שאלות ותשובות - עמוד 818
מאת: מערכת אינפומד
חומצה לקטית היא תוצר של חילוף חומרים אנאירובי בגוף. היא נוצרת בשרירים בעת ביצוע פעילות גופנית מאומצת וממושכת במצב בו כמות החמצן שמגיעה לתאי השריר אינה מספיקה לחמצון מלא של הגלוקוז. בתהליך החמצון החלקי נוצרת חומצת החלב. חומצה לקטית נמצאת גם בחלב - חיידקים המצויים בחלב הופכים את סוכר החלב (לקטוז) לחומצה לקטית - ושמה מזכיר את שמו של סוכר החלב (לקטוז). אך אף על פי כן, לא מדובר בלקטוז. לכן אני לא מוצאת קשר בין חומצה לקטית לבין הזיהומים החוזרים. לגבי טיפול, ראי את המידע בידיעה הבאה: http://www.infomed.co.il/news/n_090304_1.htm קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
NPH הוא קיצור של Normal Pressure Hydrocephalus, מצב של הצטברות של נוזל המוח בחללים במוח. הנושא מוסבר בהרחבה בתשובה הבאה בפורטל אינפומד, ובאתרים נוספים: http://www.infomed.co.il/questions/q_100306_6.htm קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אם המדובר בסוג של כתמים הנקרא "כתמי קפה אולה" (מצרפתית - קפה עם חלב), זה סימן למחלה בשם neurofibromatosis המאופיינת בכתמי צבע קפה על העור ונגעים בולטים על העור והאיברים הפנימיים. אבל זו כמובן מחלה די נדירה, ולא כל כתם קפה אולה, שזו תופעה נפוצה, הוא סימן לנוירופיברומטוזיס. אז להירגע. ד"ר משה ארוך - רופא משפחה קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
נורמיטן היא תרופה מסוג חוסמי בטא המורידה את לחץ הדם ומאיטה את קצב הלב. ההתוויות לטיפול כוללות מקרים של יתר לחץ דם, אי- ספיקת לב, מחלת לב איסכמית ובמקרים שצריך להאט את קצב הלב כמו במצב של פרפור פרוזדורים. סילאזאפריל היא תרופה להורדת לחץ דם מסוג מעכבי האנזים המהפך (מעכבי ACE). היא גם הוכחה כמעכבת התדרדרות תפקוד כלייתי בחולי סוכרת. לחץ הדם של אמך נראה מאוזן כמעט לגמרי (ערכי מטרה הם פחות מ- 140/90, אלא אם קיימת סוכרת או אי- ספיקת כליות, אז ערכי המטרה הם פחות מ- 130/80). אין צורך להפריד בין נטילת שתי התרופות. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
על בדיקת EEG (Electroencephalography) קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אם הציפור או החרק, נקרא כך לתופעה, לא הופכת לאובססיה ולא מפריעה לה בסדר היום, הניחו לה ותעברו על זה. אולי היא מחפשת בצורה זו יותר תשומת לב, פתאום לא הכל סובב סביבה כמו פעם והיא לאו דווקא עושה זאת במודע. אבל אם הסיפורים על ציפורים וחרקים הופכים לדבר יום יומי - יש לטפל בבעיה, אולי באמצעות שיחה קרובה עם רופא המשפחה, שיסביר שאיכות החיים תשתפר מבחינת התלונות שלה, מבלי לנסות להגניב לה תרופה. לתופעה קוראים הזיות (הלוצינאציות). בהצלחה ד"ר משה ארוך - רופא משפחה ומתמחה ברפואת ספורט קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
ישנם סוגים שונים של ערכות לבדיקת הריון, וישנן ערכות שיכולות לאבחן הריון עוד לפני האיחור במחזור. גשי לאחת מחנויות הפארם השונות וקני את הבדיקה המתאימה ביותר. הייתי ממליצה לך לחכות בכל זאת בערך שבוע אחרי הביוץ כדי להעלות את רמת הדיוק של הבדיקות. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
GPT, הנקרא גם ALT, הוא סמן לנזק בכבד, היות שאנזים זה ספציפי מאוד לכבד. הסיבות האפשריות לעליה ברמת ה- GPT הן נזק שנגרם לכבד על ידי תרופות (כמו גלולות למניעת הריון, סימוביל להורדת רמת הכולסטרול ועוד), דלקת וירלית של הכבד (הפטיטיס), כבד שומני, מחלת הנשיקה או מחלת כבד אחרת. יש לעבור על האנמנזה ולערוך בדיקה גופנית כדי לברר מהן האפשרויות הכי מתקבלות על הדעת. אם את לוקחת תרופות שגורמות לפגיעה בכבד, זו יכולה להיות הסיבה. אם לא, ואין מידע לגבי מחלה אחרת שעלולה לפגוע בכבד, יש מקום לביצוע מבחן סרולוגי להפטיטיס. בכל מעבדה יש כיום טווח ערכים שונה. לפי הערכים שנמצאים אצלי, הערכים שציינת הם בגדר הנורמה. אבל אני מסכימה איתך שצריך לבדוק. לגבי רמת ה- MCH, אם רמת ההמוגלובין תקינה ובדיקת ה- MCV תקינה, אין צורך בבירור נוסף. החריגה אצלך אינה משמעותית. פני לייעוץ רופא משפחה. בברכה, ד"ר שירי אורי - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
בהחלט עשוי להיות קשר בין ירידה משמעותית במשקל לבין אי-סדירות במחזור החודשי, ואפילו אל-וסת (אמנוריאה). לא ציינת בכמה זמן מאחרת הווסת שלך, אבל המחזור החודשי רגיש להשפעות חיצוניות, ודילוג על וסת אחת הוא על פי רוב חסר משמעות קלינית. לעומת זאת, אל-וסת ממושכת (דילוג של יותר משלושה מחזורים) עשויה להיות הסימן הראשון למספר מצבים ראשוניים. במקרים של ירידה משמעותית במשקל, פעילות גופנית מאומצת ולחץ נפשי, הסיבה להפסקת הווסת היא ירידה בהפרשת הורמון בשם GnRH מבלוטת ההיפותלמוס. עם זאת, הסיבה השכיחה ביותר לאיחור בווסת היא הריון, ובשלב הראשון כדאי לבדוק את האפשרות הזאת. ד"ר ליה עשת - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
קסניקל (אורליסטאט בשמה הגנרי) אינה תרופה לשריפת שומנים אלא להפחתת ספיגת השומנים ממערכת העיכול לדם. התרופה ניתנת רק עם מרשם רופא ויש לה תופעות לוואי משמעותיות, כגון גזים, כאבי בטן וצואה שומנית. אין צורך לבצע בדיקות טרם נטילת התרופה, אולם חשוב לבדוק באופן עקרוני בכל אדם עם עודף משקל רמות סוכר בצום, ערכי לחץ דם ופרופיל שומנים (רמות LDL, HDL, טריגליצרידים). נקודה חשובה נוספת היא כי אין ליטול את התרופה אם את בהריון. למידע נוסף בנוגע לתרופה, ראי הקישור: http://www.infomed.co.il/questions/q_122301_2.htm קרא עוד