דלג לתוכן

הרמת עפעפיים - ניתוח אסתטי לצרכים בריאותיים

הרמת עפעפיים - ניתוח אסתטי לצרכים בריאותיים

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 09/05/2009 תאריך עדכון: 02/05/2021
2 דקות קריאה

לייעוץ חינם על ניתוחי עפעפיים לחצו כאן >>>

אחד הניתוחים הפופולארים ביותר כיום בתחום האסתטיקה הוא ניתוח עפעפיים. הסיבה לכך היא שמדובר בניתוח שאומנם הינו מתחום האסתטיקה, אך יש בו גם ממדים בריאותיים.

ניתוח הרמת עפעפיים משנה את מראה העיניים בפרט, והפנים בכלל, בצורה משכנעת. אך יש לו גם פונקציות בריאותיות ופיזיות. ניתוח הרמת עפעפיים הוא ניתוח שמחזיר לעיניים את היכולת לראות בצורה נוחה בלי ששדה הראייה שלהן יוסתר בגלל צניחת עפעפיים. חשוב לזכור, חוסר יכולת של העיניים לראות בצורה ברורה ופשוטה גורמת לא פעם לעייפות וכאבי ראש, ומקשה על התפקוד היומיומי.

במאמר זה נלמד מה הם השיקולים לביצוע ניתוח הרמת עפעפיים, מי יכול לעבור אותו, וכיצד הוא מתבצע. כך נבין מדוע מדובר באחד הניתוחים האסתטיים הפופולאריים כיום, שגם גברים וגם נשים לא חוששים לעבור אותו.

ניתוח הרמת עפעפיים הוא ניתוח שבמהלכו מסיר הרופא עודפי עור ושומן שהצטברו סביב העיניים וגרמו לצניחת העפעפיים. צניחת עפעפיים נגרמת בגלל ששרירי העפעפיים נוטים לצנוח, ולמעשה הם הראשונים שצונחים עם התקדמות הגיל. עם הזמן, אזור העיניים הופך מקומט וסביב מתרכז שומן רב. 

זה יוצר מראה לא נעים, עייף ומבוגר. לעיתים מתלווה לצניחת העפעפיים גם פגיעה בעפעפיים התחתונות על ידי היווצרות שקיות שומן, שגורמות למראה עייף וכבד. לרוב, מראה זה מתחיל להתקבל בגיל 40. אז נשים וגברים יכולים לפנות אל כירורג פלסטי כדי להתעניין בניתוח הרמת עפעפיים. אז הם יתחילו לשים לב שהמראה שלהם הופך כבד ועייף ובוודאי גם יחושו כך פיזית.

רופאי עיניים נוטים להמליץ לאנשים שנמצאים באחת הקטגוריות של בעיות עיניים, נטילת תרופות שונות ובקבוצות סיכון לדימום יתר, לא לעבור את הניתוח. כמו כן, ייקחו הרופאים בחשבון נסיבות כמו גיל, סוג העור, מידת צניחת העפעפיים ואף מוצא, זאת כדי לוודא שאכן המטופל יכול לעבור ניתוח זה. על מנת לבצע את הניתוח על המטופל להימנע מעישון ומנטילת תרופות מסוימות (לפי הוראות הרופא), ולעבור בדיקות ראייה שונות שימדדו את שדה הראייה שלו.

ניתוח הרמת עפעפיים מתבצע במשך קרוב לשעתיים תחת הרדמה מקומית. לעיתים קרובות, מבקשים המטופלים לשלב בניתוח טיפולים נוספים אפשריים כמו הרמת גבות, פילינג להסרת כתמים, הסרת קמטים ומתיחת השרירים באיזור. בתום הניתוח יועבר המטופל לחדר התאוששות ואחרי מספר שעות ישוחרר לביתו. 

בבית הוא יצטרך לשים רטיות קרות על אזור הטיפול למשך מספר ימים, לטפטף טיפת עיניים אל עיניו ולקחת אנטיביוטיקה לפי מרשם הרופא. אחרי שבוע יוסרו ממנו התפרים (צלקת קטנה תישאר מהניתוח, אך היא תהיה מאחורי הקפל של העין ולא יוכלו להבחין בה) ויהיה ניתן לחזור לפעילות רגילה (נשים מורשות להתאפר אחרי 10 ימים). 

את התוצאות הסופיות של ניתוח הרמת עפעפיים ייראה המטופל אחרי חצי שנה לערך. עם זאת, הוא ירגיש אותן כבר אחרי הניתוח באופן הדרגתי.

לייעוץ חינם על ניתוחי עפעפיים לחצו כאן >>>

האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר גיל נרדיני
ד"ר גיל נרדיני כירורגיה פלסטית
5.0
( 6 חוות דעת )
"הייתי אצל מלא רופאים לפני הניתוח הזה ורק אצלו הרגשתי הרגשה טובה ובטוחה לעבור את הניתוח הזה , הוא הקדיש לי את כל הזמן בעולם"
ד"ר תמר פדות קלויזמן
ד"ר תמר פדות קלויזמן עיניים
4.9
( 39 חוות דעת )
"נותחתי ע"י ד"ר פדות, מרגע ההגעה קבלתי הסבר מקצועי על כל תהליך הקבלה הניתוח והשחרור וכן הסבר לאורך כל תהליך הניתוח, בגמר הניתוח המוצלח קבלתי הסבר מפורט על המשך הטיפול בבית כולל תאריך לביקורת."
פרופ' בנימין מילר
פרופ' בנימין מילר עיניים
רופא עיניים בכיר בביה"ח איכילוב. מומחה במחלות רשתית וגלאוקומה
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו