דלג לתוכן
מתי נהוג לעשות כריתת גוש בשד בלבד ומתי כריתת שד מלאה?
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 25/12/2009 תאריך עדכון: 29/12/2009
1 דקות קריאה
שאלה:

מתי נהוג לעשות כריתת גוש בשד בלבד ומתי כריתת שד מלאה?

תשובה:

כריתת גוש בשד נעשית כאמור על מנת לטפל בתהליך גידולי של השד, אשר גודלו קטן יחסית (לרוב עד 5 ס"מ ובמרבית המקרים פחות מ-2-3 ס:מ), וכן אשר סוגו ההיסטולוגי (המיקרוסקופי) הינו בעל פרוגנוזה יחסית טובה (לא נחשב כגידול "אלים" בעל כוח רב של חדירה לרקמה). לעומת זאת, ניתוח כריתת שד מלאה, כלומר הוצאת כל רקמת השד באותו צד, נעשה לרוב כאשר יש יותר מגידול אחד בשד, כאשר מדובר בגידול גדול יחסית (מעל 5 ס"מ) התופס רקמת שד נרחבת, כאשר סוג הגידול נחשב "אלים" יותר, או כאשר כריתת השד נעשית לצרכים מניעתיים, בנשים נשאיות של גן ה-BRCA, אשר להן סיכויים גבוהים לפתח בעתיד סרטן שד פולשני.

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
 סאלוס
סאלוס פנימית
הבית לרפואה פרטית מתקדמת
פרופ' יצחק ברוורמן
פרופ' יצחק ברוורמן אף אוזן גרון וכירורגיית ראש-צוואר
מנהל יחידת אף אוזן גרון וכירורגיה של ראש וצוואר במרכז הרפואי הלל יפה
ד"ר הדר פנקס
ד"ר הדר פנקס רפואת שיניים
4.9
( 27 חוות דעת )
"עידית שיננית ברמה בין לאומית עדינה, אדיבה, מקצועית יוצאים מהטיפול ללא שום כאב או רגישות. ממליץ בחום!"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו