דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 746

 יש לי בלסת התחתונה ציסטה גדולה. בוצעה החדרת צינורית לניקוז יומיומי שאמור לקחת כמה חודשים. בוצעה לי ביופסיה של הציסטה ותשובת הביופסיה הינה infected odontogenic reiatocyst, יכול להתאים ל- OKC (odontogenic keratocyst)
יש לי בלסת התחתונה ציסטה גדולה. בוצעה החדרת צינורית לניקוז יומיומי שאמור לקחת כמה חודשים. בוצעה לי ביופסיה של הציסטה ותשובת הביופסיה הינה infected odontogenic reiatocyst, יכול להתאים ל- OKC (odontogenic keratocyst)
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

יש לי בלסת התחתונה ציסטה גדולה. בוצעה החדרת צינורית לניקוז יומיומי שאמור לקחת כמה חודשים. בוצעה לי ביופסיה של הציסטה ותשובת הביופסיה הינה infected odontogenic reiatocyst, יכול להתאים ל- OKC (odontogenic keratocyst). מה זה? זוהי ציסטה התפתחותית שמקורה בתאים של רקמת שן. לציסטה זו סבירות מסוימת של חזרה ולכן חשובה כריתה יסודית של הציסטה. בגלל גודלה של הציסטה, יש להקטינה על ידי ניקוז כפי שתיארת, ורק לאחר מכן להסירה. החלמה מהירה, ד"ר מיכאל אבא - רופא שיניים [18/02/2007] קרא עוד

 אני בת 32 ונמצאת בשבוע ה-7 להריוני. קיבלתי את תוצאות המעבדה של בדיקות TREPONEMA SCR./TPHA עם תוצאה שלילית, ובהערות כתוב Treponema SCR by ELISA. מה זה אומר?
אני בת 32 ונמצאת בשבוע ה-7 להריוני. קיבלתי את תוצאות המעבדה של בדיקות TREPONEMA SCR./TPHA עם תוצאה שלילית, ובהערות כתוב Treponema SCR by ELISA. מה זה אומר?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

קודם כל שיהיה בשעה טובה. קודם ארגיע אותך ואסביר שהתוצאה שלילית, כלומר לא נחשפת לחיידק המדובר, ואת בריאה. טרפונמה הוא חיידק (מסוג ספירוכטה), הזן המוכר ביותר הוא טרפונמה פלידום, אשר גורם למחלת העגבת (סיפיליס). הידבקות בחיידק זה בזמן הריון יכולה לגרום לנזק בעובר, כפי שמפורט בתשובה זו: http://www.infomed.co.il/questions/q_122808_6.asp קרא עוד

 אני ובעלי מנסים להיכנס להריון כבר שלושה חודשים. לאחר קיום יחסי מין סביב יום הביוץ מתחיל לי דימום המלווה בכאבי בטן והתכווצויות. הפסקתי את השימוש בגלולות למניעת הריון לפני כשלושה חודשים. היום הייתי בבדיקה אצל גינקולוג והוא טען שהדימום נובע מציסטה בקוטר 4 מ"מ, וכך גם הכאבים. הוא שלח אותי לקולפוסקופיה.   רציתי לדעת אם התהוות הציסטה קשורה לביוץ? מה גורם לה להיווצר? האם זוהי תופעה מדאיגה? האם תופעות אלו קשורות להפסקת הגלולות ולשיבוש הורמונלי? האם יש השלכות על הפוריות והכניסה להריון? מתי הציסטה אמורה להיעלם?
אני ובעלי מנסים להיכנס להריון כבר שלושה חודשים. לאחר קיום יחסי מין סביב יום הביוץ מתחיל לי דימום המלווה בכאבי בטן והתכווצויות. הפסקתי את השימוש בגלולות למניעת הריון לפני כשלושה חודשים. היום הייתי בבדיקה אצל גינקולוג והוא טען שהדימום נובע מציסטה בקוטר 4 מ"מ, וכך גם הכאבים. הוא שלח אותי לקולפוסקופיה. רציתי לדעת אם התהוות הציסטה קשורה לביוץ? מה גורם לה להיווצר? האם זוהי תופעה מדאיגה? האם תופעות אלו קשורות להפסקת הגלולות ולשיבוש הורמונלי? האם יש השלכות על הפוריות והכניסה להריון? מתי הציסטה אמורה להיעלם?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הציסטה שאת מתארת היא קרוב לוודאי ציסטה פונקציונאלית, "תפקודית" - ציסטות מסוג זה נפוצות מאוד בגיל הפריון, וקשורות לחוסר איזון הורמונלי. ציסטות כאלו יכולות לגרום לכאבי בטן ואף לדימומים בלתי סדירים. ישנם מספר סוגים של ציסטות פונקציונליות, ביניהם ציסטה של הגופיף הצהוב (ציסטה המתהווה לאחר שחרור הביצית מהזקיק הבשל), וציסטה פוליקולרית (הנוצרת עקב אי התבקעות הזקיק). ברוב המקרים התופעה אינה מדאיגה, ולעיתים הציסטות חולפות לאחר המחזור הבא, כך שאין להן משמעות גם לגבי פוריות וכניסה להריון. חשוב רק להמשיך במעקב. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 אימא שלי חלתה בסרטן המעי הגס, עברה ניתוח לכריתת הגוש ועוברת כעת טיפולים כימותרפיים (טיפולי מנע). היא מטופלת בחומר  5fu - פלואורואוראציל. המינון לא מאוד גבוה.   בעקבות הטיפול הופיעו מגוון תופעות לוואי. אחת התופעות היא שינוי דרסטי בקול. מדובר בדיבור מעוות מאוד. רציתי לדעת אם זה קורה בעקבות החומר שהיא מקבלת\ או שמא זה אולי הרצון בקבלת תשומת לב?
אימא שלי חלתה בסרטן המעי הגס, עברה ניתוח לכריתת הגוש ועוברת כעת טיפולים כימותרפיים (טיפולי מנע). היא מטופלת בחומר 5fu - פלואורואוראציל. המינון לא מאוד גבוה. בעקבות הטיפול הופיעו מגוון תופעות לוואי. אחת התופעות היא שינוי דרסטי בקול. מדובר בדיבור מעוות מאוד. רציתי לדעת אם זה קורה בעקבות החומר שהיא מקבלת\ או שמא זה אולי הרצון בקבלת תשומת לב?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

פלואורואוראציל (5FU) היא תרופה כמותרפית הניתנת כטיפול לסוגי סרטן שונים. תופעות הלוואי הנפוצות של טיפול זה כוללות בחילות והקאות, שלשול, כאבים וכיבים בפה, רגישות בעיניים, שינויים בעור, ירידה זמנית בספירות הדם. תופעות לוואי נדירות יותר כוללות נשירת שיער, שינויים בציפורניים, פריחה, אודם בכפות הרגליים והידיים. שינוי בקול, או קול מעוות, כמו שאת כותבת, אינו אחת מתופעות הלוואי של הטיפול, אך יכול להיות כי אמך סובלת מפצעים בפה, הגורמים לה להפרעות בדיבור. אנא פנו לבדיקת רופא מטפל. בברכה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד

 בקשתי לכם קטנה, אם תוכלו להוסיף בעתיד הקרוב דף פירוט לתרופה  cipralex לטיפול בדיכאון וחרדה.
בקשתי לכם קטנה, אם תוכלו להוסיף בעתיד הקרוב דף פירוט לתרופה cipralex לטיפול בדיכאון וחרדה.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אנא קרא על התרופה בקישור הבא: http://www.infomed.co.il/questions/q_062104_2.htm קרא עוד

 יש לי שחלות פוליציסטיות. כ- 9 חודשים לא קיבלתי מחזור "טבעי", אלא רק בעזרת הכדורים.  בחודש שעבר לקחתי 5 כדורי איקאקלומין. אחרי 31 יום קיבלתי מחזור"טבעי". מה זה אומר? אם לא נכנסתי להריון, אולי צריך להגדיל מינון?
יש לי שחלות פוליציסטיות. כ- 9 חודשים לא קיבלתי מחזור "טבעי", אלא רק בעזרת הכדורים. בחודש שעבר לקחתי 5 כדורי איקאקלומין. אחרי 31 יום קיבלתי מחזור"טבעי". מה זה אומר? אם לא נכנסתי להריון, אולי צריך להגדיל מינון?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

האם את יודעת מתי אמור להתרחש הביוץ בזמן לקיחת איקאקלומין? האם את ובן זוגך קיימתם יחסי מין סביב תאריך הביוץ המשוער לאחר איקאקלומין? אולי פספסתם את תאריך הביוץ. לכן, מומלץ שתנסו שוב לפני שתעשו שינוי במינון התרופה. במידה ופעלתם נכון ובהתאם להוראות רופא/ת הנשים המטפל/ת, מומלץ שתפנו אליו/ה שוב ותתייעצו. מצ"ב קישור לתשובות בנוגע לשימוש באיקאקלומין. http://www.infomed.co.il/questions/q_062805_10.htm קרא עוד

 אני נוטלת גלולות חמישה חודשים. (גלולות אסטל 35).  בחודש הראשון היו לי דימומים חלשים לאורך כל החודש, לאחר מכן זה הסתדר, ובחודשים הבאים הדימומים לא חזרו.  בחודש האחרון, מספר ימים לאחר סיום הווסת שוב חוזר דימום חלש שנמשך כבר מספר ימים (יותר כתמים מאשר דימום חזק).  מה עלי לעשות? האם התופעה נורמלית?
אני נוטלת גלולות חמישה חודשים. (גלולות אסטל 35). בחודש הראשון היו לי דימומים חלשים לאורך כל החודש, לאחר מכן זה הסתדר, ובחודשים הבאים הדימומים לא חזרו. בחודש האחרון, מספר ימים לאחר סיום הווסת שוב חוזר דימום חלש שנמשך כבר מספר ימים (יותר כתמים מאשר דימום חזק). מה עלי לעשות? האם התופעה נורמלית?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הדימומים בחודש הראשון היו תופעה מוכרת של התחלת גלולות. את הדימום הנוכחי צריך לבדוק. אין באפשרותי לענות לך מבלי לבדוק אותך, ייתכן והמינונים אינם מספיקים לך, אולם עלייך לגשת להיבדק. קרא עוד

 אני בת 24 , יש לי מישקל עודף. אני חיה בניו יורק ואני רוצה לדעת  איך קוראים לרדוקטיל באנגלית .
אני בת 24 , יש לי מישקל עודף. אני חיה בניו יורק ואני רוצה לדעת איך קוראים לרדוקטיל באנגלית .
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

שם התרופה הוא Meridia . תוכלי לקרוא עליה עוד כאן: http://www.infomed.co.il/drug1.asp?dID=341 קרא עוד

 אני מעוניין לגלח בסכין את תחילת איבר המין עד לשליש האיבר מכיוון שיש עליו קצת שערות. מה עלי לקחת בחשבון? האם השיער יהיה צפוף יותר והאם הוא יגדל יותר מהר? מה עוד עלי לדעת?
אני מעוניין לגלח בסכין את תחילת איבר המין עד לשליש האיבר מכיוון שיש עליו קצת שערות. מה עלי לקחת בחשבון? האם השיער יהיה צפוף יותר והאם הוא יגדל יותר מהר? מה עוד עלי לדעת?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אין כל מניעה לגלח את איזור הערווה, ואף את איבר המין עצמו, כל עוד אתה נזהר שלא להיפצע. אך צפה לצמיחה קוצנית, שלפעמים מלווה בגירודים מציקים. אם תמשיך לגלח בקביעות, השיער יהפוך מפלומתי למסיבי יותר. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר מנואל שוורצמן
ד"ר מנואל שוורצמן ריאות
5
( 5 חוות דעת )
"חוויה טיפולית באווירה נעימה ללא לחץ של זמן, הרופא הקדיש זמן לעיין ולקרוא את כל המסמכים , שאל וחקר לעומק, ביצע את הבדיקות הנדרשות תוך מתן הסבר מפורט לתוצאות ואז נתן את המלצתו להמשך. בהחלט מומלץ מאד."
ד"ר מיכאל פרומר
ד"ר מיכאל פרומר ברית מילה
5
( 19 חוות דעת )
"מוהל שהוא גם אורולוג מומחה הכי טוב שנתקלתי בו! מקצועי, אמין והכי הכי הכי חשוב, באמת זמין כשצריך! אתחיל מזה שהגעתי אליו בהמלצה של חברה שהוא עשה לבן שלה את ברית המילה באופן מאוד מקצועי והיא נשארה מאוד מאוד מרוצה ממנו והמליצה בחום! לצערי, עשינו ברית מילה בחו״ל עם מוהל מהקהילה היהודית, המוהל שלנו לא היה זמין ברגע האמת כשחשדנו בדימום באמצע הלילה שעות אחרי הברית. ד״ר פרומר עזר וייעץ לנו והיה זמין בכל שעה בכל יום שפניתי אליו, דאג לתת מענה מפורט, ברור מאוד, הדריך אותנו מה לעשות נתן הוראות מדויקות. תודה לאל שהגענו לד״ר פרומר! הברית מילה הבאה שלנו בודאות אך ורק איתו! ולחלוטין אמליץ לכל המשפחה והחברים עליו כמוהל וכאורולוג! אם אתם מתלבטים, ומחפשים מקצוען שידע ללוות אתכם ולתת לכם את המענה הכי טוב שיש, ידריך אתכם בדיוק מה לעשות ואיך ומתי וכמה ולמה, בטוב לב, מקצועיות ואדיבות, יתן לכם ביטחון וראש שקט, בתהליך ברית המילה, ד״ר פרומר הוא הכתובת שלכם!!!"
ד"ר רות באר (וייזל)
ד"ר רות באר (וייזל) יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
4.8
( 24 חוות דעת )
"זה טיפול שהוא יעוץ וצריך לבוא עם הכוונה לזה. הרגשתי שיש הקשבה עמוקה ומבט מלא ידע על תמונה רחבה של חיי. וגם הפניה למקומות ולרפואים הנכונים."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו