דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 823

 אבי (בן 60) חלה לפני כ-3 שנים בניוון שרירים (ALS). זה התחיל אצלו עם בעיות של חוסר תחושה באצבעות הידיים, והיום זה הגיע למצב ששתי ידיו לא מתפקדות. האם המחלה היא תורשתית? והאם התכווצויות או רעידות בשרירי הידיים קשורות למחלה?
אבי (בן 60) חלה לפני כ-3 שנים בניוון שרירים (ALS). זה התחיל אצלו עם בעיות של חוסר תחושה באצבעות הידיים, והיום זה הגיע למצב ששתי ידיו לא מתפקדות. האם המחלה היא תורשתית? והאם התכווצויות או רעידות בשרירי הידיים קשורות למחלה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מחלת ניוון שרירים, ALS, או מחלת לו גריג, בדרך כלל אינה תורשתית. ישנו סוג פחות נפוץ של המחלה שהוא משפחתי. בדרך כלל, סוג זה מופיע בגיל צעיר יותר, וישנם מספר אנשים באותה משפחה שחולים במחלה או חלו בה. על מנת לדעת אם המחלה משפחתית במקרה שלך, עלייך לפנות לנוירולוג המטפל ולייעוץ גנטי. מחלת ניוון שררים מופיעה בדרגות חומרה שונות אצל חולים שונים, ופוגעת באזורים שונים של הגוף. כל תופעה נוירולוגית יכולה להיות קשורה למחלה, ולכן יש לפנות לרופא המטפל על מנת לדעת אם רעידות הידיים קשורות למחלה. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 קיבלתי תשובות של בדיקות ובהן fe-iron: 28. בנוסף, אני מרגישה בחודש האחרון כאבי בטן לא נעימים. רופאת הנשים בדקה אותי ואמרה שהכל בסדר מבחינתה, אלא שהיא רואה את המעיים נפוחים מאוד באולטרסאונד. בשבוע האחרון אני מרגישה שכל מה שאני אוכלת מר בסוף, וזה משמעותי. האם אני צריכה לעבור בדיקות נוספות? מה לעשות?
קיבלתי תשובות של בדיקות ובהן fe-iron: 28. בנוסף, אני מרגישה בחודש האחרון כאבי בטן לא נעימים. רופאת הנשים בדקה אותי ואמרה שהכל בסדר מבחינתה, אלא שהיא רואה את המעיים נפוחים מאוד באולטרסאונד. בשבוע האחרון אני מרגישה שכל מה שאני אוכלת מר בסוף, וזה משמעותי. האם אני צריכה לעבור בדיקות נוספות? מה לעשות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מכיוון שלא ציינת באילו יחידות נמדדה רמת הברזל שלך, קשה לי לקבוע אם הערך גבוה או נמוך. הערכים התקינים הם בין 50 ל-100 מיקרוגרם לדציליטר או 9 עד 27 מיקרומול לליטר. בבדיקות הדם גם חסרים ערכי ההמוגלובין כדי לתת אבחנה. לגבי כאבי הבטן והמעיים הנפוחים באולטרסאונד - יכול להיות שזה קשור למשהו שאכלת או לאי מתן יציאות. אם התופעה ממשיכה ואת רואה שהיא אינה קשורה לאוכל וליציאות, מומלץ לגשת גם לכירורג ולתאר לו את התלונות. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד עוד באינפומד בדיקת ברזל קרא עוד

 האם המחזור בצבע חום הוא תקין ?  לקראת סוף המחזור נהיה צבע ירוק- ירקרק?
האם המחזור בצבע חום הוא תקין ? לקראת סוף המחזור נהיה צבע ירוק- ירקרק?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לפי התיאור לא נשמע תקין, כדאי שתגשי להיבדק. קרא עוד

 שלום, רציתי לדעת כמה דברים בקשר לסידן:  א) האם הסידן קשור בכימיה?  ב) מהם החסרונות שבסידן?  ג) מהם מרכיבי הסידן?
שלום, רציתי לדעת כמה דברים בקשר לסידן: א) האם הסידן קשור בכימיה? ב) מהם החסרונות שבסידן? ג) מהם מרכיבי הסידן?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אני מפנה אותך לקרוא על סידן בפורטל אינפומד: http://www.infomed.co.il/vitamin1.asp?vID=19 קרא עוד

 מה אחוז הבטיחות לא להיכנס להריון עם גלולות, והאם גלולה בשם  cerazette בטוחה כמו גלולות אחרות ?
מה אחוז הבטיחות לא להיכנס להריון עם גלולות, והאם גלולה בשם cerazette בטוחה כמו גלולות אחרות ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

סרזט היא גלולה חדשה בארץ המכילה פרוגסטרון בלבד, 75 מיקרוגרם של חומר בשם desogestrel . היא משנה את הפרשת צוואר הרחם לכזו שתמנע את כניסת הזרעים, וגם מונעת ביוץ. על פי החברה, יעילותה במניעת הריון גבוהה לפחות כמו גלולות משולבות המכילות אסטרוגן + פרוגסטרון. לפרטים נוספים: http://www.netdoctor.co.uk/medicines/100004961.html קרא עוד

 אני בשבוע 23 להריון וביצעתי בדיקות רבות, כמו סקירה ראשונה  ובדיקת שקיפות עורפית, והכל היה תקין. כאשר ביצעתי בדיקת אולטרסאונד, סקירת מערכות מורחבת, נצפה "כיס מרה מצד שמאל עם persistent right umbilical vein". נתבקשתי לעבור יעוץ גנטי עם אפשרות  לבדיקת ניקור מי שפיר. זו בדיקה שאני מאוד לא רוצה לעבור בגלל הסיכון שבה.   באיזה צד צריך להיות כיס המרה? מה אומר הממצא הזה על העובר? האם יש סיכון לתסמונת דאון? האם יש בדיקות נוספות אחרות מלבד בדיקת מי שפיר? אני בהריון ראשון אחרי 5 שנים של טיפולי פוריות. לא עברתי בעבר הפלות, ואני מאוד מודאגת.
אני בשבוע 23 להריון וביצעתי בדיקות רבות, כמו סקירה ראשונה ובדיקת שקיפות עורפית, והכל היה תקין. כאשר ביצעתי בדיקת אולטרסאונד, סקירת מערכות מורחבת, נצפה "כיס מרה מצד שמאל עם persistent right umbilical vein". נתבקשתי לעבור יעוץ גנטי עם אפשרות לבדיקת ניקור מי שפיר. זו בדיקה שאני מאוד לא רוצה לעבור בגלל הסיכון שבה. באיזה צד צריך להיות כיס המרה? מה אומר הממצא הזה על העובר? האם יש סיכון לתסמונת דאון? האם יש בדיקות נוספות אחרות מלבד בדיקת מי שפיר? אני בהריון ראשון אחרי 5 שנים של טיפולי פוריות. לא עברתי בעבר הפלות, ואני מאוד מודאגת.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

בתחילת ההתפתחות העוברית, העובר מקבל אספקה דרך שני ורידי הטבור, אך כבר בשבוע ה-6 לערך נחסם הווריד הימני, כך שהאספקה היא מהווריד השמאלי. ישנם מצבים מסוימים בהם דווקא הווריד השמאלי נחסם ואילו הימני נשאר פתוח, מה שמוביל ל"וריד טבורי ימני מתמיד", או בלועזית: persistent right umbilical vein. ברוב המקרים, ובעיקר אם זהו הממצא הלא רגיל היחיד, אין במצב זה סכנה. עם זאת, נמצא שלעיתים יש קשר בין מום זה לבין מומים אחרים הקשורים למערכת הלב והדם, ועל כן יש מקום לייעוץ גנטי, ולרוב גם לביצוע בדיקת אקו לב של העובר. כיס המרה נמצא בדרך כלל מצד ימין, ונראה לי שכוונת הבודק היתה שהווריד הטבורי עובר מימין לכיס המרה, כלומר כיס המרה נמצא משמאלו. במצב רגיל עובר הווריד בין כיס המרה לבין הקיבה. כפי שהסברתי, כדאי מאוד לפנות לייעוץ גנטי, שם תקבלי את כל הפרטים הרלוונטיים, ויפנו אותך, לפי הצורך, לבדיקות הנחוצות, למשל אקו לב או בדיקת מי שפיר. ניקור מי שפיר היא בדיקה אמינה במיוחד. אמנם אף אחד לא יכפה עליך את הבדיקה, אך אם יומלץ לך לעבור אותה, כדאי לשקול לעשותה. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

מהי בדיוק ההגדרה של דיסטימיה ? האם מתח מתמיד ודאגנות יתר יכולים  להיות חלק מביטוייה ? האם תיתכן נטיה גנטית אשר תגביר את הסיכויים  ללקות בדיסטימיה ?
מהי בדיוק ההגדרה של דיסטימיה ? האם מתח מתמיד ודאגנות יתר יכולים להיות חלק מביטוייה ? האם תיתכן נטיה גנטית אשר תגביר את הסיכויים ללקות בדיסטימיה ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

דיסטימיה היא צורה כרונית של דיכאון לאורך שנים. היא נחשבת קלה יותר מדיכאון חריף, למרות שיכולות להתלוות לה תקופות של דיכאון חריף מעת לעת. מאפייניה הם עצבות וחוסר הנאה, אנרגיה נמוכה, הערכה עצמית לקויה ופסימיות. תיתכן נטייה גם לחרדה כהפרעת משנה (קו-מורבידיות) ולא כחלק מהדיסטימיה עצמה. דיסטימיה מופיעה יותר במשפחות שבהן יש מקרי דיכאון, הפרעות דו קוטביות ומקרי דיסטימיה נוספים, אולם הבסיס הגנטי לא נתגלה עד כה. קרא עוד

 יש לי קרוהן ואני מקבל כיום גם אימוראן וגם פרדניזון. האם יש סיכון  כלשהו בלקיחת תרופות ממשפחת ה ssri כגון רסיטל או סרוקסאט ?
יש לי קרוהן ואני מקבל כיום גם אימוראן וגם פרדניזון. האם יש סיכון כלשהו בלקיחת תרופות ממשפחת ה ssri כגון רסיטל או סרוקסאט ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לא ידוע לנו על בעיה מיוחדת העשויה להיגרם משילוב תרופות זה. קרא עוד

 אני בן 31, סובל מסף גירוי נמוך, כך שכמעט כל חיכוך מביא לזקפה, בלי קשר למשיכה מינית וגם לשפיכה מוקדמת, ושני הדברים מאוד מפריעים לי. ראיתי אתרים שמדברים על "הגדלת הפין" באמצעות הרחבת נימי הדם בו. אם ה"שיטה" הזו באמת נכונה רפואית, האם היא יכולה לסייע לפתור את שתי הבעיות שלי?
אני בן 31, סובל מסף גירוי נמוך, כך שכמעט כל חיכוך מביא לזקפה, בלי קשר למשיכה מינית וגם לשפיכה מוקדמת, ושני הדברים מאוד מפריעים לי. ראיתי אתרים שמדברים על "הגדלת הפין" באמצעות הרחבת נימי הדם בו. אם ה"שיטה" הזו באמת נכונה רפואית, האם היא יכולה לסייע לפתור את שתי הבעיות שלי?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

שפיכה מוקדמת נחשבת לבעיה המינית השכיחה ביותר בגברים. קשה להגדיר אותה הואיל שמדובר במשהו מאד סובייקטיבי של המטופל, אולם בעיה זו נחקרה ונבדקה רבות. טיפול בשפיכה מוקדמת צריך להיעשות מול אורולוג מומחה, על מנת שיהיה מעקב אחר הטיפול והצלחתו. ישנם טיפולים רבים בשפיכה מוקדמת, החל בטיפול פסיכולוגי בשיחה, דרך טיפול מקומי ועד לטיפול תרופתי. ניתוח להגדלת פין אינו מיועד לטיפול בשפיכה מוקדמת או בגירוי מיני. קרם המכיל חומר מאלחש (כדוגמת לידוקאין), הוא אחד מהטיפולים האפשריים. הרעיון שעומד מאחורי שימוש בתכשיר זה הוא הקטנת התחושה בפין, ובכך הארכת זמן קיום היחסים טרם השפיכה. בשני מחקרים שנעשו בשנים האחרונות הוכח כי שימוש בקרם מאלחש מאריך את הזמן עד לשפיכה. אולם ריכוז גבוה מדי של הקרם הוביל לאלחוש מוגזם עד כדי חוסר הגעה לזקפה, או לשפיכה מאד מאוחרת, מעל 30 דקות לאחר החדירה. אם אתה מעוניין בניתוח להגדלת הפין, היה מודע לאפשרות שהניתוח לא יפתור את הבעיות, אלא רק יגדיל את הפין. לעוד מידע, אני מציעה שתפנה להערכת אורולוג. בהצלחה. ד"ר נעמה זנזורי - אינפומד קרא עוד

 אני בן 52. עברתי תסחיף ריאתי. אני מטופל  בקומדין,  אספירין,  נורמיטן,  אנאלאפריל  וגלוקומין, ומאז יש לי סחרחורת, אי-יציבות בגוף, תחושת עילפון וכאבים בצד שמאל של הגוף, דופק מהיר ולחץ דם בתדירות גבוהה. אני אובד עצות. מה לדעתכם אני צריך לעשות?
אני בן 52. עברתי תסחיף ריאתי. אני מטופל בקומדין, אספירין, נורמיטן, אנאלאפריל וגלוקומין, ומאז יש לי סחרחורת, אי-יציבות בגוף, תחושת עילפון וכאבים בצד שמאל של הגוף, דופק מהיר ולחץ דם בתדירות גבוהה. אני אובד עצות. מה לדעתכם אני צריך לעשות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

שאלת שאלה מורכבת. אין לי הרקע הרפואי שלך, אך לפי התרופות שאתה מקבל ניתן ללמוד שאתה ככל הנראה סובל מיתר לחץ דם ומסוכרת. שתי מחלות אלו יחד, וכל אחת לחוד, עלולות לגרום לסחרחורות בשל הפרעות לחץ דם וסוכר לא מאוזן, חולשה ובעיות אחרות. אתה מציין, אתה סובל מלחץ דם לא מאוזן. כמו כן, התרופות שאתה מקבל אינן נטולות תופעות לוואי. נורמיטן, למשל, שהיא תרופה ממשפחת חוסמי בטא, עלולה לגרום כתופעת לוואי (נדירה) לאי יציבות וסחרחורות. גם גלוקומין עלול לגרום לסחרחורות, כאבי ראש ועייפות, והתרופות האחרות יכולות גם הן להיות מקור לתופעות לוואי שאתה סובל מהן. הגורמים האפשריים לתסחיף ריאתי מגוונים. הם כוללים, בין היתר, מצב של קרישיות יתר (שיכול לנבוע משכיבה ממושכת, קרישיות יתר גנטית או נרכשת, ממאירות). אם לפני התסחיף הריאתי היית בריא לגמרי, שווה לעשות בדיקות כלליות של ספירת דם, כימיה, תפקודי בלוטת התריס ובדיקות שתן. גם התקפים של לחץ דם גבוה ודופק מהיר יכולים להיגרם על ידי מספר סיבות. כדאי לעשות בדיקת שתן כדי לשלול פאוכרומוציטומה. בכל מקרה, הייתי ממליצה לך לערוך מעקב מסודר אחרי לחץ הדם ורמות הסוכר, כלומר לערוך במשך מספר ימים רישום מסודר של ערכים שלוש פעמים ביום, על מנת לשלול סיבות ראשוניות אלו. כמו כן, היוועץ ברופא המשפחה שלך לגבי התרופות אותן אתה נוטל ולגבי מינוניהן. רפואה שלמה, ד"ר טלי צ'רנוביצקי - אינפומד קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר בן ורנר
ד"ר בן ורנר אלרגיה ואימונולוגיה
4.8
( 31 חוות דעת )
"שירות מצויין יחס אישי ואבחנה טובה הסביר הכל בסבלנות"
ד"ר גלעד חבצלת
ד"ר גלעד חבצלת הפרעות קשב וריכוז
4.9
( 26 חוות דעת )
"גישה מהממת לילדים, סבלני ומקצועי"
ד"ר דב אנגלשטיין
ד"ר דב אנגלשטיין אורולוגיה
מומחה לאורולוגיה ויו"ר איגוד האורולוגים הישראלי (2018-2022)
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו