דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 879

 האם לתרופה נאפרוקסן דרוש מרשם רפואי?
האם לתרופה נאפרוקסן דרוש מרשם רפואי?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

התרופה naproxen (נקסין, נפרוקסי) מצריכה מרשם. התרופה naproxen sodium (פוינט, נרוסין) לא מצריכה מרשם. מידע על הצורך במרשם רופא נמצא בדרך כלל בעמוד המידע הכללי של כל תרופה באינדקס התרופות של אינפומד. ד"ר גיל טאובר - אינפומד קרא עוד

 ילדתי לפני 4 חודשים ואני מיניקה. אני לוקחת סרזט והדימום מצוואר הרחם אינו מפסיק. הייתי אצל רופא שהוא עשה לי בדיקת קולפוסקופיה ואמר שיש לי פצע בצוואר הרחם ושאני צריכה לעשות צריבה ואולי שתיים.   כמה זמן מדממים לאחר הצריבה? והאם הדימום יסתדר לאחר הצריבה?
ילדתי לפני 4 חודשים ואני מיניקה. אני לוקחת סרזט והדימום מצוואר הרחם אינו מפסיק. הייתי אצל רופא שהוא עשה לי בדיקת קולפוסקופיה ואמר שיש לי פצע בצוואר הרחם ושאני צריכה לעשות צריבה ואולי שתיים. כמה זמן מדממים לאחר הצריבה? והאם הדימום יסתדר לאחר הצריבה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אם אכן מדובר בפצע בצוואר הרחם, מטרת הצריבה היא לעצור את הדימום, כך שמייד לאחר הפרוצדורה (הפשוטה למדי), הדימום אמור להיפסק. גשי ובצעי את הטיפול, חבל שתמשיכי לסבול מאי הנוחות הנגרמת לך כתוצאה מהדימום הבלתי פוסק. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 יש לי כאבים חזקים במרכז החזה, אבל זה לא מקרין לשום מקום, אין עוד תופעות, וזה נחלש אחרי כמה דקות. האם יש לכך קשר לתעוקת חזה או שזה בכלל קשור למצבים אחרים בחזה? (מדובר באישה בגיל 39).
יש לי כאבים חזקים במרכז החזה, אבל זה לא מקרין לשום מקום, אין עוד תופעות, וזה נחלש אחרי כמה דקות. האם יש לכך קשר לתעוקת חזה או שזה בכלל קשור למצבים אחרים בחזה? (מדובר באישה בגיל 39).
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לכאבים בחזה קיימות סיבות רבות. אומנם לנשים בגיל 39 סיכון נמוך יחסית לתעוקת לב, בגלל הההשפעה המגינה של ההורמונים הנשיים, אבל כדאי יהיה לפנות לרופא המשפחה על מנת שיברר את המצב לאשורו. יש לברר האם הכאבים מופיעים בעת מאמץ או במנוחה, האם הם מלווים בקוצר נשימה, הזעה או בחילה, כיצד הם חולפים, האם מדובר באשה בריאה, ואם לא - מהן מחלות הרקע, ואילו תרופות היא נוטלת. כמו כן, צריך להעריך את גורמי הסיכון: סיפור משפחתי של מחלת לב איסכמית, עישון, סוכרת, יתר לחץ דם, יתר שומנים בדם. קרא עוד

 אני בת 65. לפני כשנה חליתי בדלקת ריאות. לאחר הטיפול שקיבלתי המשיך שיעול פרודוקטיבי וירידה במשקל. כתוצאה מכך נשלחתי  לבדיקת CT של הריאות.   בתוצאות הבדיקה נכתב: "קנה וברונכים ראשיים פתוחים ומאווררים. פרנכימת הריאות ללא תסנין או תהליך מוקדי. הצללות צלקתיות בי אפיקליות. ברונכיאקטזיות המערבות של RML. מראה של TREE IN BUD באספקטים הבאזלים של RML ובסגמנטים הבסיסיים של RLL.הבדיקה ברזולוציה גבוהה מראה סימנים דומים. מעבר חזה בטן כולל אדרנלים תקינים. מבנה גרמי- ללא הרס גרמי. לסיכום: ברונכיאקטזיות RML ותמונה ברונכיוליטית ב-RML ו-RLL, באבחנה מבדלת ראשונה עקב תהליכים זיהומיים /דלקתיים".   בעקבות בדיקה זו טופלתי במשך 10 ימים  באוגמנטין  ורוליד, ומצבי השתפר. אולם לאחר זמן קצר, פחות מחודש, השיעול חזר, והפעם טופלתי  בציפרוקסין. המצב חזר על עצמו עוד שלוש פעמים, ותמיד יש חום נמוך ושיעול פרודוקטיבי.   עברתי  בדיקת תפקודי ריאות:   FEV1 87%  FVC 104%  FEV1/FVC 71%   מה ניתן לעשות כדי לצאת מהמעגל הזה של זיהומים ריאתיים חוזרים וטיפול אנטיביוטי חוזר? היום אני עדיין חולה. מה משמעות תוצאות בדיקת תפקודי הריאות? מהן הפעולות שצריך לנקוט למניעת הזיהומים ולחיזוק הגוף?
אני בת 65. לפני כשנה חליתי בדלקת ריאות. לאחר הטיפול שקיבלתי המשיך שיעול פרודוקטיבי וירידה במשקל. כתוצאה מכך נשלחתי לבדיקת CT של הריאות. בתוצאות הבדיקה נכתב: "קנה וברונכים ראשיים פתוחים ומאווררים. פרנכימת הריאות ללא תסנין או תהליך מוקדי. הצללות צלקתיות בי אפיקליות. ברונכיאקטזיות המערבות של RML. מראה של TREE IN BUD באספקטים הבאזלים של RML ובסגמנטים הבסיסיים של RLL.הבדיקה ברזולוציה גבוהה מראה סימנים דומים. מעבר חזה בטן כולל אדרנלים תקינים. מבנה גרמי- ללא הרס גרמי. לסיכום: ברונכיאקטזיות RML ותמונה ברונכיוליטית ב-RML ו-RLL, באבחנה מבדלת ראשונה עקב תהליכים זיהומיים /דלקתיים". בעקבות בדיקה זו טופלתי במשך 10 ימים באוגמנטין ורוליד, ומצבי השתפר. אולם לאחר זמן קצר, פחות מחודש, השיעול חזר, והפעם טופלתי בציפרוקסין. המצב חזר על עצמו עוד שלוש פעמים, ותמיד יש חום נמוך ושיעול פרודוקטיבי. עברתי בדיקת תפקודי ריאות: FEV1 87% FVC 104% FEV1/FVC 71% מה ניתן לעשות כדי לצאת מהמעגל הזה של זיהומים ריאתיים חוזרים וטיפול אנטיביוטי חוזר? היום אני עדיין חולה. מה משמעות תוצאות בדיקת תפקודי הריאות? מהן הפעולות שצריך לנקוט למניעת הזיהומים ולחיזוק הגוף?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

התמונה הנראית ב-CT היא של ברונכיאקטזיה בחלק האמצעי של הריאה הימנית, שמשמעה הרחבה של הברונכיאקטזה כתוצאה מדלקות חוזרות, ההורסות את המרכיב השרירני והאלסטי של רקמת הריאה. התופעה בלתי הפיכה וגורמת לכך שהחלק הפגוע אינו מצליח לאוורר ולנקות את עצמו כראוי, וכתוצאה מכך הוא חשוף לזיהומים חוזרים, כך שהמעגל חוזר על עצמו. לכן גם רואים ירידה בתפקודי הריאות. מכיוון שהתופעה היא בלתי הפיכה, עיקר הטיפול הוא מניעתי. כדי למנוע זיהומים, חשוב מאוד להפסיק לעשן או להתרחק מסביבת עשן, להקפיד על אכילה נכונה, להתחסן כנגד חיידקי האינפלואנזה והפנומוקוק. במקרים מסוימים נזקקים חולים במחלה זו לטיפול בחמצן. כאשר יש דלקת, אין מנוס מטיפול אנטיביוטי. במקרים חריגים, ניתן גם לטפל בבעיה בניתוח על ידי כריתת החלק הפגוע של הריאה, אך ניתוח זה הוא מסובך וכרוך בסיכונים. עוד מידע תוכלי לקרוא באתר זה: http://www.emedicine.com/med/topic246.htm קרא עוד

 משך שנתיים גופי היה מכוסה בפצעי ליכן פלנוס (אשכולות של פצעים סגולים בולטים) בעיקר על הרגליים, ידיים, בטן וישבן. הפצעים גירדו עד "שיגעון" ואורח החיים הפך לבלתי נסבל. אושפזתי בבית חולים למשך שבוע וטופלתי בקרני UV שנמשכו גם לאחר אשפוזי. הטיפול לא עזר, להיפך, הגירוד גבר. רופאים רשמו לי עשרות סוגי מרשמים למשחות וכדורים שגם הם לא עזרו. יתרתם עמוסים אצלי עדיין בתוך שקית (לדוגמה: כשמרחתי משחת לימיסיל (בהוראת רופא) הפצעים התפשטו ביתר שאת. בצר לי, הבנתי שאולי רק אני אצליח לרפא את עצמי והחלטתי על טיפול שהניב תוצאות מצויינות בזמן קצר. מאותו רגע אני שותה מידי יום מיץ מפרי מסויים והפצעים החלו להתייבש ולהגליד. במשך כמה חודשים אני נקייה לגמרי מפצעים ולא מתגרדת יותר.   שאלתי: האם מחלה זו עלולה להופיע יותר מפעם אחת? (שהיא כשלעצמה סיוט! )  אוסיף ואומר שאני ככלל אדם בריא שלא נוטל שום תרופה ולא סובל משום בעיה.  אודה על תשובה מהירה ואשמח לשתף כל אחד בכל שאלה.
משך שנתיים גופי היה מכוסה בפצעי ליכן פלנוס (אשכולות של פצעים סגולים בולטים) בעיקר על הרגליים, ידיים, בטן וישבן. הפצעים גירדו עד "שיגעון" ואורח החיים הפך לבלתי נסבל. אושפזתי בבית חולים למשך שבוע וטופלתי בקרני UV שנמשכו גם לאחר אשפוזי. הטיפול לא עזר, להיפך, הגירוד גבר. רופאים רשמו לי עשרות סוגי מרשמים למשחות וכדורים שגם הם לא עזרו. יתרתם עמוסים אצלי עדיין בתוך שקית (לדוגמה: כשמרחתי משחת לימיסיל (בהוראת רופא) הפצעים התפשטו ביתר שאת. בצר לי, הבנתי שאולי רק אני אצליח לרפא את עצמי והחלטתי על טיפול שהניב תוצאות מצויינות בזמן קצר. מאותו רגע אני שותה מידי יום מיץ מפרי מסויים והפצעים החלו להתייבש ולהגליד. במשך כמה חודשים אני נקייה לגמרי מפצעים ולא מתגרדת יותר. שאלתי: האם מחלה זו עלולה להופיע יותר מפעם אחת? (שהיא כשלעצמה סיוט! ) אוסיף ואומר שאני ככלל אדם בריא שלא נוטל שום תרופה ולא סובל משום בעיה. אודה על תשובה מהירה ואשמח לשתף כל אחד בכל שאלה.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ליכן פלנוס (Lichen planus) היא מחלת עור נדירה יחסית, שפוגעת בעיקר באנשים בגיל העמידה. מהלך המחלה עשוי להיות קצר או כרוני, למרות שברוב המקרים היא חולפת כעבור שנה. הגורם למחלה אינו ידוע, אבל לעיתים היא נגרמת כתגובה לתרופות שונות או למחלות כבד (הפטיטיס C). המחלה פוגעת בעור, בציפורניים, ברקמות הריריות (בעיקר הפה) ובאיברי המין. הנגעים העוריים נוטים להתכייב, וגורמים לגרד ולכאב. לאחר ההחלמה אופייניים איזורי היפרפיגמנטציה (איזורים בהם העור כהה יותר). ברוב המקרים חולפת המחלה לאחר שנה או שנתיים. ליכן פלנוס הפוגע בריריות הפה יוצא דופן, ועשוי להפוך לכרוני. הטיפול המקובל בנגעים מוגבלים הוא משחות של סטרואידים. במחלה מפושטת ניתן לתת סטרואידים סיסטמיים (בכדורים). הטיפול היחיד שהוכח כיעיל נקרא ACITRETIN, אולם הוא עשוי לגרום לתופעות לוואי קשות, ולא ברור אם הוא משנה את מהלך המחלה, שכן, כפי שצויין קודם, המחלה חולפת באופן ספונטני ללא טיפול. קרא עוד

 אני בת 22 ואני רקדנית. בזמן האחרון יש לי כאבי ראש תמידיים. לפעמים הכאבים חלשים, ולפעמים הם מתחזקים לכמה דקות. גם שמתי לב שכמעט כל ערב יש לי חום של 37.1. חוץ מכאב הראש אני מרגישה בסדר גמור. אולי יש לי כאבי ראש מפעילות יתר?
אני בת 22 ואני רקדנית. בזמן האחרון יש לי כאבי ראש תמידיים. לפעמים הכאבים חלשים, ולפעמים הם מתחזקים לכמה דקות. גם שמתי לב שכמעט כל ערב יש לי חום של 37.1. חוץ מכאב הראש אני מרגישה בסדר גמור. אולי יש לי כאבי ראש מפעילות יתר?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

כאבי ראש יכולים לנבוע מלחץ נפשי וממאמץ גופני ניכר. האם ישנו לחץ נפשי בתקופה האחרונה? האם הכאבים במקום ספציפי בראש או מופיעים בתדירות קבועה? כמה זמן לוקח לכאב לעבור? הכאב יכול להיות גם כתוצאה ממיגרנה, המופיעה רבות אצל נשים צעירות. אני ממליץ לך לנסות למתן את הלחץ בחייך, ולפנות ולהיבדק על ידי רופא המשפחה המטפל בך או אצל רופא נוירולוג, והוא זה שימליץ ל על הטיפול לפי הממצאים. בברכה, ד"ר אלעד איכנולד - אינפומד קרא עוד

 אני בן 23. באולטרסאונד שנערך לי לפני כשנה וחצי בעקבות נפיחות אשכים נאמר לי כי יש לי הידרוצלה באשך שמאל ומיקרוליתיאזיס קל בשמאל. מה זה אומר לגבי? מה זה מיקרוליתיאזיס ומה ההשלכות והגורמים לזה?
אני בן 23. באולטרסאונד שנערך לי לפני כשנה וחצי בעקבות נפיחות אשכים נאמר לי כי יש לי הידרוצלה באשך שמאל ומיקרוליתיאזיס קל בשמאל. מה זה אומר לגבי? מה זה מיקרוליתיאזיס ומה ההשלכות והגורמים לזה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

שאלות רבות על מיימת האשכים (הידרוצלה) הופיעו באינפומד, ותוכל לאתר את התשובות באמצעות מנגנון החיפוש של האתר. לגבי הטיפולים האפשריים במקרה של הידרוצלה עיין בתשובה הבאה: http://www.infomed.co.il/questions/q_020209_9.asp קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר מיכאל פרומר
ד"ר מיכאל פרומר ברית מילה
5
( 19 חוות דעת )
"מוהל שהוא גם אורולוג מומחה הכי טוב שנתקלתי בו! מקצועי, אמין והכי הכי הכי חשוב, באמת זמין כשצריך! אתחיל מזה שהגעתי אליו בהמלצה של חברה שהוא עשה לבן שלה את ברית המילה באופן מאוד מקצועי והיא נשארה מאוד מאוד מרוצה ממנו והמליצה בחום! לצערי, עשינו ברית מילה בחו״ל עם מוהל מהקהילה היהודית, המוהל שלנו לא היה זמין ברגע האמת כשחשדנו בדימום באמצע הלילה שעות אחרי הברית. ד״ר פרומר עזר וייעץ לנו והיה זמין בכל שעה בכל יום שפניתי אליו, דאג לתת מענה מפורט, ברור מאוד, הדריך אותנו מה לעשות נתן הוראות מדויקות. תודה לאל שהגענו לד״ר פרומר! הברית מילה הבאה שלנו בודאות אך ורק איתו! ולחלוטין אמליץ לכל המשפחה והחברים עליו כמוהל וכאורולוג! אם אתם מתלבטים, ומחפשים מקצוען שידע ללוות אתכם ולתת לכם את המענה הכי טוב שיש, ידריך אתכם בדיוק מה לעשות ואיך ומתי וכמה ולמה, בטוב לב, מקצועיות ואדיבות, יתן לכם ביטחון וראש שקט, בתהליך ברית המילה, ד״ר פרומר הוא הכתובת שלכם!!!"
ד"ר סמואל זיתון
ד"ר סמואל זיתון פסיכיאטריה
5
( 14 חוות דעת )
"ד"ר סמואל זיתון הקשיב לי בתשומת לב רבה. והוא נתן לי תרופה שעזרה מהר מאוד. אני מאוד אסירה תודה לו על עזרתו. הוא רופא נפלא."
ד"ר וסים עבוד
ד"ר וסים עבוד כירורגיית פה ולסת
אחראי תחום הפרעות הלעיסה במכון להפרעות תנועה, מרכז רפואי שיבא תל השומר, אחראי מרפאת מפרק הלסת TMJ במחלקה לכירורגיה פה ולסתות, מרכז רפואי בני ציון חיפה
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו