דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 796

 לאחרונה התגלתה אצלי קונדילומה ומאז אני בחרדה מטורפת. המידע באינטרנט לא מלא ולא אחיד. האם ניתן להירפא מקונדילומה, או יותר נכון מהווירוס? האם יכולות להישאר צלקות לאחר הסרת קונדילומה בלייזר? האם  בדיקת PCR יוצרת צלקת? אם תוצאת בדיקת PCR שלילית, האם נרפאתי או שעלי לבצעה שוב? האם יש לידע בנות זוג עתידיות אם תוצאות בדיקת ה- PCR שליליות? לאיזה רופא עלי לפנות: עור? אורולוג? גינקולוג? האם תוכלו להמליץ לי על רופא אשר עושה שימוש במיקרוסקופ לשם הסרה יסודית ומלאה?
לאחרונה התגלתה אצלי קונדילומה ומאז אני בחרדה מטורפת. המידע באינטרנט לא מלא ולא אחיד. האם ניתן להירפא מקונדילומה, או יותר נכון מהווירוס? האם יכולות להישאר צלקות לאחר הסרת קונדילומה בלייזר? האם בדיקת PCR יוצרת צלקת? אם תוצאת בדיקת PCR שלילית, האם נרפאתי או שעלי לבצעה שוב? האם יש לידע בנות זוג עתידיות אם תוצאות בדיקת ה- PCR שליליות? לאיזה רופא עלי לפנות: עור? אורולוג? גינקולוג? האם תוכלו להמליץ לי על רופא אשר עושה שימוש במיקרוסקופ לשם הסרה יסודית ומלאה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לא ציינת היכן הקונדילומה, אני מניח משאלתך שהיא על פני איבר המין (הפין). קונדילומה נגרמת על ידי נגיף ה- HPV. אם מערכת החיסון שלך תקינה, יש לך סיכוי טוב להירפא מהקונדילומה ולהיפטר מהנגיף. צלקות לאחר הסרה בלייזר נדירות. ולא ברור לי למה אתה מתכוון בבדיקת ה- PCR. בבדיקה זו בודקים את החומר הגנטי של הנגיף, וחומר זה יש לקחת מהקונדילומה עצמה, כך שלגבי ההצטלקות בעקבות הבדיקה - זה תלוי בדרך שבה נוטלים את הדגימה. לרוב אין הצטלקויות לאחר הסרת קונדילומה. לא ניתן לקשור בין תוצאת בדיקת PCR להיעלמות הנגיף כיוון שיכולות להיות סיבות שונות לכך שלא מופק חומר גנטי. לגבי ידיעת בת זוג עתידית - אין תשובה פשוטה. אם הקונדילומה הוסרה בשלמותה, לא חזרה ואין הופעה מחודשת שלה, לא נראה שיש לך מה לדאוג מהדבקה ביחסי מין עתידיים. נגיפים רבים מסוג זה עשויים להיות ללא כל תסמינים, כך שנשים רבות נדבקות בלא שבן הזוג יודע שהוא נשא של הנגיף. כדאי לפנות לרופא שאתה סומך עליו מאחת ההתמחויות הללו. איננו נוהגים להמליץ על רופא ספציפיים באינפומד. בברכה ד"ר איציק לוי רופא בכיר המרפאה לסיקור, מניעה וטיפול במחלות המועברות במגע מיני מומחה בפנימית, מחלות זיהומיות ומחלות המועברות במגע מיני קרא עוד

שתי שאלות: א. מה זאת אורטיקריה?  ב. האם יש אפשרות להגדיל חזה באמצעות תרופות ולא ניתוח? אפשר לקבל  תוספים של הורמונים, למשל? באילו מקרים ואיך?
שתי שאלות: א. מה זאת אורטיקריה? ב. האם יש אפשרות להגדיל חזה באמצעות תרופות ולא ניתוח? אפשר לקבל תוספים של הורמונים, למשל? באילו מקרים ואיך?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לגבי אורטיקריה, חרלת, ראי תשובה שנשלחה בשבוע האחרון. לגבי הגדלת החזה באמצעות תרופות, ניתן אכן להגדילו באמצעות הורמונים, אך הדבר אינו מומלץ על ידי רוב הרופאים בגלל הסכנה לגידול בשד. [19/09/2000] חזרה לעמוד שאלות ותשובות קרא עוד

 אני בן 18 ויש לי בעיה בלב. עד כמה שאני יודע, שם הבעיה הוא קרדיומיופתיה. אני יודע שאם אני רץ יותר מדי או עושה כל מאמץ אחר, הלב שלי פועם מהר וחזק, אבל יש פעמים שאני סתם יושב ואז אני מרגיש את הלב פועם חזק - בקצב רגיל אבל חזק. מה זה אומר?
אני בן 18 ויש לי בעיה בלב. עד כמה שאני יודע, שם הבעיה הוא קרדיומיופתיה. אני יודע שאם אני רץ יותר מדי או עושה כל מאמץ אחר, הלב שלי פועם מהר וחזק, אבל יש פעמים שאני סתם יושב ואז אני מרגיש את הלב פועם חזק - בקצב רגיל אבל חזק. מה זה אומר?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

חסרים פרטים רבים כדי לתת לך תשובה מקיפה. באיזו קרדיומיופתיה מדובר? האם היפרטרופית? האם אתה לוקח טיפול כלשהו? מבין הקרדיומיופתיות, היפרטרופית היא היותר נפוצה בקרב צעירים. ההתבטאויות שלה הן פלפיטציות (דפיקות לב מהירות) או הפרעות קצב. אני מניחה שאם אתה מודע לבעיה זו, ישנו קרדיולוג שמטפל בך. דווח לו על תסמינים אלה. יתכן שתישלח לבצע בדיקת אקו לב, אם עדיין לא עברת בדיקה כזאת, ובדיקת הולטר. חשוב מאוד שתהיה במעקב. הרגש טוב, ד"ר מיכל רסנר - אינפומד קרא עוד

 אני בת 33 וסובלת מכאבי בטן ונפיחות רבה בבטן. פניתי לרופא, שעשה לי אולטרסאונד בטן, ולהלן התוצאות:   גזים מרובים, במחצית העליונה של הכליה השמאלית הודגם מבנה ציסטי במימדים של 2.9 3.2 ס"מ המתואר בבדיקה הקודמת מדצמבר 2006. הסננה שומנית קלה של הכבד.   הכאבים לא עוזבים אותי. מה ניתן לעשות? אציין שאני שוקלת 67 קילוגרם וגובהי 170 סנטימטר.
אני בת 33 וסובלת מכאבי בטן ונפיחות רבה בבטן. פניתי לרופא, שעשה לי אולטרסאונד בטן, ולהלן התוצאות: גזים מרובים, במחצית העליונה של הכליה השמאלית הודגם מבנה ציסטי במימדים של 2.9 3.2 ס"מ המתואר בבדיקה הקודמת מדצמבר 2006. הסננה שומנית קלה של הכבד. הכאבים לא עוזבים אותי. מה ניתן לעשות? אציין שאני שוקלת 67 קילוגרם וגובהי 170 סנטימטר.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אני מציעה לך לגשת לדיאטנית לקבלת הדרכה על שינוי התזונה. ישנם סוגים שונים של אוכל הגורמים לגזים מרובים, ומכיוון שאת סובלת מזה, כדאי שתימנעי ממאכלים אלה. אם אחרי השינוי התזונתי עדיין תרגישי נפיחות, את יכולה ללכת לגסטרואנטרולוג להתייעצות. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

לפני 6 ימים התכסה גופי בפריחה שנראית כמו עקיצות או פצעים קטנים.  זה נורא מגרד וממשיך להתפשט. נקבע לי תור לרופא עור רק בעוד שבוע !!  אני מורחת דרמובאט (מה שיש לי בבית). איך אוכל להקל על הגרד ?
לפני 6 ימים התכסה גופי בפריחה שנראית כמו עקיצות או פצעים קטנים. זה נורא מגרד וממשיך להתפשט. נקבע לי תור לרופא עור רק בעוד שבוע !! אני מורחת דרמובאט (מה שיש לי בבית). איך אוכל להקל על הגרד ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אם אינך יכולה לראות רופא עור, אנא פני לרופא המשפחה בשלב ראשון על מנת לבדוק באופן כללי איך ניתן לעזור לך, והאם מדובר בתופעה אלרגית, אז יעזרו תרופות אנטיהיסטמיניות, פנרגן או סטרואידים או שמדובר בתופעה אחרת. קרא עוד

 אובחן אצלי "גלובוס" בגלל מחנק, כאילו משהו תקוע לי בגרון כבר 8 חודשים. אני לוקחת כבר חודשיים Alpralid 0.5, וזה עוזר לי, אבל לא לגמרי, ואני גם מרגישה שהתרגלתי ושאיני יכולה בלי הכדורים האלה. אולי יש תרופה אחרת כדי שההרגשה הזו תיעלם לגמרי?
אובחן אצלי "גלובוס" בגלל מחנק, כאילו משהו תקוע לי בגרון כבר 8 חודשים. אני לוקחת כבר חודשיים Alpralid 0.5, וזה עוזר לי, אבל לא לגמרי, ואני גם מרגישה שהתרגלתי ושאיני יכולה בלי הכדורים האלה. אולי יש תרופה אחרת כדי שההרגשה הזו תיעלם לגמרי?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הכינוי "גלובוס", מהמילה הלטינית לכדור, מתייחס להרגשה שמשהו תקוע בגרון, אשר קשורה בדרך כלל למצבי חרדה. אלפרליד שייך לקבוצת תרופות ההרגעה, כגון לוריבן וקלונקס. אלו תרופות השייכות לקבוצת הבנזודיאזפינים, הגורמות להתמכרות, ולאחר נטילה ממושכת, הפסקת השימוש כרוכה בתהליך של גמילה, בדומה לגמילה מחומרים ממכרים אחרים, כגון אלכוהול או אפילו סמים. ייתכן שתחושתך שאת זקוקה לכדור משקפת תהליך גופני של התמכרות. התרופות המקובלות כיום כטיפול להפרעות חרדה הן נוגדי דיכאון וחרדה מקבוצת ה-SSRI, הפועלות על ידי שינוי בספיגת הסרוטונין בתאי המוח, תרופות כמו רסיטל, פריזמה וסרוקסאט. ההתאמה של תרופה עבורך יכולה להיעשות על ידי פסיכיאטר/ית וגם על ידי רופא המשפחה. התרופות מקבוצת ה-SSRI יוצרות הקלה משמעותית בהרגשה רק לאחר נטילה של שבועיים או שלושה, ואז מומלץ להמשיך עם התרופה שעזרה למשך מספר חודשים, ולאחר מכן להפסיק בהדרגה את הטיפול. לאחר מספר שבועות עם טיפול בתרופה מסוג SSRI תוכלי להפסיק באופן הדרגתי, לפי הוראות הרופא, את השימוש באלפרליד. חשוב לדעת כי טיפול פסיכולוגי מסוג טיפול התנהגותי-קוגניטיבי (Cognitive Behavioral Therapy או, בקיצור: CBT), נמצא יעיל לטיפול בהפרעות חרדה במידת יעילות דומה לזו של תרופות, כרוך כמובן בפחות תופעות לוואי, ונמצא יעיל במיוחד למניעת הישנות של הבעיה בעתיד. מסיבה זו מומלץ לשקול את האפשרות הזו במקביל לחיפוש הטיפול התרופתי המתאים למצבך. בהצלחה, ד"ר איילת אביטל-מגן - פסיכיאטרית קרא עוד

 בילדותי לא חליתי באבעבועות רוח והשבוע, בגיל 35, התפרצה אצלי המחלה (חום התחיל לפני שלושה ימים והופעת השלפוחיות לפני יומיים). בעלי גם לא חלה במחלה בילדותו וקיבל היום חיסון. שאלתי היא - מתי החיסון מתחיל לייצר נוגדנים, כלומר - עד מתי הוא עדיין חשוף להידבקות?
בילדותי לא חליתי באבעבועות רוח והשבוע, בגיל 35, התפרצה אצלי המחלה (חום התחיל לפני שלושה ימים והופעת השלפוחיות לפני יומיים). בעלי גם לא חלה במחלה בילדותו וקיבל היום חיסון. שאלתי היא - מתי החיסון מתחיל לייצר נוגדנים, כלומר - עד מתי הוא עדיין חשוף להידבקות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אני מניח שבעלך קיבל נוגדנים (כלומר, חיסון פסיבי) ולכן הוא מחוסן מרגע קבלת החיסון. מתן חיסון אקטיבי (כלומר, מתן נגיף מומת או מוחלש או חלק מהנגיף המהונדס גנטית) מביא ליצירת חיסון תוך כמה שבועות. בברכה דר' איציק לוי מומחה בפנימית ובמחלות זיהומיות קרא עוד

 אני בת 38. לפני שבועות ספורים החל כאב או עקצוץ בצד החיצוני של אחת מכפות רגליי. הכאב לא היה חזק, אולם עקבי. בינתיים הכאב חלף לחלוטין. לאור היסטוריה של סוכרת במשפחה (סבתא ודוד), האם ייתכן שהכאב הוא סימפטום של סוכרת (כאב נוירופתי?) האם עלי להיבדק?
אני בת 38. לפני שבועות ספורים החל כאב או עקצוץ בצד החיצוני של אחת מכפות רגליי. הכאב לא היה חזק, אולם עקבי. בינתיים הכאב חלף לחלוטין. לאור היסטוריה של סוכרת במשפחה (סבתא ודוד), האם ייתכן שהכאב הוא סימפטום של סוכרת (כאב נוירופתי?) האם עלי להיבדק?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הכאבים הנוירופתיים אצל חולי סוכרת מופיעים לאחר שנים רבות של מחלה, כמעט אף פעם לא כסימן ראשון של קיומה. אני מניחה שאת עושה בדיקות דם מדי פעם, לכן לא סביר שבאישה בגילך, שעד עתה לא היתה אצלה עדות לסוכרת, יופיע כאב נוירופתי סוכרתי כהתייצגות ראשונה של המחלה. ד"ר קרן מאיר-שפריר - אינפומד קרא עוד

 שברתי קרסול ושוקית כתוצאה מנפילה מגובה של כ-4 מטרים. גובסתי, ולאחר כ-3 ימים הכחילו לי האצבעות. כשנפתח הגבס התגלו שלפוחיות גדולות וכוויות. כרגע אני בטיפול להחלמה מהפצעים וממתין לניתוח. כף הרגל עדיין נפוחה מאוד ועקומה. האם זו תופעה רגילה שתוסדר רק בניתוח, או שהיא מעכבת את הניתוח?   יש לי ויכוח עם הרופאים ואני מתעקש שלא ישימו לי גבס לאחר הניתוח, מאחר שאני כנראה אלרגי לגבס - בפציעה קודמת לפני שנים, התגלתה אותה תופעה והרגל נצלה בנס מקטיעה. מה הפתרונות שיש לקיבוע בקרסול + שוקית לאחר ניתוח?
שברתי קרסול ושוקית כתוצאה מנפילה מגובה של כ-4 מטרים. גובסתי, ולאחר כ-3 ימים הכחילו לי האצבעות. כשנפתח הגבס התגלו שלפוחיות גדולות וכוויות. כרגע אני בטיפול להחלמה מהפצעים וממתין לניתוח. כף הרגל עדיין נפוחה מאוד ועקומה. האם זו תופעה רגילה שתוסדר רק בניתוח, או שהיא מעכבת את הניתוח? יש לי ויכוח עם הרופאים ואני מתעקש שלא ישימו לי גבס לאחר הניתוח, מאחר שאני כנראה אלרגי לגבס - בפציעה קודמת לפני שנים, התגלתה אותה תופעה והרגל נצלה בנס מקטיעה. מה הפתרונות שיש לקיבוע בקרסול + שוקית לאחר ניתוח?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

נראה כי אכן פיתחת תגובה אלרגית לגבס, ולא רצוי לגבס את הרגל פעם נוספת. אינני יודעת איזה סוג ניתוח אורתופדי אתה מיועד לעבור, אך במקרים מסוימים ניתן להשאיר את אזור הניתוח פתוח או לכסות אותו עם סוגים שונים של תחבושות ומשחות. כל זה תלוי בסוג הניתוח. לגבי הנפיחות וצורת הרגל העקומה, כל זה לא יסתדר אלא רק לאחר הניתוח, כאשר הרגל תהיה בתנוחה המתאימה, וזה יאפשר החלמה טובה. רצוי להפנות שאלות נוספות לרופא האורתופד המטפל בך. תרגיש טוב! ד"ר נעמה זנזורי - אינפומד קרא עוד

 הייתי רוצה לדעת מהן התרופות המומלצות להתקפי חרדה אשר מתבטאים בקוצר נשימה, לחץ בחזה ומתח. מדובר באישה בת 50.
הייתי רוצה לדעת מהן התרופות המומלצות להתקפי חרדה אשר מתבטאים בקוצר נשימה, לחץ בחזה ומתח. מדובר באישה בת 50.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

התקפי חרדה מופיעים לעיתים בתקופות של מתח מוגבר בחיים, או לאחר תקופה של עומס רגשי מכל מיני סיבות. בדרך כלל הבעיה נמשכת חודשים בודדים ודועכת מעצמה. במקרים שזה נמשך מעבר לכך, מומלץ להיעזר בטיפול, על מנת לקטוע את מעגל הקסמים של ההתקפים והציפייה להתקף נוסף. יתכן שהבעיה תשתפר גם ללא טיפול, אולם אין לדעת מה משך הזמן שזה יארך, ובינתיים ישנה פגיעה ניכרת באיכות החיים ולעיתים גם פגיעה ביכולת התפקוד. הטיפול יכול להיות תרופתי או פסיכולוגי, או שילוב של השניים. התרופות המקובלות כיום כטיפול להפרעות חרדה הם נוגדי דיכאון וחרדה מקבוצת ה- SSRI, לדוגמה רסיטל, פריזמה, סרוקסאט. ההתאמה של תרופה עבורך יכולה להיעשות על ידי פסיכיאטר/ית וגם על ידי רופא המשפחה. התרופות האלו יוצרות הקלה משמעותית בהרגשה רק לאחר נטילה של 3-2 שבועות, ואז מומלץ להמשיך עם התרופה שעזרה למשך מספר חודשים, ולאחר מכן להפסיק בהדרגה את הטיפול. לעיתים לשבוע-שבועיים הראשונים של הטיפול מוסיפים כדורי הרגעה, כדי לספק הקלה מיידית. לאחר מספר שבועות עם טיפול בתרופה SSRI יש להפסיק באופן הדרגתי, לפי הוראות הרופא, את השימוש בתרופת ההרגעה. שמות של תרופות הרגעה לדוגמה: לוריבן, קלונקס, אלפרליד. טיפול פסיכולוגי מסוג טיפול התנהגותי-קוגניטיבי (Cognitive Behavioral Therapy או CBT) נמצא יעיל לטיפול בהפרעות חרדה. מידת יעילותו דומה לזו של תרופות, והוא כרוך בפחות תופעות לוואי. הוא נמצא יעיל במיוחד למניעת הישנות של הבעיה. מסיבה זו מומלץ לשקול גם את האפשרות הזו ולא רק את הטיפול התרופתי. בהצלחה, ד"ר איילת אביטל-מגן - פסיכיאטרית קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר דניאל בנקובסקי
ד"ר דניאל בנקובסקי נוירולוגיה ילדים והתפתחות הילד
מומחה בנוירולוגיה והתפתחות הילד | אבחון מקיף: אוטיזם, קשב וריכוז, שיתוק מוחין, פגים, מלווה ילדים ומשפחות לאורך הדרך
ד"ר מנואל שוורצמן
ד"ר מנואל שוורצמן ריאות
5
( 5 חוות דעת )
"חוויה טיפולית באווירה נעימה ללא לחץ של זמן, הרופא הקדיש זמן לעיין ולקרוא את כל המסמכים , שאל וחקר לעומק, ביצע את הבדיקות הנדרשות תוך מתן הסבר מפורט לתוצאות ואז נתן את המלצתו להמשך. בהחלט מומלץ מאד."
ד"ר ואיל ח'ורי
ד"ר ואיל ח'ורי כירורגיה
5
( 7 חוות דעת )
"בשמחה! הנה ניסוח קצר ומכובד: תודה רבה לדוקטור ואייל ח'ורי, על ההסבר הסבלני, היחס המכבד והמקצועיות. היה לי חשוב להבין – ואתה הסברת בצורה ברורה ומרגיעה ביותר מעריכה מאוד! 🙏"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו