פורום חרדה - עמוד 489
גולשים יקרים, מענה לשאלות חדשות יתאפשר במגוון הפורומים האחרים.
OCD בתחילת הריון לוסי 07/03/2014 | 19:38שלום, אני בחילת הריוני השני, כמעט שבוע 6. ההריון הראשון שלי היה צרוף חרדות: גיליתי שאני נשאית של שתי מחלות גנטיות קשות ועברו שבועות עד שקיבלנו את התשובה שבעלי אינו נושא את אותן מחלות ושאין חשש לעובר. החלבון העוברי היה גבוה, נמצאתי נשאית של gbs וקרוב משפחה יקר נפטר מספר ימים לפני שילדתי. הילדה שלי נולדה בריאה אך קטנה יחסית לגיל ההריון, מה שהביא עוד חרדות. עברו כמעט שלוש שנים מאז ועכשיו אני שוב בהריון, אנחנו ברילוקישון בחו״ל ואני מאוד לבד במשך הים, הראש שלי מתמלא בחרדות אובססיביות לגבי בריאות העובר, כל דבר גורם לי לחשוב שהסיכוי שהפעם יהיה לי ילד בריא שואף לאפס... אני בת יותר מ-35, אני בעודף משקל, אני גרה ליד כביש ראשי, יש עמוד חשמל עם מתח גבוהה סמוך לבית... ועל על אחד מהדברים האלה קראתי שהם מעלים משמעותית את הסיכוי לפגמים בעובר. אתמול גם הגעתי למסכנה שהמיקרוגל שלנו לא תקין ופולט המון קרינה! אני מתקשה להרדם מכל המחשבות ומתעוררת מאוד מוקדם. אין לי תאבון ואני לא יודעת מה לעשות, אני רוצה תמיכה בשפה שלי ולא רוצה להעזר בשרותים כאן בחו״ל. האם אתה מכיר איזו שהיא מסגרת בארץ שתוכל לעזור לי?פתח בחלון חדש
OCDד"ר ניר עישר 12/03/2014 | 13:57שלום ללא ספק האינטלגנציה שלך פועלת לרעתך בגלל היותך אינטלגנטית, את מסוגלת לקלוט מצבים שונים שלגביהם, נטען שהם יכולים להיות מסוכנים בגלל שאת בחרדה, את מתנהגת כאילו שקיים פילטר במוחך, מה שמסוכן עובר ומחקרים רצוניים יותר שהוכיחו שאין בדברים האלה ממש אינם מגיעים עד למודעות שלך ובעיקר לא ללב שלך. מסיבה זו, את כאילו כמו פרי הצבר שמתוק בפנים אבל את מרגישה רק את קוצים. כדי לדעת מי יכול לטפל בך שאת בחו"ל, חשוב לדעת באיזו ארץ את. נסי ליצור קשר עם מכון פסגות ואני אנסה להתאים לך איש מקצוע שיהיה מותאם מבחינת השעות שלך. הטל' של מכון פסגות- 03-5288171 או למייל: moked@psagot.com
ילד בן 14 שיש לו הרבה חרדות מרים 08/03/2014 | 09:12שלום, הילד הבכוור שלי הוא בן 14 עם הרבה חרדות. פוחד להישאר בבית ופוחד לישון לבד. לא אוהב ללכת ברחוב כל הזמן אני צריכה להסיע אותו לחברים שלו. לא אוהב להשתתף בחוגים של ספורט לעומת שהוא אוהב כדור רגל. לא אוהב לצאת עם ילדים בגילו. אני לא יודעת מה לעשות .פתח בחלון חדש
ילד בן 14 עם חרדותד"ר ניר עישר 12/03/2014 | 13:49שלום רב מה שאת מתארת זה למעשה דפוס של הימנעות שמשותף לכל המצבים שבהם אנו חוששים, פוחדים או חרדים ממשהו. לא ברור אם הבעיה היא יותר חברתית זאת אומרת שהוא חושש אם הוא יוצא לחברה הוא יהיה בחברה אז אנשים ילעגו ויבוזו לו. או שאולי הוא פוחד שיקרה לו משהו בסוג של התקף חרדה ואז הוא נמנע מזה. ייתכן שהסיבה היא בכלל חיצונית שקורה משהו אפילו מוזר שמאוד, מאוד מפחיד אותו והוא מעדיף פשוט לא להיות ברגעים מוזרים הללו. כגון, הבתים והעצים משתנים ועלולים ליפול עלי, נראה שאנשים עוקבים אחריו, חושש שיבואו בריונים ויכו אותו. ולבסוף יש גם את האופציה שהוא חווה טראומה באיזה שהיא סיטואציה וכרגע הוא מגיב לטראומה הזו. ברור שאת לא יכולה לאבחן אותו לבד, ושהטיפול בעצם יצריך אבחנה של סיבה שבגללה הוא מוגבל כרגע. ברור שחובה לקחת אותו לטיפול כי אם הוא לא יטופל הגבלה מסוג זה מונעת ממנו את התחכחות הרגילה שיש בגילאים האלו עם ילדים ואנשים אחרים ולימוד של אינטראקציות של הבנת מצבים בין אישיים ותגובות יעילות שנלמדות במהלך הגילאים אלה. לכן לא רק בגלל הסבל הנוכחי אני ממליץ לפנות לאבחון ולטיפול. בהצלחה ד"ר ניר עישר
חרדה שהתחזקה יוני 11/03/2014 | 01:50אני בחור צעיר בן 26 כרגע סטודנט וכבר כמה שנים רבות שאני סובל מחרדה. עד היום לא טיפלתי בזה כי אני פחדתי מאוד שזה יפגע לי באפשרויות הקידום בחיים כאשר אנסה להתקבל לעבודות כי למרות החיסיון הרפואי עדיין שואלים שאלות לגבי מצב נפשי במשרות ממשלתיות כמו משטרה וכו. לאחרונה החרדה התחזקה ואני מתחיל להרגיש שאני משתגע. לרוב זה קורה לי כאשר איני בשליטה. כך למשל כאשר אני נוסע לנסיעה קצרה מחוץ לעיר אני נתקף בחרדה המשולבת בקלסטרופוביה וקשה לי לנשום. יש לציין שהחרדה החמירה בעקבות בעיה שהחלה לי בברך. אולם אם אני הנהג אינני לחוץ בכלל. אני נתקף חרדה לגבי כל דבר בחיי היומיום שרובם קשורים בחוסר שליטה ובעיות בריאותיות. האם בטיפול אצל פסיכיאטר או פסיכולוג פרטי לא נעשה תיעוד שיכול לפגוע לי בעתיד? האם מה שאני סובל ממנו הוא באמת חרדה? האם כל המכונים שמציעים פתרון בכמה מפגשים קצרים אכן יעילים? תודה רבה!פתח בחלון חדש
מענה לפנייתךד"ר ניר עישר 11/03/2014 | 13:01שלום בחור צעיר בן 26,כמות הפרטים שאתה מוסר היא קטנה מדי בכדי שיהיה אפשר לענות לך על אורך הטיפול ושואלות מסוג זה.אם הבעיה היא רק מה שכתבת, התקפי חרדה כאשר אתה מתרחק מהבית, בפקקים וכ"ו, הרי שהטיפול הינו יחסית קצר (עד 15 מפגשים, בתנאי שאתה מתאמן הרבה בבית). גם תרופות יכולות לעזור באותה מיחדה, אם כי אני מבין שאתה תעדיף שלא להשתמש בהן, על מנת שלא תצטרך לכתוב שהשתמשת. לגביי נושא הסודיות, אין חשיבות לנושא הכתיבה של מצב נפשי שהיה בעבר אם הוא כבר איננו קיים היום. כלומר, אם תעבור טיפול מוצלח וכל הבעיה היא מאחורייך,משרד הביטחון ומשרדים אחרים לא יראו בטיפולך בעבר כמשהו דווקא שלילי. לעומת זאת, אם אתה נשאר חולה, לא יכול להתרחק ולא מסוגל לעשות דברים מסויימים, זו יכולה להוות בעיה בעבודה,הן בהשארותך שם אם תתקבל והן בקבתך לעבודה אם ידעו זאת מראש. מקום ממשלתי כמו גם מקום פרטי, מעוניינים להעסיק אנשים מתפקדים שנותנים להם את העבודה עבורה הם משלמים. לכן, לסיכום, עלייך לבחון את הבעיה שלך האישית עם מישהו שיודע לאבחן היטב, אשר ימליץ לך על טיפול.ובהמשך לכך, מאוד מומלץ לעבור את הטיפול ולסיימו עד הסוף.דווקא המצב שבו אתה לא הולך לטיפול ומחשב חישובים משאיר אותך בתוך הבעיה. הרבה בהצלחה ד"ר ניר עישר
ocd וחרדה מסכיזופרניה עילומ שם 28/02/2014 | 01:03שלום ד״ר אני בן 24 הייתי מעשן מריחואנה יום יום במשך שנה עד לפני ארבעה חודשים שקראתי על מחלת הסכיזופרניה באינטרנט ומאותו רגע הפסקתי לעשן הלכתי לפסיכולוג והוא אבחן אצלי ocd מאז אותו יום המחשבה והפחד מהמחלה לא עוזב אותי מרגיש שהנה עוד שניה זה מתפרץ עוד שניה אני אשמע קולות ואראה הזיות עוד שניה יאשפזו אותי לפעמים אני רוצה פשוט לאשפז את עצמי שיעזרו לי אני שומע על רוצחים וכל מיני פושעים שבשניה מאבדים את השפיות ועושים מעשים כל כך שפלים ואני מפחד להיות אחד מאותם האנשים , שאני אעשה משהו לקרובים אליי מפחד לאבד את השפיות שאני אשמע קולות שיורו לי לעשות את זה אני מרגיש שאני מאבד את המציאות אין לי רגש לכלום ושום דבר לא מרגש אותי הייתי אצל פסיכיאטר שאמר לי שאין לי כלום ושום דבר מלבד החרדה לחלות אני לא לוקח כדורים רק מטופל בביופידבק ושיאצו מכיוון שהכדורים זה המפלט האחרון שלי אני הולך לעבודה ללימודים אני מתקשר עם העולם גם קיבלתי עובד מצטיין השבוע והוספתי לעצמי עוד עבודה על מנת לצאת מהמחשבות וגם שיהיה עוד קצת כסף אבל המחשבות לא עוזבות אותי שאני בפרודרום,התקופה שלפני ההתקף הראשון איך אפשר לדעת שאני לא בתקופה הזו? אני אמנם הולך לעבוד אפילו שניים הולך ללימודים אבל אין מוטיבציה לעשות כלום אני כבר לא נפגש עם חברים עבוד בית לימודים בית מדבר איתם מדי פעם בטלפון יש לי הרגשה שאני פשוט לא מבין את העולם המון מחשבות פילוסופיות על החיים מה זה החיים ומה הטעם לצאת מהמצב שאני נמצא בו ם גם ככה כולם מתים בסוף מה הטעם לחיות ומה זה בכלל לחיות מי קובע שאני חי מה קובע שאני חי? להדגיש שאני אוהב את החיים ולא אעשה לעצמי משהו כי אני רוצה לחיות.. אבל לחיות כמו בן אדם נורמלי כמו כולם לקום בבוקר לחייך ולא לחשוב על דברים מפגרים אשמח לשמוע את חוות דעתך לגבי מה נראה לך שאני חווה ומה הטיפול שהייתה ממליץפתח בחלון חדש
פחד לחלותד"ר ניר עישר 06/03/2014 | 12:19שלום יש לי קושי גדול להחליט מאיפה מתחילים ולכן אתחיל לפי סדר של המכתב שלך: מצויין שהפסקת עם הגראס, הטטראהידרוקביאל שהוא החומר הפעיל במריחונה ובחשיש גורם גם לפסיכוזה סכיזופרנית וגם לפאניקה שיכולה להתפתח לתוך פחד בפני מחלות. מסיבה זו הפסקת הסיכון העצמי שלך או הפסקת יצירת נזק מוחי היא ברוכה. (לכל הטוענים שגראס הוא חומר טבעי גם פטריות רעל ורוב הרעלים החזקים ביותר הם טבעיים). אני שומע שלמדת היטב מהי סכיזופרניה ומה הם סימנייה. מה שלא הבנת זה שרוב האנשים שפוגעים בזולת ובעלי האישיות האנטי סוציאלית (שנוטים לפשיעה וחוסר התחשבות ברגשות הזולת) והמיעוט הקיצוני, הנדיר הוא מצד מי שסובל מסכיזופרניה. בגלל החרדה שאתה סובל ממנה אתה היית רוצה ביטחון של 1000% שהמצב הנוכחי שלך איננו משהו מקדים את התקף הסכיזופרני. לצערי אנני מאמין שקיימת וודאות בעולם, כפי שאנני בטוח שכאשר תקרא שורות אלה אני עדיין יהיה בין החיים. אני גם לא יכול להבטיח לך שאני לא אהיה בהתקף סכיזופרני. כל מה שקשור לעתיד יש לו אפשרויות רבות ושונות. מי שרוצה להיות בטוח שתמיד יצליח יכול רק להתאכזב. אנחנו כבני אדם חיים לפי ההסתדרות, עפ"י תפיסתך הסיכוי שלך לחלות בסכיזופרניה הוא מאוד, מאוד גבוה. בזמן שלפי תפיסתו של אותו רופא שבדק אותך הסיכון שלך איננו עולה על 1% כמו לשאר האוכלוסייה. הניסיון שלך למנוע את ההתקף הסכיזופרני והמחשבות הנילוות אליו יוצרות את המצב הבלתי נסבל שממנו אתה סובל. אני מציע לך לפנות למטפל התנהגותי קוגניטיבי טוב, ולבחון בתוך 15 מפגישות שהבעיה שלך נפטרה. אשמח לענות לך לשאלות נוספות בהצלחה ד"ר ניר עישר
ילד שלא מאמין בעצמו אמא מודאגת 23/12/2013 | 11:02יש לי ילד בן 13, שסובל מחרדות ומטופל על ידי פסיכולוג. מדי פעם, הוא אומר לי שהוא טיפש, למרות שהוא ילד חכם מאוד. כשבחרו בו לקבוצה של בית הספר, וניסיתי להגיד לו שזו הוכחה לכך שהוא חכם, הוא אמר ששלחו לשם רק את התלמידים החלשים, למרות שאני יודעת שזה לא נכון. מה אתם מציעים לעשות?פתח בחלון חדש
תשובת מומחה ילד שלא מאמין בעצמו דר' ניר עישר 24/12/2013 | 09:12אני מבין שהילד נמצא בטיפול בנושאי החרדה שלו, שעליהם לא פירטת. התלונה שלך, היא לגבי אמונת יסוד שיש לו, שהוא לא חכם. זו כנראה אמונה מאוד מאוד בסיסית ועמוקה, שכפי שאת מתארת אמנם אינה מציאותית, אבל לא ניתן בעצם לשכנע אותו שהיא לא נכונה. חלק גדול מהאוכלוסייה סובל מהאמונה מרגשי נחיתות. אבל במקרה של הבן שלך מדובר במשהו עמוק יותר, שמפריע לו בחיי היומיום, וכנראה גם משפיע על ההתנהלות שלו, וישפיע גם בהמשך על הדרך שבה הוא יתנהג או לא יתנהג, במצבים שונים. כך שאם המצב לא יטופל, יש סיכוי שהדבר יפגע בו בהמשך החיים. הטיפול במצב הזה הוא טיפול פסיכולוגי. המומחים לנושא הם המטפלים ההתנהגותיים קוגניטיביים. לכן אני ממליץ לך להפנות אותו למטפל התנהגותי קוגניטיבי, אלא אם כן, המטפלת הנוכחית שלו, היא מומחית לטיפול התנהגותי קוגניטיבי. בכל מקרה, המצב הזה לא אמור להישאר, והוא בר טיפול. בשביל הידע הכללי שלך וכדי שתביני קצת יותר את הבסיס למצב של הבן שלך, הייתי ממליץ לך לקרוא את הספר "בוחרים להרגיש טוב" של ד"ר ברנס, שעוסק ברובו בהערכה עצמית, כי אני מאמין שהעובדה שאת תביני את מה שקורה לבן שלך, תוכל לסייע לטיפול הפסיכולוגי, בכך שאת תביני את מה שקורה לילד ולא תנסי לשכנע אותו שהוא חכם, כי השיטה הזאת לא עבדה. כנראה שגם לא תעבוד בעתיד. בהצלחה, ד"ר ניר עישר
יש לי ילדה שלא מאמינה בעצמהנוי 03/02/2014 | 14:36יש לי ילדה שחושבת שאין לה פוטנציאל כאשר היא הולכת לבית הספר חיננית ויפה היא חוזרת עצובה עם זיעה. מרוב שמדביקים לה סטיגמות של מחוצקנת מכוערת שמנה למרות שהיא רזה היא מתחילה להאמין לזה היא בוכה כל הזמן והיא אומרת לעצמה שאין לה פוטנציאל שאף אחד לא אוהב אותה ושהיא מעדיפה למות היא אף פעם לא הייתה כזאת חסרת ביטחון היא מפחדת שיגידו לה מחוצקנת זה מביך אותה והיא לא רוצה להגיד את זה למורה אני מפחדת שהיא תעשה לעצמה משהו או שמרוב כל הסטיגמות חס וחלילה היא תתאבד!! תעזור לי לפני שזה יהיה מאוחר מדי
כשילד לא מאמין בעצמוד"ר ניר עישר 09/02/2014 | 10:58לילדים הרבה פעמים, מרגישים סטיגמטיים בגלל דברים שונים. וכאן יש מקבץ מאוד רחב של הופעה חיצונית בחלקם נכונים ובחלקם לא נכונים. מצד שני ילדים יודעים לעשות את המוות אחד לשני כפי שאת מתארת ע"י זה לגרום לתחושה מאוד שלילית ואמונות מאוד קשות אצל הילדה. ברור שאמרה פשוטה של זה לא נכון או הסבר לגבי המציאות לא ישנה דבר כי מה שעובר על הילדה הוא עמוק וחזק מאשר ההדיון. הרבה פעמים גם ילדים וגם מבוגרים יודעים משהו בהגיון וברגע התרגשות הכי קטן ההגיון לא עובד. קשה מאוד להעריך את מידת המסוכנות של הילדה אבל גם אם היא כרוב הילדים לא תסכן את חייה , הסבל שלה הוא רב מידי וגם ההשפעה הפונטציאלית על העתיד שלה בכך שהיא מפתחת כישורים פונטציאליים כתגובה לתפיסה המעוותת שלה את עצמה, היא סיבה מספקת לפנות לטיפול. חשוב ביותר שאתם כהורים תלמדו להגיד נכון ובצורה בונה מה שמצריך בעצם שינוטי גם מהצד שלכם, זאת אומרת שהטיפול הוא לא רק לילדה "תקן לי אותה" אלא שגם איתם נכנסים לטיפול שמטרתו שינויים גם אצלכם. ואז רוב הסיכויים שהדברים יסתדרו על הצד הטוב ביותר. בכבוד רב, ד"ר ניר עישר
אני צריך עזרה אח שלי חולה... דן 30/01/2014 | 20:42שלום, אני מחפש עזרה לאח שלי בן 30 שאיבד את העבודה שלו ואת חברה שלו בגיל 28 ומאז לא מצליח לחזור לשגרת חיים הוא עבר הרבה עבודות ופיטרו אותו מכל עבודה ומאז רק המצב הידרדר הוא שותה ללא הפסקה מחביא את האלכוהול. הוא חזר לגור אצלנו בדירה של ההורים ורק רע מאז הוא מכור לכדורים נגד חרדה שיש להם מלא תופעות לוואי ואלכוהול הוא מחביא מההורים שלי והם כבר מיואשים לא יודעים מה לעשות. הוא מאבד כבר זיכרון ואת היכולת להתנהג כמו בן אדם נורמלי, הוא מגמגם ממלמל לוקח לו הרבה זמן להוציא משפט הוא ניראה מסטול תמיד ומתנהג פשוט מאוד מוזר וזה מפחיד כבר... אני לא יודע אם זה המקום בו אני אמור לפנות עם עזרה כזו אבל אם אפשר להעביר אותי למקום הנכון..פתח בחלון חדש
מעגל קסמיםד"ר ניר עישר 05/02/2014 | 11:12שלום מדברייך אני מבין שאחיך ידרדר בתוך מעגל קסמים שבו הוא למעשה איבד את כל מה שהיה לו, כולל את האצמעות וראיית העתיד שלו, שכיום הוא נמצא באיזה שהיא תחתית שממנה הוא לא יכול לצאת. גם בגלל מצבו הפיזי שנותר בעקבות התמכות לאלכוהול. בהתמכרות לאלכוהול קיימות סכנות אמיתיות, בנוסף למצב שאתה רואה, במצב זה צפויות לכם, מעבר למצב שאתה רואה דל איבוד האנושיות כפי אני רואה את מושג האנושיות. יכול להיות שכבר התחילו תהליכים כגון דמנציה, שזה דומה לדמנציה של אלהיצמר שאנחנו מכירים, ששימוש מרובה באלכוהול יכול לגרום. לכן חשוב ביותר לפעול ולפעול מהר. קיימים מרכזים לטיפול באלכוהול למשל כמו זה ברמת גן. שזה הדבר הראשון שאני הייתי מתחיל כדי להפסיק את מעגל הקסמים שבו הוא נתון. ברור שגם לאחר הגמילה, יוותרו כל אותן בעיות שנוצרו עם הזמן וכל הסיבות שבגללן הוא שתה כל כך הרבה מלכלתחילה . עם הדברים האלה הוא יצטרך להתמודד בשלה השני ולכן המלצתי לגשת למומחים לגמילה מאלכוהול. הרבה בהצלחה ד"ר ניר עישר
מחשבות טורדניות וחרדה סביב העבודה אבי 26/01/2014 | 21:31אני בן 35, נשוי ואב לילדה, עובד בתחום המחשבים. אני סובל מזה מספר שבועות ממחשבות בילתי פוסקות על טעות אפשרית שעשיתי בעבודה. אני חש אחריות רבה בכל הקשור לעבודה שלי ונוטה מדי מספר חודשים להיכנס לחרדות ופחדים, חלקם לא רציונאליים שקשורים למה שאני מפרש כפגם באמינותי בעבודה. אני מודה לכך שיש לי אופי/אישיות בילתי גמישים ושאנשים בעבודתי אינם מייחסים חשיבות גבוהה כזאת לדברים שאני מייחס. המחשבות הבילתי נשלטות והפחדים כתוצאה מהן גורמות לנדודי שינה,וסבל רב, רוב היום אני עסוק בהם ואיני מצליח להנות מחיי. מנסיון העבר המחשבות מפסיקות לבטריד לאחר כמספר שבועות ולעיתים אפילו חודשים עד לפעם הבאה. אני לא מעוניין בשיחות טיפוליות. איזה טיפול הכי מתאים לי? איזה איש מקצוע עלי לחפש ? עם איזה התמחות ספציפית? בתודה מראשפתח בחלון חדש
חיפוש אחר מושלמותד"ר ניר עישר 05/02/2014 | 11:04שלום אתה מתאר שתי בעיות שמחזקות אחת את השנייה, האחת שאתה איש בלתי גמיש שכנראה מחפש לעשות דברים בצורה מושלמת. ומהצד השני מחשבות טורדניות שלפעמים אינן הגיוניות ולפעמים מוגזמות אשר מכניסות אותך ללחצים ולתקופות שקשות לך ביותר. במסגרת האילוצים שאתה מאלץ את עצמך, גם אינך מוכן בכל פתרון שיכול לעזור, ומוותר בכל על האופציה של ללמוד את בעייתך, איך היא נוצרת ולהגיע לשליטה עצמית (שיחות). אם כך נותרות שתי אופציות, האחת תרופתית ואז האיש מקצוע הנכון הוא פסיכיאטר, התרופות בהחלט יוכלו לגרום לך הקלה כל פעם שמופיעות מחשבות טורדניות אבל זה לא ישנה את רמת הנטייה שלך למושלמות, מה שמכניס אותך גם כן ללחצים לא קטנים ואפילו לחרדות. שיהיה לך בהצלחה ד"ר ניר עישר
מחשבה כפייתית שאני נואשת להפטר ממנה!! somoune 02/02/2014 | 19:05שלום...אני צריכה את עזרתך דחוף! עקב כתבות ופרסומים על רוצחים בלתי נשלטים והפרעות נפשיות,עלו לי מחשבות שאולי גם אני יכולה לאבד שליטה ולפגוע ביקרים לי מכל!! אני סובלת מהמחשבות האלה כמה חודשים אבל בהפסקות..כאלו פתאום איזה סוויץ' במח משתנה ואני כבר מרגישה הרבה יותר שולטת על עצמי...אבל זה בא והולך! וכשזה בא אני ממש סובלת!!...אני בוכה המון,כל יום,אני מרגישה כאלו הולך לקרות הרע מכל-ואני אבוא לידי רצח ,וקור רוח רצחני לאנשים..אני ממש נכנסת להיסטריה!! הפחד שלי גובר בלילה,כאלו הסיטואציה שאנשים ישנים ויותר קל לפגוע בהם מלחיצה אותי,הלב שלי דופק מהר,ואני פוקדת על עצמי ללכת לישון מוקדם לפני שכולם הולכים לישון על חשבון ש"ב ומטלות.. בכדי להקטין את הפחדים נכנסתי לכתבות על "איך אנשים הופכים לרוצחים" או תסמינים של מחלות נפש..ושום דבר לא קיים בי..אבל אני מתחילה לשכנע את עצמי שאולי התסמינים מתממשים אצלי.. בקיצור..זה מעגל קסמים שלא נגמר וממש מייסר!! אני כן רוצה לטפל בזה,הבנתי שהדרך לטפל בזה הוא טיפול התנהגותי..אבל אני נורא מפחדת מהאפשרות על טיפול התנהגותי..כשקראתי על עצות ההתנהגותיות להפגת חרדה באיזה אתר התחלתי לבכות מפחד!!...זה ממש ממש מלחיץ אותי ונשמע לי דרך טיפול לא הגיונית..אבל את יודעת יותר ממני.. אני אשמח אם תוכלי לתת לי הכוונה כאן..אני לא חשפתי בפני אף אחד את הפחד הזה,למרות שרציתי לספר להורים שלי,נעצרתי ברגע האחרון כי פחדתי שהם באמת יחששו שאני מסוכנת..ובכלל אני חשבתי שאני הבן אדם היחיד שחושב מחשבות כאלה..וממש פחדתי לחשוף את עצמי.. תודה מראש על העזרה!!פתח בחלון חדש
פחד להזיק ליקריךד"ר ניר עישר 05/02/2014 | 09:18שלום רב, הסבל שאת מתארת הוא גדול, וכבד מנשוא זה נורא לחשוש שלא תשלטי במעשייך ושזה יגרום נזק שאין לו תקנה. לצערי אין רצפט שאיתו את יכולה לפתור את בעייתך בעצמך וללא סיוע. יש צורך לברר עם איש מקצוע, אם את סובלת מ"מחשבה" בודדת (מחשבה טורדנית) או שמדובר בתסמונת כפייתית, כפי שאת כותבת בכותרת שלך, או אולי במשהו אחר. בעקבות האבחנה ניתן להמליץ על הטיפול שהכי נכון לך. בגלל שאת סובלת, הייתי ממליץ על שילוב של תרופות, אם הרופא יחשוב שזה יכול להעויל ובכל מקרה גם פסיכותרפיה מסוג CBT - טיפול התנהגותי קוגניטיבי. מסתבר שאת לא לבד עם מחשבות ואימה מסוג זה. ללא קשר לאבחנה פסיכיאטרית המדוייקת יותר מ- 3% מהאוכלוסייה סובלים ממחשבות מסוג זה, ובעוצמה קלינית. לכן, גם הטיפול , הוא משופשף ביותר עם הרבה ניסיון והרבה ניסויים קלינים שהוכיחו במחקרים בעשרות אלפי סובלים, שהטיפול יעיל ביותר. כל שעלייך לעשות הוא לפנות למטפל מומחה ל- CBT, ולתרגל הרבה, לפי הפרוטקול הטיפולי שהוא יציע לך. ככל שתתרגלי יותר, הבעייה תיפטר יותר מהר, ובייסודיות גדולה יותר. בקיצור, כגודל הבעייה והסבל כיום, כך היכולת שלך לשוב לשליטה על חייך. מצופה שתוך פחות מחודשיים תהייה הקלה רבה ביותר (ברוב המקרים, הרבה קודם). אם לאחר פרק זמן זה אין תזוזה משמעותית, אל תהססי לפנות למטפל אחר, אל תוותרי לעצמך, כי אין שום סיבה לכך. בהצלחה ד"ר ניר עישר
בגיל 22 הוטרדתי מינית על ידי הבוס שלי שיר 23/01/2014 | 09:31בגיל 22 הוטרדתי מינית על ידי הבוס שלי. האירוע הסתיים בבוררות אבל מאז אני סובלת מחרדות. אמנם החרדות חלפו באמצעות קלטת הריפוי של ד"ר עישר אך אני לחוצה כל הזמן, מרגישה כמו מאה דברים ביחד, לא שקטה, לחץ במקומות סגורים גם במטוסים אבל עושה הכל. לאחרונה הופיע קוצר נשימה לראשונה בחיי. פחדתי לאבד שליטה ולמות. בירורים רפואיים לא העלו דבר ויצאו תקינים. לפני חודש סבלתי מסחרחורת ומעט בחילות ומצבי פאניקה שנמשכו שבועיים. לא תיפקדתי ולא עבדתי. כל יום בכיתי. איבדתי את האמון בגוף שלי. אני מרגישה שאני לא בריאה, בכל מאמץ קטן אני מתקשה לנשום ואני בטוחה שאין לי שום מחלה. הלכתי לקבל מסאז' ונכנסתי למצב של חרדה עם הגוף כי אני כל הזמן בודקת דברים בזכוכית מגדלת.פתח בחלון חדש
תשובת מומחה הטרדה מינית הוא אירוע טראומטי וטבעי שהתגובה שלך תהיה קשה דר' ניר עישר 26/01/2014 | 07:51הטרדה מינית הוא אירוע טראומטי וטבעי שהתגובה שלך תהיה קשה. את מתארת חרדות שמפריעות לך ואת נותנת להן משמעויות קטסטרופליות ללא סימנים של P.T.S.D. (הפרעה פוסט טראומה(. את בודקת את גופך ב"זכוכית מגדלת" וכמו לכל אדם גם לך יש תחושות שונות במצבים שונים. התחושות מועצמות מרגע שאת שמה לב אליהן ונבהלת מהן. מדובר ב"מעגלי קסמים מרושעים" שיש צורך להפסיקם כדי להפסיק את הסבל המופיע מדי פעם. תרופות נוגדות דיכאון וחרדה יכולות להיות אחת מאפשרויות אך גם הפסקת הבדיקה העצמית בזכוכית מגדלת או חיפוש אחרי הסבר מציאותי לתופעות הגופניות יכולים להפסיק את המעגלים. אם לא תצליחי לבצע את הדברים הנ"ל לבד ניתן להסתייע במומחה לטיפול התנהגותי קוגניטיבי שיביא אותך לידי הבנה של ההתנהגויות והמחשבות שיוצרות ומשמרות את מעגל הקסמים המרושע וכמו כן יסייע לך להחזיר את השליטה לחייך. בהצלחה ד''ר עישר ניר
מזה שלוש שנים אני סובל מחרדות איתן 22/01/2014 | 09:47אני בן 31, עובד מדינה. מזה שלוש שנים אני סובל מחרדות שמופיעות כשיש לי בעיות גופניות לא מוסברות כמו נימול באצבעות הידיים והרגליים, תחושות חום, תחושה שהפנים נרדמות. אני חושש שאני לא מטפל בזמן והבעיות יתפתחו ויהיו בלתי הפיכות. אחי נפטר בגיל 36 מדום לב בזמן שישן. אני חושש שאם אני אזניח את בריאותי אמות צעיר. לפעמים אני מדמיין את הצער של הורי כשהם נשארים לבד ומאבדים את בנם השני. ניסיתי סרוקסט וציפרלקס והפסקתי כי הם הפריעו לי לזיכרון וגרמו איחור בשפיכה. מה אתם ממליצים לעשות?פתח בחלון חדש
תשובת מומחה יש אנשים רבים שלאחר מוות פתאומי של אדם קרוב מפתחים חרדה דר' ניר עישר 23/01/2014 | 09:33יש אנשים רבים שלאחר מוות פתאומי של אדם קרוב מפתחים חרדה וחוששים שזה יקרה גם להם. זה טבעי שבמצבי חרדה תהיינה תופעות גופניות שונות שיכולות להתפרש כסכנה מיידית או לרמוז לאסון שיגיע בעתיד. במקרה שלך אי בדיקה, או אי בדיקה חוזרת, יכולה להתפרש כהזנחה מסכנת חיים. הביטויים הגופניים שתארת ואחרים, שאולי יש לך ואולי לא, אופיניים במצבי מתח וחרדה. אם נבדקת ולא נמצאו סימטומים שמעידים על מחלה גופנית. בדיקה נוספת לגבי אותם סימפטומים גופניים שתארת לא תוסיף מידע נוסף. מוות פתאומי קורה החל מהלידה "מוות בעריסה" ועד סוף ימינו. המזל שאלו מצבים נדירים, לא משפחתיים ורובנו מגיעים לשיבה טובה. הטיפול יכול להיות תרופתי וזאת באמצעות ניסוי ותעיה על פי המלצות רפואיות. נטילת התרופות שציינו יכולה לגרום להפרעות שינה אם הן נלקחות בערב וגם לאיחור בשפיכה, שלרוב האנשים לא מפריעה. נטילה בבוקר או החלפת התרופה יכולה לפתור את הבעיות. אם אינך מעוניין בתרופות, טיפול התנהגותי קוגניטיבי יכול להיות יעיל ביותר. אם יש לך בעיה כספית כדי לממן את הטיפול ההתנהגותי – קוגניטיבי אתה יכול להיעזר בספר לעזרה עצמית "להפחיד את הפחד". בהצלחה ד''ר עישר ניר


פורומים נוספים בתחום
פורוםטיפולי פוריות
פורום טיפולי פוריות מנוהל ע"י פרופ' יעקב אשכנזי, מומחה בתחום הפריון, פוריות האישה, פוריות הגבר והפריה חוץ גופית. היכנסו עכשיו והתייעצו עם מומחה/ית!
לפורום טיפולי פוריותפורוםהריון ולידה
פורום הריון ולידה ניתן להתרשם ממידע קודם, שאלות גולשים ותשובות מקצועיות. אם ברצונך לשאול שאלה, ניתן להיכנס למגוון הפורומים האחרים באתר המנוהלים על ידי מיטב המומחים/ות.
לפורום הריון ולידהפורוםפסיכיאטריה
בפורום פסיכיאטריה ניתן להתרשם ממידע קודם, שאלות גולשים ותשובות מקצועיות. אם ברצונך לשאול שאלה, ניתן להיכנס למגוון הפורומים האחרים באתר המנוהלים על ידי מיטב המומחים/ות.
לפורום פסיכיאטריהפורוםגניקולוגיה
בפורום גינקולוגיה ניתן להתרשם ממידע קודם, שאלות גולשים ותשובות מקצועיות. אם ברצונך לשאול שאלה, ניתן להיכנס למגוון הפורומים האחרים באתר המנוהלים על ידי מיטב המומחים/ות.
לפורום גניקולוגיהפורוםגסטרואנטרולוגיה מבוגרים וילדים
בפורום גסטרואנטרולוגיה מבוגרים וילדים ניתן להתרשם ממידע קודם, שאלות גולשים ותשובות מקצועיות. אם ברצונך לשאול שאלה, ניתן להיכנס למגוון הפורומים האחרים באתר המנוהלים על ידי מיטב המומחים/ות.
לפורום גסטרואנטרולוגיה מבוגרים וילדיםפורוםחרדה
בפורום חרדה ניתן להתרשם ממידע קודם, שאלות גולשים ותשובות מקצועיות. אם ברצונך לשאול שאלה, ניתן להיכנס למגוון הפורומים האחרים באתר המנוהלים על ידי מיטב המומחים/ות.
לפורום חרדה

פרופ' יעקב (ג'קי) אשכנזי
מערכת אינפומד