דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 871

 יש לי כאבי גב תחתון כרוניים. איזה סיבות יכולות להיות לכאבים אלו ?  האם הליכה ברגל ורכיבה על אופניים עשויות לעזור ?
יש לי כאבי גב תחתון כרוניים. איזה סיבות יכולות להיות לכאבים אלו ? האם הליכה ברגל ורכיבה על אופניים עשויות לעזור ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

כאב גב תחתון כרוני נובע מבעיות רבות. השכיח ביותר הוא שינוי ניווני בדיסק. אופניים בהחלט יכול להיטיב עם כאב כזה. הליכה תיטיב פחות. מכל מקום במידה והכאב מתמיד כדאי להיבדק ע"י מומחה לעמוד השדרה. קרא עוד

 אני בהתלבטות קשה. עשיתי  בדיקת שקיפות עורפית שהיתה תקינה ובבדיקת חלבון עוברי, טרימסטר ראשון חושב סיכון של 1:10000. בסקירת מערכות מוקדמת נמצא מוקד אקוגני בחדר שמאל. נעשתה  בדיקת אקו לב, והיא היתה תקינה.  בבדיקת חלבון אלפא עוברי בשליש השני חושב סיכון של 1:6000. עכשיו אני בשבוע ה-20, והרופא שלי מפנה אותי לייעוץ גנטי.   האם הממצאים מצביעם על צורך בייעוץ? האם הממצאים מצריכים ניקור מי שפיר? האם כדאי לעשות את הניקור בתשלום? האם החשש לתסמונת דאון מוצדק?
אני בהתלבטות קשה. עשיתי בדיקת שקיפות עורפית שהיתה תקינה ובבדיקת חלבון עוברי, טרימסטר ראשון חושב סיכון של 1:10000. בסקירת מערכות מוקדמת נמצא מוקד אקוגני בחדר שמאל. נעשתה בדיקת אקו לב, והיא היתה תקינה. בבדיקת חלבון אלפא עוברי בשליש השני חושב סיכון של 1:6000. עכשיו אני בשבוע ה-20, והרופא שלי מפנה אותי לייעוץ גנטי. האם הממצאים מצביעם על צורך בייעוץ? האם הממצאים מצריכים ניקור מי שפיר? האם כדאי לעשות את הניקור בתשלום? האם החשש לתסמונת דאון מוצדק?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

"מוקד אקוגני" הוא אזור בלב הנראה בתמונת האולטרסאונד כאזור בהיר יותר משאר אזורי הלב. למוקד אקוגני בפני עצמו אין לרוב משמעות קלינית, ואין הוא מעיד על בעיה בתפקודי הלב. עם זאת, נמצא קשר כלשהו בין מוקד כזה לבין השכיחות של תסמונת דאון. לרוב טוענים שמוקד כזה מעלה את הסיכון פי שניים, כלומר, אם במקרה שלך הסיכון המשוקלל הוא 1:6000, אזי כשנמצא מוקד כזה, הסיכון הוא 1:3000. כפי שאת מבינה, במקרה זה הסטטיסטיקה "לטובתך", וגם אם הסיכון גבוה פי שניים, עדיין התוצאות שקיבלת טובות מאוד. למרות כל האמור לעיל, חשוב לזכור שמדובר בסטטיסטיקה בלבד, ולמעשה, הבדיקה היחידה שיכולה לתת תוצאות אמינות ב-100% לגבי תסמונת דאון היא ניקור מי שפיר. הרופא החליט להפנות אותך לייעוץ על מנת שתוכלי לשמוע את כל המידע בצורה מסודרת מרופא שמתמחה בתחום, ולקבל תמונה בהירה, וזאת דווקא על מנת להרגיע אותך, ולא כדי להלחיץ. כשתהיה בידך התמונה המלאה, תוכלי שוב לעשות את השיקולים שלך לגבי ביצוע בדיקת מי שפיר. אני ממליצה קודם כל להירגע, שכן התוצאות בסך הכל טובות. גשי לייעוץ הגנטי כפי שהמליץ רופאך, ואחר כך תשקלי את כל הנושא שנית. זכרי שבימינו, תקופת ההריון מלווה בלא מעט חרדות מסוג זה, וזאת "הודות" לטכנולוגיה המאפשרת מעקב כל כך מדוייק וצמוד. שום עובר לא מתפתח בדיוק "לפי הספר", וכמעט בכל הריון מתגלה "משהו" באולטרסאונד או בבדיקות השונות. עוד על מוקד אקוגני בלב תוכלי לקרוא כאן: http://www.infomed.co.il/questions/q_090203_5.htm קרא עוד

 יש לי בעיית לסת כבר שנתיים: הלסת שלי עושה קנאקים כאשר אני לועסת מאכלים קשים. אין לי כאבים, אך רציתי לדעת אם אני אמורה לטפל בכך ומהם הסיכונים האפשריים ללא טיפול.
יש לי בעיית לסת כבר שנתיים: הלסת שלי עושה קנאקים כאשר אני לועסת מאכלים קשים. אין לי כאבים, אך רציתי לדעת אם אני אמורה לטפל בכך ומהם הסיכונים האפשריים ללא טיפול.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

זו תופעה במקום הנקרא TMJ, המפרק הצירי שבין הלסת התחתונה ועצם הרקה. אם אין כאבים - לקנאקים אין משמעות, אבל הפתרון הוא אצל רופא פה ולסת. ד"ר משה ארוך - רופא משפחה ומתמחה ברפואת ספורט קרא עוד

 אני בת 24, סובלת מאי-ספיקת כליות כרונית. לפני כמה חודשים אובחן אצלי ריפלוקס דו-צדדי בשתי הכליות. כליה שמאל מתפקדת ב-15%, והימנית ב-85%. לפני חודשיים עברתי ניתוח לתיקון הצינוריות והריפלוקס.   במהלך החודשיים שעברו מאז הניתוח אני סובלת מכאבים חדים בגב בתחתון ומצריבה במתן שתן, כאבים דומים לאלה שקדמו לניתוח. בדיקות הדם, חודשיים לאחר הניתוח, מראות  רמת קראטינין של 1.9, וכן רמה גבוהה של אוראה בשתן.   ידוע לי שרמת קראטינין מעל 1.2 בדם באורך זמן ממשוך היא אינדיקציה לאי-ספיקת כליות.   האם רמה גבוהה של קראטינין עשויה להופיע בעקבות הניתוח, ולהסתדר רק כעבור זמן ממושך? האם הרמה מעידה על החמרה? עשיתי אולטרסאונד חודש וחצי לאחר הניתוח, ולפיו הכליה הימנית מפיקה מעט מאוד שתן, בזרם חלש מאוד. איזו השלכה יש לממצא זה?   בביקורת שלאחר הניתוח, הרופא המנתח אמר כי הבדיקות מעידות על כך שהכל תקין, וציין שאין צורך בביצוע בדיקת ציסטוגרפיה, שכמותה עשיתי בעבר לאבחון הריפלוקס. הוא רק הורה לי לחזור למעקב בעוד חצי שנה.    יש צורך בהמשך מעקב באמצעות בדיקות הדמיה ובדיקות מעבדה. לפי המידע שמסרת, דווקא הכליה הימנית, שתפקדה ב-85% לפני הניתוח, מפרישה אחריו מעט מאד שתן. האם לא טעית, והמצב הזה לאחר הניתוח הוא דווקא של הכליה השמאלית, שתפקודה לפני הניתוח היה של 15% בלבד? לעיתים מבוצע ניתוח על מנת לעצור את המשך הידרדרות המצב בכליות ולא בהכרח לשיפור המצב הכרוני.   ד"ר נחום ורבין
אני בת 24, סובלת מאי-ספיקת כליות כרונית. לפני כמה חודשים אובחן אצלי ריפלוקס דו-צדדי בשתי הכליות. כליה שמאל מתפקדת ב-15%, והימנית ב-85%. לפני חודשיים עברתי ניתוח לתיקון הצינוריות והריפלוקס. במהלך החודשיים שעברו מאז הניתוח אני סובלת מכאבים חדים בגב בתחתון ומצריבה במתן שתן, כאבים דומים לאלה שקדמו לניתוח. בדיקות הדם, חודשיים לאחר הניתוח, מראות רמת קראטינין של 1.9, וכן רמה גבוהה של אוראה בשתן. ידוע לי שרמת קראטינין מעל 1.2 בדם באורך זמן ממשוך היא אינדיקציה לאי-ספיקת כליות. האם רמה גבוהה של קראטינין עשויה להופיע בעקבות הניתוח, ולהסתדר רק כעבור זמן ממושך? האם הרמה מעידה על החמרה? עשיתי אולטרסאונד חודש וחצי לאחר הניתוח, ולפיו הכליה הימנית מפיקה מעט מאוד שתן, בזרם חלש מאוד. איזו השלכה יש לממצא זה? בביקורת שלאחר הניתוח, הרופא המנתח אמר כי הבדיקות מעידות על כך שהכל תקין, וציין שאין צורך בביצוע בדיקת ציסטוגרפיה, שכמותה עשיתי בעבר לאבחון הריפלוקס. הוא רק הורה לי לחזור למעקב בעוד חצי שנה. יש צורך בהמשך מעקב באמצעות בדיקות הדמיה ובדיקות מעבדה. לפי המידע שמסרת, דווקא הכליה הימנית, שתפקדה ב-85% לפני הניתוח, מפרישה אחריו מעט מאד שתן. האם לא טעית, והמצב הזה לאחר הניתוח הוא דווקא של הכליה השמאלית, שתפקודה לפני הניתוח היה של 15% בלבד? לעיתים מבוצע ניתוח על מנת לעצור את המשך הידרדרות המצב בכליות ולא בהכרח לשיפור המצב הכרוני. ד"ר נחום ורבין
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מומחה לכירורגיה כללית קרא עוד

 סבלתי בעבר משושנה ברגל (לפני כחמש שנים ולפני כ-15 שנים), וקיבלתי הנחיות ללכת בגרבי כותנה ולהעדיף נעלי עור. כשאני הולכת בסנדלי שורש, שהגפה שלהם אינה מעור אך כוללת ציפוי אנטי-בקטריאלי, זה גורם לי לתחושת גרד ואני חוששת. ייתכן שזה חשש פסיכולוגי...   האם ניתן ללכת בסנדלים כאלה' שהגפה שלהם עשויה חומר פלסטי, גם אם הוא מצופה בציפוי אנטי-בקטריאלי? או שבכל מקרה עדיף לנעול סנדלי עור?
סבלתי בעבר משושנה ברגל (לפני כחמש שנים ולפני כ-15 שנים), וקיבלתי הנחיות ללכת בגרבי כותנה ולהעדיף נעלי עור. כשאני הולכת בסנדלי שורש, שהגפה שלהם אינה מעור אך כוללת ציפוי אנטי-בקטריאלי, זה גורם לי לתחושת גרד ואני חוששת. ייתכן שזה חשש פסיכולוגי... האם ניתן ללכת בסנדלים כאלה' שהגפה שלהם עשויה חומר פלסטי, גם אם הוא מצופה בציפוי אנטי-בקטריאלי? או שבכל מקרה עדיף לנעול סנדלי עור?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הומלץ לך לגרוב גרבי כותנה ולהעדיף נעלי עור כדי למנוע היווצרות תנאים שיאפשרו לחיידקים ופטריות לשגשג בכף הרגל. כאשר אנו משתמשים בגרבי כותנה ונועלים נעליים מעור, מעץ או "פתוחים", אנחנו מאפשרים לכף הרגל "לנשום" ומונעים הצטברות של זיעה ולחות, אשר יוצרים תנאים נוחים להתפתחות מושבות של חיידקים ופטריות, היכולים לגרום לריחות לא נעימים במקרה הקל, ולזיהומים קשים הפוגעים בבריאותינו ומצריכים טיפולים ממושכים ולא נעימים במקרה הגרוע. מכיוון שאת מתייחסת בשאלתך לסנדלים - אין חשיבות מיוחדת לסוג הסנדל עצמו כל עוד הוא פתוח והרגל נשארת מאווררת. באשר לגרד הנגרם לטענתך מהחומר האנטי בקטריאלי – בהחלט יכול להיות שזו הסיבה, ולכן את יכולה להשתמש במגוון תרסיסים בעלי השפעה דומה בחנויות הפארם ולראות איזה מהם מתאים יותר לסוג העור שלך. ד"ר גיל טאובר - אינפומד קרא עוד

 האם תמיד ביוץ מלווה בכאב או שיש נשים שמבייצות ללא הרגשה כלשהי?
האם תמיד ביוץ מלווה בכאב או שיש נשים שמבייצות ללא הרגשה כלשהי?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מרבית הנשים אינן חשות בכאב במהלך הביוץ קרא עוד

 אני בת 33, נכנסתי להריון לפני ארבעה חודשים על ידי הפריה, ההריון נקלט בפעם הראשונה. בשבוע ה-11 העובר נצפה ללא דופק. עברתי שאיבה. ממצאי השאיבה: חשש למחיצה רוחבית, לא נאמר בוודאות. לפני כן עברתי שתי הפלות: הפלה טבעית בערך בשבוע ה 6 לפני כ-15 שנה, הריון חוץ-רחמי לפני כ 4 שנים ואחריו כריתת חצוצרה, ושני הריונות כימיים לאחר כריתת החצוצרה.   כעת אני 3 שבועות לאחר השאיבה. אילו בדיקות עלי לבצע על מנת לבדוק את סיבת ההפלה האחרונה ואי-הפריון?   האם אפשר להתחיל מייד בהפריות נוספות? האם יש סיכוי להרות באופן טבעי אם יש מחיצה ומסירים אותה והיא הגורם לבעיה, כשהחצוצרה השנייה תקינה?
אני בת 33, נכנסתי להריון לפני ארבעה חודשים על ידי הפריה, ההריון נקלט בפעם הראשונה. בשבוע ה-11 העובר נצפה ללא דופק. עברתי שאיבה. ממצאי השאיבה: חשש למחיצה רוחבית, לא נאמר בוודאות. לפני כן עברתי שתי הפלות: הפלה טבעית בערך בשבוע ה 6 לפני כ-15 שנה, הריון חוץ-רחמי לפני כ 4 שנים ואחריו כריתת חצוצרה, ושני הריונות כימיים לאחר כריתת החצוצרה. כעת אני 3 שבועות לאחר השאיבה. אילו בדיקות עלי לבצע על מנת לבדוק את סיבת ההפלה האחרונה ואי-הפריון? האם אפשר להתחיל מייד בהפריות נוספות? האם יש סיכוי להרות באופן טבעי אם יש מחיצה ומסירים אותה והיא הגורם לבעיה, כשהחצוצרה השנייה תקינה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ישנן בדיקות הדמיה שיכולות להראות מחיצה ברחם. בשל ההיסטוריה ההריונית שלך, אני מאמינה שעברת כבר את רוב הבדיקות. אם המחיצה היא הבעיה, ברוב המקרים ניתן להסיר אותה ולהמשיך בנסיונות הכניסה להריון. מידע יותר מפורט על המשך הבירור הנחוץ במקרה שלך כדאי שתקבלי מהרופא המטפל, אשר מכיר את ההיסטוריה שלך ואת תוצאות הבדיקות שעשית עד כה. בברכה ובהצלחה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 בדף ההסבר של התרופה זיבאן רשום:  אין לשתות יינות ומשקאות אלכוהולים בתקופת הטיפול עם התרופה.  רציתי לדעת למה גורם שילוב של אלכוהול עם התרופה ?
בדף ההסבר של התרופה זיבאן רשום: אין לשתות יינות ומשקאות אלכוהולים בתקופת הטיפול עם התרופה. רציתי לדעת למה גורם שילוב של אלכוהול עם התרופה ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

זיבאן מוריד מעט את הסף לפרכוסים, ולכן מומלץ להמעיט בנטילתו יחד עם אלכוהול. באנשים ללא סיכון, בד"כ מותר כן לשתות כוס אחת ביום, בייעוץ עם רופא. אנא קראי עוד כאן http://www.zyban.com/index.html קרא עוד

 בבדיקת דם נמצא גלוקוז 119 וערך RBC של 5.19. רציתי לדעת מה זה אומר, מפני שבשני המקרים מדובר בערכים קצת גבוהים מהטווח הרצוי. לא נאמר לי כלום, אבל כשקיבלתי את פירוט התוצאות ראיתי שהערכים מחוץ לטווח. אני סובלת מהמון בעיות בריאות לאחרונה ונמצאת במעקב של רופא.
בבדיקת דם נמצא גלוקוז 119 וערך RBC של 5.19. רציתי לדעת מה זה אומר, מפני שבשני המקרים מדובר בערכים קצת גבוהים מהטווח הרצוי. לא נאמר לי כלום, אבל כשקיבלתי את פירוט התוצאות ראיתי שהערכים מחוץ לטווח. אני סובלת מהמון בעיות בריאות לאחרונה ונמצאת במעקב של רופא.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לגבי רמת הגלוקוז, חשוב לדעת אם היית בצום לפני הבדיקה. אם לא היית בצום - אלו תוצאות תקינות. גם התוצאה של RBC נראית לי תקינה. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 יש לי ילד בן 4.8 שעדיין לא נגמל מהרטבה בלילה. אני צריכה לקום לפחות 3 פעמים בלילה כדי לקחת אותו לשירותים. הילד אינו מרגיש צורך לקום להשתין ופשוט עושה במיטה, דבר שנמשך כבר שנה.   האם המצב מצריך התערבות רופא? אני מודאגת מאוד, כי דבר זה גורם לילד בושה גדולה ותסביכים. מה לעשות?
יש לי ילד בן 4.8 שעדיין לא נגמל מהרטבה בלילה. אני צריכה לקום לפחות 3 פעמים בלילה כדי לקחת אותו לשירותים. הילד אינו מרגיש צורך לקום להשתין ופשוט עושה במיטה, דבר שנמשך כבר שנה. האם המצב מצריך התערבות רופא? אני מודאגת מאוד, כי דבר זה גורם לילד בושה גדולה ותסביכים. מה לעשות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הרטבה בלילה, או enuresis, בלעז היא בעיה שכיחה יחסית בגילאים שבין 4 עד 6 שנים. בין בין 15% ל-30% מהילדים בני 6 מרטיבים בלילות בתדירות של פעם בחודש לפחות, 4% עד 6% מבין בני ה-12 סובלים גם הם מהרטבות בלילות. הסיבות לכך, ברובם המכריע של המקרים, קשורות לחוסר שליטה של הילד על שרירי השופכה, כלומר השרירים ששולטים על יציאת השתן מהפין. חשוב לציין שברוב המקרים הבעיה נמשכת בשל הלחץ בו מצויים הילד וההורים בנוגע לבעיה זו. הילד מרגיש חוסר נעימות משום שהשתן "בורח" לו וההורים חסרי אונים... הטיפול הטוב ביותר הוא קודם כל סבלנות. ברוב המקרים אין צורך בטיפול, והבעיה חולפת עד גיל 6 שנים. עם זאת, על מנת להתמודד עם הבעיה טוב יותר ולהאיץ את היעלמותה, אני ממליץ על מספר צעדים. פנו לרופא המטפל, על מנת שיתרשם, יבדוק ויראה אם ישנן סיבה רפואית או מחלה אשר הגורמת למצב זה, ובכלל, שיהיה מודע לבעיה שלכם. בנו יחד עם ילדכם "תוכנית פעולה": תנו לו את התחושה שהוא אחראי מספיק ושאתם סומכים עליו. ציירו לוח שבו יהיו מצוינים הימים ה"רטובים" והימים היבשים, תנו לו מתנה או פרס על כל יום יבש. הימנעו מענישה וכעס בכל מקרה של הרטבה, זה רק יכניס אותו ואתכם ללחץ ותסכול מיותרים שרק יחריפו, וודאי שלא יעזרו בפתרון הבעיה. הימנעו ממתן שתייה אחרי ארוחת הערב. כל יום לפני השינה – ביקור בשירותים! בהצלחה! ד"ר עידו ווליניץ - אינפומד קרא עוד

רופאים מומלצים
פרופ' יצחק צילינסקי
פרופ' יצחק צילינסקי כירורגיה פלסטית
מומחה לכירורגיה פלסטית ולניתוחי מוז (Mohs)
ד"ר מריאנה ויינרמן - רשת מרפאות
ד"ר מריאנה ויינרמן - רשת מרפאות רפואה אסתטית
5
( 5 חוות דעת )
"ממליצה ממש !! אוהבת את כולן 💗"
ד"ר מרים אמונה אופק
ד"ר מרים אמונה אופק ילדים
רופאת ילדים מומחית לרפואת ילדים ומחלות ריאה לילדים בקופת חולים כללית, מנהלת מרפאת "עולם הריאות" בע"מ
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו