דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 818

 אני סובלת מקנדידה חוזרת ונשנית בנרתיק ומשתמשת  באגיסטן V לטיפול. יש לי רגישות ללקטוז ברמה גבוהה, ולפעמים כשאני נחשפת למוצרי חלב, אפילו במידה מזערית, הקנדידה חוזרת.   הפעם כשקניתי אגיסטן שמתי לב שמופיע כיתוב מודגש על האריזה שאומר שהתרופה מכילה Lactic acid, דבר שלא הופיע עד היום. האם יתכן שיש קשר בין השניים, ושזאת הסיבה שאני לא מצליחה להיפטר מן הקנדידה לחלוטין?
אני סובלת מקנדידה חוזרת ונשנית בנרתיק ומשתמשת באגיסטן V לטיפול. יש לי רגישות ללקטוז ברמה גבוהה, ולפעמים כשאני נחשפת למוצרי חלב, אפילו במידה מזערית, הקנדידה חוזרת. הפעם כשקניתי אגיסטן שמתי לב שמופיע כיתוב מודגש על האריזה שאומר שהתרופה מכילה Lactic acid, דבר שלא הופיע עד היום. האם יתכן שיש קשר בין השניים, ושזאת הסיבה שאני לא מצליחה להיפטר מן הקנדידה לחלוטין?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

חומצה לקטית היא תוצר של חילוף חומרים אנאירובי בגוף. היא נוצרת בשרירים בעת ביצוע פעילות גופנית מאומצת וממושכת במצב בו כמות החמצן שמגיעה לתאי השריר אינה מספיקה לחמצון מלא של הגלוקוז. בתהליך החמצון החלקי נוצרת חומצת החלב. חומצה לקטית נמצאת גם בחלב - חיידקים המצויים בחלב הופכים את סוכר החלב (לקטוז) לחומצה לקטית - ושמה מזכיר את שמו של סוכר החלב (לקטוז). אך אף על פי כן, לא מדובר בלקטוז. לכן אני לא מוצאת קשר בין חומצה לקטית לבין הזיהומים החוזרים. לגבי טיפול, ראי את המידע בידיעה הבאה: http://www.infomed.co.il/news/n_090304_1.htm קרא עוד

 לפני מספר חודשים הופיע לבני כתם על העור. רופאת הילדים שלו אמרה לי שעד 6 כתמים אין מה להתרגש, אולם כשיש יותר מ- 6 כתמים זה עלול להוות בעיה.  שאלתי היא: מהי הבעיה הרפואית עליה מעידים 6 כתמים על העור? אודה לקבלת פירוט על מהות הבעיה.
לפני מספר חודשים הופיע לבני כתם על העור. רופאת הילדים שלו אמרה לי שעד 6 כתמים אין מה להתרגש, אולם כשיש יותר מ- 6 כתמים זה עלול להוות בעיה. שאלתי היא: מהי הבעיה הרפואית עליה מעידים 6 כתמים על העור? אודה לקבלת פירוט על מהות הבעיה.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אם המדובר בסוג של כתמים הנקרא "כתמי קפה אולה" (מצרפתית - קפה עם חלב), זה סימן למחלה בשם neurofibromatosis המאופיינת בכתמי צבע קפה על העור ונגעים בולטים על העור והאיברים הפנימיים. אבל זו כמובן מחלה די נדירה, ולא כל כתם קפה אולה, שזו תופעה נפוצה, הוא סימן לנוירופיברומטוזיס. אז להירגע. ד"ר משה ארוך - רופא משפחה קרא עוד

 אימי סובלת מפרפור פרוזדורים. לחץ דם 145/80. היא מקבלת חצי כדור נורמיטן של 25 מג ביום וגם סילאזאפריל (ואסקייס) 2.5 מג ביום. האם הטיפול נכון, והאם אפשר לתת את הכדורים ביחד בבוקר או שצריך להפריד בנטילת תרופות אלו?
אימי סובלת מפרפור פרוזדורים. לחץ דם 145/80. היא מקבלת חצי כדור נורמיטן של 25 מג ביום וגם סילאזאפריל (ואסקייס) 2.5 מג ביום. האם הטיפול נכון, והאם אפשר לתת את הכדורים ביחד בבוקר או שצריך להפריד בנטילת תרופות אלו?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

נורמיטן היא תרופה מסוג חוסמי בטא המורידה את לחץ הדם ומאיטה את קצב הלב. ההתוויות לטיפול כוללות מקרים של יתר לחץ דם, אי- ספיקת לב, מחלת לב איסכמית ובמקרים שצריך להאט את קצב הלב כמו במצב של פרפור פרוזדורים. סילאזאפריל היא תרופה להורדת לחץ דם מסוג מעכבי האנזים המהפך (מעכבי ACE). היא גם הוכחה כמעכבת התדרדרות תפקוד כלייתי בחולי סוכרת. לחץ הדם של אמך נראה מאוזן כמעט לגמרי (ערכי מטרה הם פחות מ- 140/90, אלא אם קיימת סוכרת או אי- ספיקת כליות, אז ערכי המטרה הם פחות מ- 130/80). אין צורך להפריד בין נטילת שתי התרופות. קרא עוד

 אמא שלי בת 83 ובסך הכל בריאה, ובעיקר עירנית וחדה מבחינה קוגניטיבית ברמה שהלוואי עלי בגילה. בזמן האחרון היא החליטה שהיא רואה ציפור בבית, היא אפילו הרגישה אותה מסתבכת בשיער שלה. אחי ואני הפכנו את הבית ואין שום ציפור ואני משוכנע לחלוטין שגם לא הייתה.   עד לפני כחצי שנה,למשך תקופה של קרוב לשנה, היא ראתה בבית חרקים גדולים. היא יכלה לתאר אותם בפרוטרוט. במהלך אותה שנה ריססנו את הבית שלוש פעמים, כולל ריסוסים שאנשים לא יכולים לעמוד בהם, שלא לדבר על בעלי חיים. פירקנו והרכבנו מחדש את הארון בחדר השינה שלה מכיוון שהיא טענה שהם יוצאים מתחת הארון.   בהתייעצות עם רופא המשפחה שלה הוא אמר שמדובר בתופעה ידועה בגיל הזה ויש תרופה שמונעת את הדמיונות האלה. היא לא הייתה מוכנה לשמוע על תרופה וטענה שאחי ואני חושבים שהיא משוגעת. הרופא ניסה להגניב לה את התרופה לתרופות אחרות שהיא לוקחת, אבל היא עלתה על זה ולא הסכימה אפילו לקבל ממנו את המרשם (כפי שאמרתי - היא עירנית וחדה בצורה בלתי רגילה לגילה).   שאלותי הן:   1. האם אפשר לקבל הסבר על התופעה, במידה והיא ידועה? מהו הטיפול, תופעות לוואי וכו'?   2. מהן דרכי ההתמודדות במצב זה, בדגש על הטקטיקה שיש לנקוט מולה כשהיא רואה דברים כאלה. האם להגיד לה שמדובר בדמיונות או לשחק איתה את המשחק ולחפש ציפורים בבית וכדומה?
אמא שלי בת 83 ובסך הכל בריאה, ובעיקר עירנית וחדה מבחינה קוגניטיבית ברמה שהלוואי עלי בגילה. בזמן האחרון היא החליטה שהיא רואה ציפור בבית, היא אפילו הרגישה אותה מסתבכת בשיער שלה. אחי ואני הפכנו את הבית ואין שום ציפור ואני משוכנע לחלוטין שגם לא הייתה. עד לפני כחצי שנה,למשך תקופה של קרוב לשנה, היא ראתה בבית חרקים גדולים. היא יכלה לתאר אותם בפרוטרוט. במהלך אותה שנה ריססנו את הבית שלוש פעמים, כולל ריסוסים שאנשים לא יכולים לעמוד בהם, שלא לדבר על בעלי חיים. פירקנו והרכבנו מחדש את הארון בחדר השינה שלה מכיוון שהיא טענה שהם יוצאים מתחת הארון. בהתייעצות עם רופא המשפחה שלה הוא אמר שמדובר בתופעה ידועה בגיל הזה ויש תרופה שמונעת את הדמיונות האלה. היא לא הייתה מוכנה לשמוע על תרופה וטענה שאחי ואני חושבים שהיא משוגעת. הרופא ניסה להגניב לה את התרופה לתרופות אחרות שהיא לוקחת, אבל היא עלתה על זה ולא הסכימה אפילו לקבל ממנו את המרשם (כפי שאמרתי - היא עירנית וחדה בצורה בלתי רגילה לגילה). שאלותי הן: 1. האם אפשר לקבל הסבר על התופעה, במידה והיא ידועה? מהו הטיפול, תופעות לוואי וכו'? 2. מהן דרכי ההתמודדות במצב זה, בדגש על הטקטיקה שיש לנקוט מולה כשהיא רואה דברים כאלה. האם להגיד לה שמדובר בדמיונות או לשחק איתה את המשחק ולחפש ציפורים בבית וכדומה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

  אם הציפור או החרק, נקרא כך לתופעה, לא הופכת לאובססיה ולא מפריעה לה בסדר היום, הניחו לה ותעברו על זה. אולי היא מחפשת בצורה זו יותר תשומת לב, פתאום לא  הכל סובב סביבה כמו פעם והיא לאו דווקא עושה זאת במודע. אבל אם הסיפורים על ציפורים וחרקים הופכים לדבר יום יומי - יש לטפל בבעיה, אולי באמצעות שיחה קרובה עם רופא המשפחה, שיסביר שאיכות החיים תשתפר מבחינת התלונות שלה, מבלי לנסות להגניב לה תרופה. לתופעה קוראים הזיות (הלוצינאציות). בהצלחה ד"ר משה ארוך - רופא משפחה ומתמחה ברפואת ספורט קרא עוד

 אני ובעלי קיימנו יחסי מין ללא אמצעי מניעה יום לאחר הביוץ. האם שימוש בערכה ביתית לבדיקת הריון יעילה, למרות שעדין אין איחור של המחזור החודשי? כמה ימים מיחסי המין בדיקת הריון אכן אמינה?
אני ובעלי קיימנו יחסי מין ללא אמצעי מניעה יום לאחר הביוץ. האם שימוש בערכה ביתית לבדיקת הריון יעילה, למרות שעדין אין איחור של המחזור החודשי? כמה ימים מיחסי המין בדיקת הריון אכן אמינה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ישנם סוגים שונים של ערכות לבדיקת הריון, וישנן ערכות שיכולות לאבחן הריון עוד לפני האיחור במחזור. גשי לאחת מחנויות הפארם השונות וקני את הבדיקה המתאימה ביותר. הייתי ממליצה לך לחכות בכל זאת בערך שבוע אחרי הביוץ כדי להעלות את רמת הדיוק של הבדיקות. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 בבדיקות דם שערכתי השבוע התקבלו התוצאות הבאות:   GPT 41 (טווח הנורמה: 31-4)  MCH 31.3 (טווח הנורמה: 31-0)   אבקש את חוות דעתכם, כיצד להיערך להורדת הרמה לתחום הנורמה, ומהם הגורמים לתוצאות שקיבלתי?
בבדיקות דם שערכתי השבוע התקבלו התוצאות הבאות: GPT 41 (טווח הנורמה: 31-4) MCH 31.3 (טווח הנורמה: 31-0) אבקש את חוות דעתכם, כיצד להיערך להורדת הרמה לתחום הנורמה, ומהם הגורמים לתוצאות שקיבלתי?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

GPT, הנקרא גם ALT, הוא סמן לנזק בכבד, היות שאנזים זה ספציפי מאוד לכבד. הסיבות האפשריות לעליה ברמת ה- GPT הן נזק שנגרם לכבד על ידי תרופות (כמו גלולות למניעת הריון, סימוביל להורדת רמת הכולסטרול ועוד), דלקת וירלית של הכבד (הפטיטיס), כבד שומני, מחלת הנשיקה או מחלת כבד אחרת. יש לעבור על האנמנזה ולערוך בדיקה גופנית כדי לברר מהן האפשרויות הכי מתקבלות על הדעת. אם את לוקחת תרופות שגורמות לפגיעה בכבד, זו יכולה להיות הסיבה. אם לא, ואין מידע לגבי מחלה אחרת שעלולה לפגוע בכבד, יש מקום לביצוע מבחן סרולוגי להפטיטיס. בכל מעבדה יש כיום טווח ערכים שונה. לפי הערכים שנמצאים אצלי, הערכים שציינת הם בגדר הנורמה. אבל אני מסכימה איתך שצריך לבדוק. לגבי רמת ה- MCH, אם רמת ההמוגלובין תקינה ובדיקת ה- MCV תקינה, אין צורך בבירור נוסף. החריגה אצלך אינה משמעותית. פני לייעוץ רופא משפחה. בברכה, ד"ר שירי אורי - אינפומד קרא עוד

 ירדתי בתקופה האחרונה הרבה במשקל, ויש לי כעת איחור במחזור. האם יש קשר בין הדברים? המחזור שלי תמיד היה סדיר מאוד.
ירדתי בתקופה האחרונה הרבה במשקל, ויש לי כעת איחור במחזור. האם יש קשר בין הדברים? המחזור שלי תמיד היה סדיר מאוד.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

בהחלט עשוי להיות קשר בין ירידה משמעותית במשקל לבין אי-סדירות במחזור החודשי, ואפילו אל-וסת (אמנוריאה). לא ציינת בכמה זמן מאחרת הווסת שלך, אבל המחזור החודשי רגיש להשפעות חיצוניות, ודילוג על וסת אחת הוא על פי רוב חסר משמעות קלינית. לעומת זאת, אל-וסת ממושכת (דילוג של יותר משלושה מחזורים) עשויה להיות הסימן הראשון למספר מצבים ראשוניים. במקרים של ירידה משמעותית במשקל, פעילות גופנית מאומצת ולחץ נפשי, הסיבה להפסקת הווסת היא ירידה בהפרשת הורמון בשם GnRH מבלוטת ההיפותלמוס. עם זאת, הסיבה השכיחה ביותר לאיחור בווסת היא הריון, ובשלב הראשון כדאי לבדוק את האפשרות הזאת. ד"ר ליה עשת - אינפומד קרא עוד

 ברצוני לרכוש את התרופה לשריפת שומנים XENICAL והייתי רוצה לדעת אם צריך לעבור איזושהי בדיקה כדי לקבל את התרופה הזו.
ברצוני לרכוש את התרופה לשריפת שומנים XENICAL והייתי רוצה לדעת אם צריך לעבור איזושהי בדיקה כדי לקבל את התרופה הזו.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

קסניקל (אורליסטאט בשמה הגנרי) אינה תרופה לשריפת שומנים אלא להפחתת ספיגת השומנים ממערכת העיכול לדם. התרופה ניתנת רק עם מרשם רופא ויש לה תופעות לוואי משמעותיות, כגון גזים, כאבי בטן וצואה שומנית. אין צורך לבצע בדיקות טרם נטילת התרופה, אולם חשוב לבדוק באופן עקרוני בכל אדם עם עודף משקל רמות סוכר בצום, ערכי לחץ דם ופרופיל שומנים (רמות LDL, HDL, טריגליצרידים). נקודה חשובה נוספת היא כי אין ליטול את התרופה אם את בהריון. למידע נוסף בנוגע לתרופה, ראי הקישור: http://www.infomed.co.il/questions/q_122301_2.htm קרא עוד

רופאים מומלצים
מיכל אלון
מיכל אלון טיפול
מומחית להתפתחות תינוקות
ד"ר קלוד פיקאר
ד"ר קלוד פיקאר אורתופדיה
ד"ר בועז גבאי
ד"ר בועז גבאי עור ומין
5
( 5 חוות דעת )
"ד״ר בועז גבאי רופא מומחה מעולה ואנושי. ממליץ בחום!"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו