דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 889

 בעלי נוטל תרופה בשם מתותרקסאט לטיפול בדלקת פרקים פסוריאטית. האם יש סיכון להיכנס להריון בזמן שבעלי מטופל בתרופה זאת?
בעלי נוטל תרופה בשם מתותרקסאט לטיפול בדלקת פרקים פסוריאטית. האם יש סיכון להיכנס להריון בזמן שבעלי מטופל בתרופה זאת?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מתותרקסאט היא תרופה אנטי מטבולית, הפוגעת בחילוף החומרים בתאים. התרופה משמשת לטיפול בפסוריאזיס, דלקות פרקים וכן כתרופה כמותרפית נגד סרטן. התרופה עלולה לפגוע בייצור הזרע אצל הגבר, אך עם סיום השימוש, חוזר הייצור למצבו הנורמלי. כמו כן, אין כל סכנה לעובר באם הבעל נוטל את התרופה. אינני יודעת אם הטיפול של בעלך הוא כרוני או תקופתי, ולכן קשה להמליץ על דרך פעולה. כדאי שתיוועצו ברופא המטפל. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 בתוצאות בדיקת אקו לב שעברתי נכתב:   תפקוד דיאסטולי: בתבנית זרימה מיטרלית גל A גבוה מגל E המעיד על הפרעה ברלקסציה של החדר השמאלי - דרגה 1. IVC לא מורחב.   אבקש הסבר לקביעות אלה.
בתוצאות בדיקת אקו לב שעברתי נכתב: תפקוד דיאסטולי: בתבנית זרימה מיטרלית גל A גבוה מגל E המעיד על הפרעה ברלקסציה של החדר השמאלי - דרגה 1. IVC לא מורחב. אבקש הסבר לקביעות אלה.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

כידוע, הלב הוא שריר, וככזה הוא מתכווץ (בזמן הסיסטולה), ונרפה (בזמן הדיאסטולה). הפרעות ברלקסציה פירושן שלשריר הלב יש בעיה להיות רפוי מספיק בזמן שהוא מתמלא בדם. מכיוון שמדובר בדרגה 1, הממצא אינו מדאיג. IVC הוא הווריד הנבוב, והוא אינו מורחב. בכל מקרה יש לחזור אל הקרדיולוג המפנה עם תוצאות הבדיקה. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 אני סובל מאבנים בכליות. שוחררתי מאשפוז עם תרופות להרגעה, אך האבן טרם יצאה. היש טיפים להקל על הכאב? חימום המקום? אמבטיות חמות? מיצוי פטרוזיליה?
אני סובל מאבנים בכליות. שוחררתי מאשפוז עם תרופות להרגעה, אך האבן טרם יצאה. היש טיפים להקל על הכאב? חימום המקום? אמבטיות חמות? מיצוי פטרוזיליה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הטיפול באבנים בכליות נעשה במספר מישורים. מישור ראשון, טיפול בכאבים בשלב החריף. השלב החריף הוא שלב בו אבן יוצאת מאגן הכליה (המקום המנקז את השתן הנוצר על ידי הכליה) ונכנסת אל השופכן, הצינור המעביר את השתן מהכליה לשלפוחית השתן. השופכן, שהוא צר מאד, נחסם על ידי האבן הזו. חסימה זו מובילה לכאבים קשים, וכל עוד האבן בשופכן הכאבים נמשכים. הטיפול בכאבים אלה תלוי בגודל האבן: אם גודל האבן קטן מחצי ס"מ, אנו צופים שהיא תצליח לצאת ללא התערבותנו. הדבר כמובן מלווה בכאב רב, אך הסיבוכים והחסרונות של התערבות הם יותר גדולים מהיתרונות. במצב זה מטפלים בעזרת נוגדי כאב וממתינים ליציאת האבן. מחקרים רבים נעשו לגבי השאלה האם שתיה מרובה או מתן נוזלים לתוך הווריד מועילים במצב זה, אולם אין תשובה חד-משמעית. מחד גיסא, השתיה המרובה מובילה ליצירת יותר שתן, שייתכן שיעלה את הלחץ בשופכן וכך יוביל להתקדמות מהירה יותר של האבן. מאידך גיסא, עלייה בלחץ בשופכן מובילה להחמרה בכאבים. בנוגע לאמבטיות חמות או חימום המקום, אין מידע מבוקר וחד-משמעי בנושא, אם כי ידוע על כך שחימום של אזור כואב לעיתים מקטין את הכאבים בשל זרימת דם רב יותר לאזור. יעילות השיטה מוכרת בכאבי שרירים, גידים ושלד, אך פחות בכאבים כמו אלה של מעבר אבן בדרכי השתן. פטרוזיליה ידועה כמשתנת, כלומר מעודדת ייצור שתן והשתנה מרובה (אך פעולתה חלשה, לא כמו תרופות משתנות). האם הגברת כמות השתן מועילה לכאב? למעשה, האפקט דומה לאפקט של שתיה מרובה, ולכן גם הוא שנוי במחלוקת. במקרה שגודל האבן גדול מחצי ס"מ, נחוצה בהתערבות. בדרך כלל נכנסים דרך הפין אל שלפוחית השתן ומשם לשופכן, מגיעים לאבן ומרסקים אותה. זהו ניתוח הנעשה על ידי האורולוגים בהרדמה אזורית או מלאה. מישור שני, טיפול סופי באבנים בדרכי השתן. ראשית, יש לזהות את סוג האבנים ולהתאים להן דיאטה או טיפול תרופתי, שתכליתם הקטנת היווצרותן העתידית. שנית על החולים לשתות הרבה מים על מנת לדלל את השתן ובכך להקטין את הסיכוי להתגבשות אבנים. אלה פעולות מניעה. פעולה שלישית היא טיפול באבנים שקיימות. הדרך המקובלת היום היא ריסוק של האבנים על ידי גלי אולטרסאונד. גם ריסוק אבנים זה נעשה על ידי האורולוגים בעוצמה המתאימה לגודל ולמיקום האבנים ולמספרן. לפי שאלתך, נראה מדובר באבן קטנה, שממתינים שתצא מעצמה. ההמלצה היחידה, אותה גם קיבלת מבית החולים, היא מנוחה, טיפול נוגד כאבים, שתיה במידה רגילה והרבה סבלנות. לאחר שהאבן תעבור, עליך לעבור בדיקות נוספות ואז יתקבלו החלטות לגבי הטיפול הסופי והמניעתי. רפואה שלמה ד"ר אמיר בר-שי - אינפומד קרא עוד

 הייתה לי בעיה של עצירות שבגללה לקחתי כדורים משלשלים. פתאום התחלתי לרדת במשקל. האם זה הגיוני שהירידה במשקל היא בגלל המשלשלים או שיש סיבה אחרת?
הייתה לי בעיה של עצירות שבגללה לקחתי כדורים משלשלים. פתאום התחלתי לרדת במשקל. האם זה הגיוני שהירידה במשקל היא בגלל המשלשלים או שיש סיבה אחרת?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

שימוש בכדורים משלשלים עשוי לגרום לירידה במשקל בימים הראשונים, בעיקר בשל איבוד נוזלים והתייבשות. הוא אינו גורם לירידה במשקל במשך פרק זמן ממושך. אם זה המקרה - עליך ללכת אל רופא המשפחה, ולנסות לחפש בעיה אחרת. אם את סובלת מבעיה ביציאות - עדיף להתחיל בשינוי תזונה - אכילת סיבים מרובים, מיצוי שזיפים מיובשים, פירות (לא בננות). שימוש רב במשלשלים עשוי לגרום להתייבשות ולאיבוד מינרלים מן הגוף, כמו גם לכאבי בטן ולירידה בפעילות המעי. קרא עוד

 מזה כחודש וחצי אני מקבלת את הכדורים אומפרדקס 20 מ"ג פעמיים ביום, בשל כאבים בקיבה, ולפי אבחנת הרופא "מעי רגיז".  היום ביצעתי בדיקת שתן ביתית וגיליתי שאני בהריון.  מבדיקת רופא נשים נאמר לי שכרגע עוד לא רואים דבר ויכול להיות שזהו שלב מאוד מוקדם של הריון (עוד לא ביצעתי בדיקת דם). שאלתי היא האם ישנו סיכון להריון בזמן נטילת האומפרדקס? האם עלי להפסיק את הטיפול?
מזה כחודש וחצי אני מקבלת את הכדורים אומפרדקס 20 מ"ג פעמיים ביום, בשל כאבים בקיבה, ולפי אבחנת הרופא "מעי רגיז". היום ביצעתי בדיקת שתן ביתית וגיליתי שאני בהריון. מבדיקת רופא נשים נאמר לי שכרגע עוד לא רואים דבר ויכול להיות שזהו שלב מאוד מוקדם של הריון (עוד לא ביצעתי בדיקת דם). שאלתי היא האם ישנו סיכון להריון בזמן נטילת האומפרדקס? האם עלי להפסיק את הטיפול?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ידוע כי התרופה אומפרדקס (או בשמה הגנרי אומפרזול) עוברת את השליה. ישנם תיאורי מקרים בודדים של מומים מולדים בעקבות השימוש בתרופה. לא ברור בוודאות אם נטילת התרופה במינונים המקובלים אכן עלולה לגרום נזק לעובר, אך בשל חוסר הוודאות והאפשרות שייגרם נזק, מומלץ לא ליטול את התרופה בהריון אלא אם כן השימוש בה ממש הכרחי. לכן מומלץ שתפסיקי את נטילת התרופה ותתייעצי עם הרופא המטפל לגבי המשך טיפול בתרופה חלופית אם קיים הצורך. קרא עוד

 באיזו שעה ביום צריך לקחת כמוסות  אומניק?
באיזו שעה ביום צריך לקחת כמוסות אומניק?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

יש לקחת את התרופה פעם ביום, חצי שעה אחרי האוכל. התרופה משפיעה למשך 24 שעות ולכאורה אין חשיבות לשעה, אבל בגלל תופעות לוואי אפשריות (לפחות בתחילת השימוש), כמו סחרחורת וירידה בלחץ הדם (אף על פי שתרופה זו גורמת פחות לתופעת לוואי זו) רצוי שתיקח את התרופה בערב. בברכה, ד"ר שירי אורי - אינפומד קרא עוד

קראטינין נמוך מהנורמה        מה אומרת התוצאה של קראטינין נמוך מהנורמה, ומה זה בכלל קראטינין?  האם יכול להיות לזה קשר לכאבים חריפים בכליות? אודה לכם מאוד אם  תענו לי בהקדם, תודה
קראטינין נמוך מהנורמה מה אומרת התוצאה של קראטינין נמוך מהנורמה, ומה זה בכלל קראטינין? האם יכול להיות לזה קשר לכאבים חריפים בכליות? אודה לכם מאוד אם תענו לי בהקדם, תודה
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

קראטינין הוא תוצר של חילוף החומרים של השרירים, והוא מהווה מדד לפעילות הכליות. במידה שהכליות אינן מתפקדות כראוי, הקראטינין אינו מתפנה מהגוף ורמתו בדם עולה. לעיתים חסימת כליות עקב אבן, לדוגמה, עשויה לגרום לכאב בכליות ולעלייה ברמת הקראטינין. רמת קראטינין נמוכה עשויה לנבוע מירידה במסת השריר בגוף ולעולם אינה מלווה בכאבי כליות. [25/06/2001] חזרה לעמוד שאלות ותשובות קרא עוד

 במטרה להיכנס להריון הפסקתי ליטול גלולות לפני כשבועיים, וקניתי היום חומצה פולית לפי מרשם רופא. כל טבליה מכילה 5 מ"ג. קראתי את השאלות, ואני רואה שאתם ממליצים על מינון אחר. האם המינון שהרופא נתן לי אינו מומלץ? האם אני יכולה להתחיל לקחת את החומצה הפולית למרות שאני לא נוטלת גלולות?
במטרה להיכנס להריון הפסקתי ליטול גלולות לפני כשבועיים, וקניתי היום חומצה פולית לפי מרשם רופא. כל טבליה מכילה 5 מ"ג. קראתי את השאלות, ואני רואה שאתם ממליצים על מינון אחר. האם המינון שהרופא נתן לי אינו מומלץ? האם אני יכולה להתחיל לקחת את החומצה הפולית למרות שאני לא נוטלת גלולות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

המינון המומלץ לפני הכניסה להריון הוא 400 מק"ג (0.4 מיליגרם). ומומלץ להתחיל לקחת את חומצה פולית חודשיים לפני הכניסה להריון. בזמן ההריון עצמו מומלץ ליטול 600 מק"ג ליום. מידע נוסף תוכלי לקרוא כאן: http://ods.od.nih.gov/factsheets/folate.asp קרא עוד

 האם יש לכדורי  אנג'ליק השפעה על השמנה או הרזיה? כלומר, האם זה יכול לעזור לי לרדת במשקל או להיפך?
האם יש לכדורי אנג'ליק השפעה על השמנה או הרזיה? כלומר, האם זה יכול לעזור לי לרדת במשקל או להיפך?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

כדורי אנג'ליק הם כדורים המכילים הורמונים מסוג אסטרוגן ופרוגסטרון. אחת מתופעות הלוואי של כדור זה הוא שינוי במשקל, בדרך כלל עליה במשקל. אבל יש לציין שלא כל אישה עולה במשקל במהלך נטילת הכדורים. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר עמית דרוין
ד"ר עמית דרוין פנימית
4.9
( 18 חוות דעת )
"רופא מאוד מקצועי ונעים"
ד"ר ואיל ח'ורי
ד"ר ואיל ח'ורי כירורגיה
5
( 7 חוות דעת )
"בשמחה! הנה ניסוח קצר ומכובד: תודה רבה לדוקטור ואייל ח'ורי, על ההסבר הסבלני, היחס המכבד והמקצועיות. היה לי חשוב להבין – ואתה הסברת בצורה ברורה ומרגיעה ביותר מעריכה מאוד! 🙏"
ד"ר טליה דיקר כהן
ד"ר טליה דיקר כהן אנדוקרינולוגיה
אחראית מרפאת אנדוקרינולוגיית מושתלים במרכז הרפואי רבין
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו