דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 891

 לפני כשבוע התחלתי להרגיש לא טוב, כאב לי הגרון, היה לי חום מוזר של 37.8 שירד ועלה בין 37 ל-38. שלושה שבועות לפני כן גם היו לי כאב גרון וחום, וזה עבר. מאז המקרה האחרון כבר עבר שבוע, ואין שינוי במצבי. הייתי אצל רופאה, היא אמרה לי שזה רק וירוס. עשיתי בדיקות דם כלליות, כולל ברזל (אני אנמית ואני בזמן מחזור) וויטמין B12. עדיין לא קיבלתי את כל התוצאות.   האם זה ממש חריג או שזה הווירוס, ואין סיבה לדאגה?
לפני כשבוע התחלתי להרגיש לא טוב, כאב לי הגרון, היה לי חום מוזר של 37.8 שירד ועלה בין 37 ל-38. שלושה שבועות לפני כן גם היו לי כאב גרון וחום, וזה עבר. מאז המקרה האחרון כבר עבר שבוע, ואין שינוי במצבי. הייתי אצל רופאה, היא אמרה לי שזה רק וירוס. עשיתי בדיקות דם כלליות, כולל ברזל (אני אנמית ואני בזמן מחזור) וויטמין B12. עדיין לא קיבלתי את כל התוצאות. האם זה ממש חריג או שזה הווירוס, ואין סיבה לדאגה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

כאבי גרון הם אחת הבעיות השכיחות ביותר שרופאים בקהילה ורופאים בבתי החולים נתקלים בהם יום-יום. רובם של כאבי הגרון נגרמים על ידי דלקות בגרון. הסימנים הנפוצים הם אודם על גבי ריריות הלוע, תפליט על גבי השקדים, בלוטות לימפה מוגדלות באזור הצוואר ומתחת ללסת. התסמינים הנפוצים הם קושי וכאבים בבליעה, צרידות, חום גבוה וחולשה. למרבה ההפתעה ובניגוד גמור לדיעה המקובלת בקרב החולים, רובן של דלקות הגרון נגרמות על ידי וירוסים ומיעוטן על ידי חיידקים. על פי מה שאת מתארת, למרות שחסרים לי מספר פרטים בתיאור שלך, כמו חלק מהתסמינים והסימנים שהזכרתי, בהחלט ייתכן שרופאת המשפחה שלך צודקת, ואת סובלת מדלקת גרון ממקור של זיהום ויראלי. הטיפול הטוב ביותר בדלקות ממקור זה הוא בדרך כלל סימפטומטי, כלומר כדורים נגד כאבים והורדת חום, כדורי מציצה להקלה בבליעה, וכמובן מנוחה ושתייה מרובה. אינני רואה סיבה לדאגה במקרה זה, אולם אם הבעיות שאת מציינת עדיין נמשכות - אני ממליץ לשוב ולהיבדק על ידי רופאת המשפחה כדאי שתחליט כיצד להמשיך באבחנה ובטיפול. בברכה, ד"ר עידו ווליניץ - אינפומד קרא עוד

 לפני כחודשיים החלטנו להפסיק לקחת גלולות, לאחר 6 שנות שימוש בהן, מאחר שגילו אצלי גושים שפירים בשד. אנו משתמשים בקונדום כאמצעי מניעה, אך קרה שפעם אחת הוא נקרע במהלך קיום יחסי מין. הייתי אמורה לקבל את המחזור לפני כשבוע. מדי פעם יש לי מיחושים בבטן וכאבים קלים. האם יתכן איחור כה ארוך במחזור שלא מצביע על הריון? האם בדיקת הריון ביתית יכולה לזהות הריון כבר עכשיו?
לפני כחודשיים החלטנו להפסיק לקחת גלולות, לאחר 6 שנות שימוש בהן, מאחר שגילו אצלי גושים שפירים בשד. אנו משתמשים בקונדום כאמצעי מניעה, אך קרה שפעם אחת הוא נקרע במהלך קיום יחסי מין. הייתי אמורה לקבל את המחזור לפני כשבוע. מדי פעם יש לי מיחושים בבטן וכאבים קלים. האם יתכן איחור כה ארוך במחזור שלא מצביע על הריון? האם בדיקת הריון ביתית יכולה לזהות הריון כבר עכשיו?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

בדיקת הריון ביתית, בדיקת בטא HCG יש לבצע כ-9 עד 14 יום לאחר התאריך בו היתה צריכה להופיע הווסת האחרונה שלא הופיעה. בדיקת בטא שלילית שבועיים לאחר תאריך זה שוללת הריון, כלומר במקרה שלך, זה עוד יכול להיות מוקדם מדי כדי שהבדיקה תהיה חיובית. איחור של שבוע אינו איחור ארוך במיוחד, ויכולות להיות לכך סיבות נוספות מעבר לכניסה להריון, אך אם בדרך כלל המחזור שלך סדיר ולא היה אירוע אחר שיכול היה להשפיע על מצבך הבריאותי, אז יש סיבה לחשד שאכן נכנסת להריון. מידע נוסף לגבי הבדיקה הביתית תוכלי למצוא כאן: http://www.infomed.co.il/medTestDir/pregnancy.asp קרא עוד

 מידי חודש ישנם כאבים בגב התחתון עם קבלת המחזור. אחרי ארבעה ימים של הליכה עקומה זה עובר וניתן לסבול את הכאבים.  לאחרונה הכאבים לא היו כרגיל, כאבים שמנעו ממני תפקוד ותזוזה. הלכתי לבית החולים על מנת לבדוק את מקור הבעיה ועשיתי בדיקות כגון: רנטגן, בדיקת שתן, בדיקת דם. הרופאים שללו בעיה אורתופדית. כמו כן עם מתן השתן בתקופה האחרונה הרגשתי כאבים עזים באזור השלפוחית.  לסיכום: אני סובלת מבעיות גב תחתון שאף אחד אינו יודע ממה זה, כאבים עם מתן שתן ובשום בדיקה לא נמצאה בעיה אורתופדית \ כליות.   אולי אתה תוכל לזהות את הבעיה?
מידי חודש ישנם כאבים בגב התחתון עם קבלת המחזור. אחרי ארבעה ימים של הליכה עקומה זה עובר וניתן לסבול את הכאבים. לאחרונה הכאבים לא היו כרגיל, כאבים שמנעו ממני תפקוד ותזוזה. הלכתי לבית החולים על מנת לבדוק את מקור הבעיה ועשיתי בדיקות כגון: רנטגן, בדיקת שתן, בדיקת דם. הרופאים שללו בעיה אורתופדית. כמו כן עם מתן השתן בתקופה האחרונה הרגשתי כאבים עזים באזור השלפוחית. לסיכום: אני סובלת מבעיות גב תחתון שאף אחד אינו יודע ממה זה, כאבים עם מתן שתן ובשום בדיקה לא נמצאה בעיה אורתופדית \ כליות. אולי אתה תוכל לזהות את הבעיה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

בהחלט יש מקום לטפל בכאבי הגב התחתון במכון פיזיותרפיה. טיפולי הפיזיותרפיה מועילים לכאבי גב תחתון, ויש מחקרים רבים התומכים בכך. כאבי גב הם אחד הנושאים הנפוצים ביותר עימם מתמודדת הרפואה בעולם המודרני. כשמונים אחוז מכלל האוכלוסייה סבלו או סובלים מכאבי גב בשלבי חייהם השונים. בדרך כלל ניתן למנוע כאבי גב על ידי שמירה ושימוש נכון בגב , הכרת הסיבות לכאבים ,והדרכים למניעתן. עמוד השדרה הינו רצף של 33 חוליות מהצוואר לעצם הזנב. החוליות יוצרות את עקומות עמוד השדרה (העקומה המותנית, הגבית והצווארית). שמירה על 3 העקומות בעמדה נכונה מבטיחה פיזור אחיד וטוב של משקל הגוף ומניעת אזורי לחץ כואבים. בנוסף - שרירי הבטן, העכוז והירכיים תומכים ב-3 העקומות ומאפשרים תנועה חופשית, ויש לשמור על השרירים חזקים וגמישים. בין החוליות ישנם מפרקים גמישים המאפשרים תנועות רחבות. גמישות מפרקי הגב ,הירכיים, והקרסוליים חשובה גם כן. בין כל 2 חוליות מונח דיסק המעניק גמישות ומתפקד כבולם זעזועים. הדיסק בנוי מטבעות סחוס מסיביות ובמרכזן גוש נוזלי. גורמים נפוצים לכאבי גב : יציבה לקויה ושימוש לא נכון בגוף בזמן עבודה ובמנוחה חוסר גמישות וכושר גופני ירוד תוחלת חיים ארוכה תורשה שינויים ניווניים במפרקי החוליות תאונות את מבנה השלד והשרירים אנו מקבלים בירושה מהורינו. מכיוון שתוחלת החיים שלנו התארכה, השלד והשרירים שלנו נאלצים להתמודד עם עומסים שנים רבות. הדבר גורם להתפתחות שינויים ניווניים במפרקים . אל הבלאי הטבעי מצטרפות תאונות וכושר ירוד,חוסר הקפדה על יציבה נכונה ושימוש בלתי נכון בעבודה ומנוחה. עד כאן ההקדמה הכללית לכאב. אני ממליץ - התחילי פעילות גופנית סדירה 3 פעמים בשבוע למשך 45 דקות. התחילי מיכולת בסיסית אותה את מסוגלת לבצע, ועלי ממנה בהדרגה ובנחישות תוך התגברות על כאב. הקפידי לעשות הפסקה בה תשלבי תרגילי שחרור לגב כל שעה - גופנו זקוק לתנועה. http://www.med.umich.edu/1libr/sma/sma_xupperba_art.htm קרא עוד

 לפני כחמישה חודשים אבי לקה באירוע מוחי קשה. צד ימין שלו משותק והוא סובל מאפזיה ומאפרקסיה קשה. אחרי האירוע עברנו לבית לווינשטיין לשיקום, ומשם, לפני שבועיים, לבית החולים לניתוח לפתיחת הקרוטיד הימני. השמאלי חסום לגמרי ללא אפשרות לנתח. הניתוח הוגדר כמוצלח, ואפילו יום אחרי הניתוח הוא החל לדבר מעט, היה שמח, ומצבו השתפר.   אך יומיים אחרי הניתוח ראיתי כי מצבו מידרדר. הוא שוב הפסיק לדבר, היה מצוברח ופשוט לא היה עצמו. למרות שהתרעתי בפני הרופא והאחיות, לא ננקטו צעדים משמעותיים, עד לשלב שהוא הפך ל"זומבי", בהה בתקרה וזהו, משם הועבר ל-CT ושם חטף אירוע פרכוסים שנמשך בין 5 ל-7 דקות עד שהוזרק לו וליום.   מאז מצבו הורע וכעת הוא גרוע ממה שהיה כאשר סיים את השיקום. הוא לא מצליח אפילו לעמוד. לפני כן עוד הלך בעזרת מקל עם תמיכה קלה.   ברצוני לדעת אם היתה רשלנות מצד המחלקה בה שהה בכך שחלפו 3 שעות מהרגע שהתרעתי על הידרדרות במצבו ועד שהתחילו הפרכוסים, ואם ניתן היה למנוע את ארוע הפרכוסים על ידי בדיקות מסויימות, אפילו על ידי מעקב אחר לחץ הדם והדופק.    על פני הדברים, עקב מצבו הקשה של המטופל, ניתן לייחס את ההידרדרות לבעייתו המקורית, ולאו דווקא להשהייה של שלוש שעות בטיפול. עם זאת, למען הסר ספק שמא אירע דבר מה שניתן היה לטפל בו מיידית, יש לבדוק התיק הרפואי כולו לפרטי פרטיו. יועץ חיצוני, למשל רופא נוירולוג מומחה, יוכל לעזור לכם בבירור. מובן שייעוץ כזה יכול לעלות סכום נכבד. בית החולים מחוייב לתת לכם את העתק גיליון החולה המלא, תמורת תשלום. ניתן גם לפנות למשרד עורכי דין המתמחים בנושא תביעות רפואיות, אולם העלויות יכולות להיות עוד גבוהות יותר.   דרך פשוטה יותר להבהרת הנושא היא על ידי קביעת פגישה עם הרופא המנתח או עם מנהל המחלקה, או אף עם הנהלת ניהול סיכונים בבית החולים לקבלת הסבר לשאלותיכם.   בברכה   ד"ר נחום ורבין
לפני כחמישה חודשים אבי לקה באירוע מוחי קשה. צד ימין שלו משותק והוא סובל מאפזיה ומאפרקסיה קשה. אחרי האירוע עברנו לבית לווינשטיין לשיקום, ומשם, לפני שבועיים, לבית החולים לניתוח לפתיחת הקרוטיד הימני. השמאלי חסום לגמרי ללא אפשרות לנתח. הניתוח הוגדר כמוצלח, ואפילו יום אחרי הניתוח הוא החל לדבר מעט, היה שמח, ומצבו השתפר. אך יומיים אחרי הניתוח ראיתי כי מצבו מידרדר. הוא שוב הפסיק לדבר, היה מצוברח ופשוט לא היה עצמו. למרות שהתרעתי בפני הרופא והאחיות, לא ננקטו צעדים משמעותיים, עד לשלב שהוא הפך ל"זומבי", בהה בתקרה וזהו, משם הועבר ל-CT ושם חטף אירוע פרכוסים שנמשך בין 5 ל-7 דקות עד שהוזרק לו וליום. מאז מצבו הורע וכעת הוא גרוע ממה שהיה כאשר סיים את השיקום. הוא לא מצליח אפילו לעמוד. לפני כן עוד הלך בעזרת מקל עם תמיכה קלה. ברצוני לדעת אם היתה רשלנות מצד המחלקה בה שהה בכך שחלפו 3 שעות מהרגע שהתרעתי על הידרדרות במצבו ועד שהתחילו הפרכוסים, ואם ניתן היה למנוע את ארוע הפרכוסים על ידי בדיקות מסויימות, אפילו על ידי מעקב אחר לחץ הדם והדופק. על פני הדברים, עקב מצבו הקשה של המטופל, ניתן לייחס את ההידרדרות לבעייתו המקורית, ולאו דווקא להשהייה של שלוש שעות בטיפול. עם זאת, למען הסר ספק שמא אירע דבר מה שניתן היה לטפל בו מיידית, יש לבדוק התיק הרפואי כולו לפרטי פרטיו. יועץ חיצוני, למשל רופא נוירולוג מומחה, יוכל לעזור לכם בבירור. מובן שייעוץ כזה יכול לעלות סכום נכבד. בית החולים מחוייב לתת לכם את העתק גיליון החולה המלא, תמורת תשלום. ניתן גם לפנות למשרד עורכי דין המתמחים בנושא תביעות רפואיות, אולם העלויות יכולות להיות עוד גבוהות יותר. דרך פשוטה יותר להבהרת הנושא היא על ידי קביעת פגישה עם הרופא המנתח או עם מנהל המחלקה, או אף עם הנהלת ניהול סיכונים בבית החולים לקבלת הסבר לשאלותיכם. בברכה ד"ר נחום ורבין
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מומחה לכירורגיה כללית קרא עוד

לפני מספר שבועות אחותי סבלה מתופעה של מיימת. עשו לה מספר בדיקות  כגון: דם, גסטרו, בדיקת המים, CT, והכל נמצא תקין.  לםני כמה ימים עשו לה לפרסקופיה וגילו נקודות בקרום חלל הבטן.  הרופא אמר שייתכן ומדובר בדלקת בקרום הבטן וייתכן בגידול בקרום הבטן.   רציתי לברר לגבי שתי תופעות אלו: מהם הסיכונים של גידול בקרום  הבטן, מה הטיפול ומהם סיכויי ההצלחה? כמו כן אציין שאחותי לא הצליחה  להיכנס להריון ועברה טיפולים הורמונלים.
לפני מספר שבועות אחותי סבלה מתופעה של מיימת. עשו לה מספר בדיקות כגון: דם, גסטרו, בדיקת המים, CT, והכל נמצא תקין. לםני כמה ימים עשו לה לפרסקופיה וגילו נקודות בקרום חלל הבטן. הרופא אמר שייתכן ומדובר בדלקת בקרום הבטן וייתכן בגידול בקרום הבטן. רציתי לברר לגבי שתי תופעות אלו: מהם הסיכונים של גידול בקרום הבטן, מה הטיפול ומהם סיכויי ההצלחה? כמו כן אציין שאחותי לא הצליחה להיכנס להריון ועברה טיפולים הורמונלים.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

קשה מאוד לעזור לך בעניין זה. עליכן לבדוק ולהתייעץ עם הרופאים המנתחים שבוודאי גם לקחו מהחומר ביופסיה על מנת לראות אם זה חומר דלקתי או גידולי. העובדה שנוזל המיימת עצמו נבדק לציטולוגיה לנוכחות תאים ממאירים ונמצא שלילי - מרגיעה. הטיפולים ההורמונלים עצמם יכולים לגרום למיימת בלי קשר לדלקת או גידול, כתוצאה מגירוי יתר של השחלות. קרא עוד

 יש לי קרובת משפחה מדרגה ראשונה באמצע שנות השלושים לחייה, בריאה בדרך כלל, המטופלת מזה כמה שנים בריספרדל עקב שינויי מצב רוח שהתבטאו בעיקר אחרי לידות. מידי פעם מצב רוחה היה ירוד קמעה, והיא התלוננה על תחושת חולשה באיזור מרכז בית החזה. לאחרונה החריפו הבעיות האלה, ואני מציין שהיא אינה סובלת משום בעיה רפואית ידועה ולא נוטלת שום תרופות מלבד הריספרדל במינון של 1.5 מ"ג ביממה.   אודה לכם על התייחסות לעניין, כי אני מודאג.
יש לי קרובת משפחה מדרגה ראשונה באמצע שנות השלושים לחייה, בריאה בדרך כלל, המטופלת מזה כמה שנים בריספרדל עקב שינויי מצב רוח שהתבטאו בעיקר אחרי לידות. מידי פעם מצב רוחה היה ירוד קמעה, והיא התלוננה על תחושת חולשה באיזור מרכז בית החזה. לאחרונה החריפו הבעיות האלה, ואני מציין שהיא אינה סובלת משום בעיה רפואית ידועה ולא נוטלת שום תרופות מלבד הריספרדל במינון של 1.5 מ"ג ביממה. אודה לכם על התייחסות לעניין, כי אני מודאג.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הסיוע הנכון ביותר שתוכל להגיש לקרובת משפחתך, יהיה לתאם בהקדם תור לפסיכיאטר/ית המטפל בה, כדי להעריך את מצבה, להרגיע אותה ואת שאר בני המשפחה, ולשקול מה ההתערבות המתאימה כרגע. אם מצבה מחמיר, למשל, אם מופיעה התנהגות מדאיגה כמו מיעוט אכילה ושתייה, או כל התנהגות שעלולה לסכן את עצמה או את הסובבים, ניתן לפנות לחדר המיון הפסיכיאטרי הסמוך למקום מגוריה להתייעצות דחופה. בברכה, ד"ר איילת אביטל-מגן - פסיכיאטרית קרא עוד

 אני בת 37 . מזה חודשיים אני סובלת מכאבים ונפיחות מאחורי ברך ימין. פניתי לאורתופד שרשם לי אבחנה baker's cyst. הכאבים מתגברים בכיפוף הברך ולאחר יום עבודה ומאמץ, בעיקר עמידה ממושכת. קירור מגביר את הכאבים.  האם תוכלו בבקשה להסביר לי משמעות האבחנה ומה הטיפול שאני אמורה לקבל במכון פיזיותרפיה?
אני בת 37 . מזה חודשיים אני סובלת מכאבים ונפיחות מאחורי ברך ימין. פניתי לאורתופד שרשם לי אבחנה baker's cyst. הכאבים מתגברים בכיפוף הברך ולאחר יום עבודה ומאמץ, בעיקר עמידה ממושכת. קירור מגביר את הכאבים. האם תוכלו בבקשה להסביר לי משמעות האבחנה ומה הטיפול שאני אמורה לקבל במכון פיזיותרפיה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ציסטה ע"ש בייקר היא מצב בו יש הצטברות של נוזלים בחלל הברך האחורי . מפרק הברך מכיל שקיות סיכוך הנקראות בורסות,ש תפקידן לשפר את יכולת התנועתיות של המפרק. לעיתים ובעיקר בילדים אחת מהבורסות מתמלאת בנוזלים יתר על המידה. במבוגרים נפוץ יותר מצב בו עטיפת מפרק הברך (קפסולת המפרק) עוברת הרניה ובוקעת החוצה ממקומה עקב התמלאותה בנוזל בכמות מוגברת. הסיבות במבוגרים רבות וכוללות מצבים כגון: שינויים ניווניים במפרק מחלות מפרקיות שונות מצבים בהם מופעל עומס חריג על הברך נזקים מניסקיאליים נזקים לסחוסים המפרקיים. ועוד. הטיפול הראשוני כולל בד"כ ניקוז של הנוזל העודף ע"י רופא בהתאם לכמות ולאי -הנוחות הנגרמת ממנו. בהמשך במכון פיזיותרפיה מחפשים את הסיבה לבעיה ובהתאם לממצאי הבדיקה מתאימים טיפול שמטרתו להחזיר את הברך לתפקוד מרבי. הדבר מושג ע"י שיפור פרמטרים רבים כמו כוח / טווחים/ שיווי משקל סטטי ודינאמי/ ועוד. הדרכה למנחי עבודה בריאים גם באה בחשבון בהתאם לממצאי הבדיקה וכן תרגול בבית.. מצורפים לינקים עם ידע נוסף- http://www.infomed.co.il/questions/q_091204_4.htm קרא עוד

 מה פירוש מצג POP בלידה?
מה פירוש מצג POP בלידה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

Persistant Occiput Posterior הוא אחד המצגים הפתולוגיים השכיחים ביותר אצל עובר במצג ראש. אסביר את המונחים שבהם מתארים את מצבו של העובר. מצג מתייחס לחלק הקדמי בתעלת הלידה. לרוב, ראש העובר מוביל, והוא זה שמגיח ראשון החוצה לאויר העולם. בדרך כלל נמצא הקודקוד מלפנים ביחס לבטן האם, אך קורה שהמצג הוא אחורי. מנח הוא מצב העובר ביחס לציר האורך של האם. בדרך כלל, בסוף ההריון העוברים שוכבים בציר אורכי, מקביל לציר האורך של האם. POP הוא מצב בו הקודקוד נמצא במצב אחורי ולא קדמי כמו שהוא אמור להיות. המצג ה"נורמלי" הוא מצב קדמוני ולא אחורי. המצג האחורי עשוי לגרום לסיבוכים קלים במהלך הלידה כתוצאה מלידה ממושכת יותר, שיעור גבוה יותר של לידה מכשירנית, כאבים חזקים יותר ועוד. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 אני בן 16 וחצי וכבר שנה בערך אני חושב שהתפקוד שלי אינו תקין. לרוב אין לי זקפת בוקר חזקה, היא די רופפת. האם זה טבעי? ובזמן שאני עם בנות האיבר עומד אך לא בצורה חזקה וממושכת, רק לקראת הגמירה הוא חזק, אך לפני כן בכלל לא, והוא אפילו די רופף... האם זה תקין או שעלי לפנות לרופא?   אובחנה אצלי וריקוצלה והוורידים שבאשך השמאלי רוחבם כ-0.3 ס"מ. האם יכולה להיות לזה השפעה על כושר הזקפה?
אני בן 16 וחצי וכבר שנה בערך אני חושב שהתפקוד שלי אינו תקין. לרוב אין לי זקפת בוקר חזקה, היא די רופפת. האם זה טבעי? ובזמן שאני עם בנות האיבר עומד אך לא בצורה חזקה וממושכת, רק לקראת הגמירה הוא חזק, אך לפני כן בכלל לא, והוא אפילו די רופף... האם זה תקין או שעלי לפנות לרופא? אובחנה אצלי וריקוצלה והוורידים שבאשך השמאלי רוחבם כ-0.3 ס"מ. האם יכולה להיות לזה השפעה על כושר הזקפה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

בהחלט יכול להיות קשר בין השניים. וריקוצלה קשורה בירידה בתפקוד האשכים אשר מלווה בירידה ברמת טסטוסטרון ועליה ב- LH ו- SH. הדבר יכול לגרום להפרעות בזקפה והפרעות בפוריות. כיום יש טיפולים תרופתיים ופסיכולוגיים בהפרעות זקפה. אני מצרפת קישור לתשובה בעניין: http://www.infomed.co.il/questions/q_012901_2.htm קרא עוד

 האם התרופה  ואלפורל עשויה להפריע לריכוז?
האם התרופה ואלפורל עשויה להפריע לריכוז?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

תוכל לקרוא על התרופה בפורטל אינפומד תחת הערך : סודיום ואלפרואט או דפלפט. תרופה זו עלולה לגרום אצל חלק מהמשתמשים לפגיעה בריכוז. במקרה של פגיעה בריכוז, יש לבדוק קודם כל האם זה לא נובע מהבעיה הרפואית הבסיסית בעטיה הוחל הטיפול בתרופה. במקרה שבהתייעצות עם הרופא המטפל מוצאים שאכן הפגיעה בריכוז קשורה לתרופה, ולא לבעיה הרפואית, אז יש צורך לשקול שינוי במינון או החלפת הטיפול תרופה אחרת. בברכה, ד"ר איילת אביטל-מגן - פסיכיאטרית קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר צ'רנה דיאמנט
ד"ר צ'רנה דיאמנט רפואת שיניים
5
( 4 חוות דעת )
"הייתה לי חוויה טובה. קיבלתי יחס מקצועי,נעים, סבלני ואכפתי הרגשתי בידיים טובות"
ד"ר אריאל דינבר
ד"ר אריאל דינבר יישור שיניים ולסתות
מומחה ליישור שיניים
פרופ' אמיר קוגלמן
פרופ' אמיר קוגלמן ילדים
מנהל המחלקה לטיפול נמרץ ילודים ופגים ומנהל מחלקת ילודים בית חולים רמב"ם
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו