פורום ראומטולוגיה - עמוד 10
גולשים יקרים, מענה לשאלות חדשות יתאפשר במגוון הפורומים האחרים.
אקטמרה ודלקת ריאות אני 13/05/2024 | 12:27שלום רב, אבי מקבל אקטמרה 162 פעם בשבוע. כרגע יש לו דלקת ריאות והוא מקבל אנטיביוטיקה עד ליום חמישי הקרוב. אין לו חום. בשבוע שעבר לא קיבל את זריקת האקטמרה בגלל תחילת הדלקת. האם השבוע כן ניתן להזריק לו אקטמרה, למרות שעדיין נוטל אנטיביוטיקה ועדיין השיעול קיים? או רצוי להמתין לשבוע הבא? תודה מראש!פתח בחלון חדש
תשובת מומחה טיפול ביולוגי בזמן זיהום חד ד"ר זיו פז 14/05/2024 | 07:38שלום רב. ראשית החלמה מהירה. טיפולים ביולוגים מטבעם מדכאים את מערכת החיסון וזאת על מנת להוריד את הדלקת המזיקה הנגרמת על ידי תקיפת מערכת החיסון את הגוף. התוצאה של כך לעיתים היא הופעת זיהומים . על מנת לתת סיכוי טוב לגוף להלחם בזמן זיהום אנחנו צריכים להפסיק את הטיפול ולאפשר למערכת החיסון להתמודד עם הזיהום ללא דיכוי או חסמים. אני ממליץ להפסיק עד לשבוע לאחר השלמת הטיפול האנטיביוטי , כי לפי תיאורך נראה שאין תסמינים מהותיים כעת
זריקת מטוג'קט ביולוגית ל"אולי"דלקת פרקים יוסקה 12/05/2024 | 22:13כמה מסוכן לקבל זריקת מטוג'קט פעם בשבועיים למשך כמה חודשים קראתי שיש "מליון" תופעות לוואיפתח בחלון חדש
תשובת מומחה זריקת מטוטרקסט ד"ר זיו פז 13/05/2024 | 10:02שלום רב יוסקה, תרופה זו אינה נחשבת ביולוגית ומהווה את אחד מהטיפולים הבסיסיים לטיפול בדלקות מפרקים. תופעות הלוואי הן נדירות במיוחד במינונים הניתנים עבור דלקות מפרקים. אני לא מכיר המלצה להזריק אחת לשבועיים. לרוב מקובל להזריק אחת לשבוע. בנוסף אנו ממליצים על טיפול בחומצה פולית אחת לשבוע ביום נפרד כדי להוריד את הסיכון לתופעות לוואי. מדובר בתרופה יחסית בטוחה וכשליש מהחולים מסתדרים רק עליה ללא צורך בטיפול נוסף עבור דלקת המפרקים שלהם
דלקת פרקים מירי 09/05/2024 | 21:10אני בת 47 בריאה בדרכ,מזה שנה עם נפיחות בברך ימין דבר המקשה על התנועה,לאחר ניקור ממצא של נוזל דלקתי בברך זו לאחרונה דלקת גם בברך שמאל עפ ניקור נוזל מהברך,crp תקין,rf שלילי,אנטי ccp שלילי.היות ולא מצאו ממצא אחר שיסביר את הבעיה הוחלט על מתרוטרקסט 5 מג וכעבור 4 חודשים הופחת ל 10 מג בשילוב ערבה 10 מג. במידה ואני מעוניינת להפסיק את הכדורים בכלל האם ניתן בבת אחת או בהדרגה? האם בהכרח משמעות הדבר התלקחות של הדלקת לאזורים נוספים,זא החרפת המצב הקיים?פתח בחלון חדש
תשובת מומחה מתי להפסיק טיפול בדלקת מפרקים ד"ר זיו פז 12/05/2024 | 19:57שלום מירי מתי להפסיק טיפול זו שאלה מאתגרת . אין לכך תורה כתובה. תמיד יש חשש שהתסמינים ישובו. במידה והטיפול נסבל ללא תופעות לוואי והמחלה בשליטה מלאה ולא עבר זמן רב הייתי מתמיד לעת עתה בטיפול. אם יש בכל אופן רצון להפסיק הייתי עושה זאת בהדרגה ולא בבת אחת. ממליץ לשם כך להתייעץ עם הראומטולוג המטפל.
מחלת גאוט אמיל 10/07/2023 | 20:47אני בן 71 ללא מחלות רקע פרט לרפלוקס. נוטל אומפרדקס 20. בעל משקל תקין. גילו לי מחלת גאוט בעקבות חומצת שתן גבוהה בדם (7.6) והתקף ראשון של נפיחות וכאב בעיקר במגע בבוהן כף הרגל. טופלתי בארקוקסיה 90 במשך 7 ימים. כבר לאחר יומיים היתה הטבה משמעותית וההתקף חלף. אני מקפיד כרגע על שתיית מים מרובה. האם נדרש טיפול תרופתי מונע לאחר התקף אחד? האם המנעות מבשר אדום ואלכוהול מספיקה? או שחייבים להקפיד על כל מכלול הדיאטה דלת הפורינים. אני אמור לטוס לחו"ל לחודש וחצי בסוף יולי, אשמח לדעת כיצד להתנהל. תודה על תגובתכם המהירה.פתח בחלון חדש
תשובת מומחה טיפול בגאוט לאחר התקף ראשון ד"ר זיו פז 09/05/2024 | 15:41שלום רב לרוב לא מטפלים לאחר התקף בודד אך חשוב לשקול גורמים נוספים שיכולים להשפיע על החלטה זו. הקפדה על תזונה היא קריטית אך לא מספקת ולרוב לאורך זמן תידרש התערבות תרופתית
בדיקה URIC ACID 7.8 מתי 10/07/2023 | 21:44אני בן 43 187/75 רגישות בבוהן ימין האם URIC ACID 7.8 זה גאוט או סטייה קלה בבדיקה ?פתח בחלון חדש
תשובת מומחה רמות חומצה אורית גבוהות ד"ר זיו פז 09/05/2024 | 15:39רמות גבוהות של חומצה אורית בבדיקת דם אינם קובעות אבחנה של גאוט ואינן דורשות טיפול . על מנת לקבוע אבחנה של גאוט בנוסף להנ״ל נדרשים התקפים של דלקת מפרקים חדה .
קושי בכיפוף הברך משה 08/05/2024 | 10:59שלום. בבוקר אני מתעורר כאשר הרגל שלי ישרה ויש לי קושי מאוד גדול לכופף את הברך. כשאני מכופף את הברך, תוך הפעלת מאמץ, אני מרגיש כאילו הגיד מאחורי הברך מסרב לבצע את הכיפוף. הגיד במצב ישר ולא רוצה להתקפל. אני מפעיל כח ועושה מסאג' עם היד ואז הברך מתכופפת. מה זה צריך להיות?? מה הטיפול לכך? בדיקות נדרשות? האם זה תחום אורטופדי או ראומטולוגי?פתח בחלון חדש
תשובת מומחה כאבים וקושי בכיפוף ברך ד"ר זיו פז 08/05/2024 | 14:09שלום משה בהעדר נפיחות או חום מקומי סביר שלא מדובר בדלקת. בשלב ראשון הייתי מנסה ליטול טיפול תרופתי ובמידה והכאב מתמיד לפנות להערכת רופא משפחה ובהמשך אורטופד. במידה ויש נפיחות , חום מקומי ואודם מומלץ לפנות לראומטולוג
כאבים במחלת מפרקים מלכה 08/05/2024 | 09:56שלום ד"ר, אני סובלת ממחלת מפרקים כבר כשלושה עשורים, לאחרונה הכאבים בלתי נסבלים. בייחוד בבוקר בקימה, ובלילה לפני שינה. האם יש דרך להקל בעניין? כדורים רגילים לכאבים, שהרופאה רושמת כבר לא ממש עוזרים...תודה לך כבר מראשפתח בחלון חדש
תשובת מומחה כאבי מפרקים ממושכים ד"ר זיו פז 08/05/2024 | 10:04שלום מלכה יש סיבות שונות לכאבי מפרקים . יש חשיבות רבה לוודא שסיבת הכאבים אינה על רקע מחלת מפרקים דלקתית או סיבה הפיכה אחרת. במקרים אלו טיפול בסיבת השורש מביא להקלה בכאבים. ממליץ לפנות להערכה פיזית של ראומטולוג שימליץ על הבירור המתאים
RO-52KD ANTIBODY (לת) מיכל ב. 28/06/2023 | 19:39קבלתי תוצאות של RO-52KD ANTIBODY "חיובי חזק". מה זה?פתח בחלון חדש
דלקת מפרקים תגובתית בקרסוליים (לת) פורטמן 16/06/2023 | 16:01שלום רב, כתגובה לטיפול BCG לפני 4 חודשים פרצה ראקטיב ארטריטיס בשני הקרסוליים. בבת אחת הופיעו כאבים חזקים מאוד בשני הקרסוליים. (נשלל זיהום) אני נוטל 3,000 מ"ג סלזופירין ביום במקביל לפרדניזון (במינונים יורדים, שהועלו פעמים אחדות). הדלקת לא מחלימה. הכאבים וקשיי ההליכה משתנים לאורך זמן ובמהלך היממה (הבקר פחות טוב באופן קבוע). בוצעו בדיקות דם רבות. WBC התחיל מ 23K ובבדיקה האחרונה נכנס לטווח התקין. CRP התחיל מ 25+ ובבדיקה האחרונה 0.96. ESR התחיל מ 106 ובבדיקה האחרונה חזר לתוך הטווח התקין (8) - - - אבל, הכאבים והקושי בהליכה לא נפסקים. אשמח מאוד לשמוע חוו"ד נוספת לזו של הרופא שמלווה את המחלה תודה רבה מראש.פתח בחלון חדש
בדיקת דם ל- RF ראומטיד פקטור שירה 06/05/2016 | 12:06פרופסור שלום רב, בת 58. עקב כאבים ונוקשות בוקר של אצבעות הידיים, וכן כאבי בירכים וירכיים מזה מספר שנים, ביצעתי מספר פעמים במהלך השנים וגם בעת האחרונה בדיקות דם ל-RF. (גם שקיעת דם ו-CRP שהיו תקינים). מכיוון שאין ערכי ייחוס מהי הנורמה לערכים בקופת חולים כללית ל- RF רציתי לשאול אותך מה המשמעות של הערכים הרצ"ב, שביצעתי בשלוש בדיקות בזמנים שונים ל- RF: תוצאה ראשונה הייתה: 10.80 תוצאה שנייה הייתה 10.40 תוצאה שלישית הייתה 9.88 האם זה מעיד על דלקת פרקים? אני מבינה גם שאם יש כאבים עדיף להתייעץ עם ראומטולוג מכיוון שמתייחסים לאנזמה ולא רק לבדיקות דם אך הייתי רוצה להבין מה המשמעות של תוצאות בדיקות דם אלו בבקשה. תודה מראש על תשובתך האדיבה בברכהפתח בחלון חדש
תשובת מומחה RF פרופ' משה טישלר 06/05/2016 | 13:23יכול להיות מצב של דלקת מפרקים עם RF תקין צריך לראות את הקליניקה והבדיקה של המפרקים ואם קיים חשד קליני יש לבצע בדיקת CCP שהיא מראה במדויק קיום או אי קיום מחלת מפרקים
בהמשך לתשובתךשירה 06/05/2016 | 16:41פרופסור שלום רב, תודה לתשובתך, אך אבקש את סליחתך מראש ואשאל שוב האם על פי תוצאות של בדיקות RF שביצעתי בשלוש הפעמים הנ"ל, האן זה מעיד על דלקת פרקים התוצאה הזו? אני רוצה להבין מכיוון שכל פעם שאני מבצעת בדיקת דם ל- RF התוצאה מגיעה ללא ערכי ייחוס אז אני לא יודעת האם המדד הנ"ל תקין או לא? תוצאה ראשונה הייתה: 10.80 תוצאה שנייה הייתה 10.40 תוצאה שלישית הייתה 9.88 (אני מבינה ויודעת שעלי להבדק ע"י ראומטולוג ותשובת דם אינה אבחנה בלבד). האם תוכל להשיב לי מה משמעות התוצאות הנל בשלושת הפעמים? שוב אציין כי בשלושת הפעמים נבדק גפ CRP ן-ESR שיצאו תקינים. תודה שוב על תשובתך וסבלנותך האדיבה בברכה
פרט נוסףשירה 06/05/2016 | 16:59פרופסור שלום רב, רציתי להוסיף כי בבדיקות שביצעתי ל_RF בנוסף לשקיעת דם ו-CRP גם: ANTINUCLEAR Ab_(ANA) ויצא שלילי. על מה זה מעיד? זה שולל דלקת פרקים לאותה העת שביצעתי את הבדיקה? האם על פי נתונים אלה אפשר להסיק באם יש דלקת פרקים או לא? או האם כפי שציינת רק CCP יכול לתת תשובה מדוייקת? תודה מראש בברכה
תשובת מומחה המשך פרופ' משה טישלר 06/05/2016 | 23:05רמות ה RF שנבדקו היו תקינות וגם הבדיקה של ANA היא תקינה
שאלות מטרידותשירה 13/05/2016 | 18:09פרופסור שלום רב, בהמשך לשאלותיי הקודמות, ובהמשך לתיאור שלי לגבי נוקשות ידיים בבוקר וגם כאשר אני נחה למשל בצהרים וכשאני מתעוררת יש לי נוקשות בידיים, כמו כן יש לי כאב בצוואר מזה עשרה חודשים וכאב באזור מפרק הלסת והרקה השמאלית, כמו כן כאב בברכיים כאב בירכיים כאב בפרקים של הידיים המרפקים, במיפוי עצמות מלפני 7-8 שנים לערך, ראו שינויים אוסטוארטריטיים, רציתי לשאול האם זה בדרך כלל ודאי שיש דלקת פרקים? אני מבינה עפ"י תשובתך כי מדדי CRP וRF הם לא תמיד מדדים שמשקפים דלקת פרקים. הבנתי שעלי לבקש בדיקת CCP. האם עלי לבקש בדיקות נוספות? שאלה נוספת מכיוון שאימי חולה בסקלרדרומה האם זה תורשתי? האם הסימפטומים שלי מכוונים לדלקת פרקים? יש לי כבד שומני ועליה לסירוגין באנזימי כבד ושאלתי היא האם יש תרופות שיכולות להתאים למי שכבר יש לו עליה באנזימי כבד? מה נותנים לאדם כזה? שאלה נוספת לגבי טיפול ביולוגי לאדם שהיה לו שחפת בבלוטות הלימפה האם טיפול ביולוגי לא מסכן אותו יותר? ואם כך האם לרפואה יש מענה לבעיות אלה? אודה לתשובתך וסבלנותך האדיבה.
תשובת מומחה המשך פרופ' משה טישלר 14/05/2016 | 00:18כפי שכתבתי התלונות מחשידות לדלקת בדיקת CCP תשלול אבחנה זו באופן כמעט ודאי. בנושא סקלרודרמה המחלה אינה תורשתית . בנושא תיפקודי כבד מופרעים עקב כבד שומני אין בעיה למצא תרופות מתאימות אם קיים צורך
כאבי גב (בקע) אני בת 67חנה לוי 10/06/2018 | 09:06כאבי גב שמנטרל אותי מתיפקוד עשיתי mri התוצאה L4-L5 בלט דיסק לאחור לחץ על השק שינויים פצטליים L5-s1 בקע דיסק קל מרכזי שינויים פצטליים. המשמעותי L4-L5 עם היפרטרופיה פצטלית הומלץ למרפאת כאב עם fr יש לציין שכבר הוזרק לי בלוקים בשיקוף.הרופא אמר לי שאם זה לא יעזור אז משעה ניתוח. האם אפשר לקבל אי פורמציה יותר אודה לך מאד. .
תשובת מומחה כאבי גב פרופ' משה טישלר 10/06/2018 | 15:51נושא זה הוא בתחום האורטופדי ולא הראומטולוגי כדאי להתיעץ בפורום המתאים
כאבי מפרקיםגלי 09/06/2023 | 13:59האם rheumatoid factor גדול מ 15 מהווה בעיה?


פורומים נוספים בתחום
פורוםטיפולי פוריות
פורום טיפולי פוריות מנוהל ע"י פרופ' יעקב אשכנזי, מומחה בתחום הפריון, פוריות האישה, פוריות הגבר והפריה חוץ גופית. היכנסו עכשיו והתייעצו עם מומחה/ית!
לפורום טיפולי פוריותפורוםהריון ולידה
פורום הריון ולידה ניתן להתרשם ממידע קודם, שאלות גולשים ותשובות מקצועיות. אם ברצונך לשאול שאלה, ניתן להיכנס למגוון הפורומים האחרים באתר המנוהלים על ידי מיטב המומחים/ות.
לפורום הריון ולידהפורוםפסיכיאטריה
בפורום פסיכיאטריה ניתן להתרשם ממידע קודם, שאלות גולשים ותשובות מקצועיות. אם ברצונך לשאול שאלה, ניתן להיכנס למגוון הפורומים האחרים באתר המנוהלים על ידי מיטב המומחים/ות.
לפורום פסיכיאטריהפורוםגניקולוגיה
בפורום גינקולוגיה ניתן להתרשם ממידע קודם, שאלות גולשים ותשובות מקצועיות. אם ברצונך לשאול שאלה, ניתן להיכנס למגוון הפורומים האחרים באתר המנוהלים על ידי מיטב המומחים/ות.
לפורום גניקולוגיהפורוםגסטרואנטרולוגיה מבוגרים וילדים
בפורום גסטרואנטרולוגיה מבוגרים וילדים ניתן להתרשם ממידע קודם, שאלות גולשים ותשובות מקצועיות. אם ברצונך לשאול שאלה, ניתן להיכנס למגוון הפורומים האחרים באתר המנוהלים על ידי מיטב המומחים/ות.
לפורום גסטרואנטרולוגיה מבוגרים וילדיםפורוםחרדה
בפורום חרדה ניתן להתרשם ממידע קודם, שאלות גולשים ותשובות מקצועיות. אם ברצונך לשאול שאלה, ניתן להיכנס למגוון הפורומים האחרים באתר המנוהלים על ידי מיטב המומחים/ות.
לפורום חרדה

פרופ' יעקב (ג'קי) אשכנזי
מערכת אינפומד