דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 821

השפעות נפשיות הקשורות להפרעה בבלוטת התריס        הייתי מעונינת לדעת אילו השפעות נפשיות יש הן להפרעה בבלוטת התריס  והן לתרופות שמטפלות בכך, בעיקר לתרופה אלטרוקסין (או משהו דומה  לכך.)
השפעות נפשיות הקשורות להפרעה בבלוטת התריס הייתי מעונינת לדעת אילו השפעות נפשיות יש הן להפרעה בבלוטת התריס והן לתרופות שמטפלות בכך, בעיקר לתרופה אלטרוקסין (או משהו דומה לכך.)
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הפרעה בפעילות בלוטת התריס (בלוטת המגן) אכן עשויה לגרום להפרעה נפשית. תת פעילות של הבלוטה עשויה לגרום לתמונה דמויית דיכאון (האטה בפעילות, ירידה בחשק, הפרעה בשינה) ואילו פעילות יתר של הבלוטה עשויה לגרום לתסמינים דמויי חרדה (דפיקות לב, קוצר נשימה, אי סבילות לשינויי מזג אוויר). במקרים קיצוניים עשוי ליקוי בבלוטת המגן לגרום אף לשינויים קשים עוד יותר ואפילו פסיכוזות (לדוגמה, הפרעה במהלך החשיבה). אלטרוקסין, תרופה לטיפול בתת פעילות בלוטת המגן אינה גורמת בדרך כלל לתופעות לוואי נפשיות, אם כי הרעלת אלטרוקסין עשויה לגרום לדפיקות לב, לעצבנות ולשינויים הדומים באופיים לאלו הנגרמים מפעילות יתר של הבלוטה. [29/01/2001] קרא עוד

 אני מעוניינת לעשות הפסקה גלולות למניעת הריון מסוג גינרה לאחר כ-6 שנות שימוש בהן, אך בכל פעם שאני שואלת את הרופא יש לו תשובה קבועה: "בשביל מה להפסיק?"   אם אין לי בן זוג קבוע כבר די הרבה זמן, בשביל מה סתם לקחת גלולות? ולמה הרופא מעודד את נטילת הגלולות?
אני מעוניינת לעשות הפסקה גלולות למניעת הריון מסוג גינרה לאחר כ-6 שנות שימוש בהן, אך בכל פעם שאני שואלת את הרופא יש לו תשובה קבועה: "בשביל מה להפסיק?" אם אין לי בן זוג קבוע כבר די הרבה זמן, בשביל מה סתם לקחת גלולות? ולמה הרופא מעודד את נטילת הגלולות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

את יכולה להפסיק לקחת את הגלולות מתי שאת רוצה. כנראה שהרופא שלך רוצה שיהיה לך הכיסוי הטוב ביותר, כדי שלא תיכנסי להריון. אם תקפידי על שימוש באמצעי מניעה אחר, את יכולה להפסיק בשקט את הגלולות. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 בעלי מטופל בכדורים מסוג ציפרלקס 10 מ"ג. אנו מתכננים הריון. ברצוני לשאול אם ישנה השפעה כלשהי של הכדורים על הפוריות של בעלי, או חלילה על העובר?
בעלי מטופל בכדורים מסוג ציפרלקס 10 מ"ג. אנו מתכננים הריון. ברצוני לשאול אם ישנה השפעה כלשהי של הכדורים על הפוריות של בעלי, או חלילה על העובר?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ציפרלקס לא אמורה לפגוע בפוריות. אחת מתופעות הלוואי של התרופה היא בעיה בתפקוד המיני, וזו הבעיה שהתרופה יכולה ליצור עבורכם. לגבי פגיעה בעובר - כל עוד את לא לוקחת את התרופה בזמן ההריון, לא צריכה להיות בעיה. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 בשנים האחרונות, בכל פעם שאני קצת חולה או מצוננת, מתנפחת לי בלוטת הלימפה הימנית (בערך פעם בחודשיים-שלושה). אני מרגישה אותה גם במישוש, וזה גם נראה לעין. הבלוטה כואבת וגורמת לאי-נוחות, בנוסף לכאב גרון או נזלת שבהם מלווה הצינון.   התייעצתי עם הרופאה, והיא הפנתה אותי לאולטרסאונד של בלוטת המגן. הבדיקות חזרו תקינות: "אונה ימנית בגודל 1.6x4x1.4 מרקם אחיד, אונה שמאלית 1.4x3.8x1.7 ברובה מרקם אחיד. 2 תהליכים היפואקוגנים, הגדול 0.3 ס"מ. אסטמוס בגודל תקין. בלוטת לימפה: בצוואר שמאל הודגמה בלוטת לימפה מוגדלת, עד 0.5 ס"מ, מבנה שמור".   האם יש בדיקות נוספות שניתן לעשות כדי לרדת לעומק הבעיה? האם יש סיבה לכך שרק בצד ימין הבלוטה כואבת ומתנפחת והשניה לא? מה יכולה להיות הסיבה לבעיה?
בשנים האחרונות, בכל פעם שאני קצת חולה או מצוננת, מתנפחת לי בלוטת הלימפה הימנית (בערך פעם בחודשיים-שלושה). אני מרגישה אותה גם במישוש, וזה גם נראה לעין. הבלוטה כואבת וגורמת לאי-נוחות, בנוסף לכאב גרון או נזלת שבהם מלווה הצינון. התייעצתי עם הרופאה, והיא הפנתה אותי לאולטרסאונד של בלוטת המגן. הבדיקות חזרו תקינות: "אונה ימנית בגודל 1.6x4x1.4 מרקם אחיד, אונה שמאלית 1.4x3.8x1.7 ברובה מרקם אחיד. 2 תהליכים היפואקוגנים, הגדול 0.3 ס"מ. אסטמוס בגודל תקין. בלוטת לימפה: בצוואר שמאל הודגמה בלוטת לימפה מוגדלת, עד 0.5 ס"מ, מבנה שמור". האם יש בדיקות נוספות שניתן לעשות כדי לרדת לעומק הבעיה? האם יש סיבה לכך שרק בצד ימין הבלוטה כואבת ומתנפחת והשניה לא? מה יכולה להיות הסיבה לבעיה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

בבלוטות הלימפה נמצאים לימפוציטים אשר שייכים למערכת החיסון, וטבעי שכאשר יש זיהום באזור הראש או הצוואר, למשל דלקת גרון או צינון, הן יתנפחו. מדובר בתופעה ריאקטיבית (תגובה של הגוף למצב). בתום המחלה גודל קשרית הלימפה יורד. בתוצאות הבדיקה שציטטת הייתה הגדלה דווקא בצד שמאל, אם כי הגדלה של עד 1 ס"מ נחשבת לתקינה. אם מדובר בתהליך תגובתי הפיך, כלומר שבתום הזיהום הוא נעלם, אין צורך בבירור נוסף. הבלוטה עליה את מדברת לא נראתה בבדיקת האולטרסאונד שעשית. הדרך הטובה ביותר לאפיין ולאבחן בלוטות היא על ידי בדיקת FNA, שבה נוטלים דוגמת רקמה על ידי דיקור, אך אני לא השתכנעתי כי במקרה שלך יש הצדקה לכך. בברכה, ד"ר שירי אורי - אינפומד קרא עוד

 אני מתאמנת באיגרוף תאילנדי, ובאימון האחרון חטפתי בעיטה חזקה לראש  (ברקה השמאלית). מאז אני סובלת מכאבי ראש (דומה לכאב מיגרנה המורגש  בארובות העיניים). לקחתי מספר אקמולים בכל יום מאז. האם יש סכנה  לזעזוע מוח קל ? מהם התסמינים של זעזוע מוח ? ומה הטיפול ?
אני מתאמנת באיגרוף תאילנדי, ובאימון האחרון חטפתי בעיטה חזקה לראש (ברקה השמאלית). מאז אני סובלת מכאבי ראש (דומה לכאב מיגרנה המורגש בארובות העיניים). לקחתי מספר אקמולים בכל יום מאז. האם יש סכנה לזעזוע מוח קל ? מהם התסמינים של זעזוע מוח ? ומה הטיפול ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

כדאי לפנות לרופא המשפחה בהקדם לבדיקה נוירולוגית ולהחלטה האם יש צורך בבדיקת הדמיה מוחית (CT) . תסמיני זעזוע מוח עשויים להיות אחד או יותר מהבאים: קושי בריכוז, סחרחורת, כאבי ראש, הפרעת זיכרון, חרדה, עצבנות ועייפות. התסמינים עשויים להיות ממושכים - שבועות ואף חודשים לאחר הפגיעה. הטיפול הוא בד"כ מעקב בלבד. אולם, כאמור, על מנת לקבל תמונה מדויקת יותר, יש לפנות להמשך בירור. קרא עוד

 אני לוקחת רואקוטן במשך חודש. האם מותר לקחת טיפות יובסלקס למניעת עצירות בזמן הטיפול ברואקוטן?
אני לוקחת רואקוטן במשך חודש. האם מותר לקחת טיפות יובסלקס למניעת עצירות בזמן הטיפול ברואקוטן?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

יובסלקס אינה בין התרופות המשמשות ברפואה הקונבנציונאלית, ולכן אינני יכול לענות על שאלתך. התרופות הלא קונבנציונאליות אינן עוברות את אותם תהליכי מחקר ופיקוח שעוברות התרופות הקונבנציונאליות, ולכן קשה לרופא מהרפואה הקונבנציונאלית לתת הערכה לגבי פעילותן של תרופות אלה. על רואקוטן תוכלי לקרוא באינדקס התרופות של אינפומד: http://www.infomed.co.il/drug1.asp?dID=14 קרא עוד

 אני בהריון שבוע 18+ וסובלת מכאבי בטן תמידיים. בד"כ טרם ההריון נטלתי כדורי פחם להקלה על כאבי בטן והם עזרו לי מאוד. האם אני יכולה להמשיך ליטול אותם?החלפתי כבר 2 סוגים של כדורי ברזל ועדיין כאבי הבטן ממשיכים.
אני בהריון שבוע 18+ וסובלת מכאבי בטן תמידיים. בד"כ טרם ההריון נטלתי כדורי פחם להקלה על כאבי בטן והם עזרו לי מאוד. האם אני יכולה להמשיך ליטול אותם?החלפתי כבר 2 סוגים של כדורי ברזל ועדיין כאבי הבטן ממשיכים.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

פחם נחשב בקטוגוריה C באשר לסיכון נטילתו בהריון. כלומר, לא ניתן לשלול נזק לעובר. אני מציעה לך להיוועץ בגינקולוג שלך באשר לתרופות שעשויות להקל על כאבי הבטן, והן בטוחות לשימוש בהריון. קרא עוד

 בתוצאות בדיקת אולטרסאונד ודופלר אגן וגינלית ובטנית נמצא:   רחם/דוגלס  מנח הרחם קדמי  גודל הרחם 72x44 מ"מ  רירית הרחם בעובי 7.8 מ"מ  דוגלס ללא נוזל  שחלה ימנית בגודל 26x16 מ"מ  מבנה וגודל תקינים נמצא זקיק 10 מ"מ.  שחלה שמאלית לא הודגמה.   סיכום: משמאל צמוד לרחם נמצא ממצא סולידי עם איזורים נוזליים בגודל 36x46 מ"מ.  לפי הפניה של רופא ידוע על שרירן בתהליכי התנזלות.  זרימת דם בממצא R.I=0.51.   אודה לכם אם תספקו לי הסבר על הממצאים האלה.
בתוצאות בדיקת אולטרסאונד ודופלר אגן וגינלית ובטנית נמצא: רחם/דוגלס מנח הרחם קדמי גודל הרחם 72x44 מ"מ רירית הרחם בעובי 7.8 מ"מ דוגלס ללא נוזל שחלה ימנית בגודל 26x16 מ"מ מבנה וגודל תקינים נמצא זקיק 10 מ"מ. שחלה שמאלית לא הודגמה. סיכום: משמאל צמוד לרחם נמצא ממצא סולידי עם איזורים נוזליים בגודל 36x46 מ"מ. לפי הפניה של רופא ידוע על שרירן בתהליכי התנזלות. זרימת דם בממצא R.I=0.51. אודה לכם אם תספקו לי הסבר על הממצאים האלה.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

על פי הכתוב, החשד הוא שיש לך שרירן ברחם. שרירן (מיומה) הוא גידול הגדל מדופן הרחם והמורכב משרירים, ומכאן שמו. ברוב המקרים מדובר בממצא שפיר. שרירן גדל במשך השנים עד שהוא גורם להופעת סימפטומים. הסיבה להופעת שרירנים אינה ידועה, אך ידוע כי תופעה זו מאוד נפוצה ומופיעה כמעט אצל 50% מהנשים. את השרירנים מוציאים אם הם גורמים לסימפטומים, כמו מחזור כבד מאוד, דימומים לא סדירים או כאבי בטן חזקים בזמן המחזור. לפעמים, כאשר השרירן גדול מאוד, מוציאים אותו רק בשל גודלו. הסרה של שרירן נעשית בניתוח. ישנן נשים שמחליטות להסיר את הרחם כולו אם אינן מתכוונות להוסיף ללדת, אך אין זה הכרחי, וניתן להסיר את השרירן בלבד. המשיכי את הבירור אצל הרופא המטפל. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 בעלי בן 42, זה 4-3 שנים הוא סובל מכאבי גב בשכמה הימנית, עשינו צילום והתברר שיש לו דלקת חזקה. הוא קיבל אנטיביוטיקה חזקה וספריי במשך יותר משבועיים, ולקח כדורים, אבל שום דבר לא עוזר. ביקשנו  בדיקת CT אך הרופא לא אישר. לאיזה רופא נוכל לפנות כדי לטפל בבעיה?
בעלי בן 42, זה 4-3 שנים הוא סובל מכאבי גב בשכמה הימנית, עשינו צילום והתברר שיש לו דלקת חזקה. הוא קיבל אנטיביוטיקה חזקה וספריי במשך יותר משבועיים, ולקח כדורים, אבל שום דבר לא עוזר. ביקשנו בדיקת CT אך הרופא לא אישר. לאיזה רופא נוכל לפנות כדי לטפל בבעיה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אם אכן מדובר בדלקת, יש לקחת את התרופה הנוגדת דלקת שהרופא רשם לבעלך בדיוק כפי שהמליץ. לקיחה לא מסודרת, לא רציפה או לא מספקת, עלולה להביא לכישלון הטיפול. לגבי ה- CT, אורתופד יוכל להמליץ לכם לעשות את הבדיקה אם יחשוב שהיא נחוצה. זוהי בדיקה יקרה מאוד ויש בה חשיפה לכמות רבה של קרינה, כך שלא תמיד כדאי למהר לעשות אותה, במיוחד כאשר הרופא בטוח באבחנה שלו, וכאשר טיפול ראשוני, תרופתי או פיזיותרפי, טרם נוסה. עם זאת, זו בדיקה מעמיקה שיכולה לגלות דברים שלא נראים בדרך אחרת. בהצלחה קתרין אטל - פיזיותרפיסטית קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר משה רויבורט
ד"ר משה רויבורט יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5
( 6 חוות דעת )
"ד"ר משה רויבורט הוא רופא מקצועי, אדיב, נעים ורגיש. ממליצה מכל הלב, בחום רב 🙏"
ד"ר אירית יעקבי
ד"ר אירית יעקבי רפואת שיניים
ד"ר פיליפ רוזינסקי
ד"ר פיליפ רוזינסקי אורתופדיה
5.0
( 40 חוות דעת )
"בנאדם מקסים שעזר לי מאוד לפני הניתוח ואחרי הניתוח שעשה לי הרגשתי בידים ממש טובות ושפשוט היה כיף"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו