דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 884

 יש לי התקן מירנה כבר בפעם השלישית.  ההתקן טוב לשנתיים בדר"כ, משום שכעבור שנתים הדימום נמשך שבוע וחצי ויותר, הדימום אינו חזק.  האם יש הסבר לדימום, ולמה אני צריכה להחליף התקן כל פרק זמן כל כך קצר?
יש לי התקן מירנה כבר בפעם השלישית. ההתקן טוב לשנתיים בדר"כ, משום שכעבור שנתים הדימום נמשך שבוע וחצי ויותר, הדימום אינו חזק. האם יש הסבר לדימום, ולמה אני צריכה להחליף התקן כל פרק זמן כל כך קצר?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הדימום תחת התקן מירנה נובע מחוסר סדירות של הרירית, כיוון שהמירנה משחררת פרוגסטרון ואין שחרור של אסטרוגן (בניגוד לגלולות למניעת הריון למשל). ניתן לנסות ולבנות את הרירית עם טיפול הורמונלי. הדימום אינו מעיד על חוסר יעילות של ההתקן. קרא עוד

 רציתי לשאול מה הסכנות שיכולות להיגרם בעת ניתוח של השתלת סיליקון בחזה? ומה ההבדל אם השתל נמצא מעל לשריר או מתחתיו? האם מיקום השתל משפיע על התוצאות שעלולות להיגרם לאחר הניתוח?
רציתי לשאול מה הסכנות שיכולות להיגרם בעת ניתוח של השתלת סיליקון בחזה? ומה ההבדל אם השתל נמצא מעל לשריר או מתחתיו? האם מיקום השתל משפיע על התוצאות שעלולות להיגרם לאחר הניתוח?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

בשנות התשעים נחשד שישנו קשר בין השתלת שתלי סיליקון בחזה ובין סיכון מוגבר ללקות במחלות ממאירות או במחלות ראומטולוגיות כגון סקלרודרמה. חשד זה התבסס על תיאורי מקרים בספרות של נשים שלקו במחלות ושעברו השתלת סיליקון בחזה. היום ישנה תמימות דעים בקרב רוב רשויות הרפואה בעולם שלא נמצאו עדויות מדעיות ברורות לקשר בין השתלת סיליקון ותחלואה במחלות סיסטמיות. למרות זאת ישנן מדינות שבהן חל איסור על השימוש בשתלי סיליקון עד שייאסף יותר מידע. באוסטרליה, קנדה יפן וארה"ב לא משתמשים בשתלי סיליקון, אך בארצות אירופה ודרום אמריקה השימוש מותר. יתרונות השמת השתל מעל השריר (מתחת לרקמת השד) כולל ביצוע קל יותר של החתך הניתוחי, חיזוי טוב יותר של גודל וצורת השד לאחר הניתוח ותוצאות משביעות רצון כל עוד לא מתרחשת כוויצה של השתל (capsular contracture). כוויצה של השתל הינה תהליך של התכווצות רקמת צלקת סביב השתל המתרחשת בכ- 30% מהמקרים. היא יכולה להיות אסימטופמטית או לגרום למרקם קשה יותר של השד לעומת שד שלא נותח, ובמקרים קשים לנוקשות, רגישות, כאב ועיוות צורת השד. בהשמת השתל מתחת לשריר הסיכון לכוויצה קטן, ישנם פחות שינויים תחושתיים בפטמה, וקל יותר לפענח מבדקי ממוגרפיה בעתיד. כמו-כן קצוות השתל פחות נראים. החסרונות של מיקום זה כוללים הגבלה של גודל השתל, יותר כאבים לאחר הניתוח, ואפשרות של תזוזת השתל. הסיבוכים לאחר הניתוח כוללים: 1) המטומה (שטף דם פנימי) הגורמת לכאב, נפיחות ולעיתים חום, בכ- 2% מהמקרים. 2) זיהום מקומי הגורם כאב, אי נוחות ונפיחות שלרוב מופיעים 7-10 ימים לאחר הניתוח. במקרה כזה יש לתת טיפול אנטיביוטי, ולרוב יש צורך להוציא את השתל. השכיחות של סיבוך זה היא כ- 2%. 3) הפחתת התחושה בפטמה. 4) במקרים נדירים - עיבוי של הצלקת בחתך העורי. 5) אסימטריה במיקום השתלים. 6) כוויצה של השתל. למרות הרשימה הארוכה של סיבוכים אפשריים, ניתוח להגדלת שדיים הוא אחד מהניתוחים הבטוחים ביותר עם יכולת טובה לחזות את התוצאות. קרא עוד

 אני יודע שנשאלו שאלות דומות בנושא בעבר אך מדובר במקרה חריג.  בבדיקת דם שגרתית (כ-12 שעות לאחר פעילות גופנית) נמצאו ערכי CPK של 1100 וערכי CPK MB של כ-40.  נשלחתי לבית חולים ליתר בטחון והטרופונין עמד על אפס.  אני מודע לזה שהערכים הגבוהים מיוחסים לפעילות הגופנית, אך האם ערכים כה גבוהים מעידים על פעילות גופנית מאומצת מידי שמלווה בתהליכים קטבוליים מזיקים?  האם אני צריך על סמך הבדיקות להוריד את עצימות הפעילות הגופנית שלי?
אני יודע שנשאלו שאלות דומות בנושא בעבר אך מדובר במקרה חריג. בבדיקת דם שגרתית (כ-12 שעות לאחר פעילות גופנית) נמצאו ערכי CPK של 1100 וערכי CPK MB של כ-40. נשלחתי לבית חולים ליתר בטחון והטרופונין עמד על אפס. אני מודע לזה שהערכים הגבוהים מיוחסים לפעילות הגופנית, אך האם ערכים כה גבוהים מעידים על פעילות גופנית מאומצת מידי שמלווה בתהליכים קטבוליים מזיקים? האם אני צריך על סמך הבדיקות להוריד את עצימות הפעילות הגופנית שלי?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לאו דווקא. אם הפעילות הגופנית שאתה מבצע היא בגדר הסביר - תוכל להמשיך בה. ערך של 1100 הוא אכן מעל הנורמה, אך סביר בהחלט לאחר פעילות מאומצת. מומלץ לחזור על הבדיקה בעוד מספר שבועות כדי לראות אם הערכים חזרו לנורמה. חשוב גם להקפיד על שתיה מרובה, שכן רמות גבוהות של CPK עשויות לגרום לנזק כלייתי. קרא עוד

 מתי מבצעים בדיקת חלבון עוברי, כלומר באיזה שבוע של ההריון?
מתי מבצעים בדיקת חלבון עוברי, כלומר באיזה שבוע של ההריון?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

בדרך כלל מבצעים את הבדיקה בין השבוע ה-16 לבין השבוע ה-20. תוכלי לקרוא עוד על הבדיקה באינדקס הבדיקות של אינפומד: http://www.infomed.co.il/medTest1.asp?tID=106 קרא עוד

 בעקבות חום גבוה של 39 או 40 מעלות, במשך 3 שבועות, הפנו את בתי התינוקת לבדיקות, ולהלן התוצאות:   got ast 911  gpt alt 1161  ggt 82  alk phosphatase 379  ebv igm borderline 26  ebv igg positive 734  cmv igg 0.37 negative  cmv igm 8 negative   הרופא טוען שאולי זאת מחלת הנשיקה, אבל לא בטוח. מה זה יכול להיות?
בעקבות חום גבוה של 39 או 40 מעלות, במשך 3 שבועות, הפנו את בתי התינוקת לבדיקות, ולהלן התוצאות: got ast 911 gpt alt 1161 ggt 82 alk phosphatase 379 ebv igm borderline 26 ebv igg positive 734 cmv igg 0.37 negative cmv igm 8 negative הרופא טוען שאולי זאת מחלת הנשיקה, אבל לא בטוח. מה זה יכול להיות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לפי הנוגדנים, נראה כי מדובר בזיהום חריף ב- EBV, הכוונה לזיהום עכשווי, היות שגם IgM חיובי (זהו נוגדן שעולה עם תחילת המחלה ונשאר חיובי למשך 3-2 חודשים לאחר תום המחלה) בניגוד ל- IgG, אשר נשאר בדרך כלל לכל החיים. לרוב, במחלת הנשיקה ניכר לויקוציטוזיס משמעותי - ספירה גבוהה של תאי הדם הלבנים, מעל 10,000, ובנוסף, לימפוציטוזיס משמעותי - עליה גבוה של הלימפוציטים מבין כלל התאים הלבנים עם לימפוציטים א-טיפיים במשטח הדם. (האם בוצעו בדיקות אלו?) במצב כזה, גם תפקודי הכבד מופרעים באופן קל עד בינוני. במקרה של בתך, ערכי הטרנסאמינזות (AST, ALT) גבוהים בהרבה מעל הנורמה. הדבר ניתן להסבר על ידי מחלת הנשיקה, אולם יש לחפש גם סיבות נוספות, למשל צהבת נגיפית מסוג A. יש מקום לביצוע בדיקה סרולוגית לצהבת נגיפית. אולם על פי הנוגדנים כנגד EBV הסיכוי רב שמדובר בכל זאת במחלת הנשיקה. בברכה, ד"ר שירי אורי - אינפומד קרא עוד

 לפני כחודש עברתי הפלה טבעית ללא גרידה. הסיבה היתה שהעובר לא התפתח. אני יודעת שזה דבר מאוד שכיח. את המחזור קיבלתי לאחר כחודש וחצי והכל היה תקין. לאחר 30 יום קיבלתי מחזור והיו בו מין חתיכות קטנות של בשר או משהו שדומה לזה.   האם זה דבר טבעי וצריך להיות כך? האם זו הפלה חוזרת? או איך אפשר בדיוק לדעת מה זה? יש לי מחזור חודשי קבוע ובזמן. ודבר נוסף - האם אפשר לדעת דרך בדיקת דם אם זו הפלה?
לפני כחודש עברתי הפלה טבעית ללא גרידה. הסיבה היתה שהעובר לא התפתח. אני יודעת שזה דבר מאוד שכיח. את המחזור קיבלתי לאחר כחודש וחצי והכל היה תקין. לאחר 30 יום קיבלתי מחזור והיו בו מין חתיכות קטנות של בשר או משהו שדומה לזה. האם זה דבר טבעי וצריך להיות כך? האם זו הפלה חוזרת? או איך אפשר בדיוק לדעת מה זה? יש לי מחזור חודשי קבוע ובזמן. ודבר נוסף - האם אפשר לדעת דרך בדיקת דם אם זו הפלה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מרבית ההפלות הספונטניות מתרחשות בשליש הראשון להריון, וזהו למעשה מנגנון הגנה טבעי ומופלא, שלמעשה מונע התפתחות עוברים שאינם מתפתחים כראוי, או שמתפתחים עם מומים מסויימים. כשמתרחשת הפלה מסוג זה, אמנם תיתכן הופעת חומר הריוני בדם המופרש מהרחם, אך במקרה שלך, סביר להניח ש- "חתיכות הבשר" אותן את מתארת אינן אלא דם הווסת שנקרש, ואם את מקבלת מחזור באופן סדיר - הסיכוי שמדובר בהפלה קלוש. בבדיקת דם לא ניתן לזהות הפלה. לצורך כך יש לבדוק את החומר המופרש מהרחם. בכל מקרה, אם התופעה חוזרת אני ממליצה לגשת לבדיקה. שיהיה בהצלחה! ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 אני בשבוע ה-26 של ההריון ובאולטרסאונד האחרון, שנערך לפני כשבועיים, העובר היה במנח עכוז. האם זה אומר שהוא יישאר במנח הזה? זה קצת מדאיג אותי.
אני בשבוע ה-26 של ההריון ובאולטרסאונד האחרון, שנערך לפני כשבועיים, העובר היה במנח עכוז. האם זה אומר שהוא יישאר במנח הזה? זה קצת מדאיג אותי.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

קודם כל בשעה טובה! מצג עכוז הוא מצב שבו עכוז העובר, ולא ראש העובר, הוא החלק המוביל או המקדים, כלומר החלק הפונה אל תעלת הלידה. בתחילת ההריון, חלק גדול מן העוברים נמצא במצג זה, וככל שההריון מתקדם, אחוז העוברים הנמצאים במצג עכוז יורד, עד כדי 4% לקראת הלידה. לרוב, העובר יכול עוד להתהפך עד השבוע ה-32 לערך. לאחר מכן העובר גדול, ותופס את רוב חלל הרחם, כך שהסיכוי להתהפך קטן. כיום מנסים להימנע מלידה נרתיקית במצג עכוז, ומעדיפים להזמין את היולדת לניתוח קיסרי מתוכנן על מנת להימנע מסיבוכים קשים העלולים להיווצר בלידה וגינלית של עובר במצג עכוז. כפי שאת מבינה, בשבוע ה-24 עוד מוקדם מדי לדאוג, העובר שלך עוד יכול להתהפך כמה פעמים עד למועד הלידה. גם אם בשבועות מתקדמים יותר העובר יסרב להתהפך, ניתן לבצע היפוך חיצוני, או להשתמש בשיטות אלטרנטיביות שאמורות לעודד היפוך. מידע נוסף על שיטות ההיפוך תוכלי למצוא כאן: http://www.infomed.co.il/questions/q_081908_11.asp קרא עוד

 מהי רמת הכולסטרול הנורמלית ?  ומהי רמת הטריגליצרידים הנורמלית ?
מהי רמת הכולסטרול הנורמלית ? ומהי רמת הטריגליצרידים הנורמלית ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

רמת הכולסטרול האופטימלית היא: עבור הכולסטרול ה"רע" - LDL פחות מ mg/dl 100, עבור הכולסטרול ה"טוב" - HDL - מעל mg/dl 40 , עבור טריגליצרידים - פחות מ mg/dl 150. אנא קראי גם כאן: http://www.infomed.co.il/medTest4.asp?tID=25 קרא עוד

 האם זריקות טסטוסטרון (Testoviron Depot 250) גורמות לזרע חלש? אם כן, האם המצב הפיך כאשר מפסיקים לקבל את הזריקות? תוך כמה זמן ללא זריקות הזרע שוב מתחזק?
האם זריקות טסטוסטרון (Testoviron Depot 250) גורמות לזרע חלש? אם כן, האם המצב הפיך כאשר מפסיקים לקבל את הזריקות? תוך כמה זמן ללא זריקות הזרע שוב מתחזק?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

טסטוסטרון לא אמור לפגוע באיכות הזרע. מכיוון שלא נתת פרטים על הסיבה ללקיחת התרופה, לא אוכל לענות יותר בהרחבה. תוכל לקרוא עוד על התרופה כאן: http://www.infomed.co.il/drug4.asp?dID=117 קרא עוד

 אני סובל תקופה ארוכה מכאבי בטן כמו מערבולות ללא הפסקה .ירדתי במשקל 10 קילו. מ- 85 ל- 75. אין לי תאבון לא שינה ולא מצב רוח קיבלתי זודורם ומודל וזה לא עוזר לי.  הבעיה כבר חודשיים. זקוק לעזרה דחוף. האם יש צורך בCT ומה עלי לעשות ?
אני סובל תקופה ארוכה מכאבי בטן כמו מערבולות ללא הפסקה .ירדתי במשקל 10 קילו. מ- 85 ל- 75. אין לי תאבון לא שינה ולא מצב רוח קיבלתי זודורם ומודל וזה לא עוזר לי. הבעיה כבר חודשיים. זקוק לעזרה דחוף. האם יש צורך בCT ומה עלי לעשות ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

נשמע שעליך לבצע בירור מלא בנוגע לירידה במשקל ולתחושות בבטן, ולא להסתפק בתרופות המרגיעות אשר ניתנו לך. יש לפנות לרופא המשפחה בשלב ראשון, ולקבל החלטה אם לפנות לגסטרואנטרולוג, בחשש לבעיה במערכת העיכול. CT כאמצעי בירור לבעיה במעי אינו בדיקת הבחירה, וקיימות בדיקות רבות אחרות שיש לבצע לפני כן. קרא עוד

רופאים מומלצים
פרופ' דרור שובל
פרופ' דרור שובל ילדים
4.9
( 46 חוות דעת )
"רופא מדהים, גישה מצטיינת לילדים, רגיש, אדיב, נחמד מאוד!"
פרופ' דב היימר
פרופ' דב היימר ריאות
רופא ריאות, לשעבר מנהל יחידת הריאות בסורוקה
מיכל אלון
מיכל אלון טיפול
מומחית להתפתחות תינוקות
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו