דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 881

 שמעתי שיש שיטות אורתופדיות שמגביהות את האדם בשניים או שלושה ס"מ גם עד גיל 24. האם תוכלו לתת לי את השמות של השיטות והיכן אפשר למצוא חומר בנושא? שמעתי על שיטת אילזרוב, האם יש אחרות?
שמעתי שיש שיטות אורתופדיות שמגביהות את האדם בשניים או שלושה ס"מ גם עד גיל 24. האם תוכלו לתת לי את השמות של השיטות והיכן אפשר למצוא חומר בנושא? שמעתי על שיטת אילזרוב, האם יש אחרות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אין אף שיטה שבאמת מאריכה אנשים בריאים שאינם סובלים מננסות מולדת. הכוונה היא כנראה לכך שמכיוון שאדם העומד כפוף יהיה נמוך יותר מאדם העומד זקוף, אפשר לחזק את שרירי הגב ולשפר את היכולות של המתעמל לעמוד זקוף וכך להיות גבוה יותר: http://www.fotosearch.com/comp/LIF/LIF127/3D708003.jpg קרא עוד

 בני (18) סובל מהזעת יתר בכפות הידיים. בחודשים האחרונים נוספה גם  הירדמות של קצות האצבעות. בדיקות שהוא עשה (רנטגן צווארי,  אולטרסאונד והולכה חשמלית) לא הראו קשר בין הדברים. אנו שוקלים  אופציה של ניתוח כדי להתגבר על בעית ההזעה. האדם היחיד שאנו מכירים  שעשה ניתוח כזה מצטער ואומר שנגרם לו סבל גדול והבעיה לא נפתרה  כליל.  1. האם ייתכן קשר בין הבעיות ?  2 . האם ניתן לקשר אותנו עם אנשים שעברו ניתוח כזה ?  3. האם לניתוח יש השלכות תפקודיות אחרות ?  4 . האם יש עוד אופציות לטיפול ?  5 . לאיזה רופא עלינו לפנות במטרה לבדוק את בעית ההירדמות ?
בני (18) סובל מהזעת יתר בכפות הידיים. בחודשים האחרונים נוספה גם הירדמות של קצות האצבעות. בדיקות שהוא עשה (רנטגן צווארי, אולטרסאונד והולכה חשמלית) לא הראו קשר בין הדברים. אנו שוקלים אופציה של ניתוח כדי להתגבר על בעית ההזעה. האדם היחיד שאנו מכירים שעשה ניתוח כזה מצטער ואומר שנגרם לו סבל גדול והבעיה לא נפתרה כליל. 1. האם ייתכן קשר בין הבעיות ? 2 . האם ניתן לקשר אותנו עם אנשים שעברו ניתוח כזה ? 3. האם לניתוח יש השלכות תפקודיות אחרות ? 4 . האם יש עוד אופציות לטיפול ? 5 . לאיזה רופא עלינו לפנות במטרה לבדוק את בעית ההירדמות ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

שתי התופעות עשויות להיות קשורות זו בזו אם מדובר במחלת עצבית פריפרית. אנא פנו לרופא נוירולוג לבירור מקיף לפני ביצוע ניתוח כלשהו. לגבי ההזעה- יש אופציה פחות פולשנית של הזרקת חומר בשם בוטוקס שהשפעתו זמנית והפיכה, אולם כאמור לדעתי עליכם לדחות טיפול זה בינתיים עד שהתמונה תתבהר. http://www.aafp.org/afp/971200ap/mcknight.html קרא עוד

 אשתי בת 50 וחולה בסוכרת מסוג 2. כעת היא חולה בשלבקת חוגרת. באילו שלבים של המחלה היא יכולה להדביק אנשים בקרבתה, כולל כאלה שלא היתה להם מחלת אבעבועות רוח? הכוונה לאנשים שעובדים במחיצתה או קרובי משפחה.
אשתי בת 50 וחולה בסוכרת מסוג 2. כעת היא חולה בשלבקת חוגרת. באילו שלבים של המחלה היא יכולה להדביק אנשים בקרבתה, כולל כאלה שלא היתה להם מחלת אבעבועות רוח? הכוונה לאנשים שעובדים במחיצתה או קרובי משפחה.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הן אבעבועות רוח והן שלבקת חוגרת נגרמים על ידי אותו הנגיף - הרפס זוסטר, כך שיכולים להידבק רק מי שלא חלו באבעבועות רוח. לעיתים אנשים נדבקים בנגיף בלא שמתפתחת מחלה קלינית, ואז ניתן לדעת על כך רק באמצעות בדיקת נוגדנים. ניתן להידבק רק כל עוד ישנם על עורו של החולה נגעים שלפוחיתיים. בברכה ד"ר איציק לוי רופא בכיר המרפאה לסיקור, מניעה וטיפול במחלות המועברות במגע מיני מומחה בפנימית, מחלות זיהומיות ומחלות המועברות במגע מיני קרא עוד

 אמי מטפלת בתינוקת שלי בת 4 חודשים והיא חלתה בשלבקת חוגרת ללא ידיעתה.  אני מעוניינת לדעת האם בתי נמצאת בסכנה, מכיוון שאמי גירדה במקום הנגוע והמשיכה לטפל בתינוקת, ואם התינוקת נדבקה, תוך כמה זמן ייראו סימנים? וכמו כן, אילו סימנים מחשידים, והאם לגשת למיון מייד עם הופעת סימנים מחשידים?  אני מאוד מוטרדת מכך, כי הבנתי שהיא יכולה לחלות בדלקת קרום המוח.  אנא עיזרו לי במידע על כך.  וכן, עוד כמה זמן אמי צריכה להתרחק מהתינוקת, כי היא המטפלת שלה. אני חזרתי לעבודה.
אמי מטפלת בתינוקת שלי בת 4 חודשים והיא חלתה בשלבקת חוגרת ללא ידיעתה. אני מעוניינת לדעת האם בתי נמצאת בסכנה, מכיוון שאמי גירדה במקום הנגוע והמשיכה לטפל בתינוקת, ואם התינוקת נדבקה, תוך כמה זמן ייראו סימנים? וכמו כן, אילו סימנים מחשידים, והאם לגשת למיון מייד עם הופעת סימנים מחשידים? אני מאוד מוטרדת מכך, כי הבנתי שהיא יכולה לחלות בדלקת קרום המוח. אנא עיזרו לי במידע על כך. וכן, עוד כמה זמן אמי צריכה להתרחק מהתינוקת, כי היא המטפלת שלה. אני חזרתי לעבודה.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

למעשה, מדובר באותו הנגיף הגורם לאבעבועות רוח. אם אמך נגעה בפצעיה כשהם היו מוגלתיים ולאחר מכן טיפלה בילדה, אכן יש סיכון שהילדה עלולה הייתה להידבק. יחד עם זאת, בגיל ארבעה חדשים סביר שהילדה עדיין מוגנת באמצעות הנוגדנים שהיא קיבלה ממך בזמן ההריון, ולכן יש לה סיכוי טוב שלא להידבק. בכל מקרה, גם אם היא נדבקה הרי שהמחלה ברוב המקרים בגיל צעיר קלה יחסית. הופעת חום או פריחה שלפוחיתית על העור יכולים להיות סימנים למחלה ואז רצוי להתייעץ ברופא הילדים. בכל מקרה, ברגע שהשלפוחיות אצל אמך התייבשו, הרי שהסכנה חלפה. בברכה דר' איציק לוי מומחה בפנימית ובמחלות זיהומיות קרא עוד

 אני בת 23. לפני חודשיים קיימתי יחסי מין לא מוגנים בעת שהותי בארה"ב. לאחר מכן נטלתי את גלולת היום שאחרי האמריקאית. מאז חזרתי לארץ, הייתי אצל רופא משפחה, ונודע לי שיש לי דלקת בדרכי השתן. יש לי איחור של חודש במחזור, וביצעתי 3 בדיקות הריון ביתיות תוצאתן היתה שלילית.   האם יש קשר בין הגלולה (שאינה פוסטינור) לבין האיחור? או אולי זה קשור לדלקת בשתן? והאם יש סיכוי שאני בהריון למרות הבדיקות? עברתי הפלה לפני כשנה.
אני בת 23. לפני חודשיים קיימתי יחסי מין לא מוגנים בעת שהותי בארה"ב. לאחר מכן נטלתי את גלולת היום שאחרי האמריקאית. מאז חזרתי לארץ, הייתי אצל רופא משפחה, ונודע לי שיש לי דלקת בדרכי השתן. יש לי איחור של חודש במחזור, וביצעתי 3 בדיקות הריון ביתיות תוצאתן היתה שלילית. האם יש קשר בין הגלולה (שאינה פוסטינור) לבין האיחור? או אולי זה קשור לדלקת בשתן? והאם יש סיכוי שאני בהריון למרות הבדיקות? עברתי הפלה לפני כשנה.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

על פי הבדיקות, ככל הנראה את לא בהריון. דלקת בדרכי השתן אינה משפיעה על הגעת המחזור, אבל פוסטינור (Levonorgestrel) עלול לשבש את סדירות המחזור. יש גורמים נוספים שיכולים לגרום לעיכוב במחזור, ביניהם לחץ נפשי, טיסות ושינוי זמני עירות ועוד. אם המחזור לא יגיע בקרוב, גשי לרופא המטפל לבדיקה. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 אני בת 28, וסובלת מפלטפוס חמור. בשנים האחרונות החלו לי כאבים בכפות הרגליים בעת הליכה, עמידה ואף מנוחה. מדרסים כבר לא עוזרים לי לאורך זמן כמו פעם.   הרופא שלח אותי למיפוי עצמות, ולאחר שכל התוצאות שהתקבלו היו תקינות הוא המליץ על ניתוח בשם Subtalar Arthroeresis. ידוע לי שניתוח זה מיועד לילדים קטנים, אך לאחר תוצאות המיפוי אמר לי הרפוא שאין כל חשש, ושהתוצאות יהיו טובות כמו אצל ילד.   האם עליי לחשוש מניתוח זה בגלל גילי? מהי בכלל דעתכם על הניתוח בגיל שלי? סף הכאב שלי הוא נמוך מאוד עד אפסי. האם ארגיש משהו בעת הניתוח או שהוא מבוצע בהרדמה מלאה? מהו זמן ההחלמה מניתוח כזה, והאם יש חשש לסיבוכים בעקבותיו, כמו צליעה או סיבוכים דומים? אני רקדנית ועוסקת המון בספורט.   בקיצור - האם יש לי מה לדאוג?
אני בת 28, וסובלת מפלטפוס חמור. בשנים האחרונות החלו לי כאבים בכפות הרגליים בעת הליכה, עמידה ואף מנוחה. מדרסים כבר לא עוזרים לי לאורך זמן כמו פעם. הרופא שלח אותי למיפוי עצמות, ולאחר שכל התוצאות שהתקבלו היו תקינות הוא המליץ על ניתוח בשם Subtalar Arthroeresis. ידוע לי שניתוח זה מיועד לילדים קטנים, אך לאחר תוצאות המיפוי אמר לי הרפוא שאין כל חשש, ושהתוצאות יהיו טובות כמו אצל ילד. האם עליי לחשוש מניתוח זה בגלל גילי? מהי בכלל דעתכם על הניתוח בגיל שלי? סף הכאב שלי הוא נמוך מאוד עד אפסי. האם ארגיש משהו בעת הניתוח או שהוא מבוצע בהרדמה מלאה? מהו זמן ההחלמה מניתוח כזה, והאם יש חשש לסיבוכים בעקבותיו, כמו צליעה או סיבוכים דומים? אני רקדנית ועוסקת המון בספורט. בקיצור - האם יש לי מה לדאוג?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ניתוח מסוג זה מבוצע תחת הרדמה מלאה. משך ההחלמה ממנו ארוך, בדרך כלל 6 שבועות עם גבס וקביים, ולאחר מכן עוד שישה שבועות של גבס בלבד. כמו שאת יכולה להבין, הדבר יכול להקשות עליך ולעכב אותך מבחינת הספורט והריקוד. לגבי ההחלטה אם לבצע את הניתוח או לא, לא אוכל לענות לך בדואר אלקטרוני מבלי שנמצאים בידי כל הפרטים. אם את חוששת מההחלטה, הייתי ממליצה לך ללכת לקבלת חוות דעת נוספת כדי לדעת אם ההחלטה על ניתוח היא הנכונה. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 בתקופה האחרונה אני סובלת מכאבים עזים באזור הבטן התחתונה בצד ימין ובגב התחתון בצד ימין. להלן תוצאות הבדיקות:   במיפוי: קיימת קליטה מוגברת ב- facet joints של חוליה L5-S1 וב- spinous process של חוליה L3.  קיימת קליטה מעט מוגברת בברכיים ובקרסוליים.  לסיכום: הממצאים יכולים להתאים לשינויים ניווניים. קליטות מעט מוגברות במפרקים - שינויים ארתריטים קלים.   מה אוכל לעשות כדי להפסיק את הכאבים ומה אומרות תוצאות הבדיקות?
בתקופה האחרונה אני סובלת מכאבים עזים באזור הבטן התחתונה בצד ימין ובגב התחתון בצד ימין. להלן תוצאות הבדיקות: במיפוי: קיימת קליטה מוגברת ב- facet joints של חוליה L5-S1 וב- spinous process של חוליה L3. קיימת קליטה מעט מוגברת בברכיים ובקרסוליים. לסיכום: הממצאים יכולים להתאים לשינויים ניווניים. קליטות מעט מוגברות במפרקים - שינויים ארתריטים קלים. מה אוכל לעשות כדי להפסיק את הכאבים ומה אומרות תוצאות הבדיקות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

את סובלת משינויים דלקתיים קלים. קודם כל עליך לרדת במשקל אם יש לך משקל יתר, ולקחת כדורים נוגדי דלקת כמו אתופאן 600 מ"ג פעמיים ביום, אם אינך לוקחת תרופות אחרות ואין בעיות בקיבה, ולהמשיך בהתעמלות לחיזוק שרירי הגב.  ד"ר משה ארוך - רופא משפחה ומתמחה ברפואת ספורט קרא עוד

 אני מעשן גראס בכמויות גדולות זה 10 שנים, וברצוני להפסיק עם זה. האם יש תרופה שתסייע לי, והאם אפשר להשיג אותה עם מרשם מרופא המשפחה?
אני מעשן גראס בכמויות גדולות זה 10 שנים, וברצוני להפסיק עם זה. האם יש תרופה שתסייע לי, והאם אפשר להשיג אותה עם מרשם מרופא המשפחה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הדעות חלוקות לגבי תסמונת הגמילה מגראס. יש שאומרים שזה לא סם ממכר, ועל כן אין קשיי גמילה, ויש שאומרים שהתלות בסם אצל אנשים שהשתמשו בו במשך שנים ארוכות מובילה להופעת סימפטומים. לא קיימת תרופה שתעזור בתהליך הגמילה מלבד נחישות והחלטה על שינוי החיים. ניתן לקבל עזרה במהלך תהליך הגמילה, לדוגמה מיועצים ב"אל סם". אני מצרפת קישור לדף של עמותה על תופעות הגמילה מגראס. http://www.alsam.org.il/info.asp?id=1 קרא עוד

 אני בן 30, סובל מעודף משקל ומריפלוקס (מטופל ב- lanton). לפני כחודש וחצי החלו לי כאבי גב בחלקו העליון, ניגשתי לאורתופד ששלח אותי הביתה ואמר שאם זה לא עובר אחרי שבועיים לחזור אליו. לאחר שבועיים הכאבים לא רק שלא עברו, אלא שהתווספו אליהם כאבי בטן (צד שמאל למטה). את הכאבים הללו זכרתי מלפני שנה בערך. חזרתי לאורתופד שעשה לי בדיקה גופנית באיזור הבטן והפנה אותי לכירורג.   פניתי לכירורג שבדק אותי ושלח אותי ל-US: כבד, כיס מרה, דרכי מרה, לבלב, טחול. הממצאים החריגים היו: כבד שומני - מרקמו לקוי במידה קלה ללא ממצא חשוד. לבלב ורטרופריטונאום מוסתרים על ידי גזים במעיים.   בינתיים כאבי הגב עברו וכאבי הבטן רק מחמירים ומקרינים לי לחזה. הכירורג שלח אותי לגסטרו בטענה שזה יכול להיות מבקע בסרעפת. להלן תוצאות בדיקות הדם שעשיתי השבוע לפי בקשתי מרופאת המשפחה.   Glucose (B) 96  Urea (B) 29  Creatinine (B) 1.2  K+ Potassium (B) 4  Na- Sodium (B) 140  Ca-Calcium (B) 9.8  Cholesterol 230  Triglycerides 425  HDL-Cholesterol 30  LDL Cholesterol Calculat. 156.3  Protein Total (B) 7.5  Albumin (B) 4.7  ALKP-Alkaline Phosphatase 105.5  ALT (GPT) 18  Fe - Iron 60  Ferritin 52  Vitamin B12 244  Folic Acid 5.4  ESR 1 hour 10  WBC-Leucocytes 7.7  RBC-Red Blood Cells 5.14  Hemoglobin 14.1  Hematocrit 42.7  MCV-Mean Cell Volume 83  MCH-Mean Cell Hemoglobin 27.4  MCHC-M.Cell Hb cont. 33  RDW-Red Cell Distri.Width 13.4  Platelets 309  MPV-Mean Platelet Volume 12  Neutrophils % 56.9  Lymphocytes % 34.1  Monocytes % 7.4  Eosinophils % 1.3  Basophils % 0.3  Neutrophils # 4.4  Lymphocytes # 2.63  Monocytes # 0.57  Eosinophils # 0.1  Basophils #0.02  TSH 1.59  Antinuclear Ab Adults 0.47   מה אני עושה הלאה? אני ממש סובל.
אני בן 30, סובל מעודף משקל ומריפלוקס (מטופל ב- lanton). לפני כחודש וחצי החלו לי כאבי גב בחלקו העליון, ניגשתי לאורתופד ששלח אותי הביתה ואמר שאם זה לא עובר אחרי שבועיים לחזור אליו. לאחר שבועיים הכאבים לא רק שלא עברו, אלא שהתווספו אליהם כאבי בטן (צד שמאל למטה). את הכאבים הללו זכרתי מלפני שנה בערך. חזרתי לאורתופד שעשה לי בדיקה גופנית באיזור הבטן והפנה אותי לכירורג. פניתי לכירורג שבדק אותי ושלח אותי ל-US: כבד, כיס מרה, דרכי מרה, לבלב, טחול. הממצאים החריגים היו: כבד שומני - מרקמו לקוי במידה קלה ללא ממצא חשוד. לבלב ורטרופריטונאום מוסתרים על ידי גזים במעיים. בינתיים כאבי הגב עברו וכאבי הבטן רק מחמירים ומקרינים לי לחזה. הכירורג שלח אותי לגסטרו בטענה שזה יכול להיות מבקע בסרעפת. להלן תוצאות בדיקות הדם שעשיתי השבוע לפי בקשתי מרופאת המשפחה. Glucose (B) 96 Urea (B) 29 Creatinine (B) 1.2 K+ Potassium (B) 4 Na- Sodium (B) 140 Ca-Calcium (B) 9.8 Cholesterol 230 Triglycerides 425 HDL-Cholesterol 30 LDL Cholesterol Calculat. 156.3 Protein Total (B) 7.5 Albumin (B) 4.7 ALKP-Alkaline Phosphatase 105.5 ALT (GPT) 18 Fe - Iron 60 Ferritin 52 Vitamin B12 244 Folic Acid 5.4 ESR 1 hour 10 WBC-Leucocytes 7.7 RBC-Red Blood Cells 5.14 Hemoglobin 14.1 Hematocrit 42.7 MCV-Mean Cell Volume 83 MCH-Mean Cell Hemoglobin 27.4 MCHC-M.Cell Hb cont. 33 RDW-Red Cell Distri.Width 13.4 Platelets 309 MPV-Mean Platelet Volume 12 Neutrophils % 56.9 Lymphocytes % 34.1 Monocytes % 7.4 Eosinophils % 1.3 Basophils % 0.3 Neutrophils # 4.4 Lymphocytes # 2.63 Monocytes # 0.57 Eosinophils # 0.1 Basophils #0.02 TSH 1.59 Antinuclear Ab Adults 0.47 מה אני עושה הלאה? אני ממש סובל.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הינך סובל מהיפרליפידמיה, כלומר, ערכים גבוהים יתר על המידה של שומנים בדם – טריגליצרידים, ורמת הכולסטרול "הלא טוב", LDL , גבוהה מידי: אתה צריך להגיע למקסימום של 100; ורמת הכולסטרול "הטוב", HDL, נמוךכה מידי, וצריכה להיות 50 לכל הפחות. כמו כן, ישנו חוסר בחומצה פולית וערכי ויטמין B12 שלך נמצאים במינימום. בדיקת האולטרסאונד מראה כבד שומני שאינו על רקע צריכת אלכוהול. אתה מעיד על עצמך שאתה בעל משקל עודף, והייתי שמח לדעת מהו משקלך כדי לקבוע BMI, אך אתה יכול לעשות זאת דרך האתר. כל אלה מראים שאתה נמצא בסיכון גבוה מאוד למחלות קרדיווסקולריות בגיל מוקדם, כלומר לפני גיל 55. כאדם הסובל מריפלוקס, ישנה סבירות שכאבי הבטן שאתה מרגיש נובעים מהריפלוקס , מכיוון שיש מקרים בהם האזורים הנגועים מהוושט, הקיבה והתריסריון מקרינים את הכאב לבית החזה, לבטן התחתונה ולגב. אני ממליץ לך להמשיך בבדיקות המקיפות אצל הגסטרואנטרולוג. כמו כן, מומלץ להתחיל בדיאטה דלת קלוריות של 1,500 קלוריות ליום ופעילות ספורטיבית יומית מתונה, כמו הליכה של 30 דקות ביום. הימנע מאכילת מאכלים שומניים – עליך לשמור על הדיאטה גם בשל הכבד השומני ממנו אתה סובל. הוסף ירקות ומוצרים סיביים לתזונה שלך, דבר שיקל על תנועת המעיים. קח תוספי מזון של חומצה פולית וויטמין B12, הנלקחים ככדור אחד ליום במציצה איטית מתחת ללשון. אתה עדיין צעיר ויכול להביא לשינוי במצב בריאותך כשאתה עדיין בשלב מניעת המחלות ולא בשלב הטיפול בהן. ד"ר גיל טאובר - אינפומד עוד באינפומד מחשבון BMI להערכת עודף משקל קרא עוד

  אני נוטלת 2 כדורי זובירקס 400 מ"ג לטיפול בהרפס מדי יום במהלך השנה האחרונה על מנת לא להדביק את בן זוגי. לפני כן נטלתי את התרופה עם הפסקות.   לפני כשבועיים פניתי לזיהומולוגית להתייעצות להמשך טיפול, והיא, לאחר סקירה של ההיסטוריה הרפואית שלי ובדיקת תרבית שחזרה חיובית, החליטה שאני צריכה לקחת זובירקס למניעה באופן קבוע, גם מתוך הבנה שאני לא רוצה להדביק את בן זוגי.    האם כתוצאה מנטילה קבועה של הכדורים יכול להיווצר נזק לטווח ארוך? טרם קבלתי תשובה חד משמעית בעניין.    האם הגוף שלי יהיה בסופו של דבר חסין כתוצאה מנטילה קבועה?    האם יכול להיגרם נזק אמיתי לכבד כתוצאה מנטילה קבועה של זובירקס?    האם נטילה קבועה של כדורי זובירקס יכולה להקשות על כניסה להריון?    האם בלידה קיסרית אין שום נזק לעובר (גם אם אובחנה אצלי התפרצות בחודשי ההריון האחרונים)?    מהו הנזק שיכול להיגרם לגבר בהרפס מין?    האם הרפס הוא גנטי או שזה רק עניין של הדבקות?   נטילת כדורי אציקלוביר (זוביראקס) או ואלאציקלוביר (ואלטרקס) לטווח הארוך אינה גורמת נזק, גם לא לכבד. בנוסף, נטילת הכדורים הללו לטווח הארוך אינה גורמת לנגיפי ההרפס לפתח עמידות. עמידות לתכשירים אלה נמצאה עד היום בעיקר בחולי איידס שלא נטלו את התרופה כמו שצריך.   הדבקה בהרפס אינה גנטית, זה הכול עניין של מזל. נטילת תכשירים אלה אינה מקשה על כניסה להריון וניתוח קיסרי. בזמן התפרצות היא אכן מפחיתה במידה ניכרת ביותר את הסיכון של היילוד להידבק.   בברכה   ד"ר איציק לוי
אני נוטלת 2 כדורי זובירקס 400 מ"ג לטיפול בהרפס מדי יום במהלך השנה האחרונה על מנת לא להדביק את בן זוגי. לפני כן נטלתי את התרופה עם הפסקות. לפני כשבועיים פניתי לזיהומולוגית להתייעצות להמשך טיפול, והיא, לאחר סקירה של ההיסטוריה הרפואית שלי ובדיקת תרבית שחזרה חיובית, החליטה שאני צריכה לקחת זובירקס למניעה באופן קבוע, גם מתוך הבנה שאני לא רוצה להדביק את בן זוגי. האם כתוצאה מנטילה קבועה של הכדורים יכול להיווצר נזק לטווח ארוך? טרם קבלתי תשובה חד משמעית בעניין. האם הגוף שלי יהיה בסופו של דבר חסין כתוצאה מנטילה קבועה? האם יכול להיגרם נזק אמיתי לכבד כתוצאה מנטילה קבועה של זובירקס? האם נטילה קבועה של כדורי זובירקס יכולה להקשות על כניסה להריון? האם בלידה קיסרית אין שום נזק לעובר (גם אם אובחנה אצלי התפרצות בחודשי ההריון האחרונים)? מהו הנזק שיכול להיגרם לגבר בהרפס מין? האם הרפס הוא גנטי או שזה רק עניין של הדבקות? נטילת כדורי אציקלוביר (זוביראקס) או ואלאציקלוביר (ואלטרקס) לטווח הארוך אינה גורמת נזק, גם לא לכבד. בנוסף, נטילת הכדורים הללו לטווח הארוך אינה גורמת לנגיפי ההרפס לפתח עמידות. עמידות לתכשירים אלה נמצאה עד היום בעיקר בחולי איידס שלא נטלו את התרופה כמו שצריך. הדבקה בהרפס אינה גנטית, זה הכול עניין של מזל. נטילת תכשירים אלה אינה מקשה על כניסה להריון וניתוח קיסרי. בזמן התפרצות היא אכן מפחיתה במידה ניכרת ביותר את הסיכון של היילוד להידבק. בברכה ד"ר איציק לוי
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מומחה במחלות זיהומיות קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר אסף בר
ד"ר אסף בר עיניים
סגן מנהל המחלקה ומנהל מרפאות החוץ של מחלקת העיניים במרכז הרפואי וולפסון
ד"ר הלנה מרטינז
ד"ר הלנה מרטינז עור ומין
4.8
( 139 חוות דעת )
"5"
ד"ר ודים טשליקוב
ד"ר ודים טשליקוב רפואת כאב
מנהל מרפאת כאב במרכז הרפואי אסותא - סמסון, אשדוד
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו