שאלות ותשובות - עמוד 820
מאת: מערכת אינפומד
ריבוי מי שפיר נמנה עם אחד הסיבוכים השכיחים של הריון מרובה עוברים. במקרים מסויימים ניתן לטפל בבעיה על ידי ניקוז מי השפיר או על ידי מתן חוסמי פרוסטגלנדין. הטיפול נבחר בהתאם לחומרה ולתסמינים הסובייקטיבים שחשה האישה, כמו צרבת, קשיי נשימה וכאבים מוגברים. קשה לאמוד את הסיכוי להגיע לשבוע ה-37, מכיוון שמדובר בשילוב של כמה תופעות. בכל אופן, ההמלצה היא להיות במעקב, ובהתאם לשינוייים יחליט הרופא המטפל אם לנקז מי שפיר או לא. ישנם מספר מנגנונים שאמורים לווסת את כמות מי השפיר, למשל הגברת הספיגה הבין ממברנוטית, אך לא תמיד הם מספיקים. ניקור מי שפיר אינו גורם לריבוי מי שפיר, להיפך, לעיתים רחוקות עשוי לגרום לדליפת מי שפיר. לגבי אורך צוואר הרחם - מובן שבמצב זה יש סיכון ללידה מוקדמת, ולכן הומלץ לך על שמירת הריון. המטרה היא לוודא שאין התקצרות נוספת. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
חשוב לבדוק מה הסיבה לדלקות בדרכי השתן אצל ילדים, כי דלקות חוזרות יכולות לפגוע בכליות. לרוב, כדי להקדים תשובה למכה, מקובל לבצע גם אולטרסאונד וגם ציסטוגרפיה לאחר אירוע ראשון של דלקת בדרכי השתן בילדה מתחת לגיל חמש. האולטרסאונד לבדו אינו יכול לזהות ריפלוקס (חזרה) של השתן לכיוון הכליות. את זה ניתן לזהות על ידי ציסטוגרפיה בלבד. כמו בהרבה בדיקות הדמיה, גם ציסטוגרפיה כרוכה בסכנת קרינה. בנוסף, אפשרית גם תגובה לחומר הניגוד. אך מובן שאם יש צורך בבדיקה, התועלת עולה על הסיכונים. ביצוע הציסטוגרפיה מומלץ, אך נתון לשיקולך. את יכולה לחכות ולראות אם תהיה דלקת נוספת ורק אז לבצע את הבדיקה. בהצלחה! ד"ר נעמה זנזורי - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
ציסטה ע"ש בייקר היא מצב בו יש הצטברות של נוזלים בחלל הברך האחורי . מפרק הברך מכיל שקיות סיכוך הנקראות בורסות,ש תפקידן לשפר את יכולת התנועתיות של המפרק. לעיתים ובעיקר בילדים אחת מהבורסות מתמלאת בנוזלים יתר על המידה. במבוגרים נפוץ יותר מצב בו עטיפת מפרק הברך (קפסולת המפרק) עוברת הרניה ובוקעת החוצה ממקומה עקב התמלאותה בנוזל בכמות מוגברת. הסיבות במבוגרים רבות וכוללות מצבים כגון: שינויים ניווניים במפרק מחלות מפרקיות שונות מצבים בהם מופעל עומס חריג על הברך נזקים מניסקיאליים נזקים לסחוסים המפרקיים. ועוד. הטיפול הראשוני כולל בד"כ ניקוז של הנוזל העודף ע"י רופא בהתאם לכמות ולאי -הנוחות הנגרמת ממנו. בהמשך במכון פיזיותרפיה מחפשים את הסיבה לבעיה ובהתאם לממצאי הבדיקה מתאימים טיפול שמטרתו להחזיר את הברך לתפקוד מרבי. הדבר מושג ע"י שיפור פרמטרים רבים כמו כוח / טווחים/ שיווי משקל סטטי ודינאמי/ ועוד. הדרכה למנחי עבודה בריאים גם באה בחשבון בהתאם לממצאי הבדיקה וכן תרגול בבית.. מצורפים לינקים עם ידע נוסף- http://www.infomed.co.il/questions/q_091204_4.htm קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אשתי לאחר לידה ראשונה (4 חודשים). מייד לאחר הלידה הופיעו אצלה תופעות של גירוד בידיים , ברגליים ובחלקים שונים בגוף, לעיתים מלווים בפצעים קטנים. האם זה קשור לברזל או לכבד, אבנים במעי הגס ? או שזה משהו חולף. כמו כן, האם זה מדבק ? ישנן סיבות רבות לגרד, מהן הקשורות להריון וללידה, אך קיים מצב של גרד המתחיל בלידה או מייד לאחריה ובד"כ נעלם תוך מספר שבועות, בשם Pruritic urticarial papules of pregnancy (PUPPP). המצב מאופיין בגרד אינטנסיבי בבטן, ירכיים, זרועות וישבנים. ניתן לטפל תרופתית. מומלץ לגשת לרופא עור להמשך טיפול ובירור. לקריאה בנושא- http://www.emedicine.com/derm/topic351.htm [29/09/2002] קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
נגיף ה- CMV אכן יכול לגרום לצרות במושתל לב. יש לאבחן אם אכן מדובר במחלה פעילה של CMV. אם כן, הטיפול הטוב ביותר הוא תרופה בשם גאנציקלוביר (Ganciclovir). במידה והנגיף אינו מגיב או שהחולה אינו מסוגל לקבל תרופה זו - יש כמה תרופות אחרות כמו פוסקארנט (Foscarnet) או סידופוביר (Cidofovir). בברכה קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
מאחר שאת במעקב של נוירואופתלמולוגית, אני יוצא מנקודת הנחה שהאתיולוגיות השכיחות לכאבי ראש וטשטוש ראייה נבדקו ונשללו (אלה כוללות Giant cell arteritis, גלאוקומה עם זווית סגורה, יתר לחץ דם מליגני ועוד). בעיות אלו מתבטאות לרוב באופן חריף, עם ממצאים אופייניים מבחינת תיאור הסימפטומים והממצאים בבדיקה. התיאור הכללי שלך לא מתאים לאף אחת מהאתיולוגיות הללו, אולם חייבים לשלול אותן. כדאי להעלות בפני רופא המשפחה והנוירואופתלמולוגית את האפשרות כי מדובר במיגרנה. שאלות חשובות שיכולות לעזור באבחנה הן עיתוי כאבי הראש לעומת טשטוש הראיה, משך כאבי הראש, אם הכאבים חולפים לאחר שינה טובה, בחילות, הקאות, היסטוריה משפחתית של מיגרנה ועוד. בנוסף, כדאי לחשוב על מעורבות מוחית של מחלת הבסיס - בכצ'ט. אם לא נמצא דבר בבירור, הייתי פונה לנוירולוג להתייעצות. המלצה נוספת היא לבדוק אצל אופטומטריסט אם המשקפיים שאת מרכיבה מתאימים לרפרקציה הנוכחית שלך, שיכולה להשתנות עם הזמן. בברכת רפואה שלמה ד"ר עידו דידי פביאן - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
Clindodactyly משמעה זרת שנוטה לכיוון האצבע הרביעית. ממצא זה יכול להיות חלק מתסמונות שונות אם יש עוד סימנים להן, אבל בדרך כלל זה תופעה מבודדת. אני מציעה לך לסמוך על דעת הרופאים המטפלים, ולא לשלוח את בתך החדשה לסדרת בדיקות מיותרות. אני מצרפת לינק המסביר בדיוק מהי התופעה. http://www.medterms.com/script/main/art.asp?articlekey=12233 קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
הדנס הוא זיז עצם היוצא מהחוליה הצווארית השניה כלפי מעלה ומשמש כציר סביבו נע הראש לצדדים. יתכן קשר בין דפורמציה בדנס והגבלת תנועת הראש לצדדים, וכדאי להתייעץ עם אורטופד מומחה לגבי האבחנה המדויקת ואפשרויות הטיפול. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אספירין יכול להוריד את חומציות הקיבה ולכן להפחית את הספיגה של ויטמין C, והוא גם מגביר את הפרשת ויטמין C בשתן, ולכן מוריד את רמתו בגוף. לאנשים שנוטלים אספירין באופן קבוע כדאי לצרוך כמות נוספת של כמה מאות מיליגרמים של ויטמין C מדי יום. לא מצאתי מידע על צורך להימנע מויטמין C בעת נטילת אספירין. ד"ר טלי צרנוביצקי - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
נראה שהסיבה לשינויים בהרגלי היציאות שלך מורכבת, ומשלבת הן פרמטרים תזונתיים והן נפשיים. על כן, כשהסיבה לא ברורה, קשה להציע טיפול שיהיה נכון ויעיל. הנסיונות התזונתיים שערכת טובים והגיוניים, אך נראה שהם לא פתרו את הבעיה, ולכן נראה שאולי מדובר ב"תסמונת המעי הרגיז", שהיא למעשה שילוב של כאבי בטן עם שלשולים ועצירויות ללא כל מחלה מוגדרת, ושלרוב קשורה למצבים נפשיים. אני ממליצה לפעול בכמה מישורים. תחילה פנה לתזונאי/ת על מנת להרכיב תפריט המורכב ממזונות שמונעים תופעות כאלו. במקביל פנה לגסטרואנטרולוג, על מנת לשלול כל פתולוגיה הקשורה למעי. נסה גם להיוועץ בפסיכולוג/ית, על מנת להפחית את המתחים בהם אתה שרוי. מעבר לכך, ייתכן שפעילות גופנית מסודרת בשילוב עם תזונה מאוזנת יעזרו לך הן במישור הנפשי והן במישור הגופני. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד