דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 885

 בשבוע האחרון אני סובלת מכאבים בקרסוליים. מקור הכאב מורגש מכיוון כף הרגל ומעלה לקרסול. הכאב מורגש גם בישיבה, בשתי הרגליים באותה המידה. מה עליי לעשות כדי לטפל בזה?
בשבוע האחרון אני סובלת מכאבים בקרסוליים. מקור הכאב מורגש מכיוון כף הרגל ומעלה לקרסול. הכאב מורגש גם בישיבה, בשתי הרגליים באותה המידה. מה עליי לעשות כדי לטפל בזה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מתיאור הבעיה לא ברור לי מה מקורה. ישנן אפשרויות רבות למקור כאב בקרסול: מצבי דלקת בקרסול בשל גידים רבים העוברים בשני צידי כף הרגל - למצב כזה אופיינים כאב במישוש הגידים, נפיחות מקומית, כאב בהנעת הרגל למתיחת הגיד, כאב המתגבר בהליכה ונחלש במנוחה. מצבי נקעים בהם ישנה מתיחה של גידים ושרירים – אופייני כאב עז עם חום, נפיחות, אודם ורגישות בתנועה היורדים עם הזמן. מצבים בהם מנח לא מאוזן של כפות רגליים גורר כאבים מתמשכים הנובעים הן ממפרקים והן משרירים. דורבן – עצם קטנה הגדלה על עצם הקלקנאוס ולוחצת על כרית הסיכוך. העצם יכולה לצמוח גם מאחורי שריר התאומים ולהכאיב שם. שינויים ניווניים במפרקי כף הרגל ובמיוחד בבסיס הבוהן. אם הכאב החל בבת אחת בשתי כפות הרגליים - יש צורך לבדוק אם ייתכן שמקור הבעיה בנעליים חדשות שאולי משפיעות על כפות הרגליים. רפואה שלמה ירון טילינגר, פיזיותרפיסט מוסמך מכבי שירותי בריאות קרא עוד

 אני מטופלת בתרופה מקבוצת הביספוספונאטים. ברצוני לשאול אם קיימות תרופות מקבוצה זו בצורת מדבקות למקרים של מערכת עיכול רגישה.
אני מטופלת בתרופה מקבוצת הביספוספונאטים. ברצוני לשאול אם קיימות תרופות מקבוצה זו בצורת מדבקות למקרים של מערכת עיכול רגישה.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ביספוספונאטים הן תרופות המעכבות את מחלת האוסטאופורוזיס (ראי מונח "דלדול עצם (אוסטאופורוזיס) " במילון המונחים בפורטל Infomed, וראי גם מאמר מומלץ הדן באוסטאופורוזיס באתר: http://www.ynet.co.il/articles/1,7340,L-3019414,00.html ). ביספוספונאטים ניתן ליטול רק כטבליות או תמיסה, דרך הפה. אין תרופות מקבוצה זו בצורת מדבקות עוריות. מכיוון שהתרופה איננה נספגת היטב במערכת העיכול, והיות והיא עלולה לגרום לדלקת הוושט, יש ליטול את התרופה מיד לאחר קימה בבוקר, ויש להישאר במצב זקוף (לא בשכיבה) ובצום חצי שעה לאחר נטילת התרופה. יש לשתות כוס מים בעת נטילת התרופה ויש לקחת תוספות סידן במועד אחר ביום, היות והם מעכבים את ספיגת התרופה. ניתן להפחית את תופעות הלוואי הגאסטרואינטסטינליות (קשורות המערכת העיכול) של התרופה על ידי נטילת מינון חד- שבועי במקום מינון יומי. קרא עוד

 מה תורם לגמישות העצם ומה גורם למוצקות העצם? האם קלסיפיקציה ומינרליזציה קשורים לנושא?
מה תורם לגמישות העצם ומה גורם למוצקות העצם? האם קלסיפיקציה ומינרליזציה קשורים לנושא?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

רקמה קשה וצפופה יוצרת את שלד הגוף. היא מורכבת ממשתית של סיבי קולגן ומלחי עצם, בעיקר מלחי סידן. החלק החיצוני של העצם נקרא עצם דחוסה, והוא עשוי רקמת עצם מסודרת בשכבות קונצנטריות. מתחתיו נמצאת עצם ספוגית, העשויה רשת של עמודי עצם שביניהם חללים המכילים את מוח העצם. מחלקים את העצמות לארוכות, קצרות, שטוחות או לא סדירות. העצמות לא רק יוצרות את השלד, הן גם משמשות כמאגר של מינרלים, ויש להן תפקיד חשוב ביצירת תאי דם. עצם בריאה מוגדרת כבעלת צפיפות תקינה, ולא נמדדת על ידי קשיחות או גמישות. מה שתורם לצפיפות עצם תקינה הן אכן הקלסיפיקציה והמינרליזציה של העצם, פעולות הבונות את העצם. כאשר פעילות הפירוק והבנייה אינן שוות, נוצרות בעיות, והעצם הופכת לחלשה. דלדול עצם, או אוסטאופורוזיס, נוצר בעצם כאשר פירוק העצם עולה על הבניה. ד"ר נעמה זנזורי - אינפומד קרא עוד

 אני בת 32, סובלת בחודשים האחרונים מהצטננויות חוזרות ונשנות. אני שוחה מדי פעם בבריכה מקורה ולאחר כל שחיה אני שוב מצוננת, לרוב ללא חום. אני סובלת מקור יותר מהרגיל, תמיד הייתי רגישה מאד לקור, אך אני מרגישה כי הבעיה מפני שהיא הוקצנה. אילו בדיקות דם מומלצות והאם יש בדיקות נוספות שכדאי לי לעשות?
אני בת 32, סובלת בחודשים האחרונים מהצטננויות חוזרות ונשנות. אני שוחה מדי פעם בבריכה מקורה ולאחר כל שחיה אני שוב מצוננת, לרוב ללא חום. אני סובלת מקור יותר מהרגיל, תמיד הייתי רגישה מאד לקור, אך אני מרגישה כי הבעיה מפני שהיא הוקצנה. אילו בדיקות דם מומלצות והאם יש בדיקות נוספות שכדאי לי לעשות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

נזלת לאחר שחייה בבריכה יכולה להופיע עקב החשיפה לכלור. יתכן שאת גם סובלת מנזלת אלרגית שתוקפת אותך בעונת המעבר. האם גם בשנים קודמות בתקופת האביב סבלת יותר מנזלת? אם הדבר מפריע לך, תוכלי לפנות למומחה לאלרגיה לקבלת טיפול. לפני כן רצוי להיבדק על ידי רופא אף-אוזן-גרון ולוודא שאין בעיה אחרת במערכת הנשימה שגורמת לנזלות. תחושת קור מוגברת יכולה להיות תוצאה של שתי סיבות עיקריות: אנמיה ותת-פעילות של בלוטת התריס. רצוי לבדוק את רמת ההמוגלובין ואת רמת ה- TSH. ד"ר נועה גולדשר מינרבי - אינפומד קרא עוד

 בבדיקות האחרונות שביצעתי עלו הממצאים הבאים. מה משמעותם?  mch 26.8  platelets 127  mpv 12.3  mcv 80  creatinine 1.3  alt (gpt) 25  lymphocytes 19.1  monocytes 14  ferritin 586  b12 249  folic acid 3.5   כל שאר המדדים (כימיה בדם, המטולוגיה, בקטריולוגיה, סרולוגיה) היו בטווח הנורמה. אודה לתשובתכם.
בבדיקות האחרונות שביצעתי עלו הממצאים הבאים. מה משמעותם? mch 26.8 platelets 127 mpv 12.3 mcv 80 creatinine 1.3 alt (gpt) 25 lymphocytes 19.1 monocytes 14 ferritin 586 b12 249 folic acid 3.5 כל שאר המדדים (כימיה בדם, המטולוגיה, בקטריולוגיה, סרולוגיה) היו בטווח הנורמה. אודה לתשובתכם.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

רמת הטסיות בדם נמוכה במידה קלה, רמת המונוציטים בדם מוגברת וכן רמת הפריטין. הפריטין הוא מדד לרמת הברזל בדם, אך רמתו עולה גם במצבים של דלקת. בפורטל אינפומד ניתן למצוא מידע על תוצאות בדיקות מעבדה שונות. פירוש תוצאות המעבדה צריך להתבצע על סמך ההיסטוריה הרפואית שלך, הסיבה שבגינה הופנית לביצוע הבדיקות, הבדיקה הגופנית שנעשתה על ידי רופא ובמידת צורך בדיקות מעבדה והדמיה נוספות. התוצאות האלו יכולות להעיד על מחלה נגיפית כגון מחלת הנשיקה. עליך לפנות לרופא המטפל בך על מנת להתיעץ עמו ולקבל ממנו הסבר על משמעות תוצאות הבדיקות. קרא עוד

 אני בת 28. להלן תוצאות בדיקות דם. האם תוכלו להסביר לי אותן?   WBC 5.25 K/uL 4-11  RBC 4.55 M/uL 4.2-5.4  HGB 14.0 g/dL 12.3-16  HCT 42.5 % 35-47  MCV 93.4 fL 78-100  MCH 30.8 pg 27-34  MCHC 32.9 g/dL 32-37  PLT 299 K/uL 140-430  RDW-SD 43.2 fL  RDW-CV 12.7 % 11.5-15  PDW 13.4 fL 9-17  MPV 11.0 fL 7.8-12  P-LCR 34.2 %  Neutrophils % 49.7 % 37-70  Lymphocytes % 37.1 % 20-45  Monocytes % 10.5 % 1-10  Eosinophils % 2.3 % 0-7  Basophils % 0.4 % 0-2  Neutrophils 2.61 K/uL 1.5-7.7  Lymphocytes 1.95 K/uL 1-3.5  Monocytes 0.55 K/uL 0.1-1  Eosinophils 0.12 K/uL 0-0.7  Basophils 0.02 K/uL 0-0.2  Glucose 90.6 mg/dL 55-115  Treponema palidum Nonreactive  VZV IgG Ab positive  Toxoplasma IgG =3 IU/mL  Toxoplasma IgM Nonreactive  HB Surface Ag IU/mL  0.0000 Nonreactive  HB Surface Ab mIU/mL  0.16 Nonreactive  Hepatitis C Ab Nonreactive  CMV Ab IgG 241.7 AU/mL  Nonreacti ve: Reactive: >=6.0 AU/mL  CMV Ab IgM Index  0.09 Nonreactive  Nonreactive: =1.00 Index  Rubella Ab IgG 234.10 IU/mL  Elecsys E170 בוצע במכשיר  Reference values  Nonreactive: =10 IU/mL  EBV EBNA Ab IgG >600 (Pos:>20) U/mL  Fragile X בעבודה  Cystic Fibrosis בעבודה  SMA בעבודה  Nonsynd. deafness בעבודה  Tay Sachs disease בעבודה
אני בת 28. להלן תוצאות בדיקות דם. האם תוכלו להסביר לי אותן? WBC 5.25 K/uL 4-11 RBC 4.55 M/uL 4.2-5.4 HGB 14.0 g/dL 12.3-16 HCT 42.5 % 35-47 MCV 93.4 fL 78-100 MCH 30.8 pg 27-34 MCHC 32.9 g/dL 32-37 PLT 299 K/uL 140-430 RDW-SD 43.2 fL RDW-CV 12.7 % 11.5-15 PDW 13.4 fL 9-17 MPV 11.0 fL 7.8-12 P-LCR 34.2 % Neutrophils % 49.7 % 37-70 Lymphocytes % 37.1 % 20-45 Monocytes % 10.5 % 1-10 Eosinophils % 2.3 % 0-7 Basophils % 0.4 % 0-2 Neutrophils 2.61 K/uL 1.5-7.7 Lymphocytes 1.95 K/uL 1-3.5 Monocytes 0.55 K/uL 0.1-1 Eosinophils 0.12 K/uL 0-0.7 Basophils 0.02 K/uL 0-0.2 Glucose 90.6 mg/dL 55-115 Treponema palidum Nonreactive VZV IgG Ab positive Toxoplasma IgG =3 IU/mL Toxoplasma IgM Nonreactive HB Surface Ag IU/mL 0.0000 Nonreactive HB Surface Ab mIU/mL 0.16 Nonreactive Hepatitis C Ab Nonreactive CMV Ab IgG 241.7 AU/mL Nonreacti ve: Reactive: >=6.0 AU/mL CMV Ab IgM Index 0.09 Nonreactive Nonreactive: =1.00 Index Rubella Ab IgG 234.10 IU/mL Elecsys E170 בוצע במכשיר Reference values Nonreactive: =10 IU/mL EBV EBNA Ab IgG >600 (Pos:>20) U/mL Fragile X בעבודה Cystic Fibrosis בעבודה SMA בעבודה Nonsynd. deafness בעבודה Tay Sachs disease בעבודה
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

בשל ריבוי הנתונים אתייחס רק לתוצאות אשר אינן תקינות או שלא מופיע לגביהן ציון ברור שמעיד על תוצאה בטווח הנורמה. מונוציטים הם תאי דם לבנים אשר רמתם עולה במצבים דלקתיים שונים. הרמה שלהם אצלך מעט גבוהה, אבל עלייה זו היא קלה ביותר וחסרת משמעות קלינית בדרך כלל, במיוחד לאור העובדה שהרמה הכללית של תאי הדם הלבנים שלך תקינה. Treponema palidum - טרפונמה פלידום הוא חיידק הגורם למחלת הסיפיליס, והתוצאה היא שלילית. בדיקת נוגדנים נגד הווירוס וריצלה זוסטר חיובית. וירוס זה גורם למחלה אבעבועות רוח. רמה חיובית של נוגדנים מעידה על כך שנדבקת וחלית, ככל הנראה בילדותך, ושכעת את מחוסנת מפני הווירוס חיסון טבעי. טוקסופלסמה הוא טפיל (פרזיט) אשר נדבקים בו מצואה של חתולים. התוצאה בבדיקתך שלילית, כלומר אינך חולה כעת בטוקסופלסמה וגם לא חלית בעבר ואין לך נוגדנים למחלה. יש לכך משמעות בעיקר בזמן הריון, שכן אז הדבקה בטוקסופלסמה עלולה להיות מסוכנת לעובר ולגרום למומים ואף להפלה. קל להימנע ממצב זה על ידי הימנעות מחשיפה לצואת חתולים. התוצאות שליליות בבדיקות של הווירוסים הגורמים להפטיטיס, HBV ו-HCV. קרא עוד

 השאלה היא בקשר למחלת הפה והטלפיים בילדים קטנים. ידוע שאחת התופעות היא ירידה בחום הגוף. עד כמה נמוך?
השאלה היא בקשר למחלת הפה והטלפיים בילדים קטנים. ידוע שאחת התופעות היא ירידה בחום הגוף. עד כמה נמוך?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מחלת הפה והטלפיים נגרמת ע"י נגיף (וירוס) מסוג קוקסקיה, ובדרך כלל מאופיינת דווקא בחום גבוה מאד. הבעיה במחלה זו היא לאו דווקא החום, אלא ההתייבשות. הכאבים בחלל הפה קשים ביותר כאשר החום גבוה, הילד מזיע, מרייר ואינו שותה. חשוב מאד להשקות את הילד, ואם אינו נותן שתן 6 שעות לעבור למתן נוזלים תוך- ורידי. בקשר להיפותרמיה או תת-חום, בד"כ הבעיה היא רק עם ילדים אשר לא מצליחים לשמור על חום גוף והם מתחת לגיל חודשיים. מעל גיל זה אין בעיה. תת- חום מוגדר מ- 35 מעלות ומטה בילדים קטנים. מילות מפתח לחיפוש ברשת: dehydration, hand-foot-mouth disease, coxsackie virus, mouth ulcerative exantema, skin vesicular exantema. בברכה ד"ר משה ארוך - רופא משפחה קרא עוד

 יש לי ילד שלישי בן חודשיים, מקסים וחמוד.  אני מעט מוטרד מכך שהוא מדי פעם עושה תנועות מונוטוניות שחוזרות על עצמן ברצף של 3 ו 4 פעמים עם היד כלפי הפנים. התנועות האלו קורות בתדירות של מספר פעמים ביום. כמו כן הוא מחייך אלינו, אבל מספר מועט של פעמים ביום, ונראה לי שקשר העין שלו איתנו עדיין לא יציב.  האם תופעות אלו מדאיגות?
יש לי ילד שלישי בן חודשיים, מקסים וחמוד. אני מעט מוטרד מכך שהוא מדי פעם עושה תנועות מונוטוניות שחוזרות על עצמן ברצף של 3 ו 4 פעמים עם היד כלפי הפנים. התנועות האלו קורות בתדירות של מספר פעמים ביום. כמו כן הוא מחייך אלינו, אבל מספר מועט של פעמים ביום, ונראה לי שקשר העין שלו איתנו עדיין לא יציב. האם תופעות אלו מדאיגות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

כדי להתרשם ממצבו ההתפתחותי של הילד החמוד וכן מהתנועות שאתה מתאר יש צורך לבדוק אותו. לגבי החיוך- חיוך מפותח ומכוון מתפתח בגיל 3-5 שבועות. חוסר הופעתו עד גיל 8-12 שבועות מעיד על בעיה (ביכולתו ההתפתחותית של היילוד או בעיה סביבתית). לא נראה לי כי העובדה שהוא מחייך מספר מועט של פעמים צריכה להדאיג, קרוב לודאי שהתדירות תעלה עם הזמן. לגבי קשר עין - בגיל חודשיים צריך התינוק להיות מסוגל לעקוב בעיניו ובראשו אחרי חפץ ל- 180 מעלות. צריך לראות את התינוק כדי להתרשם. לגבי התנועות- מומלץ לפנות לנוירולוג ילדים כדי שיוכל להתרשם מהתנועות שאתה מתאר, כדאי לשלול שלא מדובר בסוג של פרכוס. קרא עוד

 אני בת 22. לפני 4 חודשים היה לי מחזור שנמשך 5 ימים כרגיל. שבוע אחרי סופו התחיל לי שוב מחזור שנמשך חודש. בגלל שלא הייתי באותו זמן בארץ ולא יכולתי ללכת לרופא נשים, שאלתי חברה שלי מה זה אומר, והיא אמרה לי שזה יכול להיות כתוצאה מלחץ או מפחד.   למסקנה הזאת היא הגיעה כי בחוץ לארץ הייתי אצל בן הזוג שלי, נסעתי אליו ל-3 חודשים ופחדתי מהרגע בו יעברו 3 חודשים ונצטרך להיפרד, ולא ידוע מתי נתראה שוב.   ניסיתי תרופת הרגעה והמחזור הפסיק, אבל אחרי שבוע הוא חזר ונמשך כרגיל 5 ימים. חזרתי לארץ ועכשיו קורה משהו הפוך - לא היה לי מחזור חודש וחצי.   האם יתכן שלא יהיה מחזור חודש וחצי בגלל מצב רוח? האם אני יכולה להירגע שאני לא בהריון, או שאני צריכה לעבור בדיקת הריון כדי לקבל תשובה ודאית? אילו סימפטומים יש להריון חוץ מהיעדר מחזור, הקאות וסחרחורות?
אני בת 22. לפני 4 חודשים היה לי מחזור שנמשך 5 ימים כרגיל. שבוע אחרי סופו התחיל לי שוב מחזור שנמשך חודש. בגלל שלא הייתי באותו זמן בארץ ולא יכולתי ללכת לרופא נשים, שאלתי חברה שלי מה זה אומר, והיא אמרה לי שזה יכול להיות כתוצאה מלחץ או מפחד. למסקנה הזאת היא הגיעה כי בחוץ לארץ הייתי אצל בן הזוג שלי, נסעתי אליו ל-3 חודשים ופחדתי מהרגע בו יעברו 3 חודשים ונצטרך להיפרד, ולא ידוע מתי נתראה שוב. ניסיתי תרופת הרגעה והמחזור הפסיק, אבל אחרי שבוע הוא חזר ונמשך כרגיל 5 ימים. חזרתי לארץ ועכשיו קורה משהו הפוך - לא היה לי מחזור חודש וחצי. האם יתכן שלא יהיה מחזור חודש וחצי בגלל מצב רוח? האם אני יכולה להירגע שאני לא בהריון, או שאני צריכה לעבור בדיקת הריון כדי לקבל תשובה ודאית? אילו סימפטומים יש להריון חוץ מהיעדר מחזור, הקאות וסחרחורות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

על פי תיאורך בהחלט נראה שאת בלחץ, במתח ובכלל בסערת רגשות. קודם כל, על מנת להרגיע אותך, שינויים בתדירות המחזור, בעוצמתו ובמשכו הם נורמלים בגילך, וייתכן מאוד שהם מושפעים ממצבי רוח, משינויים בתזונה ועוד. עם זאת, רצוי לגשת לבדיקה על מנת לשלול סיבות אחרות לשינויים אלה. אם את עדיין לחוצה ומוטרדת, תוכלי לבצע בדיקת שתן ביתית לגילוי הריון. הבדיקות אמינות למדי. תסמיני הריון אינם אחידים: כל אישה חווה הריון בצורה אחרת. סימנים אופייניים הם היעדר מחזור, גודש בשדיים, בחילות, הקאות, תיאבון מוגבר, לעיתים עייפות, ועוד. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 מהי התסמונת spondyloepiphyseal dysplasia tarda? האם זה פגם? מחלה שמתפתחת עם הזמן? והאם ניתן לטפל במקרים במקרים של מחלה מסוג זה, אולי בניתוח?
מהי התסמונת spondyloepiphyseal dysplasia tarda? האם זה פגם? מחלה שמתפתחת עם הזמן? והאם ניתן לטפל במקרים במקרים של מחלה מסוג זה, אולי בניתוח?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

Spondyloepiphyseal dysplasia היא תסמונת השייכת לתחום המצבים הגורמים לקומה נמוכה (Dwarfism). בסיס ההפרעה הוא פגם גנטי הקשור לכרומוזום X ומערב פגם בייצור מרכיב מרכזי ברקמת החיבור בגוף (קולגן). התסמונת מערבת הן את הגפיים והן את עמוד השדרה. תת-הסוג Spondyloepiphyiseal dysplasia tarda מאופיין בגיל הופעה מאוחר יחסית (סביב גילאים 10-8) לתסמונות אחרות, ובהופעת עיוותים בעיקר בעמוד השדרה (עקמת) ובמפרקי הירכיים. קצב התקדמות המחלה שונה מחולה לחולה, ותלוי בחומרת העיוותים במערכת השלד. אין כיום אמצעי ריפוי למחלה, אולם ישנם פתרונות כירורגיים העשויים להיטיב חלק מן הבעיות הכרוכות בה, ואף לדחות את התפתחותם של סיבוכים נלווים. בברכת בריאות שלמה, ד"ר רונן בלכר - אינפומד קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר יהונתן קפלן
ד"ר יהונתן קפלן עור ומין
4.9
( 155 חוות דעת )
"מקצועי ונעים"
ד"ר מנואל שוורצמן
ד"ר מנואל שוורצמן ריאות
5
( 5 חוות דעת )
"חוויה טיפולית באווירה נעימה ללא לחץ של זמן, הרופא הקדיש זמן לעיין ולקרוא את כל המסמכים , שאל וחקר לעומק, ביצע את הבדיקות הנדרשות תוך מתן הסבר מפורט לתוצאות ואז נתן את המלצתו להמשך. בהחלט מומלץ מאד."
ד"ר גיל גנוט
ד"ר גיל גנוט אורתופדיה
מנתח בכיר ביחידה לכף הרגל והקרסול במרכז הרפואי וולפסון בחולון
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו