דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 797

 אני עוסק באתלטיקה קלה (ספרינטר). האם יש קשר בין קרעים חלקים שחוזרים ונשנים בשרירי ההמסטרינג בשתי הרגליים ללקיחת מינוציקלין ודוקסילין לטיפול באקנה ?
אני עוסק באתלטיקה קלה (ספרינטר). האם יש קשר בין קרעים חלקים שחוזרים ונשנים בשרירי ההמסטרינג בשתי הרגליים ללקיחת מינוציקלין ודוקסילין לטיפול באקנה ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ראשית בנוגע לתרופות - לא נראה לי שום קשר בינן לבין הקרעים ואני ממליץ לרשום את שמן וללמוד עליהן מתוך מילון התרופות בפורטל שלנו . לספרינטרים יש מאפיינים של תחום בסיכון גבוה לקרעים בהמסטרינג (שרירי מיתר הברך) ממספר סיבות : 1 - עבודה בעצימות אדירה לזמן קצר, והשריר נדרש לעמוד בעומסים אדירים בפרק זמן קצר ומהיר מאוד. 2 - בשלב הרמת הרגל בריצה יש כיפוף ירך ויישור ברך וזו מתיחה חזקה מאוד להמסטרינג שנדרש לעבוד אקסצנטרית ולבלום את התנועה . 3- מנח לא מאוזן של קרסול ברך או אגן עלול לפגוע ביכולת התנועתית. למשל, אגן בסיבוב קידמי מוגבר (ANTERIOR PELVIC TILT) מכניס את ההמסטרינג למצב מתוח ממילא. ואכן קרעים חלקיים ואף מלאים שכיחים מאוד בעוסקים בריצת ספרינט ומשוכות . לכן לדעתי העיסוק מהווה גורם תורם ואליו יש להתייחס בנוגע לבעיה . נדרשת הערכה מלאה ע"י פיזיותרפיסט שתכלול את הנושאים הבאים : 1 אורך שרירי הרגליים בדגש על קוודריספס (שריר ארבע ראשי) והמסטרינג 2 כוח המסטרינג על מנת להתמודד עם העומס המתיחתי המופעל עליו 3 קואורדינציה = היכולת הפונקציונאלית של השריר להגיב למעמס בעת ספרינט. כמובן שחובה להתאים תוכנית אימון לפי הבדיקה שתכלול מתיחות, חיזוק ושיפור תגובה שרירית . הנושא קריטי מכיוון ששריר הסובל מקרעים חוזרים מצטלק והופך נוקשה וחלש ולכן שוב נקרע ונוצר מעגל פגיעות. כמובן שלפני כול אימון חובה לבצע חימום ארוך הכולל מתיחות והעמסות הדומות לאלו שבריצה אני ממליץ לך לחפש פיזיותרפיסט העוסק בספורט ורצוי בתחום שלך ולהתחיל טיפול מלא שייתכן וידרוש השבתה זמנית מספרינטים ועבודה הכנתית מסיבית של הגוף . ניתן לחפש מומחה בתחום ואף ליצור קשר עם מומחה באתר מכון וינגייט (http://www.wingate.org.il) בסעיף "ייעוצים" http://www.wingate.org.il/Index.asp?CategoryID=326) וכן בסעיף הזמנת תורים (http://www.wingate.org.il/Index.asp?CategoryID=324&ArticleID=852) ( למשל, מולי אפשטיין) . אל תתעכב- גש וטפל. רפואה שלמה . ירון טילינגר- פיזיותרפיסט מוסמך מכבי שרותי בריאות קרא עוד

 אני בן 26 וסובל מחרדה. בעצת רופאת המשפחה התחלתי לקחת תרופה בשם  רמוטיב, במינון מלא, ונטלתי אותה במשך כחודשיים. לא היתה כל הטבה. בדיעבד התברר לי שהתרופה מיועדת בכלל לדיכאון ולא לחרדה.   מאז התחלת נטילת התרופה, התחילו אצלי חלומות סוריאליסטיים או חיים מאוד. הפסקתי את הטיפול בהדרגה, והיום, כ-6 חודשים אחרי, עדיין נמשכים החלומות הקשים גם בשנת צהריים וגם בלילה ויוצרים אי שקט. גם בעזרת כדורי שינה טבעיים החלומות לא פוסקים. האם זה צפוי לחלוף? הרי ידוע שעם הפסקת הטיפול בתרופות תופעות הלוואי נעלמות, לא? אני ממש סובל.
אני בן 26 וסובל מחרדה. בעצת רופאת המשפחה התחלתי לקחת תרופה בשם רמוטיב, במינון מלא, ונטלתי אותה במשך כחודשיים. לא היתה כל הטבה. בדיעבד התברר לי שהתרופה מיועדת בכלל לדיכאון ולא לחרדה. מאז התחלת נטילת התרופה, התחילו אצלי חלומות סוריאליסטיים או חיים מאוד. הפסקתי את הטיפול בהדרגה, והיום, כ-6 חודשים אחרי, עדיין נמשכים החלומות הקשים גם בשנת צהריים וגם בלילה ויוצרים אי שקט. גם בעזרת כדורי שינה טבעיים החלומות לא פוסקים. האם זה צפוי לחלוף? הרי ידוע שעם הפסקת הטיפול בתרופות תופעות הלוואי נעלמות, לא? אני ממש סובל.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

רמוטיב היא תרופה היעילה לטיפול במקרי דיכאון קל עד בינוני, וככל הנראה גם לחרדה. אחת מתופעות הלוואי של התרופה, היא הופעה של חלומות "חיים" כפי שאתה מתאר. תופעה זו מוכרת גם כתופעת לוואי שיכולה להופיע תוך שימוש בקבוצת התרופות נוגדות דיכאון וחרדה מקבוצת ה- SSRI כגון סרוקסאט, פבוקסיל ועוד. התופעה אכן אמורה להיעלם תוך מספר שבועות לאחר הפסקת השימוש בתרופה, אולם יתכן כי כעת אתה ברגישות יתר לחלומות מהסוג הזה, וממשיך לחוות ולזכור אותם, גם ללא השימוש בתרופה. יש לזכור שגם חרדה בפני עצמה יכולה להשפיע על החלומות ועל איכות השינה, ולגרום לאי-שקט. מכיוון שגם כדורי השינה הטבעיים לא עוזרים, ואתה ממשיך לסבול, אני ממליצה בחום להתייעץ עם פסיכיאטר שיתאים עבורך טיפול לאחר בדיקה יסודית והבנה מדוייקת של בעייתך. בברכה, ד"ר איילת אביטל-מגן - פסיכיאטרית קרא עוד

 הייתכן כי שיעור יתר אצל גברים נגרם מחוסר איזון הורמונלי? האם אפשר לפתור בעיית שיעור יתר אצל גברים על ידי נטילת הורמונים?
הייתכן כי שיעור יתר אצל גברים נגרם מחוסר איזון הורמונלי? האם אפשר לפתור בעיית שיעור יתר אצל גברים על ידי נטילת הורמונים?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

טסטוסטרון, ההורמון הגברי, אחראי על הופעת סממנים גבריים, כמו צמיחת שרירים, התעבות הקול, התקרחות וגם שיעור הגוף. רמות הטסטוסטרון משתנות בין אדם לאדם, ומהוות גורם המשפיע על רמת השיעור. ניתן לטפל בתופעה בהורמונים נוגדי טסטוסטרון, אך חשוב לזכור שכל טיפול הורמונלי טומן בחובו גם תופעות לוואי והשפעות לא רצויות. אם אתה אכן שעיר יתר על המידה (או מרגיש כך), אני ממליצה לפנות תחילה לרופא ולבקש לבצע בדיקות הורמונליות, על מנת לברר אם רמות ההורמון בגופך אכן גבוהות מהרגיל. אם כך הדבר, יוכל הרופא להמליץ על טיפול מתאים. בכל אופן , ישנם בימינו אינספור מכוני קוסמטיקה המספקים פתרונות יעילים, נגישים וללא תופעות לוואי. נסה לבדוק גם שירותים אלה. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 אצל בתי, בת 11 חודשים, אובחנה אקזוטרופיה אינטרמיטנטית. רופאת העיניים המליצה על סגירה על ידי רטייה למשך שעתיים ביום. קראתי באינטרנט שסוג זה של פזילה נוטה להחמיר, ועוד הבנתי שבגיל כה מוקדם, הוא יכול להעיד על בעיה נוירולוגית. לדעתי (הבלתי מקצועית), התפתחותה של בתי תקינה. האם הטיפול שניתן לה מספיק? האם בשל גילה הצעיר אין צורך בבירור נוסף?
אצל בתי, בת 11 חודשים, אובחנה אקזוטרופיה אינטרמיטנטית. רופאת העיניים המליצה על סגירה על ידי רטייה למשך שעתיים ביום. קראתי באינטרנט שסוג זה של פזילה נוטה להחמיר, ועוד הבנתי שבגיל כה מוקדם, הוא יכול להעיד על בעיה נוירולוגית. לדעתי (הבלתי מקצועית), התפתחותה של בתי תקינה. האם הטיפול שניתן לה מספיק? האם בשל גילה הצעיר אין צורך בבירור נוסף?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

החלוקה המקובלת של פזילות מסוג אקזוטרופיה (Exotropia - outward deviation) היא לאקזוטרופיה מולדת ואקזוטרופיה נרכשת. אקזוטרופיה מולדת היא לרוב קבועה (Constant) ובה עין אחת פוזלת הצידה כל הזמן. החשש במקרים אלה הוא מהתפתחות "עין עצלה" (Amblyopia), מפני שלא נכנסת אינפורמציה למוח דרך העין הסוטה. יכולות להתפתח הפרעות נוירולוגיות נוספות, והטיפול במצבים אלו הוא ניתוחי. אקזוטרופיה נרכשת כוללת את תת-הקטגוריות Intermittent Exo, Sensory Exo, Consecutive Exo. יש גם סינדרומים לא שכיחים, עליהם לא אפרט במסגרת זו. אקזוטרופיה אינטרמיטנטית היא פזילה לא קבועה, המופיעה בעיקר במצבים של עייפות, חוסר ריכוז ובתנאי תאורה של אור בהיר. לרוב אין קשר בינה לבין בעיות נוירולוגיות אחרות, ולכן, בהיעדר סימפטומים נוספים, אין צורך, בשלב ראשון, בבירורים נוירולוגיים נוספים. מאחר שבחלק מן הזמן, או ברובו, העיניים מיושרות (aligned), נכנסת אינפורמציה דרך שתי העיניים, ולכן החשש להתפתחות עין עצלה קטן יותר, אף על פי שזה עדיין עלול לקרות. יש כמה אפשרויות טיפול באקזוטרופיה אינטרמיטנטית, ביניהן התאמת משקפיים (אצל קצרי ראיה), סגירות עין לסירוגין (למניעת התפתחות עין עצלה), תרגולי עיניים (במקרים של Convergence insufficiency) ואף התערבות ניתוחית במקרים קיצוניים. רוב המקרים אינם חולפים מאליהם, אלא רק בעקבות טיפול רפואי מתאים כמפורט לעיל. יש צורך בהתאמה אישית של הטיפולים, של כמותם ושל תזמונם על ידי רופא עיניים המתמחה בילדים. הערכתך (האימהית) כי התפתחות בתך תקינה היא חשובה מאין כמוה, וחשוב להמשיך ולעקוב אחר סימפטומים בעיניים ואחר סימפטומים אחרים שנראים לך חשודים. בברכת רפואה שלמה, ד"ר עידו דידי פביאן - אינפומד קרא עוד

 עברתי גרידה לפני שלושה ימים עקב היעדר עובר בשק הריון בשבוע התשיעי. כמה זמן לאחר גרידה עדיין נמשכים תסמיני ההריון? אני עדיין חשה חולשה ובחילות.
עברתי גרידה לפני שלושה ימים עקב היעדר עובר בשק הריון בשבוע התשיעי. כמה זמן לאחר גרידה עדיין נמשכים תסמיני ההריון? אני עדיין חשה חולשה ובחילות.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

צר לי על הגרידה שנאלצת לעבור. לאחר גרידה עלולים להופיע התסמינים שאת מתארת: חולשה, בחילות, אי-נוחות בבטן ועוד. התסמינים הללו קשורים גם להורמונים שישנם בגוף בשל ההריון, גם לתהליך הגרידה עצמו, וגם לפן הנפשי. אין זמן מוגדר להיעלמות התסמינים, אך לאחר כשבוע עד 10 ימים, רוב הנשים "חוזרות לעצמן". מידע נוסף תוכלי למצוא כאן: http://www.infomed.co.il/questions/q_081708_13.asp קרא עוד

אני בת 60 ואני לוקחת אספירין 81 כי אני פוחדת מאירוע מוחי. אמרו  לי שאני מסתכנת במחלת כבד חמורה. האם זה נכון שאספירין עלול לגרום  להריסת הכבד?
אני בת 60 ואני לוקחת אספירין 81 כי אני פוחדת מאירוע מוחי. אמרו לי שאני מסתכנת במחלת כבד חמורה. האם זה נכון שאספירין עלול לגרום להריסת הכבד?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

התרופה המקושרת עם כשל כבד היא אקמול (פאראצטאמול). אספירין ידוע יותר כבעל תופעות לוואי של דימום מדרכי העיכול העליונות והגברת נטייה כללית לדימום. אספירין הניתן בזמן זיהומים ויראליים עשוי באופן נדיר לגרום לתסמונת כשל כבדי מהיר וסוער, אך זה קיים רק בילדים קטנים ולכן לא נותנים בדרך כלל לילדים אספירין. קרא עוד

 אני בת 30. בחודש הבא אני יוצאת לחופשה בחו"ל, ופניתי לרופא שלי כדי להתייעץ איתו לגבי דחיית המחזור החודשי. הוא רשם לי מרשם לפרימולוט נור (2 כדורים ביום למשך 10 ימים). אני לא משתמשת באמצעי מניעה כי ברצוני להיכנס להריון. האם מותר לקחת את הכדורים גם אם יתכן שאני בתחילת הריון? הרופא ענה לי שאין כל מניעה, לקחת אבל אני די חוששת. מה לעשות?
אני בת 30. בחודש הבא אני יוצאת לחופשה בחו"ל, ופניתי לרופא שלי כדי להתייעץ איתו לגבי דחיית המחזור החודשי. הוא רשם לי מרשם לפרימולוט נור (2 כדורים ביום למשך 10 ימים). אני לא משתמשת באמצעי מניעה כי ברצוני להיכנס להריון. האם מותר לקחת את הכדורים גם אם יתכן שאני בתחילת הריון? הרופא ענה לי שאין כל מניעה, לקחת אבל אני די חוששת. מה לעשות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

פרימולוט-נור הוא תכשיר המכיל נוראתיסטרון השייך למשפחת הפרוגסטוגנים, והוא ניתן לבד או בשילוב עם אסטרוגנים לטיפול בהפרעות גינקולוגיות כגון מחזור חודשי לא סדיר, דימום יתר בווסת, אנדומטריוזיס, תסמונת קדם-וסתית ואל-וסת ראשונית ומשנית. שכיח שמשתמשים בתכשיר לצורך דחיית הווסת, ומשתמשים בו גםבמינון גבוה לטיפול בסרטן השד. לפי מחקרים שנעשו בבעלי-חיים, יש עדות לנזק רציני לעובר כתוצאה משימוש בתרופה בהריון, ולכן השימוש בה במהלך ההריון אסור. מידע נוסף לגבי הטיפול תוכלי למצוא כאן: http://www.infomed.co.il/drug1.asp?dID=460 קרא עוד

 אבי נוטל כמה תרופות, ביניהן אוקסיקודון ו- וליום לשינה. נדמה לי  שהשילוב הזה אינו בריא, ואני מבקש לדעת מהו זמן מחצית החיים של כל  אחת מהתרופות.
אבי נוטל כמה תרופות, ביניהן אוקסיקודון ו- וליום לשינה. נדמה לי שהשילוב הזה אינו בריא, ואני מבקש לדעת מהו זמן מחצית החיים של כל אחת מהתרופות.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מדובר בתרופות מקבוצות שונות. האוקסיקודון הוא תרופה נרקוטית- אופיאטית. משך השפעתה כחמש שעות. תוכל לקרוא עליה כאן- http://www.infomed.co.il/drug1.asp?dID=311 וליום (אסיוול) היא תרופה היפנוטית (משרה שינה) ונוגדת חרדה ממשפחת הבנזודיאזפינים, משך השפעתה ארוך יחסית, עד 24 שעות. תוכל לקרוא עליה יותר כאן http://www.infomed.co.il/drug1.asp?dID=79 ישנן תרופות משרות שינה בעלות השפעה קצרה יותר - זודורם, סטילנוקס, בונדורמין ועוד. לגבי מידע על זמן מחצית חיים של התרופות: וליום - עד 100 שעות, ואוקסיקודון כ 3 שעות. קרא עוד

 אחייני בן 22 , בריא בד"כ. לפני שבוע באמצע הלילה איבד את הכרתו  ונכנס למצב של פרכוסים. בבית החולים מייד כשהגיע עבר CT שיצא  תקין ובדיקת EEG שהראתה הפרעה קלה. עבר בדיקת EEG תחת שינה והבדיקה  יצאה תקינה.  כעבור שבוע קיבל התקף נוסף של פרכוס ואובדן הכרה. ברצוני לציין כי  הוא שרוי במתח רב ופחדים שונים. האם מדובר במחלת האפליפסיה והאם  טיפול פסיכולוגי/פסיכיאטרי יכול לעזור ?
אחייני בן 22 , בריא בד"כ. לפני שבוע באמצע הלילה איבד את הכרתו ונכנס למצב של פרכוסים. בבית החולים מייד כשהגיע עבר CT שיצא תקין ובדיקת EEG שהראתה הפרעה קלה. עבר בדיקת EEG תחת שינה והבדיקה יצאה תקינה. כעבור שבוע קיבל התקף נוסף של פרכוס ואובדן הכרה. ברצוני לציין כי הוא שרוי במתח רב ופחדים שונים. האם מדובר במחלת האפליפסיה והאם טיפול פסיכולוגי/פסיכיאטרי יכול לעזור ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

קשה לומר דרך הרשת. רק מערך בדיקות ומעקב יעזרו באבחנה. עקרונית, אפילפסיה אמיתית לא נובעת מבעיה פסיכיאטרית, כך שאם יש באמת אפילפסיה טיפול פסיכיאטרי לא יעזור אלא טיפול תרופתי נוגד פרכוסים. אנא פנו לנוירולוג להמשך בירור ומעקב. קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר רמית מעוז-סגל
ד"ר רמית מעוז-סגל אלרגיה ואימונולוגיה
4.9
( 23 חוות דעת )
"רופאה מאוד נחמדה יחס טוב מסבירה יפה וטיפול טוב"
ד"ר ואיל ח'ורי
ד"ר ואיל ח'ורי כירורגיה
5
( 7 חוות דעת )
"בשמחה! הנה ניסוח קצר ומכובד: תודה רבה לדוקטור ואייל ח'ורי, על ההסבר הסבלני, היחס המכבד והמקצועיות. היה לי חשוב להבין – ואתה הסברת בצורה ברורה ומרגיעה ביותר מעריכה מאוד! 🙏"
ד"ר סמואל זיתון
ד"ר סמואל זיתון פסיכיאטריה
5
( 14 חוות דעת )
"ד"ר סמואל זיתון הקשיב לי בתשומת לב רבה. והוא נתן לי תרופה שעזרה מהר מאוד. אני מאוד אסירה תודה לו על עזרתו. הוא רופא נפלא."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו