דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 868

 יש לי חברה בגילי (14). בשבת גיליתי שהיא מקיאה דם אחרי כל פעם שהיא אוכלת. יש לה בעיית אכילה. אני ממש מודאגת, דיברתי איתה והיא אמרה לי שהיא הלכה לפני חודש לרופא והוא אמר שאם היא תרד 10 קילו היא תהיה אנורקטית. היא ירדה בינתיים 6 וחצי.  אמרתי לה שנלך דחוף לרופא ביום ראשון והיא התנגדה ואמרה שהיא פוחדת מהתשובה של הרופא! ניסיתי לשכנע אותה והיא לא הסכימה. קבעתי איתה שאם זה יימשך שבוע אז נלך לרופא והיא הסכימה! בינתיים אני דואגת למצבה ופוחדת שיקרה לה משהו. מישהו יכול לעזור לי בבקשה?
יש לי חברה בגילי (14). בשבת גיליתי שהיא מקיאה דם אחרי כל פעם שהיא אוכלת. יש לה בעיית אכילה. אני ממש מודאגת, דיברתי איתה והיא אמרה לי שהיא הלכה לפני חודש לרופא והוא אמר שאם היא תרד 10 קילו היא תהיה אנורקטית. היא ירדה בינתיים 6 וחצי. אמרתי לה שנלך דחוף לרופא ביום ראשון והיא התנגדה ואמרה שהיא פוחדת מהתשובה של הרופא! ניסיתי לשכנע אותה והיא לא הסכימה. קבעתי איתה שאם זה יימשך שבוע אז נלך לרופא והיא הסכימה! בינתיים אני דואגת למצבה ופוחדת שיקרה לה משהו. מישהו יכול לעזור לי בבקשה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אם אני מבין - חברתך מקיאה מרצון? כדי לרדת במשקל? בכל מקרה, במצב זה שאת דואגת לשלומה הייתי מערב את הוריה בהקדם האפשרי, בכדי שתוכל לקבל עזרה במהרה. במידה ואת מרגישה שאינך יכולה לגשת להוריה - גשי לאחות בית הספר. עשית נכון כשחיפשת עזרה. בברכה ד"ר יובל עצמון - אינפומד עוד באינפומד מדריך אבחון וטיפול עצמי - בחילה והקאה קרא עוד

 אני בהריון בשבוע ה-34. בבדיקת אולטרסאונד נמצא כי התפתחות הבטן מפגרת ב-10 ימים אחר התפתחות הראש. לדברי הרופא, זה כתוצאה מכך שהעובר אינו מקבל מספיק מזון. האם הדבר מעיד על כך שלעובר יהיו בעיות מוטוריות או מוחיות או אחרות?
אני בהריון בשבוע ה-34. בבדיקת אולטרסאונד נמצא כי התפתחות הבטן מפגרת ב-10 ימים אחר התפתחות הראש. לדברי הרופא, זה כתוצאה מכך שהעובר אינו מקבל מספיק מזון. האם הדבר מעיד על כך שלעובר יהיו בעיות מוטוריות או מוחיות או אחרות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

כאשר מצב כזה קורה, זה אומר שהעובר לא מצליח לקבל מספיק מזון בשביל להתפתח, ולכן הוא מפנה את כל המשאבים שלו לכיוון הראש והמוח. זה נקרא הפרעה לא סימטרית בהתפתחות העובר. מצב כזה יכול לגרום לעיכוב בהתפתחות העובר, אך לצערי אני לא יכולה לומר לך מה יהיו ההשלכות. את זה תוכלי לדעת רק כאשר התינוק ייוולד. אני מבינה את החשש ומציעה לך לפנות לרופא המטפל לקבלת כל המידע שהוא יכול לתת לך על המקרה. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 יש לי קרוב משפחה בן 20 בערך שעבר חיים לא קלים. הוא מאושפז ומוגדר כחולה סכיזופרניה. הבעיה שלו היא שהוא מכחיש את היותו חולה נפש, ומסרב לשתף פעולה. אנו לא יודעים מה לעשות איתו. הוא רואה את אלוהים וחושב שהוא המשיח. אני מבקש עזרה ומידע על מקומות לשיקום.
יש לי קרוב משפחה בן 20 בערך שעבר חיים לא קלים. הוא מאושפז ומוגדר כחולה סכיזופרניה. הבעיה שלו היא שהוא מכחיש את היותו חולה נפש, ומסרב לשתף פעולה. אנו לא יודעים מה לעשות איתו. הוא רואה את אלוהים וחושב שהוא המשיח. אני מבקש עזרה ומידע על מקומות לשיקום.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מחלת סכיזופרניה זו מחלה קשה, ועושה רושם שאצל קרובך היא מתבטאת במלוא עוצמתה. שיקום אינו הפתרון לחולי סכיזופרניה בשלב זה. בדרך כלל מטפלים בהם פסיכיאטרים, בעזרת מעקב צמוד ותרופות. ישנם בתי חולים פסיכיאטרים רבים, שלעיתים חולים אלה צריכים להיות מאושפזים בהם לתקופת מה. לצערי, הטיפול הוא לכל החיים וכך גם המחלה. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 משקלי 54 ק"ג והגובה שלי 1.51 מטר. התחלתי ליטול  רדוקטיל כדי לרדת למשקל הרצוי. במהלך יומיים בהם נטלתי את התרופה לא הרגשתי השפעת שובע. האם לוקח זמן עד שמרגישים תחושת שובע? רציתי לדעת גם אם יש תופעות שיכולות להתרחש במהלך השנים בעקבות תרופה זו?
משקלי 54 ק"ג והגובה שלי 1.51 מטר. התחלתי ליטול רדוקטיל כדי לרדת למשקל הרצוי. במהלך יומיים בהם נטלתי את התרופה לא הרגשתי השפעת שובע. האם לוקח זמן עד שמרגישים תחושת שובע? רציתי לדעת גם אם יש תופעות שיכולות להתרחש במהלך השנים בעקבות תרופה זו?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

על פי נתוני המשקל והגובה שמסרת, אינך עומדת כלל בקריטריונים לקבלת התרופה. רדוקטיל היא תרופה הניתנת במרשם רופא בלבד, והכרחי שתדווחי לרופא/ת המשפחה שאת נוטלת תרופה זו. תוכלי לקרוא על התרופה, על פעילותה ועל תופעות הלוואי האפשריות שלה באינדקס התרופות: http://www.infomed.co.il/drug4.asp?dID=341 קרא עוד

 איזו תרופה אני יכול לקחת לטיפול בכאבי ראש?
איזו תרופה אני יכול לקחת לטיפול בכאבי ראש?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ברוב המקרים ניתן לטפל בכאב ראש בתרופות ללא מרשם כמו פאראצטאמול, אספירין, איבופרופן, דיפירון, נאפרוקסן ועוד. להלן קישור למאמר בנושא כאבי ראש - אבחון, דרכי התמודדות וטיפול שהתפרסם באינפומד: http://www.infomed.co.il/headache.asp קרא עוד

 לא מצאתי במדריך הבדיקות את הבדיקה Hemoglobin A1C. מה משמעות הבדיקה?
לא מצאתי במדריך הבדיקות את הבדיקה Hemoglobin A1C. מה משמעות הבדיקה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

גליקו-המוגלובין, או Hgb A1C, היא בדיקה המשקפת את רמת הסוכר הממוצעת שלך במשך 3-2 חודשים אחרונים. המוגלובין הוא חלבון הנמצא בתאי הדם האדומים. הגלוקוז שבדם נקשר להמוגלובין. ההמוגלובין שאליו נקשר הגלוקוז נקרא גליקו-המוגלובין. ככל שרמת הגלוקוז גבוהה יותר, יותר מולקולות גלוקוז נקשרות למולקולות המוגלובין. כך נוצר מיצוע של רמת הגלוקוז והתאים מהווים מעין "תאי זיכרון". יש בגופנו תחלופה מתמדת של תאים וביניהם גם תאי הדם האדומים. לכן ה- "זיכרון" משקף רק את החודשיים-שלושה האחרונים. על פי המלצות אגודת הסוכרת האמריקאית (2006), ערך המטרה של A1C עבור בוגרים עם סוכרת צריך להיות פחות מ-7. Correlation between A1C level and mean plasma glucose levels on multiple testing over 2–3 months (23) --> ד"ר גיל טאובר - אינפומד קרא עוד

 האם התרופה "ורמוקס" יעילה נגד תולעי סרט?
האם התרופה "ורמוקס" יעילה נגד תולעי סרט?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

תולעי סרט הוא שם כללי למספר סוגים של תולעים, השכיחה ביותר היא Taenia saginata. הטיפול בתולעת זו הוא מתן חד-פעמי של praziquantel (בילטריציד) במינון 10 מ"ג לק"ג משקל גוף, והוא יעיל ביותר. באופן עקרוני, יש לדעת מהי התולעת כדי לדעת איזה טיפול הוא המתאים ביותר. לוורמוקס טווח פעילות רחב כנגד תולעים, ולכן משתמשים בו כאשר לא ידוע בבירור באיזו תולעת מדובר. בברכה, ד"ר שירי אורי - אינפומד קרא עוד

 אני בן שש עשרה וחצי. לפני כשבועיים התחלתי ליטול, בהמלצת רופא העור שלי, כדור בשם  מינוציקלין. בנוסף גם נתן לי הרופא סבון אקניל ומשחת  אקנה-מיצין.   המינוציקלין ניתן לי בכדור של 50 מ"ג, שנראה לי חלש יחסית, מכיוון שאני נוטל אותו רק פעם ביום, ובאתרים השונים ראיתי שמדובר על 100 מ"ג פעמיים ביום. האם הוא באמת חלש? יש פצעים ברוב שטח הפרצוף שלי.   האם להפסיק להשתמש בווקס לשיער עקב פצעי הבגרות? האם יש המזון שאני אוכל קשור להופעת פצעי הבגרות? והאם מותר לשתות אלכוהול ולהיחשף לשמש (לא הרבה, למשך חצי שעה ביום)?
אני בן שש עשרה וחצי. לפני כשבועיים התחלתי ליטול, בהמלצת רופא העור שלי, כדור בשם מינוציקלין. בנוסף גם נתן לי הרופא סבון אקניל ומשחת אקנה-מיצין. המינוציקלין ניתן לי בכדור של 50 מ"ג, שנראה לי חלש יחסית, מכיוון שאני נוטל אותו רק פעם ביום, ובאתרים השונים ראיתי שמדובר על 100 מ"ג פעמיים ביום. האם הוא באמת חלש? יש פצעים ברוב שטח הפרצוף שלי. האם להפסיק להשתמש בווקס לשיער עקב פצעי הבגרות? האם יש המזון שאני אוכל קשור להופעת פצעי הבגרות? והאם מותר לשתות אלכוהול ולהיחשף לשמש (לא הרבה, למשך חצי שעה ביום)?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

המינון המקובל של מינוציקלין לטיפול באקנה, נע בין 50 ל-100 מ"ג ליום, ומקובל להתחיל מ-50 מ"ג ולראות איך זה משפיע. אם זה משפיע לטובה, ניתן להסתפק במינון זה. אין מניעה להשתמש בווקס לשיער, אבל לעיתים רואים שלהחלפת תכשירי שיער יש השפעה על הפצעים, אז אתה יכול לנסות להפסיק את השימוש ולראות מה קורה. היום מאמינים שאין קשר בין אוכל לבין פצעי בגרות. לגבי חשיפה לשמש, יש דיווחים על רגישות לשמש (פוטוסנסיטיביות) בעת שימוש בתרופה, אך לדברי היצרן, זה לא שכיח. מכל מקום, חשיפה ממושכת לשמש בכל מקרה אינה מומלצת, ומומלץ להשתמש בקרם הגנה כאשר נחשפים לשמש. לא מצאתי דיווחים על בעייתיות של אלכוהול דווקא עם מינוציקלין, אך שתיית אלכוהול בכמות רבה אינה מומלצת בכל מקרה. לסיום אוסיף גם כי אין ליטול את המינוציקלין יחד עם מוצרי חלב, שכן הם מפחיתים את ריכוז התרופה. בהצלחה, ד"ר טלי צ'רנוביצקי - אינפומד קרא עוד

 קיבלתי תוצאות  בדיקת CT לפיהם:   C4-C5 בדיסק בין-חולייתי הודגם בקע אחורי ולחץ על השק הטקלי.  המבנה הגרמי - היפרטרופית פאצטים, אוסטאופיט אחורי ולחץ על השק הטקלי.  C5-C6 דיסק בין-חולייתי הודגם בקע אחורי ולחץ על השק הטקלי.   אני סובל מכאבים בצוואר עם הקרנה ליד ימין.
קיבלתי תוצאות בדיקת CT לפיהם: C4-C5 בדיסק בין-חולייתי הודגם בקע אחורי ולחץ על השק הטקלי. המבנה הגרמי - היפרטרופית פאצטים, אוסטאופיט אחורי ולחץ על השק הטקלי. C5-C6 דיסק בין-חולייתי הודגם בקע אחורי ולחץ על השק הטקלי. אני סובל מכאבים בצוואר עם הקרנה ליד ימין.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

דיסק הוא מבנה סחוסי אשר מפריד אנטומית בין כל שתי חוליות בעמוד השדרה, ומתפקד כבולם זעזועים. קיימים שני מצבים בעלי דרגות חומרה שונות: בלט דיסק ופריצת דיסק, שהוא המצב היותר חריף. מבנה החוליות והדיסקים המפרידים ביניהם רציף. בגוף כל חוליה יש נקב שנקרא foramen. דרך רצף חורים אלה עובר חוט השדרה. כאשר דיסק בין-חולייתי בולט, הוא עשוי ללחוץ על חוט השדרה ולגרום לכאב. הכאב אינו מקומי בלבד אלא מקרין לתפוצת העצב עליו הוא לוחץ. מכאן מקור הכאב. פאצט הוא אזור החיבור (ארטיקולציה) שבין חוליה אחת לשנייה. הדבר דומה למפרק הירך או הברך, אלא שכאן מדובר במפרק הבין-חולייתי. באיזור זה אין ממש תזוזה. היפרטרופיה היא גדילת יתר של רקמה או איבר. על המונח אוסטאופיט תוכל לקרוא במילון המונחים של אינפומד. אני מצרפת קישורים לשת תשובות רלוונטיות באינפומד: http://www.infomed.co.il/questions/q_060508_9.asp קרא עוד

רופאים מומלצים
פרופ' יקי כהן
פרופ' יקי כהן אף אוזן גרון וכירורגיית ראש-צוואר
מנהל מחלקת אף אוזן גרון וניתוחי ראש וצוואר בקריה הרפואית לבריאות האדם - רמב"ם חיפה
ד"ר קלוד פיקאר
ד"ר קלוד פיקאר אורתופדיה
ד"ר טלי פרידמן
ד"ר טלי פרידמן כירורגיה פלסטית
מומחית לכירורגיה פלסטית לעיצוב הגוף, בעלת המרכז הבינלאומי לעיצוב הגוף המתמחה בפתרונות כירורגיים ואסתטיים מקיפים
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו