דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 883

 אני בת 28, בשבוע ה-15 של הריון ספונטני עם עובר אחד, זכר. זהו ההריון השני שלי. ההריון הראשון היה ללא סיבוכים או בעיות מיוחדות. בסקירת מערכות מוקדמת שעשיתי בשבוע ה-15 התגלה נוזל פריקרדיאלי באחד החדרים של לב העובר. לא היו סימנים אחרים למומים או בעיות נוספות. הרופא המליץ על מעקב ואקו לב בשבוע ה-20.   על מה מעיד הממצא? מה יכולות הסיבות לכך? מה ההשלכות אם בכל זאת ארצה להמשיך את ההריון?
אני בת 28, בשבוע ה-15 של הריון ספונטני עם עובר אחד, זכר. זהו ההריון השני שלי. ההריון הראשון היה ללא סיבוכים או בעיות מיוחדות. בסקירת מערכות מוקדמת שעשיתי בשבוע ה-15 התגלה נוזל פריקרדיאלי באחד החדרים של לב העובר. לא היו סימנים אחרים למומים או בעיות נוספות. הרופא המליץ על מעקב ואקו לב בשבוע ה-20. על מה מעיד הממצא? מה יכולות הסיבות לכך? מה ההשלכות אם בכל זאת ארצה להמשיך את ההריון?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

נוזל פריקרדיאלי הוא נוזל שממוקם מסביב ללב. על מנת לדעת מה משמעות המצב הזה חשוב לבדוק מהי כמות הנוזל. כמו כן יש מקום לבצע בדיקת אקו לב של העובר על מנת לוודא שמבנה הלב אכן תקין. לאחר ביצוע הבדיקה, ובהתאם לממצאים, יפנו אותך לבדיקות נוספות (למשל ייעוץ גנטי, וירוסים וכו'), במידת הצורך. לעיתים, נוזל בכמות קטנה הוא חסר משמעות לחלוטין. בינתיים עוד מוקדם לחרוץ את גורל ההריון ויתכן מאוד שמדובר בעובר בריא ונורמלי. בתקווה להמשך הריון בריא וקל! ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 מה יותר מסוכן - סיגריות או נרגילה? והאם זה נכון שאם אתה מעשן ראש של נרגילה זה כמו 4 סיגריות?
מה יותר מסוכן - סיגריות או נרגילה? והאם זה נכון שאם אתה מעשן ראש של נרגילה זה כמו 4 סיגריות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אין שום עבודה מחקרית שהשוותה את כמות החומרים הרעילים בנרגילה לזו שיש בסיגריות. אם מישהו מעשן נרגילה אחת לכמה חודשים, נראה לי שאין בכך סכנה מיוחדת ואולם עישון תדיר של נרגילה מסוכן אף הוא. עישון סיגריות הוא כמובן מסוכן ביותר. לכן, מומלץ שלא לעשן סיגריות ואף לא נרגילות. בברכה דר' איציק לוי מומחה בפנימית ובמחלות זיהומיות קרא עוד

אני כבת 26, ואני סובלת מפטרייה בנרתיק ובעור מסביב כמעט כל חודש.  הפטרייה גורמת לי לגרד עד זוב דם. אני מורחת ניסטאטין אבל זה לא  נראה כאילו זה משפיע.  קראתי פעם שצריך לאכול פחות פחמימות וסוכרים כדי שזה לא יחזור. האם  זה נכון? איזה טיפול עלי לעשות על מנת שלא תחזור פטרייה זו?
אני כבת 26, ואני סובלת מפטרייה בנרתיק ובעור מסביב כמעט כל חודש. הפטרייה גורמת לי לגרד עד זוב דם. אני מורחת ניסטאטין אבל זה לא נראה כאילו זה משפיע. קראתי פעם שצריך לאכול פחות פחמימות וסוכרים כדי שזה לא יחזור. האם זה נכון? איזה טיפול עלי לעשות על מנת שלא תחזור פטרייה זו?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הפטריה קנדידה היא חלק מהסביבה הטבעית של העור והרקמות הריריות ברוב האנשים והנשים, אך באופן נורמלי החיידק המרכזי שנמצא ברירית הנרתיק הוא חיידק לא מזיק בשם לקטובצילוס, בדומה לחיידק היושב ברירית המעי. במצבים מסוימים, כמו לאחר שימוש באנטיביוטיקה, חיידק זה נהרס, ובמקומו צומחת אוכלוסיית הקנדידה בכמויות גדולות וגורמת לזיהומים. תנאים נוספים המעודדים צמיחת יתר של פטריית הקנדידה הם שינויים הורמונלים דוגמת השלב השני של המחזור (בו ההורמון השליט ברירית המערכת הנשית הוא פרוגסטרון), הריון, שימוש בגלולות ועוד. תנאים נוספים הם מצבי סוכרת לא מאוזנת, חסר חיסוני ועוד. המניעה היעילה נעשית ע"י שימוש מועט ככל האפשר באנטיביוטיקה, שמירה על מרכיב נמוך של סוכרים בדיאטה ואיזון מצבי סוכרת, אכילת יוגורט ומוצרי ביו, ירידה במשקל, שמירה על היגיינה. כמו כן ניתן לטפל בתרופות נוגדות פטריות על מנת להפחית את כמויות הקנדידה באזור הנרתיק ואת הסיכוי לזיהום. קרא עוד

 שמעתי על שיטה להצרת היקפים, "בלה קונטור". האם זה באמת עובד? אני במשקל גוף סביר ודי קבוע כבר הרבה שנים, אבל הכל מתרכז אצלי בבטן. רציתי לדעת אם שיטת "בלה קונטור" יכולה לעזור לי להוריד את כמות השומן באזור זה.
שמעתי על שיטה להצרת היקפים, "בלה קונטור". האם זה באמת עובד? אני במשקל גוף סביר ודי קבוע כבר הרבה שנים, אבל הכל מתרכז אצלי בבטן. רציתי לדעת אם שיטת "בלה קונטור" יכולה לעזור לי להוריד את כמות השומן באזור זה.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

שיטת בלה-קונטור משתמשת באולטרסאונד על מנת לטפל בצלוליטיס ובשומנים. אין לי מידע רפואי מדוייק לגבי שיטה זו, מכיוון שהיא חדשה ואינה נחשבת לטיפול רפואי אלא לטיפול קוסמטי. אין לי מידע לגבי תופעות הלוואי של טיפול זה ולגבי סיכויי ההצלחה. ישנן דעות חלוקות לגבי טיפול זה באינטרנט, חלקו בעד וחלקן נגד. לכן איני יכולה לומר לך אם שיטה זו תעזור לך, מה גם שלא ציינת אם ניסית שיטות אחרות, קונבנציונליות יותר, להיפטרות מן המשקל העודף בבטן. אם לא, הייתי ממליצה קודם לנסות בדרכים המקובלות. בכל מקרה שיהיה בהצלחה. בברכה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד

 הנני בן 28. בחודשיים האחרונים אני מרגיש עייפות כללית והרגשה "כבדה". יש לציין כי ביצעתי בדיקת דם למחלת הנשיקה:  cmv IgG 0.09  cmv IgM negative  ebv IgM positive  ebv.ebna- positive  ebv IgM negative  שאלתי היא, האם אני חולה במחלת הנשיקה?  והאם אני יכול לבצע פעילות גופנית מלאה (ספורטיבית- מאומצת) ללא בעיה או סיכון?
הנני בן 28. בחודשיים האחרונים אני מרגיש עייפות כללית והרגשה "כבדה". יש לציין כי ביצעתי בדיקת דם למחלת הנשיקה: cmv IgG 0.09 cmv IgM negative ebv IgM positive ebv.ebna- positive ebv IgM negative שאלתי היא, האם אני חולה במחלת הנשיקה? והאם אני יכול לבצע פעילות גופנית מלאה (ספורטיבית- מאומצת) ללא בעיה או סיכון?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מחלת הנשיקה מוגדרת כמחלה נגיפית הנגרמת על ידי נגיפים ממשפחת ההרפס, הכוללים בתוכם את נגיפי ה- EBV, וה- CMV. נגיפים אחרים כמו נגיף ה- HIV והנגיפים הגורמים לדלקת הכבד (A, B, ו- C) עשויים לגרום לתסמינים דומים. עייפות יכולה להימשך עד חצי שנה לאחר החלמה ממחלת הנשיקה. בדיקות סרולוגיות, כלומר, בדיקת נוגדנים נגד הנגיפים הללו, עשויה לומר אם אכן חלית במחלה, ואם כן - באיזה מהנגיפים. נוכחות נוגדנים מסוג IgG (כלומר, חיובי) כאשר נוגדנים מסוג IgM שליליים מורים כי חלית במחלה בעבר ולא כעת. כנ"ל לגבי נוכחות נוגדנים לנגיפים האחרים. ראה פרטים נוספים ב: http://www.infomed.co.il/medTest1.asp?tID=102 קרא עוד

 בבדיקת CT בטן שנערכה לי התגלה כי הכבד הינו היפרטרופי, וכן נמצא אזור היפודנסי באונה השמאלית של הכבד. כמו כן הודגם אזור היפודנסי בחלל הרחם.  הייתי רוצה לדעת במה מדובר? מהו פירוש "היפודנסי"? אציין כי במקביל התגלו אצלי בבדיקת דם בשבוע שעבר סימנים למחלת הנשיקה (EBV ,CMV והרפס חיוביים) האם יש קשר בין הדברים?  אני בד"כ בריאה- סובלת מאבני כליות חוזרות (גם עכשיו יש) וכן מטופלת בשל הפרעה הורמונלית בגלולות דיאנה ובאנדרוקור 10.
בבדיקת CT בטן שנערכה לי התגלה כי הכבד הינו היפרטרופי, וכן נמצא אזור היפודנסי באונה השמאלית של הכבד. כמו כן הודגם אזור היפודנסי בחלל הרחם. הייתי רוצה לדעת במה מדובר? מהו פירוש "היפודנסי"? אציין כי במקביל התגלו אצלי בבדיקת דם בשבוע שעבר סימנים למחלת הנשיקה (EBV ,CMV והרפס חיוביים) האם יש קשר בין הדברים? אני בד"כ בריאה- סובלת מאבני כליות חוזרות (גם עכשיו יש) וכן מטופלת בשל הפרעה הורמונלית בגלולות דיאנה ובאנדרוקור 10.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

היפודנסי הוא מונח מעולם הרנטגן שפירושו צפיפות מופחתת של הרקמה הגורמת למראה שחור יותר של התמונה. המילה היפודנסיות לא צריכה לעורר בהלה , שכן מדובר בתכונות של הרקמה. כך למשל מבנים שפירים רבים הם היפודנסים דווקא - למשל ציסטה פשוטה, או שינוי שומני בכבד. על פי מה שרשמת ניתן לבדוק פרופיל שומנים בדם ולשקול ביצוע אולטרסאונד, בשאלה של כבד שומני ומוגדל. לגבי השאר, כדאי להתייעץ עם הרופא שלך לגבי המשמעות הקלינית. קרא עוד

 האם יש סיכון כלשהו ו/או נזק לטווח קצר/ארוך בלקיחת זריקות דקפפטיל לילדה  בת 9 בגלל התבגרות מינית מוקדמת, ואילו תופעות לוואי יש לנ"ל ?
האם יש סיכון כלשהו ו/או נזק לטווח קצר/ארוך בלקיחת זריקות דקפפטיל לילדה בת 9 בגלל התבגרות מינית מוקדמת, ואילו תופעות לוואי יש לנ"ל ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

דקפפטיל או בשמה הגנרי - TRIPTORELIN היא אנלוג של Gonadotropin Releasing Hormone ובקיצור GnRH. זהו חומר האחראי על שחרור גונדוטרופינים (FSH, LH), שמשפיעים על השחלה וגורמים לייצור אסטרוגן, שאחראי על התפתחות סימני מין משניים בזמן ההתבגרות המינית. דקפפטיל, בין יתר שימושיו, משמש לטיפול בילדים עם התבגרות מינית מוקדמת. דקפפטיל גורם לדיכוי פעילות הקולטנים ל - GNRH ולדיכוי הציר ההורמונלי היפותלמוס-יותרת המוח-שחלה, שההבשלה שלו אחראית לתהליך ההתבגרות המינית. בתחילה פעילותו גורמת לעליה בגונדוטרופינים, אך לאחר מכן הוא גורם לירידה ברמות שלהם וכתוצאה מכך ירידה ברמות הורמוני המין - אצל בנות מדובר באסטרוגן. הירידה ברמות ההורמונים לרמה שקיימת לפני גיל ההתבגרות המינית, מביאה גם לנסיגה בסימני המין המשניים שהתפתחו כתוצאה מההתבגרות המינית המוקדמת. הטיפול בדקפפטיל נמשך עד להגעה לגיל שבו אמורה להתחיל התבגרות מינית. מרגע שהופסק הדקפפטיל יש חידוש של תהליך ההתבגרות המינית והגדילה ללא הפרעה. תופעות לוואי אפשריות של דקפפטיל: כאבי ראש, אימפוטנציה, הזעות; מערכת העיכול - שלשולים, הקאות, בחילות, עצירות, כאבי בטן; עליה במשקל, הפרעות ראיה, התקרחות, סחרחורות, גלי חום, דימום וסתי כבד, אגירת נוזלים, יובש בנרתיק, כאבים בעת הטלת שתן, ירידה בדחף מיני, עליה זמנית בלחץ דם, ירידה בצפיפות עצם בנשים, אודם והתקשות העור באזור ההזרקה. כמובן שמדובר בתופעות לוואי אפשריות, והן לא בהכרח יחולו, וחלקן לא רלבנטיות לילדות צעירות. באופן כללי, אין סיכון בטיפול לטווח קצר או ארוך. הטיפול נועד לעכב את תהליך ההתבגרות המינית, ובגיל המתאים ניתן יהיה להפסיק את התרופה ותהליך ההתבגרות המינית יתחדש כסדרו. אם הינך מודאגת מתופעות לוואי שהופיעו אצל בתך או כל דבר אחר, עלייך לפנות לרופא/ה המטפל/ת. קרא עוד

 הייתי מעוניין לדעת יותר מידע לגבי הצפורל והזינט מקבוצת  הצפלוספורינים.  מה שהובהר לי בעבר, שהצפורל הוא צפלוספורין מדור ראשון לעומת הזינט  שהוא מדור שני או שלישי.  מה המשמעות של הדורות הללו?  במקרים בהם הכיסוי האנטיביוטי שלהם שווה, במה עדיף להשתמש קודם  ומדוע?
הייתי מעוניין לדעת יותר מידע לגבי הצפורל והזינט מקבוצת הצפלוספורינים. מה שהובהר לי בעבר, שהצפורל הוא צפלוספורין מדור ראשון לעומת הזינט שהוא מדור שני או שלישי. מה המשמעות של הדורות הללו? במקרים בהם הכיסוי האנטיביוטי שלהם שווה, במה עדיף להשתמש קודם ומדוע?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הדורות השונים של צפלוספורינים נבדלים זה מזה בספקטרום ובסוג של החיידקים אותם הם מכסים. צפורל או Cephalexin הוא מדור ראשון. הוא ניתן דרך הפה במגוון רחב של מצבים כמו דלקות גרון, אוזניים ועור. זינט או Cefuroxime שייך לדור שני של צפלוספורינים. מכסה יותר טוב חיידקים שלא מכוסים ע"י הדור הראשון ונותנים אותו לזיהומים בדרכי הנשימה ובסינוסים וכן לדלקת בדרכי השתן. קרא עוד

 אני בן 54. אני מאמין שיש לי בעיה בפרוסטטה. אני קם 5-4 פעמים בלילה כדי לתת שתן, ואין לי זרימה חזקה. אני פוחד מניתוח פרוסטטה. מה יכול לקרות לי בהמשך אם לא אעשה ניתוח? אין לי בעיה להמשיך לחיות עם המצב הקיים.    לפני שתחליט מה לעשות בבעייתך, כדאי שתיגש לבדיקת רופא שיאשר את אבחנתך. בשביל זה הוא קיים. לאחר מכן, ובהנחה שאכן מדובר בהגדלה שפירה של בלוטת הערמונית, יוכל הרופא להמליץ לך על דרך טיפול. יש כמה דרכים אפשריות, לא כולן ניתוחיות.   אם תחליט החלטה מושכלת שאינך רוצה בשום טיפול, תוכל להמשיך בשגרת חייך בתקווה שמצבך לא יחמיר. אך לעיתים, במצבים מוזנחים של הגדלת הערמונית, יכולים להיגרם נזק לתפקוד הכליות, דלקות שונות בדרכי השתן, דמם משלפוחית השתן, אצירת שתן והזדקקות לצנתר (קתטר), זמני או קבוע, וזה בנוסף להשתנה תכופה עד לאובדן איכות החיים בצורה משמעותית.   המצב יכול גם להישאר קבוע ולעיתים אף להשתפר, אבל הסיכוי לכך נמוך.   בברכה   ד"ר נחום ורבין
אני בן 54. אני מאמין שיש לי בעיה בפרוסטטה. אני קם 5-4 פעמים בלילה כדי לתת שתן, ואין לי זרימה חזקה. אני פוחד מניתוח פרוסטטה. מה יכול לקרות לי בהמשך אם לא אעשה ניתוח? אין לי בעיה להמשיך לחיות עם המצב הקיים. לפני שתחליט מה לעשות בבעייתך, כדאי שתיגש לבדיקת רופא שיאשר את אבחנתך. בשביל זה הוא קיים. לאחר מכן, ובהנחה שאכן מדובר בהגדלה שפירה של בלוטת הערמונית, יוכל הרופא להמליץ לך על דרך טיפול. יש כמה דרכים אפשריות, לא כולן ניתוחיות. אם תחליט החלטה מושכלת שאינך רוצה בשום טיפול, תוכל להמשיך בשגרת חייך בתקווה שמצבך לא יחמיר. אך לעיתים, במצבים מוזנחים של הגדלת הערמונית, יכולים להיגרם נזק לתפקוד הכליות, דלקות שונות בדרכי השתן, דמם משלפוחית השתן, אצירת שתן והזדקקות לצנתר (קתטר), זמני או קבוע, וזה בנוסף להשתנה תכופה עד לאובדן איכות החיים בצורה משמעותית. המצב יכול גם להישאר קבוע ולעיתים אף להשתפר, אבל הסיכוי לכך נמוך. בברכה ד"ר נחום ורבין
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מומחה לכירורגיה כללית קרא עוד

 אני משתמשת בפבוקסיל 100 מ"ג פעם ביום עקב חרדות, והייתי רוצה לשאול אם התרופה יכולה באיזו שהוא שלב להפסיק להשפיע עקב שימוש בה במשך שנתיים עם הפסקות?
אני משתמשת בפבוקסיל 100 מ"ג פעם ביום עקב חרדות, והייתי רוצה לשאול אם התרופה יכולה באיזו שהוא שלב להפסיק להשפיע עקב שימוש בה במשך שנתיים עם הפסקות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

תרופה זו שייכת למעכבי הניצול החוזר של סרוטונין במוח. לא ידוע על הביטואציה, כלומר, על תופעה של הפסקת ההשפעה לאחר תקופה ממושכת כתוצאה מהסתגלות הגוף לתרופה. להיפך, לא מומלץ להפסיק את נטילת התרופה ללא הוראת רופא, מחשש לחזרת התסמינים. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר ג'רמי מולד
ד"ר ג'רמי מולד נוירולוגיה
5
( 16 חוות דעת )
"מקצועית ואנושית"
ד"ר ניר פילוסוף
ד"ר ניר פילוסוף רפואת שיניים
5
( 6 חוות דעת )
"ניר רופא קסום- מאוד מקצועי , מבין את העולם של כל הפה במקסימום. מאוד רגיש לסיטואציה ומשרה המון ביטחון ."
פרופ' אמיר קוגלמן
פרופ' אמיר קוגלמן ילדים
מנהל המחלקה לטיפול נמרץ ילודים ופגים ומנהל מחלקת ילודים בית חולים רמב"ם
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו