שאלות ותשובות - עמוד 886
מאת: מערכת אינפומד
ניתן לפנות למכון גנטי מטעם קופת חולים על מנת לקבל ולבצע את רשימת הבדיקות הגנטיות הדרושות. בגלל השילוב אצל בנך ואשתו, הם ככל הנראה יצטרכו לעשות רק מעט בדיקות. ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
התרופה ריטלין - METHYLPHENIDATE שייכת לקבוצה C - כלומר לא ניתן לשלול סיכון לעובר בשימוש בזמן הריון. אין מחקרים מבוקרים היטב שהוכיחו בטיחות לעובר בשימוש בתרופה זו בנשים הרות. מחקרים שנעשו על בעלי חיים הראו השפעה טרטוגנית (גורמת מומים) על העוברים. ניתן לאשר השימוש רק במקרים בהם התועלת לאם עולה על הסיכון לעובר. לכן, עלייך להתייעץ עם רופא/ת הנשים שלך לגבי המשך השימוש בתרופה. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
מורסה (אבצס) היא ריכוז של מוגלה באזור אחד. בדרך כלל היא מופיעה בעקבות זיהום מקומי. ברוב המקרים האזור כואב, חם, נפוח ואדום. מורסה יכולה להופיע באזורים שונים בגוף, ובדרך כלל העור מעורב. המקומות הנפוצים ביותר הם בית השחי, המפשעה, האזור הרקטלי, האזור החיצוני של הנרתיק (ברטולין) ואזור עצם הזנב (פילונידאל). יכולות להיות מורסות גם באיברים פנימיים. מורסה נגרמת לרוב בעקבות זיהום חיידקי, או סתימה של בלוטת זיעה, או סביב שורש של שערה. לעיתים רחוקות יותר יכולה להיגרם סביב גוף זר שחדר לגוף, כמו קוץ. הטיפול במורסה משלב טיפול אנטיביוטי עם פתיחה וניקוז של המורסה. לפעמים ישנה פתיחה ספונטנית. ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
משלושת הדברים שציינת שעשית בשבועות הראשונים של ההריון, חשיש הוא זה שצריך קצת יותר לחשוש ממנו. אבל מאוד תלוי כמה עישנת, וכמובן איך יתקדם ההריון, שעדיין נמצא בתחילתו. זוהי לא סיבה להפלה, אך בהחלט סיבה לתשומת לב רבה יותר בבדיקות האולטרסאונד הצפויות לך במהלך ההריון. ידעי את הרופא המטפל על השימוש בחשיש. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
ערך גבוה של CRP כמו במקרה שלך (ערך תקין נחשב כמתחת ל-0.5) יכול להעיד על מצבים שונים, ביניהם מחלות זיהומיות חיידקיות, מחלות דלקתיות כגון ראומטואיד ארתריטיס, לופוס, וקדחת שגרונית. מידע נוסף לגבי בדיקה זו תוכלי למצוא באינדקס הבדיקות של אינפומד: http://www.infomed.co.il/medTest1.asp?tID=148 קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
הסיכון המשמעותי ביותר לביצוע פירסינג בגבה הוא זיהום, שיכול לגרום לסיבוכים רבים. בנוסף, זה יכול לגרום לדימום, וכן קחי בחשבון שזה משאיר צלקת. בברכה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
לאחר כריתת טחול (ספלנקטומיה) הסיכון העיקרי הוא חשיפה, בעיקר לחיידקים בעלי קפסולה. ישנם שלושה חיידקים שהם הנפוצים ביותר היכולים לגרום לזיהומים Streptococcus Pneumoniae (סטרפטוקוקוס), Haemophilus Influenza (המופילוס), Neisseria Meningitidis (מנינגוקוקוס). לטחול יש יכולת להילחם בזיהומים אלה, אך בהיעדרו, לגוף קשה להתמודד איתם. חיידקים אלה יכולים לגרום לספסיס, אלח דם. זהו זיהום חריף שיכול להתקדם במהרה למצב קטלני אם אינו מטופל בזמן. הזיהום יכול להתחיל ממחלה לא משמעותית של דרכי הנשימה או להופיע ללא תסמינים מוקדמים. טיפול מניעתי ניתן על ידי חיסון החולה לפני הניתוח. ישנם חיסונים נגד שלושת החיידקים. מומלץ לתת אותו שבועיים לפני ניתוח כריתת הטחול, ואם אין אפשרות כזו, אז ביום ה-14 לאחר הניתוח; ויש לחדש את החיסונים אחת ל-5 שנים. יש רופאים הממליצים גם על טיפול מניעתי על ידי נטילת אנטיביוטיקה על בסיס יום-יומי, או אחת לתקופה, וכן טיפול אנטיביוטי בכל אירוע של חום. בנוסף, מכיוון שהטחול אחראי על הרס טסיות ואחסונם, לאחר כריתת הטחול, מספר טסיות הדם יכול לעלות ולהיות גבוה מדי. במצב זה ניתן לטפל באספירין. מובן שבניתוח עצמו יש סיכונים כמו בכל ניתוח, ואלה כוללים בעיקר זיהום, דמם וכאב. בהצלחה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אתה נמצא במעקב השגרתי של בדיקת US ולאחריה ביופסיית FNA בנוסף לבדיקות דם ותפקודי בלוטת התריס. אני מציע שתחכה לתוצאות הסופיות, ולפיהן יגיע הרופא המטפל לאבחנה, וייתן לך את הטיפול המתאים. המצב אינו דחוף, ותוצאות של בלוטת תריס מגיעות כעבור שבוע ימים לכל היותר. ישנו קשר בין עייפות כרונית וסטייה מרמות תקינות של בלוטת התריס, אך זו אינה בהכרח הסיבה לעייפותך. אני ממליץ לך לחכות עוד יום-יומיים לתוצאות המעבדה, ולפיהן להתחיל טיפול, אם יש בו צורך. בינתיים, נסה להימנע מן הדברים שגורמים לעייפות, כגון תזונה כבדה, שינה לא טובה בלילה, חוסר בשעות שינה וכדומה. ד"ר גיל טאובר - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
ודאי שמותר, אבל מן הסתם את שואלת אם את עשויה להדביק מישהו כאשר את מקיימת אתו יחסי מין והוא מבצע בך סקס אורלי. לשאלה זו אין תשובה ברורה. יש חוקרים הסבורים כי נגיף הפפילומה עשוי לעבור בסקס אורלי, ויש כאלה שסבורים שהסכנה לכך נמוכה. הנגיף עובר בעיקר במגע של עור בעור. כמו כן לא ברור אם צריבת הנגע באמצעות חנקן נוזלי גורמת להיעלמות הנגיף. בחלק גדול מהאנשים, למרות הטיפול בקונדילומות, הנגיף עצמו עשוי להישאר שנים רבות. התשובה היא, אם כן, כי ישנו כנראה איזשהו סיכון קטן, אך לא ברור כמה. אין המלצה רפואית להימנע מסקס אורלי באנשים הסובלים מקונדילומה או הנושאים את נגיף ה- HPV. בברכה ד"ר איציק לוי רופא בכיר המרפאה לסיקור, מניעה וטיפול במחלות המועברות במגע מיני מומחה בפנימית, מחלות זיהומיות ומחלות המועברות במגע מיני קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
בבדיקת CT בטן ניתן לראות את החוליות המותניות. במקרים רבים לאנשים מבוגרים יש כל מיני שינויים ניווניים בחוליות אלו, כתוצאה מעומסים מצטברים ושחיקה של המפרקים , הדיסקים והחוליות. הדבר יכול להתבטא בגדילת עצם בקדמת גוף החוליה, בהגדלת העצם סביב המפרקים בין החוליות ובניוון הדיסק. כאשר השינויים הללו אינם ממוקמים במקום ספציפי, אלא מפושטים, נהוג לכתוב באופן כללי בפענוח - שינויים ניווניים. לגבי ה sig, איני יודעת למה הכוונה - האם ייתכן שנפלה טעות ? פלבוליט היא הסתיידות קטנה חסרת משמעות בוורידי האגן. קרא עוד