שאלות ותשובות - עמוד 890
מאת: מערכת אינפומד
מומחה במחלות זיהומיות קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אני מקוה שהרגשתך השתפרה. רפאפן היא תרופת הבחירה לטיפול בדלקת גרון סטרפטוקוקלית, אם אכן נלקח משטח והוכח כי זה החיידק. יכולים להיות סיבוכים של אבצסים מסוגים שונים במצבים כאלה, ולכן אם המצב מחמיר בעת טיפול, מומלץ לחזור לרופא המטפל. אחת מתופעות הלוואי השכיחות של רפאפן היא אכן שלשולים. בהצלחה! ד"ר טלי צרנוביצקי - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אכן, ציפרלקס עלול לגרום לתופעות לוואי של אישונים מורחבים וכאבי ראש. שתי התופעות הללו קשורות לכך שישנה עלייה זמנית בכמות הסרוטונין במערכת העצבים המרכזית בעקבות נטילת הכדור. בהמשך משיג הגוף איזון כימי חדש והכל חוזר לנורמה, כמו לפני פרוץ הדיכאון או החרדות. בדרך כלל התופעות הללו חולפות או משתפרות עם הזמן, ולאחר כשבועיים הן מפסיקות להפריע. לרובנו יש אסימטריה מסוימת בכל אברי הגוף הזוגיים, כולל העיניים והאישונים. זה נורמלי ותקין עד גבול מסוים. בהשפעת העלייה ברמת הסרוטונין האישונים מורחבים מהרגיל וזה יכול להדגיש את האסימטריה הטבעית שקודם לכן לא בלטה לעין. על מנת להחליט אם האסימטריה היא בתחום הנורמה או מעבר לכך יש להיבדק על ידי נוירולוג. כאשר האסימטריה נובעת מפתולוגיה (זאת אומרת, שמשהו אינו כשורה) בדרך כלל היא מלווה בתופעות נוספות, כגון כאבי ראש, בחילות, טשטוש ראייה, הפרעה בשיווי משקל ועוד. לכן טוב ונכון מצד הפסיכיאטר המטפל בך ששלח אותך לבדיקת נוירולוג. בכל מקרה, לתופעות שתיארת אין קשר לשאלה אם "מיהרת" ליטול כדורים או שאין צורך בכדורים. התשובה לשאלות אלו יכולה להינתן רק לפי הבדיקה הפסיכיאטרית המלאה, וללא כל קשר לתופעות הלוואי של הכדור. תרגיש טוב! ד"ר איילת אביטל-מגן - פסיכיאטרית קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
האיחור במחזור שלך יכול להיות כתוצאה משינויים הורמונליים כעת לאחר הפסקת נטילת האיקאקלומין. בנוסף, יכול להיות כי מדובר בהריון בשלבים מאוד מוקדמים, ולכן תוצאות בדיקת ההריון הביתית היו שליליות. זו בדיקה איכותית, הנותנת תוצאה של שלילי או חיובי לפי ערך הורמון הבטא בשתן. אם אכן מדובר בהריון בימיו הראשונים, הערך של הורמון הבטא אינו גבוה מספיק על מנת להראות תוצאת חיובית בבדיקה. רמת ה- HCG, הורמון הבטא, מכפילה את עצמה כל יומיים-שלושה בשלבים המוקדמים של ההריון, ולכן אמליץ לך להמתין מספר ימים ולבצע את הבדיקה שוב אם לא הופיעה הווסת. בהצלחה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
על קנדידה ועל הסיבות להופעתה בחלל הפה אפשר לקרוא בתשובות קודמות: http://www.infomed.co.il/questions/q_121807_7.asp קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
המטומה בין הקרומים יכולה להישאר במהלך כל ההריון ויכולה להיספג. בדרך כלל עד השבוע ה-20 ההמטומה נספגת. חשוב להקפיד על מנוחה ולהיות עירניים לשינויים, לכאבים או סימפטומיים אחרים שמופיעים. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
ראשית אני מצטערת על התוצאה הנוראית בעקבות הבדיקה שערכת. 1. ביוץ יכול לקרות כבר שבועיים לאחר הפלה בשליש ראשון. בד"כ ממליצים על מנוחה במשך שבועיים שבהם עדיף להימנע מקיום יחסי מין או שימוש בטמפונים. ייתכן דימום וגינלי קל במשך שבועיים אחרי ההפלה, ווסת נורמלית חוזרת כעבור שישה שבועות. רופאים ממליצים בד"כ לדחות כניסה להריון לפחות חודשיים-שלושה לאחר ההפלה, אם כי, מחקרים שבוצעו, לא הראו אחוז גבוה יותר של סיבוכים כאשר המרווח בין ההריונות היה קצר יותר. 2. באופן כללי, בדיקת סיסי שליה ובדיקת מי שפיר נותנות את אותן תשובות. שתיהן משמשות לאבחון של בעיות גנטיות כמו תסמונת דאון, שנפוצה יותר כאשר גיל האם מתקדם יותר. היתרון בבדיקת סיסי שליה הוא שבדיקה זו יכולה להתבצע בשלב מוקדם יותר של ההריון, ניתן לקבל תוצאות מהר יותר לעומת דיקור מי שפיר ואפשר לקבל יותר כמות DNA בבדיקה זו לעומת דיקור מי שפיר. דיקור מי שפיר יכול להיעשות במהלך שליש ראשון או בשליש שני. דיקור שנעשה לפני שבוע 15, לרוב לא יהיה מוצלח מבחינת חומר שהושג. החסרון של בדיקת סיסי שליה הוא שהסיכון להפלה או למות העובר הוא גבוה יותר לעומת דיקור מי שפיר שנעשה בשליש השני. בדיקת סיסי שליה נמצאה בטוחה יותר לעומת דיקור מי שפיר מוקדם (בשליש ראשון). אני ממליצה לך להתייעץ עם רופא/ת הנשים שלך הן לגבי תזמון הכניסה להריון והן לגבי בחירת הפרוצדורה לאבחון גנטי בהריון הבא. אני מקווה שההריון הבא שלך יהיה מוצלח. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
לגבי מים רתוחים, הדיעות בעולם רפואת הילדים בנושא זה חלוקות. יש הגורסים כי אין כל סכנה לתת מים רתוחים לילדים, משום שההרתחה למעשה הורסת את המזיקים הפוטנצייאלים המצויים במי השתייה. לעומתם, מומחים ברפואה אלטרנטיבית גורסים כי הרתחת מי השתייה גורמת להצטברות מינרלים בכמות גבוהה במי השתייה, ובנוסף מכניסים לגוף התינוק חיידקים מומתים, אשר יכולים להזיק למערכת העיכול של התינוק, שאינה מפותחת מספיק. בכל מקרה, אין ספק שמים מינרליים נקיים יותר ומהווים תחליף מצוין למי השתייה הרגילים. לגבי תה "היפ", משרד הבריאות אינו ממליץ על שתיית תה כזה לתינוקות מתחת לגיל שנה, משום שתה זה מכיל כמות גדולה מאוד של סוכרים, מכיל כמות דלה מאוד של מינרלים, ובכך למעשה מהווה מאגר של קלוריות עם ערך תזונתי נמוך. עדיף שתינוק מתפתח יצרוך קלוריות יותר "מלאות" מהמזון הרגיל אותו הוא מקבל. בברכה, ד"ר עידו ווליניץ - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
מומחה לכירורגיה כללית קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
כאשר עוקרים שן בינה יש צורך, לעיתים, בחתך נוסף כדי לאפשר גישה לשן הכלואה. אין סיבה לדאגה, לאחר מספר שבועות הרקמה עוברת ריפוי מלא ולא נשאר זכר לעקירה. בנוסף, תוכלי לחפש במנוע החיפוש באתר "שן בינה" או "עקירה" ולמצוא מידע נוסף בנושאים אלו. בברכה, ד"ר מיכאל אבא - רופא שיניים קרא עוד