דלג לתוכן
מידע לגבי מחלת פאג'ט של השד
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 01/09/2010 תאריך עדכון: 10/05/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 29. יש לי מעין "חצ'קונים", פצעים מוגלתיים שמופיעים על השד, הפטמה והעטרה, שלפעמים מלווים בכאב נקודתי. שמעתי על מחלת פאג'ט, ועל הקשר שלה לסרטן השד או או לסוגי סרטן אחרים. האם הבעיה שלי יכולה להיות תסמין? איך אני בודקת את זה? אצל מי?

תשובה:
מחלת פאג'ט של השד היא מחלה של הפטמה. מחלה זו היא בקירוב 3% מקרצינומות השד. גיל החולות בדרך כלל הוא בין 40 ל-70 שנה. הסימן הבולט ביותר הוא השינויים בעור הפטמה והאראולה (העטרה, האזור הכהה סביב הפטמה). האזור נעשה אדום, עבה ומחוספס, ומופיעים בו חריצים וכיבים וטפטוף מיימי-דמי. הבדיקות הדרושות על מנת לאבחן את מחלת פאג'ט כוללות בדיקה גופנית, בדיקות הדמייה (אולטרסאונד, ממוגרפיה) וכן ביופסיית שד. התסמינים שלך עלולים להתאים למחלה זו, אך גילך הצעיר יחסית פחות מתאים למחלה. אמליץ לך לפנות לכירורג המומחה לשד ולהיבדק. רפואה שלמה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר ולדימיר גולדמן
ד"ר ולדימיר גולדמן אורתופדיה
מנהל שירות תיקון דפורמציות והארכות גפיים במחלקה האורתופדית בהדסה עין כרם.
ד"ר מוריס ונטוררו
ד"ר מוריס ונטוררו כירורגיה
4.0
( 4 חוות דעת )
"מקצועי מאוד וכן קיבלתי הסבר ברור לגבי מצבי הבריאותי וגישה מאוד נעימה וסבלנית."
ד"ר דני רוטמן
ד"ר דני רוטמן אורתופדיה
5
( 6 חוות דעת )
"ד״ר רוטמן היה איתי בתהליך לא פשוט וליווה אותי מקצועית מעולה ונפשית שיקף לי את כל מה שאני אמור לדעת בצורה אמיתית ודאג ושאל לאורך כל התהליך בכל ניתוח שניכנסתי ידעתי מה קורה איך קורה ומה התוצאה והרגשתי בטוח במלאות האחוזים"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו