שאלות ותשובות - עמוד 746
מאת: מערכת אינפומד
יש לי בלסת התחתונה ציסטה גדולה. בוצעה החדרת צינורית לניקוז יומיומי שאמור לקחת כמה חודשים. בוצעה לי ביופסיה של הציסטה ותשובת הביופסיה הינה infected odontogenic reiatocyst, יכול להתאים ל- OKC (odontogenic keratocyst). מה זה? זוהי ציסטה התפתחותית שמקורה בתאים של רקמת שן. לציסטה זו סבירות מסוימת של חזרה ולכן חשובה כריתה יסודית של הציסטה. בגלל גודלה של הציסטה, יש להקטינה על ידי ניקוז כפי שתיארת, ורק לאחר מכן להסירה. החלמה מהירה, ד"ר מיכאל אבא - רופא שיניים [18/02/2007] קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
קודם כל שיהיה בשעה טובה. קודם ארגיע אותך ואסביר שהתוצאה שלילית, כלומר לא נחשפת לחיידק המדובר, ואת בריאה. טרפונמה הוא חיידק (מסוג ספירוכטה), הזן המוכר ביותר הוא טרפונמה פלידום, אשר גורם למחלת העגבת (סיפיליס). הידבקות בחיידק זה בזמן הריון יכולה לגרום לנזק בעובר, כפי שמפורט בתשובה זו: http://www.infomed.co.il/questions/q_122808_6.asp קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
שימוש נכון בקונדום מונע הריון. לא סביר שביוץ יקדים לפני היום ה 12 . קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
הציסטה שאת מתארת היא קרוב לוודאי ציסטה פונקציונאלית, "תפקודית" - ציסטות מסוג זה נפוצות מאוד בגיל הפריון, וקשורות לחוסר איזון הורמונלי. ציסטות כאלו יכולות לגרום לכאבי בטן ואף לדימומים בלתי סדירים. ישנם מספר סוגים של ציסטות פונקציונליות, ביניהם ציסטה של הגופיף הצהוב (ציסטה המתהווה לאחר שחרור הביצית מהזקיק הבשל), וציסטה פוליקולרית (הנוצרת עקב אי התבקעות הזקיק). ברוב המקרים התופעה אינה מדאיגה, ולעיתים הציסטות חולפות לאחר המחזור הבא, כך שאין להן משמעות גם לגבי פוריות וכניסה להריון. חשוב רק להמשיך במעקב. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
פלואורואוראציל (5FU) היא תרופה כמותרפית הניתנת כטיפול לסוגי סרטן שונים. תופעות הלוואי הנפוצות של טיפול זה כוללות בחילות והקאות, שלשול, כאבים וכיבים בפה, רגישות בעיניים, שינויים בעור, ירידה זמנית בספירות הדם. תופעות לוואי נדירות יותר כוללות נשירת שיער, שינויים בציפורניים, פריחה, אודם בכפות הרגליים והידיים. שינוי בקול, או קול מעוות, כמו שאת כותבת, אינו אחת מתופעות הלוואי של הטיפול, אך יכול להיות כי אמך סובלת מפצעים בפה, הגורמים לה להפרעות בדיבור. אנא פנו לבדיקת רופא מטפל. בברכה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אנא קרא על התרופה בקישור הבא: http://www.infomed.co.il/questions/q_062104_2.htm קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
האם את יודעת מתי אמור להתרחש הביוץ בזמן לקיחת איקאקלומין? האם את ובן זוגך קיימתם יחסי מין סביב תאריך הביוץ המשוער לאחר איקאקלומין? אולי פספסתם את תאריך הביוץ. לכן, מומלץ שתנסו שוב לפני שתעשו שינוי במינון התרופה. במידה ופעלתם נכון ובהתאם להוראות רופא/ת הנשים המטפל/ת, מומלץ שתפנו אליו/ה שוב ותתייעצו. מצ"ב קישור לתשובות בנוגע לשימוש באיקאקלומין. http://www.infomed.co.il/questions/q_062805_10.htm קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
הדימומים בחודש הראשון היו תופעה מוכרת של התחלת גלולות. את הדימום הנוכחי צריך לבדוק. אין באפשרותי לענות לך מבלי לבדוק אותך, ייתכן והמינונים אינם מספיקים לך, אולם עלייך לגשת להיבדק. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
שם התרופה הוא Meridia . תוכלי לקרוא עליה עוד כאן: http://www.infomed.co.il/drug1.asp?dID=341 קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אין כל מניעה לגלח את איזור הערווה, ואף את איבר המין עצמו, כל עוד אתה נזהר שלא להיפצע. אך צפה לצמיחה קוצנית, שלפעמים מלווה בגירודים מציקים. אם תמשיך לגלח בקביעות, השיער יהפוך מפלומתי למסיבי יותר. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד