שאלות ותשובות - עמוד 870
מאת: מערכת אינפומד
כל עוד לחץ הדם מאוזן, הבעיה העיקרית היא תופעות הלוואי של הטיפול התרופתי או עדות לנזק לאיברים בגוף בגלל לחץ הדם הגבוה. אם לחץ הדם מאוזן ואין תופעות לוואי הנגרמות בגלל התרופות, לא אמורה להיות בעיה להמשיך לצלול. אם לחץ הדם אינו מאוזן, קיימת סכנה של בצקת ריאות בזמן צלילה. ה- Tritace בו אתה משתמש שייכת למשפחת מעכבי האנזים ACE, וזו התרופה המומלצת ביותר לצוללנים, למרות שהיא עשויה לגרום לשיעול. התרופה השניה Nifedipine שייכת לקבוצת חוסמי הסידן. קבוצת תרופות אלה עשויה לגרום לסחרחורת קלה במעבר משכיבה או ישיבה לעמידה. אם אינך סובל מתופעות הלוואי, והתפקוד שלך מתחת למים לא נפגע - תוכל להמשיך לצלול. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
פבוקסיל הוא אחד מהתכשירים נוגדי דיכאון וחרדה הפועלים על ידי שינוי באיזון הכימי של חומר בשם סרוטונין במוח. דיכאון וחרדה קשורים לרמה נמוכה מידי של סרוטונין, ותכשירים אלה מסייעים לגוף להחזיר את האיזון הכימי הנורמלי של החומר הזה. תוכלו לקרוא על התרופה בפורטל אינפומד. מינון של 100 מ"ג ליום, זהו מינון טיפולי סביר, אולם ניתן להגיע גם למינון גבוה יותר לפי הצורך, עד 300 מ"ג ליום. אם מופיעות תופעות לוואי כבר במינון של 100 מ"ג, אז אין טעם לעלות במינון, כיוון שאז סביר מאוד שיהיו עוד יותר תופעות לוואי. לתכשירים מקבוצת ה- SSRI יש תופעות לוואי אפשריות, שהשכיחות ביניהן כוללות אי-נוחות בבטן (כאב בטן קל או בחילה), אי-שקט קל (צורך לזוז יותר, תחושת עצבנות או חרדה) וכאב ראש. על מנת להימנע ככל האפשר מתופעות לוואי מומלץ להתחיל את הטיפול בתרופה בהדרגה מבחינת המינון: בהתחלה רבע כדור לשך למספר ימים, ואחר כך להגיע למינון של חצי כדור. זה מאפשר לגוף להתרגל לטיפול. הטיפול המומלץ לילד הלוקה בדיכאון או בחרדה כולל טיפול משולב פסיכולוגי (לילד עצמו, וגם שיחות עם ההורים לצורך הנחיה ופתרון בעיות בבית סביב המצב של הילד) ותרופתי. לעיתים צריך גם לערב את בית הספר, למשל על ידי יצירת קשר עם היועצת. אפשרויות הטיפול התרופתי בדיכאון עבור ילדים מצומצמות יותר מאשר עבור מבוגרים, בשל הזהירות המוגברת בכל תחומי הרפואה לגבי מתן תרופות לילדים. פרט לפבוקסיל, פריזמה או פרוזק, היא אחת התרופות הוותיקות ביותר, שקיימת כבר מעל 25 שנה. הצטבר ידע רב לגביה, לפיו אפשר לתת אותה כטיפול לילדים בבטחה. ישנן עוד מספר תרופות המאושרות גם הן כטיפול נוגד דיכאון לילדים, למשל לוסטראל. בכל מקרה, ובעיקר לגבי ילדים, חשוב לשים לב שחרדות יכולות לבוא כתוספת לבעיות אחרות, כגון הפרעות קשב וריכוז, ועוד. לעיתים ההפרעות הנוספות מסבכות את התמונה, ומקשות על מציאת טיפול אופטימלי. בברכה, ד"ר איילת אביטל-מגן - פסיכיאטרית קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
ריספרדל היא תרופה אנטי-פסיכוטית, השייכת לקבוצת התרופות האנטי פסיכוטיות האטיפיות. קבוצת תרופות אלה הן תרופות הבחירה לטיפול בהזיות בחולים עם דמנציה, אבל אינן חלק מן הטיפול הסטנדרטי בכל החולים הדמנטיים, ואפילו לא בכל החולים הדמנטיים עם הפרעות התנהגות. סימפטומים נוירופסיכיאטריים שכיחים בדמנציה. הסימפטומים האלה כוללים אי שקט, אגרסיביות, הזיות שמיעה וראיה ושוטטות. כמו כן עשויים להופיע דיכאון והפרעות שינה. מספר מחקרים התפרסמו ב-2004 וב-2005 ובדקו את השפעת התרופות הללו, ובעיקר ריספרדל, על חולים דמנטיים. המחקרים הדגימו יעילות של התרופות בטיפול בסימפטומים התנהגותיים ופסיכולוגיים של דמנציה, אך מצאו גם כי תופעות לוואי בעת שימוש בתרופות האלה היו שכיחות, ותלויות במינון התרופה. תופעות הלוואי כללו סימפטומים אקסטרפירמידליים (תנועות לא רצוניות, רעד ונוקשות שרירים, אי שקט ועוד), ישנוניות והפרעות בהליכה. המינון היעיל, בו תופעות הלוואי שכיחות פחות, הוא בין 0.5 מ"ג ל-1 מ"ג. באפריל 2005 פרסם מנהל המזון והתרופות האמריקאי (ה- FDA) אזהרה לציבור, בה הודיע כי השימוש בתרופות אנטי פסיכוטיות אטיפיות לטיפול בהפרעות התנהגות בחולים קשישים דמנטיים - מעלה תמותה. לסיכום, ריספרדל אינה טיפול סטנדרטי בדמנציה, ומשמשת להקלה סימפטומטית בחולים הסובלים מהפרעות התנהגות וסימפטומים נוירו-פסיכיאטרים. פירוט על תופעות הלוואי של התרופה תוכלי לקרוא בדף התרופה באינפומד: http://www.infomed.co.il/drug4.asp?dID=276 קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
מומחה במחלות זיהומיות קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אין לדעת האם נגמרה המחלה או לא, למרות שאם תדירות השלשולים פחתה, כנראה שזהו הכיוון. נוסף לכך, אם הרגשתה השתפרה, ואם היה חום וכעת אין, נראה כי אכן יש שיפור. חשוב מאוד להקפיד על שתייה מרובה. לויקוציטים בדגימת צואה מצביעים על זיהום בלבד, ולא ניתן לדעת לפי ממצא זה אם הסיבה לשלשול ויראלית או חיידקית. תרגישו טוב! ד"ר נעמה זנזורי - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
גדוליניום הוא שמו של חומר ניגוד הניתן ב MRI. חומר זה מוזרק לווריד בעת ביצוע הבדיקה ועוזר לאבחן תהליכים מוחיים עם אספקת דם מוגברת, כמו למשל תהליכים גידוליים, המראים האדרה בסריקה, לאחר הזרקתו. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
נשמע כי מדובר בתופעות של גיל המעבר. רצוי שתיגשי לרופא או רופאת נשים שתחום מומחיותם בהפרעות הורמונליות. יתכן שמה שיעזור לך זה טיפול הורמונלי חלופי. אם את מעוניינת לקחת תרופות טבעיות, לשם כך גשי לנטורופת או להומאופת. תוכלי למצוא מידע רב על גיל המעבר באמצעות מנוע החיפוש של האתר. להלן קישור לדף אחד בין רבים: http://www.infomed.co.il/news/n_071907_1.asp קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
מומחה לכירורגיה כללית קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
מומחה לכירורגיה כללית קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אני בת 27. עשיתי את הבדיקות שתוצאותיהן להלן חודש לאחר הריון כימי, ביום החמישי לווסת, 3 שעות אחרי שהתעוררתי. האם נדבקתי בטוקסופלסמה? האם ההורמונים תקינים בשלב זה של החודש? CRP <5.0 MG (0.00-5.00) THYROG.ABS <20 IU(0.00-40.00) BORDERLINE 40-250 IU/ML ANTI TPO ABS >1000 IU(0.00-35.00) THYROGLOBULIN 2.24 NG/ML (0.00-55.00) (*.....) TOXOPLASMA IgG <3 IU(0.00-7.10) POSITIVE = / > 8.8 IU/ML BORDERLINE 7.2 -8.8 IU/ML NEGATIVE < 7.2 IU/ML TOXOPLASMA IgM NEGATIVE FSH 6.90 MIU/ML FEMALE MIU/ML FOLLICULAR PHASE 3.0-20 MID. CYCLE 4.5-26 LUTEAL PHASE 1.1-14 POSTMENOPAUSAL 6-150 LH 6.90 MIU/ML FEMALE MIU/ML FOLLICULAR PHASE 2.0-11 MID.CYCLE 12-105 LUTEAL PHASE 0.9-13.0 POSTMENOPAUSAL 10.0-65.0 PROGESTERONE 0.60 NMOL/L FEMALE NMOL/L FOLLICULAR PHASE 0.0-1.0 LUTEAL PHASE 3.8-51 POSTMENOPAUSAL 0.0-1.0 PROLACTIN 173.20 M/UL (70.00-630.00) (.*.....) T3 TOTAL 1.40 NMOL/L (0.90-2.44) (..*....) FREE T4 18.40 PMOL/L (9.00-19.00) (.....*.) TESTOSTERONE 1.40 NMOL/L (0.30-3.80) (..*....) בדיקות הדם שלך לא מעידות כי נדבקת אי פעם בטוקסופלסמה. אין בגופך נוגדנים, לא מסוג IgG ולא IgM. ערך ההורמונים תקין לחלוטין ומתאים לזמן המחזור שבו נלקחה הבדיקה (follicular phase). הערך החריג היחיד הוא ANTI TPO ABS שמעיד על נוגדנים נגד בלוטת התריס. זה לא אומר שישנה בהכרח בעיה, שכן תפקודי בלוטת התריס התקינים. אמליץ לך להתייעץ עם אנדוקרינולוג לגבי המשך המעקב. בברכה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד [02/12/2009] קרא עוד