דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 748

 שלום הילדה שלי נדבקה במחלה בגיל שנה ומאז חטפה כל יומיים וירוס עד שגיליתי את ההומאופתיה שעזרה לי לשמור על שפיות חצי שנה .עכשיו חודשיים אחרי שנגמר הטיפול היא חטפה דלקת ריאות האם יש קשר ? והאם שימוש לטווח ארוך מזיק ?
שלום הילדה שלי נדבקה במחלה בגיל שנה ומאז חטפה כל יומיים וירוס עד שגיליתי את ההומאופתיה שעזרה לי לשמור על שפיות חצי שנה .עכשיו חודשיים אחרי שנגמר הטיפול היא חטפה דלקת ריאות האם יש קשר ? והאם שימוש לטווח ארוך מזיק ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

קשה מאוד לענות על שאלתך, שכן לא ברור איזה סוג של תרופה הומאופתית קבלה הילדה. ברוב המקרים תרופות הומאופתיות אינן גורמות לנזק, משום שהן מכילות ריכוזים נמוכים מאוד של חומר פעיל. לעומת זאת, קיימות תרופות טבעיות אחרות, שעשויות להיות מאוד מסוכנות. לא נראה שדלקת הריאות של בתך קשורה לטיפול ההומאופתי. תוכלי לברר אצל ההומאופת מה הכילה התרופה שנתן לבתך, ולבדוק עם רופא הילדים שלה אם החומר עשוי לגרום לבעיה בריאותית. קרא עוד

 אני בן 15. אתמול בסביבות הערב התחילו לי כאבים באשך הימני, כאבים חזקים וחדים ואין לי מושג למה זה התחיל. הסתכלתי אם יש נפיחות או אודם באזור, אך לא ראיתי שום הבדל בין האשך הימני והאשך השמאלי. לקחתי אתמול משככי כאבים והלכתי לישון. בבוקר הרגשתי את הכאבים פחות, אבל לאחר מכן הכאבים שוב חזרו. לפני שאני פונה לייעוץ, אני רוצה לראות את המלצתכם, ולאחר מכן אפעל לפי הוראותיכם.
אני בן 15. אתמול בסביבות הערב התחילו לי כאבים באשך הימני, כאבים חזקים וחדים ואין לי מושג למה זה התחיל. הסתכלתי אם יש נפיחות או אודם באזור, אך לא ראיתי שום הבדל בין האשך הימני והאשך השמאלי. לקחתי אתמול משככי כאבים והלכתי לישון. בבוקר הרגשתי את הכאבים פחות, אבל לאחר מכן הכאבים שוב חזרו. לפני שאני פונה לייעוץ, אני רוצה לראות את המלצתכם, ולאחר מכן אפעל לפי הוראותיכם.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

יכולות להיות כמה סיבות לכאבים באשכים, וחלקן מצריכות טיפול מיידי, ביניהן דלקת ביותרת האשך, תסביב האשך, וריקוצלה (בעיה בוורידי האשך), הרניה, או גידול שפיר או ממאיר. פירוט תוכל למצוא בתשובה הבאה: http://www.infomed.co.il/questions/q_041008_2.asp קרא עוד

 אימי בת 65 סובלת מזה כחודשים מדלקת ריאות שלא עוברת לה, טופלה  באנטיביוטיקה.  לכן נשלחה ל CT שהראה שיש לה גידול על הריאה. נעשתה לה גם ביופסיה  והוציאו לה חלק לבדיקה. שאלתי היא למה זה לא נראה בצילום רגיל.  הרופאים אמרו לה כי בכל מקרה צריך להוציא את זה. נראה לי שזה ניתוח  די מסובך. מה הסכנות בניתוח כזה והאם כדאי בכלל להוציא את הגידול .?
אימי בת 65 סובלת מזה כחודשים מדלקת ריאות שלא עוברת לה, טופלה באנטיביוטיקה. לכן נשלחה ל CT שהראה שיש לה גידול על הריאה. נעשתה לה גם ביופסיה והוציאו לה חלק לבדיקה. שאלתי היא למה זה לא נראה בצילום רגיל. הרופאים אמרו לה כי בכל מקרה צריך להוציא את זה. נראה לי שזה ניתוח די מסובך. מה הסכנות בניתוח כזה והאם כדאי בכלל להוציא את הגידול .?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

גידולים שפירים בריאה הם נדירים למדי, ולכן נראה לנו שיש לשמוע לעצת הרופאים ולהסיר את הגידול. הטיפול בגידול סרטני הוא בד"כ שילוב של טיפול ניתוחי, הקרנות ו/או כמותרפיה. חייבים להוציא את הגידול כולו על מנת להבריא כאשר מדובר בסרטן ריאה. ה CT נותן תמונה מדויקת בהרבה מצילום חזה רגיל ויכול לזהות גידולים ריאתיים בדיוק רב יותר מצילום רנטגן. באשר לשאלה על סכנות הניתוח- מאוד תלוי בסוג הניתוח ובמהלכו. סוג הניתוח נקבע עפ"י סוג הגידול, מיקומו, גודלו, מידת התפשטותו בגוף ומצב בריאותי כללי. באופן כללי, כבכל ניתוח ייתכנו סיבוכי דימום, זיהום, וקשיים ספציפיים לניתוח של קושי נשימתי עקב הסרת חלק מהריאה. לקריאה נוספת בנושא- http://www.lungcanceronline.org/ קרא עוד

 אני בחור בריא בן 27 ומתאמן כבר כמה שנים בשחייה למרחקים ארוכים, תחילה כספורט הישגי ולבסוף בשביל פנאי. לפני כ-4 חודשים אובחנה אצלי פריצת דיסק עקב הרמת משא כבד (שלא היה לי קשה במיוחד). אחרי מנוחה קצרה וכמה זריקות  וולטרן שככה הבעיה והמשכתי להתאמן כרגיל, אולם נמנעתי מהרמת משאות. לפני כמה ימים הופיעו שוב הכאבים. רופא אמר שזה כנראה התקף שנובע מתזוזה ואין מה לעשות.   השחייה עושה לי טוב גופנית ומחזקת לי את חגורת הכתפיים, אבל האם יש אפשרות ששחיית חתירה למרחקים פוגעת לי בגב תחתון (L5-S1)? הרופא המטפל אבחן בלט קל וטוען שאפשר להחזיר עטרה ליושנה. הכיצד?
אני בחור בריא בן 27 ומתאמן כבר כמה שנים בשחייה למרחקים ארוכים, תחילה כספורט הישגי ולבסוף בשביל פנאי. לפני כ-4 חודשים אובחנה אצלי פריצת דיסק עקב הרמת משא כבד (שלא היה לי קשה במיוחד). אחרי מנוחה קצרה וכמה זריקות וולטרן שככה הבעיה והמשכתי להתאמן כרגיל, אולם נמנעתי מהרמת משאות. לפני כמה ימים הופיעו שוב הכאבים. רופא אמר שזה כנראה התקף שנובע מתזוזה ואין מה לעשות. השחייה עושה לי טוב גופנית ומחזקת לי את חגורת הכתפיים, אבל האם יש אפשרות ששחיית חתירה למרחקים פוגעת לי בגב תחתון (L5-S1)? הרופא המטפל אבחן בלט קל וטוען שאפשר להחזיר עטרה ליושנה. הכיצד?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

השחיה מצויינת גם לגב, ויש בה יותר סיכוי לפגוע בצוואר מאשר בגב תחתון. נסה כירופרקט, אולי הוא יכול להחזיר עטרה ליושנה. בהצלחה יפה וולנסקי - מאמנת כושר אישית וקבוצות. מתמחה באימונים על טרמפולינה, נשים אחרי לידה, ילדים עם בעיות השמנה ואנשים עם מגבלות פיזיות קלות. דואר אלקטרוני: vyaffa@walla.co.il, סלולר: 050-8355085 קרא עוד

 קיבלתי מחזור ב-8 לחודש אוקטובר. עשיתי בדיקה ביוץ ב-29 לאותו חודש. בתשובה נאמר שלא רואים ביוץ. מה זה אומר? האם אפשר שאני בהריון?
קיבלתי מחזור ב-8 לחודש אוקטובר. עשיתי בדיקה ביוץ ב-29 לאותו חודש. בתשובה נאמר שלא רואים ביוץ. מה זה אומר? האם אפשר שאני בהריון?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

היעדר ביוץ לא יכול בשום פנים ואופן לנבוע מהריון באותו חודש, כיוון שהביוץ הוא שמאפשר הריון באותו חודש. קרא עוד

 אני בת 15, חולת מחלה כפייתית שניקראת טריכוטילומניה כבר 5 שנים, ואני לא יודעת מה לעשות כדי להפסיק. ניסיתי כבר הכל. קיבלתי טיפול תרופתי שלא עזר ורק עיצבן אותי. אני לא מאמינה בתרופות. ברור לי שהפסקת התלישה צריכה לבוא ממני, אבל אני יודעת שאני כבר לא יכולה לעזור לעצמי. הגעתי למצב שאני כבר לא יכולה יותר, התלישה הגיעה לשיאה. אם בעבר זה היה פעם ביום, היום זה כבר 5 פעמים ביום, ויש לי קרחת ענקית.   מה אתם מציעים לי לעשות?
אני בת 15, חולת מחלה כפייתית שניקראת טריכוטילומניה כבר 5 שנים, ואני לא יודעת מה לעשות כדי להפסיק. ניסיתי כבר הכל. קיבלתי טיפול תרופתי שלא עזר ורק עיצבן אותי. אני לא מאמינה בתרופות. ברור לי שהפסקת התלישה צריכה לבוא ממני, אבל אני יודעת שאני כבר לא יכולה לעזור לעצמי. הגעתי למצב שאני כבר לא יכולה יותר, התלישה הגיעה לשיאה. אם בעבר זה היה פעם ביום, היום זה כבר 5 פעמים ביום, ויש לי קרחת ענקית. מה אתם מציעים לי לעשות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

טריכוטילומניה היא הפרעה המתבטאת בתלישת שיער עד למצב של קרחות. ההפרעה מופיעה אצל בנות יותר מאשר אצל בנים, ומלווה במצוקה קשה. ההפרעה משתנה בחומרתה בין אדם לאדם, וגם אצל אותו אדם יש תקופות של החמרה ותקופות של הטבה. אצל חלק ניכר מהסובלים מטריכוטילומניה קיימת בנוסף גם בעיה של חרדות או של דיכאון. ההפרעה עצמה גורמת לעיתים קרובות לבושה, לירידה בדימוי העצמי, ולפגיעה בתפקוד החברתי. מדובר ב"מעגל סגור", כיוון שרגשות של בושה, חרדה או עצבות, מגבירים את ההתנהגות של תלישת השיער, וזה גורם ליותר רגשות שליליים וליותר תלישת שיער... וכך הלאה. לכן, חשוב מאד לטפל בבעיה ולקבל עזרה מקצועית! בדרך כלל הסובלים מהבעיה מנסים מאד לעזור לעצמם בדרכים שונות, ומגיעים לדרגת שיפור כלשהי. הגישה הביקורתית שאומרת: "קחי את עצמך בידיים!...את יכולה לשלוט בעצמך!" אינה יעילה, מהסיבה שהיא גורמת לעוד יותר תחושות אשמה ובושה, למצוקה, ולהגברה נוספת בהתנהגות הבעייתית כתוצאה מהרגשות השליליים שמתעוררים. הטיפולים המוכרים כיום לבעיה כוללים טיפול תרופתי וטיפול פסיכולוגי. לעיתים יש צורך במספר נסיונות תרופתיים עד למציאת תרופה מתאימה. תרופות שנמצאו יעילות כוללות למשל את אנפרניל, אפקסור, לוסטראל, ועוד. לעיתים נדרש שילוב של שתי תרופות להשגת יעילות טיפולית. חשוב להמשיך לנסות, בשיתוף פעולה עם פסיכיאטר/ית, למצוא את התרופה המתאימה לך, ולא להתייאש. סוג הטיפול הפסיכולוגי שנמצא יעיל הוא הטיפול ההתנהגותי (Behavioral Therapy). סוג זה של טיפול פסיכולוגי נותן למטופל כלים להבנה טובה יותר של הבעיה, וכלים להשגת שליטה טובה יותר בהתנהגויות הלא-רצויות. במהלכו המטופל/ת רוכש גם כלים התנהגותיים יעילים יותר להתמודדות במצבי לחץ, חרדה או עצב, אשר בהם בדרך כלל יש נטייה להגברה של תלישת השיער. אני מצרפת קישור לתשובה קודמת בנושא טריכוטילומניה שפורסמה באתר, וכוללת קישורים מעניינים: http://www.infomed.co.il/questions/q_112607_9.asp קרא עוד

 יש לי גולה כואבת באשך הימני, גיליתי אותה במישוש. אין לי מושג ממה זה. מה עלי לעשות?
יש לי גולה כואבת באשך הימני, גיליתי אותה במישוש. אין לי מושג ממה זה. מה עלי לעשות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ממצא חדש סמוך לאשך מחייב בדיקת רופא. עליך לפנות לרופא המשפחה או לאורולוג על מנת לבדוק את הממצא גם בבדיקה גופנית וגם בבדיקות עזר, כגון אולטרסאונד. חשוב לציין כי יכולות להיות סיבות רבות למסה סמוכה לאשך, והאבחנה תלויה במבנה של הממצא. ממצא עגול וכואב סמוך לאשך מתאים במקרים רבים להידרוצלה, שהינו שק קטן מלא בנוזל המצריך ניקוז או ניתוח תיקון. ממצא שאינו עגול, אלא יותר מפותל, ובדרך כלל אינו כואב, יכול להתאים לווריקוצלה, שהינה התרחבות כלי דם ורידיים סמוך לאשך. במקרים פחות שכיחים יכול להיות שמדובר בגידול המחייב בירור מעמיק יותר. רפואה שלמה ד"ר אמיר בר-שי - אינפומד קרא עוד

 נטלתי כמה כדורי  בונדורמין, במינון של חצי כדור, לפני שידעתי שאני בהריון. כשהבנתי שאני בהריון הפסקתי. האם בכך יש סכנה לעובר?
נטלתי כמה כדורי בונדורמין, במינון של חצי כדור, לפני שידעתי שאני בהריון. כשהבנתי שאני בהריון הפסקתי. האם בכך יש סכנה לעובר?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

על בטיחות בונדורמין (ברוטיזולאם) בזמן הריון תוכלי לקרוא באינדקס התרופות של אינפומד: http://www.infomed.co.il/drug3.asp?dID=63 קרא עוד

 כמה זמן מקסימום אפשר לחכות מסיום טיפול שורש ועד למבנה והכתר?  אני לאחר טיפול שורש ומנסה להיכנס להריון, ולכן חוששת לבצע את ההמשך בזמן ההריון.  בנוסף, הייתי בבדיקה במרפאת שיניים שונה מהמקום בו עברתי טיפול שורש, ושם נאמר לי שהטיפול נעשה לא מספיק קרוב לשורש.  האם טיפול שורש שלא מספיק קרוב לשורש יכול להיות בעייתי בהמשך למרות שכרגע אין כאבים?
כמה זמן מקסימום אפשר לחכות מסיום טיפול שורש ועד למבנה והכתר? אני לאחר טיפול שורש ומנסה להיכנס להריון, ולכן חוששת לבצע את ההמשך בזמן ההריון. בנוסף, הייתי בבדיקה במרפאת שיניים שונה מהמקום בו עברתי טיפול שורש, ושם נאמר לי שהטיפול נעשה לא מספיק קרוב לשורש. האם טיפול שורש שלא מספיק קרוב לשורש יכול להיות בעייתי בהמשך למרות שכרגע אין כאבים?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מומלץ לבצע מבנה ככל שניתן מהר לאחר טיפול השורש. במידה ויש צורך בכתר מומלץ לבצע כתר זמני בהקדם. איני ממליץ לך לדחות את ביצוע המבנה עד סיום ההריון. לגבי אורך טיפול השורש - אי הגעה לאורך הרצוי אינו מחייב כישלון של טיפול השורש אלא ירידה מסויימת באחוזי ההצלחה, וגם זה תלוי באיזו מידה טיפול השורש קצר מן הרצוי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שלא תמיד ניתן להגיע לאורך הרצוי. בברכה, ד"ר מיכאל אבא - רופא שיניים קרא עוד

רופאים מומלצים
פרופ' רונן דבי
פרופ' רונן דבי אורתופדיה
5.0
( 39 חוות דעת )
"תודה והערכה רבה על הּטיפול המקצועי והמסור ועל ההתייחסות לכל שאלה ונושא שעולה 🙏❤️"
פרופ' אמיר קוגלמן
פרופ' אמיר קוגלמן ילדים
מנהל המחלקה לטיפול נמרץ ילודים ופגים ומנהל מחלקת ילודים בית חולים רמב"ם
פרופ' אמנון זיסמן
פרופ' אמנון זיסמן אורולוגיה
אורולוג מנתח, מנהל המחלקה האורולוגית במרכז רפואי שמיר (אסף הרופא)
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו