שאלות ותשובות - עמוד 882
מאת: מערכת אינפומד
המשך לעסוק בספורט ללא חשש. בלוטת הלימפה המוגדלת לא נשמעת מדאיגה, אבל המשך במעקב אצל הרופא המטפל. כדאי שיבחן את הבלוטה שוב בעוד כחודשיים. ד"ר משה ארוך - רופא משפחה ומומחה ברפואת ספורט קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
הממצאים מתייחסים לשני מוקדים עיקריים: בידיים, נראה שאת סובלת מ"תסמונת המנהרה הקרפלית" (Carpal Tunnel Syndrome), בה נלכד העצב המדיאני בתעלה הנמצאת בשורש כף היד, דבר שגורם לכאבים בכף היד. ברגליים, או יותר נכון בגב התחתון, נראה שישנה פתולוגיה של העצבים בגובה החוליות L5 S1, ושזה גורם לכאבים ולחולשה ברגליים. ישנן גישות טיפוליות רבות, החל מפיזיותרפיה ועד לניתוחים, הכל תלוי בחומרת הבעיה ובמידת הסבל שלך מן התסמינים. בכל אופן, עליך לחזור אל הרופא שהפנה אותך לבדיקה ולהיוועץ עימו. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
הידרדניטיס סופורטיבה היא מחלה שכיחה יחסית, ולמרות זאת יש רק מעט מידע רפואי מבוסס לגביה. הטיפול היחיד שבאמת תמיד יעיל נגדה הוא אכן כריתת הבלוטות שהן המקור למחלה, אך הדבר כרוך בניתוח על סיבוכיו האפשריים. ישנה רשימה ארוכה של טיפולים תרופתיים אשר נמצאו יעילים בחלק מהחולים. אחד מהם הוא טיפול בתרופה רואקוטן. טיפול זה מוכר, אך הדיעות חלוקות לגבי יעילותו. ישנם דיווחים על הצלחות גדולות בטיפול ברואקוטן ויש דיווחים על מקרים שבהם התרופה לא עזרה כלל. ההמלצה היא לנסות, ואם רואקוטן אינו יעיל - להפסיק. התייעצי עם הרופא המטפל לגבי אופן הטיפול ותופעות לוואי של התרופה. איחולי בריאות ד"ר נועה גולדשר מינרבי - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
הופעת הציסטות אינה קשורה להריון, אינה מפריעה לכניסה להריון ואינה מונעת נסיונות להרות. במה שציינת אין שום דבר חריג. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
קשה לקבוע ממה את סובלת בלי לבדוק אותך. אפילו לא ציינת את מיקומו של הפצע הנ"ל. ניתן לפסול את האופציה של בצקת במפשעה, משום שבצקת אינה גורמת לכאב ואינה מוגלתית, אולם עדיין נשארות אופציות רבות, החל מבלוטת לימפה מוגדלת, דלקת בבלוטת חלב ועוד. לימפוגרנולומה מינית נפוצה יותר באיזורים טרופיים. עליך ללכת לרופא שלך, כדי שיבדוק אותך ויתרשם במה מדובר. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
מדובר בתרופה נוגדת פסיכוזה שיש לה כנראה גם השפעה נוגדת דיכאון. בנוסף. היא ניתנת לחולי סכיזופרניה, קשישים עם דמנציה שלא מגיבים לתרופות אחרות, ויש מחקרים על שימוש בה כתוספת לטיפול בהפרעה אובססיבית- קומפולסיבית. אנא ראי גם כאן: http://www.clalit.org.il/geha/Content/Content.asp?CID=36&u=279 קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אוננות אצל ילדים היא תופעה רווחת, טבעית ונורמאלית, שקשורה לתהליכים התפתחותיים של הכרה והנאה מהגוף. האוננות מתחילה כבר אצל תינוקות צעירים, ואינה מלווה במחשבות או בפנטזיות מיניות ולא קשורה לתהליכים של התבגרות מינית מוקדמת. לפי תיאורך, אין צורך לחשוש. רק אם ההתופעה מתרחשת מעבר למידה הנורמלית, גשי עימו להתייעצות אצל רופא ילדים. בהצלחה. ד"ר אורלי שניידר - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
יש שני סוגים של דימומים בקרקפת לאחר לידה. הראשון נקרא קפוט סוקצינטום, וזהו דימום שטחי עורי עורפי הנובע מואקום שנוצר על ראש התינוק בתעלת הלידה, והוא חולף כעבור יממה או שתיים. השני הוא מצב מעט חמור יותר, הנובע מהצטברות דם מתחת לקרום המוח, מצב הנקרא צפלוהמטומה, ואשר הינו כמעט תמיד סיבוך מיילדותי, הנובע מדחיסת הראש בתעלת הלידה. האחרון שכיח יותר בלידת מלקחיים, ויכול להיות מלווה בשבר קטן בעצמות הגולגולת. הלחץ המופעל על ראש התינוק קורע כלי דם קטנים וגורם להצטברות דם בקרקפת. הנפיחות נותרת מספר ימים אך בשני המקרים הדבר בדרך כלל חולף ללא טיפול, אינו מותיר נזק והינו חסר השלכות לעתיד כי הפגיעה היא חיצונית ואינה ברקמת המוח. לקריאה נוספת- http://kidshealth.org/parent/pregnancy_newborn/common/newborn_variations_p4.html קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
בכל בדיקת אולטרסאונד יש לזהות את שתי השחלות. האם נאמר לך על ידי הרופא שלא קיימת שחלה אחת? ישנם מצבים בהם בוחרים להסיר חצוצרה אחת בעקבות הריונות מחוץ לרחם. על פי הבנתי ממכתבך, זה עוד לא המקרה אצלך. הריונות תקינים מתקיימים גם אצל נשים עם אירועים חוזרים של הריונות מחוץ לרחם. אם ישנם קשיים להיכנס להריון לאחר הריונות מחוץ לרחם, טיפולי פוריות הכרוכים בהפריות מבחנה הם פתרון מצויין. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
שרירן הוא גידול של רקמה סיבית ושרירית שמתפתח בדופן השרירי של הרחם. ברוב המקרים זהו מצב שפיר. הסיבה להופעת שרירנים אינה ידועה, אך ידוע כי תופעה זו מאוד נפוצה ומופיעה כמעט אצל 50% מהנשים. רק לאחר שליחת דגימה לביופסיה ניתן לדעת אם השרירן שפיר או ממאיר. לגבי שימוש באמצעי מניעה בגיל מתקדם, נכון לומר כי הסיכוי להריון קטן יחסית, אך עדיין אינו אפסי. לא מומלץ להשתמש בגלולות למניעת הריון, אך ישנם אמצעי מניעה אחרים, שאינם מבוססים על הורמונים, שבהם ניתן להשתמש, כגון התקן תוך-רחמי, אמצעי חציצה ועוד. בנוסף, באפשרותך להעריך את מצב הפוריות שלך, ועל סמך התוצאות להחליט אם עלייך להשתמש באמצעי מניעה או לא. כל טוב, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד