דלג לתוכן

2 דקות של פעילות גופנית יכולות להציל את חייכם

מחקר חדש מצא כי הליכה קלה למשך 2 דקות בכל שעה מפחיתה את הסיכון למחלות לב, סוכרת ומוות מוקדם, שנגרם בשל ישיבה ממושכת. החוקרים: אפילו לכמות קטנה של פעילות גופנית יש השפעה גדולה על הבריאות שלנו

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 03/05/2015
2 דקות קריאה

מחקר חדש מצא כי הליכה קלה למשך 2 דקות בכל שעה מפחיתה את הסיכון למחלות לב, סוכרת ומוות מוקדם, שנגרם בשל ישיבה ממושכת. החוקרים: אפילו לכמות קטנה של פעילות גופנית יש השפעה גדולה על הבריאות שלנו 

מבלים שעות מול המחשב בעבודה וחוששים מההשפעה שיש לכך על הבריאות שלכם? יש לכם סיבה טובה. אורח חיים יושבני מוביל למחלות לב, סוכרת ומוות מוקדם. ההמלצה היא לבצע פעילות גופנית מתונה למשך שעתיים וחצי לפחות מדי שבוע, אך מרבית האנשים אינם עומדים בכך.

קראו עוד: טרנד חדש: אימון כולל ב-4 דקות בלבד

מחקר חדש מצא כי ישנה דרך להתגבר על כך. המחקר, שנערך בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת יוטה ופורסם ב- Clinical Journal of the American Society of Nephrology, מצא כי הליכה של שתי דקות בלבד בכל שעה יכולה לסייע לכם למנוע את האפקט השלילי שיש לישיבה הארוכה. 

"פעילות גופנית היא מצוינת, אך המציאות היא שמרבית האנשים לא מצליחים להגיע למספר השעות המומלץ כדי להשיג בריאות טובה", אומר ראש צוות המחקר, תום גרין. "המחקר שלנו מצא כי אפילו לכמות קטנה של פעילות גופנית יש השפעה גדולה על הבריאות שלנו".  

הליכה. 2 דקות בכל שעה - ואתם מורידים את הסיכון למוות מוקדם

המחקר עשה שימוש במידע שכלל 3,200 איש אשר השתתפו בסקר בריאות ותזונה שנערך בארצות הברית. המשתתפים קיבלו מכשירים שבדקו את הכמות והאיכות של הפעילות הגופנית אותה ביצעו. החוקרים השוו את התועלות של שלל פעילויות גופניות בעצימות שונה (למשל עמידה לעומת הליכה). הם עקבו אחר המשתתפים לאורך שלוש שנים, שבמהלכן 137 איש נפטרו. 

קראו עוד: 7 הרגלי כושר שהגיע הזמן לזנוח

המחקר מצא כי עמידה לזמן ארוך יותר במהלך היום אינה מספיקה כדי למנוע את הנזקים של אורח החיים היושבני, אך פעילות גופנית בעצימות נמוכה למשך זמן קצר, כמו הליכה, ניקיון או אפילו גינון, יכולה לעשות זאת. החוקרים מצאו גם כי הליכה במשך שתי דקות בכל שעה, במקום ישיבה בזמן זה, הורידה את הסיכון למוות מוקדם ב-33%. 

"זה היה מרתק לראות את התוצאות, כיוון שכיום ההמלצות מתמקדות בפעילות גופנית בעצימות בינונית עד גבוהה", הוסיפו החוקרים. "העובדה שפעילות בעצימות נמוכה מקושרת להורדת הסיכון למוות בגיל מוקדם מאוד מעניינת".


האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
 רוני ארבל
רוני ארבל רפואת ספורט
פרופ' גל דובנוב-רז
פרופ' גל דובנוב-רז ילדים
ד"ר ניצן דרור
ד"ר ניצן דרור אנדוקרינולוגיה ילדים
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד

אולי יעניין אותך - מאמרים נוספים בתחום תזונה ודיאטה

שאלות מתוך פורום הפרעות קצב לב

בניהולו של ד"ר גיא רוזן
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו