דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 824

וגלולות למניעת הריון כאבי ראש        אני נוטלת גלולה בשם הרמונט מזה כחודש. מאז תחילת השימוש בה אני  סובלת מכאבי ראש עזים, לפחות פעם ביום.  האם זה נורמלי? מה ניתן לעשות?
וגלולות למניעת הריון כאבי ראש אני נוטלת גלולה בשם הרמונט מזה כחודש. מאז תחילת השימוש בה אני סובלת מכאבי ראש עזים, לפחות פעם ביום. האם זה נורמלי? מה ניתן לעשות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הקשר בין כאבי ראש או מיגרנות לבין גלולות למניעת הריון עדיין לא מוגדר בבירור. מספר שינויים יכולים להתרחש עם תחילת הטיפול בגלולות למניעת הריון: 1) למי שאף פעם לא סבלה ממיגרנות או מכאבי ראש חוזרים, המיגרנות או כאבי הראש יכולים להופיע בפעם הראשונה, 2) למי שכבר סבלה בעבר ממיגרנות או כאבי ראש, יכולים להופיע שינויים בתדירות ובחומרת המיגרנות או כאבי הראש, או - 3) יכול להופיע שיפור וירידה בתדירות המיגרנות. אם המיגרנות או כאבי הראש מחמירים ומפריעים לתפקוד, יש לשקול הפסקת הטיפול בתרופה, והחלפה לטיפול אחר. קרא עוד

 אני בן 19. יש לי תת פעילות מולדת של בלוטת התריס. קראתי באינטרנט על כך שלאנשים עם היפותירואידיזם יכול להופיע רעד בשרירים כשמופעל לחץ (myoclonus). זה אכן קורה לי לפעמים. בכל זאת, הייתי רוצה לדעת איך נגרמת התופעה בעקבות תת פעילות של בלוטת התריס.
אני בן 19. יש לי תת פעילות מולדת של בלוטת התריס. קראתי באינטרנט על כך שלאנשים עם היפותירואידיזם יכול להופיע רעד בשרירים כשמופעל לחץ (myoclonus). זה אכן קורה לי לפעמים. בכל זאת, הייתי רוצה לדעת איך נגרמת התופעה בעקבות תת פעילות של בלוטת התריס.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

היפותירואידיזם הוא מצב של חסר בהורמונים המיוצרים בבלוטת התריס, שתפקידם חשוב ביותר למטבוליזם של הגוף. חסר של הורמונים אלה מביא להאטת קצב חילוף החומרים בגוף, וכך לעייפות, לחולשה, לעלייה במשקל וכדומה. Myoclonus, או רטט שריר עוויתי, הוא דווקא סימפטום המאפיין יותר מצב של פעילות יתר של בלוטת התריס. התגובה נוצרת על ידי המטבוליזם המוגבר, אשר גורם באופן בלתי רצוני לשליחת אותות עצביים להתכווצות והרפיית שרירים. יכול להיות שאתה מקבל טיפול באלטרוקסין במשך תקופה ארוכה, וכי כעת רמת ההורמונים שלך לא מאוזנת. אמליץ לך להתייעץ עם אנדוקרינולוג אם סימפטומים אלה ממשיכים. ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד

 בתקופה האחרונה החלה לבלוט לי העצם בבסיס הבוהן. כיצד ניתן לעצור את התופעה ומה הטיפול המומלץ?
בתקופה האחרונה החלה לבלוט לי העצם בבסיס הבוהן. כיצד ניתן לעצור את התופעה ומה הטיפול המומלץ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אם הבוהן שלך בזווית המצביעה לכיוון ארבע האצבעות האחרות, קצה העצם המטטרסלית, שבהמשך לבוהן עלול להשתפשף כנגד הנעל. העור שמעל קצה העצם מתעבה, והעצם עצמה עשויה לפתח בליטה גרמית. זהו בניון, והוא עלול לעורר כאב או לפתח דלקת. כדי להקל על המצב וכדי למנוע הידרדרות, הניחי ספוג קטן או רפידה בין הבוהן לבין האצבע השנייה, כך שהבוהן תהיה במישור אחד עם יתר אצבעות כף הרגל. רפידה סביב הבניון יכולה לעזור בהקלה על הלחץ. נעליים רחבות מספיק באזור כריות כף הרגל, שאינן מפעילות לחץ על המקום, עשויות להועיל. המנעי מנעילת נעלי עקב צרות! כדי להקל על הכאבים, ניתן להשתמש במשככי כאבים ללא מרשם. אם התופעה ממשיכה ומידרדרת בכל זאת, פני לרופא אורתופד לבדיקה, אולי יהיה צורך בניתוח. תרגישי טוב. ד"ר נעמה זנזורי - אינפומד קרא עוד

 בתי, בת 12, עברה צילום חזה PA עקב שיעול ונזלת. התשובה שהגיעה:   צל הלב תקין  תסנין אינטרסטיציאלי עדין בבסיס ובאיזור הפריהלרי של הריאה השמאלית.   לילדה אין חום או כאבים מיווחדים. רופאת הילדים אמרה שאם אין "רעש" ושאין צורך באנטיביוטיקה. האם הרופאה צודקת?
בתי, בת 12, עברה צילום חזה PA עקב שיעול ונזלת. התשובה שהגיעה: צל הלב תקין תסנין אינטרסטיציאלי עדין בבסיס ובאיזור הפריהלרי של הריאה השמאלית. לילדה אין חום או כאבים מיווחדים. רופאת הילדים אמרה שאם אין "רעש" ושאין צורך באנטיביוטיקה. האם הרופאה צודקת?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אבחנה קלינית של מחלה נעשית על סמך שילוב של ההיסטוריה הרפואית, הבדיקה הפיסיקלית וממצאי מעבדה ובדיקות הדמיה. תסנין בצילום חזה עשוי להעיד על זיהום חיידקי או נגיפי (ואז אין צורך באנטיביוטיקה), ואני מניח שלאחר שהרופאה לקחה בחשבון את כל הנתונים, נראה לה סביר שמדובר בזיהום נגיפי, ולכן היא לא המליצה על אנטיביוטיקה. בברכה ד"ר איציק לוי רופא בכיר המרפאה לסיקור, מניעה וטיפול במחלות המועברות במגע מיני מומחה בפנימית, מחלות זיהומיות ומחלות המועברות במגע מיני קרא עוד

 בן זוגי הוא נשא של G6PD . איך מחלה זו עוברת בתורשה ?
בן זוגי הוא נשא של G6PD . איך מחלה זו עוברת בתורשה ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מדובר בפגם גנטי רצסיבי בגן הממוקם על כרומוזום X . כמו מוטציות אחרות בגנים עם תאחיזה לכרומוזום X, די בעותק אחד לקוי של הגן כדי לגרום לליקוי, לכן זכרים חשופים לו בהרבה. אם לאישה יש חסר ב- G6PD הרי שיש לה שני עותקים פגומים של הגן. לבן-זוגך כנראה יש חסר ב- G6PD והוא אינו רק נשא. כך שלגבי תורשה: אם לך אין אף עותק של הגן הנ"ל, כלומר אינך נשאית, הרי שכל הבנות תהיינה נשאיות והבנים בריאים. אם הינך נשאית: סיכוי של 50% לבת ללקות בחסר G6PD, או להיות נשאית. לבן יש סיכוי של 50% להיות עם חסר G6PD. לפרטים נוספים: http://www.favism.org/favism/english/index.mv?pgid=faq#genealogy קרא עוד

 אני מזה שבועיים סובלת מכאבים בצד שמאל בגב תחתון. הכאבים חריפים יותר בשכיבה ובישיבה. עשיתי אולטרסאונד כליות והכל תקין. מה יכולה להיות הסיבה לכאבים ? והאם אורולוג יכול לעזור למרות שעל פי האולטרסאונד הכליות תקינות?  תודה
אני מזה שבועיים סובלת מכאבים בצד שמאל בגב תחתון. הכאבים חריפים יותר בשכיבה ובישיבה. עשיתי אולטרסאונד כליות והכל תקין. מה יכולה להיות הסיבה לכאבים ? והאם אורולוג יכול לעזור למרות שעל פי האולטרסאונד הכליות תקינות? תודה
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

קרוב לוודאי שהכאב ממקור הגב ולא מהכליות בנוכחות אולטרסאונד תקין. כדי לאבחן את הכאב ולהציע טיפול יעיל יש לעבור צילומים לגב ובדיקה של מומחה גב. דר' מיכאל מילגרם "המרכז הישראלי לניתוחי עמוד שדרה" - אסותא. קרא עוד

 הבן שלי בן 7.6 ויש לו חום גבוה, 40 מעלות, עם דלקת גרון וחשד לסטרפטוקוק (מסרנו משטח גרון אך עדיין אין תשובה). בכל זאת התחלנו טיפול באנטיביוטיקה, וכאשר הסתכלתי במקרה בגרון, ראיתי שהחניכיים שלו מאוד אדומות, כמעט בצבע בורדו. מה זה יכול להיות? האם יש סיבה לדאגה?
הבן שלי בן 7.6 ויש לו חום גבוה, 40 מעלות, עם דלקת גרון וחשד לסטרפטוקוק (מסרנו משטח גרון אך עדיין אין תשובה). בכל זאת התחלנו טיפול באנטיביוטיקה, וכאשר הסתכלתי במקרה בגרון, ראיתי שהחניכיים שלו מאוד אדומות, כמעט בצבע בורדו. מה זה יכול להיות? האם יש סיבה לדאגה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

המצב אותו את מתארת נשמע כמו דלקת חניכיים חריפה. מצב זה יכול להיות ללא קשר לדלקת הגרון, ויכול להיות קשור להיגיינה אורלית לקויה. אני מציע לפנות לרופא שיניים כדי לבדוק מה הבעיה. ד"ר מיכאל אבא - רופא שיניים קרא עוד

 אני נוטלת ליפיטור 40 מ"ג ליום בערב, וסובלת מיובש נוראי בפה בעיקר בלילה. האם יש קשר בין הדברים? האם תרופה אחרת (שמעתי על אזטרול, האם קופות החולים מאשרת אותה?) יכולה למנוע תופעה זו?
אני נוטלת ליפיטור 40 מ"ג ליום בערב, וסובלת מיובש נוראי בפה בעיקר בלילה. האם יש קשר בין הדברים? האם תרופה אחרת (שמעתי על אזטרול, האם קופות החולים מאשרת אותה?) יכולה למנוע תופעה זו?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

יובש בפה אינו חלק מתופעות הלוואי המוכרות של הליפיטור, וסביר להניח שהוא אינו הסיבה לתופעה. אזטרול איננה תרופה הבאה להחליף את הליפיטור, אלא ניתנת כהשלמה, להגברת האפקטיביות של הטיפול. לגבי אישור התרופה, בקופות חולים שונות ישנם הסדרים שונים וקריטריונים שונים, ואת הבירור עלייך לעשות דרך רופא המשפחה המטפל בקהילה. אני מייעץ לך לפנות לרופא אף-אוזן-גרון על מנת לאבחן את היובש בפה ממנו את סובלת כדי לקבל טיפול מתאים. להלו קישורים למידע נוסף על ליפיטור ועל אזטרול מתוך אינדקס התרופות של אינפומד: http://www.infomed.co.il/drug1.asp?dID=319 קרא עוד

 הבת שלי, בת 11, סובלת כבר שנה מכאבי ראש המלווים בסחרחורת. כאב ראש כל יום, ולפעמים גם כאבי גרון, אבל לרוב כאב הראש ללא כאב גרון, ובלי חום. היא לוקחת  טימוניל באופן קבוע כבר ארבע שנים. האם זה קשור? היא נבדקה אצל רופא אף-אוזן-גרון, עברה  בדיקת MRI  ובדיקת CT, בדיקות דם, ובדיקה של נוירולוג. לא מצאו כלום. מה עוד ניתן לבדוק?
הבת שלי, בת 11, סובלת כבר שנה מכאבי ראש המלווים בסחרחורת. כאב ראש כל יום, ולפעמים גם כאבי גרון, אבל לרוב כאב הראש ללא כאב גרון, ובלי חום. היא לוקחת טימוניל באופן קבוע כבר ארבע שנים. האם זה קשור? היא נבדקה אצל רופא אף-אוזן-גרון, עברה בדיקת MRI ובדיקת CT, בדיקות דם, ובדיקה של נוירולוג. לא מצאו כלום. מה עוד ניתן לבדוק?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

קארבאמאזפין, או טימוניל, קרוב מבחינה כימית לנוגדי-דיכאון טריציקליים, והוא מפחית את הסיכון של התקפי פרכוסים הנגרמים עקב התפרצות אותות עצביים לא-תקינים במוח. לעיתים נותנים קארבאמאזפין לטיפול בהפרעות פסיכיאטריות או התנהגותיות מסוימות, לדוגמה לייצוב מצב הרוח בהפרעה דו-קוטבית. לא ציינת מה הסיבה שבגללה מקבלת בתך טימוניל, אך ידוע שאחת מתופעות הלוואי של התרופה היא כאבי ראש. לא פירטת מספיק לגבי טיבם של כאבי הראש, מה עוצמתם ועוד פרטים הנחוצים כדי להבין אם ישנה סיבה אחרת שיש לחשוש ממנה. בכל מקרה, מכיוון שציינת כי בתך כבר עברה בדיקות כולל בדיקת CT, בדיקת MRI, בדיקות דם, ובדיקה אצל נוירולוג ורופא אף-אוזן-גרון, יש לחשוב על האפשרות שכאבי הראש אכן נגרמים על ידי הכדורים. גשי לרופא המטפל, אולי יהיה אפשר לנסות להחליף את הטיפול. ד"ר נעמה זנזורי - אינפומד קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר שלומי לדרמן
ד"ר שלומי לדרמן רפואת שיניים
5
( 4 חוות דעת )
"הרופא הכי טוב בארץ"
פרופ' אילן רון
פרופ' אילן רון אונקולוגיה
5
( 11 חוות דעת )
"פרופ׳ רון הסביר בסבלנות רבה את מהלך הביקור, שלב רישום הפרטים, הבדיקה הרפואית והסיכום, וכל זאת באדיבות יוצאת דופן. גילה כלפיה אמפתיה אמיתית, עורר בה חיוך והעניק לה תקווה חדשה בזכות הטיפול ההורמונלי שהמליץ. המפגש התנהל באופן מקצועי, באווירה נעימה ומרגיעה. אני ממליץ בחום על פרופ׳ רון, אדם מיוחד במינו ורופא מעולה, בעל אישיות מקרינה, ניסיון וידע רב, המשלב מקצועיות גבוהה עם יחס אנושי מרגש.]"
ד"ר עומר פלייסיג
ד"ר עומר פלייסיג רפואת שיניים
אורתודונט מומחה ליישור שיניים ולסתות
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו