דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 888

 האם ניתן לקחת פוסטינור פעמיים בשבוע? זה מקרה חריג, כמובן. והאם זה אפקטיבי כשעושים זאת?
האם ניתן לקחת פוסטינור פעמיים בשבוע? זה מקרה חריג, כמובן. והאם זה אפקטיבי כשעושים זאת?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

פוסטינור היא גלולה המכילה הורמון סינתטי מסוג פרוגסטרון, ומונעת יצירת הריון (לכן אינה יעילה לצורך הפסקת הריון). חשוב לזכור שהשימוש בפוסטינור אינו מהווה בשום אופן תחליף לאמצעי מניעה והשימוש מומלץ אך ורק במקרי חירום. לשאלתך- כשמשתמשים בפוסטינור יותר מפעמיים באותו מחזור עולה הסיכון לשיבוש במחזור, אך האפקטיביות נשמרת. פרטים נוספים תוכלי למצוא בתשובה לשאלה הבאה ועל ידי שימוש במנגנון החיפוש של אינפומד. http://www.infomed.co.il/questions/q_071605_5.htm קרא עוד

 איזו תרופה נוגדת דיכאון גורמת גם לעיכוב שפיכה מוקדמת, ואינה גורמת להשמנה?
איזו תרופה נוגדת דיכאון גורמת גם לעיכוב שפיכה מוקדמת, ואינה גורמת להשמנה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לכל נוגדי הדיכאון מקבוצת ה- SSRI יכולה להיות השפעה של עיכוב האורגזמה והשפיכה. מתוך הקבוצה הזו התרופות שפחות עלולות לגרום להשמנה הן פרוזק, רסיטל, ואולי גם פבוקסיל. גם התרופה לוסטראל אינה גורמת להשמנה, אבל היא גם פחות גורמת לעיכוב השפיכה. בברכה, ד"ר איילת אביטל-מגן - פסיכיאטרית קרא עוד

 אני בן 27. האם מומלץ לקחת  ריספרדל פעם ביום או פעמיים ביום? שמעתי דעות סותרות בנושא. האם נטילה של פעם ביום פחות יעילה מאשר נטילה של פעמיים ביום?
אני בן 27. האם מומלץ לקחת ריספרדל פעם ביום או פעמיים ביום? שמעתי דעות סותרות בנושא. האם נטילה של פעם ביום פחות יעילה מאשר נטילה של פעמיים ביום?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הצורך ליטול תרופה פעם, פעמיים או שלוש פעמים ביום, נקבע לפי משך הזמן שהתרופה נשארת בדם לאחר הנטילה, עד שהחומר מפורק ומתפנה מן הגוף. ככל שהתרופה נשארת בדם פחות זמן צריך לקחת אותה יותר פעמים ביום. משך השהייה של ריספרדל בדם הוא כ-20 שעות ולכן מספיק בהחלט ליטול את התרופה פעם אחת ביום. בברכה, ד"ר איילת אביטל-מגן - פסיכיאטרית קרא עוד

 האם יכולה להיות תת פעילות זמנית של בלוטת התריס (TSH 43). אם  כן, מה הגורם לכך?
האם יכולה להיות תת פעילות זמנית של בלוטת התריס (TSH 43). אם כן, מה הגורם לכך?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

באופן עקרוני, ערך TSH של מעל 5 מיקרוגרם לדציליטר נחשב פתולוגי ומעיד על חסר בבלוטת התריס, וערך גבוה מ 20 מעיד בדרך כלל על כשל ראשוני של הבלוטה. על מנת לאבחן בודאות יש לבדוק גם את רמת T4, T3 בדם, לבצע בדיקת נוגדנים בדם ובדיקת שקיעת דם. הסיבה הנפוצה לחסר בבלוטת התריס היא מחלת השימוטו, מחלה בה הגוף מייצר נוגדנים עצמיים כנגד בלוטת התריס. מחלה זו היא כרונית. עם זאת, ישנם מצבים זמניים (האורכים מספר חודשים) של חסר בבלוטת התריס, והם דלקת בבלוטה או זיהום ויראלי, ועל כך יוכלו להצביע בדיקות הדם שתבצע. קרא עוד

דם בשתן ונטילת קרטיה        בבדיקת שתן שגרתית נמצא אצלי דם בשתן. אני לוקח בקביעות קרטיה בגלל  אירוע לבבי וניתוח מעקפים האם יש קשר או שמחוייבת בדיקה לבירור  אצל אורולוג ?
דם בשתן ונטילת קרטיה בבדיקת שתן שגרתית נמצא אצלי דם בשתן. אני לוקח בקביעות קרטיה בגלל אירוע לבבי וניתוח מעקפים האם יש קשר או שמחוייבת בדיקה לבירור אצל אורולוג ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

קרטיה (אספירין) פוגע בתפקוד טסיות הדם האחראיות על קרישת הדם ועל כן עשוי לגרום לדימום מאתרים שונים, כמו ממערכת העיכול וממערכת השתן. יחד עם זאת, מחלות של דרכי העיכול או דרכי השתן עשויות לגרום לדימום גם כן. מה עוד, שאספירין גורם לעיתים דימום ממקומות שאכן יש בהם תהליך של מחלה. על כן, הייתי ממליץ לפנות לאורולוג גם אם אתה לוקח קרטיה. [21/01/2001] קרא עוד

 האם כדורים נגד דיכאון וחרדה כגון XANAX יכולים לפגוע בפוריות של הגבר?
האם כדורים נגד דיכאון וחרדה כגון XANAX יכולים לפגוע בפוריות של הגבר?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

XANAX (אלפראזולאם) לא פוגע בפוריות הגבר אך עשוי לגרום לירידה בליבידו. קרא עוד

לחץ דם גבוה כסימן להידבקות באיידס ?        אני אדם בריא ואין לי שום בעיות רפואיות. אבל לאחרונה הרגשתי חולשה  ופניתי לבדיקה רפואית שגילתה שלחץ הדם שלי גבוה 95\130 . האם יכול  להיות קשר להידבקות באיידס?  מהי הסבירות מפני שבעבר קיימתי יחסי מין מזדמנים אבל עם קונדום.
לחץ דם גבוה כסימן להידבקות באיידס ? אני אדם בריא ואין לי שום בעיות רפואיות. אבל לאחרונה הרגשתי חולשה ופניתי לבדיקה רפואית שגילתה שלחץ הדם שלי גבוה 95\130 . האם יכול להיות קשר להידבקות באיידס? מהי הסבירות מפני שבעבר קיימתי יחסי מין מזדמנים אבל עם קונדום.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

נדיר מאוד שחולשה או לחץ דם גבוה יהיו הסימן היחיד לאיידס. אם קיימת יחסי מין מזדמנים אבל לבשת קונדום הסבירות שנדבקת באידס קלושה. מכל מקום, אם יש לך חשש אתה יכול להיבדק באחד ממרכזי הבדיקות שיש בארץ בתקווה שאם התשובה שלילית חששך יופג מיד. במידה וקיבלת תשובה שלילית ועדיין אתה חושש מאיידס יכול להיות שאתה סובל מ"חרדת איידס", מחלה שכיחה מאוד הקשורה במחלת חרדה. במקרה זה מומלץ לפנות לוועד למלחמה באיידס, או לפסיכיאטר שעשויים לסייע בידך. [21/01/2001] קרא עוד

ברצוני לשאול לגבי אפילפסיה בכלל ועל תרופות בפרט.       ברצוני לשאול לגבי אפילפסיה בכלל ועל תרופות בפרט. אשתי החלה לקבל  התקפים אפילפטיים בעקבות ניתוח ראש שעברה, בתדירות של פעם בשבועיים  או פעם בחודש. תרופות שונות שקיבלה (טגרטול, פניטואין, ואלפורל,  למיקטל) גרמו לפריחה ואף להרעלה. לאחר מספר אשפוזים, קיבלה תרופה  בשם נוירונטין , עם שילוב של פריזיום, וכתוצאה חלה ירידה בתדירות  ההתקפים לאחת לחודש או חודשיים. לאחרונה, לאחר מספר התקפים החליף  לה הרופא את הפריזיום לקלונקס.  ברצוננו לשאול האם שילוב זה יעיל, והאם אי פעם ייפסקו ההתקפים?
ברצוני לשאול לגבי אפילפסיה בכלל ועל תרופות בפרט. ברצוני לשאול לגבי אפילפסיה בכלל ועל תרופות בפרט. אשתי החלה לקבל התקפים אפילפטיים בעקבות ניתוח ראש שעברה, בתדירות של פעם בשבועיים או פעם בחודש. תרופות שונות שקיבלה (טגרטול, פניטואין, ואלפורל, למיקטל) גרמו לפריחה ואף להרעלה. לאחר מספר אשפוזים, קיבלה תרופה בשם נוירונטין , עם שילוב של פריזיום, וכתוצאה חלה ירידה בתדירות ההתקפים לאחת לחודש או חודשיים. לאחרונה, לאחר מספר התקפים החליף לה הרופא את הפריזיום לקלונקס. ברצוננו לשאול האם שילוב זה יעיל, והאם אי פעם ייפסקו ההתקפים?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מגוון רחב של תרופות מיועדות לטיפול באפילפסיה (כפיון). הרופא ינסה במידת האפשר להשתמש בתרופה אחת, אולם לרוב יש צורך ביותר מתרופה אחת על מנת למנוע התקפים. הבחירה בתרופות נעשית ע"פ מספר גורמים, ביניהם סוג ההתקפים, הגיל ובעיות רפואיות נוספות שיש לחולה. יש לקחת בחשבון את תגובת החולה לטיפול. חלק מהחולים יפתחו תופעות לוואי מהטיפול וחלק לא. לכל אחד יש צורך בהתאמת מינון אינדיבידואלי, שכן אנשים מגיבים בצורות שונות לתרופה, ובעוד התרופה עובדת אצלך היא עלולה לא לעבוד אצל אדם אחר (או ההפך). לכן הרופא ינסה שילובים שונים ומינונים שונים של תרופות עד אשר יימצא הטיפול המתאים ביותר. חשוב מאוד למלא אחר הוראות הרופא ולקחת את התרופות באופן קבוע. דבר זה עוזר לשמור על רמות קבועות של התרופה בדם. ייתכן שיהיה צורך לקחת תרופות למשך כל החיים, אולם ייתכן שלאחר תקופת זמן ממושכת ללא התקפים לא יהיה צורך יותר בטיפול תרופתי. נוירונטין (גאבאפנטין) היא תרופה לטיפול בהתקפים חלקיים (Partial (Seizures ובהתקפים כלליים (Generalized Seizures). יעילותה מתבטאת לרוב כתוספת לתרופות נוגדות פרכוסים אחרות. יש לה פחות תופעות לוואי, ומספר קטן של תגובות בין תרופתיות, ובזה יתרונה על פני תרופות אחרות. תופעות הלוואי השכיחות ביותר עם נוירונטין הן סחרחורת ,עייפות ואי שליטה בשרירים (אטאקסיה). תופעות אלו לא נמשכות זמן רב, ובד"כ נעלמות. קלונקס (קלונאזפאם) היא תרופה ממשפחת הבנזודיאזפינים (המשמשות בעיקר לטיפול בנדודי שינה וחרדה). היא יעילה למניעת התקפים קצרים של עווית השרירים והתקפי Petit Mal (נקראים גם - Absence Seizures) הנפוצים אצל ילדים. קלונאזפאם הראתה יעילות גם בסוגים נוספים של אפילפסיה ,כגון פרכוסים הנגרמים ע"י אורות זוהרים או רפיון פתאומי. השימוש בתרופה זו הוא לרוב כתוספת לתרופות אחרות בחולים אשר לא הגיבו לטיפולים קודמים. השפעתו הנוגדת פרכוסים עלולה לפחות לאחר מספר חודשים, אולם ייתכן וההתקפים יהיו פחות חמורים מאלו שהיו לפני הטיפול בקלונאזפאם. בחלק מהחולים שינוי במינון יכול להחזיר את היעילות של התרופה. קלובאזאם (פריזיום) היא גם כן תרופה ממשפחת , הבנזודיאזפינים היעילה בהפחתת תדירות ההתקפים האפילפטיים, אולם התפתחות סבילות להשפעתה הנוגדת פרכוסים מהווה בעיה. גם היא הראתה יעילות כתוספת לתרופות אחרות באפילפסיה עמידה לטיפולים קודמים. לעומת קלונאזפאם, קלובאזאם פחות מרדים ופחות מרפה שרירים. בהצלחה ולא להתייאש !! [18/06/2000] קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר חררדו מורבניק
ד"ר חררדו מורבניק עיניים
5
( 67 חוות דעת )
"הטיפול היה נהדר התוצאות של הניתוח גם"
ד"ר גל מיכאלי-גלר
ד"ר גל מיכאלי-גלר יישור שיניים ולסתות
4.9
( 9 חוות דעת )
"מקצועיות,רגישות,זמינות"
ד"ר הילטון קנגיסר
ד"ר הילטון קנגיסר רפואת שיניים
4.9
( 31 חוות דעת )
"המרפאה מאוד נעימה . מרגע הכניסה צוות הקבלה מקבל אטתך בפנים מחייכות . וישר בודקים את הצורך שהגעתה . כמו כן המקום נקי . והצוות מאוד מאוד נחמד . שזה משנה את כל החוויה של טיפול שיינים . ממליץ מאוד . מקצועי ונעים."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו