שאלות ותשובות - עמוד 871
מאת: מערכת אינפומד
כאב גב תחתון כרוני נובע מבעיות רבות. השכיח ביותר הוא שינוי ניווני בדיסק. אופניים בהחלט יכול להיטיב עם כאב כזה. הליכה תיטיב פחות. מכל מקום במידה והכאב מתמיד כדאי להיבדק ע"י מומחה לעמוד השדרה. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
"מוקד אקוגני" הוא אזור בלב הנראה בתמונת האולטרסאונד כאזור בהיר יותר משאר אזורי הלב. למוקד אקוגני בפני עצמו אין לרוב משמעות קלינית, ואין הוא מעיד על בעיה בתפקודי הלב. עם זאת, נמצא קשר כלשהו בין מוקד כזה לבין השכיחות של תסמונת דאון. לרוב טוענים שמוקד כזה מעלה את הסיכון פי שניים, כלומר, אם במקרה שלך הסיכון המשוקלל הוא 1:6000, אזי כשנמצא מוקד כזה, הסיכון הוא 1:3000. כפי שאת מבינה, במקרה זה הסטטיסטיקה "לטובתך", וגם אם הסיכון גבוה פי שניים, עדיין התוצאות שקיבלת טובות מאוד. למרות כל האמור לעיל, חשוב לזכור שמדובר בסטטיסטיקה בלבד, ולמעשה, הבדיקה היחידה שיכולה לתת תוצאות אמינות ב-100% לגבי תסמונת דאון היא ניקור מי שפיר. הרופא החליט להפנות אותך לייעוץ על מנת שתוכלי לשמוע את כל המידע בצורה מסודרת מרופא שמתמחה בתחום, ולקבל תמונה בהירה, וזאת דווקא על מנת להרגיע אותך, ולא כדי להלחיץ. כשתהיה בידך התמונה המלאה, תוכלי שוב לעשות את השיקולים שלך לגבי ביצוע בדיקת מי שפיר. אני ממליצה קודם כל להירגע, שכן התוצאות בסך הכל טובות. גשי לייעוץ הגנטי כפי שהמליץ רופאך, ואחר כך תשקלי את כל הנושא שנית. זכרי שבימינו, תקופת ההריון מלווה בלא מעט חרדות מסוג זה, וזאת "הודות" לטכנולוגיה המאפשרת מעקב כל כך מדוייק וצמוד. שום עובר לא מתפתח בדיוק "לפי הספר", וכמעט בכל הריון מתגלה "משהו" באולטרסאונד או בבדיקות השונות. עוד על מוקד אקוגני בלב תוכלי לקרוא כאן: http://www.infomed.co.il/questions/q_090203_5.htm קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
זו תופעה במקום הנקרא TMJ, המפרק הצירי שבין הלסת התחתונה ועצם הרקה. אם אין כאבים - לקנאקים אין משמעות, אבל הפתרון הוא אצל רופא פה ולסת. ד"ר משה ארוך - רופא משפחה ומתמחה ברפואת ספורט קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
מומחה לכירורגיה כללית קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
הומלץ לך לגרוב גרבי כותנה ולהעדיף נעלי עור כדי למנוע היווצרות תנאים שיאפשרו לחיידקים ופטריות לשגשג בכף הרגל. כאשר אנו משתמשים בגרבי כותנה ונועלים נעליים מעור, מעץ או "פתוחים", אנחנו מאפשרים לכף הרגל "לנשום" ומונעים הצטברות של זיעה ולחות, אשר יוצרים תנאים נוחים להתפתחות מושבות של חיידקים ופטריות, היכולים לגרום לריחות לא נעימים במקרה הקל, ולזיהומים קשים הפוגעים בבריאותינו ומצריכים טיפולים ממושכים ולא נעימים במקרה הגרוע. מכיוון שאת מתייחסת בשאלתך לסנדלים - אין חשיבות מיוחדת לסוג הסנדל עצמו כל עוד הוא פתוח והרגל נשארת מאווררת. באשר לגרד הנגרם לטענתך מהחומר האנטי בקטריאלי – בהחלט יכול להיות שזו הסיבה, ולכן את יכולה להשתמש במגוון תרסיסים בעלי השפעה דומה בחנויות הפארם ולראות איזה מהם מתאים יותר לסוג העור שלך. ד"ר גיל טאובר - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
מרבית הנשים אינן חשות בכאב במהלך הביוץ קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
ישנן בדיקות הדמיה שיכולות להראות מחיצה ברחם. בשל ההיסטוריה ההריונית שלך, אני מאמינה שעברת כבר את רוב הבדיקות. אם המחיצה היא הבעיה, ברוב המקרים ניתן להסיר אותה ולהמשיך בנסיונות הכניסה להריון. מידע יותר מפורט על המשך הבירור הנחוץ במקרה שלך כדאי שתקבלי מהרופא המטפל, אשר מכיר את ההיסטוריה שלך ואת תוצאות הבדיקות שעשית עד כה. בברכה ובהצלחה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
זיבאן מוריד מעט את הסף לפרכוסים, ולכן מומלץ להמעיט בנטילתו יחד עם אלכוהול. באנשים ללא סיכון, בד"כ מותר כן לשתות כוס אחת ביום, בייעוץ עם רופא. אנא קראי עוד כאן http://www.zyban.com/index.html קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
לגבי רמת הגלוקוז, חשוב לדעת אם היית בצום לפני הבדיקה. אם לא היית בצום - אלו תוצאות תקינות. גם התוצאה של RBC נראית לי תקינה. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
הרטבה בלילה, או enuresis, בלעז היא בעיה שכיחה יחסית בגילאים שבין 4 עד 6 שנים. בין בין 15% ל-30% מהילדים בני 6 מרטיבים בלילות בתדירות של פעם בחודש לפחות, 4% עד 6% מבין בני ה-12 סובלים גם הם מהרטבות בלילות. הסיבות לכך, ברובם המכריע של המקרים, קשורות לחוסר שליטה של הילד על שרירי השופכה, כלומר השרירים ששולטים על יציאת השתן מהפין. חשוב לציין שברוב המקרים הבעיה נמשכת בשל הלחץ בו מצויים הילד וההורים בנוגע לבעיה זו. הילד מרגיש חוסר נעימות משום שהשתן "בורח" לו וההורים חסרי אונים... הטיפול הטוב ביותר הוא קודם כל סבלנות. ברוב המקרים אין צורך בטיפול, והבעיה חולפת עד גיל 6 שנים. עם זאת, על מנת להתמודד עם הבעיה טוב יותר ולהאיץ את היעלמותה, אני ממליץ על מספר צעדים. פנו לרופא המטפל, על מנת שיתרשם, יבדוק ויראה אם ישנן סיבה רפואית או מחלה אשר הגורמת למצב זה, ובכלל, שיהיה מודע לבעיה שלכם. בנו יחד עם ילדכם "תוכנית פעולה": תנו לו את התחושה שהוא אחראי מספיק ושאתם סומכים עליו. ציירו לוח שבו יהיו מצוינים הימים ה"רטובים" והימים היבשים, תנו לו מתנה או פרס על כל יום יבש. הימנעו מענישה וכעס בכל מקרה של הרטבה, זה רק יכניס אותו ואתכם ללחץ ותסכול מיותרים שרק יחריפו, וודאי שלא יעזרו בפתרון הבעיה. הימנעו ממתן שתייה אחרי ארוחת הערב. כל יום לפני השינה – ביקור בשירותים! בהצלחה! ד"ר עידו ווליניץ - אינפומד קרא עוד