דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 830

 הבן שלי בן חצי שנה. בשבוע האחרון יש לו דלקת אוזניים והוא טופל  במוקסיפן פעמיים ביום, אולם לאחר לקיחה של התרופה במשך 4 ימים, הדלקת החריפה. הרופא החליף לו את האנטיביוטיקה לאחרת, ואמר שאם לא יוטב המצב, יצטרכו לעשות לו ניקור באוזן להוצאת המוגלה.   מהו תהליך הניקור? האם זה מסוכן בגיל זה? האם זה נעשה בהרדמה? באשפוז בבית חולים? האם יש לזה השלכות עתידיות?
הבן שלי בן חצי שנה. בשבוע האחרון יש לו דלקת אוזניים והוא טופל במוקסיפן פעמיים ביום, אולם לאחר לקיחה של התרופה במשך 4 ימים, הדלקת החריפה. הרופא החליף לו את האנטיביוטיקה לאחרת, ואמר שאם לא יוטב המצב, יצטרכו לעשות לו ניקור באוזן להוצאת המוגלה. מהו תהליך הניקור? האם זה מסוכן בגיל זה? האם זה נעשה בהרדמה? באשפוז בבית חולים? האם יש לזה השלכות עתידיות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לעיתים טיפול אנטיביוטי אינו מספיק לטיפול בדלקת האוזן התיכונה, ואז מתחילה להצטבר מוגלה באזור זה של האוזן. מכיוון שזהו חלל סגור, המוגלה המצטברת עלולה לגרום ללחץ חזק ולכאבים עזים, ועל כן יש להוציאה. במקרים אלה, יש לנקז את המוגלה באוזן התיכונה על ידי נקב קטן בעור התוף, ולעיתים גם משאירים צינורית קטנה שתנקז באופן קבוע את האזור. אם הילד קטן מספיק, אין צורך בטשטוש או בהרדמה. אך אם הילד משתולל ואינו משתף פעולה, לעיתים משתמשים בחומרי טשטוש. לאחר שאיבת המוגלה, לרוב שולחים את הדגימה למעבדה כדי ליצור תרבית שתעזור לאבחן את החיידק. הפעולה יחסית פשוטה, ולרוב אינו מלווה בסיבוכים או באשפוז בבית חולים. אין לפעולה זו השלכות עתידיות, והיא גם אינה מונעת דלקות חוזרות, אלא אם כן מוכנסים כפתורים. עור התוף מאחה את עצמו ונסגר מחדש לאחר מספר שבועות. לפעולת הניקור קוראים בשם tympanocentesis, עליה תוכל לקרוא עוד באתר הבא: http://www.webmd.com/.../tympanocentesis-for-ear-infections קרא עוד

 לפני שלושה חודשים קיימתי יחסי מין לא מוגנים עם ידידה, לאחר יומיים החלו הפרשות מהפין בנוסף לצריבה בעת מתן שתן. לא עברתי בדיקות כלשהן, וטופלתי באמצעות זריקת  פניצילין  ודוקסילין למשך עשרה ימים, פעמיים ביום. לאחר מכן, נראה שהטיפול עזר, אך למרבה הצער, התסמינים שציינתי לעיל החלו לשוב. טופלתי שוב בדוקסילין למשך עשרה ימים, ושוב התסמינים עברו לתקופה קצרה, ושוב חזרו.   פניתי לרופא אחר, ובעצתו נטלתי  אופלוקס למשך 10 ימים, פעמיים ביום. שוב הסאגה חזרה על עצמה, אלא שלאחר מכן עברתי כמה בדיקות, כגון בדיקות שתן, תרבית, PCR כלמידיה וזיבה ועוד. מתוצאות הבדיקות ניתן ללמוד כי אני לא סובל מזיבה או מכלמידיה.   לאחר שהתסמינים לא חלפו טופלתי באמצעות Zeto פעמיים ביום למשך שלושה ימים, ועכשיו אני נוטל  זינט 500 פעמיים ביום למשך 15 ימים. התסמינים עברו (כמו בשאר הפעמים), אבל אני חושש מהיום שלאחר סיום הטיפול. מה גם שכאשר אני מתבונן אל תוך הפין, אני יכול להבחין בנוזל שקוף.   האם הטיפול שקיבלתי נכון? אני די מיואש. והאם הנוזל השקוף מעיד על קיום של חיידקים?
לפני שלושה חודשים קיימתי יחסי מין לא מוגנים עם ידידה, לאחר יומיים החלו הפרשות מהפין בנוסף לצריבה בעת מתן שתן. לא עברתי בדיקות כלשהן, וטופלתי באמצעות זריקת פניצילין ודוקסילין למשך עשרה ימים, פעמיים ביום. לאחר מכן, נראה שהטיפול עזר, אך למרבה הצער, התסמינים שציינתי לעיל החלו לשוב. טופלתי שוב בדוקסילין למשך עשרה ימים, ושוב התסמינים עברו לתקופה קצרה, ושוב חזרו. פניתי לרופא אחר, ובעצתו נטלתי אופלוקס למשך 10 ימים, פעמיים ביום. שוב הסאגה חזרה על עצמה, אלא שלאחר מכן עברתי כמה בדיקות, כגון בדיקות שתן, תרבית, PCR כלמידיה וזיבה ועוד. מתוצאות הבדיקות ניתן ללמוד כי אני לא סובל מזיבה או מכלמידיה. לאחר שהתסמינים לא חלפו טופלתי באמצעות Zeto פעמיים ביום למשך שלושה ימים, ועכשיו אני נוטל זינט 500 פעמיים ביום למשך 15 ימים. התסמינים עברו (כמו בשאר הפעמים), אבל אני חושש מהיום שלאחר סיום הטיפול. מה גם שכאשר אני מתבונן אל תוך הפין, אני יכול להבחין בנוזל שקוף. האם הטיפול שקיבלתי נכון? אני די מיואש. והאם הנוזל השקוף מעיד על קיום של חיידקים?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לחזרה של תסמינים הקשורים בהפרשות או צריבה בצינור השופכה (urethritis) בגבר יכולות להיות מספר סיבות: טיפול שאינו מכוון טוב לחיידק הגורם. חיידק הזיבה, למשל, עמיד במקרים רבים בארץ לפניצילין ולאנטיביוטיקה ממשפחת הפלורוקווינולונים (כמו האופלוקס) שקיבלת, ולכן יכול להיות שהאנטיביוטיקה שנטלת השפיעה רק באופן חלקי. יכול להיות שאתה טופלת כיאות, אבל בת הזוג לא טופלה, ויש זיהום חוזר (המכונה זיהום פינג פונג). חשוב ששני בני הזוג יטופלו בו זמנית על מנת למנוע זיהומם חוזרים. יכול להיות שהזיהום נגרם על ידי גורם שאינו מהחיידקים הרגילים, כמו נגיף ההרפס למשל, או חיידקים לא טיפוסיים. על גורמים אלה ניתן לעלות בבדיקה מיוחדת, למשל בדיקה גנטית של מקטעי חיידקים מהשתן, בדיקה המכונה PCR, או בתרבית מההפרשה, למשל לאיתור הרפס. סיבות אחרות כמו אלרגיה או דלקת לא ספציפית אחרת. את הבדיקה הכוללנית ניתן לבצע במרפאה למניעה וטיפול מחלות מין בתל השומר (טלפון לקביעת תורים: 5304937 03). בברכה ד"ר איציק לוי רופא בכיר המרפאה לסיקור, מניעה וטיפול במחלות המועברות במגע מיני מומחה בפנימית, מחלות זיהומיות ומחלות המועברות במגע מיני קרא עוד

 המחזור האחרון שלי היה ב-14.6. בדיקת HCG יומיים אחרי המועד בו אמור היה להיות המחזור הבא הראתה 75 HCG. ארבעה ימים לאחר מכן - 586, ו-12 יום לאחר מכן - 19,880.   בדיקת אולטרסאונד בשבוע השביעי + שישה ימים הראתה שני שקי הריון, אולם לא ניתן היה לראות עוברים או לשמוע דופק. בדיקת HCG למחרת (8 שבועות מהמחזור האחרון) הראתה 56,404. המחזור היה סדיר. האם יש סיכוי להתפתחות חיובית של ההריון?
המחזור האחרון שלי היה ב-14.6. בדיקת HCG יומיים אחרי המועד בו אמור היה להיות המחזור הבא הראתה 75 HCG. ארבעה ימים לאחר מכן - 586, ו-12 יום לאחר מכן - 19,880. בדיקת אולטרסאונד בשבוע השביעי + שישה ימים הראתה שני שקי הריון, אולם לא ניתן היה לראות עוברים או לשמוע דופק. בדיקת HCG למחרת (8 שבועות מהמחזור האחרון) הראתה 56,404. המחזור היה סדיר. האם יש סיכוי להתפתחות חיובית של ההריון?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

במהלך הריון, סדר הופעת ה"ממצאים" הוא תחילה שק הריון (בערך בשבוע ה-5), ואחריו עובר ודופק העובר. הממצאים מוקדמים יותר בביצוע אולטרסאונד וגינלי ומעט מאוחרים כשמדובר בגישה אבדומינלית (בטנית). אם גיל ההריון שלך אכן חושב במדוייק, בשלב זה אמורים כבר לראות עובר ודופק. עדיין מוקדם לקבוע מה גורל ההריון ומומלץ לבצע אולטרסאונד נוסף (אולי אפילו במכון אחר), ולחזור על בדיקת הבטא. שיהיה בהצלחה. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 מדובר במתן זרע לביצוע פעולת IVF.  האם אפשרי מתן זרע תוך מגע עם סבון לדוגמה?  האם זה עלול לפגוע בעובר?
מדובר במתן זרע לביצוע פעולת IVF. האם אפשרי מתן זרע תוך מגע עם סבון לדוגמה? האם זה עלול לפגוע בעובר?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לא הבנתי האם דגימת הזרע שניתנה לצורך IVF הכילה סבון או שהתכוונת למשהו אחר? סבון לא יכול להשפיע על המטען הגנטי אך (ואינני יודעת איזה סוג של סבון) ייתכן שהדטרגנטים שהוא מכיל יכולים לפגוע בתאי הזרע. בכל מקרה, אני ממליצה שתיידע את הרופא/ה שמטפלים בכם במסגרת טיפולי הפוריות, שמא מוטב שתיתן דגימה אחרת. קרא עוד

 אני בת 25, בהריון בשבוע ה-26. יש לי גירוד בנרתיק. הייתי אצל רופא והוא נתן לי  קומאגיס. כבר שבוע אני משתמשת בזה והגירוד לא עבר לי. מה עלי לעשות?
אני בת 25, בהריון בשבוע ה-26. יש לי גירוד בנרתיק. הייתי אצל רופא והוא נתן לי קומאגיס. כבר שבוע אני משתמשת בזה והגירוד לא עבר לי. מה עלי לעשות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הטיפול שקיבלת הוא טיפול נוגד פטרייה, ויש להשתמש בו לפחות במשך שבועיים כדי שהמצב יוטב. אנא המשיכי את הטיפול, ואם אינו עוזר לאחר שבועיים, פני בחזרה לרופא המטפל. מידע לגבי הטיפול תוכלי למצוא כאן: http://www.infomed.co.il/drug1.asp?dID=58 קרא עוד

השתמשתי במחשבון שלכם לנושא משקל והופתעתי לראות שאין שום  התייחסות / פקטור לגיל. האמנם אין זה משנה ?
השתמשתי במחשבון שלכם לנושא משקל והופתעתי לראות שאין שום התייחסות / פקטור לגיל. האמנם אין זה משנה ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

בחישובים תיאוריים כמו מדד מסת הגוף (BMI) אין כל חשיבות לגיל הנבדק. יחד עם זאת, בחישובי צריכה או בזבוז של אנרגיה יש חשיבות רבה לגיל, ואם תעיין שוב במחשבון תיווכח לדעת שלחישובים אלו אתה כן צריך להכניס את גילך ואפילו את מינך. [08/05/2000] קרא עוד

 יש לי בן בגיל 21 , סיים צבא, בקושי אומנם, אך סיים. הוא סגור בחדרו, כל היום במחשב, עצבני ומתוסכל, לא עובד, לא רוצה לעבוד, מה שמעניין אותו זה כדורגל במחשב ובטלוויזיה. הוא קורא מעט, לא יוצא אפילו לקניות, אין לא חברים, הוא עישן בעבר סמים ולקח טריפ או אקסטה. הוא לא חוזר לעצמו, לא מוכן ללכת לטיפול. עושה לי טרור סמוי בבית. אני לא יודעת מה לעשות. אי אפשר להכריח אותו ללכת לטיפול, ואי אפשר לחיות איתו במצב כזה באותו בית. מה אני אמורה לעשות?
יש לי בן בגיל 21 , סיים צבא, בקושי אומנם, אך סיים. הוא סגור בחדרו, כל היום במחשב, עצבני ומתוסכל, לא עובד, לא רוצה לעבוד, מה שמעניין אותו זה כדורגל במחשב ובטלוויזיה. הוא קורא מעט, לא יוצא אפילו לקניות, אין לא חברים, הוא עישן בעבר סמים ולקח טריפ או אקסטה. הוא לא חוזר לעצמו, לא מוכן ללכת לטיפול. עושה לי טרור סמוי בבית. אני לא יודעת מה לעשות. אי אפשר להכריח אותו ללכת לטיפול, ואי אפשר לחיות איתו במצב כזה באותו בית. מה אני אמורה לעשות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

המצב שתיארת מאד בעייתי. נשמע מן התיאור שלבנך יש בעיה ושהוא זקוק לטיפול, אולם הוא מסרב לפנות לטיפול. לאחר גיל 18, כל אדם במדינתנו נחשב לבוגר ואחראי לעצמו, אלא אם כן הוחלט אחרת על ידי בית משפט (למשל, במקרים שאדם הוכר כמפגר או כלוקה במחלת נפש קשה). רק עד גיל 18 ההורים נחשבים לאפוטרופוס של ילדם, ובמקרים מסוימים, ניתן לחייב ילד להיבדק או לקבל טיפול לבקשת ההורים. במקרה של בנך, שהוא בן 21 ולאחר שירות צבאי, אין כל דרך לחייבו לפנות לעזרה או לקבל עזרה. במקרה כזה, הפתרון הוא בדרך כלל בדרך "יצירתית", ולעיתים אף "ערמומית" (כמובן לטובת הצעיר!). לדוגמה: לשכנע את הבן לשוחח עם רופא המשפחה באמתלה של בעיה רפואית גופנית או לקבלת אישור כלשהו (לרישיון נהיגה?). להזמין את רופא המשפחה או פסיכיאטר לביקור בית, כך שהשיחה תתקיים בבית. לשכנע את הבן להגיע מסיבה כלשהי למיון של בית חולים כללי, שם יוכל להיבדק על ידי פסיכיאטר תורן. לבקש ממישהו שהבן סומך עליו לשכנע אותו לפנות לעזרה (חבר או קרוב משפחה) ואולי גם ללוות אותו לכך. את מציינת כי הבן "עושה טרור סמוי בבית". חשוב להדגיש כי במצבים של בן-בית שמאיים, או שממש מגלה תוקפנות, הדרך היחידה לטפל במצב היא להגיש נגדו תלונה במשטרה, עם כל הכאב שכרוך בדבר כאשר זהו בנך. הדבר נכון גם למקרים בהם האדם עושה דברים שלא בכוונה להזיק, אך שעלולים לסכן אחרים שגרים בבית, או לפגוע בהם, כגון השחתת רכוש (פגיעה במערכות החשמל או המים, שבירת חלון וכדומה). חלק מן ההתמודדות הוא להחליט מהו "הקו-האדום" שלך, או של האנשים האחרים שגרים בבית, ומעבר לקו זה, להפסיק להיענות לדרישותיו של הבן באופן החלטי ועקבי. למשל, אם הוא דורש שמירה על ניקיון מסוים, סגירת החלונות, אוכל רק מזון מסוים, או רק מכלים מסוימים, דורש שאנשים מסוימים לא ייכנסו לבית וכדומה - במקרה כזה יש לבחור את הדברים המפריעים ביותר, ולהתעקש לא לשתף איתו פעולה לגביהם. כמו כן, אני ממליצה לא לתת לו כסף ללא הגבלה, אלא להקציב סכום מינימלי, ואם יהיו לו רצונות נוספים, הוא ייאלץ לצאת מן הבית ולנסות לעזור לעצמו. זה כולל גם המנעות מקנייה עבורו של דברים שהוא דורש, ושאינם נחוצים לפי שיקול דעתך, והתעקשות שילך לקנותם בעצמו. יכול להיות שתחת הגבלה מסוימת של הנוחות האישית שלו, זאת אומרת תחת לחץ עליו מצידך, הוא יסכים לשתף פעולה עם טיפול, או שיחליט לנסות לצאת מהבית. בהצלחה, ד"ר איילת אביטל-מגן - פסיכיאטרית קרא עוד

 אצל בני התגלתה כלמידיה בבדיקת דם. בבדיקת השתן לא נמצאה המחלה. הוא חי בארצות הברית. הרופא הזמין אותו לקבל טיפול. נאמר לו שהטיפול הנחוץ כדי להיפטר מן המחלה הוא על ידי זריקה. איזו זריקה זו? הוא גם קיבל טיפול אנטיביוטי ל-10 ימים. איזה טיפול זה?
אצל בני התגלתה כלמידיה בבדיקת דם. בבדיקת השתן לא נמצאה המחלה. הוא חי בארצות הברית. הרופא הזמין אותו לקבל טיפול. נאמר לו שהטיפול הנחוץ כדי להיפטר מן המחלה הוא על ידי זריקה. איזו זריקה זו? הוא גם קיבל טיפול אנטיביוטי ל-10 ימים. איזה טיפול זה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

יש מספר סוגים של כלמידיה, אני מניחה לפי הטיפול שהומלץ, כי מדובר בכלמידיה טראכומטיס, הגורמת לדלקת השופכה, לכאבים במתן שתן ולהפרשות מאיבר המין בגברים ובנשים. תוכלי למצוא מידע על הזיהום הזה בפורטל אינפומד: http://www.infomed.co.il/chlamidia.asp קרא עוד

רופאים מומלצים
פרופ' לאון גרינהאוס
פרופ' לאון גרינהאוס פסיכיאטריה
פסיכיאטר מומחה באבחון וטיפול דיכאון, חרדה, מאניה דיפרסיה ומצבים פסיכיאטרים מורכבים-פרופסור אמריטוב האוניברסיטה העברית, לשעבר מנהל בית חולים
ד"ר אריאל ונדר
ד"ר אריאל ונדר עיניים
רופא עיניים בכיר, מנהל רפואי של iClinic, מנהל תחום הסרת משקפיים בלייזר באינפומד
ד"ר רוברט הפנר
ד"ר רוברט הפנר קרדיולוגיה
5
( 14 חוות דעת )
"קיבלתי יחס אישי, מקצועי ורגיש."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו