דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 817

 בתי בת ה- 9 סובלת מזה כמה שנים מעייפות, כאבי שרירים, כאבי ראש, חוסר ריכוז והשמנה.  בבדיקות הדם האחרונות תוצאת בדיקת TSH היתה 19.37 ובדיקת T4 היתה 10.80.  ברצוני לדעת אם תוצאת בדיקה זו מסבירה את הופעת הסימפטומים, ואם כן- מה הטיפול בבעיה זו אצל ילדים.
בתי בת ה- 9 סובלת מזה כמה שנים מעייפות, כאבי שרירים, כאבי ראש, חוסר ריכוז והשמנה. בבדיקות הדם האחרונות תוצאת בדיקת TSH היתה 19.37 ובדיקת T4 היתה 10.80. ברצוני לדעת אם תוצאת בדיקה זו מסבירה את הופעת הסימפטומים, ואם כן- מה הטיפול בבעיה זו אצל ילדים.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לא ציינת אם מדובר בערכי T4 או FT4, וכן באילו ערכים ניתנו התוצאות. תוכלי לבדוק זאת בעצמך באינפומד: http://www.infomed.co.il/medTest4.asp?tID=53 קרא עוד

  בתי בת ה-15 וחצי סובלת כשבוע ימים משפעת שהסתבכה, והרופאה אתמול הודיעה לה שזו דלקת ריאות קלה בתחילת הדרך. בתי עברה בדיקות דם, ובבדיקות היו 3 דברים חריגים:   mpv 1.80  esr 31.00  llirvb total 1.28   היא סובלת מחום של 39.2 שאינו יורד, והיא מקבלת אנטיביוטיקה מסוג זינט. בתי סובלת כבר כ-3 שנים מחיידק זיהומי בשם אוסטאומייליטיס. האם השקיעה מראה שהחיידק חזר? הוא חוזר כל פעם מחדש. ביולי היא עברה ניתוח בגללו.
בתי בת ה-15 וחצי סובלת כשבוע ימים משפעת שהסתבכה, והרופאה אתמול הודיעה לה שזו דלקת ריאות קלה בתחילת הדרך. בתי עברה בדיקות דם, ובבדיקות היו 3 דברים חריגים: mpv 1.80 esr 31.00 llirvb total 1.28 היא סובלת מחום של 39.2 שאינו יורד, והיא מקבלת אנטיביוטיקה מסוג זינט. בתי סובלת כבר כ-3 שנים מחיידק זיהומי בשם אוסטאומייליטיס. האם השקיעה מראה שהחיידק חזר? הוא חוזר כל פעם מחדש. ביולי היא עברה ניתוח בגללו.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לצערי אין לי מספיק פרטים על בתך כגון כמה זמן היא מטופלת בזינט, אם עשו לה צילום חזה ומה רמת ה- WBC שלה. ייתכן ששקיעת הדם המוגברת היא כתוצאה מדלקת הריאות, וחשוב לעשות בדיקת דם חוזרת לראות אם היא במגמת שיפור לאחר הטיפול האנטיביוטי. אם לא, יתכן שמדובר בחזרה של המחלה האוסטאומייליטית (אוסטאומייליטיס הוא לא חיידק, אלא שם מחלה: זיהום של העצם). חשוב לחזור גם על בדיקות הדם החריגות (MPV, T. BILIRUBIN) כדי לדעת האם הן חריגות כתוצאה מהמחלה הנוכחית, או שכדאי להרחיב את הבירור. אני מציעה לך לפנות לרופא הילדים או המשפחה אם לא יכול שיפור. ד"ר נעמה זנזורי - אינפומד קרא עוד

 אני לוקחת רואקוטן כשבוע בגלל שיש לי הרבה נקודות שחורות בפנים. יש לי כמה שאלות:  1. האם מותר לאכול הכל בזמן לקיחת התרופה?  2. האם הטיפול יעיל לכמה שנים או רק בזמן לקיחת התרופה?  3. האם מותר להשתמש בחומרים כגון: מי פנים, מסכה, פילינג?  4. האם המינון של 20 מ"ג 3 פעמים ביום לא גבוה מידי רק לטיפול בנקודות שחורות?
אני לוקחת רואקוטן כשבוע בגלל שיש לי הרבה נקודות שחורות בפנים. יש לי כמה שאלות: 1. האם מותר לאכול הכל בזמן לקיחת התרופה? 2. האם הטיפול יעיל לכמה שנים או רק בזמן לקיחת התרופה? 3. האם מותר להשתמש בחומרים כגון: מי פנים, מסכה, פילינג? 4. האם המינון של 20 מ"ג 3 פעמים ביום לא גבוה מידי רק לטיפול בנקודות שחורות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הפעילות של התרופה רואקוטן היא באמצעות הפחתת ייצור והפרשת החלב. אקנה מתפתח כאשר ריבוי של חלב מקנה קרקע נוחה לצמיחה של החיידק Propionibacterium acnes - חיידק המהווה חלק מן הפלורה הנורמלית של העור. כאשר החיידק מתרבה הוא גורם להופעת דלקת בעור. האפקט של הרואקוטן נמשך כשנה לאחר הפסקת הטיפול. הירידה בהפרשת החלב מביאה לעצירת התפתחותו של החיידק, וכך נמנע האקנה. הרואקוטן היא גם תרופה נוגדת דלקת, ולכן מעכבת את ייצור הקומדונים ("השחורים"). רואקוטן היא תרופה המיועדת לאקנה חמור, ולכן המינון המומלץ הוא בהתאם לכך. המינון המקובל הוא 0.5-2 מ"ג לק"ג ליום, מחולק לשתי מנות, למשך 15-20 שבועות. כלומר, אם את שוקלת 60 ק"ג, נחוץ מינון של בין 30 מ"ג ל-120 מ"ג ליום. משך הטיפול והמינון נקבעים על פי רוב לפי חומרת הפצעים. את התרופה יש לקחת עם אוכל או עם חלב, משום שמזון משפר את ספיגת התרופה. יש לשתות כוס משקה לאחר בליעת הקפסולה. מותר לאכול הכל בזמן נטילת התרופה. יש להימנע מתוספים של ויטמין A ויש להימנע או להמעיט בצריכת אלכוהול. אפשר לנקות את הפנים פעם ביום בעזרת תכשירים שאינם מכילים אלכוהול או מכילים כמות קטנה של אלכוהול. אם מנקים את העור מספר פעמים או משתמשים בתכשירים אגרסיביים יותר - העור מתייבש יתר על המידה. קרא עוד

 אני בן 80 ולוקח  נוביטרופן. הואילו נא להסביר לי מה זו טבליה בשחרור מושהה. מה ההבדל בין טבליה עם שחרור מושהה לבין טבליה אחרת?
אני בן 80 ולוקח נוביטרופן. הואילו נא להסביר לי מה זו טבליה בשחרור מושהה. מה ההבדל בין טבליה עם שחרור מושהה לבין טבליה אחרת?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הרעיון והיתרון של טבליה בשחרור מושהה הוא שניתן לקחת את התרופה פעם ביום במקום מספר פעמים. דבר זה אפשרי מכיוון שבשחרור מושהה, משתחררת התרופה באופן הדרגתי ובמשך זמן תוך שמירה על ריכוז קבוע. התרופה נמצאת בתוך חומר אחר (פולימר) שמתכלה ומתמוסס בגוף בקצב איטי, ובקצב זה משתחררת גם התרופה. במקרה שלך, נטילת טבליה של נוביטרופן בשחרור מושהה נעשית פעם אחת ביממה, ואילו טבליה אחרת (לא בשחרור מושהה) יש לקחת 4-2 פעמים ביום. תוכל לקרוא על התרופה כאן: http://www.infomed.co.il/drug2.asp?dID=364 קרא עוד

 גילו לי במשטח לשון קנדידה. מהי קנדידה בלשון? כיצד היא נגרמת? האם היא מדבקת? כיצד מטפלים בזה?
גילו לי במשטח לשון קנדידה. מהי קנדידה בלשון? כיצד היא נגרמת? האם היא מדבקת? כיצד מטפלים בזה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

על קנדידה ועל הסיבות להופעתה בחלל הפה אפשר לקרוא בתשובות קודמות: http://www.infomed.co.il/questions/q_121807_7.asp קרא עוד

 מהי גלולה פעילה ומהי גלולה לא פעילה? והאם בגלולות מסוג מינס קיים הבדל בין הגלולות בחפיסה?
מהי גלולה פעילה ומהי גלולה לא פעילה? והאם בגלולות מסוג מינס קיים הבדל בין הגלולות בחפיסה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

גלולה פעילה היא גלולה המכילה הורמונים. גלולה לא פעילה או "פלסבו" היא גלולה שלא מכילה חומר פעיל כגון הורמונים. בגלולות מינס ישנן 21 גלולות פעילות ו-7 גלולות לא פעילות. המטרה של סידור זה היא למנוע שכחה של גלולות. בדרך כלל צריך לקחת 21 גלולות במהלך 21 יום, ואחר כך במשך שבעה ימים לא לקחת כלום. כדי שנשים יזכרו לקחת את הגלולות, החברה שמייצרת את מינס חשבה על רעיון של 28 גלולות בחודש כדי למנוע את הצורך לזכור מתי צריך להתחיל מחדש את החפיסה הבאה. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 אני בת 19. מהבוקר אני מרגישה כאבים עמומים פנימיים מתחת לחזה בצד שמאל, וקצת כאב לי גם ביד, ולפני בערך שעה (בצהריים) זה התחזק וכאב גם בכל היד - שוב כאב פנימי עמום. כשאני נושמת עמוק, אני מרגישה את הכאב יותר. בחזה עכשיו זה קצת נרגע. יש לכם מושג מה זה וכיצד לטפל בבעיה?
אני בת 19. מהבוקר אני מרגישה כאבים עמומים פנימיים מתחת לחזה בצד שמאל, וקצת כאב לי גם ביד, ולפני בערך שעה (בצהריים) זה התחזק וכאב גם בכל היד - שוב כאב פנימי עמום. כשאני נושמת עמוק, אני מרגישה את הכאב יותר. בחזה עכשיו זה קצת נרגע. יש לכם מושג מה זה וכיצד לטפל בבעיה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הכאבים שאת מתארת מתאימים לכאבים ממקור שרירי או עצבי, כלומר יתכן ש"נתפס" שריר מסויים, או שאולי ישנת בתנוחה שגרמה ללחץ עצבי כלשהו. עם זאת, לא ניתן לאבחן בעיה כזאת ללא בדיקה. חשוב לדעת אם הכאבים מלווים בהזעה, אם הם התקפיים, או אם הם ממושכים. זאת מכיוון שהמיקום יכול להתאים גם לבעיה שמקורה בלב, אבל זה פחות סביר בגילך ולאור תיאורך. אם אכן מדובר בכאבים ממקור שרירי, הם אמורים לחלוף תוך מספר ימים. אם הכאבים לא יחלפו, יש מקום לגשת לרופא לבדיקה. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 אני בת 43. עקב כאבי גב נשלחתי  לבדיקת CT. לפי הבדיקה הכל תקין למעט בגובה L4-L5:   מבנה גרמי תקין,  רוחב תקין של תעלת השדרה והפורמניות.  קיים בקע דיסק אקסטרא-ספינלי שמאלי בעומק 6 מ"מ  עם לחץ על השורש אחרי הפרמן הצדדי.   אורתופד אמר שהטיפול הוא זריקות או ניתוח. האם יש אפשרויות טיפול אחרות שיכולות לעזור במצבי, כמו דיקור או שיטות אחרות?
אני בת 43. עקב כאבי גב נשלחתי לבדיקת CT. לפי הבדיקה הכל תקין למעט בגובה L4-L5: מבנה גרמי תקין, רוחב תקין של תעלת השדרה והפורמניות. קיים בקע דיסק אקסטרא-ספינלי שמאלי בעומק 6 מ"מ עם לחץ על השורש אחרי הפרמן הצדדי. אורתופד אמר שהטיפול הוא זריקות או ניתוח. האם יש אפשרויות טיפול אחרות שיכולות לעזור במצבי, כמו דיקור או שיטות אחרות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מגוון הטיפולים בכאבים הנובעים מבעיה בגב רחב ביותר, והשיטות המומלצות לטיפול משתנות מרופא למשנהו. ישנם אמצעים מגוונים, הכוללים דיקור סיני, שיאצו, פיזיותרפיה, הידרותרפיה וטיפולים אחרים. זריקות מסוגים שונים או ניתוח מוצעים על פי רוב כאשר נכשלות השיטות שהוזכרו. בברכת בריאות שלמה, ד"ר רונן בלכר - אינפומד קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר עמית דרוין
ד"ר עמית דרוין פנימית
4.9
( 17 חוות דעת )
"אדיב ,סבלני מאוד ,מקצועי, הטיפול היה באווירה טובה ונעימה"
פרופ' פרנסיס סרור
פרופ' פרנסיס סרור כירורגיה
5
( 8 חוות דעת )
"הגענו לפרופסור פרנסיס סרור לקבלת אבחנה לפני ניתוח לבן שלי.. קיבלנו הסבר מפורט על התהליך.. אדם נעים ומקצועי.. ממליצה בחום ומודה מקרב לב על הכל"
ד"ר טלי פרידמן
ד"ר טלי פרידמן כירורגיה פלסטית
מומחית לכירורגיה פלסטית לעיצוב הגוף, בעלת המרכז הבינלאומי לעיצוב הגוף המתמחה בפתרונות כירורגיים ואסתטיים מקיפים
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו