שאלות ותשובות - עמוד 888
מאת: מערכת אינפומד
פוסטינור היא גלולה המכילה הורמון סינתטי מסוג פרוגסטרון, ומונעת יצירת הריון (לכן אינה יעילה לצורך הפסקת הריון). חשוב לזכור שהשימוש בפוסטינור אינו מהווה בשום אופן תחליף לאמצעי מניעה והשימוש מומלץ אך ורק במקרי חירום. לשאלתך- כשמשתמשים בפוסטינור יותר מפעמיים באותו מחזור עולה הסיכון לשיבוש במחזור, אך האפקטיביות נשמרת. פרטים נוספים תוכלי למצוא בתשובה לשאלה הבאה ועל ידי שימוש במנגנון החיפוש של אינפומד. http://www.infomed.co.il/questions/q_071605_5.htm קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
תוכל לקרוא על התרופה במאמר הבא: http://www.infomed.co.il/articles/a_020809_1.asp קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
לכל נוגדי הדיכאון מקבוצת ה- SSRI יכולה להיות השפעה של עיכוב האורגזמה והשפיכה. מתוך הקבוצה הזו התרופות שפחות עלולות לגרום להשמנה הן פרוזק, רסיטל, ואולי גם פבוקסיל. גם התרופה לוסטראל אינה גורמת להשמנה, אבל היא גם פחות גורמת לעיכוב השפיכה. בברכה, ד"ר איילת אביטל-מגן - פסיכיאטרית קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
הצורך ליטול תרופה פעם, פעמיים או שלוש פעמים ביום, נקבע לפי משך הזמן שהתרופה נשארת בדם לאחר הנטילה, עד שהחומר מפורק ומתפנה מן הגוף. ככל שהתרופה נשארת בדם פחות זמן צריך לקחת אותה יותר פעמים ביום. משך השהייה של ריספרדל בדם הוא כ-20 שעות ולכן מספיק בהחלט ליטול את התרופה פעם אחת ביום. בברכה, ד"ר איילת אביטל-מגן - פסיכיאטרית קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
באופן עקרוני, ערך TSH של מעל 5 מיקרוגרם לדציליטר נחשב פתולוגי ומעיד על חסר בבלוטת התריס, וערך גבוה מ 20 מעיד בדרך כלל על כשל ראשוני של הבלוטה. על מנת לאבחן בודאות יש לבדוק גם את רמת T4, T3 בדם, לבצע בדיקת נוגדנים בדם ובדיקת שקיעת דם. הסיבה הנפוצה לחסר בבלוטת התריס היא מחלת השימוטו, מחלה בה הגוף מייצר נוגדנים עצמיים כנגד בלוטת התריס. מחלה זו היא כרונית. עם זאת, ישנם מצבים זמניים (האורכים מספר חודשים) של חסר בבלוטת התריס, והם דלקת בבלוטה או זיהום ויראלי, ועל כך יוכלו להצביע בדיקות הדם שתבצע. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
קרטיה (אספירין) פוגע בתפקוד טסיות הדם האחראיות על קרישת הדם ועל כן עשוי לגרום לדימום מאתרים שונים, כמו ממערכת העיכול וממערכת השתן. יחד עם זאת, מחלות של דרכי העיכול או דרכי השתן עשויות לגרום לדימום גם כן. מה עוד, שאספירין גורם לעיתים דימום ממקומות שאכן יש בהם תהליך של מחלה. על כן, הייתי ממליץ לפנות לאורולוג גם אם אתה לוקח קרטיה. [21/01/2001] קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
XANAX (אלפראזולאם) לא פוגע בפוריות הגבר אך עשוי לגרום לירידה בליבידו. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
ניתן לעשות ניתוח לכריתת צינורית הזרע. אני מצרפת לינק מפורטל אינפומד המתאר את התהליך. http://www.infomed.co.il/preg/nonReversable.asp קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
נדיר מאוד שחולשה או לחץ דם גבוה יהיו הסימן היחיד לאיידס. אם קיימת יחסי מין מזדמנים אבל לבשת קונדום הסבירות שנדבקת באידס קלושה. מכל מקום, אם יש לך חשש אתה יכול להיבדק באחד ממרכזי הבדיקות שיש בארץ בתקווה שאם התשובה שלילית חששך יופג מיד. במידה וקיבלת תשובה שלילית ועדיין אתה חושש מאיידס יכול להיות שאתה סובל מ"חרדת איידס", מחלה שכיחה מאוד הקשורה במחלת חרדה. במקרה זה מומלץ לפנות לוועד למלחמה באיידס, או לפסיכיאטר שעשויים לסייע בידך. [21/01/2001] קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
מגוון רחב של תרופות מיועדות לטיפול באפילפסיה (כפיון). הרופא ינסה במידת האפשר להשתמש בתרופה אחת, אולם לרוב יש צורך ביותר מתרופה אחת על מנת למנוע התקפים. הבחירה בתרופות נעשית ע"פ מספר גורמים, ביניהם סוג ההתקפים, הגיל ובעיות רפואיות נוספות שיש לחולה. יש לקחת בחשבון את תגובת החולה לטיפול. חלק מהחולים יפתחו תופעות לוואי מהטיפול וחלק לא. לכל אחד יש צורך בהתאמת מינון אינדיבידואלי, שכן אנשים מגיבים בצורות שונות לתרופה, ובעוד התרופה עובדת אצלך היא עלולה לא לעבוד אצל אדם אחר (או ההפך). לכן הרופא ינסה שילובים שונים ומינונים שונים של תרופות עד אשר יימצא הטיפול המתאים ביותר. חשוב מאוד למלא אחר הוראות הרופא ולקחת את התרופות באופן קבוע. דבר זה עוזר לשמור על רמות קבועות של התרופה בדם. ייתכן שיהיה צורך לקחת תרופות למשך כל החיים, אולם ייתכן שלאחר תקופת זמן ממושכת ללא התקפים לא יהיה צורך יותר בטיפול תרופתי. נוירונטין (גאבאפנטין) היא תרופה לטיפול בהתקפים חלקיים (Partial (Seizures ובהתקפים כלליים (Generalized Seizures). יעילותה מתבטאת לרוב כתוספת לתרופות נוגדות פרכוסים אחרות. יש לה פחות תופעות לוואי, ומספר קטן של תגובות בין תרופתיות, ובזה יתרונה על פני תרופות אחרות. תופעות הלוואי השכיחות ביותר עם נוירונטין הן סחרחורת ,עייפות ואי שליטה בשרירים (אטאקסיה). תופעות אלו לא נמשכות זמן רב, ובד"כ נעלמות. קלונקס (קלונאזפאם) היא תרופה ממשפחת הבנזודיאזפינים (המשמשות בעיקר לטיפול בנדודי שינה וחרדה). היא יעילה למניעת התקפים קצרים של עווית השרירים והתקפי Petit Mal (נקראים גם - Absence Seizures) הנפוצים אצל ילדים. קלונאזפאם הראתה יעילות גם בסוגים נוספים של אפילפסיה ,כגון פרכוסים הנגרמים ע"י אורות זוהרים או רפיון פתאומי. השימוש בתרופה זו הוא לרוב כתוספת לתרופות אחרות בחולים אשר לא הגיבו לטיפולים קודמים. השפעתו הנוגדת פרכוסים עלולה לפחות לאחר מספר חודשים, אולם ייתכן וההתקפים יהיו פחות חמורים מאלו שהיו לפני הטיפול בקלונאזפאם. בחלק מהחולים שינוי במינון יכול להחזיר את היעילות של התרופה. קלובאזאם (פריזיום) היא גם כן תרופה ממשפחת , הבנזודיאזפינים היעילה בהפחתת תדירות ההתקפים האפילפטיים, אולם התפתחות סבילות להשפעתה הנוגדת פרכוסים מהווה בעיה. גם היא הראתה יעילות כתוספת לתרופות אחרות באפילפסיה עמידה לטיפולים קודמים. לעומת קלונאזפאם, קלובאזאם פחות מרדים ופחות מרפה שרירים. בהצלחה ולא להתייאש !! [18/06/2000] קרא עוד