- אינפומד
- מאמרים
- מאמרים בערוץ הסרטן
- האם תזונה נכונה יכולה למנוע סרטן?
האם תזונה נכונה יכולה למנוע סרטן?
יום הסרטן הבינלאומי (04.02.2011) בסימן מודעות. חשוב לדעת, סרטן לא תמיד גזירה משמיים. ידעתם שניתן לצמצם את סיכויי התחלואה ולמנוע כ-50% ממחלות הסרטן?
המומחים שלנו יכולים לספק לך ייעוץ בנושא אונקולוגיה. לקביעת תור עם המומחים שלנו:
המומחים הכי מבוקשים לאונקולוגיה:

ד"ר נטלי מימון רבינוביץ
אונקולוגית מומחית בסרטן ריאה, מנהלת השירות לגידולי בית החזה ואבחון מהיר לגידולי ריאה בבית חולים מאיר

ד"ר רונן ברנר
אונקולוג ומומחה ברפואה פנימית, החולים אינם מקרים מורכבים הם אנשים. המחלה מורכבת והטיפול חייב להיות אישי ומדויק

פרופ' עפר מרימסקי
מומחה לאונקולוגיה, סגן מנהל המערך האונקולוגי, מנהל היחידה לאונקולוגיה של שלד ורקמה רכה ומנהל מרפאת מעקב אונקולוגית במרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראס...

ד"ר דניאל קייזמן
מומחה לרפואה פנימית ואונקולוגיה רפואית

פרופ' יעקב שכטר
מנהל מכון אלה למלבאום לאימונו-אונקולגיה

ד"ר יצחק שנירר
ד"ר אסתר טחובר
מנהלת תחום גידולי מערכת העיכול, אסותא רמת החייל

™cResponse
בדיקה ייחודית חדשנית וממוקדת, המשלבת את הערכת תגובת הרקמה למגוון תרופות וריצוף גנומי מהיר, להתאמה אופטימלית של הטיפול לחולי סרטן.

פרופ' דן אדרקה
הקים את היחידה לגידולי דרכי העיכול בבית חולים שיבא בשנת 2003, יועץ ביחידה לרגולציה של התא במכון ויצמן וחבר בקבוצה האירופאית לקביעת ההנחיות בינלאו...

ד"ר אמיר זוננבליק
מנהל יחידת סרטן השד במערך האונקולוגי באיכילוב

בית הרופא נגב
שירותי רפואה מתקדמים במגוון תחומים

ד"ר שרון פלס
מנהלת השירות לגידולי מערכת העיכול במערך האונקולוגי באיכילוב

ד"ר סיון שמאי
מומחית באונקולוגיה, רופאה בכירה במערך האונקולוגי באיכילוב

ד"ר עפר רתם
מנהל מרפאות חוץ אונקולוגיות, מרכז דוידוף, בילינסון

ד"ר ויקטוריה ניימן
ד''ר ויקטוריה ניימן הינה מומחית ברפואה פנימית ומנהלת מחלקת אישפוז אונקולוגי במרכז דוידוף, מרכז רפואי רבין

ד"ר עופר פורים
מנהל שרות גדולי מערכת העכול במכון אונקולוגי בית חולים אסותא אשדוד. נותן חוות דעת משפטיות

שירות אינפומד מחקר אישי
שירות ייעודי המאפשר קבלת מידע רפואי בהתאמה אישית, באמצעות התמקדות במחקרים, נתונים סטטיסטיים ומקרים דומים

ד"ר תומר חרס
מנהל מחלקה אונקולוגית רמב"ם

מור - אבחון מוקדם של סרטן הריאה
המומחים שלנו יכולים לספק לך ייעוץ בנושא אונקולוגיה. לקביעת תור עם המומחים שלנו:
ישיבה ראשונה מסוגה שנערכה לאחרונה, בה לקח חלק הלובי למאבק בסרטן בפרלמנט האירופאי, הוקדשה לנושא הסיכון לחלות בסרטן כתוצאה מצריכת משקאות אלכוהוליים. בישיבה לקחו חלק מדענים וחוקרים מובילים, ונציגי ארגוני סרטן מכל רחבי אירופה. כל אלו התאחדו, בקריאה להעלות המודעות בציבור לקשר שבין שתיית משקאות אלכוהוליים, בעיקר אצל צעירים, לבין הסיכון לחלות במחלת הסרטן. בישיבה הוצגו מחקרים שהדגישו את הקשר המוכח בין שתיית אלכוהול, לבין תחלואה בסרטן שד, המעי הגס והחלחולת, הגרון, הלוע והוושט. "ניתן להפחית עד 7% ממקרי סרטן השד עד לשנת 2050, אם נשים תצמצמנה את צריכת האלכוהול שלהן לכוסית ביום", לדבריו של ד"ר הנס סטורם, מנהל תחום מניעת סרטן באגודה הדנית למלחמה בסרטן.
לאחרונה פורסם מחקר בכתב העת CANCER WATCH אשר מצביע על מגמה לפיה עד שנת 2030, תהווה האוכלוסייה המבוגרת כ-20% מכלל האוכלוסיה. על פי ההערכות 4 מ-5 סוגי סרטן מאובחנים אחרי גיל 55. בגיל 65 הסיכון לסרטן גבוה פי 10 מהסיכון לסרטן בגיל צעיר. הכנס האחרון של סוכנות חקר הסרטן האמריקאית הוקדש לנושא המחקר. בכנס הוצג מחקר שמציג מצב בו כבר בשלב מתקדם בחיים, קיימים סוגי סרטן שונים שניתן לדחות הופעתם, ואולי גם למנוע אותם בעזרת תזונה נכונה ופעילות גופנית. יש לציין כי לא מדובר רק במניעה. בכנס הועלו עוד מספר מחקרים אשר מצביעים כי פעילות גופנית ותזונה נכונה יעזרו לחולים להחלים בצורה טובה יותר ומהר יותר. כל זאת ועוד, המרכיב הכלכלי גם מושפע, לפי החוקרים, שיפור זה יוביל לירידה של אחוז בודד בתמותה מסרטן דבר יחסוך למשק 500 מיליארד דולרים.
במחקר נוסף, שפורסם לאחרונה בכתב העת היוקרתי British Medical Journal, הוצג כי שמירה על תזונה בריאה יכולה להציל 33,000 בני אדם מדי שנה בבריטניה ממוות כתוצאה ממחלות כרוניות וסרטן. לדברי החוקרים צריכה של 5 מנות של פירות וירקות ביום, ויישום המלצות הנוגעות להפחתת המלח והשומן בתזונה היומית, עשויים היו להפחית התמותה ולהביא להצלת חיי אדם רבים.
לדברי ד"ר אדוארדו קאזפ, נשיא ארגון הסרטן הבינלאומי (UICC): "התנהגות הבוחרת באורח חיים בריא, מפחיתה את הסיכון לסרטן בכל מדינות העולם. מטופלים רבים שלי התוודו בפני שהם מצטערים שלא שמעו להמלצות למניעה או לסריקה בשלב מוקדם יותר בחייהם. בשמם, אני קורא וממליץ לכל אחת ואחד לנקוט בכמה פעולות פשוטות שבכוחן להפחית את הסיכון האישי שלך לחלות בסרטן, ולהפיץ את הבשורה לכל אהוביך ויקירך".
לדברי מירי זיו, מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן: "מטרת יום הסרטן הבינלאומי היא להעלות את המודעות לצורך לתגבר את המאבק ברמה הגלובלית ולהעביר את המסר לכל אזרחי הארץ והעולם: ניתן לצמצמם את נתוני התחלואה והתמותה! ניתן לעשות זאת על ידי שמירה על אורח חיים בריא: הימנעות מעישון, תזונה נכונה, פעילות גופנית, משקל תקין וצריכת אלכוהול מוגבלת. לזאת יש להוסיף התנהגות חכמה בשמש, הימנעות מחשיפה לעישון כפוי ולגורמים מסרטנים אחרים, ביצוע חיסונים ובדיקות לחיידקים וזיהומים העלולים לגרום לסרטן ועריכת בדיקות לגילוי מוקדם לסרטן השד וסרטן המעי הגס".
לייעוץ בפורומים בנושא אונקולוגיה וסרטן >>
האם המאמר עניין אותך?
















