- אינפומד
- מאמרים
- מאמרים בבריאות הלב וכלי הדם
- לדיאטה נדרש זמן לעבוד
לדיאטה נדרש זמן לעבוד
לדיאטה נדרש זמן לעבוד
המומחים שלנו יכולים לספק לך ייעוץ בנושא תזונה ודיאטה. לקביעת תור עם המומחים שלנו:
המומחים הכי מבוקשים לתזונה ודיאטה:
רעות מוקדס
מומחית לרפואה משלימה, נטורופתית N.D, הרבליסטית קלינית CI.H, ארומתרפיסטית, מטפלת בפרחי באך, נרות הופי, יועצת לתזונה טבעית, מומחית לירידה נכונה במ...
ליאן הדר
הומאופתית קלאסית, תזונאית קלינית RD ומטפלת מוסמכת בפרחי באך מטעם מרכז באך הרשמי באנגליה
אסתי קריאקין - נטורופתית ND, הרבליסטית קלינית MH
טיפול אינטגרטיבי, בשילוב אבחון לפי עקרונות הרפואה הסינית עם צמחי מרפא, פטריות מרפא, ארומתרפיה, פרחי באך ותזונה טיפולית, בדגש על בטיחות וליווי מקצ...
ד"ר אילנה דריאל
מחלות דרכי העיכול, אלרגיה ורגישות למזון בעלת דוקטורט לביוכימיה ומדעי התזונה
ד"ר אינה מרנזון
פסיכיאטרית מומחית שעובדת בשיטה אינטגרטיבית, מנהלת מרפאה פרטית לטיפול הוליסטי לגוף ונפש
M.A עדי יאנה - דיאטנית קלינית
דיאטנית קלינית אונליין, מומחית בליווי אישי ויומיומי לתזונה - עם דגש על אכילה רגשית והרגלים שמתאימים לחיים.
ד"ר אמיר בן טוב
מומחה בגסטרואנטרולוגיה ילדים ובביצוע בדיקות אנדוסקופיות (גסטרוסקופיה וקולונוסקופיה) בילדים
קרן עקיבא - N.D נטורפתית
נטורפתית N.D, הרבליסטית קלינית, עם התמחות בטרום סכרת, סכרת, כבד שומני, שומנים בדם, מעי רגיז, הליקובקטר פילורי, כאבי בטן ובעיות בעור על רקע סטרס ו...
שי מן זוהר
מטפלת מוסמכת לעיסוי רפואי ושיטות טיפול מוכחות להקלה על כאב. כאב הוא סימן-לא גזירת גורל
בלינדה פלדמן
מטפלת ברפואה סינית
ד"ר אולגה רז
דיאטנית קלינית פורצת דרך | מפתחת דיאטת הלחם המהפכנית
המומחים שלנו יכולים לספק לך ייעוץ בנושא תזונה ודיאטה. לקביעת תור עם המומחים שלנו:
במצב התזונתי אינן מופיעות מיד. המחקר מתפרסם בגיליון מרץ האחרון של
ה British Medical Journal.
החוקרים ניתחו את תוצאותיהם של 27 מחקרים בהם נעשו התערבויות
תזונתיות, ובדקו עד כמה הצליחו התערבויות אלו למנוע התקפי לב,
אי-ספיקת לב, שבץ, תעוקת לב, מחלת כלי הדם של הלב, וכן ניתוח
מעקפים, או מוות כתוצאה ממחלת לב.
כל ההתערבויות להפחתת כמות השומן הרווי בדיאטה הובילו לירידה
מסוימת במחלות לב. עובדה זו אינה חדשה, אולם מחקר זה מראה כי
ההתערבויות התזונתיות אשר נמשכו שנתיים או יותר היו בעלות התוצאות
הטובות ביותר.
מחקר זה הוא בעל חשיבות, שכן מעטים המחקרים המשווים סוגים שונים של
התערבויות תזונתיות. כמו-כן קשה לבצע מחקרים תזונתיים לטווח ארוך,
שכן חברות התרופות יממנו בשמחה מחקרים בהם מעורבות התרופות שלהם,
אולם למחקרים בנושא תזונה אין הרבה מקורות מימון.
מעניינת העובדה שלאחד המחקרים התזונתיים הייתה יכולת לשנות את
התוצאות הסופיות. מחקר זה, לא נכלל בסופו של דבר בניתוח התוצאות
הסופי, שכן התוצאות החיוביות שלו היו קשורות בעובדה שבנוסף להפחתה
בשומן הרווי בתפריט, הייתה הגדלה בכמות שמן הדגים. לשמן הדגים,
העשיר בחומצות שומן מסוג אומגה 3, היה תפקיד חשוב בהפחתת הסיכון
למחלות לב. מן הראוי לציין כי האיגוד האמריקאי למחלות לב פרסם
לאחרונה המלצות לתוספת לתפריט של מנת שמן דגים פעמיים בשבוע.
החוקרים מציינים שמאחר ורק בחלק קטן מן המחקרים לטווח הארוך נכללו
נשים, לא ניתן להסיק שהתוצאות דומות הן בנשים והן בגברים. יחד עם
זאת סביר להניח שנשים הסובלות ממחלות ייהנו אף הן מירידה ארוכת טווח
בחומצות שומן רוויות בתזונה.
אין זה מפתיע שיש צורך בשנתיים על-מנת לראות תוצאות, שכן מדובר
בתיקון נזק של שנים של אכילה לא נכונה. מומלץ לאנשים המעוניינים
בתזונה בריאה ללב להיוועץ בתזונאי. יש להפחית אכילת מוצרים העשירים
בשומן רווי, לאכול מוצרים דלי שומן, לאכול פחות בשר ויותר ירקות
ופירות. פעילות גופנית קבועה גם כן חיונית להצלחת הטיפול.
[05/04/2001]
האם המאמר עניין אותך?