דלג לתוכן

תוספי התזונה החשובים לנערות מתבגרות

תקופת גיל ההתבגרות, מתרחשים שינויים רבי עוצמה, שתפקידם להכין את הגוף של לקראת חיים בוגרים, ועל כך התזונה משחקת תפקיד מרכזי בשמירה על תקינות תהליכי ההתבגרות

מאת: ליטל מאירסון
תאריך פרסום: 04/08/2014 תאריך עדכון: 17/02/2015
2 דקות קריאה

תקופת גיל ההתבגרות, מתרחשים שינויים רבי עוצמה, שתפקידם להכין את הגוף של לקראת חיים בוגרים, ועל כך התזונה משחקת תפקיד מרכזי בשמירה על תקינות תהליכי ההתבגרות


מה חשוב לתת לגוף בגיל ההתבגרות?


בשלב זה, קרוב לוודאי שאת חווה התעצמות, תהליך של גדילה, שינויים במבנה הגוף, הכוללים התעגלות וצבירת שומן בירכיים, ושינויים הורמונליים הקשורים להתפתחות מערכת הפריון. 

בתקופה זו, את זקוקה לאנרגיה מספקת ולאספקה סדירה של חלבון איכותי, וויטמינים ומינרלים וחומצות שומן חיוניות, כדי להבטיח תהליך גדילה והתפתחות תקינים. 

למרות שחשוב לשמור על משקל בריא ותקין, אין זה הזמן לנסות דיאטות אופייניות למיניהן, או מצד שני, לבסס את התזונה על ג'אנק פוד ומזון מתועש וריק מרכיבים תזונתיים. אם נראה לך שיש מקום לשיפור בהרגלי האכילה שלך, החלטת להיות צמחונית או טבעונית, או שנדרש איזון נכון יותר של משקל הגוף שלך, כדאי להיוועץ בדיאטנית.


בתקופה רגישה זו, נדרש מעקב מדוקדק אחר התזונה שלך, תוך דגש על תפריט מגוון ועשיר ככל שניתן.

נכון, באופן אידיאלי, התזונה היומיומית שלנו אמורה להיות כזאת שמספקת לנו את כל רכיבי התזונה שאנחנו צריכות. אבל בפועל, כולנו יודעות שזו לא משימה פשוטה. לכן, מומלץ להקפיד על אספקה שוטפת של רכיבי תזונה חיוניים בעזרת תזונה מגוונת בשילוב תוספי תזונה מתאימים.

תוספי התזונה המומלצים לנערות מתבגרות

לא על הפיצה לבדה. תזונה נכונה היא חיונית בגיל ההתבגרות


תוספי תזונה מומלצים לגיל ההתבגרות


אם הרגלי האכילה שלך לא מגוונים, אם את לא אוכלת מזונות עשירים כמו פירות, ירקות, דגני מלאים וקטניות, חשוב שתקחי מולטי-ויטמין מיוחד לילדים. מדובר בפורמולה ייחודית, שמכילה שילוב מאוזן של ויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון ייחודיים (ליקופן, לוטאין) ורכיבי תזונה אחרים, במינונים המתאימים במיוחד לילדים. רכיבים אלו ממלאים תפקיד מכריע בגדילה ובהתפתחות של עצמות השלד, תפקוד המוח, איברים פנימיים ומערכות נוספות החשובות להתפתחות בסיסית תקינה ובריאה.


אומגה 3 - זוהי משפחה של חומצות שומן רב בלתי רוויות, הנחשבות חיוניות לגוף, מאחר שאין לו יכולת לייצר אותן ורמה מספקת שלהן תלויה לחלוטין בתזונה. שלוש חומצות השומן מסוג אומגה 3 החשובות ביותר הן: ALA (מקורה מהצומח), EPA  ו-DHA (מקורה בעיקר משמן דגים).


התזונה המערבית דלה במקורות טבעיים לחומצות שומן חיוניות אלו ועשירה בחומצות שומן מסוג אומגה 6. חוסר האיזון בין שתי קבוצות אלו נחשב לגורם משמעותי לליקויים בגוף. לחומצות שומן מסוג אומגה 3, ובעיקר לחומצת השומן DHA, תפקיד חשוב בהתפתחותם התקינה של מערכת העצבים והמוח (שמתפתחים באופן מואץ בגיל ההתבגרות) והמערכת ההורמונלית, בשיפור כושר הריכוז והחיוניות, בתפקוד תקין של מערכת החיסון ובאיזון מצבי לחץ ודכדוך.


ברזל, ויטמין B12 –  יש לעקוב אחר הרמות של רכיבים אלו בדם, בעיקר אם בחרת לאמץ אורח חיים צמחוני או טבעוני. ייתכן ויומלץ לך לשלב תוסף תזונה המכיל רכיבים אלה, להשלמת חסרים ספציפיים.

מאת: ליטל מאירסון, דיאטנית קלינית

האם המאמר עניין אותך?

רופאים בתחום
ד"ר רז הגואל
ד"ר רז הגואל תזונה ודיאטה
ד"ר אורנה לוין
ד"ר אורנה לוין צמחי מרפא
 אילנה ניקיפורובה
אילנה ניקיפורובה תזונה ודיאטה
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד

שאלות מתוך פורום תזונה ותוספי תזונה

X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו