שאלות ותשובות - עמוד 884
מאת: מערכת אינפומד
הדימום תחת התקן מירנה נובע מחוסר סדירות של הרירית, כיוון שהמירנה משחררת פרוגסטרון ואין שחרור של אסטרוגן (בניגוד לגלולות למניעת הריון למשל). ניתן לנסות ולבנות את הרירית עם טיפול הורמונלי. הדימום אינו מעיד על חוסר יעילות של ההתקן. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
בשנות התשעים נחשד שישנו קשר בין השתלת שתלי סיליקון בחזה ובין סיכון מוגבר ללקות במחלות ממאירות או במחלות ראומטולוגיות כגון סקלרודרמה. חשד זה התבסס על תיאורי מקרים בספרות של נשים שלקו במחלות ושעברו השתלת סיליקון בחזה. היום ישנה תמימות דעים בקרב רוב רשויות הרפואה בעולם שלא נמצאו עדויות מדעיות ברורות לקשר בין השתלת סיליקון ותחלואה במחלות סיסטמיות. למרות זאת ישנן מדינות שבהן חל איסור על השימוש בשתלי סיליקון עד שייאסף יותר מידע. באוסטרליה, קנדה יפן וארה"ב לא משתמשים בשתלי סיליקון, אך בארצות אירופה ודרום אמריקה השימוש מותר. יתרונות השמת השתל מעל השריר (מתחת לרקמת השד) כולל ביצוע קל יותר של החתך הניתוחי, חיזוי טוב יותר של גודל וצורת השד לאחר הניתוח ותוצאות משביעות רצון כל עוד לא מתרחשת כוויצה של השתל (capsular contracture). כוויצה של השתל הינה תהליך של התכווצות רקמת צלקת סביב השתל המתרחשת בכ- 30% מהמקרים. היא יכולה להיות אסימטופמטית או לגרום למרקם קשה יותר של השד לעומת שד שלא נותח, ובמקרים קשים לנוקשות, רגישות, כאב ועיוות צורת השד. בהשמת השתל מתחת לשריר הסיכון לכוויצה קטן, ישנם פחות שינויים תחושתיים בפטמה, וקל יותר לפענח מבדקי ממוגרפיה בעתיד. כמו-כן קצוות השתל פחות נראים. החסרונות של מיקום זה כוללים הגבלה של גודל השתל, יותר כאבים לאחר הניתוח, ואפשרות של תזוזת השתל. הסיבוכים לאחר הניתוח כוללים: 1) המטומה (שטף דם פנימי) הגורמת לכאב, נפיחות ולעיתים חום, בכ- 2% מהמקרים. 2) זיהום מקומי הגורם כאב, אי נוחות ונפיחות שלרוב מופיעים 7-10 ימים לאחר הניתוח. במקרה כזה יש לתת טיפול אנטיביוטי, ולרוב יש צורך להוציא את השתל. השכיחות של סיבוך זה היא כ- 2%. 3) הפחתת התחושה בפטמה. 4) במקרים נדירים - עיבוי של הצלקת בחתך העורי. 5) אסימטריה במיקום השתלים. 6) כוויצה של השתל. למרות הרשימה הארוכה של סיבוכים אפשריים, ניתוח להגדלת שדיים הוא אחד מהניתוחים הבטוחים ביותר עם יכולת טובה לחזות את התוצאות. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
לאו דווקא. אם הפעילות הגופנית שאתה מבצע היא בגדר הסביר - תוכל להמשיך בה. ערך של 1100 הוא אכן מעל הנורמה, אך סביר בהחלט לאחר פעילות מאומצת. מומלץ לחזור על הבדיקה בעוד מספר שבועות כדי לראות אם הערכים חזרו לנורמה. חשוב גם להקפיד על שתיה מרובה, שכן רמות גבוהות של CPK עשויות לגרום לנזק כלייתי. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
בדרך כלל מבצעים את הבדיקה בין השבוע ה-16 לבין השבוע ה-20. תוכלי לקרוא עוד על הבדיקה באינדקס הבדיקות של אינפומד: http://www.infomed.co.il/medTest1.asp?tID=106 קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
לפי הנוגדנים, נראה כי מדובר בזיהום חריף ב- EBV, הכוונה לזיהום עכשווי, היות שגם IgM חיובי (זהו נוגדן שעולה עם תחילת המחלה ונשאר חיובי למשך 3-2 חודשים לאחר תום המחלה) בניגוד ל- IgG, אשר נשאר בדרך כלל לכל החיים. לרוב, במחלת הנשיקה ניכר לויקוציטוזיס משמעותי - ספירה גבוהה של תאי הדם הלבנים, מעל 10,000, ובנוסף, לימפוציטוזיס משמעותי - עליה גבוה של הלימפוציטים מבין כלל התאים הלבנים עם לימפוציטים א-טיפיים במשטח הדם. (האם בוצעו בדיקות אלו?) במצב כזה, גם תפקודי הכבד מופרעים באופן קל עד בינוני. במקרה של בתך, ערכי הטרנסאמינזות (AST, ALT) גבוהים בהרבה מעל הנורמה. הדבר ניתן להסבר על ידי מחלת הנשיקה, אולם יש לחפש גם סיבות נוספות, למשל צהבת נגיפית מסוג A. יש מקום לביצוע בדיקה סרולוגית לצהבת נגיפית. אולם על פי הנוגדנים כנגד EBV הסיכוי רב שמדובר בכל זאת במחלת הנשיקה. בברכה, ד"ר שירי אורי - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
מרבית ההפלות הספונטניות מתרחשות בשליש הראשון להריון, וזהו למעשה מנגנון הגנה טבעי ומופלא, שלמעשה מונע התפתחות עוברים שאינם מתפתחים כראוי, או שמתפתחים עם מומים מסויימים. כשמתרחשת הפלה מסוג זה, אמנם תיתכן הופעת חומר הריוני בדם המופרש מהרחם, אך במקרה שלך, סביר להניח ש- "חתיכות הבשר" אותן את מתארת אינן אלא דם הווסת שנקרש, ואם את מקבלת מחזור באופן סדיר - הסיכוי שמדובר בהפלה קלוש. בבדיקת דם לא ניתן לזהות הפלה. לצורך כך יש לבדוק את החומר המופרש מהרחם. בכל מקרה, אם התופעה חוזרת אני ממליצה לגשת לבדיקה. שיהיה בהצלחה! ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
קודם כל בשעה טובה! מצג עכוז הוא מצב שבו עכוז העובר, ולא ראש העובר, הוא החלק המוביל או המקדים, כלומר החלק הפונה אל תעלת הלידה. בתחילת ההריון, חלק גדול מן העוברים נמצא במצג זה, וככל שההריון מתקדם, אחוז העוברים הנמצאים במצג עכוז יורד, עד כדי 4% לקראת הלידה. לרוב, העובר יכול עוד להתהפך עד השבוע ה-32 לערך. לאחר מכן העובר גדול, ותופס את רוב חלל הרחם, כך שהסיכוי להתהפך קטן. כיום מנסים להימנע מלידה נרתיקית במצג עכוז, ומעדיפים להזמין את היולדת לניתוח קיסרי מתוכנן על מנת להימנע מסיבוכים קשים העלולים להיווצר בלידה וגינלית של עובר במצג עכוז. כפי שאת מבינה, בשבוע ה-24 עוד מוקדם מדי לדאוג, העובר שלך עוד יכול להתהפך כמה פעמים עד למועד הלידה. גם אם בשבועות מתקדמים יותר העובר יסרב להתהפך, ניתן לבצע היפוך חיצוני, או להשתמש בשיטות אלטרנטיביות שאמורות לעודד היפוך. מידע נוסף על שיטות ההיפוך תוכלי למצוא כאן: http://www.infomed.co.il/questions/q_081908_11.asp קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
רמת הכולסטרול האופטימלית היא: עבור הכולסטרול ה"רע" - LDL פחות מ mg/dl 100, עבור הכולסטרול ה"טוב" - HDL - מעל mg/dl 40 , עבור טריגליצרידים - פחות מ mg/dl 150. אנא קראי גם כאן: http://www.infomed.co.il/medTest4.asp?tID=25 קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
טסטוסטרון לא אמור לפגוע באיכות הזרע. מכיוון שלא נתת פרטים על הסיבה ללקיחת התרופה, לא אוכל לענות יותר בהרחבה. תוכל לקרוא עוד על התרופה כאן: http://www.infomed.co.il/drug4.asp?dID=117 קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
נשמע שעליך לבצע בירור מלא בנוגע לירידה במשקל ולתחושות בבטן, ולא להסתפק בתרופות המרגיעות אשר ניתנו לך. יש לפנות לרופא המשפחה בשלב ראשון, ולקבל החלטה אם לפנות לגסטרואנטרולוג, בחשש לבעיה במערכת העיכול. CT כאמצעי בירור לבעיה במעי אינו בדיקת הבחירה, וקיימות בדיקות רבות אחרות שיש לבצע לפני כן. קרא עוד