דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 810

 רציתי להתייעץ בקשר להתקרחות קלה. בקדמת הראש, זה לא ממש התקרחות אלא מעין נסיגת שיער, אבל רואים שקו השער הולך ומתרחק והמצח מתרחב. אני פוחדת שזו תהיה ממש התקרחות, כי יש גם הידלדלות של השיער באותו מקום. אשמח לקבל עצה, לגבי בדיקות דם אולי, או המלצה על תכשיר מיוחד.
רציתי להתייעץ בקשר להתקרחות קלה. בקדמת הראש, זה לא ממש התקרחות אלא מעין נסיגת שיער, אבל רואים שקו השער הולך ומתרחק והמצח מתרחב. אני פוחדת שזו תהיה ממש התקרחות, כי יש גם הידלדלות של השיער באותו מקום. אשמח לקבל עצה, לגבי בדיקות דם אולי, או המלצה על תכשיר מיוחד.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ישנם כמה סוגי התקרחות אצל נשים, ולמרות שאת מתארת סוג התקרחות מסויים, אני ממליץ לך לפנות לרופא עור על מנת שיאבחן את סוג ההתקרחות או דילול השיער ממנו את סובלת, וייתן לך את הטיפול המתאים ביותר. להלן סוגי התקרחות המופיעות בנשים: נשירת שיער מוגברת כללית, ללא כל שינוי בעור הקרקפת, יכולה להופיע עקב חסר בברזל, לאחר דיאטות חריפות, לאחר מצבי מתח מתמשכים, עקב מחלות שונות (הפרעה בתפקוד בלוטת התריס, זאבת מערכתית, סוכרת, אנמיה), לאחר הריון, לאחר הפלה או לאחר הפסקת גלולות נגד הריון. נשירת שיער יכולה להופיע גם כ-6 עד 8 שבועות לאחר מחלת חום קשה, כמו שפעת או דלקת ריאות קשה. אובדן שיער מסוג זה הוא ברוב המקרים זמני, והמחזור הרגיל של צמיחת השיער עשוי להתחדש לאחר חודשים ספורים. תופעת לוואי עקב נטילת תרופה - תרופות נגד קרישת דם, תרופות נגד שיגדון (Gout), תרופות לטיפול בדיכאון, חוסמי בטא המשמשות לטיפול ביתר לחץ דם ובהפרעות בקצב הלב ותרופות המכילות נגזרות של ויטמין A עלולות לגרום גם הן לנשירת שיער מוגברת. חוסר איזון הורמונלי - הפרעות הורמונליות המתבטאות אצל נשים בשיעור יתר ובמחזור בלתי סדיר עלולות לגרום גם לדלדול שיער. הטיפול בהפרעה ההורמונלית מביא ברוב המקרים להחזרת צמיחתו התקינה של השיער. נשירת שיער על רקע תורשתי או גנטי - מתבטאת יותר במרכז הקרקפת ללא מפרצים. ההשפעה יכולה להיות מצד האם וגם מצד האב, והיא לאו דווקא עוברת מדור לדור. טיפול במינוקסי (רכיב פעיל: Minoxidil) מזרז גדילת שיער ומעכב את תהליך איבוד השיער אצל נשים וגברים הסובלים מהתקרחות. איכות התזונה, ובמיוחד כמות החלבון במזון, חשובים ביותר לצמיחה תקינה של השיער. החלבון המצוי בכמות גדולה בבשר לסוגיו, בביצים, בחלב, בגבינות, בפולי סויה ובקטניות - חיוני ליצירת הקרטין, שהוא מרכיבו העיקרי של השיער. סיבות אחרות היכולות לגרום לדלדול שיער הן חוסר ברזל הגורם לאנמיה, חוסר אבץ ועודף ויטמין A. באלה אפשר לטפל על ידי תוספי מזון כמו כדורי אבץ, משפחת ויטמיני ה-B, בעיקר B12, B6, B1. וויטמין A. ד"ר גיל טאובר - אינפומד קרא עוד

 מה משמעות ערכי ברזל גבוהים (במקצת) ופריטין (גבוה) אצל אדם עם G6PD והמוליזה כרונית? האם מדובר במשקעים בדם או בעומס העלול להצטבר?
מה משמעות ערכי ברזל גבוהים (במקצת) ופריטין (גבוה) אצל אדם עם G6PD והמוליזה כרונית? האם מדובר במשקעים בדם או בעומס העלול להצטבר?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ערכי ברזל גבוהים ופריטין גבוה מצריכים המשך בירור אצל כל אדם, ובמיוחד אצל אדם עם G6PD. קשה לי לומר לך מה הסיבה במקרה שאת מתארת, והאם העלייה בערכים נגרמה על ידי ההמוליזה הכרונית, או שאולי יש בעיה משנית. זה בהחלט יכול להיות עומס מצטבר, ולכן חייבים לבדוק מהי הסיבה. גש לרופא המטפל להמשך בירור. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 אני בת 27, שוקלת 80 ק"ג, גובהי 1.6 מטר ואני נוטלת  ריטלין 20 מ"ג. אני מעוניינת לדעת אם יש ניגוד בין התרופה ריטלין לבין  רדוקטיל להרזיה.
אני בת 27, שוקלת 80 ק"ג, גובהי 1.6 מטר ואני נוטלת ריטלין 20 מ"ג. אני מעוניינת לדעת אם יש ניגוד בין התרופה ריטלין לבין רדוקטיל להרזיה.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לא מצאתי אינטראקציה או ניגוד בין ריטלין (methylphenidate) לבין רדוקטיל (sibutramine). בהצלחה, ד"ר טלי צ'רנוביצקי - אינפומד קרא עוד

 עשיתי בדיקות דם ומסתבר שרמת הוויטמין B12 אצלי ממש נמוכה. לפי המידע שקיבלתי, הרמה צריכה להיות בין 145.00 ל-914.00 ולי יש 119.10. קיבלתי כדורים שנקראים: vitamin B12 1000mcg 100 tab אין לי מושג מה זה אומר. אני נגד כדורים, והשאלה שלי היא אם אני חייבת לקחת אותם או שיש אפשרות להמיר את זה בכדורים טבעיים צמחיים כדי שזה לא יהרוס לי את הכבד, או אולי לאכול מאכלים עם ברזל במקום הכדורים.
עשיתי בדיקות דם ומסתבר שרמת הוויטמין B12 אצלי ממש נמוכה. לפי המידע שקיבלתי, הרמה צריכה להיות בין 145.00 ל-914.00 ולי יש 119.10. קיבלתי כדורים שנקראים: vitamin B12 1000mcg 100 tab אין לי מושג מה זה אומר. אני נגד כדורים, והשאלה שלי היא אם אני חייבת לקחת אותם או שיש אפשרות להמיר את זה בכדורים טבעיים צמחיים כדי שזה לא יהרוס לי את הכבד, או אולי לאכול מאכלים עם ברזל במקום הכדורים.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לחסר ויטמין B12 יש השפעות על מערכות רבות בגוף, בין השאר על מערכת הדם, מערכת העיכול ומערכת העצבים. בספירת הדם רואים אנמיה עם מדדים אופייניים. לא מדובר בחסר ברזל, אלא אם כן חסר לך גם ברזל. לכן לא רלוונטי שאם חסר לך ויטמין B12 תאכלי מאכלים עתירי ברזל על מנת לתקן זאת. במערכת העיכול רואים תיאבון ירוד, שלשולים וירידה במשקל. התסמינים העיקריים מערבים את מערכת העצבים המרכזית וכוללים חולשה והפרעות עצביות שונות. מאכלים מן החי, הן בשר והן חלב, מכילים ויטמין B12. אך הטיפול בחסר ויטמין B12 נעשה באמצעות נטילת הוויטמין בכדורים. לא ידוע לי שזה הורס את הכבד. לרוב, המקור לחסר הוויטמין מקורו בתת-ספיגה, ואז מתן הוויטמין מתבצע בזריקות אל תוך השריר. הזריקות ניתנות תחילה פעם בשבוע, ובהמשך פעם בחודש. גם טיפול דרך הפה יעיל, אך יש לקחתו על בסיס יומיומי, דבר היוצר בעיות היענות לטיפול. התגובה לטיפול מאוד מהירה. תוך ימים, עוד לפני שהאנמיה מתוקנת בבדיקות הדם, המטופל כבר מרגיש טוב יותר. בהצלחה, ד"ר טלי צ'רנוביצקי - אינפומד קרא עוד

 אני בן 29. רציתי לדעת מה מראות תוצאות הבדיקות הבאות:   lv normal size and function  normal valves normal flows  arotic root 2.9  la 3.6  lvedd 5.3  lvesd 3.4  lvs 1  pw 0.9  fs 35%  mitral flow:  e 105  a 59  dt 173  mr grade 0  arotic flow:  peak velocity 127  peak gradient 7  ar gradeo  tr gradeo
אני בן 29. רציתי לדעת מה מראות תוצאות הבדיקות הבאות: lv normal size and function normal valves normal flows arotic root 2.9 la 3.6 lvedd 5.3 lvesd 3.4 lvs 1 pw 0.9 fs 35% mitral flow: e 105 a 59 dt 173 mr grade 0 arotic flow: peak velocity 127 peak gradient 7 ar gradeo tr gradeo
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

LV פירושו Left Ventricle או חדר שמאל - התפקוד והגודל תקינים. Valves הם מסתמים. מדובר במסתמי הלב, התפקוד והזרימה דרכם תקינה. שורש אאורטה - המספר בתוצאות מבטא את הקוטר בס"מ. LA פירשו Left Atrium - העלייה השמאלית. LVEDD פירושו Left Ventricular End Diastolic Diameter - קוטר חדר שמאל בתום הדיאסטולה (השלב בו חדר שמאל בהרפייה מקסימלית). LVESD פירושו Left Ventricular End Systolic Diameter - קוטר החדר השמאלי בתום הסיסטולה (השלב שבו חדר שמאל מתכווץ באופן מקסימלי). המספרים מתארים אורך או רוחב בס"מ. מונחים נוספים מתארים את זרימת הדם דרך המסתם, הן מהירות זרימה מירבית והן את מפל הלחצים. ישנם קיצורים שאינני יודעת מה פשרם, אולי אינם כתובים נכון. אך תוצאות הבדיקות תקינות הן מבחינת תפקוד חדרי הלב והן מבחינת תפקוד המסתמים. בברכה, ד"ר שירי אורי - אינפומד קרא עוד

 בבדיקת HELICO PYLORI IgG התשובה הייתה 1.65 > 1.10 = POS. מה משמעות תוצאת הבדיקה?
בבדיקת HELICO PYLORI IgG התשובה הייתה 1.65 > 1.10 = POS. מה משמעות תוצאת הבדיקה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אם ערך חיובי של נוגדנים הוא מעל 1.1, ואצלך הוא 1.65, משמעות הדבר כי מדובר בזיהום שאירע בעבר בחיידק הליקובקטר פילורי. נוגדנים מסוג IGg מציינים זיהום בזמן עבר. מה שכן, טיטר הנוגדנים שלך חיובי, אבל נמוך מאוד. על החיידק הליקובקטר פילורי תוכלי למצוא מידע בעזרת מנוע החיפוש של האתר. בברכה, ד"ר שירי אורי - אינפומד קרא עוד

 בעלי סובל באופן כמעט קבוע, בעיקר בקיץ, משפשפת באזור שבין הרגלים, בעקבות כל הליכה קלה באה שפשפת. מה עליו לשים כדי שהתופעה לא תחזור?
בעלי סובל באופן כמעט קבוע, בעיקר בקיץ, משפשפת באזור שבין הרגלים, בעקבות כל הליכה קלה באה שפשפת. מה עליו לשים כדי שהתופעה לא תחזור?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

שפשפת, או במינוחה הרפואי Intertrigo, היא דלקת שטחית של העור המתרחשת באזורים בהם שני משטחי עור משיקים זה לזה. התופעה יותר שכיחה במזג אוויר חם ולח, ויותר באנשים הסובלים מעודף משקל. כתוצאה מחיכוך, חום ולחות, הופך העור לאדום ולח, ומזדהם בזיהום משני משנית על ידי חיידקים או פטריות. הטיפול בשפשפת כולל ייבוש האזור, מניעת חיכוך (יצירת חיץ על ידי חבישה או ביגוד) וטיפול מקומי על ידי משחות נוגדות חיידקים (אנטיביוטיקות) ונוגדות פטריות, בפרט כשהבעיה במפשעה. בבדיקה קצרה אליה תופנו על ידי רופא עור, ניתן יהיה לבדוק נוכחות פטריה. כשהמקום מודלק, בהתחלה נותנים לעתים משחה נגד פטריות או חיידקים שמעורבת עם סטרואיד חלש. ניתן לתת גם משחה שמכילה סטרואיד חלש, אנטיביוטיקה ונוגד פטריות למספר ימים (כגון Triderm) ואז לעבור לתכשיר ספציפי יותר. בנוסף, ישנם תכשירים ואמבטיות מייבשות, עליהם, ובכלל על הטיפול, תוכלי למצוא מידע בדף הבא, אשר מפרט יפה את הטיפול בשפשפת: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3158328,00.html קרא עוד

 האם מזרן קשיח יכול להטיב עם כאבי גב תחתון?
האם מזרן קשיח יכול להטיב עם כאבי גב תחתון?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

התשובה היא, לאו דווקא! ממליצים להחליף מזרן בערך כל עשר שנים, זה טוב במיוחד למוכרי המזרונים, אך האמת היא שכן מומלץ להחליף מזרן, כי בכל זאת יש בלאי עם הזמן. אחד הדברים שצריך להתייחס אליו הוא משקלם של הישנים על המזרן. לאדם עם קומה ומשקל בינוניים או נמוכים, לא תהיה בעיה גם עם מזרן רך יותר, אבל אדם עם משקל גבוה יותר יצטרך מזרן קצת יותר תומך ולכן יותר קשיח. לדעתי, הדבר החשוב הוא שהוא יהיה לך נוח. זה נשמע טריוויאלי, אך הרבה חברות נותנות היום את המזרנים לשבועיים ניסיון, וכך תוכל לבדוק בעצמך את רמת הנוחות. היזהר מההגדרה "מזרן אורתופדי" - אין כזה דבר! אין לצירוף המילים האלו שום משמעות, וסביר שיגידו לך על כל מזרן שהוא אורתופדי! אחד ההיבטים שהייתי בודקת בקפידה הוא עובי המזרן. סביר שככל שהוא עבה יותר, הוא יהיה איכותי יותר, תומך יותר, ואם זה מזרן קפיצים - הקפיצים יהיו בו מוגנים ועטופים יותר. בהצלחה, וליל מנוחה! קתרין אטל - פיזיותרפיסטית קרא עוד

 בשלושת הימים האחרונים יש לי צואה בצבע כתום-אדום. אני חייב לציין שהשבוע הייתי צריך לעבור בדיקת קולונוסקופיה עקב אנמיה חוזרת, ולא הלכתי כי פחדתי. ממה זה יכול לנבוע?
בשלושת הימים האחרונים יש לי צואה בצבע כתום-אדום. אני חייב לציין שהשבוע הייתי צריך לעבור בדיקת קולונוסקופיה עקב אנמיה חוזרת, ולא הלכתי כי פחדתי. ממה זה יכול לנבוע?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ישנן סיבות רבות לאנמיה, וכנראה שהרופא המטפל שלך חשב שהיא נובעת מדימום בדרכי העיכול התחתונות. הבדיקות לגילוי הדימום הן בדיקת דם סמוי בצואה ורקטוסקופיה, סיגמוידוסקופיה או קולונוסקופיה, על פי הצורך. סביר שהצבע שראית בצואה מלמד על דם מעורב בצואה, וזה יכול להצביע את סיבה אפשרית לאנמיה שלך. דימום במערכת העיכול הוא בעיה רפואית דחופה, ואתה חייב לקחת אחריות על גופך ולהשלים את הבדיקות כפי שניתנו לך. הקולונוסקופיה אומנם לא נעימה, אבל איננה נוראה כל כך. הבדיקה נערכת תחת טשטוש ואין בה כאב בלתי נסבל. ד"ר גיל טאובר - אינפומד קרא עוד

 עברתי שני טיפולים של זריקות גונל F , השבחה, הזרעה וזריקות תמיכה של פרוגסטרון. כיום אני 9 ימים אחרי ההזרעה האחרונה, ויש לי מדי פעם כאבי בטן, התכווצויות, בבטן תחתונה. האם זה מעיד על אי הצלחת הטיפול? אולי מבשר על בואו של המחזור? או אולי זו תחושה נורמלית בתחילת הריון?
עברתי שני טיפולים של זריקות גונל F , השבחה, הזרעה וזריקות תמיכה של פרוגסטרון. כיום אני 9 ימים אחרי ההזרעה האחרונה, ויש לי מדי פעם כאבי בטן, התכווצויות, בבטן תחתונה. האם זה מעיד על אי הצלחת הטיפול? אולי מבשר על בואו של המחזור? או אולי זו תחושה נורמלית בתחילת הריון?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

כאבי בטן תחתונה הם סימפטום מאד לא ספציפי אשר יכול להיות קשור או לא קשור לתהליך הטיפול שאת עוברת. מקורם של כאבים התכווצותיים יכולים להיות במערכת המין, ואז ייתכן שמדובר בהתכווצויות או בתחושת התכווצות של הרחם. אירועים אלה יכולים להיות מבשרי דימום וסתי ויכולים להיות תגובת הרחם לרמות ההורמונים הגבוהות שמלווות הריון בתחילת דרכו. מובן שכאבים אלה יכולים להיות ממקור שאינו מערכת המין, כגון מערכת השתן או מערכת העיכול. בכל אופן, על מנת להיות בטוחה, אם לא יופיע דימום וסתי, תוכלי בעוד מספר ימים לערוך בדיקת הריון, ומובן שתמיד אפשר וכדאי להתייעץ עם הגינקולוג המטפל. ד"ר אמיר בר-שי - אינפומד קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר ואיל ח'ורי
ד"ר ואיל ח'ורי כירורגיה
5
( 7 חוות דעת )
"בשמחה! הנה ניסוח קצר ומכובד: תודה רבה לדוקטור ואייל ח'ורי, על ההסבר הסבלני, היחס המכבד והמקצועיות. היה לי חשוב להבין – ואתה הסברת בצורה ברורה ומרגיעה ביותר מעריכה מאוד! 🙏"
ד"ר מוריס ונטוררו
ד"ר מוריס ונטוררו כירורגיה
4.0
( 4 חוות דעת )
"מקצועי מאוד וכן קיבלתי הסבר ברור לגבי מצבי הבריאותי וגישה מאוד נעימה וסבלנית."
פרופ' שמחה מיזל
פרופ' שמחה מיזל קרדיולוגיה
5.0
( 46 חוות דעת )
"הכל לפי טעמי ומרוצה מהגישה אלי ,ואני מציע גם לחברים שלי עם אותם בעיות ללכת אליו"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו