דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 887

 אני בת 27. עשיתי את הבדיקות שתוצאותיהן להלן חודש לאחר הריון כימי, ביום החמישי לווסת, 3 שעות אחרי שהתעוררתי. האם נדבקתי בטוקסופלסמה? האם ההורמונים תקינים בשלב זה של החודש?     CRP <5.0 MG (0.00-5.00)  THYROG.ABS <20 IU(0.00-40.00)  BORDERLINE 40-250 IU/ML  ANTI TPO ABS >1000 IU(0.00-35.00)  THYROGLOBULIN 2.24 NG/ML (0.00-55.00) (*.....)  TOXOPLASMA IgG <3 IU(0.00-7.10)  POSITIVE = / > 8.8 IU/ML  BORDERLINE 7.2 -8.8 IU/ML  NEGATIVE < 7.2 IU/ML  TOXOPLASMA IgM NEGATIVE  FSH 6.90 MIU/ML  FEMALE MIU/ML  FOLLICULAR PHASE 3.0-20  MID. CYCLE 4.5-26  LUTEAL PHASE 1.1-14  POSTMENOPAUSAL 6-150  LH 6.90 MIU/ML  FEMALE MIU/ML  FOLLICULAR PHASE 2.0-11  MID.CYCLE 12-105  LUTEAL PHASE 0.9-13.0  POSTMENOPAUSAL 10.0-65.0   PROGESTERONE 0.60 NMOL/L  FEMALE NMOL/L  FOLLICULAR PHASE 0.0-1.0  LUTEAL PHASE 3.8-51  POSTMENOPAUSAL 0.0-1.0  PROLACTIN 173.20 M/UL (70.00-630.00) (.*.....)  T3 TOTAL 1.40 NMOL/L (0.90-2.44) (..*....)  FREE T4 18.40 PMOL/L (9.00-19.00) (.....*.)   TESTOSTERONE 1.40 NMOL/L (0.30-3.80) (..*....)
אני בת 27. עשיתי את הבדיקות שתוצאותיהן להלן חודש לאחר הריון כימי, ביום החמישי לווסת, 3 שעות אחרי שהתעוררתי. האם נדבקתי בטוקסופלסמה? האם ההורמונים תקינים בשלב זה של החודש? CRP <5.0 MG (0.00-5.00) THYROG.ABS <20 IU(0.00-40.00) BORDERLINE 40-250 IU/ML ANTI TPO ABS >1000 IU(0.00-35.00) THYROGLOBULIN 2.24 NG/ML (0.00-55.00) (*.....) TOXOPLASMA IgG <3 IU(0.00-7.10) POSITIVE = / > 8.8 IU/ML BORDERLINE 7.2 -8.8 IU/ML NEGATIVE < 7.2 IU/ML TOXOPLASMA IgM NEGATIVE FSH 6.90 MIU/ML FEMALE MIU/ML FOLLICULAR PHASE 3.0-20 MID. CYCLE 4.5-26 LUTEAL PHASE 1.1-14 POSTMENOPAUSAL 6-150 LH 6.90 MIU/ML FEMALE MIU/ML FOLLICULAR PHASE 2.0-11 MID.CYCLE 12-105 LUTEAL PHASE 0.9-13.0 POSTMENOPAUSAL 10.0-65.0 PROGESTERONE 0.60 NMOL/L FEMALE NMOL/L FOLLICULAR PHASE 0.0-1.0 LUTEAL PHASE 3.8-51 POSTMENOPAUSAL 0.0-1.0 PROLACTIN 173.20 M/UL (70.00-630.00) (.*.....) T3 TOTAL 1.40 NMOL/L (0.90-2.44) (..*....) FREE T4 18.40 PMOL/L (9.00-19.00) (.....*.) TESTOSTERONE 1.40 NMOL/L (0.30-3.80) (..*....)
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אני בת 27. עשיתי את הבדיקות שתוצאותיהן להלן חודש לאחר הריון כימי, ביום החמישי לווסת, 3 שעות אחרי שהתעוררתי. האם נדבקתי בטוקסופלסמה? האם ההורמונים תקינים בשלב זה של החודש? CRP <5.0 MG (0.00-5.00) THYROG.ABS <20 IU(0.00-40.00) BORDERLINE 40-250 IU/ML ANTI TPO ABS >1000 IU(0.00-35.00) THYROGLOBULIN 2.24 NG/ML (0.00-55.00) (*.....) TOXOPLASMA IgG <3 IU(0.00-7.10) POSITIVE = / > 8.8 IU/ML BORDERLINE 7.2 -8.8 IU/ML NEGATIVE < 7.2 IU/ML TOXOPLASMA IgM NEGATIVE FSH 6.90 MIU/ML FEMALE MIU/ML FOLLICULAR PHASE 3.0-20 MID. CYCLE 4.5-26 LUTEAL PHASE 1.1-14 POSTMENOPAUSAL 6-150 LH 6.90 MIU/ML FEMALE MIU/ML FOLLICULAR PHASE 2.0-11 MID.CYCLE 12-105 LUTEAL PHASE 0.9-13.0 POSTMENOPAUSAL 10.0-65.0 PROGESTERONE 0.60 NMOL/L FEMALE NMOL/L FOLLICULAR PHASE 0.0-1.0 LUTEAL PHASE 3.8-51 POSTMENOPAUSAL 0.0-1.0 PROLACTIN 173.20 M/UL (70.00-630.00) (.*.....) T3 TOTAL 1.40 NMOL/L (0.90-2.44) (..*....) FREE T4 18.40 PMOL/L (9.00-19.00) (.....*.) TESTOSTERONE 1.40 NMOL/L (0.30-3.80) (..*....) בדיקות הדם שלך לא מעידות כי נדבקת אי פעם בטוקסופלסמה. אין בגופך נוגדנים, לא מסוג IgG ולא IgM. ערך ההורמונים תקין לחלוטין ומתאים לזמן המחזור שבו נלקחה הבדיקה (follicular phase). הערך החריג היחיד הוא ANTI TPO ABS שמעיד על נוגדנים נגד בלוטת התריס. זה לא אומר שישנה בהכרח בעיה, שכן תפקודי בלוטת התריס התקינים. אמליץ לך להתייעץ עם אנדוקרינולוג לגבי המשך המעקב. בברכה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד [02/12/2009] קרא עוד

 אני נוטלת אלטרוקסין 50 מ"ג וברצוני להתחיל לקחת רדוקטיל. עיינתי באתר ומצאתי כי אין בכך סיכון. מה לגבי l-carnitin ביחד עם תרופה זו? אני מתאמנת 3 פעמים בשבוע אימון שרירי למשך שעה וחצי כל פעם.
אני נוטלת אלטרוקסין 50 מ"ג וברצוני להתחיל לקחת רדוקטיל. עיינתי באתר ומצאתי כי אין בכך סיכון. מה לגבי l-carnitin ביחד עם תרופה זו? אני מתאמנת 3 פעמים בשבוע אימון שרירי למשך שעה וחצי כל פעם.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אין התוויית נגד לנטילת אלטרוקסין עם רדוקטיל. אני מניח שאת רוצה לרדת במשקל, אבל איני יודע מה גובהך ומשקלך כדי לדעת האם ישנה סיבה מוצדקת להשתמש ברדוקטיל. השימוש ברדוקטיל מומלץ בדרך כלל לאנשים עם BMI (מדד מסת גוף) גבוה מ-30. לידיעתך, ישנם אנשים אשר מפתחים עלייה בלחץ הדם הסיסטולי לאחר נטילת רדוקטיל, ולכן אם את סובלת מלחץ דם - מומלץ להימנע מתרופה זו. גם ל L-Carnitin אין התוויית נגד עם אלטרוקסין למרות שיש ויכוח על יעילותו. מומלץ לקחת טבליה אחת של 250 עד 1000 מ"ג, תלוי בקושי האימון ובמסת הגוף, כחצי שעה לפני אימון. ציינת שמדובר באימון שרירי, ובדרך כלל נטילת ה- L-Carnitin מכוונת יותר לשיפור הסיבולת באימון אירובי. ד"ר גיל טאובר - אינפומד עוד באינפומד חישוב מדד מסת הגוף קרא עוד

 אני בת 37. לפני כשבועיים וחצי הופיעו לי בצוואר פצעים קטנים ואדומים כמו אלרגיה, אבל בלי תחושת גרד. הלכתי לרופא עור, בינתיים חלק מן הפצעים גם הפכו למוגלה קטנה, והרופא אמר לי שיש לי פוליקוליטיס. מכיוון שזה בצוואר נתן לי הרופא רק משחה אנטיביוטית. זה ממש לא עוזר לי, אפילו יותר מתפשט. מה הגורם לתופעה? מה ניתן לעשות? האם התופעה יכולה להופיע בצוואר?
אני בת 37. לפני כשבועיים וחצי הופיעו לי בצוואר פצעים קטנים ואדומים כמו אלרגיה, אבל בלי תחושת גרד. הלכתי לרופא עור, בינתיים חלק מן הפצעים גם הפכו למוגלה קטנה, והרופא אמר לי שיש לי פוליקוליטיס. מכיוון שזה בצוואר נתן לי הרופא רק משחה אנטיביוטית. זה ממש לא עוזר לי, אפילו יותר מתפשט. מה הגורם לתופעה? מה ניתן לעשות? האם התופעה יכולה להופיע בצוואר?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

פוליקוליטיס הוא זיהום באזור זקיק השערה. הגורם הוא בדרך כלל חיידקי. התיאור שלך מתאים לאבחנה של פוליקוליטיס, אך ישנן עוד שאלות המצריכות הבהרה, בנוגע להיסטוריה רפואית, לטיפול תרופתי קבוע ורגישויות. אם יש התפשטות של הפריחה, מומלץ לחזור לרופא המטפל להמשך המעקב וכדי לשקול את הטיפול הרפואי הנחוץ. מידע נוסף על פוליקוליטיס תוכלי לקרוא כאן: http://www.infomed.co.il/questions/q_050309_1.asp קרא עוד

 אני סובלת מ- וסטיבוליטיס, דלקת מבוא העריה, הרבה שנים. זה גורם לי לכאבים בעת קיום יחסי מין. אני מבקשת ומודה על תשובות לשאלותיי:  1. אילו תרופות או משחות מיועדים לטיפול בוסטיבוליטיס? (אשמח לקבל שמות תרופות ומשחות).  2. מה הרפואה הטבעית מציעה לטיפול בנושא ?  3. האם ההפרעה הזאת יכולה לעבור לגמרי או שזה כרוני ?
אני סובלת מ- וסטיבוליטיס, דלקת מבוא העריה, הרבה שנים. זה גורם לי לכאבים בעת קיום יחסי מין. אני מבקשת ומודה על תשובות לשאלותיי: 1. אילו תרופות או משחות מיועדים לטיפול בוסטיבוליטיס? (אשמח לקבל שמות תרופות ומשחות). 2. מה הרפואה הטבעית מציעה לטיפול בנושא ? 3. האם ההפרעה הזאת יכולה לעבור לגמרי או שזה כרוני ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

דלקת מבוא העריה מאופיינת ע"י 3 דברים: 1. כאב במגע באזור העריה או בניסיון חדירה לנרתיק 2. רגישות למגע של לחץ באזור הפות 3. הסימנים בבדיקה הם בד"כ אודם באזור הפות, ללא ממצאים נוספים. מאפיינים אלה הם כרוניים, קיימים לפחות 3-6 חודשים ונמשכים לעיתים שנים. מניחים שהסיבה לדלקת מבוא העריה נובעת מדלקת נוירוגנית - גירוי דלקתי מתמיד של סיבי העצב המעצבבים את אזור הפות בנוסף למנגנון שגורם לכך שהמוח, דרך העצבים שמגיעים לפות, מפרש גירוי של מגע קל כגירוי של כאב. גורמים נוספים שיכולים לגרום לדלקת: זיהום - בעיקר פטרייתי, אלרגיה, בעיה גנטית, הורמונלית, חולשת שרירי רצפת האגן, דלקת בשלפוחית השתן. עיקר הסימפטומים של דלקת מבוא העריה הם: כאבים בעת קיום יחסי מין, בעת החדרת טמפון או בבדיקה גינקולוגית ע"י ספקולום. סימפטומים נוספים יכולים להיות קשורים לדלקת בדרכי השתן: צריבה, דחיפות או תכיפות במתן שתן, סיפור של דלקות חוזרות בדרכי השתן. מצבים שיכולים להיות קשורים לדלקת מבוא העריה: תסמונת המעי הרגיז, כאבי שרירים, מיגרנות, דיכאון, תסמונת עייפות כרונית, אנדומטריוזיס. האבחנה נעשית בד"כ על פי הסיפור הקליני של החולה. הטיפול הינו נסיוני ברובו ולא מבטיח ריפוי מלא או שיפור בסימפטומים אצל כל הנשים הסובלות מוסטיבוליטיס: חינוך לתופעה ותמיכה בחולות הפסקת שימוש בחומרים שיכולים לגרום לגירוי דלקתי ומכאיב באזור הפות שמירה על היגיינה של האזור ושימוש בלבוש נוח ולא לוחץ: תחתונים ותחתוניות מכותנה ולא מבדים סינתטיים, אמבטיות בבוקר ובערב ללא תוספת חומרים ובטמפרטורה נוחה, לא להשתמש באבקות, דושים או ספריי באזור הפות, ייבוש האזור בעדינות - לא לשפשף. מריחת משחת אסטרוגן כל יום לפני השינה התעמלות לחיזוק שרירי רצפת האגן ושימוש בשיטת הביופידבק. טיפול בתרופות מקבוצת נוגדי דיכאון טריציקליים - Tricyclic Anti depressants, אפשר לעלות בהדרגה 10 מ"ג כל 5 ימים עד למינון של 50 מ"ג לפני השינה. המינון המקסימלי המותר הוא 100-150 מ"ג לפני שמחליטים ששיטת טיפול זו אינה יעילה שימוש במשחה שמכילה Xylocaine, סוג של חומר מאלחש שניתן למרוח 5 פעמים ביום או לפני קיום יחסי מין על מנת להקל על הכאב. לגבי רפואה אלטרנטיבית, אינני מתמצאת כ"כ בנושא ולכן קשה לי לייעץ לך. בכל מקרה אני ממליצה לך לראות רופא נשים, לקבל עלון מידע על התופעה עם מידע על קבוצות תמיכה או אתרי מידע, על מנת לעזור לך להכיר עוד נשים במצבך ואולי רעיונות נוספים לטיפול והתמודדות. קרא עוד

 אני בשבוע ה-25 של ההריון. פעם בשלושה שבועות אני מורחת קרם בשכבה עדינה על פצעים שיש לי בפנים או פצע על הבטן. שם התרופה Neo-Medrol Acne Lotion. התרופה בשימוש חיצוני בלבד. פתאום נבהלתי שראיתי שזה מסוכן בהריון. האם העובדה שמרחתי על פצעים בבטן יכולה לפגוע בהתפתחות העובר?
אני בשבוע ה-25 של ההריון. פעם בשלושה שבועות אני מורחת קרם בשכבה עדינה על פצעים שיש לי בפנים או פצע על הבטן. שם התרופה Neo-Medrol Acne Lotion. התרופה בשימוש חיצוני בלבד. פתאום נבהלתי שראיתי שזה מסוכן בהריון. האם העובדה שמרחתי על פצעים בבטן יכולה לפגוע בהתפתחות העובר?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

התרחיץ שאת מתארת מכיל סטרואידים וחומר אנטיביוטי בשם נאומיצין. שני החומרים לא מומלצים ואף אסורים לשימוש בהריון, בעיקר כשמדובר בשימוש פומי (כלומר בנטילה דרך הפה) או ורידי. לגבי מריחה מקומית אין התווייה חד-משמעית שלא להשתמש בהריון, ובמינון ובתדירות בהם השתמשת בתרופה לא נראה שיש סיבה לדאגה, אבל אם אין הכרח, רצוי לא להמשיך להשתמש. בכל אופן, ככלל בהריון, השתדלי ליידע את הרופא המטפל לגבי כל תכשיר בו את משתמשת, למען הסר ספק. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 אני אחרי הפלה באמצעות כדורים. האם מותר לי לקיים יחסי מין או שיש תקופה מסוימת שצריך לחכות?
אני אחרי הפלה באמצעות כדורים. האם מותר לי לקיים יחסי מין או שיש תקופה מסוימת שצריך לחכות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

את יכולה לחזור לקיים יחסי מין מהרגע שעברו לך כל הכאבים וההפלה הושלמה. חשוב להקפיד עכשיו על אמצעי מניעה. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 עשיתי צילום חזה ונאמר לי כי יש לי &quot;מספר בלוטות לימפה מוגדלות ובולטות בשערי הריאות משני הצדדים&quot;. הומלץ לי להמשיך את הבירור  בבדיקת CT. מה פירוש הדבר? אילו השלכות יש לזה? עשיתי בדיקות דם שהיו תקינות. הגעתי לצילום מכיוון שהתלוננתי על הזעה מרובה במשך היום, אך לא בלילה. אני מאוד סובל במזג אוויר חם.
עשיתי צילום חזה ונאמר לי כי יש לי "מספר בלוטות לימפה מוגדלות ובולטות בשערי הריאות משני הצדדים". הומלץ לי להמשיך את הבירור בבדיקת CT. מה פירוש הדבר? אילו השלכות יש לזה? עשיתי בדיקות דם שהיו תקינות. הגעתי לצילום מכיוון שהתלוננתי על הזעה מרובה במשך היום, אך לא בלילה. אני מאוד סובל במזג אוויר חם.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

בלוטות לימפה עשויות להיות מוגדלות בשל מגוון רחב של סיבות, החל מזיהומים, דרך מחלות אנדוקריניות, מחלות של מערכת הלימפה, וכלה במחלות סרטניות. על מנת לאבחן את הסיבה נחוצים בירור מקיף ומידע על טיב הבלוטות, גודלן ומרקמן, וכן בדיקה גופנית מקיפה, ויש להתחשב בהיסטוריה הרפואית של המטופל הספציפי. לכן כדאי מאוד לבצע את בדיקת ה- CT על מנת לקבל עוד מידע לגבי הבלוטות המוגדלות שנמצאו. ללא המידע שציינתי, לא ניתן לאבחן את הסיבה להגדלת הבלוטות. תשובות לשאלות דומות שנשאלו כאן בעבר תוכל למצוא כאן: http://www.infomed.co.il/questions/q_010208_26.asp קרא עוד

 אני סובלת מכאבים בברך של רגל ימין. לאחר בדיקת רנטגן ומיפוי עצמות אובחנה אצלי שחיקת סחוס בברך. המלצת האורתופד היא תרופות ופיזיותרפיה, וכפי שהוא אמר - אולי זה יעזור. המלצת רופא המשפחה היא טיול באפוס. מה עדיף? האם טוב להשתתף בשיעורי פילאטיס, יש שם הרבה תרגילים של כיפוף ברכיים? או איזה ספורט אחר כדאי לעשות?
אני סובלת מכאבים בברך של רגל ימין. לאחר בדיקת רנטגן ומיפוי עצמות אובחנה אצלי שחיקת סחוס בברך. המלצת האורתופד היא תרופות ופיזיותרפיה, וכפי שהוא אמר - אולי זה יעזור. המלצת רופא המשפחה היא טיול באפוס. מה עדיף? האם טוב להשתתף בשיעורי פילאטיס, יש שם הרבה תרגילים של כיפוף ברכיים? או איזה ספורט אחר כדאי לעשות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אינני ממליצה על פעילות הגורמת להחמרה בשחיקת הסחוס. נסי פעילות כגון שחייה או הליכה, או פשוט הימנעי מתרגילים בספורט ממנו את נהנית, הגורמים ללחץ על הברך. כדאי לחבוש את הברך בתחבושת או חגורה מיוחדת לברך בזמן הפעילות. אני, כמו האורתופד, ממליצה על פיזיותרפיה, אך אם המצב מחמיר או מתדרדר, ניתן לעבור ניתוח. לא הבנתי את המלצת רופא המשפחה. בכל מקרה, המשיכי את המעקב אצל האורתופד. בהצלחה. ד"ר נעמה זנזורי - אינפומד קרא עוד

 ביצעתי סקירה מורחבת בשבוע ה-22 להריון והכל תקין, למעט ציסטה בכורואיד פלקסוס מימין, 4.7 מ"מ. מה המשמעות של זה? המומחה לגנטיקה אמר לי שחוץ מזה שזה מגביר את הסיכוי לתסמונת דאון, אין לזה משמעות. הסיכוי שלי היה לפני בדיקה 1:10000 ועכשיו, בעקבות גילוי הממצא, 1:5000. הרופא ביקש ממני לחזור על הסקירה בשבוע ה-27 או ה-28. אני מאד מודאגת ואשמח לקבל עוד חוות דעת.
ביצעתי סקירה מורחבת בשבוע ה-22 להריון והכל תקין, למעט ציסטה בכורואיד פלקסוס מימין, 4.7 מ"מ. מה המשמעות של זה? המומחה לגנטיקה אמר לי שחוץ מזה שזה מגביר את הסיכוי לתסמונת דאון, אין לזה משמעות. הסיכוי שלי היה לפני בדיקה 1:10000 ועכשיו, בעקבות גילוי הממצא, 1:5000. הרופא ביקש ממני לחזור על הסקירה בשבוע ה-27 או ה-28. אני מאד מודאגת ואשמח לקבל עוד חוות דעת.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

זהו ממצא שכיח יחסית, שבמקרים רבים נעלם בשליש השלישי של ההריון. נהוג לבצע בדיקות חודרניות כמו בדיקת מי שפיר רק אם ישנו ממצא נוסף, או אם גיל האישה מעל 35. מכיוון שזהו הממצא היחיד שהתגלה בסקירה, וכל תוצאות הבדיקות שלך תקינות, אני חושבת שהכי חכם יהיה להמתין לסקירה הבאה. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר יהונתן קפלן
ד"ר יהונתן קפלן עור ומין
4.9
( 155 חוות דעת )
"מקצועי ונעים"
ד"ר צ'רנה דיאמנט
ד"ר צ'רנה דיאמנט רפואת שיניים
5
( 4 חוות דעת )
"הייתה לי חוויה טובה. קיבלתי יחס מקצועי,נעים, סבלני ואכפתי הרגשתי בידיים טובות"
ד"ר ירון ברין
ד"ר ירון ברין אורתופדיה
4.9
( 40 חוות דעת )
"חווית הטיפול הייתה נעימה. ד״ר היה נעים והסביר על כל התהליך והיה זמין לכל שאלה. ממליצה בחום"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו