פורום נפרולוגיה ויתר לחץ דם (מחלות כליה, מחלת כליות כרונית, אי ספיקת כליות ודיאליזה, לחץ דם גבוה)
ברוכים הבאים לפורום שמוקדש לבריאות הכליות ולטיפול ביתר לחץ דם. כאן תוכלו למצוא מידע מהימן, לשאול שאלות ולקבל תמיכה בנושאים כמו אי ספיקת כליות, דיאליזה, השתלת כליה, וכן על לחץ דם גבוה ודרכים לטפל בו. היכנסו עכשיו והתייעצו עם המומחה
ד"ר יובל הורביץ
אי ספיקת כליות קלה (לת) איציק 28/06/2026 | 13:35שלום האם אנמיה קלה ופריטין 10 שעלה ל17 תוך חצי שנה עקב לקיחת כדור ברזל והמוגלובין 13 דורש ערוי ברזל שיגיע ל200 עקב המלצת נפרולוג או ניתן להמשיך כדורי ברזלהוסף תגובה
פתח בחלון חדש
קצף בשתן אדי 05/05/2025 | 08:26אני בן 41, לאחרונה שמתי לב שיש לי קצף בשתן. ביצעתי בדיקות דם לאחרונה נמצא קריאטינין 1. ובבדיקת שתן נמצא שהכל תקין חוץ מחלבון 1+, SG גבוה האם זה אומר שיש לי מחלת כליה?הוסף תגובה
פתח בחלון חדש
תשובת מומחה קצף בשתן ד"ר יובל הורביץ 05/05/2025 | 11:53שלום ותודה רבה על השאלה, נתחיל לפי שלבים: קריאטינין 1 , מדד ליכולת הסינון של הכליה הינו תקין לחלוטין לאדם בגילך ואינו מעיד על מחלת כליה. שתן קצפי עלול להיות סימן לחלבון בשתן (וחלבון בשתן יכול להעיד על בעיה בכליות) אבל כמובן שמראה של שתן קצפי - זאת לא הדרך לאבחן מחלת כליה: שתן קצפי יכול להופיע גם מסיבות אחרות, לפעמים גם סיבות טריויאליות כמו חומר הניקוי של האסלה, שתן מרוכז או זרם חזק. ולכן צריך בדיקה נוספת של השתן – בדיקה כמותית לכמות החלבון והאלבומין בשתן. אמנם בבדיקת שתן איכותית (שתן כללית או סטיק שתן) נמצא אצלך חלבון +1. אולם בנוכחות שתן מרוכז זהו ממצא שכיח ולא מעיד בהכרח על בעיה כלייתית. המלצתי הינה לבצע בדיקה כמותית לחלבון ואלבומין בשתן: בדיקת שתן ליחס חלבון קריאטינין ויחס אלבומין קריאטינין על מנת לראות אם יש הפרשה של חלבון בשתן. בשולי הדברים אציין כי משקל סגולי גבוה של השתן מעיד על שתן מרוכז, ושתן מרוכז מעיד על פי רוב על שתיה לא מספקת. ממליץ להקפיד על שתיה של 8-10 כוסות מים ליום , ולבצע הבדיקה תוך הקפדה על שתיה זו. אני תקווה כמובן שהבדיקה הכמותית שתבצע תוכיח את בריאותך. (ואם בכל זאת ימצא חלבון , אני כאן לרשותך לכל שאלה) בברכת בריאות שלמה, יובלהוסף תגובה
בדיקת שתןאלמונית 17/12/2025 | 18:55שלום יצאה לי בדיקת שתן של MICROALBUMIN/CREAT תוצאה 7.04 mg/gr האם זה אומר שיש לי איזו בעיה בכליות? אין לי סכרת, ולא לחץ דם אשמח למענה תודה מראשהוסף תגובה
תשובת מומחה קצף בשתן ד"ר יובל הורביץ 17/12/2025 | 19:23זו תשובה תקינה אשר אינה מעידה על בעיה כלייתיתהוסף תגובה
קיראטנין בדם בין 1.35 לבין 1.5 .גבי 09/06/2026 | 11:16יש לי קריאטנין שנע בבדיקות בין 1.35 עד 1.5. אלבומין יחס לקריאטנין 4.2 באן 20. אבל הgfr הוא 55-58 האם נחשב מחלת כליה.?הוסף תגובה
תשובת מומחה ד"ר יובל הורביץ 09/06/2026 | 19:19תודה על השאלה. על מנת לענות על השאלה צריכים נתונים נוספים כגון גיל,מין, משקל גובה? הרגלי חיים.(למשל עיסוק בספורט, אימוני כוח עלולים להעלות את מסת השריר דבר שיגרום לעליה קלה בקריאטינין מבלי שיהיה מדובר בהכרח במחלת כליה). מה הערכים של יחס אלבומין קריאטינין? מיליגרם לגרם או גרם לגרם? האם יש הדמיית כליות, בדיקת שתן כללית?. כעקרון מדובר בערכי קריאטינין גבוהים יחסית ואשר עלולים להעיד על ירידה בכושר הסינון הכלייתי עד כדי עמידה בהגדרה של מחלת כליה. לשם החלטה האם מדובר במחלת כליה נדרשים כאמור הנתונים הנוספים. ממליץ לפנות לרופא המשפחה לשם השלמת הבירור. לרבות איסוף שתן 24 שעות לפינוי קריאטינין ,הפרשת חלבון ואלבומין ב24 שעות וכן בדיקת שתן לכללית והדמיית כליות. בריאות שלמה ובשורות טובות. יובלהוסף תגובה
תגובה אלרגית אפשרית איתן 03/06/2026 | 07:28יובל היקר, בן 56, סובל מרסטנוזיס של 80% בעורק כליה ימנית, עם מדדי כליות ול.ד מאוזנים!. בגלל שילוב של CVI דו"צ, ובצקות קשות בקרסוליים, הפסקתי דופלקס 80/5, והתחלתי ליטול וקטור 80, כדי חנטרל את מרכיב האמלו. הבעיה: הבצקות ירדו משמעותית, אך פתחתי נפיחות בארובת עין ימין, שתוך חודש התפשטה גם לעין שמאל, ועדיין ממשיכה. סיבה סיסטמית נשללה במיון וע"י קרדיולוג (אין נפרולוג זמין בקופה). סיבה אפשרית: מדובר באנגיואדמה תרופתית שנגרמת מהכדור (הווקטור). השאלה: מאחר ולפי הספרות, התופעה אפשרית גם בטריטייס, האם אםשר לבקש מהרופא משפחה לנסות לבודד את הסיבה, ע"י החלפת הווקטור ל-ARB אחר (כמו לוסארטן 50 מ"ג או אטקנד), שגם מתאים לרסטנוזיס...או אולי אפילו כדור פמיד 1.25 מ"ג למשך שבוע ולראות את התגובה. מה מומלץ לנסות במצב זה?הוסף תגובה
פתח בחלון חדש
תשובת מומחה ד"ר יובל הורביץ 03/06/2026 | 12:04איני יכול לענות על שאלה זו במסגרת הפורום. אלו החלטות שמתקבלות מול הרופא המטפל במרפאה. כל תשובה אחרת תהיה חסרת אחריות. בריאות שלמההוסף תגובה
האם ל.ד 100/60 תקין או מסוכן לכליה במצב של רסטנוזיס 80%? יוסי לוי 21/05/2026 | 16:14היי, אני נוטל וקטור 40 (חצי כדור), עם ג'רדיאס 10 מ"ג. CKD 1.3-1.4. דופק נמוך במנוחה 60. הכליה צריכה דם בלחץ, אבל לא גבוה מידיי כי יש לי זרימה מערבולתית במהירות 300 סמ/לשניה. ולכן, לגבי השאלה שבכותרת, לפי המדדים שלי והמדע, מה עדיף לכליה להאריך את חייה, ל.ד 100/90 או 120/130 בגבוה על 80/85 בנמוך או ששניהם טובים באותה מידה? אם 100/60 נמוך מידיי, אולי אפשר לנסות רק רבע וקטור, של 20 מג ביחד עם הרגיאנס שהוא כדור חובה עבורי?הוסף תגובה
פתח בחלון חדש
תשובת מומחה האם ל.ד 100/60 תקין או מסוכן לכליה במצב של רסטנוזיס 80%? ד"ר יובל הורביץ 22/05/2026 | 14:18זו שאלה מורכבת ותלויה בהמון גורמים: אם אתה חש סחרחורת במהלך היום או חולשה- כמובן שיש להוריד מינון או להפסיק התרופה. , מה גילך? עבור אנשים מעל גיל מסוים זהו לחץ דם נמוך מדי. לעומת זאת עבור אנשים צעירים יותר אם הם מרגישים טוב. זהו לחץ דם מצוין . ממליץ להשלים הולטר לחץ דם 24 שעות ובהתאם לערכים להחליט על השינוי הנדרש במסגרת מפגש מרפאתי עם רופא המשפחה או הנפרולוג. בריאות שלמה וחג שמח יובל נ.ב. לגבי ההצרות בעורק הכליה ,על סמך מה נקבעה?. אם זה אולטרסאונד , זה לא מדויק וצריך להשלים הדמיה נוספת cta /mra?הוסף תגובה
מענה לשאלתך...יוסי לוי 22/05/2026 | 16:26כיום בן 56. ההיצירות במוצא עורק של כליה אחת בלבד. לאחר צנתןר עם התויית נגד לפיולה חוזרת. אין לי סחרחורות או חולשה טילוסית לל.ד נמוך. ולכן חוזר לשאלה הראשונה: האם בנתונים האלה, תשובתך משתנה מבחינת מה נכון יוצר לכליה כדי למנוע סתימה מוחחטת לההאריך חיים - ל.ד 100/60 או 130/85?הוסף תגובה
תשובת מומחה האם ל.ד 100/60 תקין או מסוכן לכליה במצב של רסטנוזיס 80%? ד"ר יובל הורביץ 23/05/2026 | 00:19הפורום אינו תחליף לפגישה מרפאתית בה הרופא בוחן את ערכי לחץ דם (לרבות תזמון הערכים לאורך היום וביחס לטיפול התרופתי) ,בוחן את ההדמיות( יש חשיבות למי ביצע ההדמיות ומי ביצע המדידות, ואיזה סוג הדמיה בוצע להערכת מידת ההצרו) ההחלטה על שינוי תרופתי תבוצע בהתאם. ההחלטה על ערכי היעד של לחץ הדם אינה דיכוטומית בין 135/85 ל100/60 ערכים ממוצעים של 110-120/70-80 הינם יעד רצוי, ערכים נמוכים יותר אם הם א-סימפטומטיים והתפקוד הכלייתי יציב יכולים להיות מקובלים במקרים מסויימים בריאות שלמה יובלהוסף תגובה
לחץ דם תנודתי תמר 04/05/2026 | 21:04בת 60. לפני שלושה ימים הגעתי למוקד,כי מדדתי לחץ דםנשלנ170 על 100 ונבהלתי כי אני לא מכירה לחץ דם כזה. נתנו לי אסריל. אני מודדת פעם ב רק כדי לדעת אבל לא אובחנתי עד היום עם לחץ דם גבוה. אתמול בלילה הגעתי למיון עקב,לחץ דם שעלה ל 22 על 120. במיון הוא ירד. עשט ליהאקג בדיקות דם לאנזים בלב וסיטי ראש ושחררו אותי לבירור בקהילה. לא קיבלתי עדיין כדורים ושלחתי גם להולטר לחץ דם שיהיה רק עוד 3 שבועות. מה הסיבות להופעת לחץ דם כזה גבוה באופן פתאומי ולתנודתיות שלו. והאם יכול להיות קשר לכליות תודההוסף תגובה
פתח בחלון חדש
תשובת מומחה לחץ דם תנודתי ד"ר יובל הורביץ 04/05/2026 | 21:44תודה על שאלתך, לאור מה שתארת אני סבור כי במקביל לביצוע מדידות לחץ דם סדירות במהלך היום , קרוב לודאי שיהיה צורך להתחיל בתהליך של טיפול בלחץ הדם באם הערכים אכן מוגברים. בערכים אלו כפי שתארת ,אם אכן חוזרים על עצמם , הטיפול הינו משולב בשינוי אורחות חיים( הורדת צריכת מלח, פעילות גופנית , הורדת משקל במצבי עודף משקל) וטיפול תרופתי. במקביל יבוצע בירור לסיבות שניוניות ללחץ הדם. (ברוב המקרים אין סיבה שניונית אולם במצבים של הופעה פתאומית על פי רוב נעשה בירור גם בהקשר זה), ובירור נוס, שיכלול בדיקת רופא עיניים , אקו לב ובדיקות נוספות לתפקודי כליה. אני ממליץ לפנות לרופא המשפחה להתחלת הבירור והטיפול ובמידת הצורך לפנות למרפאה נפרולוגית להעמקת הבירור. בריאות שלמה יובלהוסף תגובה
רנין אבי 04/05/2026 | 16:26היי בן 50 נוטל נורבסק 5 מ"ג אוני מאוזן תוצאות בדיקות .Renin Direct (Concent 13.7 Aldosterone upright (B 19.22 Aldosterone/Renin Ratio B 1.4 האם זה תקין בפרט היחס תודה רבההוסף תגובה
פתח בחלון חדש
תשובת מומחה רנין ד"ר יובל הורביץ 04/05/2026 | 21:34תודה על שאלתך, לצערי לא צרפתי יחידות לערכי הבדיקה - זה מקשה על מתן התייחסות פרטנית ומהימנה. אני מניח שהאלדוסטרון הוא ביחידות ננוגרם לדציליטר- זהו ערך גבוה. לעומת זאת רמות הרנין גבוהות גם כן( אינן מדוכאות) ועל כן זהו מצב המתאים להיפראלדוסטרוניזם שניוני.( ולא מצב ראשוני בו גידול באדרנל גורם להפרשת אלדוסטרון) מצב כגון התייבשות יחסית, או נטילת משתנים יכולה אף היא להשפיע על רמות הרנין ולהעלות אותן. בנוסף יש מצבים נוספים אותם יש לשלול בהקשר של יתר לחץ דם כגון הצרות עורקי הכליה שיכולה להביא למצב זה בו גם הרנין וגם האלדוסטרון יהיו גבוהים. ניתן לשקול בטרם העמקת הבירור לחזור פעם נוספת על הבדיקה. בכל מקרה ממליץ לפנות למרפאה נפרולוגית להמשך הבירור וטיוב איזון יתר לחץ הדם. בריאות שלמה, יובלהוסף תגובה
שימוש בחליטת עלי זית - גן Dent אמיר 01/05/2026 | 21:08היי, בן 40, נושא גן של מחלת Dent. כרגע סימפטום היחידי הוא חלבןן בשתן, ברמה מתונה יחסית. יתר מדדים תקינים, אם כי לחץ דם גבולי מאוד (89/138). עושה ספורט ומעוניין לנסות להפחית לחץ דם בין היתר באמצעות שימוש בחליטת עלי זית. האם יש מניעה כלשהי היות ונושא גן Dent? האם עליי להשתמש בצורה מבוקרת? תודה מראש.הוסף תגובה
פתח בחלון חדש
תשובת מומחה שימוש בחליטת עלי זית - גן Dent ד"ר יובל הורביץ 04/05/2026 | 21:22תודה על שאלתך, טיפול בחליטת עצי זית , אינו טיפול מקובל ליתר לחץ דם. בהיותך גבר הרי שיש לך מחלת DENT, שזו מחלה בתאחיזה לכרומוזום X.. זו מחלה שעלולה לגרום בין השאר למחלת כליות כרונית לאורך השנים, והווצרות אבנים ושקיעת סידן בכליה לצד הופעת חלבון בשתן. איזון לחץ דם הינו בעל חשיבות עליונה במניעת התפתחות מחלת כליה כרונית, לצד הקפדה על שתיה מרובה למניעת אבנים, צריכת ציטראט( מיץ לימון פירות הדר) למניעת אבנים. חלק מהטיפולים ללחץ דם יכולים אף להוריד אובדן סידן בשתן. אני מציע לפנות למעקב במרפאה נפרולוגית , לשימור התפקוד הכלייתי, איזון לחץ הדם , ומניעת התפתחות מחלת אבנים בדרכי השתן בריאות שלמה, יובלהוסף תגובה
סידן בדם ובשתן גוזילי 04/11/2024 | 20:52שלום רב בבדיקת דם די אקראית נמצאו רמות גבוהות של סידן ונשלחתי לבדיקות נוספות. חלק מהתוצאות: Pth 145 Alk phosphatase 126 Calcium 10.82 Calcium u sample 1.2 Calcium urine 24h 32. במקביל, נמצאו אבנים קטנות בכליות ובדרכי השתן. אובחנתי באדנומה של הפאראתיירוייד ואני אמורה לעבור ניתוח. שאלתי- האם הגיוני שיהיו רמות סידן גבוהות בדם ורמות נמוכות בשתן? תודה רבה מאדהוסף תגובה
פתח בחלון חדש
סידן בדםירדנה 03/09/2025 | 14:29האם אינפוזיה דרך הוריד מורידה סידן בדםהוסף תגובה
תשובת מומחה סידן בדם ובשתן ד"ר יובל הורביץ 04/09/2025 | 01:47מתן עירוי תוך ורידי של תמיסה פיזיולוגית (סליין 0.9%) הינו הקו הראשון בטיפול בעליה חדה של רמות הסידן בדם במצבים שונים, טיפול זה מעודד הפרשה של סידן בשתן ובכך מפחית את כמות הסידן בדם.הוסף תגובה
סידן בדםירדנה 26/04/2026 | 18:33האנדיקרינולוגית במסגרת קופח אמרה לי שאני צריכה לעבור ניתוח להסרת בלוטה אחת בגלל שהיא כצת מוגדלת וזה מה שגורם לסידן בדם האם אין דרכים אחרות להוריד באופן קבוע את הסידן בדם ???הוסף תגובה
תשובת מומחה סידן בדם ובשתן ד"ר יובל הורביץ 26/04/2026 | 19:45ממליץ לפנות לאנדוקרינולוגית בשאלה זו. יש כעקרון דרכים אחרות. ממליץ להוועץ עמה. יש לפנות בשאלות אלו לפורום אנגוקרינולוגיה. בריאות שלמההוסף תגובה
הזרקות חומצה הילארונית/ קולגן אחת 23/04/2026 | 20:28שלום, אני מועמדת להשתלת כליה בטווח הקרוב על רקע כליות פוליצסטיות. האם ניתן להזריק חומצה הילארונית / קולגן לאזור הפניםהוסף תגובה
פתח בחלון חדש
תשובת מומחה הזרקות חומצה הילארונית/ קולגן ד"ר יובל הורביץ 23/04/2026 | 23:41אין מניעה מהזרקת חומצה היאלורונית או קולגן. בהצלחה בניתוח ההשתלה, ובריאות שלמה. יובלהוסף תגובה
אי ספיקת כליות כרונית משה אלפסה 05/03/2026 | 13:34שתית מים לחולי אי ספיקת כליות כרוניתהוסף תגובה
פתח בחלון חדש
תשובת מומחה אי ספיקת כליות כרונית ד"ר יובל הורביץ 07/03/2026 | 22:01תודה על שאלתך תשובה מורכבת ותלויה בנתונים הקליניים והמעבדתיים של כל מטופל. חלק מהמטופלים עם מחלת כליות כרונית, סובלים מאי ספיקת לב או בצקות - במצבים אלו תומלץ הגבלת כמות השתיה. חלק מהמטופלים סובלים מהפרעה במלחים בדם , למשל רמות נתרן נמוכות , וגם במצבים אלו תדרש הגבלת שתיה.( הגבלה ל4-6 כוסות מים ליום) לעומת זאת אצל מטופלים עם מחלת אבנים בכליות - ריבוי בשתיה ל10-12 כוסות ליום מסייע במניעת הווצרות מחודשת של אבנים. בקיצור כל מטופל זקוק להתאמה אישית של כמות המים המומלצת ליום. שנדע ימים שקטים יובלהוסף תגובה
נושאים מרכזיים
מחלות קשורות
-
אכינוקוקוס
-
אריתרומללגיה
בדיקות קשורות
-
לימפוציטים (Lymphocytes (Lymph
-
צילום בטן
תרופות קשורות
-
ליזינופריל
-
פנוקסיבנזאמין
חיסונים קשורים
-
תרכיב נגד שלבקת חוגרת (הרפס זוסטר)
-
חיסון נגד דלקת ריאות ודלקת קרום המוח
מונחים קשורים
-
אבובית הכליה
-
אינסולינאז



פורומים נוספים בתחום
פורוםלופוס ומחלות אוטואימוניות
בפורום לופוס ומחלות אוטואימוניות ניתן להתייעץ עם פרופ' ננסי אגמון-לוין, לשאול שאלות בתחום ולקבל תשובות מקצועיות, כמו גם להתרשם ממידע קודם. היכנסו עכשיו והתייעצו עם המומחה/ית!
לפורום לופוס ומחלות אוטואימוניותפורוםסרטן המעי הגס
בפורום סרטן המעי הגס ניתן להתייעץ עם ד"ר רונן ברנר, לשאול שאלות בתחום ולקבל תשובות מקצועיות, כמו גם להתרשם ממידע קודם. היכנסו עכשיו והתייעצו עם המומחה/ית!
לפורום סרטן המעי הגספורוםנפרולוגיה ויתר לחץ דם (מחלות כליה, מחלת כליות כרונית, אי ספיקת כליות ודיאליזה, לחץ דם גבוה)
ברוכים הבאים לפורום שמוקדש לבריאות הכליות ולטיפול ביתר לחץ דם. כאן תוכלו למצוא מידע מהימן, לשאול שאלות ולקבל תמיכה בנושאים כמו אי ספיקת כליות, דיאליזה, השתלת כליה, וכן על לחץ דם גבוה ודרכים לטפל בו. היכנסו עכשיו והתייעצו עם המומחה
לפורום נפרולוגיה ויתר לחץ דם (מחלות ...פורוםסרטן הלבלב
בפורום סרטן הלבלב ניתן להתייעץ עם ד"ר רונן ברנר, לשאול שאלות בתחום ולקבל תשובות מקצועיות, כמו גם להתרשם ממידע קודם. היכנסו עכשיו והתייעצו עם המומחה/ית!
לפורום סרטן הלבלבפורוםאורטיקריה (סרפדת)
בפורום אורטיקריה (סרפדת) ניתן להתייעץ עם ד"ר רמית מעוז-סגל, לשאול שאלות בתחום ולקבל תשובות מקצועיות, כמו גם להתרשם ממידע קודם. היכנסו עכשיו והתייעצו עם המומחה/ית!
לפורום אורטיקריה (סרפדת)פורוםמחלות לב נשים
בפורום מחלות לב נשים ניתן להתייעץ עם ד"ר אביטל פורטר, לשאול שאלות בתחום ולקבל תשובות מקצועיות, כמו גם להתרשם ממידע קודם. היכנסו עכשיו והתייעצו עם המומחה/ית!
לפורום מחלות לב נשים
פרופ' ננסי אגמון-לוין
ד"ר רונן ברנר
ד"ר יובל הורביץ
ד"ר רמית מעוז-סגל
ד"ר אביטל פורטר