דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 880

 האם מותר לקחת משלשלים טבעיים בהריון?
האם מותר לקחת משלשלים טבעיים בהריון?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אמנם בעיית העצירות בהריון היא בעיה שכיחה ומטרידה, אך רצוי בהחלט להימנע משימוש במשלשלים מכל סוג שהוא, כולל משלשלים טבעיים. משלשלים טבעיים עשויים להכיל צמחי מרפא האסורים בהריון, כמו גם לגרום להתכווצויות ולהפלה מוקדמת. על מנת להקל על הבעיות שאת סובלת מהן, נסי ליישם את את המלצות הבאות: הקפידי על שתייה מרובה, לפחות 8 כוסות מים ביום. צרכי מזונות עשירים בסיבים תזונתיים: ירקות, פירות, סובין. נסי כמה "תרופות הסבתא": שתי מיץ מחצי לימון עם כפית שמן, בבוקר על בטן ריקה. נסי לשתות מים שהושרו בהם שזיפים מיובשים או פשוט רכשי מיצוי שזיפים (בחנויות הטבע) ושתי בבוקר על בטן ריקה. נסי להקפיד על פעילות גופנית מתונה אך סדירה. אם את נוטלת תוספי ברזל, נסי אולי למצוא תוספים "טבעיים" שאינם גורמים לעצירות. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 בשנה האחרונה לקחתי בקביעות תוסף מזון, אומגה שלוש, והנה בבדיקת דם התברר שהערכים של תפקודי הכבד גבוהים, בערך 500. הרופא המליץ להפסיק עם תוסף המזון, ואכן, לאחר חודש, עשיתי שוב בדיקה והערכים היו תקינים. לאחר זמן, הרופא אמר שאולי אין קשר, ושוב התחלתי לקחת אומגה 3. לאחר חודש שוב הופיעו ערכים גבוהים בתפקודי הכבד.   האם בכל זאת יש קשר? האם ידוע לכם על כך?
בשנה האחרונה לקחתי בקביעות תוסף מזון, אומגה שלוש, והנה בבדיקת דם התברר שהערכים של תפקודי הכבד גבוהים, בערך 500. הרופא המליץ להפסיק עם תוסף המזון, ואכן, לאחר חודש, עשיתי שוב בדיקה והערכים היו תקינים. לאחר זמן, הרופא אמר שאולי אין קשר, ושוב התחלתי לקחת אומגה 3. לאחר חודש שוב הופיעו ערכים גבוהים בתפקודי הכבד. האם בכל זאת יש קשר? האם ידוע לכם על כך?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לא מצאתי קשר בין אומגה 3 לבין עלייה בתפקודי כבד. אבל העובדות מדברות בעד עצמן, ולכן במקרה שלך, עדיף שלא לקחת אומגה 3. נסי לקבל אומגה 3 ממוצרי מזון ולא דרך כדורים. אני מצרפת קישור לדף עם פירוט של מוצרי המזון המכילים אומגה 3. http://www.anonymous.org.il/nut-omega3.htm קרא עוד

 רציתי לדעת אם מותר לקחת את התרופות הבאות בזמן ההריון:    קלבטן - לכאבי בטן    ספסמלגין - לכאבי בטן, ספזמים    זובירקס - להרפס בשפתיים, בשימוש חיצוני
רציתי לדעת אם מותר לקחת את התרופות הבאות בזמן ההריון: קלבטן - לכאבי בטן ספסמלגין - לכאבי בטן, ספזמים זובירקס - להרפס בשפתיים, בשימוש חיצוני
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

תוכלי לקרוא על שלוש התרופות בדפי המידע עליהן בפורטל אינפומד. לגבי זובירקס - בשימוש חיצוני אין שום בעיה. לגבי שתי התרופות האחרות יש להתייעץ עם רופא לפני הנטילה בזמן הריון. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 אני רוקחת ואני עושה קורס חובשי רפואת חירום של מד"א. במהלך הקורס, בשיעור שנושאו היה "מצבי חירום של מחלות לבביות" דיברה המדריכה על התרופה קורדיל ואמרה שיש להרחיקה מהאור.   אבי נוטל את התרופה ואני לא ידעתי את המידע הזה על התרופה. סיקרן אותי לברר ובדקתי בעלון לצרכן. הוראות אלה לא היו כתובות שם. בדקתי בכל ספרי הלימוד שלי ולא נתקלתי בתנאי איחסון שדורשים הרחקה מפני האור. באתר שלכם (שאני אוהבת מאוד) זה כן כתוב תחת תנאי איחסון' וכך גם באתר micromedx.   הייתי רוצה לדעת על סמך מה כתבתם את זה ולהיות בטוחה בתנאי איחסון התרופה. אני מייחסת חשיבות רבה לעניין, שכן זו תרופה מצילת חיים. חולי לב בכלל, ואבי בפרט, "זורקים" את התרופה בכל מקום שיהיה נגיש להם בזמן התקף - באוטו, על השולחן... ואם התרופה מאבדת מפעילותה באור, צריך לבקש מן החברה שתוסיף את המידע לעלון.
אני רוקחת ואני עושה קורס חובשי רפואת חירום של מד"א. במהלך הקורס, בשיעור שנושאו היה "מצבי חירום של מחלות לבביות" דיברה המדריכה על התרופה קורדיל ואמרה שיש להרחיקה מהאור. אבי נוטל את התרופה ואני לא ידעתי את המידע הזה על התרופה. סיקרן אותי לברר ובדקתי בעלון לצרכן. הוראות אלה לא היו כתובות שם. בדקתי בכל ספרי הלימוד שלי ולא נתקלתי בתנאי איחסון שדורשים הרחקה מפני האור. באתר שלכם (שאני אוהבת מאוד) זה כן כתוב תחת תנאי איחסון' וכך גם באתר micromedx. הייתי רוצה לדעת על סמך מה כתבתם את זה ולהיות בטוחה בתנאי איחסון התרופה. אני מייחסת חשיבות רבה לעניין, שכן זו תרופה מצילת חיים. חולי לב בכלל, ואבי בפרט, "זורקים" את התרופה בכל מקום שיהיה נגיש להם בזמן התקף - באוטו, על השולחן... ואם התרופה מאבדת מפעילותה באור, צריך לבקש מן החברה שתוסיף את המידע לעלון.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אין התוויית נגד ברורה למניעת חשיפה לאור השמש לקורדיל. כמו הרבה מהתרופות, מומלץ לשמור אותן במקום חשוך וקריר, ולכך מתייחס הטקסט באינדקס התרופות של אינפומד כאשר נכתב בו "מומלץ להגן בפני אור". הקורדיל אינו בין התרופות שיש לגביהן הנחיה למנוע את חשיפתן לשמש בשל חשש לפירוק החומר הפעיל. ד"ר גיל טאובר - אינפומד קרא עוד

 אני בהריון בשבוע 27 ובבדיקת בקטריולוגיה בשתן נמצא STREPTOCOCCUS AGALACTIAE (GROUP B). מכיוון שרופא הנשים שאני מטופלת אצלו לא היה זמין, ניגשתי לרופא המשפחה והוא שלח אותי לבדיקה חוזרת. בינתיים נתן לי הרופא מרשם לאנטיביוטיקה. האם אני צריכה להתחיל טיפול אנטיביוטי כבר מעכשיו לפני התוצאות של הבדיקה החוזרת? האם זו יכולה בכלל להיות טעות ואין לי את החיידק? האם ישנה אפשרות להימנע בצורה כלשהי ממתן אנטיביוטיקה בלידה? האם בודקים לפני הלידה שוב אם החיידק עדיין נמצא שם?
אני בהריון בשבוע 27 ובבדיקת בקטריולוגיה בשתן נמצא STREPTOCOCCUS AGALACTIAE (GROUP B). מכיוון שרופא הנשים שאני מטופלת אצלו לא היה זמין, ניגשתי לרופא המשפחה והוא שלח אותי לבדיקה חוזרת. בינתיים נתן לי הרופא מרשם לאנטיביוטיקה. האם אני צריכה להתחיל טיפול אנטיביוטי כבר מעכשיו לפני התוצאות של הבדיקה החוזרת? האם זו יכולה בכלל להיות טעות ואין לי את החיידק? האם ישנה אפשרות להימנע בצורה כלשהי ממתן אנטיביוטיקה בלידה? האם בודקים לפני הלידה שוב אם החיידק עדיין נמצא שם?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

שאלה נוספת: בבדיקת GLOUCOSE CHALLEANGE התקבל ערך של 139. האם מומלץ לעשות את הבדיקה של 100 גרם? אולי רק להקפיד על תזונה מופחתת סוכר ופחמימות? האם יכול להיות שמתח ועצבים בבוקר הבדיקה השפיעו על הערך שהתקבל? הסכנה היא שכאשר התינוק יעבור בתעלת הלידה הוא עלול להידבק בחיידק, לכן יש רופאי נשים הנותנים אנטיביוטיקה לפני הלידה ממש, ויש כאלה שבזמן גילוי החיידק. בכל אופן כדאי לקחת אנטיביוטיקה. בקשר לסוכר - זה תקין גבולי. פעלי לפי הנחיות רופא הנשים שלך. ד"ר משה ארוך - רופא משפחה קרא עוד

 אני כנראה בתחילת הריון.  בגלל התקף מיגרנה נטלתי ריזאטריפטאן. מה הסיכון בנטילת תרופה זו והאם פגעתי בעובר שלי?
אני כנראה בתחילת הריון. בגלל התקף מיגרנה נטלתי ריזאטריפטאן. מה הסיכון בנטילת תרופה זו והאם פגעתי בעובר שלי?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ריזאטריפטאן משתייכת לקבוצה C , כלומר: לא בוצעו מחקרים מבוקרים בבני אדם, והמחקרים בחיות היו חיוביים או לא חד- משמעיים. בחלק מהמחקרים בבעלי חיים נמצאה עליה מופחתת במשקל בצאצאים, השפעה רעילה על ההתפתחות ועליה בתמותה. אם השתמשת רק בכדור אחד, אני לא מאמינה שתהיה לזה השפעה, אך אם מדובר בשימוש קבוע - עלייך להתייעץ עם רופא/ת הנשים המטפל/ת שלך. קרא עוד

 מהם השימושים לריספרדל שלא במקרים של פסיכוזה ? אשמח לדעת גם על שימושים לא אופייניים או ניסיוניים.
מהם השימושים לריספרדל שלא במקרים של פסיכוזה ? אשמח לדעת גם על שימושים לא אופייניים או ניסיוניים.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

התרופה ריספרדל משמשת לטיפול בסכיזופרניה ובהפרעה בי-פולרית (מניה דפרסיה). התרופה עשויה להועיל גם במקרים של הפרעות התנהגותיות הנגרמות עקב שיטיון (דמנציה) בקשישים, טיפול בתסמונת טורט, טיפול בהפרעות התפתחותיות בילדים ובאוטיזם. קרא עוד

 אני בת 24. אני סובלת מדלקות חוזרות בדרכי השתן זה 4 שנים. יכולים להיות לי כמה חודשים שקטים, ואז שוב דלקת, ובכל פעם שיש לי דלקת אני מטופלת באנטיביוטיקה.   בנוסף, לפני כ 3 שנים אובחן אצלי וירוס HPV  בבדיקת פאפ ובבדיקת קולפוסקופיה. עברתי טיפול של הקפאה, ומאז כל חצי שנה אני עושה בדיקת קולפוסקופיה, ועד כה התוצאות שליליות. בשבוע הבא יש לי בדיקה נוספת. כנראה שהדבקתי גם את החבר שלי, שכן הופיעו אצלו קונדילומות סביב איבר המין. הוא עבר טיפול  בקונדילוקס, שלא עזר, אחר כך במשחה שאני לא זוכרת את שמה, וגם זה לא עזר, ולבסוף הוא ניסה שריפה על ידי חנקן אצל רופא עור, וזה עזר חלקית, כיוון שזה חוזר שוב ושוב.   רציתי לדעת אם יש קשר בין הווירוס HPV לבין הדלקות החוזרות בדרכי השתן, ובין אלה לבין קנדידה.   מאז שאני זוכרת את עצמי יש לי נשירה איומה בשיער ששום רופא עור לא הצליח לעזור בעניינה. יש לי גם עייפות, עליתי קצת במשקל, הבטן כואבת לי בשבוע וחצי האחרונים, הבטן שלי קצת נפוחה, אני לוקחת אנטיביוטיקה לדלקות בשתן ובמשך 5-4 שנים לוקחת גלולות  יסמין, עד שלפני שלושה חודשים שעשיתי הפסקה, כיוון שהיתה לי  רמת כולסטרול גבוהה. האם אלה יכולים להיות סימנים לקנדידה?   האם מה שיש לחבר שלי זה קנדידה? מה אפשר לעשות כדי שזה יעבור לו? זה מסוכן בשבילי, כיוון שהוא יכול להדביק אותי שוב ולעורר אצלי את הווירוס HPV, שיכול לגרום חלילה לסרטן צוואר הרחם. מה לעשות?
אני בת 24. אני סובלת מדלקות חוזרות בדרכי השתן זה 4 שנים. יכולים להיות לי כמה חודשים שקטים, ואז שוב דלקת, ובכל פעם שיש לי דלקת אני מטופלת באנטיביוטיקה. בנוסף, לפני כ 3 שנים אובחן אצלי וירוס HPV בבדיקת פאפ ובבדיקת קולפוסקופיה. עברתי טיפול של הקפאה, ומאז כל חצי שנה אני עושה בדיקת קולפוסקופיה, ועד כה התוצאות שליליות. בשבוע הבא יש לי בדיקה נוספת. כנראה שהדבקתי גם את החבר שלי, שכן הופיעו אצלו קונדילומות סביב איבר המין. הוא עבר טיפול בקונדילוקס, שלא עזר, אחר כך במשחה שאני לא זוכרת את שמה, וגם זה לא עזר, ולבסוף הוא ניסה שריפה על ידי חנקן אצל רופא עור, וזה עזר חלקית, כיוון שזה חוזר שוב ושוב. רציתי לדעת אם יש קשר בין הווירוס HPV לבין הדלקות החוזרות בדרכי השתן, ובין אלה לבין קנדידה. מאז שאני זוכרת את עצמי יש לי נשירה איומה בשיער ששום רופא עור לא הצליח לעזור בעניינה. יש לי גם עייפות, עליתי קצת במשקל, הבטן כואבת לי בשבוע וחצי האחרונים, הבטן שלי קצת נפוחה, אני לוקחת אנטיביוטיקה לדלקות בשתן ובמשך 5-4 שנים לוקחת גלולות יסמין, עד שלפני שלושה חודשים שעשיתי הפסקה, כיוון שהיתה לי רמת כולסטרול גבוהה. האם אלה יכולים להיות סימנים לקנדידה? האם מה שיש לחבר שלי זה קנדידה? מה אפשר לעשות כדי שזה יעבור לו? זה מסוכן בשבילי, כיוון שהוא יכול להדביק אותי שוב ולעורר אצלי את הווירוס HPV, שיכול לגרום חלילה לסרטן צוואר הרחם. מה לעשות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לכאורה, אין שום קשר בין דלקות בדרכי השתן, קנדידה ונגיף הפפילומה. לעיתים, נטילת תכשירי אנטיביוטיקה לטיפול בדרכי השתן עשויה לגרום לקנדידה בנרתיק, אבל לא מעבר לכך. באנשים בריאים, שמערכת החיסון שלהם תקינה, נגיף הפפילומה מתפנה בסופו של דבר מהגוף בעצמו. יכול להיות שהיבלות נשארו ויש לצרוב אותן, אבל זה לא אומר שתהיה הדבקה חוזרת. אין שום קשר בין הדברים שתיארת לבין קנדידה, ולפי התיאור שנתת, החבר שלך אינו סובל מקנדידה. ד"ר איציק לוי רופא בכיר המרפאה לסיקור, מניעה וטיפול במחלות המועברות במגע מיני מומחה בפנימית, מחלות זיהומיות ומחלות המועברות במגע מיני קרא עוד

המון תודה על העדכון המלא לגבי בלוטת המגן.  אילו בדיקות אני אמורה לעבור כדי לבדוק את הבלוטה?  ייתכן שאצלי על פי הסימפטומים שציינת - הבלוטה עובדת מהר מדי
המון תודה על העדכון המלא לגבי בלוטת המגן. אילו בדיקות אני אמורה לעבור כדי לבדוק את הבלוטה? ייתכן שאצלי על פי הסימפטומים שציינת - הבלוטה עובדת מהר מדי
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הבדיקות שעלייך לעבור הן: TSH T3 T4 נוגדנים נגד בלוטת התריס ומיפוי רדיואקטיבי של הבלוטה. קרא עוד

 מה משמעות תוצאות בדיקת  ה- CT הבאות?   מעבר חזה/בטן - הצללה פסית באונה שמאלית.  עיבוי קל בסדק הבין-אונתי.  כבד - מוקד היפודנסי 7 מ"מ.  לבלב - עיבוי קל ראש לבלב ומרקם בלתי אחיד - לא ניתן לשלול תהליך תופס מקום.  כליות - תהליך קורטיקלי בעל סמיכות נוזלית עם הסתיידות דופן תחתון 17X24 מ"מ.  מתאים לציסטה לא פשוטה.
מה משמעות תוצאות בדיקת ה- CT הבאות? מעבר חזה/בטן - הצללה פסית באונה שמאלית. עיבוי קל בסדק הבין-אונתי. כבד - מוקד היפודנסי 7 מ"מ. לבלב - עיבוי קל ראש לבלב ומרקם בלתי אחיד - לא ניתן לשלול תהליך תופס מקום. כליות - תהליך קורטיקלי בעל סמיכות נוזלית עם הסתיידות דופן תחתון 17X24 מ"מ. מתאים לציסטה לא פשוטה.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

בבדיקה יש מספר ממצאים שקשה לתת להם הסבר מבלי לדעת מדוע בוצעה הבדיקה, מהם הסימפטומים והרקע הרפואי שלך. אשתדל בכל זאת לתת הסברים אנטומיים פשוטים, אך מובן שההסבר אינו תחליף לייעוץ הרופא המטפל, בהקדם והמשך הבירור הרפואי כנדרש. בריאה נמצאה הצללה ועיבוי בסדק שמעיד על הימצאות כמות קטנה של נוזל. ממצאים אלה יכולים להעיד על שריד של מחלה או זיהום ישן, זיהום חדש, תמט של חלק קטן מהריאה כתוצאה מחבלה ישנה או חדשה. הפרשנות של הממצא תלויה בסימפטומים ובסיפור המקרה. בכבד נמצא מוקד קטן שנראה היפודנסי, כלומר בעל צפיפות נמוכה משאר הכבד, ולכן נראה כהה יותר משאר הכבד. שוב, לממצא כזה יכולות להיות סיבות שונות, השכיחה בהן היא המנגיומה, גידול שפיר של כלי דם שכיח מאוד המתגלה באופן מקרי באנשים רבים שמבצעים CT, ולרוב אין לו משמעות. עם זאת, יכולים להיות גם הסברים נדירים אחרים, כמו מוקד זיהומי, ציסטה, וגידול שפיר או ממאיר מסוג אחר, כולל גרורה. הלבלב נראה לא אחיד בבדיקה ומעט מעובה, ממצא המעלה את החשד שישנו תהליך תופס מקום המרחיב את גבולות הלבלב. תהליך כזה יכול להיות זיהומי, דלקתי או גידולי, ומחייב המשך בירור על ידי בדיקות הדמיה נוספות או על ידי ביופסיה, כלומר דגימה, מהלבלב. בכליה נמצאה ציסטה, כלומר שקיק מלא נוזל. ציסטות בכליות נחלקות לשני סוגים - ציסטה פשוטה (simple) וציסטה לא פשוטה (complex). רוב הציסטות בכליות הן שפירות, אך הסיכוי של ציסטות בעלות מבנה לא פשוט להיות ממאירות גדול יותר, ולכן הן מחייבות מעקב, ולעיתים גם יש צריך ליטול ביופסיה כדי לעמוד על טיבן. תוכל למצוא מידע בתשובות לשאלות דומות באתר: http://www.infomed.co.il/questions/q_060508_13.asp קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר רביע שואהנה
ד"ר רביע שואהנה רפואת שיניים
רופא שיניים המתמקד ברפואת שיניים אסתטית, שיקום הפה, כירורגיה ושתלים, יישור שיניים
פרופ' יעקב (ג'קי) אשכנזי
פרופ' יעקב (ג'קי) אשכנזי יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מומחה בעל שם בתחום הפריון, פוריות האישה, פוריות הגבר והפריה חוץ גופית
ד"ר שירית כזום בייזר
ד"ר שירית כזום בייזר קרדיולוגיה
5
( 6 חוות דעת )
"זה מתחיל עם מבע הפנים הנעים, המבט בעיניים, דאגה אמיתית, סבלנות ורוגע עם טיפה הומור- כל זה כבר מרפא! גישת רפואה שלא הכרנו! תודה מעומק הלב (תרתי משמע)."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו