שאלות ותשובות - עמוד 878
מאת: מערכת אינפומד
אם הדימום מופיע לאחר קיום מגע מיני, בנוסף לכאב שאת מתארת יש לערוך בדיקה של צוואר הרחם ללא דיחוי. אם הדימום אינו קשור למגע והוא בכמות קטנה זה ייתכן בחודש הראשון לנטילת גלולות וזה יסתדר בחפיסה הבאה - אם לא גשי להיבדק. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
על פי מכתבך נראה שאתה בקיא למדי בנושא האנדומטריוזיס, ואכן אנדומטריוזיס הוא מצב בו למעשה רקמת רחם מתפתחת מחוץ לרחם במקומות לא לה (בעיקר בשחלות ובחצוצרות). כ-15% עד 30% מהנשים בגיל הפוריות סובלות מתופעה זו. הטיפול במצב זה נעשה על ידי נטילה רצופה של גלולות או בניתוח להוצאת הרקמה. מכיוון שמדובר ברקמת רחם, ה"גידול" אכן מושפע משינויים הורמונליים, ולכן ישנה באמת דילמה לגבי אופן הכניסה להריון, שכן כפי שציינת, ככל שעובר זמן רב יותר ללא הריון האנדומטריוזיס מתגבר. מכיוון שאשתך עדיין צעירה (27), אינני ממליצה לבחור באופציית ה- IVF כבר בהתחלה, אלא לנסות להיכנס להריון באופן טבעי. יש לא מעט נשים שהצליחו להיכנס להריון לאחר ניתוח והסרה של רקמת האנדומטריום. מובן שיש להיוועץ גם ברופא המטפל, שמכיר את ההיסטוריה הגינקולגית של אשתך מקרוב, וכן את כל הפרטים הרלוונטים. שיהיה בהצלחה, ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
מה שניתן להסיק הוא כי יש לך, קרוב לוודאי פעילות יתר של בלוטת התריס. הסימפטומים של פעילות יתר בבלוטת התריס הם אי שקט, אי סבילות לחום, הזעה מרובה, דפיקות לב (שמורגשות כפעימות בחזה), עייפות, חולשה, איבוד משקל עם עליה בתיאבון, שלשול, רעד ועוד. אלה מופיעים כאשר המצב הוא קיצוני. יכול להיות גם שאתה לא חש שום סימפטום. הגבול התחתון של הנורמה הוא 0.5. יש לערוך בירור הכולל בדיקה של הורמוני הבלוטה (של רמת ה- T3 ושל רמת ה- T4 ). אם הם גבוהים, הם מעידים על פעילות יתר. אנא פנה לרופא המשפחה לשם כך. ד"ר שירי אורי - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
היטרין, או Terazosin, היא תרופה ממשפחת חוסמי אלפא המשמשת לטיפול בהגדלה שפירה של הערמונית: http://www.infomed.co.il/drug1.asp?dID=374 קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
מחלת מייפל סירופ (MSUD - Maple Syrup Urine Disease קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
את מתארת מצב שנקרא שלפוחית שתן נוירוגנית neurogenic bladder. זהו מצב של הפרעה בתפקוד השריר של שלפוחית השתן (detrusor) ו\או שריר הסגר של השלפוחית (urinary sphincter) עקב בעיה עצבית. בצעירים פגיעות עצביות תיתכנה במוח או בחוט השידרה כתוצאה ממומים מולדים, פגיעות מוחיות עקב חוסר חמצן בזמן הלידה, טראומה, או מחלות עצבים ניווניות. הטיפול צריך להיעשות אצל רופא מומחה באורולוגיה של ילדים. מחקרים רבים בצעירים עם פגיעות בחוט השדרה הראו שריקון השלפוחית על ידי צנתור לסירוגין (הכנסת קתטר מספר פעמים ביום) עדיף על פני קתטר קבוע. קיים יתרון לצנתור לסירוגין גם בילדים צעירים. יש לרוקן את השלפוחית 4-5 פעמים ביום ובכל צנתור יש לנקז כ- 400-500 מיליליטר שתן. אם מבצעים צנתור כל 6 שעות והנפח המנוקז הוא 700 מיליליטר צריך לצנתר בתדירות גבוהה יותר (כל 4 שעות). ניתן גם להתאים את תדירות הצנתור לפי כמות הנוזלים ששותים במשך היום. צנתור לסירוגין מתאים לילדים ומבוגרים שיש להם את היכולת הפיזית והקוגניטיבית (שכלית) ואת המוטיבציה לבצע צנתור. כל אחד עם תפקוד טוב של הידיים יכול לבצע צנתור עצמי. ילדים צעירים ואנשים מבוגרים בדרך כלל מסוגלים לבצע זאת ללא בעיות. צנתור עצמי יכול להתבצע בכל מקום ולא רק בבית. לגבי מצבך, אם לא ידוע מהי הבעיה העצבית הגורמת לשלפוחית נוירוגנית בבנך (לא ציינת זאת בשאלתך), צריך בהחלט לברר את הסיבה. אם הסיבה ידועה ורופא אורולוג ילדים המליץ על טיפול בצנתור לסירוגין אז כנראה שזהו הפתרון העדיף. אם לבנך יש את היכולת הגופנית והשכלית לבצע צנתור עצמי, אז בהחלט כדאי לעודד אותו לקחת זאת על עצמו. צנתור עצמי יכול לשפר את הרגשת העצמאות, הפרטיות והנוחות וכן להגביר את המוטיבציה שלו. הוא צריך ללמוד את הטכניקה הנכונה והנקיה לביצוע צנתור עצמי בעזרת הדרכה נאותה של איש צוות רפואי מתאים. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
ראשית, אם משקלך הוא סביב 80 ק"ג, אזי צריכת החלבון שלך אינה מאד גבוהה. צריכת החלבון באדם בריא צריכה להיות סביב 1 גר' לק"ג משקל גוף. שנית, לא ידוע על קשר בין צריכת חלבון מוגברת לבין פגיעה בנוזל הזרע. גורמים רבים יכולים לשנות את כמות נוזל הזרע וסמיכותו, ובעיקר ניכרת השפעה הורמונלית שיכולה להיות בשל מצב נפשי, תרופות חדשות, תוספת הורמונים (שלעיתים נוטלים אנשים המנסים לפתח שרירים) ועוד. חשוב לזכור שאין לכך משמעות, אלא אם כן נעשית בדיקת הנוזל במעבדה ונמצאת בעיה. ד"ר אמיר בר-שי - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
לא פירטת בשאלתך אם הכאבים הם כאבים של השרירים או של העצמות, וגם לא מהו סוג הכאב. אני מניח שהתכוונת לכאבים בשרירים. לרוב, כאבים בשרירים בשעת שינה הם תוצאה של התכווצות בשריר, באנגלית Muscle Cramps. מצב זה יכול להיות קשור לשינויים במשק הסידן או לאי איזון אלקטרוליטי אצלך בגוף. על מנת לבדוק את זה יש לבצע בדיקת דם. יתכן גם שבגלל תנוחה מסוימת שבה נרדמת, נוצר לחץ על עצב, וזה גורם לכאב, למרות שכאב כזה הוא לרוב חד-צדדי ולא בשתי הרגליים. אם את מרגישה את הכאב שלך ככאב בעצמות, זה יכול להתאים למספר מצבים. הכאבים יכולים אף להיות מוקרנים מהברך. הייתי ממליץ לך לגשת קודם כל לבדיקת דם רגילה על מנת לברר את מצב משק הסידן והאלקטרוליטים שלך. אם זה לא מסביר את הכאב, גשי לבדיקת רופא אורתופד עם צילומי רנטגן של השוקיים והברכיים. ככל הידוע לי, התרופות שאת לוקחת אינן גורמות לכאבים בשוקיים. בהצלחה ד"ר עמית גיל - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
בזמן הליכה אנו דורכים על עצם הקלקנאוס. עצם הקלקנאוס אחוזה בגיד כף הרגל ( "פציה פלנטארית" ) מצידה האחד ובגיד אכילס מצידה השני בחיבורה לשוק. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/3/3c/Achilles-tendon.jpg קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
מחלת סכיזופרניה זו מחלה קשה, ועושה רושם שאצל קרובך היא מתבטאת במלוא עוצמתה. שיקום אינו הפתרון לחולי סכיזופרניה בשלב זה. בדרך כלל מטפלים בהם פסיכיאטרים, בעזרת מעקב צמוד ותרופות. ישנם בתי חולים פסיכיאטרים רבים, שלעיתים חולים אלה צריכים להיות מאושפזים בהם לתקופת מה. לצערי, הטיפול הוא לכל החיים וכך גם המחלה. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד