דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 882

 בתוצאות בדיקת EMG שעברתי נכתב:   CTS דו"צ קל מימין ובינוני משמאל.  ירידה באמפליטודה מוטורית בטיביאליס מימין.  שינויים נוירוגניים כרוניים ב-gc ו-ah מימין,  קרוב לוודאי על רקע רדיקולופטיה s2 -l5 מימין.   מה עושים?
בתוצאות בדיקת EMG שעברתי נכתב: CTS דו"צ קל מימין ובינוני משמאל. ירידה באמפליטודה מוטורית בטיביאליס מימין. שינויים נוירוגניים כרוניים ב-gc ו-ah מימין, קרוב לוודאי על רקע רדיקולופטיה s2 -l5 מימין. מה עושים?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הממצאים מתייחסים לשני מוקדים עיקריים: בידיים, נראה שאת סובלת מ"תסמונת המנהרה הקרפלית" (Carpal Tunnel Syndrome), בה נלכד העצב המדיאני בתעלה הנמצאת בשורש כף היד, דבר שגורם לכאבים בכף היד. ברגליים, או יותר נכון בגב התחתון, נראה שישנה פתולוגיה של העצבים בגובה החוליות L5 S1, ושזה גורם לכאבים ולחולשה ברגליים. ישנן גישות טיפוליות רבות, החל מפיזיותרפיה ועד לניתוחים, הכל תלוי בחומרת הבעיה ובמידת הסבל שלך מן התסמינים. בכל אופן, עליך לחזור אל הרופא שהפנה אותך לבדיקה ולהיוועץ עימו. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 אני בת 25. כשאובחנתי כחולת HS (הידרדניטיס סופורטיבה) רופא העור המליץ לנסות  רואקוטן. אני סובלת מהמחלה כבר שנים, ולאחר אין ספור טיפולי אנטיביוטיקה שלא הועילו, המחלה בעיצומה בחודשים האחרונים, ומתבטאת בנגעים דלקתיים באזורי בית השחי והמפשעה.   מה סיכויי ההצלחה של הטיפול ברואקוטן? ידוע לי כי עד היום לא נמצא טיפול יעיל למחלה זו מלבד כריתת בלוטות. האם רואקוטן הוא טיפול ידוע?
אני בת 25. כשאובחנתי כחולת HS (הידרדניטיס סופורטיבה) רופא העור המליץ לנסות רואקוטן. אני סובלת מהמחלה כבר שנים, ולאחר אין ספור טיפולי אנטיביוטיקה שלא הועילו, המחלה בעיצומה בחודשים האחרונים, ומתבטאת בנגעים דלקתיים באזורי בית השחי והמפשעה. מה סיכויי ההצלחה של הטיפול ברואקוטן? ידוע לי כי עד היום לא נמצא טיפול יעיל למחלה זו מלבד כריתת בלוטות. האם רואקוטן הוא טיפול ידוע?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הידרדניטיס סופורטיבה היא מחלה שכיחה יחסית, ולמרות זאת יש רק מעט מידע רפואי מבוסס לגביה. הטיפול היחיד שבאמת תמיד יעיל נגדה הוא אכן כריתת הבלוטות שהן המקור למחלה, אך הדבר כרוך בניתוח על סיבוכיו האפשריים. ישנה רשימה ארוכה של טיפולים תרופתיים אשר נמצאו יעילים בחלק מהחולים. אחד מהם הוא טיפול בתרופה רואקוטן. טיפול זה מוכר, אך הדיעות חלוקות לגבי יעילותו. ישנם דיווחים על הצלחות גדולות בטיפול ברואקוטן ויש דיווחים על מקרים שבהם התרופה לא עזרה כלל. ההמלצה היא לנסות, ואם רואקוטן אינו יעיל - להפסיק. התייעצי עם הרופא המטפל לגבי אופן הטיפול ותופעות לוואי של התרופה. איחולי בריאות ד"ר נועה גולדשר מינרבי - אינפומד קרא עוד

 אני בהריון בשבוע 34. לפני כשבוע הופיע פצע שנראה כאילו הוא מוגלתי, כואב בנגיעה, עמוק, ובמישוש מרגיש כמו גולה. כעת הפצע עדיין שם, כואב פחות. בחיפוש באתר נמצא דיון ב-lymphogranuloma  הצילו! האם ייתכן שזה מה שיש לי? אולי זה משהו שקשור בהריון? יש לציין שאין לי בצקות, עליתי 6 ק"ג בלבד ולכן איני חושבת שזו בצקת במפשעה.
אני בהריון בשבוע 34. לפני כשבוע הופיע פצע שנראה כאילו הוא מוגלתי, כואב בנגיעה, עמוק, ובמישוש מרגיש כמו גולה. כעת הפצע עדיין שם, כואב פחות. בחיפוש באתר נמצא דיון ב-lymphogranuloma הצילו! האם ייתכן שזה מה שיש לי? אולי זה משהו שקשור בהריון? יש לציין שאין לי בצקות, עליתי 6 ק"ג בלבד ולכן איני חושבת שזו בצקת במפשעה.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

קשה לקבוע ממה את סובלת בלי לבדוק אותך. אפילו לא ציינת את מיקומו של הפצע הנ"ל. ניתן לפסול את האופציה של בצקת במפשעה, משום שבצקת אינה גורמת לכאב ואינה מוגלתית, אולם עדיין נשארות אופציות רבות, החל מבלוטת לימפה מוגדלת, דלקת בבלוטת חלב ועוד. לימפוגרנולומה מינית נפוצה יותר באיזורים טרופיים. עליך ללכת לרופא שלך, כדי שיבדוק אותך ויתרשם במה מדובר. קרא עוד

 הפסיכיאטר הציע לי תרופה בשם סוליאן. האם יש תרופה כזאת ? ולמה היא  משמשת ?
הפסיכיאטר הציע לי תרופה בשם סוליאן. האם יש תרופה כזאת ? ולמה היא משמשת ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מדובר בתרופה נוגדת פסיכוזה שיש לה כנראה גם השפעה נוגדת דיכאון. בנוסף. היא ניתנת לחולי סכיזופרניה, קשישים עם דמנציה שלא מגיבים לתרופות אחרות, ויש מחקרים על שימוש בה כתוספת לטיפול בהפרעה אובססיבית- קומפולסיבית. אנא ראי גם כאן: http://www.clalit.org.il/geha/Content/Content.asp?CID=36&u=279 קרא עוד

 הנכד שלי בן שנה וארבעה חודשים והוא מאונן. למיטב ידיעתי, אוננות ילדים מופיעה בדרך כלל בגיל 3. רציתי לדעת אם זה נורמלי בגילו, או שיש לפנות לרופא לייעוץ.
הנכד שלי בן שנה וארבעה חודשים והוא מאונן. למיטב ידיעתי, אוננות ילדים מופיעה בדרך כלל בגיל 3. רציתי לדעת אם זה נורמלי בגילו, או שיש לפנות לרופא לייעוץ.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אוננות אצל ילדים היא תופעה רווחת, טבעית ונורמאלית, שקשורה לתהליכים התפתחותיים של הכרה והנאה מהגוף. האוננות מתחילה כבר אצל תינוקות צעירים, ואינה מלווה במחשבות או בפנטזיות מיניות ולא קשורה לתהליכים של התבגרות מינית מוקדמת. לפי תיאורך, אין צורך לחשוש. רק אם ההתופעה מתרחשת מעבר למידה הנורמלית, גשי עימו להתייעצות אצל רופא ילדים. בהצלחה. ד"ר אורלי שניידר - אינפומד קרא עוד

 דבר ידוע הוא שכשתינוקות נולדים הגולגולת שלהם אינה סגורה לחלוטין.  אמא שלי מספרת לי שבעת הולדתי מרוב המאמץ שהשקעתי "לצאת" ומהלחץ  שנוצר בראשי התפוצץ איזה כלי דם, ובאותו המקום הרך של הגולגולת הלא  סגורה נוצרה מין בועה של דם. היא אומרת שטיפלו בזה ולא הייתה בעיה.  בנוסף היא מספרת לי שקוראים לזה גמטומיה או משהו כזה. הייתי רוצה  לדעת כמה שיותר פרטים מדויקים על התופעה!
דבר ידוע הוא שכשתינוקות נולדים הגולגולת שלהם אינה סגורה לחלוטין. אמא שלי מספרת לי שבעת הולדתי מרוב המאמץ שהשקעתי "לצאת" ומהלחץ שנוצר בראשי התפוצץ איזה כלי דם, ובאותו המקום הרך של הגולגולת הלא סגורה נוצרה מין בועה של דם. היא אומרת שטיפלו בזה ולא הייתה בעיה. בנוסף היא מספרת לי שקוראים לזה גמטומיה או משהו כזה. הייתי רוצה לדעת כמה שיותר פרטים מדויקים על התופעה!
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

יש שני סוגים של דימומים בקרקפת לאחר לידה. הראשון נקרא קפוט סוקצינטום, וזהו דימום שטחי עורי עורפי הנובע מואקום שנוצר על ראש התינוק בתעלת הלידה, והוא חולף כעבור יממה או שתיים. השני הוא מצב מעט חמור יותר, הנובע מהצטברות דם מתחת לקרום המוח, מצב הנקרא צפלוהמטומה, ואשר הינו כמעט תמיד סיבוך מיילדותי, הנובע מדחיסת הראש בתעלת הלידה. האחרון שכיח יותר בלידת מלקחיים, ויכול להיות מלווה בשבר קטן בעצמות הגולגולת. הלחץ המופעל על ראש התינוק קורע כלי דם קטנים וגורם להצטברות דם בקרקפת. הנפיחות נותרת מספר ימים אך בשני המקרים הדבר בדרך כלל חולף ללא טיפול, אינו מותיר נזק והינו חסר השלכות לעתיד כי הפגיעה היא חיצונית ואינה ברקמת המוח. לקריאה נוספת- http://kidshealth.org/parent/pregnancy_newborn/common/newborn_variations_p4.html קרא עוד

 אני אישה בת 30 ללא ילדים. לפני מספר ימים השתחררתי מאשפוז בעקבות הריון חוץ-רחמי בחצוצרה הימנית. זו הפעם השניה שנקלעתי להריון חוץ-רחמי, וגם בפעם הקודמת ההריון היה בחצוצרה הימנית. בהריון הקודם לא נדרשה שום התערבות מאחר שההריון ירד מעצמו. אולם הפעם קיבלתי 2 זריקות  מתוטרקסאט.   הבנתי שככל הנראה יש בעיה בחצוצרה הימנית שלי, ושיש סיכוי מאוד גבוה שגם ההריון הבא לא יהיה תקין. האם יתכן שאין שחלה שמאלית, ושמסיבה זו ההריון הוא תמיד בצד הימני? באף  בדיקת אולטרסאונד לא נמצאה השחלה השמאלית. האם ניתן לטפל בחצוצרה פגומה? כיצד בכל זאת אוכל להיכנס להריון תקין?
אני אישה בת 30 ללא ילדים. לפני מספר ימים השתחררתי מאשפוז בעקבות הריון חוץ-רחמי בחצוצרה הימנית. זו הפעם השניה שנקלעתי להריון חוץ-רחמי, וגם בפעם הקודמת ההריון היה בחצוצרה הימנית. בהריון הקודם לא נדרשה שום התערבות מאחר שההריון ירד מעצמו. אולם הפעם קיבלתי 2 זריקות מתוטרקסאט. הבנתי שככל הנראה יש בעיה בחצוצרה הימנית שלי, ושיש סיכוי מאוד גבוה שגם ההריון הבא לא יהיה תקין. האם יתכן שאין שחלה שמאלית, ושמסיבה זו ההריון הוא תמיד בצד הימני? באף בדיקת אולטרסאונד לא נמצאה השחלה השמאלית. האם ניתן לטפל בחצוצרה פגומה? כיצד בכל זאת אוכל להיכנס להריון תקין?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

בכל בדיקת אולטרסאונד יש לזהות את שתי השחלות. האם נאמר לך על ידי הרופא שלא קיימת שחלה אחת? ישנם מצבים בהם בוחרים להסיר חצוצרה אחת בעקבות הריונות מחוץ לרחם. על פי הבנתי ממכתבך, זה עוד לא המקרה אצלך. הריונות תקינים מתקיימים גם אצל נשים עם אירועים חוזרים של הריונות מחוץ לרחם. אם ישנם קשיים להיכנס להריון לאחר הריונות מחוץ לרחם, טיפולי פוריות הכרוכים בהפריות מבחנה הם פתרון מצויין. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 אני בת 47. איך מתפתח שרירן? האם יודעים עוד לפני הכריתה אם זה שפיר? מה הסימנים לשרירן ממאיר? האם בגיל 47, כל עוד יש מחזור, צריך אמצעי מניעה? רופא הנשים לא המליץ על גלולות בגילי בטענה שהסיכוי להיכנס להריון הוא אחד למיליון.
אני בת 47. איך מתפתח שרירן? האם יודעים עוד לפני הכריתה אם זה שפיר? מה הסימנים לשרירן ממאיר? האם בגיל 47, כל עוד יש מחזור, צריך אמצעי מניעה? רופא הנשים לא המליץ על גלולות בגילי בטענה שהסיכוי להיכנס להריון הוא אחד למיליון.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

שרירן הוא גידול של רקמה סיבית ושרירית שמתפתח בדופן השרירי של הרחם. ברוב המקרים זהו מצב שפיר. הסיבה להופעת שרירנים אינה ידועה, אך ידוע כי תופעה זו מאוד נפוצה ומופיעה כמעט אצל 50% מהנשים. רק לאחר שליחת דגימה לביופסיה ניתן לדעת אם השרירן שפיר או ממאיר. לגבי שימוש באמצעי מניעה בגיל מתקדם, נכון לומר כי הסיכוי להריון קטן יחסית, אך עדיין אינו אפסי. לא מומלץ להשתמש בגלולות למניעת הריון, אך ישנם אמצעי מניעה אחרים, שאינם מבוססים על הורמונים, שבהם ניתן להשתמש, כגון התקן תוך-רחמי, אמצעי חציצה ועוד. בנוסף, באפשרותך להעריך את מצב הפוריות שלך, ועל סמך התוצאות להחליט אם עלייך להשתמש באמצעי מניעה או לא. כל טוב, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר גיא תם
ד"ר גיא תם עיניים
4.9
( 145 חוות דעת )
"רופא מדהים הולכת אליו פעם בשנה במשך שנים לא אחליף אותו לרופא אחר!"
ד"ר יצחק שוחט
ד"ר יצחק שוחט אף אוזן גרון וכירורגיית ראש-צוואר
5
( 9 חוות דעת )
"אני מאוד מרוצה"
ד"ר פולינה אוסטרובסקי
ד"ר פולינה אוסטרובסקי יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
גינקולוגית בכירה ורופאת פוריות בהרצליה מדיקל סנטר, בבית החולים לניאדו ובמרפאתה הפרטית
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו