליך שאינו ציסטי, הנראה אחיד במבנה, בעל מרכיב אחיד ובעל מרקם רנטגני הנראה כמוצק. גוש מסוג זה יכול להעיד על מחלות שונות, ביניהן מחלה זיהומית ומחלה ממאירה. המשך הבירור צריך לכלול לקיחת ביופסיה מהגוש כדי להגיע לאבחנה של הבעיה. רפואה שלמה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד

 יש לי שתי שאלות:   1. איך מצליח הדם לצאת בזמן המחזור למרות קרום הבתולים?   2. האם חייב להיות דימום כאשר נקרע קרום הבתולים?
יש לי שתי שאלות: 1. איך מצליח הדם לצאת בזמן המחזור למרות קרום הבתולים? 2. האם חייב להיות דימום כאשר נקרע קרום הבתולים?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

קרום הבתולים הוא אלסטי ויש בו נקבים המאפשרים יציאת דימום המחזור. לא, אין בהכרח דימום לאחר מגע מיני או אוננות. ד"ר משה ארוך - רופא משפחה ומתמחה ברפואת ספורט קרא עוד

 מהו הסיכוי להיכנס להריון עם רמות פרולקטין גבוהות (1600)? בדיקת CT נמצאה תקינה, ואני מקבלת מחזור באופן קבוע כל חודש וחצי.
מהו הסיכוי להיכנס להריון עם רמות פרולקטין גבוהות (1600)? בדיקת CT נמצאה תקינה, ואני מקבלת מחזור באופן קבוע כל חודש וחצי.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

פרולקטין הוא הורמון המופרש על ידי יותרת המוח. התפקיד העיקרי של ההורמון הוא לגרות את ייצור החלב בשד (ומכאן שמו), אך יש לו גם השפעה על ההורמונים שאחראים לביוץ תקין. רמות גבוהות של ההורמון יכולות לפגוע בביוץ, אך אם ניסית להיכנס להריון ללא הצלחה, עליך לפנות לאנדוקרינולוג. הטיפול המומלץ במקרה כזה, לאור התוצאות השליליות ב- CT, הוא טיפול תרופתי שמטרתו לדכא את הפרשת ההורמון. כשרמות ההורמון יורדות, ניתן להכנס להריון. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

האם רמה של 17.5 של המוגלובין יכולה להשפיעה על שאר התוצאות של  בדיקות הדם ?  מה יכול לגרום לתוצאה זאת מלבד עישון ?
האם רמה של 17.5 של המוגלובין יכולה להשפיעה על שאר התוצאות של בדיקות הדם ? מה יכול לגרום לתוצאה זאת מלבד עישון ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

רמת ההמוגלובין, כמו גם מספר תאי הדם האדומים, עולה בהשפעת עישון עקב מצב של חוסר חמצן ברקמות, בדומה לטיפוס על הר גבוה מאוד למשל. סיבות נוספות עשויות להיות התייבשות חריפה או מחלות של מוח העצם. רמת המוגלובין גבוהה בשל עישון לא אמורה להשפיע למעט על ערך ההמטוקריט. קרא עוד

 עברתי לפני כשנתיים ניתוח בבלוטת התריס וכרתו לי חצי אונה שמאלית בעקבות חשש לממאירות. תוצאות הניתוח - אין ממצאים. עקב כריתת האונה הייתי צריכה ליטול כדורי אלטרוקסין במינון של 50 מ"ג ליום. בגלל נטילת הכדורים הפרופיל שלי אינו כשיר לשירות קרבי, שמאד חשוב לי. לכן, בעצת רופאתי האנדוקרינולוגית, החלטתי להפסיק את הטיפול ולראות כיצד הבלוטה תגיב, בתקווה שתוכל לתפקד ללא הכדורים.   בבדיקות הראשונות רמת ה- TSH הייתה 11, וכעבור שבועיים, בבדיקות דם נוספות, ירד ערך ה- TSH ל-9. רמות ה-T3 T4 היו נורמליות. אני יודעת שזה נדיר שהבלוטה תחזור לתפקוד נורמלי, אך כולי תקווה ואמונה שהדבר אפשרי. אילו דברים יוכלו לעזור לי? אולי פעילות גופנית או אכילת אצות? כל דבר קטן שתוכלו להמליץ, גם אם יעזור ולו במעט, אשמח לקבלו.
עברתי לפני כשנתיים ניתוח בבלוטת התריס וכרתו לי חצי אונה שמאלית בעקבות חשש לממאירות. תוצאות הניתוח - אין ממצאים. עקב כריתת האונה הייתי צריכה ליטול כדורי אלטרוקסין במינון של 50 מ"ג ליום. בגלל נטילת הכדורים הפרופיל שלי אינו כשיר לשירות קרבי, שמאד חשוב לי. לכן, בעצת רופאתי האנדוקרינולוגית, החלטתי להפסיק את הטיפול ולראות כיצד הבלוטה תגיב, בתקווה שתוכל לתפקד ללא הכדורים. בבדיקות הראשונות רמת ה- TSH הייתה 11, וכעבור שבועיים, בבדיקות דם נוספות, ירד ערך ה- TSH ל-9. רמות ה-T3 T4 היו נורמליות. אני יודעת שזה נדיר שהבלוטה תחזור לתפקוד נורמלי, אך כולי תקווה ואמונה שהדבר אפשרי. אילו דברים יוכלו לעזור לי? אולי פעילות גופנית או אכילת אצות? כל דבר קטן שתוכלו להמליץ, גם אם יעזור ולו במעט, אשמח לקבלו.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

כל הכבוד על הנחישות והרצון לשרת ולתרום! עם זאת, אסור שהדבר יבוא על חשבון מצבך הבריאותי, ועלייך להקפיד ולהתמיד במעקב האנדוקרינולוגי. לשאלתך, לצערי לא אוכל לעזור יותר מדי, מכיוון שיוד (הנמצא באצות) לא ישפר את תפקוד הבלוטה, ולכן לא יתרום כל כך לעליה בתפוקת ההורמונים. כמו כן אינני מכירה שום תחליף טבעי ויעיל להורמונים אלה. ישנה תרופה שאושרה לשימוש בארה"ב, המופקת מבלוטת תריס של חזירים. אינני יודעת מה דינה מבחינת פרופיל צבאי, אך תוכלי למצוא מידע בנושא בתשובה הבאה, ולהיוועץ ברופאה שלך לגבי השימוש: http://www.infomed.co.il/questions/q_073002_5.htm קרא עוד

 כבר מספר שנים אני מקבל תוצאות גבוהות מהנורמה בנוגע לאנזימי כבד GPT ו-GOT . הערכים נעו בד"כ בסביבות ה- 50-60 ל- GOT, ו 100-110 ל- GPT. לעומת בדיקות אלו אנזים GGT נמצא תקין במשך כל תקופת הבדיקות (כ-4 שנים לערך).   ב- 2002 נבדקתי בחשד להפטיטיס C והבדיקה חזרה שלילית. בבדיקת הדם האחרונה עלה ערך GOT ל- 73 וערך GPT ל- 149, GGT עדיין תקין. בנוסף לכך, בבדיקת נוגדנים הגיעו תוצאות ANTINUCLEAR AB חיובי (שימוש בערכת AESKU) ו DNA AB 38.4 חיובי נמוך.  עליי לציין שאין לי בעיית אלכוהול וגם לא בעיית סמים, אינני נוטל תרופות מסוימות באופן קבוע או סטרואידים. אני עוסק בספורט באופן קבוע ואין לי בעיות גופניות או כאב מסוג כלשהו.  ערכתי קצת מחקר על כל התוצאות הללו ברחבי האינטרנט, ולא הגעתי לשום תשובה ודאית. אשמח אם תענו לי למרות ששאלתי ארוכה כאורך הגלות. מה עליי לחשוב? ממה עליי לחשוש? והאם הופעת הנוגדנים קשורה לעניין?
כבר מספר שנים אני מקבל תוצאות גבוהות מהנורמה בנוגע לאנזימי כבד GPT ו-GOT . הערכים נעו בד"כ בסביבות ה- 50-60 ל- GOT, ו 100-110 ל- GPT. לעומת בדיקות אלו אנזים GGT נמצא תקין במשך כל תקופת הבדיקות (כ-4 שנים לערך). ב- 2002 נבדקתי בחשד להפטיטיס C והבדיקה חזרה שלילית. בבדיקת הדם האחרונה עלה ערך GOT ל- 73 וערך GPT ל- 149, GGT עדיין תקין. בנוסף לכך, בבדיקת נוגדנים הגיעו תוצאות ANTINUCLEAR AB חיובי (שימוש בערכת AESKU) ו DNA AB 38.4 חיובי נמוך. עליי לציין שאין לי בעיית אלכוהול וגם לא בעיית סמים, אינני נוטל תרופות מסוימות באופן קבוע או סטרואידים. אני עוסק בספורט באופן קבוע ואין לי בעיות גופניות או כאב מסוג כלשהו. ערכתי קצת מחקר על כל התוצאות הללו ברחבי האינטרנט, ולא הגעתי לשום תשובה ודאית. אשמח אם תענו לי למרות ששאלתי ארוכה כאורך הגלות. מה עליי לחשוב? ממה עליי לחשוש? והאם הופעת הנוגדנים קשורה לעניין?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

רמות גבוהות באופן מתון של אנזימי GPT ו- GOT מראות על פגיעה קלה אך ממושכת בתאי הכבד. הגורמים למחלות כבד כוללים: מחלות זיהומיות כגון נגיפים הגורמים לדלקת בכבד כולל HCV מחלות גנטיות/מטבוליות כגון מחלת וילסון תרופות וטוקסינים כגון אלכוהול או הרעלת אקמול מחלות אוטואימוניות (מחלת חיסון עצמי) בהן הפרעה בוויסות מערכת החיסון גורמת לדלקת באיברים שונים בגוף ללא זיהום. בחלק קטן מהמקרים ישנה מחלת כבד אידיופתית או קריפטוגנית, כלומר הגורם למחלה איננו ידוע. רמת הנוגדנים הגבוהה של ANA (antinuclear antibodies) קרא עוד

מומלץ להתחסן כנגד צהבת A, צהבת B, דלקת מוח יפנית, טיפוס הבטן,  טטנוס, ולקחת כדורים למניעת מלריה.   להלן אתר של "למטייל" שדן בנושא, כמו כן יש שם פורום מצוין עם  רופאה המתמחה בכך:   http://www.lametayel.com/archive/article.asp?id=559&postid=123&dest_id=&dest_type
מומלץ להתחסן כנגד צהבת A, צהבת B, דלקת מוח יפנית, טיפוס הבטן, טטנוס, ולקחת כדורים למניעת מלריה. להלן אתר של "למטייל" שדן בנושא, כמו כן יש שם פורום מצוין עם רופאה המתמחה בכך: http://www.lametayel.com/archive/article.asp?id=559&postid=123&dest_id=&dest_type
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מומלץ להתחסן כנגד צהבת A, צהבת B, דלקת מוח יפנית, טיפוס הבטן, טטנוס, ולקחת כדורים למניעת מלריה. להלן אתר של "למטייל" שדן בנושא, כמו כן יש שם פורום מצוין עם רופאה המתמחה בכך: http://www.lametayel.com/archive/article.asp?id=559&postid=123&dest_id=&dest_type בנוסף כדאי לעיין ב מדריך לנוסע לחו"ל שבפורטל אינפומד. [16/11/2002] קרא עוד

 אני משתמשת בגלולות למניעת הריון כבר 6 שנים, אך לאחרונה החל שיעור יתר באזור הפנים. רופא הנשים ורופא העור המליצו לשנות את הגלולות מהרמונט ליסמין. האם השינוי בגלולות ישפר את התופעה או יעלימה?
אני משתמשת בגלולות למניעת הריון כבר 6 שנים, אך לאחרונה החל שיעור יתר באזור הפנים. רופא הנשים ורופא העור המליצו לשנות את הגלולות מהרמונט ליסמין. האם השינוי בגלולות ישפר את התופעה או יעלימה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

שינוי הגלולות ישפר את התופעה ויכול להביא גם להיעלמותה. זה תלוי באישה עצמה ובחומרת התופעה. יסמין מכילה סוג של פרוגסטין שהפעילות האנדרוגנית שלו (אנדרוגן - הורמון גברי, למשל טסטוסטרון) היא נמוכה. פרוגסטין יכול להיקשר לרצפטורים של הורמונים גבריים ולכן לגרום לתופעות כמו שיעור יתר בנשים. בשנים האחרונות פותחו סוגי פרוגסטין שהשפעתם האנדרוגנית היא נמוכה בהשוואה לפרוגסטינים בגלולות מהדור הישן, ולכן גורמים לפחות תופעות לוואי של שיעור יתר או אקנה (פצעי בגרות). אני ממליצה לך לקחת את המלצת הרופאים שלך ולעבור לגלולה יסמין. את תמיד יכולה לנסות, ואם זה לא טוב לך - להפסיק, אך את לא תדעי זאת עד שלא תנסי. קרא עוד

 אני מקבלת מחזור כל 21 יום. אינני משתמשת באמצעים למניעת הריון. יחסי המין אינם קבועים. קיבלתי מחזור פעמיים בחודש. האם זה נורמלי?
אני מקבלת מחזור כל 21 יום. אינני משתמשת באמצעים למניעת הריון. יחסי המין אינם קבועים. קיבלתי מחזור פעמיים בחודש. האם זה נורמלי?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

קבלת מחזור פעמיים בחודש אינה תופעה נורמלית. מחזור נורמלי אמור להיות בן 28 יום. מצב בו המחזור קצר מ-21 יום נקרא "פולימנוריאה" (Polymenorrhea), ריבוי דימומים. איני מכירה את ההיסטוריה הרפואית שלך, ולכן אמליץ לך לפנות לגינקולוג ולהיבדק, מכיוון שדימום פעמיים בחודש אינו תקין ויש לברר את הסיבה לכך. בברכה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר דוד חובל
ד"ר דוד חובל גסטרואנטרולוגיה
4.7
( 122 חוות דעת )
"הייתי צריך לחדש מרשמים והפניות הרופא מילא אחר בקשתי"
ד"ר יהונתן קפלן
ד"ר יהונתן קפלן עור ומין
4.9
( 155 חוות דעת )
"מקצועי ונעים"
ד"ר צ'רנה דיאמנט
ד"ר צ'רנה דיאמנט רפואת שיניים
5
( 4 חוות דעת )
"הייתה לי חוויה טובה. קיבלתי יחס מקצועי,נעים, סבלני ואכפתי הרגשתי בידיים טובות"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו