דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 756

התסמינים של מחלת אלצהיימר כוללים פגיעה איטית והדרגתית בזיכרון,  ביכולת החשיבה, ביכולת השיפוט, ביכולת לדבר ולתקשר, וביכולת לבצע  פעולות שגרתיות ויומיומיות. בנוסף שכיחים שינויים בתפיסה ובהתנהגות,  ועליה בחרדה, עצבנות ואי-שקט, הזיות ומחשבות שווא.   המחלה בד"כ מתחילה לאט כשהתסמין הראשון הוא שיכחה - קשה לזכור  אירועים, פעילויות שונות, שמות מוכרים. עם הזמן המחלה פוגעת ביכולת  לתפקד והחולים מתקשים להבין, לדבר, לקרוא ולכתוב.   הארגון האמריקאי לאלצהיימר: http://www.alzheimers.org/pubs/sevensigns.htm  פיתח 7 סימני אזהרה לאלצהיימר שעשויים לעזור לבני המשפחה לדעת אם  ייתכן ומדובר במחלה, ולהפנות את החולה לטיפול:   1. חזרה על אותה שאלה פעם אחר פעם.  2. חזרה על אותו סיפור שוב ושוב.  3. שיכחה של איך מתקנים דברים, איך מבשלים, איך עושים כל פעולה  שפעם נעשתה ללא קושי באופן שגרתי.  4. חוסר יכולת לשלם חשבונות ולהבין איך להסתדר כספית.  5. הליכה לאיבוד בסביבה מוכרת, שימת חפצים במקומות הלא מתאימים.  6. הזנחה עצמית - לא מתקלחים, לובשים אותם בגדים.  7. הסתמכות מוחלטת על מישהו קרוב לעשות החלטות שנעשו באופן עצמאי  בעבר.   תוכלי לקרוא עוד על המחלה כאן   http://www.alz-il.net/?page_name=mazealz/dementia.html
התסמינים של מחלת אלצהיימר כוללים פגיעה איטית והדרגתית בזיכרון, ביכולת החשיבה, ביכולת השיפוט, ביכולת לדבר ולתקשר, וביכולת לבצע פעולות שגרתיות ויומיומיות. בנוסף שכיחים שינויים בתפיסה ובהתנהגות, ועליה בחרדה, עצבנות ואי-שקט, הזיות ומחשבות שווא. המחלה בד"כ מתחילה לאט כשהתסמין הראשון הוא שיכחה - קשה לזכור אירועים, פעילויות שונות, שמות מוכרים. עם הזמן המחלה פוגעת ביכולת לתפקד והחולים מתקשים להבין, לדבר, לקרוא ולכתוב. הארגון האמריקאי לאלצהיימר: http://www.alzheimers.org/pubs/sevensigns.htm פיתח 7 סימני אזהרה לאלצהיימר שעשויים לעזור לבני המשפחה לדעת אם ייתכן ומדובר במחלה, ולהפנות את החולה לטיפול: 1. חזרה על אותה שאלה פעם אחר פעם. 2. חזרה על אותו סיפור שוב ושוב. 3. שיכחה של איך מתקנים דברים, איך מבשלים, איך עושים כל פעולה שפעם נעשתה ללא קושי באופן שגרתי. 4. חוסר יכולת לשלם חשבונות ולהבין איך להסתדר כספית. 5. הליכה לאיבוד בסביבה מוכרת, שימת חפצים במקומות הלא מתאימים. 6. הזנחה עצמית - לא מתקלחים, לובשים אותם בגדים. 7. הסתמכות מוחלטת על מישהו קרוב לעשות החלטות שנעשו באופן עצמאי בעבר. תוכלי לקרוא עוד על המחלה כאן http://www.alz-il.net/?page_name=mazealz/dementia.html
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

התסמינים של מחלת אלצהיימר כוללים פגיעה איטית והדרגתית בזיכרון, ביכולת החשיבה, ביכולת השיפוט, ביכולת לדבר ולתקשר, וביכולת לבצע פעולות שגרתיות ויומיומיות. בנוסף שכיחים שינויים בתפיסה ובהתנהגות, ועליה בחרדה, עצבנות ואי-שקט, הזיות ומחשבות שווא. המחלה בד"כ מתחילה לאט כשהתסמין הראשון הוא שיכחה - קשה לזכור אירועים, פעילויות שונות, שמות מוכרים. עם הזמן המחלה פוגעת ביכולת לתפקד והחולים מתקשים להבין, לדבר, לקרוא ולכתוב. הארגון האמריקאי לאלצהיימר: http://www.alzheimers.org/pubs/sevensigns.htm פיתח 7 סימני אזהרה לאלצהיימר שעשויים לעזור לבני המשפחה לדעת אם ייתכן ומדובר במחלה, ולהפנות את החולה לטיפול: 1. חזרה על אותה שאלה פעם אחר פעם. 2. חזרה על אותו סיפור שוב ושוב. 3. שיכחה של איך מתקנים דברים, איך מבשלים, איך עושים כל פעולה שפעם נעשתה ללא קושי באופן שגרתי. 4. חוסר יכולת לשלם חשבונות ולהבין איך להסתדר כספית. 5. הליכה לאיבוד בסביבה מוכרת, שימת חפצים במקומות הלא מתאימים. 6. הזנחה עצמית - לא מתקלחים, לובשים אותם בגדים. 7. הסתמכות מוחלטת על מישהו קרוב לעשות החלטות שנעשו באופן עצמאי בעבר. תוכלי לקרוא עוד על המחלה כאן http://www.alz-il.net/?page_name=mazealz/dementia.html [02/07/2004] קרא עוד

 מכר שלי מאושפז בביה"ח לאחר שעורו שינה גוון לצהוב והוא מגרד מאוד.  הגירוד גורם לפצעים בכל גופו כמו חצ'קונים. יש ירידה במשקל וחוסר  תיאבון. כל תוצאות הבדיקות במשך שבועיים לא העלו דבר. האם יש כיוון  בדיקה או איבחון שנראה לך, האם זה יכול להיות YELLOW FEVER ?
מכר שלי מאושפז בביה"ח לאחר שעורו שינה גוון לצהוב והוא מגרד מאוד. הגירוד גורם לפצעים בכל גופו כמו חצ'קונים. יש ירידה במשקל וחוסר תיאבון. כל תוצאות הבדיקות במשך שבועיים לא העלו דבר. האם יש כיוון בדיקה או איבחון שנראה לך, האם זה יכול להיות YELLOW FEVER ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

האמת היא שלא, זה לא נשמע כמו קדחת צהובה, אך כמובן שהאבחנה יכולה להתבסס אך ורק על סמך הבדיקות המדויקות של מכרך- לדוגמה - רמת בילירובין ישיר מול לא ישיר, רמת אנזימי כבד שונים, תפקודי קרישת הדם, בדיקות הדמיה ועוד. קדחת צהובה היא מחלה ויראלית שנמצאת רק באפריקה ובחלקים מדרום אמריקה. תסמיניה הם חום גבוה, צמרמורות, כאבי ראש ושרירים, ועשויה לגרום לכשל כבד שגורם לצהבת. במקרה של חברך נשמע שמדובר במחלה אחרת. אנא התייעץ עם רופאי המחלקה. קרא עוד

 ביצעתי צילום רנטגן והאורתופד אמר לי שזזה לי חוליה בגב התחתון ושלח אותי לעשות CT שתוצאותיה הם:  אין עדות לתמט או דיסלוקציה.  ספונדילוליזיס אחורי של S1 דרגה 1-2  ספונדילוליזיס דו"צ של L5  פרט לכך אין עדות לממצא גרמי   מה זה אומר? האורתופד אומר שזזה לי חוליה והאזור לידה נחלש וצריך לבצע פיזיותרפיה לחיזוק כדי שהחוליה לא תזוז יותר, ושלא ניתו להחזיר את החוליה למקומה.   הוא אסר עלי פעילות ספורטיבית של ריצה וקפיצה.  האם זה לתמיד, כי אני חובב כדורסל וטניס.
ביצעתי צילום רנטגן והאורתופד אמר לי שזזה לי חוליה בגב התחתון ושלח אותי לעשות CT שתוצאותיה הם: אין עדות לתמט או דיסלוקציה. ספונדילוליזיס אחורי של S1 דרגה 1-2 ספונדילוליזיס דו"צ של L5 פרט לכך אין עדות לממצא גרמי מה זה אומר? האורתופד אומר שזזה לי חוליה והאזור לידה נחלש וצריך לבצע פיזיותרפיה לחיזוק כדי שהחוליה לא תזוז יותר, ושלא ניתו להחזיר את החוליה למקומה. הוא אסר עלי פעילות ספורטיבית של ריצה וקפיצה. האם זה לתמיד, כי אני חובב כדורסל וטניס.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ספונדילוליזיס הוא סוג של שבר מאמץ של הלוחיות האחוריות של החוליה שגורמים לגלישה של שתי חוליות אחת על גבי השניה (ספונדילוליסטזיס) וגורמים לחוליה לאבד מיציבותה ומחוזקה הטבעי. הטיפול ברוב המכריע שמרני וללא ניתוח. יש לעשות פיזיותרפיה ותרגילים מבוקרים לחיזוק שרירי הגב והבטן, דבר שיתרום להגברת יציבות עמוד השדרה. יש להפחית עומס יתר מהגב ולהימנע מלהגזים למשל בקפיצות, הטיות הגב לצדדים ולאחור, אולם לא צריך להימנע בכלל מספורט. אני מציעה לפנות לפיזיותרפיסט ולהישאר במעקב אורתופדי. לקריאה נוספת: http://orthoinfo.aaos.org/fact/thr_report.cfm?Thread_I...=Spine קרא עוד

 אני סובלת מיתר לחץ דם, ורציתי לשאול מה ההבדל בין שתי התרופות  atenolol ו-  metoprolol לטיפול בבעיה ומדוע עדיף להשתמש בכל אחת מהן. לאיזו אוכלסייה כל תרופה מתאימה יותר ולאיזו כל אחת מהן מזיקה?
אני סובלת מיתר לחץ דם, ורציתי לשאול מה ההבדל בין שתי התרופות atenolol ו- metoprolol לטיפול בבעיה ומדוע עדיף להשתמש בכל אחת מהן. לאיזו אוכלסייה כל תרופה מתאימה יותר ולאיזו כל אחת מהן מזיקה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

שתי התרופות הן מאותה קבוצה, משפחת חוסמי בטא. רצפטורים מסוג בטא נמצאים גם בלב (שם חסימה שלהן גורמת להאטה בקצב הלב) וגם בריאות (שם חסימתם גורמת להיצרות של דרכי הנשימה). אם תרופה כזאת ניתנת למישהו עם אסתמה, זה יכול לגרום להיצרות בלתי רצויה של דרכי הנשימה שגם ככה נוטות לכך. יש תרופות שהן קרדיו-סלקטיביות, כלומר חוסמות רצפטורים מסוג בטא רק בלב, או בעיקר בלב. את אלה ניתן לתת (אבל גם אז צריך להיזהר) לחולים עם אסתמה, דלקת סימפונות ומחלות ריאה אחרות. מטופרולול וגם אטנולול הן קרדיו-סלקטיביות, כלומר, עובדות יותר על הלב ופחות על הריאות, כך שאת שתיהן ניתן לתת גם לחולים עם מחלות ריאה. אין הבדל גדול בין שתיהן. את יכולה לקרוא על כל אחת מהן באתר. ד"ר שירי אורי - אינפומד קרא עוד

 בעלי נוטל רסיטל לדיכאון קל. אנו מעוניינים להיכנס להריון. האם זה יכול להשפיע על ייצור זרע? האם כדאי שיפסיק לתקופה קצרה?
בעלי נוטל רסיטל לדיכאון קל. אנו מעוניינים להיכנס להריון. האם זה יכול להשפיע על ייצור זרע? האם כדאי שיפסיק לתקופה קצרה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לרסיטל אין כל השפעה על ייצור הזרע, תופעת הלוואי היחידה שקשורה למערכת המין היא הפרעה בתפקוד המיני או אין-אונות, ואף היא נדירה. אין כל צורך בהפסקת התרופה, נסו להיכנס להריון ובהצלחה. תוכלי לקרוא על התרופה ותופעות הלוואי שלה בקישור הבא: http://infomed.co.il/drug1.asp?dID=293 קרא עוד

 1. האם שתיה של סודה קאוסטית בתמיסה יכולה לגרום ל: כיב פפטי (אולקוס), בקע סרעפתי גולש, ריפלוקס, ארוזיות בקיבה ?  2. בקע סרעפתי גולש בגודל קטן מ- 5 ס"מ יכול לגרום לריפלוקס?  3. תוך כמה זמן מרגע ביצוע בדיקת הגסטרוסקופיה ניתן לגלות את חיידק ההליקובקטר פילורי ?  4. צילום קיבה ע"י בריום מסוגל לזהות בקע סרעפתי גולש וכיב בתריסריון? אם הצילום לא הצליח לזהות ולאחר שבועיים בדיקת גסטרו כן זיהתה, מה זה אומר? שבזמן הצילום הכיב והבקע היו קטנים ולכן לא התגלו? אם כן - מדוע גדלו?
1. האם שתיה של סודה קאוסטית בתמיסה יכולה לגרום ל: כיב פפטי (אולקוס), בקע סרעפתי גולש, ריפלוקס, ארוזיות בקיבה ? 2. בקע סרעפתי גולש בגודל קטן מ- 5 ס"מ יכול לגרום לריפלוקס? 3. תוך כמה זמן מרגע ביצוע בדיקת הגסטרוסקופיה ניתן לגלות את חיידק ההליקובקטר פילורי ? 4. צילום קיבה ע"י בריום מסוגל לזהות בקע סרעפתי גולש וכיב בתריסריון? אם הצילום לא הצליח לזהות ולאחר שבועיים בדיקת גסטרו כן זיהתה, מה זה אומר? שבזמן הצילום הכיב והבקע היו קטנים ולכן לא התגלו? אם כן - מדוע גדלו?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לשאלתך הראשונה, בליעת סודה קאוסטית - במידה ותגיע לקיבה תגרום לכל נזק אפשרי ברמה הגרועה ביותר, אבל הנזק יתחיל עוד הרבה קודם ברמת בית הבליעה והוושט, בכוויות קשות ביותר כבר בבליעה קטנה של החומר. לשאלתך השניה, בקע גולש בגודל של 5 סמ אינו קטן כל כך ועלול לגרום לריפלוקס. בדיקת רנטגן עם בליעת בריום בדרך כלל מראה בבירור ממצא זה של בקע וכיב בתריסריון. אם הוא קטן, הבדיקה האנדוסקופית תראה יותר בבהירות. ממצאים כאלה אינם משתנים במהירות, כמו במשך הזמן שעבר בין בדיקה לבדיקה. ד"ר משה ארוך - רופא משפחה קרא עוד

 הבת שלי סובלת זה חודש משיעול חזק ויבש המלווה בהקאות מדי פעם וחנק, בעיקר בשעות הערב והלילה, גם מתוך שינה בלילה. אף רופא בקופת החולים אינו יודע לספר לנו ממה הילדה סובלת ורק סתם "דוחפים" לה כל מיני סירופים ואינהלציה וכלום לא קורה. למי בדיוק עלינו לפנות, מה לעשות, האם התופעה מוכרת לך, והאם יש טיפול לזה?
הבת שלי סובלת זה חודש משיעול חזק ויבש המלווה בהקאות מדי פעם וחנק, בעיקר בשעות הערב והלילה, גם מתוך שינה בלילה. אף רופא בקופת החולים אינו יודע לספר לנו ממה הילדה סובלת ורק סתם "דוחפים" לה כל מיני סירופים ואינהלציה וכלום לא קורה. למי בדיוק עלינו לפנות, מה לעשות, האם התופעה מוכרת לך, והאם יש טיפול לזה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

שיעול בילדים מתחלק לשתי קבוצות עיקריות: אקוטי וכרוני. שיעול כרוני הוא בדרך כלל שיעול יום-יומי במשך תקופה שבין ארבעה לשישה שבועות. הסיבות לשיעול כרוני בילדים רבות ומגוונות. להלן רשימה חלקית שלהן: מחלות אלרגיות: אסתמה, post nasal drip syndrome זיהומים כרוניים בדרכי הנשימה במחלות כמו ציסטיק פיברוזיס, סינוסיטיס, מורסות (אבצסים) של הריאה, זיהום פטרייתי, ויראלי או חיידקי, איידס. חשיפה לחומרים שמגרים את דרכי הנשימה: עישון, חומרים כימיים שונים, תרופות או כימיקלים שונים. גוף זר בדרכי הנשימה. החזר קיבתי-ושטי או gastro-esophageal reflux. בעיות אנטומיות בחיבור ושט-קנה נשימה. לנסיבות בהן השיעול מחמיר גם יש משמעות. לדוגמה, שיעול אשר מחמיר במהלך הלילה יכול להצביע על מחלה אלרגית או אלרגיה לחומרים אשר מצויים בחדרו של הילד. שיעול אשר מופיע בהתקפים של כמה דקות ונרגע לאחר מכן יכול להצביע על גוף זר בדרכי הנשימה או על זיהומים שונים בדרכי הנשימה (ציסטיק פיברוזיס). לאופי השיעול עצמו ישנה גם משמעות: האם הוא "נבחני", שקט, מלווה בהפרשות או יבש, מלווה בחום גבוה או שלשולים, ורשימת המאפיינים עוד ארוכה. אם בתך עדיין סובלת משיעולים כרוניים, אני ממליץ לשוב לרופא הילדים ולהתעקש על המשך בירור מקיף, שיכלול הפנייה למומחה ריאות ואלרגיות על מנת שתוכלו להגיע לאבחנה ולהמשך טיפול מתאים. בברכה, ד"ר עידו ווליניץ - אינפומד קרא עוד

 אני בת 30. בחודש הבא אני יוצאת לחופשה בחו"ל, ופניתי לרופא שלי כדי להתייעץ איתו לגבי דחיית המחזור החודשי. הוא רשם לי מרשם לפרימולוט נור (2 כדורים ביום למשך 10 ימים). אני לא משתמשת באמצעי מניעה כי ברצוני להיכנס להריון. האם מותר לקחת את הכדורים גם אם יתכן שאני בתחילת הריון? הרופא ענה לי שאין כל מניעה, לקחת אבל אני די חוששת. מה לעשות?
אני בת 30. בחודש הבא אני יוצאת לחופשה בחו"ל, ופניתי לרופא שלי כדי להתייעץ איתו לגבי דחיית המחזור החודשי. הוא רשם לי מרשם לפרימולוט נור (2 כדורים ביום למשך 10 ימים). אני לא משתמשת באמצעי מניעה כי ברצוני להיכנס להריון. האם מותר לקחת את הכדורים גם אם יתכן שאני בתחילת הריון? הרופא ענה לי שאין כל מניעה, לקחת אבל אני די חוששת. מה לעשות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

פרימולוט-נור הוא תכשיר המכיל נוראתיסטרון השייך למשפחת הפרוגסטוגנים, והוא ניתן לבד או בשילוב עם אסטרוגנים לטיפול בהפרעות גינקולוגיות כגון מחזור חודשי לא סדיר, דימום יתר בווסת, אנדומטריוזיס, תסמונת קדם-וסתית ואל-וסת ראשונית ומשנית. שכיח שמשתמשים בתכשיר לצורך דחיית הווסת, ומשתמשים בו גםבמינון גבוה לטיפול בסרטן השד. לפי מחקרים שנעשו בבעלי-חיים, יש עדות לנזק רציני לעובר כתוצאה משימוש בתרופה בהריון, ולכן השימוש בה במהלך ההריון אסור. מידע נוסף לגבי הטיפול תוכלי למצוא כאן: http://www.infomed.co.il/drug1.asp?dID=460 קרא עוד

 התחלתי לקבל סרוקסאט וקלונקס בגלל התקף חרדה. שאלתי היא, האם יש חשיבות לצמידות נטילת התרופות (מה פרק הזמן שניתן להמתין בין לקיחת הקלונקס ללקיחת הסרוקסאט)?
התחלתי לקבל סרוקסאט וקלונקס בגלל התקף חרדה. שאלתי היא, האם יש חשיבות לצמידות נטילת התרופות (מה פרק הזמן שניתן להמתין בין לקיחת הקלונקס ללקיחת הסרוקסאט)?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אין שום צורך לקחת את התרופות ביחד. הסרוקסאט ניתן לטיפול בבעיה, ויש לקחת אותו מדי יום, כדי שבעוד שבועיים-שלושה תרד תדירות התקפי החרדה או שהם יחלפו לחלוטין. הקלונקס הוא טיפול סימפטומטי, שנועד לטיפול בהתקף כאשר הוא מתרחש, או למניעתו. קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר עמית דרוין
ד"ר עמית דרוין פנימית
4.9
( 18 חוות דעת )
"רופא מאוד מקצועי ונעים"
ד"ר אבשלום (אבשי) ליבוביץ'
ד"ר אבשלום (אבשי) ליבוביץ' פנימית
4.9
( 22 חוות דעת )
"טפול ענייני עם הרבה סבלנות והבנה. עזר לי מאד"
ד"ר יצחק שוחט
ד"ר יצחק שוחט אף אוזן גרון וכירורגיית ראש-צוואר
5
( 9 חוות דעת )
"אני מאוד מרוצה"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו