דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 876

 בבדיקות הדם האחרונות שלי קיבלתי ערכים של חומצה פולית מעל 54.5. אני לא נוטלת תוספי מזון. בבדיקות שלי מלפני כשנה וחצי היו התוצאות 18.2.   מה יכולות להיות הסיבות לערכים הגבוהים? אם אני מתכננת להיכנס להריון - האם ליטול תוסף בכל מקרה?
בבדיקות הדם האחרונות שלי קיבלתי ערכים של חומצה פולית מעל 54.5. אני לא נוטלת תוספי מזון. בבדיקות שלי מלפני כשנה וחצי היו התוצאות 18.2. מה יכולות להיות הסיבות לערכים הגבוהים? אם אני מתכננת להיכנס להריון - האם ליטול תוסף בכל מקרה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

חומצה פולית חיונית ביותר לגופנו כיוון שהיא נחוצה בתהליכים רבים, כמו יצירת תאי דם אדומים, יצירת טסיות, יצירת וחיזוק החומר הגנטי DNA, ועוד. כמו כן, נמצא קשר בין רמות חומצה פולית בהריון לבין התפתחות תקינה של המערכת העצבית של העובר, ועל כן מומלץ כיום לכל אשה הרה, או אפילו לכל אשה בגיל הפוריות, ליטול חומצה פולית. לרמות גבוהות של חומצה פולית בדם לרוב אין משמעות קלינית, אך לעיתים רמות כאלה עשויות לרמוז על מחסור בוויטמין B12. וזאת כיוון שעל מנת שהגוף יוכל לנצל את החומצה הפולית, יש צורך גם בוויטמין B12, וכאשר רמות הוויטמין הזה נמוכות, אין ניצול של החומצה הפולית, ונוצר עודף של החומצה בדם. אני ממליצה לבדוק גם את רמת הוויטמין B12 בדם, ולגשת עם התוצאות לרופא המטפל. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 אני בת 25, מיניקה שנה ועשרה חודשים. המחזור חזר לי אחרי שנה וחצי של הנקה, בכל פעם בהפרש קטן יותר מקודמו, וכולם בהפרשים קצרים יותר ממה שהייתי רגילה לפני ההריון (אם כי תמיד הוא לא היה סדיר). האם זה תוצאה של ההנקה? האם זה ימשך כך מעכשיו והלאה? האם יש דרך לאחר את המחזור ולקצר את משך הווסת? כיום היא נמשכת שבוע. אני לא נוטלת אמצעי מניעה.
אני בת 25, מיניקה שנה ועשרה חודשים. המחזור חזר לי אחרי שנה וחצי של הנקה, בכל פעם בהפרש קטן יותר מקודמו, וכולם בהפרשים קצרים יותר ממה שהייתי רגילה לפני ההריון (אם כי תמיד הוא לא היה סדיר). האם זה תוצאה של ההנקה? האם זה ימשך כך מעכשיו והלאה? האם יש דרך לאחר את המחזור ולקצר את משך הווסת? כיום היא נמשכת שבוע. אני לא נוטלת אמצעי מניעה.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

המחזור בזמן הנקה חוזר בממוצע לאחר שישה חודשים, אך ישנם מקרים שבהם אינו מופיע גם לאחר שנה של הנקה, או מופיע מוקדם מחצי שנה, וזה תלוי בגרומים שונים, כגון תזונת האם, תכיפות ההנקה וכדומה. אופי המחזור משתנה מאישה לאישה ויכולות להיות אי-סדירויות כפי שאת מתארת, לרוב בשל ביוצים לא סדירים. איני יכולה לענות לך לגבי העתיד, אך בדרך כלל, המחזור חוזר להיות כפי שהיה לפני ההריון לאחר הפסקת ההנקה וחזרת הגוף לאיזון הורמונלי. ניתן להסדיר את המחזור על ידי טיפול הורמונלי כדוגמת גלולות למניעת הריון. אמליץ לך לעקוב אחר הדימום. אם הוא מופיע בתדירות של פחות מ-24 יום או מלווה בדימום מסיבי, פני לרופא הן לבדיקה והן להתייעצות לגבי טיפול הורמונלי זה או אחר להסדרת המחזור החודשי. כל טוב, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד

השפעות של תרופת קולוטל         אשמח אם תוכלו לייעץ בנושא השפעות של תרופת קולוטל. האם ייתכן כי מאז נטילת התרופה חלה חולשה בכל הגוף, עד כדי חוסר  יכולת תפקוד?  הפסקתי את התרופה, אולם מאז (חלף יום) עדיין קיימת חולשה בגוף. האם  זה קשור לתרופה? ידוע לי שהיא מרפה שרירים אולם בעלת פעילות מקומית  בלבד.
השפעות של תרופת קולוטל אשמח אם תוכלו לייעץ בנושא השפעות של תרופת קולוטל. האם ייתכן כי מאז נטילת התרופה חלה חולשה בכל הגוף, עד כדי חוסר יכולת תפקוד? הפסקתי את התרופה, אולם מאז (חלף יום) עדיין קיימת חולשה בגוף. האם זה קשור לתרופה? ידוע לי שהיא מרפה שרירים אולם בעלת פעילות מקומית בלבד.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

קולוטל (Mebeverine) היא תרופה נוגדת עוויתות עם פעילות ישירה על השריר החלק במערכת העיכול, ועל-כן בסך הכל תופעות הלוואי הן נדירות. הדיווחים הקיימים בספרות הם על חוסר שינה, סחרחורת, כאבי ראש, ירידה בקצב הלב ובחילה. ייתכן שהחולשה אכן נובעת מהטיפול בתרופה. בכל מקרה מומלץ לגשת לרופא, על-מנת שיבחן אותך מחדש וירשום לך טיפול בתרופה אחרת. [28/06/2001] קרא עוד

 מאילו סיבות יכולה להיות "בלוטת לימפה קטנה במפשעות - דו צדדי"?
מאילו סיבות יכולה להיות "בלוטת לימפה קטנה במפשעות - דו צדדי"?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

שאלתך כללית ביותר, וכן חסרים נתונים לגבי הסימפטומים מהם את סובלת, אם ישנם כאלה, כגון חום, כאב, וכו'. אני מפנה אותך לשאלות שנשאלו בעבר בנושא זה וכן לחומר נוסף לקריאה: http://www.infomed.co.il/questions/q_112607_18.asp קרא עוד

 התבקשתי על ידי גורם לא מישראל (גרמניה) לשלוח תוצאות בדיקות דם. ביצעתי את הבדיקות בישראל, וכשקיבלתי את התוצאות ראיתי שחלקן לא נמדדו ביחידות המצוינות בטופס הגרמני. האם אפשר ל"תרגם" תוצאות מסוג יחידות אחד לאחר? ואם כן אז איך?
התבקשתי על ידי גורם לא מישראל (גרמניה) לשלוח תוצאות בדיקות דם. ביצעתי את הבדיקות בישראל, וכשקיבלתי את התוצאות ראיתי שחלקן לא נמדדו ביחידות המצוינות בטופס הגרמני. האם אפשר ל"תרגם" תוצאות מסוג יחידות אחד לאחר? ואם כן אז איך?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

בהחלט ניתן לתרגם תוצאות בדיקות מסוג יחידות אחד לאחר. יש להתייחס לכל בדיקה באופן ספציפי, לבדוק באילו יחידות נמדדה, ועל פי היחידות לבצע את ההמרה. תוכל לבקש עזרה בכך מן הרופא שלך, או לנסות לבדוק באינטרנט. אם בכל אופן אתה רוצה להשקיע: הכימות של מספר רב של בדיקות מעבדה נעשה בשתי שיטות עיקריות. ניתן בהחלט להמיר בין יחידות שיטה אחת לשניה. טבלאות להמרת יחידות המדידה נמצאות בספרי רפואה רבים ונפוצים כגון The Washington Manual of Therapeutics. כמו-כן ניתן למצוא פקטורי ההמרה לערכי כל הבדיקות באתר: http://www.fhs.mcmaster.ca/hrlmp/service/siunits.htm קרא עוד

 אני נוטלת אלדוספירון 100 מ"ג, שעזר לי בעצירת נשירת השיער בשל הורמון זכרי גבוה. היום, לאחר שימוש של 4 חודשים, חזרה הנשירה למרות השימוש באלדוספירון. למה?
אני נוטלת אלדוספירון 100 מ"ג, שעזר לי בעצירת נשירת השיער בשל הורמון זכרי גבוה. היום, לאחר שימוש של 4 חודשים, חזרה הנשירה למרות השימוש באלדוספירון. למה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אלדוספירון היא תרופה נוגדת טסטוסטרון, ונמצאה יעילה בטיפול בנשירה. אחת הבעיות הידועות בטיפול מסוג זה היא "הביטואציה", כלומר, בשלב מסויים האפקטיביות של התרופה יורדת ואז מומלץ להעלות מעט את המינון למספר חודשים וכך הלאה, עד שמגיעים למינון של 200 מ"ג. כמובן שיש להיוועץ ברופא שרשם לך את הטיפול, לפני שאת מעלה את המינון על דעת עצמך. בהצלחה! ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 אני בן 49, עובד בעבודה משרדית, עושה פעילות ספורטיבית (ריצה) 4-3 פעמים בשבוע למרחק של 15-10 ק"מ כל פעם. לפני כשבוע, בלילה, התחיל כאב בצד שמאל בחזה. הכאב ממוקד בנקודה מסוימת. אני מרגיש את הכאב בעיקר בלילה, כשאני שוכב במיטה. במשך היום הכאב עמום או לא מורגש כלל, אבל חוזר בלילה.   הפסקתי את הפעילות הספורטיבית למשך כשבוע. לאחר מכן המשכתי לטווחים קצת יותר קצרים, ואני מרגיש קצת כבדות בפעילות.   עברתי בדיקות ואלה התוצאות: דופק במנוחה - 67, אקג - תקין, צילום חזה - תקין.   מה הכאב ואיך נפטרים ממנו?
אני בן 49, עובד בעבודה משרדית, עושה פעילות ספורטיבית (ריצה) 4-3 פעמים בשבוע למרחק של 15-10 ק"מ כל פעם. לפני כשבוע, בלילה, התחיל כאב בצד שמאל בחזה. הכאב ממוקד בנקודה מסוימת. אני מרגיש את הכאב בעיקר בלילה, כשאני שוכב במיטה. במשך היום הכאב עמום או לא מורגש כלל, אבל חוזר בלילה. הפסקתי את הפעילות הספורטיבית למשך כשבוע. לאחר מכן המשכתי לטווחים קצת יותר קצרים, ואני מרגיש קצת כבדות בפעילות. עברתי בדיקות ואלה התוצאות: דופק במנוחה - 67, אקג - תקין, צילום חזה - תקין. מה הכאב ואיך נפטרים ממנו?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הבירור של הכאבים בחזה נועד לזהות גורמים מסכני חיים (כדוגמת מחלת עורקים כלילית) המצריכים טיפול מיידי, לעומת גורמים אחרים. מחלת לב כלילית מזוהה על פי רוב בבדיקת אקג, אשר מראה שינויים אופייניים למצב זה. כאשר יש פרטי רקע המעלים חשד למחלה כלילית, כדוגמת גיל, סיפור משפחתי של מחלות לב, אירוע קודם אצל המטופל הנוגע למחלת לב, אוטמים בלב וכו', חשוב להמשיך את הבירור בכיוון זה על ידי בדיקות כדוגמת מיפוי לב, בדיקת מאמץ ועוד, על פי ההתוויות המקובלות. לא ברור לי משאלתך מהו רקע הרפואי שלך, וכן מה טיבה של הירידה ביכולת הגופנית שלך. אם לאחר בירור והערכה ראשונית על ידי רופא אין חשד למחלה כלילית, ואן ישנם פרטים נוספים כמו החמרת הכאב כאשר לוחצים על האזור הכואב או החמרה של הכאב בזמן נשימה או תנועה, ככל הנראה הגורם הוא מוסקולוסקלטלי, ממקור שרירי, כלומר דלקת או התכווצות בשרירי בית החזה, אשר לעיתים מביאים לכאבים חזקים מאד. במקרים כאלה מומלץ לנוח ולהשתמש במשככי כאבים כדוגמת אקמול או אופטלגין. ניתן גם להניח קומפרסים חמים על האזורים הכאובים, או לעסות אותם עם משחות כמו וולטרן. אומר שוב כי אם יש סיפור משפחתי של מחלות לב, חשוב מאוד להמשיך את הבירור! מומלץ לחזור לרופא המטפל להמשך בירור ומעקב. בברכה ד"ר תהילה חג'ג' - אינפומד קרא עוד

 בעלי ואני מנסים להיכנס להריון ראשון. לפני שבוע החל בעלי לקחת  ריטלין בעקבות הפרעות קשב. האם יכולה להיות לכך השפעה על איכות הזרע? האם כדאי להפסיק את נטילת הריטלין עד שנשיג הריון?
בעלי ואני מנסים להיכנס להריון ראשון. לפני שבוע החל בעלי לקחת ריטלין בעקבות הפרעות קשב. האם יכולה להיות לכך השפעה על איכות הזרע? האם כדאי להפסיק את נטילת הריטלין עד שנשיג הריון?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ריטלין (מתילפנידאט) היא תרופה ותיקה יחסית, המשמשת לטיפול בהפרעות קשב וריכוז, וכן לטיפול בנרקולפסיה (נפילה בלתי נשלטת לשינה). התרופה לא מומלצת לשימוש על ידי האם בהריון והנקה, כיוון שהיא משתייכת לקטגוריה C, שמשמעה שבחיות נמצא שהתרופה מזיקה לעובר, אך לא נערכו ניסויים על בני אדם בנושא, ולכן אין די מידע לגבי ההשפעות האפשריות שלה. עם זאת, לא ידוע על פגיעה בפוריות הגבר כתוצאה משימוש בתרופה זו. בכל מקרה, אני ממליצה להעלות את הסוגיה בפני הנוירולוג שרשם לבעלך את התרופה. שיהיה בהצלחה! ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 אני סובל זה עשרות שנים מפטרת ציפורניים קשה. לאחרונה, לאחר בדיקות של טיב הפטרת, לקחתי במשך שלושה חודשיים תרופה בשם טרבינאפין (Terbinafine). לאחר תקופה זו הציע לי הרופא להמשיך בתרופה בשם Trican.   נראה לי מוזר להחליף תרופה, במיוחד לאחר שסוף סוף ראיתי תוצאות טובות לאחר השימוש בתרופה הראשונה. כל בדיקות הדם שעשיתי היו תקינות בעקבות התרופה הראשונה, ולא הרגשתי שום תופעות לוואי.   האם החלפת תרופה היתה מוצדקת?
אני סובל זה עשרות שנים מפטרת ציפורניים קשה. לאחרונה, לאחר בדיקות של טיב הפטרת, לקחתי במשך שלושה חודשיים תרופה בשם טרבינאפין (Terbinafine). לאחר תקופה זו הציע לי הרופא להמשיך בתרופה בשם Trican. נראה לי מוזר להחליף תרופה, במיוחד לאחר שסוף סוף ראיתי תוצאות טובות לאחר השימוש בתרופה הראשונה. כל בדיקות הדם שעשיתי היו תקינות בעקבות התרופה הראשונה, ולא הרגשתי שום תופעות לוואי. האם החלפת תרופה היתה מוצדקת?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

חבל שלא ציינת בשאלתך את תוצאות הבדיקות לטיב הפטרת שעברת. למרות שפטרת הציפורניים אינה גורמת כאב, מומלץ לטפל בה. ציפורניים עם פטרת לא מטופלת מהוות מאגר זיהומי של פטריות המתפשטות בהתמדה מהציפורניים לעור שמסביב וגורמת לגרד ואי נוחות מתמשכים. סדקים בין אצבעות הרגליים יכולים להוות מקור לחיידקים שיגרמו להתפתחות דלקת קשה בעור השוקיים הנקראת שושנה - Erysipelas. ברוב המקרים מדובר בפטריות מסוג הדרמטופיטים. באחוז קטן יותר של המקרים, בעיקר בציפורני הידיים, ישנו זיהום גם בפטריות מסוג קנדידה. בשנים האחרונות הוכנסו לשימוש 2 תרופות חדשניות לטיפול בפטרת. האחת, Terbinafine (לאמיזיל, Lamisil), מתאימה לטיפול בדרמטופיטים והשניה, Itraconazole) Sporanox), מתאימה גם לדרמטופיטים וגם לקנדידה. כדורי הטרבינאפין שנטלת ניתנים בדרך כלל למשך כארבעה חודשים, ואחת התכונות שלהם היא שהתרופה נשארת פעילה בגוף גם בשלושת החודשים הבאים לאחר הפסקת נטילתה. בגלל העמידות הרבה של פטרת הציפורניים, אנחנו מחכים שתצמח ציפורן חדשה ובריאה לחלוטין, ורק לאחר מכן מפסיקים את הטיפול לגמרי, ולכן בכל מקרה, מומלץ להמשיך בטיפול בטיפות נגד פטריות לאחר סיום הטיפול כדי למנוע את חזרת הפטרת. לכן, אם הפטרת שלך נגרמה על ידי קנדידה, שינוי הטיפול המוצע הגיוני ונכון. אם הפטרת היא מסוג הדרמטופיטים, הטיפול שקיבלת אינו הטיפול הראשוני והסטנדרטי. במקרה כזה, הייתי מייעץ לך לפנות לרופא עור נוסף כדי לקבל חוות דעת נוספת. בקישורים הבאים תוכל למצוא מידע נוסף: http://www.infomed.co.il/drug1.asp?dID=300 קרא עוד

 אני לוקחת רואקוטן כשבוע בגלל שיש לי הרבה נקודות שחורות בפנים. יש לי כמה שאלות:  1. האם מותר לאכול הכל בזמן לקיחת התרופה?  2. האם הטיפול יעיל לכמה שנים או רק בזמן לקיחת התרופה?  3. האם מותר להשתמש בחומרים כגון: מי פנים, מסכה, פילינג?  4. האם המינון של 20 מ"ג 3 פעמים ביום לא גבוה מידי רק לטיפול בנקודות שחורות?
אני לוקחת רואקוטן כשבוע בגלל שיש לי הרבה נקודות שחורות בפנים. יש לי כמה שאלות: 1. האם מותר לאכול הכל בזמן לקיחת התרופה? 2. האם הטיפול יעיל לכמה שנים או רק בזמן לקיחת התרופה? 3. האם מותר להשתמש בחומרים כגון: מי פנים, מסכה, פילינג? 4. האם המינון של 20 מ"ג 3 פעמים ביום לא גבוה מידי רק לטיפול בנקודות שחורות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הפעילות של התרופה רואקוטן היא באמצעות הפחתת ייצור והפרשת החלב. אקנה מתפתח כאשר ריבוי של חלב מקנה קרקע נוחה לצמיחה של החיידק Propionibacterium acnes - חיידק המהווה חלק מן הפלורה הנורמלית של העור. כאשר החיידק מתרבה הוא גורם להופעת דלקת בעור. האפקט של הרואקוטן נמשך כשנה לאחר הפסקת הטיפול. הירידה בהפרשת החלב מביאה לעצירת התפתחותו של החיידק, וכך נמנע האקנה. הרואקוטן היא גם תרופה נוגדת דלקת, ולכן מעכבת את ייצור הקומדונים ("השחורים"). רואקוטן היא תרופה המיועדת לאקנה חמור, ולכן המינון המומלץ הוא בהתאם לכך. המינון המקובל הוא 0.5-2 מ"ג לק"ג ליום, מחולק לשתי מנות, למשך 15-20 שבועות. כלומר, אם את שוקלת 60 ק"ג, נחוץ מינון של בין 30 מ"ג ל-120 מ"ג ליום. משך הטיפול והמינון נקבעים על פי רוב לפי חומרת הפצעים. את התרופה יש לקחת עם אוכל או עם חלב, משום שמזון משפר את ספיגת התרופה. יש לשתות כוס משקה לאחר בליעת הקפסולה. מותר לאכול הכל בזמן נטילת התרופה. יש להימנע מתוספים של ויטמין A ויש להימנע או להמעיט בצריכת אלכוהול. אפשר לנקות את הפנים פעם ביום בעזרת תכשירים שאינם מכילים אלכוהול או מכילים כמות קטנה של אלכוהול. אם מנקים את העור מספר פעמים או משתמשים בתכשירים אגרסיביים יותר - העור מתייבש יתר על המידה. קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר רוני רוזן
ד"ר רוני רוזן גסטרואנטרולוגיה
ד"ר מאשה קרני
ד"ר מאשה קרני פסיכיאטריה
5
( 10 חוות דעת )
"דר קרני מקצועית מאוד, רגישה ונעימה, אנחנו מרוצים ממנה מאוד"
ד"ר דניאל בנקובסקי
ד"ר דניאל בנקובסקי נוירולוגיה ילדים והתפתחות הילד
מומחה בנוירולוגיה והתפתחות הילד | אבחון מקיף: אוטיזם, קשב וריכוז, שיתוק מוחין, פגים, מלווה ילדים ומשפחות לאורך הדרך
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו