שאלות ותשובות - עמוד 822
מאת: מערכת אינפומד
ישנם מאמרים שמראים כי סלניום יכול לשפר את התפקוד של בלוטת התריס בעיקר במצבים של תת פעילות. לא ידוע לי שהתרופה אלטרוקסין אינה יעילה אם לא לוקחים אותה בשילוב עם סלניום. חשוב לזכור שסלניום במינון גבוה מדי יכול לגרום לנזקים ולתופעות לוואי. אצות קלפ עשירות ביוד, ולכן יכולות להיטיב עם אנשים הסובלים מתת פעילות של בלוטת התריס, אבל גם אצות אלו אינן משפרות את יעילות התרופה. לסיכום, הטיפול באלטרוקסין שייך לרפואה הקונבנציונאלית, בעוד הטיפול באצות ובמינרלים שייך לרפואה אלטרנטיבית. ניתן, כמובן, לשלב את הטיפולים, אם עושים זאת עם מעקב מסודר של רופא. חשוב לזכור שהטיפול האלטרנטיבי אינו מחליף את הטיפול הקונבנציונאלי. ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
נגיף הווריצלה הוא אותו הנגיף אשר גורם לאבעבועות רוח (לרוב בילדות). המחלה וריצלה זוסטר, או שלבקת חוגרת, היא פריחה עורית, כואבת מאוד, הנגרמת על ידי הנגיף שנים לאחר שחולים במחלת האבעבועות. לאחר הזיהום הראשוני בנגיף, הוא נשאר רדום בגוף, ומצבים שונים, כמו היחלשות המערכת החיסונית, גורמים להתפרצותו מחדש. התפרצות שנייה של נגיף הווריצלה שנשאר רדום בגוף מתבטאת במחלה שנקראת שלבקת חוגרת. התוצאה שקיבלת יכולה להעיד או על זיהום בווירוס בעבר, או על כך שקיבלת חיסון לווירוס. אם בילדותך עוד לא ניתנו חיסונים לאבעבועות רוח, סימן שהיית חולה באבעבועות בילדותך, ולכן בדיקת הנוגדנים מסוג IgG חיובית. נוגדנים אלה נשארים בגוף לכל החיים. העובדה שנוגדנים מסוג IgM שליליים, מעידה כי לא מדובר בזיהום פעיל בהווה. מצורפים קישורים למידע נוסף בנושא מתוך האתר: http://www.infomed.co.il/vacc1.asp?vID=3 קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
צריכת משקאות ממותקים באספרטיים במהלך ההריון אינה מזיקה לעובר של אם בריאה שאינה סובלת מפנילקטונוריה (PKU) קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
בכל בדיקת מעבדה קיימת אפשרות שהתוצאה שגויה. עם זאת, בשנים האחרונות התגלה כי מחלת הצליאק (כלומר, רגישות לגלוטן) אינה חייבת להתבטא בהפרעה בספיגה וסימפטומים של מערכת העיכול, אלא עשויה להתבטא רק באנמיה של חוסר ברזל. גם במקרים של מחלה שאינה מתבטאת בסימפטומים נגרם הנזק האופייני לרקמת המעי. כיום מקובל לבדוק אבחנה של צליאק במקרים של אנמיה עקב חוסר ברזל שהמקור שלה אינו ידוע. עוד על מחלת הצליאק תוכל לקרוא כאן: http://www.celiac.org.il/ קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
תופעות לוואי של חומצה פולית הן די נדירות ולא מתאימות לכאבי בטן, אך כל גוף מגיב בצורה אינדיבידואלית. אני מציע לך לבחון אם אורח החיים או משהו בתזונה שונה בשבועות האחרונים אשר יכול לגרום לכאבי הבטן הללו. כמו כן, ניתן להחליף את הטבליות של החומצה הפולית שאת נוטלת לטבליות של חברה אחרת, ואולי זה יכול לעשות את ההבדל. נקודה נוספת, יש מוצרים של חומצה פולית המגיעים ביחד עם ברזל, או שאולי את נוטלת ברזל בנפרד, וזה יכול להסביר את כאבי הבטן, כמו גם צרבות ובחילות שהברזל יכול להיות הגורם להן. לפניך תשובות לקריאה נוספת על חומצה פולית ממאגר התשובות של אינפומד: http://www.infomed.co.il/questions/q_061707_4.asp קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
ראשית, אני מעריכה מאוד את המחקר שעשית בנוגע לתרופה ובטיחותה בהריון. אני יכולה לומר לך שפרסולט (המרכיב התרופתי נקרא ניפדיפין, הן בפרסולט והן באוסמו-אדלט), שהוא שם אחר לתרופה, נמצא בשימוש נרחב במחלקת יולדות בקרב נשים שמגיעות עם צירים מוקדמים. התרופה משתייכת לקבוצה C - כלומר נעשו מחקרים בבעלי חיים שהוכיחו סיכון לעוברים, אך לא בוצעו מחקרים מבוקרים שבהן השתתפו נשים הרות. בכל מקרה כאשר התועלת שבמתן ניפדיפין עולה על הסיכון, עדיף לתת את התרופה. קרוב לוודאי גם שהשימוש בה מסוכן יותר בשלבים המוקדמים של התפתחות העובר ובד"כ הוא לא ניתן בשלב כל כך מוקדם. ברוב המקרים התרופה ניתנת לקראת סוף שליש שני ובמהלך שליש שלישי של ההריון. מטרת המתן שלה היא לסייע להרפיית הרחם והקלת ההתכווצויות על מנת למנוע צירים מוקדמים ולהאריך את ההריון כמה שיותר בצורה שתאפשר לעובר להגיע לבשלות ריאתית והתפתחותית, על מנת שיוכל להתמודד עם החיים מחוץ לרחם. אני מצרפת קישור לאתר שנקרא safefetus שמספק מידע נרחב, בין היתר, מידע על שימוש בתרופות ובטיחותן בהריון. בכל מקרה, לדעתי, אם הלחצים ממשיכים ודומים לצירים - עליה לגשת לחדר לידה לעבור הערכה מבחינת US כולל אורך צוואר הרחם, ניטור של העובר ורק אח"כ להחליט על טיפול. http://www.safefetus.com/DrugDetail.asp?...564 קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
קשה לי להתייחס לשאלתך בצורה מקיפה היות שחסרים לי פרטים רבים, כמו מאילו מחלות רקע אימך סובלת, אם החולשה היא רק במאמץ או גם במנוחה, אם היא מלווה בקוצר נשימה או בסימפטומים נוספים. הבדיקות שאימך עברה בדקו כל מיני כיוונים ונמצאו תקינות. אמליץ לך לפנות לרופא קרדיולוג לשם המשך הבירור לגבי בעיה בלב. אולי הוא ישלח את אמך לבדיקת אקו לב. יכול להיות שלאימך יש לחץ דם נמוך, ולכן בזמן קימה או פעילות היא מרגישה חולשה כמעט עד כדי התעלפות. גורמים כמו אנמיה, בעיות בבלוט התריס, רמת סוכר נמוכה בדם וחסר ויטמינים נשללים בבדיקת דם כמו זו שאני מניח שאמך עברה. אני ממליץ לך להמשיך את הבירור דרך רופא המשפחה. תוכלי גם להיוועץ ברופא נוירולוג לגבי חולשה הנובעת ממחלה נוירולוגית או מבעיה שרירית. מידע נוסף לגבי חולשה ועייפות נמצא כאן: http://www.infomed.co.il/takeCare/symp79.asp קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
התקן תוך-רחמי מונע הריון בשל היותו גוף זר בחלל הרחם, וע"י כך הוא מפריע להשתרשות ביצית מופרית ועוד קודם לכן להפריה. ההתקן ניתן לשימוש בנשים שעוד לא חוו הריון, בייחוד אם הן לא יכולות להשתמש באמצעי מניעה אחר. היתרונות של התקן הן העובדה שאינו דורש התייחסות מיוחדת או מאמץ לאחר ההכנסה, יכול להישאר במקומו למשך שנים והינו יעיל. החסרונות העיקריים בנשים שעוד לא ילדו הם שכיחות מעט מוגברת לזיהומי רחם ואגן והיות הרחם קטן יותר מאשר אחרי לידה. מומלץ להיוועץ ברופא שלך ולקבל הנחיות בקשר להתקן. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
תוכלי ליצור קשר עם מרכז המידע של בית חולים רמב"ם, הכולל גם את מרכז המידע של בית החולים לילדים מאייר. הפרטים מופיעים בלינק מרכז המידע: http://rambam.pionet.com/default.asp?catid...7D קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
ציפרלקס (בשמה הגנרי Escitalopram) היא תרופה חדשה לטיפול בדיכאון והפרעות חרדה. היא שייכת לתרופות מקבוצת (SSRI) selective serotonin reuptake inhibitor ומעלה את כמות הסרוטונין במוח. בהשוואה לציפראמיל, היא יעילה יותר במינונים נמוכים יותר, משפיעה תוך זמן קצר יחסית- שבוע / שבועיים בממוצע ויש לה פחות תופעות לוואי. לפרטים נוספים ראה גם כאן- http://www.lexapro.com [21/06/2004] קרא עוד