דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 875

 סרטן הערמונית התפשט לעמוד השדרה מהו הטפול ומה הסיכויים לעצור את המחלה ?
סרטן הערמונית התפשט לעמוד השדרה מהו הטפול ומה הסיכויים לעצור את המחלה ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

במצב כזה, בו הופיעו כבר גרורות, לא ניתן לעצור את סרטן הערמונית לחלוטין, אך ניתן בהחלט להאט את התקדמותו ולטפל בסימפטומים להם הוא גורם. אם הסרטן גורם לכאבים בעמוד השדרה, מאיים ללחוץ על חוט השדרה, או לגרום לתמט (התמוטטות) של חוליה - יש להתחיל את הטיפול בהקרנות אל האיזור הפגוע. אם לא - ניתן להתחיל טיפול סיסטמי בתרופות הורמונליות, המדכאות את ייצור הורמוני המין בגוף. אם החולה כבר קיבל טיפולים מסוג זה, והסרטן הפך עמיד - ניתן לתת טיפול כמותרפי. בחלק מן המקרים יוחלט על הוספת תרופות לחיזוק העצמות בעירוי פעם בחודש. קרא עוד

 אני בת 27. היה לי פצע בפות, מעין גולה ללא כאבים, ובשבוע האחרון זה התפשט וכבר יש לי שלושה. מה יכול לעזור להיעלמותם ולמניעת התפשטותם?
אני בת 27. היה לי פצע בפות, מעין גולה ללא כאבים, ובשבוע האחרון זה התפשט וכבר יש לי שלושה. מה יכול לעזור להיעלמותם ולמניעת התפשטותם?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הפצעים שאותם את מתארת יכולים להתאים לכמה דברים שונים. קודם כל, יכול להיות כי מדובר בחצ'קונים היכולים להיות כתוצאה מחוסר היגיינה או שימוש חיצוני בהורמונים. יכול להיות גם כי זהו זיהום ויראלי כגון הרפס, או זיהום חיידקי. ללא בדיקה אין באפשרותי לייעץ לגבי טיפול, ולכן אם הפצעים לא נעלמים או מתרבים ואם מופיעים חום, הפרשות וכדומה, אנא פני בהקדם לבדיקת גינקולוג. בברכה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד

 אני בשבוע ה-32 להריוני, ולפני כשבועיים החל אצלי גרד בכל חלקי הגוף. תחילה הוא היה נסבל, ועכשיו הוא כבר בלתי נסבל. התופעה הזו התרחשה אצלי גם בהריון הקודם. בבדיקות שעשיתי אז נמצאו מלחי מרה גבוהים, ועל כן הפעילו לידה בשבוע 36+4.   רציתי לדעת מדוע מלחי מרה גבוהים מהווים סכנה לעובר, ואם הם תמיד מהווים סכנה לעובר. מה הסיכון הכרוך בהפעלת לידה, אם יוחלט על כך, כשאני בסך הכל בתחילת החודש השמיני?
אני בשבוע ה-32 להריוני, ולפני כשבועיים החל אצלי גרד בכל חלקי הגוף. תחילה הוא היה נסבל, ועכשיו הוא כבר בלתי נסבל. התופעה הזו התרחשה אצלי גם בהריון הקודם. בבדיקות שעשיתי אז נמצאו מלחי מרה גבוהים, ועל כן הפעילו לידה בשבוע 36+4. רציתי לדעת מדוע מלחי מרה גבוהים מהווים סכנה לעובר, ואם הם תמיד מהווים סכנה לעובר. מה הסיכון הכרוך בהפעלת לידה, אם יוחלט על כך, כשאני בסך הכל בתחילת החודש השמיני?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הגרד שאת מתארת נובע מעליה של חומצות מרה (או מלחי מרה), וזו תופעה יחסית שכיחה בהריון. המונח הרפואי לכך הוא Intrahepatic Cholestasis Of Pregnancy. זו הצטברות של חומצות מרה בתוך הכבד במהלך הריון בלא שהגוף יכול לפנות אותן. התופעה מוכרת בעיקר בשליש השלישי של ההריון, חוזרת בכל הריון, והסיבה לה אינה ידועה. הסימפטום העיקרי לבעיה הוא באמת הגרד שאת מתארת, אך מצב זה יכול לגרום גם לצהבת, לשתן כהה ולעיתים רחוקות מאוד לפגיעה בכבד. בדרך כלל המצב חוזר לקדמותו לאחר הלידה. חומצות המרה הן חומרים רעילים בגוף, ולכן מתבצעת הקדמת הלידה. עליה משמעותית בחומצות המרה יכולה לפגוע בעובר. ישנם פתרונות שונים הכוללים תרופות שונות ואמבטיות הרגעה להקלה על הגרד, אבל בדרך כלל מיילדים בשלב מוקדם כשזה מתרחש. אני מאמינה שבמקרה שלך ימשכו את ההריון עוד כמה שבועות עד שהעובר יהיה בשל ללידה. מובן שאת צריכה לגשת לרופא המטפל שלך לקבלת תרופות ולקביעת המשך מהלך ההריון. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 קיבלתי לידי תוצאות בדיקת CMV . אני בהריון בתחילת חודש שלישי.  אשמח אם תסבירו לי את פשר התוצאות, כלהלן:  IGG - 9.18 IGM - POSITIVE Avidity 51%  U/positive >0.7
קיבלתי לידי תוצאות בדיקת CMV . אני בהריון בתחילת חודש שלישי. אשמח אם תסבירו לי את פשר התוצאות, כלהלן: IGG - 9.18 IGM - POSITIVE Avidity 51% U/positive >0.7
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אנא פני לרופא הנשים שלך בהקדם, שכן הידבקות ב CMV במהלך ההריון עשויה להשפיע על התפתחות העובר. ייתכן שתידרשי לעבור דיקור מי שפיר או מעקבי אולטרסאונד תכופים יותר. קרא עוד

בזמן הביוץ אין עליה במשקל. יש מעט צבירת נוזלים ועליה במשקל בזמן הווסת.
בזמן הביוץ אין עליה במשקל. יש מעט צבירת נוזלים ועליה במשקל בזמן הווסת.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

בזמן הביוץ אין עליה במשקל. יש מעט צבירת נוזלים ועליה במשקל בזמן הווסת. [21/08/2006] קרא עוד

 עברתי אירוע בצקת ריאות חריפה לפני חצי שנה (כולל איבוד הכרה) ומאז אושפזתי כ- 6 פעמים נוספות בגין בצקת ריאות "קלה".  בדיקות הלב נמצאו תקינות (כולל צנתור שהמליצו לי לעשות ונמצא תקין). בדיקות MRI לכליות ומיפוי לב נמצאו תקינים. עדיין לא מצאו את הגורם לבעיה. אבקש תשובתכם.
עברתי אירוע בצקת ריאות חריפה לפני חצי שנה (כולל איבוד הכרה) ומאז אושפזתי כ- 6 פעמים נוספות בגין בצקת ריאות "קלה". בדיקות הלב נמצאו תקינות (כולל צנתור שהמליצו לי לעשות ונמצא תקין). בדיקות MRI לכליות ומיפוי לב נמצאו תקינים. עדיין לא מצאו את הגורם לבעיה. אבקש תשובתכם.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

בצקת ריאות הינו מצב בו מצטברים נוזלים ברקמת הריאה ונפגמת הנשימה. במיעוט המקרים בצקת ריאות נגרמת ממחלות ריאה שאינן קשורות לאי-ספיקת הלב. במקרים אלה מדובר במחלות קשות, כגון דלקת ריאות קשה, אלח דם, שאיפה של תוכן קיבה, פגיעה טראומטית קשה של בית החזה או לאחר עירויי דם רבים. בשאר המקרים בצקת ריאות הינה ביטוי של אי ספיקת הלב. יש לברר את תפקוד הלב ולחפש סיבות לאי ספיקת הלב. תפקוד הלב נבדק בעיקר על ידי בדיקת אקו לב המדגימה את כושר התכווצות הלב, תפקוד מסתמי הלב ומידות חללי הלב. אם עוד לא ביצעת בדיקה זו עליך לבצעה על מנת לאבחן האם אתה סובל מאי-ספיקת לב. ישנן מספר סיבות היכולות לגרום לאי-ספיקת לב. הנפוצות ביותר הן: מחלת לב איסכמית, יתר לחץ דם, הפרעות בקצב הלב ומחלות של מסתמי הלב. לא ברור לפי מכתבך האם אתה סובל ממחלות אחרות, כגון יתר לחץ דם, העשויות לגרום לאי-ספיקת לב. מחלת לב איסכמית (היצרות של עורקי הלב בגלל טרשת העורקים) היא הסיבה השכיחה לאי ספיקת לב ויכולה להסביר התקפים חמורים יותר המביאים לבצקת ריאות. במסגרת הבירור שביצעת, שכלל מיפוי לב וצנתור, לא מצאו עדות למחלת לב איסכמית. מצב נוסף היכול לגרום להתקפי אי-ספיקת לב ובצקת ריאות הוא יתר לחץ דם התקפי לא מאוזן. במקרה כזה יש לחפש גורמים ליתר לחץ דם לא מאוזן, כגון היצרות של עורקי הכליה (עורקי הכליה תקינים אצלך כנראה, על פי בדיקת MRI כליות שביצעת). סיבות נוספות יכולות להיות גידול מסוג פאוכרומוציטומה או הפסקה פתאומית של הטיפול התרופתי להורדת לחץ הדם. בדיקת סקר לפאוכרומוציטומה נעשית על ידי בדיקת איסוף שתן במשך יממה. ניתן לחפש עדות להפרעת קצב הלב על ידי בדיקת הולטר לב. בכל מקרה מומלץ להמשיך את הבירור על ידי הרופא המטפל או על ידי רופא קרדיולוג המומחה באי ספיקת לב ויתר לחץ דם. רפואה שלמה. קרא עוד

 אמי, בת 74, חלתה בסרטן צוואר הרחם, עברה ניתוח להוצאת הרחם, בלוטות לימפה ועוד, ולאחר הניתוח היתה לה דלקת בדרכי השתן. עד היום, חודש לאחר הניתוח, היא סובלת מאצירת שתן, הגורמת כל הזמן לדלקת וצריבה באזור. היא מרבה ללכת לשירותים ושוהה שם זמן רב, סובלת מאד. מה אפשר לעשות?    על מנת לתת תשובה מלאה חסרים מספר פרטים: מה היה מצב מערכת השתן לפני הניתוח, אילו עוד דברים (כתבת "ועוד") בוצעו בניתוח, מכיוון שיתכן שדווקא להם חשיבות; האם אמך קיבלה בשלב כלשהו הקרנות? איזה חיידק צמח מתרבית השתן?   בהנחה שהתשובות להשאלות האלו הן שאין לאמך בעיות נוספות, אתייחס לניתוח כריתת הרחם בלבד כגורם עיקרי להפרעות השליטה והדלקת בשלפוחית השתן. כתוצאה מהניתוח משתנה תנוחת השלפוחית, ולא אחת נוצרת מעין זווית המקשה על התרוקנות כל השתן. במהלך הניתוח מוכנס קתטר (צנתר) לשלפוחית, ויתכן שתחילת הזיהום קשורה לצנתר.   אם הבעיה לא תסתדר במהרה עם טיפול אנטיביוטי מכוון, יהיה צורך לבצע בדיקות תפקודיות של השלפוחית - אורודינמיקה. יתכן שרק לאחר ביצוע בדיקות אלו אפשר יהיה להציע למטופלת טיפול מתאים, אולי אפילו ניתוחי.   אני ממליץ לפנות לרופא אורו-גינקולוג המומחה בבעיות אלה.   בברכה   ד"ר נחום ורבין
אמי, בת 74, חלתה בסרטן צוואר הרחם, עברה ניתוח להוצאת הרחם, בלוטות לימפה ועוד, ולאחר הניתוח היתה לה דלקת בדרכי השתן. עד היום, חודש לאחר הניתוח, היא סובלת מאצירת שתן, הגורמת כל הזמן לדלקת וצריבה באזור. היא מרבה ללכת לשירותים ושוהה שם זמן רב, סובלת מאד. מה אפשר לעשות? על מנת לתת תשובה מלאה חסרים מספר פרטים: מה היה מצב מערכת השתן לפני הניתוח, אילו עוד דברים (כתבת "ועוד") בוצעו בניתוח, מכיוון שיתכן שדווקא להם חשיבות; האם אמך קיבלה בשלב כלשהו הקרנות? איזה חיידק צמח מתרבית השתן? בהנחה שהתשובות להשאלות האלו הן שאין לאמך בעיות נוספות, אתייחס לניתוח כריתת הרחם בלבד כגורם עיקרי להפרעות השליטה והדלקת בשלפוחית השתן. כתוצאה מהניתוח משתנה תנוחת השלפוחית, ולא אחת נוצרת מעין זווית המקשה על התרוקנות כל השתן. במהלך הניתוח מוכנס קתטר (צנתר) לשלפוחית, ויתכן שתחילת הזיהום קשורה לצנתר. אם הבעיה לא תסתדר במהרה עם טיפול אנטיביוטי מכוון, יהיה צורך לבצע בדיקות תפקודיות של השלפוחית - אורודינמיקה. יתכן שרק לאחר ביצוע בדיקות אלו אפשר יהיה להציע למטופלת טיפול מתאים, אולי אפילו ניתוחי. אני ממליץ לפנות לרופא אורו-גינקולוג המומחה בבעיות אלה. בברכה ד"ר נחום ורבין
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מומחה לכירורגיה כללית קרא עוד

 נוצרו לי כתמים חומים על השפתיים, גם על השפה העליונה וגם על התחתונה, כמו נמשים. גם בתוך הפה יש מספר כתמים חומים בצדדים. לאיזה רופא עלי לגשת?
נוצרו לי כתמים חומים על השפתיים, גם על השפה העליונה וגם על התחתונה, כמו נמשים. גם בתוך הפה יש מספר כתמים חומים בצדדים. לאיזה רופא עלי לגשת?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הכתמים שאת מתארת יכולים להיות תוצאה של חשיפה ממושכת לשמש, עישון, שינויים הורמונליים או שימוש בתרופות. בכל מקרה, במצב זה של היפרפיגמנטציה הרופא הדרוש הוא רופא עור. בברכה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר דן צין
ד"ר דן צין אורתופדיה
מומחה בכירורגיה אורתופדית , מחלוצי תחום הטיפול בגלי הלם
ד"ר מיכאל קורנייבסקי
ד"ר מיכאל קורנייבסקי רפואת כאב
5
( 17 חוות דעת )
"ממליץ בחום אנושי..ומבין לרחשי המטופל."
ד"ר יניב יונאי
ד"ר יניב יונאי אורתופדיה
מומחה בכירורגיה אורתופדית פציעות ספורט וניתוחים ארתרוסקופיים, מנהל את תחום ברך/ספורט במרכז הרפואי הלל יפה בחדרה.
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו