שאלות ותשובות - עמוד 868
מאת: מערכת אינפומד
אם אני מבין - חברתך מקיאה מרצון? כדי לרדת במשקל? בכל מקרה, במצב זה שאת דואגת לשלומה הייתי מערב את הוריה בהקדם האפשרי, בכדי שתוכל לקבל עזרה במהרה. במידה ואת מרגישה שאינך יכולה לגשת להוריה - גשי לאחות בית הספר. עשית נכון כשחיפשת עזרה. בברכה ד"ר יובל עצמון - אינפומד עוד באינפומד מדריך אבחון וטיפול עצמי - בחילה והקאה קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
כאשר מצב כזה קורה, זה אומר שהעובר לא מצליח לקבל מספיק מזון בשביל להתפתח, ולכן הוא מפנה את כל המשאבים שלו לכיוון הראש והמוח. זה נקרא הפרעה לא סימטרית בהתפתחות העובר. מצב כזה יכול לגרום לעיכוב בהתפתחות העובר, אך לצערי אני לא יכולה לומר לך מה יהיו ההשלכות. את זה תוכלי לדעת רק כאשר התינוק ייוולד. אני מבינה את החשש ומציעה לך לפנות לרופא המטפל לקבלת כל המידע שהוא יכול לתת לך על המקרה. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
מחלת סכיזופרניה זו מחלה קשה, ועושה רושם שאצל קרובך היא מתבטאת במלוא עוצמתה. שיקום אינו הפתרון לחולי סכיזופרניה בשלב זה. בדרך כלל מטפלים בהם פסיכיאטרים, בעזרת מעקב צמוד ותרופות. ישנם בתי חולים פסיכיאטרים רבים, שלעיתים חולים אלה צריכים להיות מאושפזים בהם לתקופת מה. לצערי, הטיפול הוא לכל החיים וכך גם המחלה. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
על פי נתוני המשקל והגובה שמסרת, אינך עומדת כלל בקריטריונים לקבלת התרופה. רדוקטיל היא תרופה הניתנת במרשם רופא בלבד, והכרחי שתדווחי לרופא/ת המשפחה שאת נוטלת תרופה זו. תוכלי לקרוא על התרופה, על פעילותה ועל תופעות הלוואי האפשריות שלה באינדקס התרופות: http://www.infomed.co.il/drug4.asp?dID=341 קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
ברוב המקרים ניתן לטפל בכאב ראש בתרופות ללא מרשם כמו פאראצטאמול, אספירין, איבופרופן, דיפירון, נאפרוקסן ועוד. להלן קישור למאמר בנושא כאבי ראש - אבחון, דרכי התמודדות וטיפול שהתפרסם באינפומד: http://www.infomed.co.il/headache.asp קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
גליקו-המוגלובין, או Hgb A1C, היא בדיקה המשקפת את רמת הסוכר הממוצעת שלך במשך 3-2 חודשים אחרונים. המוגלובין הוא חלבון הנמצא בתאי הדם האדומים. הגלוקוז שבדם נקשר להמוגלובין. ההמוגלובין שאליו נקשר הגלוקוז נקרא גליקו-המוגלובין. ככל שרמת הגלוקוז גבוהה יותר, יותר מולקולות גלוקוז נקשרות למולקולות המוגלובין. כך נוצר מיצוע של רמת הגלוקוז והתאים מהווים מעין "תאי זיכרון". יש בגופנו תחלופה מתמדת של תאים וביניהם גם תאי הדם האדומים. לכן ה- "זיכרון" משקף רק את החודשיים-שלושה האחרונים. על פי המלצות אגודת הסוכרת האמריקאית (2006), ערך המטרה של A1C עבור בוגרים עם סוכרת צריך להיות פחות מ-7. Correlation between A1C level and mean plasma glucose levels on multiple testing over 2–3 months (23) --> ד"ר גיל טאובר - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
בזמן הליכה אנו דורכים על עצם הקלקנאוס. עצם הקלקנאוס אחוזה בגיד כף הרגל ( "פציה פלנטארית" ) מצידה האחד ובגיד אכילס מצידה השני בחיבורה לשוק. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/3/3c/Achilles-tendon.jpg קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
תולעי סרט הוא שם כללי למספר סוגים של תולעים, השכיחה ביותר היא Taenia saginata. הטיפול בתולעת זו הוא מתן חד-פעמי של praziquantel (בילטריציד) במינון 10 מ"ג לק"ג משקל גוף, והוא יעיל ביותר. באופן עקרוני, יש לדעת מהי התולעת כדי לדעת איזה טיפול הוא המתאים ביותר. לוורמוקס טווח פעילות רחב כנגד תולעים, ולכן משתמשים בו כאשר לא ידוע בבירור באיזו תולעת מדובר. בברכה, ד"ר שירי אורי - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
המינון המקובל של מינוציקלין לטיפול באקנה, נע בין 50 ל-100 מ"ג ליום, ומקובל להתחיל מ-50 מ"ג ולראות איך זה משפיע. אם זה משפיע לטובה, ניתן להסתפק במינון זה. אין מניעה להשתמש בווקס לשיער, אבל לעיתים רואים שלהחלפת תכשירי שיער יש השפעה על הפצעים, אז אתה יכול לנסות להפסיק את השימוש ולראות מה קורה. היום מאמינים שאין קשר בין אוכל לבין פצעי בגרות. לגבי חשיפה לשמש, יש דיווחים על רגישות לשמש (פוטוסנסיטיביות) בעת שימוש בתרופה, אך לדברי היצרן, זה לא שכיח. מכל מקום, חשיפה ממושכת לשמש בכל מקרה אינה מומלצת, ומומלץ להשתמש בקרם הגנה כאשר נחשפים לשמש. לא מצאתי דיווחים על בעייתיות של אלכוהול דווקא עם מינוציקלין, אך שתיית אלכוהול בכמות רבה אינה מומלצת בכל מקרה. לסיום אוסיף גם כי אין ליטול את המינוציקלין יחד עם מוצרי חלב, שכן הם מפחיתים את ריכוז התרופה. בהצלחה, ד"ר טלי צ'רנוביצקי - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
דיסק הוא מבנה סחוסי אשר מפריד אנטומית בין כל שתי חוליות בעמוד השדרה, ומתפקד כבולם זעזועים. קיימים שני מצבים בעלי דרגות חומרה שונות: בלט דיסק ופריצת דיסק, שהוא המצב היותר חריף. מבנה החוליות והדיסקים המפרידים ביניהם רציף. בגוף כל חוליה יש נקב שנקרא foramen. דרך רצף חורים אלה עובר חוט השדרה. כאשר דיסק בין-חולייתי בולט, הוא עשוי ללחוץ על חוט השדרה ולגרום לכאב. הכאב אינו מקומי בלבד אלא מקרין לתפוצת העצב עליו הוא לוחץ. מכאן מקור הכאב. פאצט הוא אזור החיבור (ארטיקולציה) שבין חוליה אחת לשנייה. הדבר דומה למפרק הירך או הברך, אלא שכאן מדובר במפרק הבין-חולייתי. באיזור זה אין ממש תזוזה. היפרטרופיה היא גדילת יתר של רקמה או איבר. על המונח אוסטאופיט תוכל לקרוא במילון המונחים של אינפומד. אני מצרפת קישורים לשת תשובות רלוונטיות באינפומד: http://www.infomed.co.il/questions/q_060508_9.asp קרא עוד