שאלות ותשובות - עמוד 880
מאת: מערכת אינפומד
אמנם בעיית העצירות בהריון היא בעיה שכיחה ומטרידה, אך רצוי בהחלט להימנע משימוש במשלשלים מכל סוג שהוא, כולל משלשלים טבעיים. משלשלים טבעיים עשויים להכיל צמחי מרפא האסורים בהריון, כמו גם לגרום להתכווצויות ולהפלה מוקדמת. על מנת להקל על הבעיות שאת סובלת מהן, נסי ליישם את את המלצות הבאות: הקפידי על שתייה מרובה, לפחות 8 כוסות מים ביום. צרכי מזונות עשירים בסיבים תזונתיים: ירקות, פירות, סובין. נסי כמה "תרופות הסבתא": שתי מיץ מחצי לימון עם כפית שמן, בבוקר על בטן ריקה. נסי לשתות מים שהושרו בהם שזיפים מיובשים או פשוט רכשי מיצוי שזיפים (בחנויות הטבע) ושתי בבוקר על בטן ריקה. נסי להקפיד על פעילות גופנית מתונה אך סדירה. אם את נוטלת תוספי ברזל, נסי אולי למצוא תוספים "טבעיים" שאינם גורמים לעצירות. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
לא מצאתי קשר בין אומגה 3 לבין עלייה בתפקודי כבד. אבל העובדות מדברות בעד עצמן, ולכן במקרה שלך, עדיף שלא לקחת אומגה 3. נסי לקבל אומגה 3 ממוצרי מזון ולא דרך כדורים. אני מצרפת קישור לדף עם פירוט של מוצרי המזון המכילים אומגה 3. http://www.anonymous.org.il/nut-omega3.htm קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
תוכלי לקרוא על שלוש התרופות בדפי המידע עליהן בפורטל אינפומד. לגבי זובירקס - בשימוש חיצוני אין שום בעיה. לגבי שתי התרופות האחרות יש להתייעץ עם רופא לפני הנטילה בזמן הריון. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אין התוויית נגד ברורה למניעת חשיפה לאור השמש לקורדיל. כמו הרבה מהתרופות, מומלץ לשמור אותן במקום חשוך וקריר, ולכך מתייחס הטקסט באינדקס התרופות של אינפומד כאשר נכתב בו "מומלץ להגן בפני אור". הקורדיל אינו בין התרופות שיש לגביהן הנחיה למנוע את חשיפתן לשמש בשל חשש לפירוק החומר הפעיל. ד"ר גיל טאובר - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
שאלה נוספת: בבדיקת GLOUCOSE CHALLEANGE התקבל ערך של 139. האם מומלץ לעשות את הבדיקה של 100 גרם? אולי רק להקפיד על תזונה מופחתת סוכר ופחמימות? האם יכול להיות שמתח ועצבים בבוקר הבדיקה השפיעו על הערך שהתקבל? הסכנה היא שכאשר התינוק יעבור בתעלת הלידה הוא עלול להידבק בחיידק, לכן יש רופאי נשים הנותנים אנטיביוטיקה לפני הלידה ממש, ויש כאלה שבזמן גילוי החיידק. בכל אופן כדאי לקחת אנטיביוטיקה. בקשר לסוכר - זה תקין גבולי. פעלי לפי הנחיות רופא הנשים שלך. ד"ר משה ארוך - רופא משפחה קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
ריזאטריפטאן משתייכת לקבוצה C , כלומר: לא בוצעו מחקרים מבוקרים בבני אדם, והמחקרים בחיות היו חיוביים או לא חד- משמעיים. בחלק מהמחקרים בבעלי חיים נמצאה עליה מופחתת במשקל בצאצאים, השפעה רעילה על ההתפתחות ועליה בתמותה. אם השתמשת רק בכדור אחד, אני לא מאמינה שתהיה לזה השפעה, אך אם מדובר בשימוש קבוע - עלייך להתייעץ עם רופא/ת הנשים המטפל/ת שלך. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
התרופה ריספרדל משמשת לטיפול בסכיזופרניה ובהפרעה בי-פולרית (מניה דפרסיה). התרופה עשויה להועיל גם במקרים של הפרעות התנהגותיות הנגרמות עקב שיטיון (דמנציה) בקשישים, טיפול בתסמונת טורט, טיפול בהפרעות התפתחותיות בילדים ובאוטיזם. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
לכאורה, אין שום קשר בין דלקות בדרכי השתן, קנדידה ונגיף הפפילומה. לעיתים, נטילת תכשירי אנטיביוטיקה לטיפול בדרכי השתן עשויה לגרום לקנדידה בנרתיק, אבל לא מעבר לכך. באנשים בריאים, שמערכת החיסון שלהם תקינה, נגיף הפפילומה מתפנה בסופו של דבר מהגוף בעצמו. יכול להיות שהיבלות נשארו ויש לצרוב אותן, אבל זה לא אומר שתהיה הדבקה חוזרת. אין שום קשר בין הדברים שתיארת לבין קנדידה, ולפי התיאור שנתת, החבר שלך אינו סובל מקנדידה. ד"ר איציק לוי רופא בכיר המרפאה לסיקור, מניעה וטיפול במחלות המועברות במגע מיני מומחה בפנימית, מחלות זיהומיות ומחלות המועברות במגע מיני קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
הבדיקות שעלייך לעבור הן: TSH T3 T4 נוגדנים נגד בלוטת התריס ומיפוי רדיואקטיבי של הבלוטה. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
בבדיקה יש מספר ממצאים שקשה לתת להם הסבר מבלי לדעת מדוע בוצעה הבדיקה, מהם הסימפטומים והרקע הרפואי שלך. אשתדל בכל זאת לתת הסברים אנטומיים פשוטים, אך מובן שההסבר אינו תחליף לייעוץ הרופא המטפל, בהקדם והמשך הבירור הרפואי כנדרש. בריאה נמצאה הצללה ועיבוי בסדק שמעיד על הימצאות כמות קטנה של נוזל. ממצאים אלה יכולים להעיד על שריד של מחלה או זיהום ישן, זיהום חדש, תמט של חלק קטן מהריאה כתוצאה מחבלה ישנה או חדשה. הפרשנות של הממצא תלויה בסימפטומים ובסיפור המקרה. בכבד נמצא מוקד קטן שנראה היפודנסי, כלומר בעל צפיפות נמוכה משאר הכבד, ולכן נראה כהה יותר משאר הכבד. שוב, לממצא כזה יכולות להיות סיבות שונות, השכיחה בהן היא המנגיומה, גידול שפיר של כלי דם שכיח מאוד המתגלה באופן מקרי באנשים רבים שמבצעים CT, ולרוב אין לו משמעות. עם זאת, יכולים להיות גם הסברים נדירים אחרים, כמו מוקד זיהומי, ציסטה, וגידול שפיר או ממאיר מסוג אחר, כולל גרורה. הלבלב נראה לא אחיד בבדיקה ומעט מעובה, ממצא המעלה את החשד שישנו תהליך תופס מקום המרחיב את גבולות הלבלב. תהליך כזה יכול להיות זיהומי, דלקתי או גידולי, ומחייב המשך בירור על ידי בדיקות הדמיה נוספות או על ידי ביופסיה, כלומר דגימה, מהלבלב. בכליה נמצאה ציסטה, כלומר שקיק מלא נוזל. ציסטות בכליות נחלקות לשני סוגים - ציסטה פשוטה (simple) וציסטה לא פשוטה (complex). רוב הציסטות בכליות הן שפירות, אך הסיכוי של ציסטות בעלות מבנה לא פשוט להיות ממאירות גדול יותר, ולכן הן מחייבות מעקב, ולעיתים גם יש צריך ליטול ביופסיה כדי לעמוד על טיבן. תוכל למצוא מידע בתשובות לשאלות דומות באתר: http://www.infomed.co.il/questions/q_060508_13.asp קרא עוד