דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 795

 אבי בן 63. לפני חמישה חודשים הוא עבר אוטם שריר לב חריף ובעקבותיו עבר צנתור. במהלכו הוחדרו שני סטנטים.   זמן לא רב לאחר ששוחרר לביתו הרגיש נפיחות בפלג גופו התחתון, ובהתערבות רופא פרטי הובהל לבית החולים, שם התגלתה אצירת שתן של כ-5 ליטר. אבי מחובר מאז ועד היום לקתטר.   כיום הוא מטופל בתרופות אבודרט וקומדין עקב קרישי דם שנתגלו. הערמונית שלו שטוחה אבל עם בליטה.   האם מוכרת תופעה של סיבוך אורולוגי לאחר צנתור? אציין שאבי מקבל טיפול תרופתי נסיוני שנקרא "פלאטו" בבית החולים פוריה בטבריה, והטיפול הופסק לאחר שהתגלתה ההסתבכות.    אני מצטער על כך שאביך שוחרר עם אצירת שתן של 5 ליטר. הבעיה מוכרת וקשורה לאירוע חד, לפעולה רפואית או לניתוח, אך גם לתרופות שונות. אני לא מכיר את הפרוטוקול הרפואי הניסויי שאביך מקבל, ולכן לא אוכל לחוות את דעתי. להבא רצוי לכתוב פרוטוקול או את שם התרופה באנגלית.   אני ממליץ לפנות לייעוץ אורולוגי לשם הערכת המצב ולצורך בדיקות נוספות וטיפול בבעיה שנוצרה.   בברכה   ד"ר נחום ורבין
אבי בן 63. לפני חמישה חודשים הוא עבר אוטם שריר לב חריף ובעקבותיו עבר צנתור. במהלכו הוחדרו שני סטנטים. זמן לא רב לאחר ששוחרר לביתו הרגיש נפיחות בפלג גופו התחתון, ובהתערבות רופא פרטי הובהל לבית החולים, שם התגלתה אצירת שתן של כ-5 ליטר. אבי מחובר מאז ועד היום לקתטר. כיום הוא מטופל בתרופות אבודרט וקומדין עקב קרישי דם שנתגלו. הערמונית שלו שטוחה אבל עם בליטה. האם מוכרת תופעה של סיבוך אורולוגי לאחר צנתור? אציין שאבי מקבל טיפול תרופתי נסיוני שנקרא "פלאטו" בבית החולים פוריה בטבריה, והטיפול הופסק לאחר שהתגלתה ההסתבכות. אני מצטער על כך שאביך שוחרר עם אצירת שתן של 5 ליטר. הבעיה מוכרת וקשורה לאירוע חד, לפעולה רפואית או לניתוח, אך גם לתרופות שונות. אני לא מכיר את הפרוטוקול הרפואי הניסויי שאביך מקבל, ולכן לא אוכל לחוות את דעתי. להבא רצוי לכתוב פרוטוקול או את שם התרופה באנגלית. אני ממליץ לפנות לייעוץ אורולוגי לשם הערכת המצב ולצורך בדיקות נוספות וטיפול בבעיה שנוצרה. בברכה ד"ר נחום ורבין
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מומחה לכירורגיה כללית קרא עוד

 אני בת 38. לפני כמה שנים אבחנו אצלי היפרתירואידיזם. תחילה קיבלתי טיפול של  פרופילתיוציל למשך שנתיים, הבלוטה חזרה לעצמה, ומאז הפסקתי ליטול תרופות בלא להיוועץ עם הרופא. לאחר שנה הבעיה חזרה. רזיתי הרבה (זה דווקא נחמד) והתחלתי ליטול שוב את התרופות, אם כי לא באופן עקבי. לא מזמן ערכתי בדיקות דם, שלפיהם רמת  ה- TSH במצב לא טוב, ואילו רמת  ה- T3 ורמת  ה- T4 מאוזנות:   TSH 0.03  T3 5.3  T4 12.4   הפעם לא רק שלא רזיתי אלא עליתי משמעותית במשקל (7 ק"ג). לאחרונה גם שמתי לב כי כדור העין בולט מעט ויש לי הרגשה של עיניים נפוחות, כאילו לאחר בכי. השינוי שווה בשתי העיניים, וזה מאד מפריע לי אסתטית.   האם פרופילתיוציל עדיף על  מרקפטיזול? האם הוא חזק יותר או מתאים יותר לטיפול בבעיה שלי? האם העיניים יחזרו להיות כשהיו, או שאין מה לעשות וזה נשאר כך? לפני כן לא היתה לי כל בעיה של בלט עין למרות שהבלוטה לא היתה מאוזנת. בהקשר לכך, מתי מומלץ טיפול ביוד רדיואקטיבי? האם טיפול זה יגרום לעיניים לחזור לעצמן ולבעיית הבלוטה להיפתר?   לא מזמן ערכתי  בדיקת מיפוי עצמות עקב בעיה בגב תחתון, רציתי לדעת האם יש קשר בין החומר המוזרק לווריד לבעיה שלי? האם מצבי הוחמר עקב כך? האם מומלץ לעבור לטיפול נתורופתי במצבי, או להמשיך עם הטיפול התרופתי?
אני בת 38. לפני כמה שנים אבחנו אצלי היפרתירואידיזם. תחילה קיבלתי טיפול של פרופילתיוציל למשך שנתיים, הבלוטה חזרה לעצמה, ומאז הפסקתי ליטול תרופות בלא להיוועץ עם הרופא. לאחר שנה הבעיה חזרה. רזיתי הרבה (זה דווקא נחמד) והתחלתי ליטול שוב את התרופות, אם כי לא באופן עקבי. לא מזמן ערכתי בדיקות דם, שלפיהם רמת ה- TSH במצב לא טוב, ואילו רמת ה- T3 ורמת ה- T4 מאוזנות: TSH 0.03 T3 5.3 T4 12.4 הפעם לא רק שלא רזיתי אלא עליתי משמעותית במשקל (7 ק"ג). לאחרונה גם שמתי לב כי כדור העין בולט מעט ויש לי הרגשה של עיניים נפוחות, כאילו לאחר בכי. השינוי שווה בשתי העיניים, וזה מאד מפריע לי אסתטית. האם פרופילתיוציל עדיף על מרקפטיזול? האם הוא חזק יותר או מתאים יותר לטיפול בבעיה שלי? האם העיניים יחזרו להיות כשהיו, או שאין מה לעשות וזה נשאר כך? לפני כן לא היתה לי כל בעיה של בלט עין למרות שהבלוטה לא היתה מאוזנת. בהקשר לכך, מתי מומלץ טיפול ביוד רדיואקטיבי? האם טיפול זה יגרום לעיניים לחזור לעצמן ולבעיית הבלוטה להיפתר? לא מזמן ערכתי בדיקת מיפוי עצמות עקב בעיה בגב תחתון, רציתי לדעת האם יש קשר בין החומר המוזרק לווריד לבעיה שלי? האם מצבי הוחמר עקב כך? האם מומלץ לעבור לטיפול נתורופתי במצבי, או להמשיך עם הטיפול התרופתי?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לא הבנתי משאלתך אם חזרת לטיפול תרופתי. אם לא חזרת לטיפול תרופתי ואינך במעקב של אנדוקרינולוג, לא ניתן לעזור לך, וודאי שלא לפתור את בעיית הבלט. לכן, ראשית עלייך לחזור לטיפול תרופתי קבוע ומסודר במעקב צמוד של אנדוקרינולוג. בלט בעיינים (אקסופתלמוס) הוא תופעה ידועה של יתר פעילות של בלוטת התריס. לצערי, לאחר שהוא מופיע הוא לא נעלם. אבל בטיפול תרופתי קבוע הבלט לא מחמיר. מיפוי העצמות לא משפיע על תפקוד הבלוטה. מעבר לטיפול נתורופתי נתון לשיקולך בלבד. אני רופאה קונבנציונאלית ומאמינה שהטיפול המקובל הוא טיפול תרופתי, ואין שום הוכחה שטיפול נתורופתי באמת עוזר. ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 עברתי הפלה טבעית בשבוע 8 של ההריון (טופלתי בציטוטקס ללא גרידה):  א. האם וירוס שכלל כאבי בטן יכל להוות סיבה להפלה?  ב. מה הזמן המומלץ לחכות בכדי להתחיל הריון נוסף?
עברתי הפלה טבעית בשבוע 8 של ההריון (טופלתי בציטוטקס ללא גרידה): א. האם וירוס שכלל כאבי בטן יכל להוות סיבה להפלה? ב. מה הזמן המומלץ לחכות בכדי להתחיל הריון נוסף?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לא סביר שהסיבה להפלה היתה ויראלית. מומלץ לחכות חודשיים- שלושה לפני כניסה להריון נוסף. קרא עוד

 אני בן 49, עובד בעבודה משרדית, עושה פעילות ספורטיבית (ריצה) 4-3 פעמים בשבוע למרחק של 15-10 ק"מ כל פעם. לפני כשבוע, בלילה, התחיל כאב בצד שמאל בחזה. הכאב ממוקד בנקודה מסוימת. אני מרגיש את הכאב בעיקר בלילה, כשאני שוכב במיטה. במשך היום הכאב עמום או לא מורגש כלל, אבל חוזר בלילה.   הפסקתי את הפעילות הספורטיבית למשך כשבוע. לאחר מכן המשכתי לטווחים קצת יותר קצרים, ואני מרגיש קצת כבדות בפעילות.   עברתי בדיקות ואלה התוצאות: דופק במנוחה - 67, אקג - תקין, צילום חזה - תקין.   מה הכאב ואיך נפטרים ממנו?
אני בן 49, עובד בעבודה משרדית, עושה פעילות ספורטיבית (ריצה) 4-3 פעמים בשבוע למרחק של 15-10 ק"מ כל פעם. לפני כשבוע, בלילה, התחיל כאב בצד שמאל בחזה. הכאב ממוקד בנקודה מסוימת. אני מרגיש את הכאב בעיקר בלילה, כשאני שוכב במיטה. במשך היום הכאב עמום או לא מורגש כלל, אבל חוזר בלילה. הפסקתי את הפעילות הספורטיבית למשך כשבוע. לאחר מכן המשכתי לטווחים קצת יותר קצרים, ואני מרגיש קצת כבדות בפעילות. עברתי בדיקות ואלה התוצאות: דופק במנוחה - 67, אקג - תקין, צילום חזה - תקין. מה הכאב ואיך נפטרים ממנו?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הבירור של הכאבים בחזה נועד לזהות גורמים מסכני חיים (כדוגמת מחלת עורקים כלילית) המצריכים טיפול מיידי, לעומת גורמים אחרים. מחלת לב כלילית מזוהה על פי רוב בבדיקת אקג, אשר מראה שינויים אופייניים למצב זה. כאשר יש פרטי רקע המעלים חשד למחלה כלילית, כדוגמת גיל, סיפור משפחתי של מחלות לב, אירוע קודם אצל המטופל הנוגע למחלת לב, אוטמים בלב וכו', חשוב להמשיך את הבירור בכיוון זה על ידי בדיקות כדוגמת מיפוי לב, בדיקת מאמץ ועוד, על פי ההתוויות המקובלות. לא ברור לי משאלתך מהו רקע הרפואי שלך, וכן מה טיבה של הירידה ביכולת הגופנית שלך. אם לאחר בירור והערכה ראשונית על ידי רופא אין חשד למחלה כלילית, ואן ישנם פרטים נוספים כמו החמרת הכאב כאשר לוחצים על האזור הכואב או החמרה של הכאב בזמן נשימה או תנועה, ככל הנראה הגורם הוא מוסקולוסקלטלי, ממקור שרירי, כלומר דלקת או התכווצות בשרירי בית החזה, אשר לעיתים מביאים לכאבים חזקים מאד. במקרים כאלה מומלץ לנוח ולהשתמש במשככי כאבים כדוגמת אקמול או אופטלגין. ניתן גם להניח קומפרסים חמים על האזורים הכאובים, או לעסות אותם עם משחות כמו וולטרן. אומר שוב כי אם יש סיפור משפחתי של מחלות לב, חשוב מאוד להמשיך את הבירור! מומלץ לחזור לרופא המטפל להמשך בירור ומעקב. בברכה ד"ר תהילה חג'ג' - אינפומד קרא עוד

 אני פיזיותרפיסט בבית אבות. אחד המטופלים תשוש נפש ומבולבל ולא מבין מה הולך סביבו, ולפני ארבעה ימים הופיע אצלו כיפוף צידי בגב לצד ימין, והוא הולך כל הזמן עם כיפוף זה. בבדיקה וביום יום הוא אינו מדווח על כאבים, וגם לא נראה שכואב לו במישוש באזורים השונים. הוא מקבל תרופות אנטיפסיכוטיות. מה הסיבה לתופעה זו?
אני פיזיותרפיסט בבית אבות. אחד המטופלים תשוש נפש ומבולבל ולא מבין מה הולך סביבו, ולפני ארבעה ימים הופיע אצלו כיפוף צידי בגב לצד ימין, והוא הולך כל הזמן עם כיפוף זה. בבדיקה וביום יום הוא אינו מדווח על כאבים, וגם לא נראה שכואב לו במישוש באזורים השונים. הוא מקבל תרופות אנטיפסיכוטיות. מה הסיבה לתופעה זו?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הופעה של כיפוף צידי עשויה לנבוע מסיבות שונות, ביניהן חבלה ישירה, תגובה לכאב או הגבלה בתפקוד אזורים אחרים בגוף, או מתיחה פשוטה של שרירים או רצועות. יש לשלול גם סיבות אחרות שאינן אורתופדיות העשויות להתבטא באופן דומה. לאור העובדה שמדובר בתשוש נפש, הייתי שוקל לנסות לברר עם הצוות המטפל אם אירעה חבלה או נפילה כלשהי, האם הוא נמצא מוטל וכו', ולשקול בירור בהתאם, כולל בדיקות עזר כלליות לפי הצורך. בנוסף, רצוי לברר אם יכול להיות לבעיה קשר לתופעות לוואי משניות של הטיפול התרופתי שהוא מקבל. בכבוד רב, ד"ר רונן בלכר - אינפומד קרא עוד

 עשיתי השתלות לפני 3 חודשים ועדיין מדי פעם אני מרגישה כאבים חזקים בעצם שבה נעשו ההשתלות. עדיין לא הרכיבו לי את השיניים. לפעמים אני חושבת ושואלת אם עלי לעשות צילום לבדוק עם הכל תקין. לפי דברי המשתיל, השתלים תקינים והכאבים יעברו במשך הזמן.   שאלה שניה - מתי נכון להרכיב את השיניים והאם שיניים תותבות זמניות יפגעו בשתליים (לפי דבריו של רופא השיניים) ?
עשיתי השתלות לפני 3 חודשים ועדיין מדי פעם אני מרגישה כאבים חזקים בעצם שבה נעשו ההשתלות. עדיין לא הרכיבו לי את השיניים. לפעמים אני חושבת ושואלת אם עלי לעשות צילום לבדוק עם הכל תקין. לפי דברי המשתיל, השתלים תקינים והכאבים יעברו במשך הזמן. שאלה שניה - מתי נכון להרכיב את השיניים והאם שיניים תותבות זמניות יפגעו בשתליים (לפי דבריו של רופא השיניים) ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

במידה והכל נראה תקין בצילום הרנטגן, ככל הנראה מצב השתלים טוב ואין סיבה לדאגה. איני יכול לומר לך מה מקור הכאב, ייתכן והוא נובע מגירוי בחניכיים באזור ההשתלה. בשאלתך לא כתבת האם מדובר בלסת עליונה או תחתונה והאם בוצע ניתוח כלשהו באזור ההשתלה. באופן כללי זמני שיקום: לסת עליונה - חצי שנה, אלא אם בוצעה הרמת סינוס ואז מומלץ להמתין 9 חודשים. לסת תחתונה - 3 חודשים. לגבי תותבת זמנית - במקרים בהם בוצעה הרמת סינוס באזור מומלץ להמתין עם תותבת זמנית מחשש לחשיפה מוקדמת של הממברנה. בהצלחה, ד"ר מיכאל אבא - רופא שיניים קרא עוד

 מה ידוע על המוטציה בגן BRCA1 בגברים? מה ההשלכות של גילוי זה לעתיד?
מה ידוע על המוטציה בגן BRCA1 בגברים? מה ההשלכות של גילוי זה לעתיד?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

סרטן שד מתפתח בכ-12% מן הנשים שיחיו עד גיל 90. בגברים המספרים נמוכים בהרבה, ולפי נתוני האגודה למלחמה בסרטן, רק 1 מתוך 100,000 גברים לוקים בסרטן השד. למרות שסיפור משפחתי ישנו ב-15% עד 20% מן הנשים הסובלות מסרטן שד, רק ב-5% או 6% מתגלה מוטציה. ב-1994 וב-1995 התגלו שני גנים: BRCA1 ו- BRCA2, שמוטציה בהם מגבירה באופן משמעותי את הסיכון להתפתחות סרטן השד וסרטנים נוספים. הגנים BRCA1 ו- BRCA2 ממלאים תפקידים שונים וחשובים בתא, בתיקון נזקים לחומר התורשתי, ה- DNA. עד היום התגלו כמה מאות מוטציות בשני הגנים. השכיחות של מוטציות בגנים הללו גבוהה במיוחד בקרב נשים ממוצא יהודי אשכנזי. התורשה של שני הגנים הללו היא אוטוזומלית דומיננטית, כלומר, מספיק שעותק אחד של הגן לא יהיה תקין כדי שהמחלה תבוא לידי ביטוי. תשומת לב רבה ניתנה לנשים נשאיות של המוטציות בגנים BRCA1 ו- BRCA2, ומחקרים רבים מגדירים את הסיכון המוגבר שלהן ללקות בממאירויות של השד, השחלה, החצוצרות וחלל הצפק. באשר לגברים נשאים של המוטציות המחקר דל, ולכן הסיכונים אינם ברורים, כמו גם המעקב האופטימלי. ב-2004 התפרסם מאמר שבדק את הספרות בנושא גברים נשאים של המוטציות בגנים BRCA1 ו- BRCA2. לפי ממצאי מחקר זה, נשאים של מוטציות ב- BRCA1 נמצאים בסיכון מוגבר ללקות בממאירויות של השד והערמונית. בחלק מן המחקרים הועלה חשד גם לעליה בשכיחות גידולי המעי הגס, אך ההוכחות לכך אינן חותכות. להבדיל מנשים, בהן הסיכון לפתח סרטן מוגבר דווקא בנשאיות של מוטציה ב- BRCA1, בגברים הסיכון מוגבר דווקא בנשאים של מוטציה ב- BRCA2. בדצמבר 2007 התפרסם מאמר ב-Journal of The National Cancer Institute, שהעריך את הסיכון לפתח סרטן שד בקרב גברים נשאים של המוטציות בגנים BRCA1 ו- BRCA2. המחקר בדק 1939 משפחות אמריקאיות, בהן 97 גברים עם סרטן שד, ומצא כי גברים הנושאים מוטציות בגן BRCA2 נמצאים בסיכון מוגבר לפתח סרטן שד. באשר לגברים עם מוטציות ב- BRCA1, יתכן כי הסיכון מוגבר, אולם הוא לא הוכח באופן חד-משמעי. לא הצלחתי למצוא בספרות שום המלצות קליניות המתייחסות לבדיקות סקר בגברים נשאים של המוטציות ב- BRCA1 ו- BRCA2. ההמלצות לבדיקות סקר קיימות רק בנוגע לנשאיות של המוטציות, ולכן גם אם תעבור את הבדיקה ותימצא חיובי - לא ברור מהן ההשלכות הפרקטיות לגביך. אחת המשמעויות החשובות של הבדיקה היא באשר להורשת הגן לצאצאיך. כלומר - אם אינך נשא של הגן, לא תעביר אותו לצאצאיך, ואם תימצא נשא של הגן, סיכוי ההעברה הוא 50%. ד"ר ליה עשת - אינפומד קרא עוד

 לפני כחודשיים החלטנו להפסיק לקחת גלולות, לאחר 6 שנות שימוש בהן, מאחר שגילו אצלי גושים שפירים בשד. אנו משתמשים בקונדום כאמצעי מניעה, אך קרה שפעם אחת הוא נקרע במהלך קיום יחסי מין. הייתי אמורה לקבל את המחזור לפני כשבוע. מדי פעם יש לי מיחושים בבטן וכאבים קלים. האם יתכן איחור כה ארוך במחזור שלא מצביע על הריון? האם בדיקת הריון ביתית יכולה לזהות הריון כבר עכשיו?
לפני כחודשיים החלטנו להפסיק לקחת גלולות, לאחר 6 שנות שימוש בהן, מאחר שגילו אצלי גושים שפירים בשד. אנו משתמשים בקונדום כאמצעי מניעה, אך קרה שפעם אחת הוא נקרע במהלך קיום יחסי מין. הייתי אמורה לקבל את המחזור לפני כשבוע. מדי פעם יש לי מיחושים בבטן וכאבים קלים. האם יתכן איחור כה ארוך במחזור שלא מצביע על הריון? האם בדיקת הריון ביתית יכולה לזהות הריון כבר עכשיו?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

בדיקת הריון ביתית, בדיקת בטא HCG יש לבצע כ-9 עד 14 יום לאחר התאריך בו היתה צריכה להופיע הווסת האחרונה שלא הופיעה. בדיקת בטא שלילית שבועיים לאחר תאריך זה שוללת הריון, כלומר במקרה שלך, זה עוד יכול להיות מוקדם מדי כדי שהבדיקה תהיה חיובית. איחור של שבוע אינו איחור ארוך במיוחד, ויכולות להיות לכך סיבות נוספות מעבר לכניסה להריון, אך אם בדרך כלל המחזור שלך סדיר ולא היה אירוע אחר שיכול היה להשפיע על מצבך הבריאותי, אז יש סיבה לחשד שאכן נכנסת להריון. מידע נוסף לגבי הבדיקה הביתית תוכלי למצוא כאן: http://www.infomed.co.il/medTestDir/pregnancy.asp קרא עוד

 רציתי לקבל מידע על ניתוח לקיצור קיבה (טבעת). מה ההליכים וכיצד מתחילים, למי אני צריכה לפנות? מה עלי לעשות? הגובה שלי הוא 175 ס"מ, משקלי הוא 102 ק"ג, אני בת 30 ואמא לשני ילדים.
רציתי לקבל מידע על ניתוח לקיצור קיבה (טבעת). מה ההליכים וכיצד מתחילים, למי אני צריכה לפנות? מה עלי לעשות? הגובה שלי הוא 175 ס"מ, משקלי הוא 102 ק"ג, אני בת 30 ואמא לשני ילדים.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לפי מחשבון ה- BMI (אינדקס מסת הגוף) של פורטל אינפומד, שקישור אליו תמצאי למטה, ערך ה- BMI שלך הוא 33.3. הקריטריונים הבינלאומיים המקובלים לניתוח עקב השמנת יתר, ניתוח בריאטרי, הוא BMI מעל 40 או או BMI מעל 35 אצל אנשים הסובלים מהפרעות בריאותיות משמעותיות הקשורות להשמנת יתר. ההמלצה הרפואית לאנשים במצבך היא להיכנס לתוכנית הרזיה מקובלת בהשגחת של דיאטנים מוסמכים. http://www.infomed.co.il/BMI.htm קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר יהונתן קפלן
ד"ר יהונתן קפלן עור ומין
4.9
( 155 חוות דעת )
"מקצועי ונעים"
ד"ר הדר קולב
ד"ר הדר קולב נוירולוגיה
5
( 7 חוות דעת )
"בעל ידע נרחב ומקיף בתחום, לרבות בחידושים האחרונים. מאוד יסודית ונעימה"
ד"ר קורנליוס נאסר
ד"ר קורנליוס נאסר עיניים
מנהל יחידת ניתוחי רשתית וזגוגית העין במרכז רפואי שמיר (אסף הרופא) מומחה בכיר למחלות וניתוחי רשתית וניתוחי קטרקט מתקדמים
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו