דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 870

 עד לפני שנה וחצי צללתי צלילה ספורטיבית, עד שגיליתי שאני סובל מיתר לחץ דם. התרופות שאני נוטל הן:  טריטייס קומפ 15 מ"ג  ניפדיפין 30 מ"ג  האם אני יכול להמשיך לצלול ?
עד לפני שנה וחצי צללתי צלילה ספורטיבית, עד שגיליתי שאני סובל מיתר לחץ דם. התרופות שאני נוטל הן: טריטייס קומפ 15 מ"ג ניפדיפין 30 מ"ג האם אני יכול להמשיך לצלול ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

כל עוד לחץ הדם מאוזן, הבעיה העיקרית היא תופעות הלוואי של הטיפול התרופתי או עדות לנזק לאיברים בגוף בגלל לחץ הדם הגבוה. אם לחץ הדם מאוזן ואין תופעות לוואי הנגרמות בגלל התרופות, לא אמורה להיות בעיה להמשיך לצלול. אם לחץ הדם אינו מאוזן, קיימת סכנה של בצקת ריאות בזמן צלילה. ה- Tritace בו אתה משתמש שייכת למשפחת מעכבי האנזים ACE, וזו התרופה המומלצת ביותר לצוללנים, למרות שהיא עשויה לגרום לשיעול. התרופה השניה Nifedipine שייכת לקבוצת חוסמי הסידן. קבוצת תרופות אלה עשויה לגרום לסחרחורת קלה במעבר משכיבה או ישיבה לעמידה. אם אינך סובל מתופעות הלוואי, והתפקוד שלך מתחת למים לא נפגע - תוכל להמשיך לצלול. קרא עוד

 בני בן 11 וסובל מחרדות כבר מעל שנה. הוא טופל  בפבוקסיל במשך למעלה מחודש. הגענו למינון של 100 מ"ג, בלי שחל שינוי משמעותי בחרדות. עם זאת, שמנו לב שהוא מאד מאד חסר שקט, במידה שהפריעה לו ולסביבה. הפסיכיאטר אמר לנו להפסיק את מתן התרופה בהדרגה. האם באמת זאת אחת מתופעות הלוואי שלה? לא היינו בטוחים שזו הסיבה. האם כבר היינו צריכים לראות שינוי לטובה בחרדה עם 100 מ"ג? האם יש תרופה נוספת שמתאימה לילדים, ושיש לה יחסית מעט תופעות לוואי?
בני בן 11 וסובל מחרדות כבר מעל שנה. הוא טופל בפבוקסיל במשך למעלה מחודש. הגענו למינון של 100 מ"ג, בלי שחל שינוי משמעותי בחרדות. עם זאת, שמנו לב שהוא מאד מאד חסר שקט, במידה שהפריעה לו ולסביבה. הפסיכיאטר אמר לנו להפסיק את מתן התרופה בהדרגה. האם באמת זאת אחת מתופעות הלוואי שלה? לא היינו בטוחים שזו הסיבה. האם כבר היינו צריכים לראות שינוי לטובה בחרדה עם 100 מ"ג? האם יש תרופה נוספת שמתאימה לילדים, ושיש לה יחסית מעט תופעות לוואי?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

פבוקסיל הוא אחד מהתכשירים נוגדי דיכאון וחרדה הפועלים על ידי שינוי באיזון הכימי של חומר בשם סרוטונין במוח. דיכאון וחרדה קשורים לרמה נמוכה מידי של סרוטונין, ותכשירים אלה מסייעים לגוף להחזיר את האיזון הכימי הנורמלי של החומר הזה. תוכלו לקרוא על התרופה בפורטל אינפומד. מינון של 100 מ"ג ליום, זהו מינון טיפולי סביר, אולם ניתן להגיע גם למינון גבוה יותר לפי הצורך, עד 300 מ"ג ליום. אם מופיעות תופעות לוואי כבר במינון של 100 מ"ג, אז אין טעם לעלות במינון, כיוון שאז סביר מאוד שיהיו עוד יותר תופעות לוואי. לתכשירים מקבוצת ה- SSRI יש תופעות לוואי אפשריות, שהשכיחות ביניהן כוללות אי-נוחות בבטן (כאב בטן קל או בחילה), אי-שקט קל (צורך לזוז יותר, תחושת עצבנות או חרדה) וכאב ראש. על מנת להימנע ככל האפשר מתופעות לוואי מומלץ להתחיל את הטיפול בתרופה בהדרגה מבחינת המינון: בהתחלה רבע כדור לשך למספר ימים, ואחר כך להגיע למינון של חצי כדור. זה מאפשר לגוף להתרגל לטיפול. הטיפול המומלץ לילד הלוקה בדיכאון או בחרדה כולל טיפול משולב פסיכולוגי (לילד עצמו, וגם שיחות עם ההורים לצורך הנחיה ופתרון בעיות בבית סביב המצב של הילד) ותרופתי. לעיתים צריך גם לערב את בית הספר, למשל על ידי יצירת קשר עם היועצת. אפשרויות הטיפול התרופתי בדיכאון עבור ילדים מצומצמות יותר מאשר עבור מבוגרים, בשל הזהירות המוגברת בכל תחומי הרפואה לגבי מתן תרופות לילדים. פרט לפבוקסיל, פריזמה או פרוזק, היא אחת התרופות הוותיקות ביותר, שקיימת כבר מעל 25 שנה. הצטבר ידע רב לגביה, לפיו אפשר לתת אותה כטיפול לילדים בבטחה. ישנן עוד מספר תרופות המאושרות גם הן כטיפול נוגד דיכאון לילדים, למשל לוסטראל. בכל מקרה, ובעיקר לגבי ילדים, חשוב לשים לב שחרדות יכולות לבוא כתוספת לבעיות אחרות, כגון הפרעות קשב וריכוז, ועוד. לעיתים ההפרעות הנוספות מסבכות את התמונה, ומקשות על מציאת טיפול אופטימלי. בברכה, ד"ר איילת אביטל-מגן - פסיכיאטרית קרא עוד

 רציתי לשאול לגבי תרופה בשם ריספרדל: חחולה דמנטי שלא הוזה, לא תוקפן, לא אלים. האם יש צורך בתרופה הזו? האם תופעות הלוואי לא יזיקו לו? מה קורה עם הליכה? האם לא מסוכן שהוא יסתובב ברחוב אחרי שקיבל את התרופה? ייתכן שלא ישים לב לרכב שמגיע? האם הוא עלול ליפול כתוצאה מסחרחורת?
רציתי לשאול לגבי תרופה בשם ריספרדל: חחולה דמנטי שלא הוזה, לא תוקפן, לא אלים. האם יש צורך בתרופה הזו? האם תופעות הלוואי לא יזיקו לו? מה קורה עם הליכה? האם לא מסוכן שהוא יסתובב ברחוב אחרי שקיבל את התרופה? ייתכן שלא ישים לב לרכב שמגיע? האם הוא עלול ליפול כתוצאה מסחרחורת?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ריספרדל היא תרופה אנטי-פסיכוטית, השייכת לקבוצת התרופות האנטי פסיכוטיות האטיפיות. קבוצת תרופות אלה הן תרופות הבחירה לטיפול בהזיות בחולים עם דמנציה, אבל אינן חלק מן הטיפול הסטנדרטי בכל החולים הדמנטיים, ואפילו לא בכל החולים הדמנטיים עם הפרעות התנהגות. סימפטומים נוירופסיכיאטריים שכיחים בדמנציה. הסימפטומים האלה כוללים אי שקט, אגרסיביות, הזיות שמיעה וראיה ושוטטות. כמו כן עשויים להופיע דיכאון והפרעות שינה. מספר מחקרים התפרסמו ב-2004 וב-2005 ובדקו את השפעת התרופות הללו, ובעיקר ריספרדל, על חולים דמנטיים. המחקרים הדגימו יעילות של התרופות בטיפול בסימפטומים התנהגותיים ופסיכולוגיים של דמנציה, אך מצאו גם כי תופעות לוואי בעת שימוש בתרופות האלה היו שכיחות, ותלויות במינון התרופה. תופעות הלוואי כללו סימפטומים אקסטרפירמידליים (תנועות לא רצוניות, רעד ונוקשות שרירים, אי שקט ועוד), ישנוניות והפרעות בהליכה. המינון היעיל, בו תופעות הלוואי שכיחות פחות, הוא בין 0.5 מ"ג ל-1 מ"ג. באפריל 2005 פרסם מנהל המזון והתרופות האמריקאי (ה- FDA) אזהרה לציבור, בה הודיע כי השימוש בתרופות אנטי פסיכוטיות אטיפיות לטיפול בהפרעות התנהגות בחולים קשישים דמנטיים - מעלה תמותה. לסיכום, ריספרדל אינה טיפול סטנדרטי בדמנציה, ומשמשת להקלה סימפטומטית בחולים הסובלים מהפרעות התנהגות וסימפטומים נוירו-פסיכיאטרים. פירוט על תופעות הלוואי של התרופה תוכלי לקרוא בדף התרופה באינפומד: http://www.infomed.co.il/drug4.asp?dID=276 קרא עוד

 לפני כחודשייים חשתי כאבים חזקים באזור המפשעה, בעיקר בצד ימין. לאחר שהכאבים התגברו וממש לא יכולתי לעמוד, הלכתי לבית חולים, ושם שללו אפנדיציט ואמרו שאולי הבעיה קשורה לבלוטות הלימפה. בינתיים הכאב עבר.   השבוע נעקצתי על ידי קרציה באזור האגן במערה שישנתי בה. לאחר שחשתי לא בטוב (חום גבוה, חולשה) פניתי למיון ושם קיבלתי אנטיביוטיקה. לאחר שיצאתי מהמיון גיליתי שבלוטות הלימפה שלי באזור המפשעה נפוחות מאוד. האם זה קשור לעקיצות? יכול להיות שיש לי רגישות מיוחדת בבלוטות הלימפה?   שאלתך כללית מאוד כך שקשה לענות בצורה ספציפית. בלוטות הלימפה הן אחד ממרכיבי מערכת החיסון, ובין היתר לשם מתנקזים תהליכים זיהומיים. למשל, אם יש דלקת בשן, עשויה להיות נפיחות של בלוטות הלימפה מתחת ללסת. אם יש זיהום ברגל - עלולה להיות נפיחות בלוטת לימפה במפשעה באותו הצד.   אני לא יודע אם המחלה הראשונה שתיארת (הכאב במפשעה) קשורה לנפיחות בלוטת לימפה. אולי כן ואולי לא. לגבי המחלה השנייה, אם אכן מדובר במחלה זיהומית, ייתכן שבלוטות הלימפה באיזור מסוים (של העקיצה) או בכל הגוף תתנפחנה כתגובה לזיהום.   אם אתה עדיין חש בכאב או בנפיחות, עליך לפנות לרופא שיבדוק אותך ויראה במה מדובר.   בברכה   ד"ר איציק לוי
לפני כחודשייים חשתי כאבים חזקים באזור המפשעה, בעיקר בצד ימין. לאחר שהכאבים התגברו וממש לא יכולתי לעמוד, הלכתי לבית חולים, ושם שללו אפנדיציט ואמרו שאולי הבעיה קשורה לבלוטות הלימפה. בינתיים הכאב עבר. השבוע נעקצתי על ידי קרציה באזור האגן במערה שישנתי בה. לאחר שחשתי לא בטוב (חום גבוה, חולשה) פניתי למיון ושם קיבלתי אנטיביוטיקה. לאחר שיצאתי מהמיון גיליתי שבלוטות הלימפה שלי באזור המפשעה נפוחות מאוד. האם זה קשור לעקיצות? יכול להיות שיש לי רגישות מיוחדת בבלוטות הלימפה? שאלתך כללית מאוד כך שקשה לענות בצורה ספציפית. בלוטות הלימפה הן אחד ממרכיבי מערכת החיסון, ובין היתר לשם מתנקזים תהליכים זיהומיים. למשל, אם יש דלקת בשן, עשויה להיות נפיחות של בלוטות הלימפה מתחת ללסת. אם יש זיהום ברגל - עלולה להיות נפיחות בלוטת לימפה במפשעה באותו הצד. אני לא יודע אם המחלה הראשונה שתיארת (הכאב במפשעה) קשורה לנפיחות בלוטת לימפה. אולי כן ואולי לא. לגבי המחלה השנייה, אם אכן מדובר במחלה זיהומית, ייתכן שבלוטות הלימפה באיזור מסוים (של העקיצה) או בכל הגוף תתנפחנה כתגובה לזיהום. אם אתה עדיין חש בכאב או בנפיחות, עליך לפנות לרופא שיבדוק אותך ויראה במה מדובר. בברכה ד"ר איציק לוי
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מומחה במחלות זיהומיות קרא עוד

 בתי הקטנה, בת 3.5, סבלה במשך כשבוע מכאבי בטן בינוניים, ולאחר שבוע שלשלה 11 פעמים במשך יממה אחת. השלשול כמעט נפסק. בבדיקת Parasitology היה ממצא של לויקוציטים. האם זה נגמר? הילדה מרגישה כעת טוב.
בתי הקטנה, בת 3.5, סבלה במשך כשבוע מכאבי בטן בינוניים, ולאחר שבוע שלשלה 11 פעמים במשך יממה אחת. השלשול כמעט נפסק. בבדיקת Parasitology היה ממצא של לויקוציטים. האם זה נגמר? הילדה מרגישה כעת טוב.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אין לדעת האם נגמרה המחלה או לא, למרות שאם תדירות השלשולים פחתה, כנראה שזהו הכיוון. נוסף לכך, אם הרגשתה השתפרה, ואם היה חום וכעת אין, נראה כי אכן יש שיפור. חשוב מאוד להקפיד על שתייה מרובה. לויקוציטים בדגימת צואה מצביעים על זיהום בלבד, ולא ניתן לדעת לפי ממצא זה אם הסיבה לשלשול ויראלית או חיידקית. תרגישו טוב! ד"ר נעמה זנזורי - אינפומד קרא עוד

 ברצוני לדעת מהו המונח גדוליניום ? מדובר בממצא שהתגלה בבדיקת MRI.
ברצוני לדעת מהו המונח גדוליניום ? מדובר בממצא שהתגלה בבדיקת MRI.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

גדוליניום הוא שמו של חומר ניגוד הניתן ב MRI. חומר זה מוזרק לווריד בעת ביצוע הבדיקה ועוזר לאבחן תהליכים מוחיים עם אספקת דם מוגברת, כמו למשל תהליכים גידוליים, המראים האדרה בסריקה, לאחר הזרקתו. קרא עוד

 אני בת 52, וזה 8 שנים שאני סובלת מגלי חום. גופי השתנה ובטני נפוחה תמיד, למרות שאיני אוכלת הרבה, וגם החזה שלי גדל פי שתיים. ניסיתי את כל סוגי התרופות הטבעיות ושום דבר לא עזר. האם יש משהו שאני יכולה לקחת שיגרום לבטן ולחזה לחזור לקדמותם? ולגבי גלי החום (כבר התרגלתי אליהם בלית ברירה) - האם יש משהו לא כימי שאוכל לקחת, או תרופה של דיאטה שתגרום לי להתחיל להרגיש שאני יכולה להתלבש רגיל שוב?
אני בת 52, וזה 8 שנים שאני סובלת מגלי חום. גופי השתנה ובטני נפוחה תמיד, למרות שאיני אוכלת הרבה, וגם החזה שלי גדל פי שתיים. ניסיתי את כל סוגי התרופות הטבעיות ושום דבר לא עזר. האם יש משהו שאני יכולה לקחת שיגרום לבטן ולחזה לחזור לקדמותם? ולגבי גלי החום (כבר התרגלתי אליהם בלית ברירה) - האם יש משהו לא כימי שאוכל לקחת, או תרופה של דיאטה שתגרום לי להתחיל להרגיש שאני יכולה להתלבש רגיל שוב?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

נשמע כי מדובר בתופעות של גיל המעבר. רצוי שתיגשי לרופא או רופאת נשים שתחום מומחיותם בהפרעות הורמונליות. יתכן שמה שיעזור לך זה טיפול הורמונלי חלופי. אם את מעוניינת לקחת תרופות טבעיות, לשם כך גשי לנטורופת או להומאופת. תוכלי למצוא מידע רב על גיל המעבר באמצעות מנוע החיפוש של האתר. להלן קישור לדף אחד בין רבים: http://www.infomed.co.il/news/n_071907_1.asp קרא עוד

 ברצוני לדעת כיצד מבצעים אמבוליזציה בכליות כאשר ישנם ממצאים של אנגיומיוליפומות בשתי הכליות, מהן הדרכים והטכניקות, מהם הסיכונים, מהו המרכז עם הניסיון הרב ששם ניתן לעבור הליך זה.   צנתור ואמבוליזציה של אנגיומיוליפומות נעשים בעיקר עקב דמם חד או למניעת דמם עתידי. לעיתים יותר נדירות עקב הגדלה משמעותית של הגידול הגורמת להפרעות שונות לכליה או לאברים ולכלי הדם הסמוכים, ולהקטנת הגודל כאשר מתוכנן ניתוח משמר כליה. צנתור כלי הדם הוא סלקטיבי ככל האפשר, כלומר הכנסת הצנתר רק לאותו כלי דם המזין את איזור הגוש, והפעולה מבוצעת במחלקת האנגיוגרפיה שבאגף ההדמיה. ניתן להזריק חומרים שונים הסותמים את העורק, כגון סליל מתכת, מיקרוספרות שאינן נספגות או אלכוהול. מתוארים מספר מקרים בודדים בהם היה צורך באמבוליזציה דחופה דו-צדדית. מכיוון שאחד הסיבוכים האפשריים מהפעולה הוא נזק משמעותי לכליה, סביר להניח שבפעולה מתוכננת, לא דחופה, תתבצע האמבוליזציה בשלבים.   איננו נוהגים להמליץ על רופאים, אולם בכל המרכזים הרפואיים בארץ קיימת יכולת לביצוע פעולות אלו. בהצלחה.   בברכה   ד"ר נחום ורבין
ברצוני לדעת כיצד מבצעים אמבוליזציה בכליות כאשר ישנם ממצאים של אנגיומיוליפומות בשתי הכליות, מהן הדרכים והטכניקות, מהם הסיכונים, מהו המרכז עם הניסיון הרב ששם ניתן לעבור הליך זה. צנתור ואמבוליזציה של אנגיומיוליפומות נעשים בעיקר עקב דמם חד או למניעת דמם עתידי. לעיתים יותר נדירות עקב הגדלה משמעותית של הגידול הגורמת להפרעות שונות לכליה או לאברים ולכלי הדם הסמוכים, ולהקטנת הגודל כאשר מתוכנן ניתוח משמר כליה. צנתור כלי הדם הוא סלקטיבי ככל האפשר, כלומר הכנסת הצנתר רק לאותו כלי דם המזין את איזור הגוש, והפעולה מבוצעת במחלקת האנגיוגרפיה שבאגף ההדמיה. ניתן להזריק חומרים שונים הסותמים את העורק, כגון סליל מתכת, מיקרוספרות שאינן נספגות או אלכוהול. מתוארים מספר מקרים בודדים בהם היה צורך באמבוליזציה דחופה דו-צדדית. מכיוון שאחד הסיבוכים האפשריים מהפעולה הוא נזק משמעותי לכליה, סביר להניח שבפעולה מתוכננת, לא דחופה, תתבצע האמבוליזציה בשלבים. איננו נוהגים להמליץ על רופאים, אולם בכל המרכזים הרפואיים בארץ קיימת יכולת לביצוע פעולות אלו. בהצלחה. בברכה ד"ר נחום ורבין
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מומחה לכירורגיה כללית קרא עוד

 בעלי בן 58 וסובל מהידרוצלה גדולה מאוד. הבנו שיש שתי דרכים לטפל בה: כריתת שק ההידרוצלה והיפוך. לא ברור לי היפוך של מה, ומהו היתרון והחסרון של כל אחת מהשיטות. מה מומלץ?   הידרוצלה של האשך היא הצטברות נוזל באחת מהמעטפות של האשך. יש שתי גישות ניתוחיות: האחת דרך שק האשכים והשניה דרך המפשעה כאשר יש גם חשד לבקע מפשעתי. בניתוח חושפים את כל המעטפת החיצונית של שק ההידרוצלה (דמייני בלון מלא נוזל), פותחים בנקודה שבה אין כלי דם, מנקזים את הנוזל והופכים את המעטפת החיצונית על פניה (כמו הפיכת שרוול).   גישה אחת מצדדת בשלב זה בכריתת עודפי השק ותפירת השוליים אחד לשני בצורת שרוול הפוך, עם תפרים נספגים, והגישה השניה מצדדת בתפירת השוליים מבלי לכרות את העודפים.   לדעתי אין הבדל משמעותי בין שתי השיטות כל עוד השוליים ניתנים לקירוב קל וללא מתח בין התפרים. עם תום ביצוע תפירה זו מבצעים את תפירת השכבות האחרות שנחתכו בתחילת הניתוח.   ד"ר נחום ורבין
בעלי בן 58 וסובל מהידרוצלה גדולה מאוד. הבנו שיש שתי דרכים לטפל בה: כריתת שק ההידרוצלה והיפוך. לא ברור לי היפוך של מה, ומהו היתרון והחסרון של כל אחת מהשיטות. מה מומלץ? הידרוצלה של האשך היא הצטברות נוזל באחת מהמעטפות של האשך. יש שתי גישות ניתוחיות: האחת דרך שק האשכים והשניה דרך המפשעה כאשר יש גם חשד לבקע מפשעתי. בניתוח חושפים את כל המעטפת החיצונית של שק ההידרוצלה (דמייני בלון מלא נוזל), פותחים בנקודה שבה אין כלי דם, מנקזים את הנוזל והופכים את המעטפת החיצונית על פניה (כמו הפיכת שרוול). גישה אחת מצדדת בשלב זה בכריתת עודפי השק ותפירת השוליים אחד לשני בצורת שרוול הפוך, עם תפרים נספגים, והגישה השניה מצדדת בתפירת השוליים מבלי לכרות את העודפים. לדעתי אין הבדל משמעותי בין שתי השיטות כל עוד השוליים ניתנים לקירוב קל וללא מתח בין התפרים. עם תום ביצוע תפירה זו מבצעים את תפירת השכבות האחרות שנחתכו בתחילת הניתוח. ד"ר נחום ורבין
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מומחה לכירורגיה כללית קרא עוד

 אני בת 27. עשיתי את הבדיקות שתוצאותיהן להלן חודש לאחר הריון כימי, ביום החמישי לווסת, 3 שעות אחרי שהתעוררתי. האם נדבקתי בטוקסופלסמה? האם ההורמונים תקינים בשלב זה של החודש?     CRP <5.0 MG (0.00-5.00)  THYROG.ABS <20 IU(0.00-40.00)  BORDERLINE 40-250 IU/ML  ANTI TPO ABS >1000 IU(0.00-35.00)  THYROGLOBULIN 2.24 NG/ML (0.00-55.00) (*.....)  TOXOPLASMA IgG <3 IU(0.00-7.10)  POSITIVE = / > 8.8 IU/ML  BORDERLINE 7.2 -8.8 IU/ML  NEGATIVE < 7.2 IU/ML  TOXOPLASMA IgM NEGATIVE  FSH 6.90 MIU/ML  FEMALE MIU/ML  FOLLICULAR PHASE 3.0-20  MID. CYCLE 4.5-26  LUTEAL PHASE 1.1-14  POSTMENOPAUSAL 6-150  LH 6.90 MIU/ML  FEMALE MIU/ML  FOLLICULAR PHASE 2.0-11  MID.CYCLE 12-105  LUTEAL PHASE 0.9-13.0  POSTMENOPAUSAL 10.0-65.0   PROGESTERONE 0.60 NMOL/L  FEMALE NMOL/L  FOLLICULAR PHASE 0.0-1.0  LUTEAL PHASE 3.8-51  POSTMENOPAUSAL 0.0-1.0  PROLACTIN 173.20 M/UL (70.00-630.00) (.*.....)  T3 TOTAL 1.40 NMOL/L (0.90-2.44) (..*....)  FREE T4 18.40 PMOL/L (9.00-19.00) (.....*.)   TESTOSTERONE 1.40 NMOL/L (0.30-3.80) (..*....)
אני בת 27. עשיתי את הבדיקות שתוצאותיהן להלן חודש לאחר הריון כימי, ביום החמישי לווסת, 3 שעות אחרי שהתעוררתי. האם נדבקתי בטוקסופלסמה? האם ההורמונים תקינים בשלב זה של החודש? CRP <5.0 MG (0.00-5.00) THYROG.ABS <20 IU(0.00-40.00) BORDERLINE 40-250 IU/ML ANTI TPO ABS >1000 IU(0.00-35.00) THYROGLOBULIN 2.24 NG/ML (0.00-55.00) (*.....) TOXOPLASMA IgG <3 IU(0.00-7.10) POSITIVE = / > 8.8 IU/ML BORDERLINE 7.2 -8.8 IU/ML NEGATIVE < 7.2 IU/ML TOXOPLASMA IgM NEGATIVE FSH 6.90 MIU/ML FEMALE MIU/ML FOLLICULAR PHASE 3.0-20 MID. CYCLE 4.5-26 LUTEAL PHASE 1.1-14 POSTMENOPAUSAL 6-150 LH 6.90 MIU/ML FEMALE MIU/ML FOLLICULAR PHASE 2.0-11 MID.CYCLE 12-105 LUTEAL PHASE 0.9-13.0 POSTMENOPAUSAL 10.0-65.0 PROGESTERONE 0.60 NMOL/L FEMALE NMOL/L FOLLICULAR PHASE 0.0-1.0 LUTEAL PHASE 3.8-51 POSTMENOPAUSAL 0.0-1.0 PROLACTIN 173.20 M/UL (70.00-630.00) (.*.....) T3 TOTAL 1.40 NMOL/L (0.90-2.44) (..*....) FREE T4 18.40 PMOL/L (9.00-19.00) (.....*.) TESTOSTERONE 1.40 NMOL/L (0.30-3.80) (..*....)
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אני בת 27. עשיתי את הבדיקות שתוצאותיהן להלן חודש לאחר הריון כימי, ביום החמישי לווסת, 3 שעות אחרי שהתעוררתי. האם נדבקתי בטוקסופלסמה? האם ההורמונים תקינים בשלב זה של החודש? CRP <5.0 MG (0.00-5.00) THYROG.ABS <20 IU(0.00-40.00) BORDERLINE 40-250 IU/ML ANTI TPO ABS >1000 IU(0.00-35.00) THYROGLOBULIN 2.24 NG/ML (0.00-55.00) (*.....) TOXOPLASMA IgG <3 IU(0.00-7.10) POSITIVE = / > 8.8 IU/ML BORDERLINE 7.2 -8.8 IU/ML NEGATIVE < 7.2 IU/ML TOXOPLASMA IgM NEGATIVE FSH 6.90 MIU/ML FEMALE MIU/ML FOLLICULAR PHASE 3.0-20 MID. CYCLE 4.5-26 LUTEAL PHASE 1.1-14 POSTMENOPAUSAL 6-150 LH 6.90 MIU/ML FEMALE MIU/ML FOLLICULAR PHASE 2.0-11 MID.CYCLE 12-105 LUTEAL PHASE 0.9-13.0 POSTMENOPAUSAL 10.0-65.0 PROGESTERONE 0.60 NMOL/L FEMALE NMOL/L FOLLICULAR PHASE 0.0-1.0 LUTEAL PHASE 3.8-51 POSTMENOPAUSAL 0.0-1.0 PROLACTIN 173.20 M/UL (70.00-630.00) (.*.....) T3 TOTAL 1.40 NMOL/L (0.90-2.44) (..*....) FREE T4 18.40 PMOL/L (9.00-19.00) (.....*.) TESTOSTERONE 1.40 NMOL/L (0.30-3.80) (..*....) בדיקות הדם שלך לא מעידות כי נדבקת אי פעם בטוקסופלסמה. אין בגופך נוגדנים, לא מסוג IgG ולא IgM. ערך ההורמונים תקין לחלוטין ומתאים לזמן המחזור שבו נלקחה הבדיקה (follicular phase). הערך החריג היחיד הוא ANTI TPO ABS שמעיד על נוגדנים נגד בלוטת התריס. זה לא אומר שישנה בהכרח בעיה, שכן תפקודי בלוטת התריס התקינים. אמליץ לך להתייעץ עם אנדוקרינולוג לגבי המשך המעקב. בברכה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד [02/12/2009] קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר בתיה יפה
ד"ר בתיה יפה כירורגיה פלסטית
מומחית לכירורגיה פלסטית
ד"ר קרן בן ארי - מעוז
ד"ר קרן בן ארי - מעוז עור ומין
5.0
( 25 חוות דעת )
"מצויין"
פרופ' אנה לכוביצקי
פרופ' אנה לכוביצקי עור ומין
מומחית למחלות עור ומין, מומחית למחלות שיער
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו