דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 878

 אשתי סובלת מאנדומטריוזיס קשה. היא עברה ניתוח לפרוסקופיה לפני שבועיים לטיפול באנדומטריוזיס ולהסרת ציסטה. החצוצרה השמאלית לא תקינה (אין מעבר צבע). החצוצרה הימנית והשחלה הימנית טופלו בניתוח ומוגדרות כתקינות. היא קיבלה זריקת דיכוי - לוקרין 11.25 מ"ג המשפיעה ל-3 חודשים.   בגמר השפעת זריקת הלוקרין אנו רוצים להיכנס להריון. האם לנסות להיכנס להריון באופן טבעי במשך 4 חודשים? או שמוטב לבצע טיפול הפרייה IVF? ידוע לי שהאנדומטריוזיס מתגבר כל עוד לא נכנסים להריון, ושהאנדומטריוזיס מתגבר בכל ניסיון הפריה כושל בגלל השימוש בזריקות הורמונליות.
אשתי סובלת מאנדומטריוזיס קשה. היא עברה ניתוח לפרוסקופיה לפני שבועיים לטיפול באנדומטריוזיס ולהסרת ציסטה. החצוצרה השמאלית לא תקינה (אין מעבר צבע). החצוצרה הימנית והשחלה הימנית טופלו בניתוח ומוגדרות כתקינות. היא קיבלה זריקת דיכוי - לוקרין 11.25 מ"ג המשפיעה ל-3 חודשים. בגמר השפעת זריקת הלוקרין אנו רוצים להיכנס להריון. האם לנסות להיכנס להריון באופן טבעי במשך 4 חודשים? או שמוטב לבצע טיפול הפרייה IVF? ידוע לי שהאנדומטריוזיס מתגבר כל עוד לא נכנסים להריון, ושהאנדומטריוזיס מתגבר בכל ניסיון הפריה כושל בגלל השימוש בזריקות הורמונליות.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

על פי מכתבך נראה שאתה בקיא למדי בנושא האנדומטריוזיס, ואכן אנדומטריוזיס הוא מצב בו למעשה רקמת רחם מתפתחת מחוץ לרחם במקומות לא לה (בעיקר בשחלות ובחצוצרות). כ-15% עד 30% מהנשים בגיל הפוריות סובלות מתופעה זו. הטיפול במצב זה נעשה על ידי נטילה רצופה של גלולות או בניתוח להוצאת הרקמה. מכיוון שמדובר ברקמת רחם, ה"גידול" אכן מושפע משינויים הורמונליים, ולכן ישנה באמת דילמה לגבי אופן הכניסה להריון, שכן כפי שציינת, ככל שעובר זמן רב יותר ללא הריון האנדומטריוזיס מתגבר. מכיוון שאשתך עדיין צעירה (27), אינני ממליצה לבחור באופציית ה- IVF כבר בהתחלה, אלא לנסות להיכנס להריון באופן טבעי. יש לא מעט נשים שהצליחו להיכנס להריון לאחר ניתוח והסרה של רקמת האנדומטריום. מובן שיש להיוועץ גם ברופא המטפל, שמכיר את ההיסטוריה הגינקולגית של אשתך מקרוב, וכן את כל הפרטים הרלוונטים. שיהיה בהצלחה, ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 אני בן 25. עברתי כמה בדיקות, כל הבדיקות הן בטווח הנורמה חוץ מרמת  ה- TSH שלי, שהיא 0.35 mU/L. מה ניתן להסיק מנתון זה לגבי חילוף החומרים או שריפת הקלורית בגופי?
אני בן 25. עברתי כמה בדיקות, כל הבדיקות הן בטווח הנורמה חוץ מרמת ה- TSH שלי, שהיא 0.35 mU/L. מה ניתן להסיק מנתון זה לגבי חילוף החומרים או שריפת הקלורית בגופי?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מה שניתן להסיק הוא כי יש לך, קרוב לוודאי פעילות יתר של בלוטת התריס. הסימפטומים של פעילות יתר בבלוטת התריס הם אי שקט, אי סבילות לחום, הזעה מרובה, דפיקות לב (שמורגשות כפעימות בחזה), עייפות, חולשה, איבוד משקל עם עליה בתיאבון, שלשול, רעד ועוד. אלה מופיעים כאשר המצב הוא קיצוני. יכול להיות גם שאתה לא חש שום סימפטום. הגבול התחתון של הנורמה הוא 0.5. יש לערוך בירור הכולל בדיקה של הורמוני הבלוטה (של רמת ה- T3 ושל רמת ה- T4 ). אם הם גבוהים, הם מעידים על פעילות יתר. אנא פנה לרופא המשפחה לשם כך. ד"ר שירי אורי - אינפומד קרא עוד

 אני סובל מערמונית מוגדלת ונוטל  היטרין 10 מ"ג, ובנוסף, 3 פעמים ביום אורגנין לצורך "ריסון" שלפוחית השתן. תרופה זו מכילה אכינצאה. האם ניתן ליטול אורגנין ללא הגבלה?
אני סובל מערמונית מוגדלת ונוטל היטרין 10 מ"ג, ובנוסף, 3 פעמים ביום אורגנין לצורך "ריסון" שלפוחית השתן. תרופה זו מכילה אכינצאה. האם ניתן ליטול אורגנין ללא הגבלה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

היטרין, או Terazosin, היא תרופה ממשפחת חוסמי אלפא המשמשת לטיפול בהגדלה שפירה של הערמונית: http://www.infomed.co.il/drug1.asp?dID=374 קרא עוד

 בני (עוד מעט בן 17) סובל לאחרונה מבעיות בשלפוחית השתן. על פי הרופא הבעיה היא נוירולוגית. הבעיה היא שהוא לא מצליח לרוקן את שלפוחית השתן שלו.  העניין התגלה כשהוא התחיל להתלונן על כאבי בטן ולא הצליח להתפנות. לקחנו אותו לרופא שבהתחלה (מאחר שהילד היה מבוהל וגם סבל מכאבים ) רוקן לו את השלפוחית באמצעות קתטר.  הרופא אמר שאין מה לעשות ונאלץ לרוקן את שלפוחית השתן בעזרת קטטר כמה פעמים ביום.  השאלות שלי הן: האם באמת אין טיפול או פתרון אחר לבעיה? ואם אין, אז זה ישאיר אותו כך עד סוף ימיו?  הילד מתלונן על אי נוחות בזמן החדרה, אבל מאחר שאין לנו ברירה הוא נאלץ לעבור את אותו הדבר כמה פעמים ביום.  יש אפשרות להקל עליו, כלומר שירגיש יותר בנוח, או שהוא פשוט ייאלץ להתרגל?  והאם הוא יוכל לעשות זאת בעצמו?
בני (עוד מעט בן 17) סובל לאחרונה מבעיות בשלפוחית השתן. על פי הרופא הבעיה היא נוירולוגית. הבעיה היא שהוא לא מצליח לרוקן את שלפוחית השתן שלו. העניין התגלה כשהוא התחיל להתלונן על כאבי בטן ולא הצליח להתפנות. לקחנו אותו לרופא שבהתחלה (מאחר שהילד היה מבוהל וגם סבל מכאבים ) רוקן לו את השלפוחית באמצעות קתטר. הרופא אמר שאין מה לעשות ונאלץ לרוקן את שלפוחית השתן בעזרת קטטר כמה פעמים ביום. השאלות שלי הן: האם באמת אין טיפול או פתרון אחר לבעיה? ואם אין, אז זה ישאיר אותו כך עד סוף ימיו? הילד מתלונן על אי נוחות בזמן החדרה, אבל מאחר שאין לנו ברירה הוא נאלץ לעבור את אותו הדבר כמה פעמים ביום. יש אפשרות להקל עליו, כלומר שירגיש יותר בנוח, או שהוא פשוט ייאלץ להתרגל? והאם הוא יוכל לעשות זאת בעצמו?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

את מתארת מצב שנקרא שלפוחית שתן נוירוגנית neurogenic bladder. זהו מצב של הפרעה בתפקוד השריר של שלפוחית השתן (detrusor) ו\או שריר הסגר של השלפוחית (urinary sphincter) עקב בעיה עצבית. בצעירים פגיעות עצביות תיתכנה במוח או בחוט השידרה כתוצאה ממומים מולדים, פגיעות מוחיות עקב חוסר חמצן בזמן הלידה, טראומה, או מחלות עצבים ניווניות. הטיפול צריך להיעשות אצל רופא מומחה באורולוגיה של ילדים. מחקרים רבים בצעירים עם פגיעות בחוט השדרה הראו שריקון השלפוחית על ידי צנתור לסירוגין (הכנסת קתטר מספר פעמים ביום) עדיף על פני קתטר קבוע. קיים יתרון לצנתור לסירוגין גם בילדים צעירים. יש לרוקן את השלפוחית 4-5 פעמים ביום ובכל צנתור יש לנקז כ- 400-500 מיליליטר שתן. אם מבצעים צנתור כל 6 שעות והנפח המנוקז הוא 700 מיליליטר צריך לצנתר בתדירות גבוהה יותר (כל 4 שעות). ניתן גם להתאים את תדירות הצנתור לפי כמות הנוזלים ששותים במשך היום. צנתור לסירוגין מתאים לילדים ומבוגרים שיש להם את היכולת הפיזית והקוגניטיבית (שכלית) ואת המוטיבציה לבצע צנתור. כל אחד עם תפקוד טוב של הידיים יכול לבצע צנתור עצמי. ילדים צעירים ואנשים מבוגרים בדרך כלל מסוגלים לבצע זאת ללא בעיות. צנתור עצמי יכול להתבצע בכל מקום ולא רק בבית. לגבי מצבך, אם לא ידוע מהי הבעיה העצבית הגורמת לשלפוחית נוירוגנית בבנך (לא ציינת זאת בשאלתך), צריך בהחלט לברר את הסיבה. אם הסיבה ידועה ורופא אורולוג ילדים המליץ על טיפול בצנתור לסירוגין אז כנראה שזהו הפתרון העדיף. אם לבנך יש את היכולת הגופנית והשכלית לבצע צנתור עצמי, אז בהחלט כדאי לעודד אותו לקחת זאת על עצמו. צנתור עצמי יכול לשפר את הרגשת העצמאות, הפרטיות והנוחות וכן להגביר את המוטיבציה שלו. הוא צריך ללמוד את הטכניקה הנכונה והנקיה לביצוע צנתור עצמי בעזרת הדרכה נאותה של איש צוות רפואי מתאים. קרא עוד

 האם ייתכן, לאור העובדה שאני מתאמן במכון כושר בצורה אינטנסיבית, ומגיע לצריכת חלבון יומית של 80-100 גר', שהזרע שלי הפך לשקוף ומימי לחלוטין, וגם הפך להיות פי 4 בכמות (פשוט מים) ?
האם ייתכן, לאור העובדה שאני מתאמן במכון כושר בצורה אינטנסיבית, ומגיע לצריכת חלבון יומית של 80-100 גר', שהזרע שלי הפך לשקוף ומימי לחלוטין, וגם הפך להיות פי 4 בכמות (פשוט מים) ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ראשית, אם משקלך הוא סביב 80 ק"ג, אזי צריכת החלבון שלך אינה מאד גבוהה. צריכת החלבון באדם בריא צריכה להיות סביב 1 גר' לק"ג משקל גוף. שנית, לא ידוע על קשר בין צריכת חלבון מוגברת לבין פגיעה בנוזל הזרע. גורמים רבים יכולים לשנות את כמות נוזל הזרע וסמיכותו, ובעיקר ניכרת השפעה הורמונלית שיכולה להיות בשל מצב נפשי, תרופות חדשות, תוספת הורמונים (שלעיתים נוטלים אנשים המנסים לפתח שרירים) ועוד. חשוב לזכור שאין לכך משמעות, אלא אם כן נעשית בדיקת הנוזל במעבדה ונמצאת בעיה. ד"ר אמיר בר-שי - אינפומד קרא עוד

 יש לי כאבים ברגליים רק בזמן שינה. הכאבים הם מהברך עד לקרסול, בשוקיים. הכאבים האלה אינם מופיעים בהליכה ובמשך היום. רק כשאני מקיצה בלילה אני מרגישה את הכאבים ולפעמים קשה לי להירדם מחדש. אני לוקחת את הכדורים אספירין 75 נורמיטן 75.
יש לי כאבים ברגליים רק בזמן שינה. הכאבים הם מהברך עד לקרסול, בשוקיים. הכאבים האלה אינם מופיעים בהליכה ובמשך היום. רק כשאני מקיצה בלילה אני מרגישה את הכאבים ולפעמים קשה לי להירדם מחדש. אני לוקחת את הכדורים אספירין 75 נורמיטן 75.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לא פירטת בשאלתך אם הכאבים הם כאבים של השרירים או של העצמות, וגם לא מהו סוג הכאב. אני מניח שהתכוונת לכאבים בשרירים. לרוב, כאבים בשרירים בשעת שינה הם תוצאה של התכווצות בשריר, באנגלית Muscle Cramps. מצב זה יכול להיות קשור לשינויים במשק הסידן או לאי איזון אלקטרוליטי אצלך בגוף. על מנת לבדוק את זה יש לבצע בדיקת דם. יתכן גם שבגלל תנוחה מסוימת שבה נרדמת, נוצר לחץ על עצב, וזה גורם לכאב, למרות שכאב כזה הוא לרוב חד-צדדי ולא בשתי הרגליים. אם את מרגישה את הכאב שלך ככאב בעצמות, זה יכול להתאים למספר מצבים. הכאבים יכולים אף להיות מוקרנים מהברך. הייתי ממליץ לך לגשת קודם כל לבדיקת דם רגילה על מנת לברר את מצב משק הסידן והאלקטרוליטים שלך. אם זה לא מסביר את הכאב, גשי לבדיקת רופא אורתופד עם צילומי רנטגן של השוקיים והברכיים. ככל הידוע לי, התרופות שאת לוקחת אינן גורמות לכאבים בשוקיים. בהצלחה ד"ר עמית גיל - אינפומד קרא עוד

 יש לי קרוב משפחה בן 20 בערך שעבר חיים לא קלים. הוא מאושפז ומוגדר כחולה סכיזופרניה. הבעיה שלו היא שהוא מכחיש את היותו חולה נפש, ומסרב לשתף פעולה. אנו לא יודעים מה לעשות איתו. הוא רואה את אלוהים וחושב שהוא המשיח. אני מבקש עזרה ומידע על מקומות לשיקום.
יש לי קרוב משפחה בן 20 בערך שעבר חיים לא קלים. הוא מאושפז ומוגדר כחולה סכיזופרניה. הבעיה שלו היא שהוא מכחיש את היותו חולה נפש, ומסרב לשתף פעולה. אנו לא יודעים מה לעשות איתו. הוא רואה את אלוהים וחושב שהוא המשיח. אני מבקש עזרה ומידע על מקומות לשיקום.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מחלת סכיזופרניה זו מחלה קשה, ועושה רושם שאצל קרובך היא מתבטאת במלוא עוצמתה. שיקום אינו הפתרון לחולי סכיזופרניה בשלב זה. בדרך כלל מטפלים בהם פסיכיאטרים, בעזרת מעקב צמוד ותרופות. ישנם בתי חולים פסיכיאטרים רבים, שלעיתים חולים אלה צריכים להיות מאושפזים בהם לתקופת מה. לצערי, הטיפול הוא לכל החיים וכך גם המחלה. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

רופאים מומלצים
פרופ' לנדאו דניאל
פרופ' לנדאו דניאל ילדים
5.0
( 59 חוות דעת )
"הפרופסור דניאל לנדאו מקצועי מאוד הסביר את ממצאי הבדיקה בצורה ברורה ונגישה, תוך התייחסות לכל שאלה שהעלתי."
ד"ר ג'רמי מולד
ד"ר ג'רמי מולד נוירולוגיה
5
( 16 חוות דעת )
"מקצועית ואנושית"
ד"ר דוד מילאטינר
ד"ר דוד מילאטינר יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מומחה לרפואת נשים וכירורגיה גינקולוגית
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו