דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 890

 אני בן 20. לפני 5 ימים אובחן אצלי חיידק סטרפטוקוקוס בגרון. הרופא נתן לי  רפאפן ואמר לי לקחת את התרופה במשך 10 ימים. בתחילת המחלה היה לי חום נורא גבוה וכאב גרון ממש חזק. לאחר 3 ימים של טיפול ברפאפן החום ירד, אך כאב הגרון רק נהיה חזק יותר. גם אחרי 5 ימים (היום) יש לי מין בלוטה נורא נפוחה בצד ימין בצוואר.   האם להחליף אנטיביוטיקה? האם אחת מתופעות הלוואי של רפאפן היא שלשולים? מאז שהתחלתי לקחת את התרופה, יש לי שלשול, ורציתי לדעת אם זה רק צירוף מקרים.
אני בן 20. לפני 5 ימים אובחן אצלי חיידק סטרפטוקוקוס בגרון. הרופא נתן לי רפאפן ואמר לי לקחת את התרופה במשך 10 ימים. בתחילת המחלה היה לי חום נורא גבוה וכאב גרון ממש חזק. לאחר 3 ימים של טיפול ברפאפן החום ירד, אך כאב הגרון רק נהיה חזק יותר. גם אחרי 5 ימים (היום) יש לי מין בלוטה נורא נפוחה בצד ימין בצוואר. האם להחליף אנטיביוטיקה? האם אחת מתופעות הלוואי של רפאפן היא שלשולים? מאז שהתחלתי לקחת את התרופה, יש לי שלשול, ורציתי לדעת אם זה רק צירוף מקרים.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אני מקוה שהרגשתך השתפרה. רפאפן היא תרופת הבחירה לטיפול בדלקת גרון סטרפטוקוקלית, אם אכן נלקח משטח והוכח כי זה החיידק. יכולים להיות סיבוכים של אבצסים מסוגים שונים במצבים כאלה, ולכן אם המצב מחמיר בעת טיפול, מומלץ לחזור לרופא המטפל. אחת מתופעות הלוואי השכיחות של רפאפן היא אכן שלשולים. בהצלחה! ד"ר טלי צ’רנוביצקי - אינפומד קרא עוד

 אני בן 34. לפני 10 ימים התחלתי לקחת  ציפרלקס עקב חרדות. כתוצאה מכך יש לי כאבי ראש ואישונים מורחבים באופן חריג, ושני האישונים אינם מורחבים באותה המידה. כאשר האישונים חוזרים לגודל נורמלי גם כאבי הראש פוסקים. את הכדור אני נוטל בשעות הבוקר. הפסיכיאטר אמר שצריך להתייעץ עם נוירולוג מכיוון שהאישונים אינם מורחבים באופן זהה.   על מה מעידים האישונים המורחבים? האם זה יכול להעיד על כך שמיהרתי ליטול כדורים וייתכן שאין לי צורך בכדורים?
אני בן 34. לפני 10 ימים התחלתי לקחת ציפרלקס עקב חרדות. כתוצאה מכך יש לי כאבי ראש ואישונים מורחבים באופן חריג, ושני האישונים אינם מורחבים באותה המידה. כאשר האישונים חוזרים לגודל נורמלי גם כאבי הראש פוסקים. את הכדור אני נוטל בשעות הבוקר. הפסיכיאטר אמר שצריך להתייעץ עם נוירולוג מכיוון שהאישונים אינם מורחבים באופן זהה. על מה מעידים האישונים המורחבים? האם זה יכול להעיד על כך שמיהרתי ליטול כדורים וייתכן שאין לי צורך בכדורים?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אכן, ציפרלקס עלול לגרום לתופעות לוואי של אישונים מורחבים וכאבי ראש. שתי התופעות הללו קשורות לכך שישנה עלייה זמנית בכמות הסרוטונין במערכת העצבים המרכזית בעקבות נטילת הכדור. בהמשך משיג הגוף איזון כימי חדש והכל חוזר לנורמה, כמו לפני פרוץ הדיכאון או החרדות. בדרך כלל התופעות הללו חולפות או משתפרות עם הזמן, ולאחר כשבועיים הן מפסיקות להפריע. לרובנו יש אסימטריה מסוימת בכל אברי הגוף הזוגיים, כולל העיניים והאישונים. זה נורמלי ותקין עד גבול מסוים. בהשפעת העלייה ברמת הסרוטונין האישונים מורחבים מהרגיל וזה יכול להדגיש את האסימטריה הטבעית שקודם לכן לא בלטה לעין. על מנת להחליט אם האסימטריה היא בתחום הנורמה או מעבר לכך יש להיבדק על ידי נוירולוג. כאשר האסימטריה נובעת מפתולוגיה (זאת אומרת, שמשהו אינו כשורה) בדרך כלל היא מלווה בתופעות נוספות, כגון כאבי ראש, בחילות, טשטוש ראייה, הפרעה בשיווי משקל ועוד. לכן טוב ונכון מצד הפסיכיאטר המטפל בך ששלח אותך לבדיקת נוירולוג. בכל מקרה, לתופעות שתיארת אין קשר לשאלה אם "מיהרת" ליטול כדורים או שאין צורך בכדורים. התשובה לשאלות אלו יכולה להינתן רק לפי הבדיקה הפסיכיאטרית המלאה, וללא כל קשר לתופעות הלוואי של הכדור. תרגיש טוב! ד"ר איילת אביטל-מגן - פסיכיאטרית קרא עוד

 אני מטופלת כבר חודשיים  באיקאקלומין ואורביטול בכדי להיכנס להריון ללא הצלחה. החודש עשיתי הפסקה מהטיפולים, ויש לי איחור במחזור. אני מקבלת מחזור כל 25-24 יום. לפני יומיים עשיתי בדיקת הריון ביתית שהיתה שלילית. למה המחזור מאחר? האם יכול להיות הריון למרות הבדיקה השלילית? מה לעשות אם לא אקבל?
אני מטופלת כבר חודשיים באיקאקלומין ואורביטול בכדי להיכנס להריון ללא הצלחה. החודש עשיתי הפסקה מהטיפולים, ויש לי איחור במחזור. אני מקבלת מחזור כל 25-24 יום. לפני יומיים עשיתי בדיקת הריון ביתית שהיתה שלילית. למה המחזור מאחר? האם יכול להיות הריון למרות הבדיקה השלילית? מה לעשות אם לא אקבל?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

האיחור במחזור שלך יכול להיות כתוצאה משינויים הורמונליים כעת לאחר הפסקת נטילת האיקאקלומין. בנוסף, יכול להיות כי מדובר בהריון בשלבים מאוד מוקדמים, ולכן תוצאות בדיקת ההריון הביתית היו שליליות. זו בדיקה איכותית, הנותנת תוצאה של שלילי או חיובי לפי ערך הורמון הבטא בשתן. אם אכן מדובר בהריון בימיו הראשונים, הערך של הורמון הבטא אינו גבוה מספיק על מנת להראות תוצאת חיובית בבדיקה. רמת ה- HCG, הורמון הבטא, מכפילה את עצמה כל יומיים-שלושה בשלבים המוקדמים של ההריון, ולכן אמליץ לך להמתין מספר ימים ולבצע את הבדיקה שוב אם לא הופיעה הווסת. בהצלחה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד

 גילו לי במשטח לשון קנדידה. מהי קנדידה בלשון? כיצד היא נגרמת? האם היא מדבקת? כיצד מטפלים בזה?
גילו לי במשטח לשון קנדידה. מהי קנדידה בלשון? כיצד היא נגרמת? האם היא מדבקת? כיצד מטפלים בזה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

על קנדידה ועל הסיבות להופעתה בחלל הפה אפשר לקרוא בתשובות קודמות: http://www.infomed.co.il/questions/q_121807_7.asp קרא עוד

 אני בהריון ויש לי המטומה (היפרדות קרומים) מן השבוע ה-13 עם דימום שפסק עכשיו. נמצא כי יש לי שליה אחורית נמוכה. עד מתי זה יכול להסתדר, אם בכלל?
אני בהריון ויש לי המטומה (היפרדות קרומים) מן השבוע ה-13 עם דימום שפסק עכשיו. נמצא כי יש לי שליה אחורית נמוכה. עד מתי זה יכול להסתדר, אם בכלל?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

המטומה בין הקרומים יכולה להישאר במהלך כל ההריון ויכולה להיספג. בדרך כלל עד השבוע ה-20 ההמטומה נספגת. חשוב להקפיד על מנוחה ולהיות עירניים לשינויים, לכאבים או סימפטומיים אחרים שמופיעים. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 שלום רב, לפני כשבועיים עברתי בדיקת סיסי שליה (שבוע 12) ולמחרת עברתי הפלה (התעוררתי עם כאבים נוראים ובבי"ח הודיעו לי שהעובר ללא דופק) לאחר שבוע קיבלתי תשובה בעקבות בדיקת סיסי שליה שהעובר היה ללא מומים.  1. האם ניתן להכנס להריון לפני קבלת המחזור לאחר הפלה  2. האם מומלץ יותר לבצע בדיקת מי שפיר או שוב לעבור את בדיקת סיסי שליה ?
שלום רב, לפני כשבועיים עברתי בדיקת סיסי שליה (שבוע 12) ולמחרת עברתי הפלה (התעוררתי עם כאבים נוראים ובבי"ח הודיעו לי שהעובר ללא דופק) לאחר שבוע קיבלתי תשובה בעקבות בדיקת סיסי שליה שהעובר היה ללא מומים. 1. האם ניתן להכנס להריון לפני קבלת המחזור לאחר הפלה 2. האם מומלץ יותר לבצע בדיקת מי שפיר או שוב לעבור את בדיקת סיסי שליה ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ראשית אני מצטערת על התוצאה הנוראית בעקבות הבדיקה שערכת. 1. ביוץ יכול לקרות כבר שבועיים לאחר הפלה בשליש ראשון. בד"כ ממליצים על מנוחה במשך שבועיים שבהם עדיף להימנע מקיום יחסי מין או שימוש בטמפונים. ייתכן דימום וגינלי קל במשך שבועיים אחרי ההפלה, ווסת נורמלית חוזרת כעבור שישה שבועות. רופאים ממליצים בד"כ לדחות כניסה להריון לפחות חודשיים-שלושה לאחר ההפלה, אם כי, מחקרים שבוצעו, לא הראו אחוז גבוה יותר של סיבוכים כאשר המרווח בין ההריונות היה קצר יותר. 2. באופן כללי, בדיקת סיסי שליה ובדיקת מי שפיר נותנות את אותן תשובות. שתיהן משמשות לאבחון של בעיות גנטיות כמו תסמונת דאון, שנפוצה יותר כאשר גיל האם מתקדם יותר. היתרון בבדיקת סיסי שליה הוא שבדיקה זו יכולה להתבצע בשלב מוקדם יותר של ההריון, ניתן לקבל תוצאות מהר יותר לעומת דיקור מי שפיר ואפשר לקבל יותר כמות DNA בבדיקה זו לעומת דיקור מי שפיר. דיקור מי שפיר יכול להיעשות במהלך שליש ראשון או בשליש שני. דיקור שנעשה לפני שבוע 15, לרוב לא יהיה מוצלח מבחינת חומר שהושג. החסרון של בדיקת סיסי שליה הוא שהסיכון להפלה או למות העובר הוא גבוה יותר לעומת דיקור מי שפיר שנעשה בשליש השני. בדיקת סיסי שליה נמצאה בטוחה יותר לעומת דיקור מי שפיר מוקדם (בשליש ראשון). אני ממליצה לך להתייעץ עם רופא/ת הנשים שלך הן לגבי תזמון הכניסה להריון והן לגבי בחירת הפרוצדורה לאבחון גנטי בהריון הבא. אני מקווה שההריון הבא שלך יהיה מוצלח. קרא עוד

 מדוע אסור לתת ליילוד מים מורתחים או תה "היפ" העשוי מצמחים? זו הוראה שניתנה לנו בטיפת חלב ובקופת חולים.
מדוע אסור לתת ליילוד מים מורתחים או תה "היפ" העשוי מצמחים? זו הוראה שניתנה לנו בטיפת חלב ובקופת חולים.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לגבי מים רתוחים, הדיעות בעולם רפואת הילדים בנושא זה חלוקות. יש הגורסים כי אין כל סכנה לתת מים רתוחים לילדים, משום שההרתחה למעשה הורסת את המזיקים הפוטנצייאלים המצויים במי השתייה. לעומתם, מומחים ברפואה אלטרנטיבית גורסים כי הרתחת מי השתייה גורמת להצטברות מינרלים בכמות גבוהה במי השתייה, ובנוסף מכניסים לגוף התינוק חיידקים מומתים, אשר יכולים להזיק למערכת העיכול של התינוק, שאינה מפותחת מספיק. בכל מקרה, אין ספק שמים מינרליים נקיים יותר ומהווים תחליף מצוין למי השתייה הרגילים. לגבי תה "היפ", משרד הבריאות אינו ממליץ על שתיית תה כזה לתינוקות מתחת לגיל שנה, משום שתה זה מכיל כמות גדולה מאוד של סוכרים, מכיל כמות דלה מאוד של מינרלים, ובכך למעשה מהווה מאגר של קלוריות עם ערך תזונתי נמוך. עדיף שתינוק מתפתח יצרוך קלוריות יותר "מלאות" מהמזון הרגיל אותו הוא מקבל. בברכה, ד"ר עידו ווליניץ - אינפומד קרא עוד

 עברתי ניתוח הרניה (שבר) לפני חודש. המקום עדיין רדום. כמה זמן לוקח למקום להתעורר מההרדמה?    אחד מהסיבוכים השכיחים בניתוח בקע מפשעתי, הוא פגיעה בעצב. באזור המפשעה עוברים שלושה עצבי תחושה שניתן לזהותם היטב בעת הניתוח, ובהם לא אמורה להיות פגיעה, ועוד מספר רב של סיבי עצבי תחושה שאינם ניתנים לזיהוי בעת הניתוח. עצבים אלה עלולים להיפגע מסכין המנתחים, ממחט חשמלית, מתפרים או מרשת בהם משתמשים בניתוח. הפגיעה בעצבים עשויה לגרום להפרעות מסוג כאב או מסוג שיתוק - הירדמות האיזור המעוצבב.   האיזור המשותק נמצא לרוב מתחת לצלקת הניתוח ובאיזור הירך הפנימית. בחלק ניכר של מצבי השיתוק התופעה חולפת עם הזמן, בין אם עקב התאוששות העצב מהפגיעה ובין אם עקב התרגלות הגוף למצב החדש של חוסר תחושה. לעיתים, עם התאוששות העצב, חשים תחושת נימול באזור, ולאחר מכן תחושת שריפה עד שהעצב חוזר לשלמותו והתופעות נעלמות.   בברכה   ד"ר נחום ורבין
עברתי ניתוח הרניה (שבר) לפני חודש. המקום עדיין רדום. כמה זמן לוקח למקום להתעורר מההרדמה? אחד מהסיבוכים השכיחים בניתוח בקע מפשעתי, הוא פגיעה בעצב. באזור המפשעה עוברים שלושה עצבי תחושה שניתן לזהותם היטב בעת הניתוח, ובהם לא אמורה להיות פגיעה, ועוד מספר רב של סיבי עצבי תחושה שאינם ניתנים לזיהוי בעת הניתוח. עצבים אלה עלולים להיפגע מסכין המנתחים, ממחט חשמלית, מתפרים או מרשת בהם משתמשים בניתוח. הפגיעה בעצבים עשויה לגרום להפרעות מסוג כאב או מסוג שיתוק - הירדמות האיזור המעוצבב. האיזור המשותק נמצא לרוב מתחת לצלקת הניתוח ובאיזור הירך הפנימית. בחלק ניכר של מצבי השיתוק התופעה חולפת עם הזמן, בין אם עקב התאוששות העצב מהפגיעה ובין אם עקב התרגלות הגוף למצב החדש של חוסר תחושה. לעיתים, עם התאוששות העצב, חשים תחושת נימול באזור, ולאחר מכן תחושת שריפה עד שהעצב חוזר לשלמותו והתופעות נעלמות. בברכה ד"ר נחום ורבין
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מומחה לכירורגיה כללית קרא עוד

 רציתי לדעת אם יש אפשרות לקבל הסבר בנושא עקירת שן בינה בניתוח כירורגי.  אני ערה לכך שזה עניין אינדיבידואלי. עם זאת, אשמח לקרוא ולדעת על הנושא - בעקבות 2 עקירות שעברתי בעצמי (עליונה ותחתונה). ראיתי שמספר התפרים וגודל הצלקת גדול משחשבתי. הצלקת מתחילה ממיקום שן הבינה העליונה ומגיעה מטה עד לתחילת הסנטר. האם זה נורמלי?
רציתי לדעת אם יש אפשרות לקבל הסבר בנושא עקירת שן בינה בניתוח כירורגי. אני ערה לכך שזה עניין אינדיבידואלי. עם זאת, אשמח לקרוא ולדעת על הנושא - בעקבות 2 עקירות שעברתי בעצמי (עליונה ותחתונה). ראיתי שמספר התפרים וגודל הצלקת גדול משחשבתי. הצלקת מתחילה ממיקום שן הבינה העליונה ומגיעה מטה עד לתחילת הסנטר. האם זה נורמלי?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

כאשר עוקרים שן בינה יש צורך, לעיתים, בחתך נוסף כדי לאפשר גישה לשן הכלואה. אין סיבה לדאגה, לאחר מספר שבועות הרקמה עוברת ריפוי מלא ולא נשאר זכר לעקירה. בנוסף, תוכלי לחפש במנוע החיפוש באתר "שן בינה" או "עקירה" ולמצוא מידע נוסף בנושאים אלו. בברכה, ד"ר מיכאל אבא - רופא שיניים קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר יובל הורביץ
ד"ר יובל הורביץ נפרולוגיה
5
( 220 חוות דעת )
"האמת כל מה שאני אכתוב זה לא מספיק אני בת 73 ועוד לא נתקלתי ברופא קמו דר" יובל הנכבד יחס אכפתיות מקצועי עם נשמה טובה תודה לאומית על הבחירה של רופא מקסים מכל הבחינות 🙏👍"
ד"ר פולינה אוסטרובסקי
ד"ר פולינה אוסטרובסקי יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
גינקולוגית בכירה ורופאת פוריות בהרצליה מדיקל סנטר, בבית החולים לניאדו ובמרפאתה הפרטית
ד"ר ארקדי ורשבסקי
ד"ר ארקדי ורשבסקי יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מומחה לרפואת נשים ויילוד
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו