שאלות ותשובות - עמוד 821
מאת: מערכת אינפומד
הפרעה בפעילות בלוטת התריס (בלוטת המגן) אכן עשויה לגרום להפרעה נפשית. תת פעילות של הבלוטה עשויה לגרום לתמונה דמויית דיכאון (האטה בפעילות, ירידה בחשק, הפרעה בשינה) ואילו פעילות יתר של הבלוטה עשויה לגרום לתסמינים דמויי חרדה (דפיקות לב, קוצר נשימה, אי סבילות לשינויי מזג אוויר). במקרים קיצוניים עשוי ליקוי בבלוטת המגן לגרום אף לשינויים קשים עוד יותר ואפילו פסיכוזות (לדוגמה, הפרעה במהלך החשיבה). אלטרוקסין, תרופה לטיפול בתת פעילות בלוטת המגן אינה גורמת בדרך כלל לתופעות לוואי נפשיות, אם כי הרעלת אלטרוקסין עשויה לגרום לדפיקות לב, לעצבנות ולשינויים הדומים באופיים לאלו הנגרמים מפעילות יתר של הבלוטה. [29/01/2001] קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
את יכולה להפסיק לקחת את הגלולות מתי שאת רוצה. כנראה שהרופא שלך רוצה שיהיה לך הכיסוי הטוב ביותר, כדי שלא תיכנסי להריון. אם תקפידי על שימוש באמצעי מניעה אחר, את יכולה להפסיק בשקט את הגלולות. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
מומחה במחלות זיהומיות קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
ציפרלקס לא אמורה לפגוע בפוריות. אחת מתופעות הלוואי של התרופה היא בעיה בתפקוד המיני, וזו הבעיה שהתרופה יכולה ליצור עבורכם. לגבי פגיעה בעובר - כל עוד את לא לוקחת את התרופה בזמן ההריון, לא צריכה להיות בעיה. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
בבלוטות הלימפה נמצאים לימפוציטים אשר שייכים למערכת החיסון, וטבעי שכאשר יש זיהום באזור הראש או הצוואר, למשל דלקת גרון או צינון, הן יתנפחו. מדובר בתופעה ריאקטיבית (תגובה של הגוף למצב). בתום המחלה גודל קשרית הלימפה יורד. בתוצאות הבדיקה שציטטת הייתה הגדלה דווקא בצד שמאל, אם כי הגדלה של עד 1 ס"מ נחשבת לתקינה. אם מדובר בתהליך תגובתי הפיך, כלומר שבתום הזיהום הוא נעלם, אין צורך בבירור נוסף. הבלוטה עליה את מדברת לא נראתה בבדיקת האולטרסאונד שעשית. הדרך הטובה ביותר לאפיין ולאבחן בלוטות היא על ידי בדיקת FNA, שבה נוטלים דוגמת רקמה על ידי דיקור, אך אני לא השתכנעתי כי במקרה שלך יש הצדקה לכך. בברכה, ד"ר שירי אורי - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
כדאי לפנות לרופא המשפחה בהקדם לבדיקה נוירולוגית ולהחלטה האם יש צורך בבדיקת הדמיה מוחית (CT) . תסמיני זעזוע מוח עשויים להיות אחד או יותר מהבאים: קושי בריכוז, סחרחורת, כאבי ראש, הפרעת זיכרון, חרדה, עצבנות ועייפות. התסמינים עשויים להיות ממושכים - שבועות ואף חודשים לאחר הפגיעה. הטיפול הוא בד"כ מעקב בלבד. אולם, כאמור, על מנת לקבל תמונה מדויקת יותר, יש לפנות להמשך בירור. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
יובסלקס אינה בין התרופות המשמשות ברפואה הקונבנציונאלית, ולכן אינני יכול לענות על שאלתך. התרופות הלא קונבנציונאליות אינן עוברות את אותם תהליכי מחקר ופיקוח שעוברות התרופות הקונבנציונאליות, ולכן קשה לרופא מהרפואה הקונבנציונאלית לתת הערכה לגבי פעילותן של תרופות אלה. על רואקוטן תוכלי לקרוא באינדקס התרופות של אינפומד: http://www.infomed.co.il/drug1.asp?dID=14 קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
פחם נחשב בקטוגוריה C באשר לסיכון נטילתו בהריון. כלומר, לא ניתן לשלול נזק לעובר. אני מציעה לך להיוועץ בגינקולוג שלך באשר לתרופות שעשויות להקל על כאבי הבטן, והן בטוחות לשימוש בהריון. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
על פי הכתוב, החשד הוא שיש לך שרירן ברחם. שרירן (מיומה) הוא גידול הגדל מדופן הרחם והמורכב משרירים, ומכאן שמו. ברוב המקרים מדובר בממצא שפיר. שרירן גדל במשך השנים עד שהוא גורם להופעת סימפטומים. הסיבה להופעת שרירנים אינה ידועה, אך ידוע כי תופעה זו מאוד נפוצה ומופיעה כמעט אצל 50% מהנשים. את השרירנים מוציאים אם הם גורמים לסימפטומים, כמו מחזור כבד מאוד, דימומים לא סדירים או כאבי בטן חזקים בזמן המחזור. לפעמים, כאשר השרירן גדול מאוד, מוציאים אותו רק בשל גודלו. הסרה של שרירן נעשית בניתוח. ישנן נשים שמחליטות להסיר את הרחם כולו אם אינן מתכוונות להוסיף ללדת, אך אין זה הכרחי, וניתן להסיר את השרירן בלבד. המשיכי את הבירור אצל הרופא המטפל. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אם אכן מדובר בדלקת, יש לקחת את התרופה הנוגדת דלקת שהרופא רשם לבעלך בדיוק כפי שהמליץ. לקיחה לא מסודרת, לא רציפה או לא מספקת, עלולה להביא לכישלון הטיפול. לגבי ה- CT, אורתופד יוכל להמליץ לכם לעשות את הבדיקה אם יחשוב שהיא נחוצה. זוהי בדיקה יקרה מאוד ויש בה חשיפה לכמות רבה של קרינה, כך שלא תמיד כדאי למהר לעשות אותה, במיוחד כאשר הרופא בטוח באבחנה שלו, וכאשר טיפול ראשוני, תרופתי או פיזיותרפי, טרם נוסה. עם זאת, זו בדיקה מעמיקה שיכולה לגלות דברים שלא נראים בדרך אחרת. בהצלחה קתרין אטל - פיזיותרפיסטית קרא עוד