שאלות ותשובות - עמוד 747
מאת: מערכת אינפומד
קולונוסקופיה וירטואלית היא בדיקה אמינה וכמעט משתווה לקולונוסקופיה רגילה בדיוק שלה. חסרונה הוא שהיא עלולה להחמיץ פוליפים שגודלם קטן מ-2 מ"מ, אך פוליפים כה קטנים הם לרוב חסרי משמעות. חיסרון נוסף הוא שלא ניתן לכרות פוליפ אם נמצא כזה ושלא ניתן לקחת ביופסיות. תדירות ביצוע הבדיקה משתנה ממטופל למטופל בהתאם לגילו, לרקע המשפחתי, למחלות רקע, לממצאים בבדיקות קודמות ועוד. ד"ר נועה גולדשר מינרבי - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אם הנתונים הם כפי שאתה אומר, אתה צודק לחלוטין. אתה יכול לעבור בדיקת דם לנוגדנים להרפס מסוג II, ואם התשובה תהיה חיובית זה יהיה חיזוק לכך שאתה אכן נושא את הנגיף. בברכה ד"ר איציק לוי רופא בכיר המרפאה לסיקור, מניעה וטיפול במחלות המועברות במגע מיני מומחה בפנימית, מחלות זיהומיות ומחלות המועברות במגע מיני קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
תופעת הלוואי השכיחה ביותר לאחר ניקור מותני היא כאב ראש, והיא מופיעה ב- 10-30% מן החולים העוברים את הפרוצדורה. כאב הראש נגרם עקב דליפת נוזל CSF, והלחץ שהוא מפעיל על איזורים הרגישים לכאב. הכאב אופייני באיזור המצח או העורף, והוא מופיע 24-48 שעות לאחר הפעולה. במקרים רבים מלווים כאבי הראש בבחילה, הקאות, סחרחורת, טינטון (צפצופים באזניים) והפרעות בראיה. הלחצים באוזניים עשויים להתאים לסימפטומים הנלווים, אולם בהחלט נראה כי משך הזמן שהסימפטומים נמשכים - ארוך מדי. חשוב גם לדעת מהי האינדיקציה שבעטיה בוצע הניקור, ומה היו התוצאות. אני ממליצה לך לפנות אל רופא א.א.ג. כדי שיבדוק אותך. בהצלחה. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
לא ציינת מה הייתה ההמלצה של הרופאה המטפלת. באופן עקרוני, אחרי גרידה מומלץ לחכות למחזור הבא, ואז להתחיל שוב בנסיונות. מכיוון שכבר עברו ארבעה שבועות, המחזור ודאי יגיע בהקדם, כך שלא תצטרכי לחכות הרבה זמן. במהלך גרידה מבצעים הרחבה של הנרתיק. בדרך כלל זוהי הרחבה מינימלית והנרתיק חוזר לעצמו. אם בעקבות הגרידה הפסיקו לך הכאבים בזמן חדירה, לפחות הרווחת מזה משהו. קשה לי לומר אם מצב זה יישאר או יחזור לקדמותו. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
הבעיה מורכבת וחסר לי מידע כדי לתת לך תשובות מדויקות. התשובות לשאלותיך תלויות ברמת הנזק למוח עקב הדימום, שייראה ב- CT או ב- MRI, כמות הדימום, סוג הניתוחים שעברה ומצבה הגופני הכללי לפני ואחרי התאונה. לרוב, לא ניתן לדעת במדויק את סיכוי ההתעוררות, אך אם אין פגיעה מוחית והדם נוקז ואין כעת לחץ על המוח, סיכויי ההתעוררות וההחלמה גבוהים. בנוסף, אם היא מגיבה לכאב ולאור, אלה סימנים טובים. לגבי אם היא שומעת את דבריך או את סביבתה, כיום סבורים כי האדם בתרדמת אינו שומע או זוכר את הקורה סביבו, אך בכל זאת מגיב במידה מסוימת לקול מוכר, בתחושת רגיעה וכדומה. עם זאת, ישנם אנשים שהתעוררו מתרדמת ודיווחו כי הם זוכרים את מה שהתרחש סביבם. ידוע שהחוש שנפגע אחרון כאשר האדם נמצא בתרדמת הוא חוש השמיעה, אך כמובן שהכל תלוי במידת הנזק המוחי. רצוי לשאול את הרופאים הנוירולוגים המטפלים לגבי הנזק המוחי, כי לצערי אין לי מספיק מידע. בהצלחה. ד"ר נעמה זנזורי - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
נוגדנים מסוג IGG מעידים על מחלה בעבר, ועל הימצאות נוגדנים מתאימים בגוף. נוגדנים מסוג IGM מעידים על מחלה בהווה. על פי תוצאות הבדיקה, נראה שמדובר במחלה שנגרמה על ידי הווירוס אפשטין-בר, ושחלית בה בעבר. מידע נוסף תוכלי למצוא כאן: http://www.infomed.co.il/questions/q_101806_4.htm קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
כל עוד הקוצים אינם שם, ואינך סובל מתופעות אלרגיות קשות - הכוללות, לדוגמה, קוצר נשימה או פריחה מפושטת, הטיפול הוא שטיפה במי מלח או חומץ. הדקירה אמורה להתרפא תוך זמן קצר. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
חוסר באנזים G6PD הוא פגם גנטי שבו, עקב מחסור באנזים גלוקוז-6-פוספאט-דהידרוגנאז נפגם תיקון נזק לתאי דם אדומים במהלך מחלה זיהומית או אחרי אכילת מזונות מסוימים (פול) או נטילת תרופות מסוימות. אם יש חשיפה למרכיבים האסורים, או במצב של זיהום, ומתפתחים סימנים של אנמיה כמו חולשה, חיוורון, שתן כהה, עייפות, צהבת או נשימה מואצת, וצריך לקבל טיפול רפואי באורח מיידי. חום גבוה אינו חלק מתופעות הלוואי של חשיפה למרכיבים אסורים אלו. שימוש ברספרים שנוי במחלוקת לחולים עם חסר G6PD. רספרים ( טרימתופרים - סולפאמתוקסאזול) היא תרופה שהיתה ברשימת התרופות האסורות לשימוש באנשים עם חסר ב- G6PD שהוציאה ההסתדרות הרפואית בישראל, אך לאחרונה הוחלט כי היא ניתנת לשימוש באנשים אלה, כך שלא נראה שהתגובה של בנך של חום גבוה קשורה לטיפול שקיבל. עדיין, ישנם מקומות שבהם לא ממליצים על שימוש בתרופה זו בחולי G6PD. סביר יותר כי החום הגבוה היה קשור למחלה חיידקית חריפה, שבגללה קיבל בנך את הטיפול ברספרים. רספרים אינו מיועד לטיפול במחלות ויראליות, שכן היא נחשבת לאנטיביוטיקה, כלומר פועלת נגד חיידקים. את רשימת התרופות המלאה שניתנות לשימוש בחולים עם חסר ב- G6PD תמצאי כאן: http://www.infomed.co.il/news/n_010303_1.htm קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
על פי התיאור וללא בדיקה גופנית, קשה לדעת מהי הבעיה. אשך שהיה במקומו בשק האשכים ובהמשך עלה חזרה הוא תופעה לא נדירה. לעיתים אין כל צורך בטיפול, אך לעיתים יש צורך בתיקון כירורגי פשוט על מנת למנוע היווצרות של בקע. בנוסף, היותו של אשך זה קטן עשויה להוות אינדיקציה לקיבוע האשך לשק על מנת למנוע פגיעה בפוריותו. המצב מצריך בדיקה של רופא המשפחה שלך, והפניה לאורולוג בקופת החולים. איחולי בריאות ד"ר נועה גולדשר מינרבי - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
מומחה לכירורגיה כללית קרא עוד