שאלות ותשובות - עמוד 891
מאת: מערכת אינפומד
כאבי גרון הם אחת הבעיות השכיחות ביותר שרופאים בקהילה ורופאים בבתי החולים נתקלים בהם יום-יום. רובם של כאבי הגרון נגרמים על ידי דלקות בגרון. הסימנים הנפוצים הם אודם על גבי ריריות הלוע, תפליט על גבי השקדים, בלוטות לימפה מוגדלות באזור הצוואר ומתחת ללסת. התסמינים הנפוצים הם קושי וכאבים בבליעה, צרידות, חום גבוה וחולשה. למרבה ההפתעה ובניגוד גמור לדיעה המקובלת בקרב החולים, רובן של דלקות הגרון נגרמות על ידי וירוסים ומיעוטן על ידי חיידקים. על פי מה שאת מתארת, למרות שחסרים לי מספר פרטים בתיאור שלך, כמו חלק מהתסמינים והסימנים שהזכרתי, בהחלט ייתכן שרופאת המשפחה שלך צודקת, ואת סובלת מדלקת גרון ממקור של זיהום ויראלי. הטיפול הטוב ביותר בדלקות ממקור זה הוא בדרך כלל סימפטומטי, כלומר כדורים נגד כאבים והורדת חום, כדורי מציצה להקלה בבליעה, וכמובן מנוחה ושתייה מרובה. אינני רואה סיבה לדאגה במקרה זה, אולם אם הבעיות שאת מציינת עדיין נמשכות - אני ממליץ לשוב ולהיבדק על ידי רופאת המשפחה כדאי שתחליט כיצד להמשיך באבחנה ובטיפול. בברכה, ד"ר עידו ווליניץ - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
בדיקת הריון ביתית, בדיקת בטא HCG יש לבצע כ-9 עד 14 יום לאחר התאריך בו היתה צריכה להופיע הווסת האחרונה שלא הופיעה. בדיקת בטא שלילית שבועיים לאחר תאריך זה שוללת הריון, כלומר במקרה שלך, זה עוד יכול להיות מוקדם מדי כדי שהבדיקה תהיה חיובית. איחור של שבוע אינו איחור ארוך במיוחד, ויכולות להיות לכך סיבות נוספות מעבר לכניסה להריון, אך אם בדרך כלל המחזור שלך סדיר ולא היה אירוע אחר שיכול היה להשפיע על מצבך הבריאותי, אז יש סיבה לחשד שאכן נכנסת להריון. מידע נוסף לגבי הבדיקה הביתית תוכלי למצוא כאן: http://www.infomed.co.il/medTestDir/pregnancy.asp קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
בהחלט יש מקום לטפל בכאבי הגב התחתון במכון פיזיותרפיה. טיפולי הפיזיותרפיה מועילים לכאבי גב תחתון, ויש מחקרים רבים התומכים בכך. כאבי גב הם אחד הנושאים הנפוצים ביותר עימם מתמודדת הרפואה בעולם המודרני. כשמונים אחוז מכלל האוכלוסייה סבלו או סובלים מכאבי גב בשלבי חייהם השונים. בדרך כלל ניתן למנוע כאבי גב על ידי שמירה ושימוש נכון בגב , הכרת הסיבות לכאבים ,והדרכים למניעתן. עמוד השדרה הינו רצף של 33 חוליות מהצוואר לעצם הזנב. החוליות יוצרות את עקומות עמוד השדרה (העקומה המותנית, הגבית והצווארית). שמירה על 3 העקומות בעמדה נכונה מבטיחה פיזור אחיד וטוב של משקל הגוף ומניעת אזורי לחץ כואבים. בנוסף - שרירי הבטן, העכוז והירכיים תומכים ב-3 העקומות ומאפשרים תנועה חופשית, ויש לשמור על השרירים חזקים וגמישים. בין החוליות ישנם מפרקים גמישים המאפשרים תנועות רחבות. גמישות מפרקי הגב ,הירכיים, והקרסוליים חשובה גם כן. בין כל 2 חוליות מונח דיסק המעניק גמישות ומתפקד כבולם זעזועים. הדיסק בנוי מטבעות סחוס מסיביות ובמרכזן גוש נוזלי. גורמים נפוצים לכאבי גב : יציבה לקויה ושימוש לא נכון בגוף בזמן עבודה ובמנוחה חוסר גמישות וכושר גופני ירוד תוחלת חיים ארוכה תורשה שינויים ניווניים במפרקי החוליות תאונות את מבנה השלד והשרירים אנו מקבלים בירושה מהורינו. מכיוון שתוחלת החיים שלנו התארכה, השלד והשרירים שלנו נאלצים להתמודד עם עומסים שנים רבות. הדבר גורם להתפתחות שינויים ניווניים במפרקים . אל הבלאי הטבעי מצטרפות תאונות וכושר ירוד,חוסר הקפדה על יציבה נכונה ושימוש בלתי נכון בעבודה ומנוחה. עד כאן ההקדמה הכללית לכאב. אני ממליץ - התחילי פעילות גופנית סדירה 3 פעמים בשבוע למשך 45 דקות. התחילי מיכולת בסיסית אותה את מסוגלת לבצע, ועלי ממנה בהדרגה ובנחישות תוך התגברות על כאב. הקפידי לעשות הפסקה בה תשלבי תרגילי שחרור לגב כל שעה - גופנו זקוק לתנועה. http://www.med.umich.edu/1libr/sma/sma_xupperba_art.htm קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
מומחה לכירורגיה כללית קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
קשה מאוד לעזור לך בעניין זה. עליכן לבדוק ולהתייעץ עם הרופאים המנתחים שבוודאי גם לקחו מהחומר ביופסיה על מנת לראות אם זה חומר דלקתי או גידולי. העובדה שנוזל המיימת עצמו נבדק לציטולוגיה לנוכחות תאים ממאירים ונמצא שלילי - מרגיעה. הטיפולים ההורמונלים עצמם יכולים לגרום למיימת בלי קשר לדלקת או גידול, כתוצאה מגירוי יתר של השחלות. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
הסיוע הנכון ביותר שתוכל להגיש לקרובת משפחתך, יהיה לתאם בהקדם תור לפסיכיאטר/ית המטפל בה, כדי להעריך את מצבה, להרגיע אותה ואת שאר בני המשפחה, ולשקול מה ההתערבות המתאימה כרגע. אם מצבה מחמיר, למשל, אם מופיעה התנהגות מדאיגה כמו מיעוט אכילה ושתייה, או כל התנהגות שעלולה לסכן את עצמה או את הסובבים, ניתן לפנות לחדר המיון הפסיכיאטרי הסמוך למקום מגוריה להתייעצות דחופה. בברכה, ד"ר איילת אביטל-מגן - פסיכיאטרית קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
ציסטה ע"ש בייקר היא מצב בו יש הצטברות של נוזלים בחלל הברך האחורי . מפרק הברך מכיל שקיות סיכוך הנקראות בורסות,ש תפקידן לשפר את יכולת התנועתיות של המפרק. לעיתים ובעיקר בילדים אחת מהבורסות מתמלאת בנוזלים יתר על המידה. במבוגרים נפוץ יותר מצב בו עטיפת מפרק הברך (קפסולת המפרק) עוברת הרניה ובוקעת החוצה ממקומה עקב התמלאותה בנוזל בכמות מוגברת. הסיבות במבוגרים רבות וכוללות מצבים כגון: שינויים ניווניים במפרק מחלות מפרקיות שונות מצבים בהם מופעל עומס חריג על הברך נזקים מניסקיאליים נזקים לסחוסים המפרקיים. ועוד. הטיפול הראשוני כולל בד"כ ניקוז של הנוזל העודף ע"י רופא בהתאם לכמות ולאי -הנוחות הנגרמת ממנו. בהמשך במכון פיזיותרפיה מחפשים את הסיבה לבעיה ובהתאם לממצאי הבדיקה מתאימים טיפול שמטרתו להחזיר את הברך לתפקוד מרבי. הדבר מושג ע"י שיפור פרמטרים רבים כמו כוח / טווחים/ שיווי משקל סטטי ודינאמי/ ועוד. הדרכה למנחי עבודה בריאים גם באה בחשבון בהתאם לממצאי הבדיקה וכן תרגול בבית.. מצורפים לינקים עם ידע נוסף- http://www.infomed.co.il/questions/q_091204_4.htm קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
Persistant Occiput Posterior הוא אחד המצגים הפתולוגיים השכיחים ביותר אצל עובר במצג ראש. אסביר את המונחים שבהם מתארים את מצבו של העובר. מצג מתייחס לחלק הקדמי בתעלת הלידה. לרוב, ראש העובר מוביל, והוא זה שמגיח ראשון החוצה לאויר העולם. בדרך כלל נמצא הקודקוד מלפנים ביחס לבטן האם, אך קורה שהמצג הוא אחורי. מנח הוא מצב העובר ביחס לציר האורך של האם. בדרך כלל, בסוף ההריון העוברים שוכבים בציר אורכי, מקביל לציר האורך של האם. POP הוא מצב בו הקודקוד נמצא במצב אחורי ולא קדמי כמו שהוא אמור להיות. המצג ה"נורמלי" הוא מצב קדמוני ולא אחורי. המצג האחורי עשוי לגרום לסיבוכים קלים במהלך הלידה כתוצאה מלידה ממושכת יותר, שיעור גבוה יותר של לידה מכשירנית, כאבים חזקים יותר ועוד. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
בהחלט יכול להיות קשר בין השניים. וריקוצלה קשורה בירידה בתפקוד האשכים אשר מלווה בירידה ברמת טסטוסטרון ועליה ב- LH ו- SH. הדבר יכול לגרום להפרעות בזקפה והפרעות בפוריות. כיום יש טיפולים תרופתיים ופסיכולוגיים בהפרעות זקפה. אני מצרפת קישור לתשובה בעניין: http://www.infomed.co.il/questions/q_012901_2.htm קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
תוכל לקרוא על התרופה בפורטל אינפומד תחת הערך : סודיום ואלפרואט או דפלפט. תרופה זו עלולה לגרום אצל חלק מהמשתמשים לפגיעה בריכוז. במקרה של פגיעה בריכוז, יש לבדוק קודם כל האם זה לא נובע מהבעיה הרפואית הבסיסית בעטיה הוחל הטיפול בתרופה. במקרה שבהתייעצות עם הרופא המטפל מוצאים שאכן הפגיעה בריכוז קשורה לתרופה, ולא לבעיה הרפואית, אז יש צורך לשקול שינוי במינון או החלפת הטיפול תרופה אחרת. בברכה, ד"ר איילת אביטל-מגן - פסיכיאטרית קרא עוד